Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Toki näkeehän sen silmällä meneekö siellä alipaineletkuja minne
Juu jos olisi auton luona :D. En ole menossa kunnes saan tulpanjohdot ja muut osat. Ja kun saisi prkl tuon katkojan kärkien kärkivälin. Tai edes karkean arvon.

EDIT: Haa löytyi kun googlailin tulppien lämpöarvoja kun aloin ihmetella että A10 moottori haluaisi 8 tulppia kun oma halusi 5:t. Kone onkin ymmärtääkseni siis E10 uudemmasta Cherrystä.


  • Mäntä: 72,96-73,01 mm
  • Männäntappi: 17,44-17,47 mm
  • Venttiilikoot: Imu 6,96-6,98 x 35,0 x 118,93-119,33 mm, Pako 6,94-6,96 x 29,0 x 118,50-118,9 mm
  • Tyhjäkäynti: 700 ± 50 r/min
  • Öljytilavuus: 3,9 litraa (suodatin mukaanlukien)
  • Öljynpaine: 3,3 bar @ 2000 r/min
  • Vaihteistoöljyn tilavuudet: 4-/5-vaihteinen 2,3/2,7 litraa
  • Termostaatin avautumislämpötila: 85 °C
  • Sytytysjärjestelmä: Kärjetön (10.1982–1986) / Kärjellinen (10.1981–9.1982)
  • Sytytystulpat: NGK BR 5 ES
  • Virranjakaja: Hitachi D412-A9
Kiristysmomentteja[muokkaa]
Säätöarvoja[muokkaa]
  • Venttiilivälykset:
    • Kylmä moottori: Imu ja Pako 0,22 mm
    • Lämmin moottori (>35°C): Imu ja Pako 0,28 mm
  • Sytytystulppien kärkiväli: 0,7-0,8 mm
  • Virranjakajan roottorin ilmaväli (kärjetön): 0,3-0,5 mm
  • Virranjakajan katkojan kärkiväli (kärjellinen): 0,45-0,55 mm
  • Sytytysennakko (Virranjakajan alipaineletku irroitettuna ja tukittuna): 2˚ ennen YKK:n (700 r/min)
 
Sepä se. Jos jollain löytyy tietoa tai on halukas myymän omansa niin ostan ilomielin. Englanti tai suomi, ei väliä. Pistin jo Nissan clubille viestiä mutta ei tärppiä vielä.
Jos tällainen kanneton ja hieman "ikääntynyt" ilmeisesti haynesin opus kelpaa niin postimaksuilla lähtee tulemaan. Pistä yv:llä tiedot.
20220615_184230_copy_1512x2016.jpg
20220615_184304_copy_1512x2016.jpg
20220615_184300_copy_1512x2016.jpg
20220615_184328_copy_1512x2016.jpg
20220615_184346_copy_1512x2016.jpg
 
Pösö 206 vuosimallia 2006, 1.4 koneella, ajettu 150tkm. Jakamattoman kuolinpesän pihamonumentti pitäisi viimein laittaa myyntiin.
Ihan nätti kesäv*tunvihreä 4-ovinen sämpylä, johon olen abaut 1000 kilometriä sitten vaihtanut kunnostetun taka-akselin, kun tyyppivikana olleet vääntösauvojen laakerit porsi.

Niin. Kinnerissä on oikein ilmastointikin, manuaalitoiminen. Käytin sen huollossa joskus 2017, ilmastoinnista todettiin, että pieni vuoto on kuivaimen liittimessä, menee täytöllä helposti vuosikausia.
Menihän se, kunnes kojelaudan sisältä alkoi kuulumaan metallinen hinkaava ääni, eikä ilmastointi puhkunut kylmää. Kompura kyllä naksahti päälle.

Onko näissä oma puhallin ilmastoinnin kennolle, vai mikä voisi olla vikana?

Autohan on ollut abaut käyttämättömänä ko. huollon jälkeen, ehkä 500 kilsaa ajettu. Lämppäri kyllä toimii, puhaltaa kuumaa ja ulkolämpötilan mukaisesti viileää.

Ai niin, takimmainen äänenvaimennin on jo aika lehtevää tavaraa. Näytti olevan kiinni V-band -tyyppisellä liitoksella, saa kertoa suosituksia korvaavalle vaimentimelle. Kiitos :tongue:
 
Ja ylipäätään mitä tarkistaa käydä läpi ulkona seisomisen jälkeen näissä? Öljyt on jo vaihdettu, bensaletkuja vaihdeltu, filttereitä vaihdettu ja aiemmin mainittuna osia vaihdettu.
Ennen kaasarin lopullista säätöä sytkän ajoitus kohdalleen. Jarrunesteet vaihtoon, letkut samalla vilkaista läpi pahimpien pykimien varalta.
 
Ennen kaasarin lopullista säätöä sytkän ajoitus kohdalleen. Jarrunesteet vaihtoon, letkut samalla vilkaista läpi pahimpien pykimien varalta.
Nesteet on menossa juu kaikki vaihtoon, suodattimia vaihdeltu ja herkistelty sitä ja tätä. Jarrut pitää käydä tosiaan täysin läpi.
 
Astra H.

Asensin ajoneuvokameraa. Otin keskuslukituksen sulakkeen, 25 A, irti ja käytin lukitusta avaimesta. Vilkut välkkyivät, ovet eivät tietenkään menneet kiinni. Laitoin sulakkeen takaisin ja keskuslukitus ei enää toimi avaimesta, ovesta eikä kojelaudan painikkeesta. Sulake tarkistettu. Mitä hajotin?

Korjattu. Akun irroitus auttoi.
 
Viimeksi muokattu:
Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)

No ei siinä, käytin kannen koneistamolla. Se oikastiin ja vaihdettiin venttiilien seetit ja varsienkumit.

Pistin romppeet läjään, nyt auto savuttaa ja työntää öljyä pakoputkesta. Samalla pistin vähän paksumman cometicin tiivisteen, muuten kaikki samat osat.

Tasaisella kaasulla ajaessa näkyy pieni savupilvi peilissä ja kun painaa kaasua että menee ahdoille niin sinistä/valkoista savua tulee oikein kunnolla. Takapuskurissa on selvästi öljyä.

Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...
 
ahtoletkut kaasuläpän luona oli ihan kuivat ainakin, eikä tuolla eatonissa ole kuin muutama desi sitä "lifetime öljyä" sisällä, ei kai pitäs päästä ihan helpolla karkaamaan.
Eatoniin kyllä kuuluu välillä vaihtaa öljyt ja vain sekä ainoastaan Eatonin omaa. On muuten sit painoarvoltaan kalliimpaa se litku kuin kulta. Pura ihan ensiksi koko putkisto ja pese vaikka kuumapesurilla sisältä. Siellä voi olla kansirempan jäljiltä vaimentimet yms. täynnä öljyä. Toki voit kokeilla tyyliin pelkällä downpipellä käyntiin peltorit päässä ja katsoa savuttaako myös sen kanssa. Sitten tietää onko syynä putkistoon jääneet moskat vai itse pata.
 
Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)
...
Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...

Miltäs tulpat näyttää?
 
Jes! Piti olla helppo jarruremontti Volovoon(P3 -08 2.5T) mutta ei. Joka kulmaan levyt ja palat.
Autossa sähkönen käsijarru eikä saanut sitä kässärin moottoria irti että saa sylinterin työnnettyä sisään kun ruuvit on joku korkannut ja korkannut samalla ilmausruuvin. käpy meni ja nyt menee sitten vaihtoon molemmat satulat taakse(eli +200€/puoli). Noh tuleepahan kerralla hyvä. :x3:
 
Minulla on 150w invertteri tupakansytyttimeen sekä 4A ylläpitölaturi. Voinko ladata varakäynnistysakkua samaan aikaan ajaessani. Tai siis voinhan minä ladata kun näen että se lataa. Mutta riittääkö autossa virtaa latamaan auton omaa akkua? Yleismittarilla auton ollessa sammutettuna auton oman akun varaustaso yleismittarilla näyttää 13.00v ja auton käynnistäessä se näyttää 13.94v. En tiedä mitä lukemaa se näyttäisi jos kytkisin tupakansytyttimeen invertterin sekä laturin, koska vara-akku on täynnä.
 
Minulla on 150w invertteri tupakansytyttimeen sekä 4A ylläpitölaturi. Voinko ladata varakäynnistysakkua samaan aikaan ajaessani. Tai siis voinhan minä ladata kun näen että se lataa. Mutta riittääkö autossa virtaa latamaan auton omaa akkua? Yleismittarilla auton ollessa sammutettuna auton oman akun varaustaso yleismittarilla näyttää 13.00v ja auton käynnistäessä se näyttää 13.94v. En tiedä mitä lukemaa se näyttäisi jos kytkisin tupakansytyttimeen invertterin sekä laturin, koska vara-akku on täynnä.

Joo
 
Ei sitä moottoria tarvitse irrottaa. Helpointa on kun ottaa moottorilta sähköliittimen irti ja 9V paristolla syöttää virtaa ja ajaa sylinterin sisään.

Tämä selvisi itsellekkin vasta myöhemmin kun googlettelin. Tietääpä ensikerralla. Tarkotuksena kyllä hommata DICE jostakin niin saa värkkäillä sitten muutakin Vidalla ja Vdashilla. :p
 
Jahas. Kertokaas viisaammat mitä tarkoittaa kun Mazda 6 -08 airbägin valo alkoi vilkuttaa 22 (näin koodin ymmärsin)?
 
Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)

No ei siinä, käytin kannen koneistamolla. Se oikastiin ja vaihdettiin venttiilien seetit ja varsienkumit.

Pistin romppeet läjään, nyt auto savuttaa ja työntää öljyä pakoputkesta. Samalla pistin vähän paksumman cometicin tiivisteen, muuten kaikki samat osat.

Tasaisella kaasulla ajaessa näkyy pieni savupilvi peilissä ja kun painaa kaasua että menee ahdoille niin sinistä/valkoista savua tulee oikein kunnolla. Takapuskurissa on selvästi öljyä.

Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...

Löytyikö sieltä selkeä paikka mistä juuri kannentiiviste oli antautunut? Noista on joskus ollut sylintereitä halki myös.
 
Heiluttele johtosarjaa vänkärin penkin alla ja vika(ominaisuus) korjaantuu.
Tossa keväämmällä joku liitin sieltä napsastiin pois kun vilkku muistaakseni 52 tai 25 koodia. Sen jälkeen ei vilkuttanu.
Nyt alkanu vilkuttamaan yhtäkkiä vaikka auto seissy päivätolkulla ajamattomana.
 
Tossa keväämmällä joku liitin sieltä napsastiin pois kun vilkku muistaakseni 52 tai 25 koodia. Sen jälkeen ei vilkuttanu.
Nyt alkanu vilkuttamaan yhtäkkiä vaikka auto seissy päivätolkulla ajamattomana.
Joo ne liittimet sieltä tahtoo hapettua aiheuttaen epämääräisiä ja hankalasti paikallistettavia vikoja.
 
Löytyikö sieltä selkeä paikka mistä juuri kannentiiviste oli antautunut? Noista on joskus ollut sylintereitä halki myös.

Joo, selvästi jakopään puolen päädystä tuli vedet ulos lohkon ja kannen välistä kansipahvia pitkin
 
Joo, selvästi jakopään puolen päädystä tuli vedet ulos lohkon ja kannen välistä kansipahvia pitkin
Äkkiä tulisi mieleen että noilla oireilla voisi olla ettei huohotus toimi oikein, en nyt muista ulkoa miltä sen systeemin pitäisi tuossa moottorissa näyttää. Siinä taitaa olla venttiilikopassa jonkunmoinen PCV hässäkkä?
 

Kakkonen tai kolmonen, eli toi vaaleampi on niin poikkeava että lähtisin siitä eteenpäin, voiko olla joku asennuksessa käynyt käpy ettei saa bensaa ainakaan riittävästi, voisi kokeilla lämpeneekö kaikki pakosarjan putket samaan tahtiin kun kylmänä lyö tulille esim. kastelemalla ne vedellä jos ei ole infrapunamittaria käsillä. Toinen mikä tulee mieleen, voiko pahvi/kansi vuotaa tuohon sylinteriin, jos kurkkii tulpan reijistä lampun kanssa niin männän pään pitäisi olla karstasta puhtaampi kuin muissa.
 
Kakkonen tai kolmonen, eli toi vaaleampi on niin poikkeava että lähtisin siitä eteenpäin, voiko olla joku asennuksessa käynyt käpy ettei saa bensaa ainakaan riittävästi, voisi kokeilla lämpeneekö kaikki pakosarjan putket samaan tahtiin kun kylmänä lyö tulille esim. kastelemalla ne vedellä jos ei ole infrapunamittaria käsillä. Toinen mikä tulee mieleen, voiko pahvi/kansi vuotaa tuohon sylinteriin, jos kurkkii tulpan reijistä lampun kanssa niin männän pään pitäisi olla karstasta puhtaampi kuin muissa.

Tuo kyllä näyttää siltä, että aika pikaisesti kannattaa tehdä jotain, lisää polttoainetta huutaa ja pikaisesti. Se, että syy voi olla suuttimessa, kannessa tai kannentiivisteessä, niin tuolla ei todellakaan kannata kovin pitkään kuvailla, kohta männässä reikä. Tulpan reiästä kannattaa vilkaista se mäntä, että miltä näyttää, puhtaampi kuin muut, niin eikun hattu pois.

Edit: piti lainata orkkis kuva, mutta jotenkin onnistuin toisin...
 
Äkkiä tulisi mieleen että noilla oireilla voisi olla ettei huohotus toimi oikein, en nyt muista ulkoa miltä sen systeemin pitäisi tuossa moottorissa näyttää. Siinä taitaa olla venttiilikopassa jonkunmoinen PCV hässäkkä?

Mulla on tämmönen viritelmä siinä:

Venttiilikoppa huohottaa vapaasti ilmaan (pieneen suodattimeen letkun päässä) ja kylmänä <40c on korotettu tyhjäkäynti lisäilmaventtiilin+takaiskun kautta eli lisäilmaa imusarjaan. Alakerran huohotus menee sitten vapaavirtaussuodattimen luokse. Se letku lähtee lohkon kyljessä olevasta öljyloukusta. Täytyy koittaa nuo kaikki irrallaan mutta aika epätodennäköistä kun ei noissa letkuissa öljyä näkynyt sisällä.

1655580254909.png
 
Tuo kyllä näyttää siltä, että aika pikaisesti kannattaa tehdä jotain, lisää polttoainetta huutaa ja pikaisesti. Se, että syy voi olla suuttimessa, kannessa tai kannentiivisteessä, niin tuolla ei todellakaan kannata kovin pitkään kuvailla, kohta männässä reikä. Tulpan reiästä kannattaa vilkaista se mäntä, että miltä näyttää, puhtaampi kuin muut, niin eikun hattu pois.

Edit: piti lainata orkkis kuva, mutta jotenkin onnistuin toisin...

Toi yks vaaleampi onkin tosiaan vain muita tuoreempi tulppa eikä ole ehtinyt kerätä karstaa (joo, ostin vain yhden uuden), vanha lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Mutta jotain keltaista möhnää siinä on...

Katoin tulppien reijistä sisään sen jälkeen kun käytin koneen kuumaksi ja annoin seisoa. 1 ja 3 pytyissä (toi erinäköinen tulppa on 3:sta) oli semmonen pieni märkä tippa öljyä, että se nyt ei hälyttävältä näyttänyt. Tulpat täysin kuivia. Paha sanoo.. Kaikki männät ovat muuten väriltään semmosia pähkinän tai maitokahvinruskeita.
 
Toi yks vaaleampi onkin tosiaan vain muita tuoreempi tulppa eikä ole ehtinyt kerätä karstaa (joo, ostin vain yhden uuden), vanha lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Mutta jotain keltaista möhnää siinä on...

Katoin tulppien reijistä sisään sen jälkeen kun käytin koneen kuumaksi ja annoin seisoa. 1 ja 3 pytyissä (toi erinäköinen tulppa on 3:sta) oli semmonen pieni märkä tippa öljyä, että se nyt ei hälyttävältä näyttänyt. Tulpat täysin kuivia. Paha sanoo.. Kaikki männät ovat muuten väriltään semmosia pähkinän tai maitokahvinruskeita.

Se velkoinen savu mikä sieltä tulee on kyllä ihan puhtaasti vettä, joten ei siellä montaa vaihtoehtoa ole. Musta sitten viittää polttoaineeseen ja loput on öljyä. Pienet öljytupsaukset on ihan normaaleja lähes joka moottorissa ja kun käyttämisen jäljiltä kattelet sylinteihin, niin oikeastaan vesi on se mikä hälyyttävästi merkkaa.
 
c vectrassa pyyhkijät alko temppuilemaan muutama päivä sitten....pyyhki ensin silleen hitaammin ja nykimällä ja sitten lopetti kokonaan....sitten kun vähän käsillä avitti vetämällä vartta niin jakso yhden pyyhkäsyn taas tehdä. Eilen just alko satamaankin just ennen määränpäätä mutta pääsin perille kuiteskin vaikka pyyhkijät ei toiminu.
Tänään sitten lähdin kokeilemaan sateella taas ja toimi ihan normaalisti.
 
c vectrassa pyyhkijät alko temppuilemaan muutama päivä sitten....pyyhki ensin silleen hitaammin ja nykimällä ja sitten lopetti kokonaan....sitten kun vähän käsillä avitti vetämällä vartta niin jakso yhden pyyhkäsyn taas tehdä. Eilen just alko satamaankin just ennen määränpäätä mutta pääsin perille kuiteskin vaikka pyyhkijät ei toiminu.
Tänään sitten lähdin kokeilemaan sateella taas ja toimi ihan normaalisti.
Siellä alkaa olla vivusto jumissa. Teräsakselit alumiinirungossa. Purettava, puhdistettava ja voideltava!
 
Jes! Piti olla helppo jarruremontti Volovoon(P3 -08 2.5T) mutta ei. Joka kulmaan levyt ja palat.
Autossa sähkönen käsijarru eikä saanut sitä kässärin moottoria irti että saa sylinterin työnnettyä sisään kun ruuvit on joku korkannut ja korkannut samalla ilmausruuvin. käpy meni ja nyt menee sitten vaihtoon molemmat satulat taakse(eli +200€/puoli). Noh tuleepahan kerralla hyvä. :x3:

Ei sitä moottoria tarvitse irrottaa. Helpointa on kun ottaa moottorilta sähköliittimen irti ja 9V paristolla syöttää virtaa ja ajaa sylinterin sisään.


Kaikkein helpointa on lyödä testeri kiinni ja ajaa satulat sillä huoltoasentoon.

Justiinsa viikonloppuna tein yhden sähkökäsijarrullisen B8 Passatin jarruremontin ja nätisti menivät männät sisään, kun laittoi ne iCarsoftilla huoltoasentoon.
Tosin onhan se mukavaa vaihtaa vanhat rypälöityneet satulat uusiin ja kiiltäviin. :love:
 
Kaikkein helpointa on lyödä testeri kiinni ja ajaa satulat sillä huoltoasentoon.

Justiinsa viikonloppuna tein yhden sähkökäsijarrullisen B8 Passatin jarruremontin ja nätisti menivät männät sisään, kun laittoi ne iCarsoftilla huoltoasentoon.
Tosin onhan se mukavaa vaihtaa vanhat rypälöityneet satulat uusiin ja kiiltäviin. :love:

Olisi varmasti helpointa, mutta eipä ole testeriä itsellä ainakaan vielä. :rofl: Mutta täytyy kyllä todeta että oli hyvä kun tuli purettua kaikki atomeiksi, putsattua ja voideltua.
Oli nimittäin vasemman takasatulan liukutapit ihan jumissa, tuskin on edes toiminut hetkeen ollenkaan. Mutta nyt pysähtyy. :cool:
 
Pösö 206 vuosimallia 2006, 1.4 koneella, ajettu 150tkm. Jakamattoman kuolinpesän pihamonumentti pitäisi viimein laittaa myyntiin.
Ihan nätti kesäv*tunvihreä 4-ovinen sämpylä, johon olen abaut 1000 kilometriä sitten vaihtanut kunnostetun taka-akselin, kun tyyppivikana olleet vääntösauvojen laakerit porsi.

Niin. Kinnerissä on oikein ilmastointikin, manuaalitoiminen. Käytin sen huollossa joskus 2017, ilmastoinnista todettiin, että pieni vuoto on kuivaimen liittimessä, menee täytöllä helposti vuosikausia.
Menihän se, kunnes kojelaudan sisältä alkoi kuulumaan metallinen hinkaava ääni, eikä ilmastointi puhkunut kylmää. Kompura kyllä naksahti päälle.

Onko näissä oma puhallin ilmastoinnin kennolle, vai mikä voisi olla vikana?

Autohan on ollut abaut käyttämättömänä ko. huollon jälkeen, ehkä 500 kilsaa ajettu. Lämppäri kyllä toimii, puhaltaa kuumaa ja ulkolämpötilan mukaisesti viileää.

Ai niin, takimmainen äänenvaimennin on jo aika lehtevää tavaraa. Näytti olevan kiinni V-band -tyyppisellä liitoksella, saa kertoa suosituksia korvaavalle vaimentimelle. Kiitos :tongue:
Niin onko se ilmastointi nyt siis täytetty ja silti ei toimi? Metallinen hinkkaava ääni sopii kyllä siihen mitä meidän piharaato (C5 2002) tekee, jos aineet on vähissä.

Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka nuo viat korjaisit, niin yhtään enempää et autosta saa. Toki jos harrastustoimintaa haluat tehdä, niin :)
 
Niin onko se ilmastointi nyt siis täytetty ja silti ei toimi? Metallinen hinkkaava ääni sopii kyllä siihen mitä meidän piharaato (C5 2002) tekee, jos aineet on vähissä.

Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka nuo viat korjaisit, niin yhtään enempää et autosta saa. Toki jos harrastustoimintaa haluat tehdä, niin :)

Kiitti vastauksesta, ilmastointi tosiaan toimi noin vuoden verran täytön jälkeen. Luultavasti siis aineet vähissä, kun kahina kuuluu näiden taudinkuvaan :interested:
 
Joo, jos siellä on 2017 todettu vuoto ja 2022 ihmettelet miksi ei toimi, niin ihan selvähän tuo "vika" on. Meidän raadosta katoaa joka talvi kaikki, tosin nyt ei ole enää jaksanut edes huollattaa, kun rautakauppa/jäteasema ajot ovat niin lyhyitä.
 
Pösö 206 vuosimallia 2006, 1.4 koneella, ajettu 150tkm. Jakamattoman kuolinpesän pihamonumentti pitäisi viimein laittaa myyntiin.
Ihan nätti kesäv*tunvihreä 4-ovinen sämpylä, johon olen abaut 1000 kilometriä sitten vaihtanut kunnostetun taka-akselin, kun tyyppivikana olleet vääntösauvojen laakerit porsi.

Niin. Kinnerissä on oikein ilmastointikin, manuaalitoiminen. Käytin sen huollossa joskus 2017, ilmastoinnista todettiin, että pieni vuoto on kuivaimen liittimessä, menee täytöllä helposti vuosikausia.
Menihän se, kunnes kojelaudan sisältä alkoi kuulumaan metallinen hinkaava ääni, eikä ilmastointi puhkunut kylmää. Kompura kyllä naksahti päälle.

Onko näissä oma puhallin ilmastoinnin kennolle, vai mikä voisi olla vikana?

Autohan on ollut abaut käyttämättömänä ko. huollon jälkeen, ehkä 500 kilsaa ajettu. Lämppäri kyllä toimii, puhaltaa kuumaa ja ulkolämpötilan mukaisesti viileää.

Ai niin, takimmainen äänenvaimennin on jo aika lehtevää tavaraa. Näytti olevan kiinni V-band -tyyppisellä liitoksella, saa kertoa suosituksia korvaavalle vaimentimelle. Kiitos :tongue:
Ihan normaali ääni tyhjentyneistä kylmäaineista. Uusi täyttö ja menee max vuosi tai pari.

Eri asia kannattaako tuon ikäistä enää täyttää jos kun on jo viisi vuotta sitten havaittu. Muutenkin jos paljon laittoa, kannattanee myydä jos joku jotain tarjoaa. Noita kuitenkin laitetaan paaliin ja viestisi perusteella toi olisi parhaillaan varaosamateriaalina.
 
Noh, joka vuosi katsastettu siisikuntoinen pösö, ainoat viat tuo ilmastointi ja lehtevä takapönttö.

Ei tuo nyt ihan paalivalmis ole, muistaakseni tonnin luokkaa tuo peräremppakin teetettynä.
Mutta eihän tuollaista jalokivenä kannata myydessä yrittää arvostaa :btooth:
 
Ihan normaali ääni tyhjentyneistä kylmäaineista. Uusi täyttö ja menee max vuosi tai pari.

Eri asia kannattaako tuon ikäistä enää täyttää jos kun on jo viisi vuotta sitten havaittu.

Selvästi vuotavaa järjestelmää ei saa edes täyttää, koska kylmäaineet ovat voimakkaita kasvihuonekaasuja. Järjestelmän tiiveys pitää todeta muulla turvallisemmalla kaasulla, kuten typellä. Jos putkistossa on pienikin vuoto, niin kylmäaine ei pysy vuosia sisällä, ihme korjaaja jos niin väitti.

Korjaajasta voi ilmoittaa Tukes:lle, niin hän saa todennäköisesti sanktiota, tai menettää lupansa. Luvaton ilmastointikorjaaja voi saada jopa vankeutta.
 
Viimeksi muokattu:
Siellä alkaa olla vivusto jumissa. Teräsakselit alumiinirungossa. Purettava, puhdistettava ja voideltava!

Se tais olla vikana...en sitä purkanu kun ei ollu pyyhkijän varsille ulosvetäjää joten en saanu muovipaneelia pois mutta sen verran raotettua kuiteskin että suihkin crc:tä liikkuviin osiin ja nyt näyttäs toimivan ok.
 
Selvästi vuotavaa järjestelmää ei saa edes täyttää, koska kylmäaineet ovat voimakkaita kasvihuonekaasuja. Järjestelmän tiiveys pitää todeta muulla turvallisemmalla kaasulla, kuten typellä. Jos putkistossa on pienikin vuoto, niin kylmäaine ei pysy vuosia sisällä, ihme korjaaja jos niin väitti.

Korjaajasta voi ilmoittaa Tukes:lle, niin hän saa todennäköisesti sanktiota, tai menettää lupansa. Luvaton ilmastointikorjaaja voi saada jopa vankeutta.
Tilaa Ebay.de täyttöpullo ilmastointiin. Maksaa muutaman kympin. Saat kotipostiin tilattua. Mukana seuraa ohjeet.
 
Tilaa Ebay.de täyttöpullo ilmastointiin. Maksaa muutaman kympin. Saat kotipostiin tilattua. Mukana seuraa ohjeet.
Nuo vaan kun tulli huomaakin niin tulee enemmän kuin sanomista. Ja noilla saa olla tarkkana että saa oikean määrän täytettyä. Kompura kun haukkaa nestettä imupuolelta sisään ylitäytön vuoksi tulee sisuskalut herkästi morjestamaan kompurasta.
 
Tilaa Ebay.de täyttöpullo ilmastointiin. Maksaa muutaman kympin. Saat kotipostiin tilattua. Mukana seuraa ohjeet.

En ymmärrä, miksi ei voi korjata vuotavaa ilmastointia? Tiivisteet maksaa joitain euroja, kuivain pari kymppiä, kenno ~50. Autokohtaiset putkistot ovat kalliita kun uutena löytyy vain alkuperäisenä, mutta yleisimpiin autoihin löytyy purkaamolta edullisesti.

Kun järjestelmä on tiivis, niin kylmäaine pysyy sisällä useita vuosia. Ei täyttöainekaan niin halpaa ole, että viitsii taivaan tuuliin päästää.
Ostaja kyllä arvostaa toimivaa ilmastointia, jos autoa myy.
 
En ymmärrä, miksi ei voi korjata vuotavaa ilmastointia? Tiivisteet maksaa joitain euroja, kuivain pari kymppiä, kenno ~50. Autokohtaiset putkistot ovat kalliita kun uutena löytyy vain alkuperäisenä, mutta yleisimpiin autoihin löytyy purkaamolta edullisesti.

Kun järjestelmä on tiivis, niin kylmäaine pysyy sisällä useita vuosia. Ei täyttöainekaan niin halpaa ole, että viitsii taivaan tuuliin päästää.
Ostaja kyllä arvostaa toimivaa ilmastointia, jos autoa myy.
Joo ei sitä ehjästä järjestelmästä paljon haihdu. Itse täytin C5 sitikan ilmastoinnin ensimmäistä kertaa ja auto on ollut mulla kuusi vuotta eikä taatusti ollut hetkeen sitä ennenkään huollettu. Ainetta meni järjestelmään vain 50 grammaa! Kokonaistilavuus 675 grammaa. Ilmastoinnin ajoittainen toimimattomuus ei johtunut tuosta vaan jäähdyttäjän puhaltimen toimimattomuudesta.
 
Nuo vaan kun tulli huomaakin niin tulee enemmän kuin sanomista. Ja noilla saa olla tarkkana että saa oikean määrän täytettyä. Kompura kun haukkaa nestettä imupuolelta sisään ylitäytön vuoksi tulee sisuskalut herkästi morjestamaan kompurasta.
Ihan laillista tilata toiseeta eu maasta kylmäainetta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 574
Viestejä
4 920 958
Jäsenet
79 218
Uusin jäsen
yanik0321

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom