Koiranluu vaihdettu, ei vaikuttanut ääneen, tuntui jopa että ääntä tulee nyt enemmän. Esim. madalletun kanttikiven yli kun ajoin, niin ääni kuului, jopa niin että ajoin kanttikiveltä "alaspäin".
Oli muuten urakka saada vanha koiranluu irti, lopulta rälläköin sen poikki ja katkaisin ruuvin.
Ne kallistuksen vakaajan puslatko siellä sitten kolajaa? Voiko tulla hylky katsastuksessa? Onko kyseessä tämä osa Vakaajan hela MEYLE 614 615 0003
Kuuluuko se ääni kun toinen puoli menee montusta vai kuuluuko myös kun renkaat menee yhtäaikaa.
Vito paukkui ja kolisi niin maan perusteellisesti, jopa ajon aikana kuului ääntä. Ja nimenomaan kolisi kun toinen rengas meni montusta. Etuvakaajan koripuslat oli täysin loppu, 5-10mm välystä. Kannattaa ennen vaihtoa löysätä koiranluut, niin helpottaa työtä.
Kokemuksia oman c5:n kanssa, vetonivel naksutellu koko kevään ja nyt loman alkamisen ja tulevan lomareissun takia ajattelin vaihtaa koko vetoakselin helppouden takia. Ja aeromotorsilla halpa, alle 70e. Homma tyssäsi alkuunsa kun auto ei noussut ylös että olisi saanut nosturille, hydraulipumppu oli polttanut sulakkeen. Nettitiedon perusteella johtuu siitä että pumpun sähkömoottori kerää hiilipölyä itsensä täyteen. No autosta paineet pois ja tonttiin, sitten irroittamaan moottoria säiliön irroituksen jälkeen. lds-nesteet sai kätevästi laskettua kanisteriin. Raakasti jarruskliinerillä ja paineilmalla annoin kyytiä moskalle, hiiliä oli 70% jäljellä vielä. Mattoveitsellä puhdistelin kommutaattorin raot. Kasaus meni nätisti. Kaikkiaan ehkä 2,5h aikaa, kustannuksia purkki jarrukliineriä ja 2kpl 40a sulaketta. Citikan omistajille vinkkinä, että jos sulake palaa niin ei kannata "korjata" vikaa vaihtamalla isompaa tilalle mitä jotkut tekee. Vetoakseli vaihtuikin ilman isompaa tuskaa, hieman ihmettelin ettei laatikkoöljyä tullut juuri yhtään ulos kun akselin nykäisi irti. 360tkm ajettu kun tuli tämä remontti eteen.