Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Sitten vähän veikkaan että joko eepaita tjsp kahlaamaan jos englanninkielinen kelpaa tahi kyselemään noita wanhempia harrastavien foorumeilta jne. Melko kiven alla varmasti muuten asustelevat.
Sepä se. Jos jollain löytyy tietoa tai on halukas myymän omansa niin ostan ilomielin. Englanti tai suomi, ei väliä. Pistin jo Nissan clubille viestiä mutta ei tärppiä vielä.
 
Haisee alipainevuodolta useampikin kirjoitettu juttu. Mites onko jarruilla alipaine tarjolla ja imusarjan puoli tiivis?
En ole vielä ehtinyt tutkia. 2016 kesän ajelin ja samat oireet olivat poikkeuksena tuo jarruttaessa ja kierrosten nopeasti laskiessa sammuminen paheni. Joutui jos jarruttaessa heel n toe olemaan käytössä. Ei ole pahentunut tuosta 2016 tilanteesta. Jarrut laahaavat mutta toimivat kyllä. Minkä alipainevuotoa meinasit? Pitää melkein käydä autolla ja ottaa kuvat. Ex mekaanikko enkä muista YHTÄÄN :facepalm:. Tosin puolustuksekseni koulutus on ajalta kun oltiin jo täysin sähköisissä järjestelmissä ja obd oli juttu.
 
Eli projektina saada rakenneltu -78 Datsun 100A leimattua. Miljoona pikkujuttua pitää fiksata, toinen mokoma pitää vain huoltaa. Auto ollut jo romuttamolla ja osaa on ties mistä autosta ja on leimattu viimeksi 2016. Nykyaikaisella tekniikalla olevat kipot ovat niin helppoja vs nämä joissa sähkö ja mekaaninen sekaisin saati tämmöinen häröpallo jossa on mitä tahansa volkkarin osista sinitarraan seassa. Tämmöisten vanhan kanssa säätänyt viimeksi varmaan 15v sitten.

Viat tällä hetkellä:
Jarrut pitää saada auki ja niin etteivät laahaa

Käynnistyy ja voi ajaa mutta yksittäinen sylinteri tuntuu pätkivän. Tulpat, pyörijä ja virranjakajan kansi on vaihdettu. Tulpat olivat 2 ja 3 sylintereissä ruskeat mutta 1 ja 4 olivat täysin mustaa. Aiemmpi omistaja ei ollut säätänyt kärkiä joten pienensin sitä hiukan uusien tulppien kanssa. Ei poistanut vikaa. Katkojan osat pitää vielä vaihtaa ja tulpanjohdot uusia. Muita tarkistettavia paikkoja?

Kaasarin täys säätö. Ei tykkää ottaa kierroksia yli 5000rpm vaan loppuu puhti. Voi olla että kiertäisi ylemmäs mutta loppuu oma pokka. Osa vaijereita, johdoista yms kun on kytkemättä. Kierrosten laskiessa tyhjäkäynnillä pitää yleensä pitää käynnissä kaasulla kunnes asettuu tyhjäkäynnille. Samoin saattaa sammua jarruttaessa. Ideoita?

Vilkunrele. Vilkut toimivat mutta oikeanpuoleiset vilkkuvat huomattavan hitaasti. Vilkunreleen äänessä oikean ja vasemman puolen vilkkujen kanssa selkeä ero. Toimivat aiemmin ok. Vika syntyi kun konehuoneessa jotain veti oikariin ja pamahti mutta ei löytynyt paikkaa tai syyllistä tuolle. Samalla pimeni vilkkujen merkkivalo joka on muistaakseni leimavaatimus. Ideoita mitä tehdä tuolle tilanteelle?

Ja ylipäätään mitä tarkistaa käydä läpi ulkona seisomisen jälkeen näissä? Öljyt on jo vaihdettu, bensaletkuja vaihdeltu, filttereitä vaihdettu ja aiemmin mainittuna osia vaihdettu.

Koneita on kolme (1.0, 1.2 ja 1.4) joten niistä voi myös napsia osaa ja satunnaista muuta osaa löytyy myös.
Mites tuollaisen romuttamolla käyneen leimaus? Jos romutustodistuksella sinne joutunut niin voi olla aika tekemätön paikka saada enää leimalle.
 
Eikös aina jarrutehostimelle tule alipaine, joka auttaa just helpottamaan jarrupiirin painetta kun nostaa jalan polkimelta?
Alipaine yleensä napataan imusarjasta, koska siellä on virtaus kohti sylinteriryhmää, ja alipaine sen mukana.

Tiedän että noi on eri autoja, mutta eikös tuossa ole saman kokoinen moottori listattuna kuin mikä sinulla? Saattaisi voida soveltaa tuota, jos mitään muuta ei löydy. Itse lähinnä puuhastellut autojen korjaamista käteisen säästämiseksi ja omaksi tekemisen iloksi. Viimeisin remppa oli E46 taka-akselin vakajan yhdystangot ja imusarjavuoto..
 
Ja onko esimerkiksi kaasarilla alipainehässäköitä. Itse en ole kaasarillisten kanssa pelannut kuin yhden 740 pierburgin kanssa ja sen alipainehelvetin setviminen oli kyllä yksi työmaa
 
Eikös aina jarrutehostimelle tule alipaine, joka auttaa just helpottamaan jarrupiirin painetta kun nostaa jalan polkimelta?
Alipaine yleensä napataan imusarjasta, koska siellä on virtaus kohti sylinteriryhmää, ja alipaine sen mukana.

Tiedän että noi on eri autoja, mutta eikös tuossa ole saman kokoinen moottori listattuna kuin mikä sinulla? Saattaisi voida soveltaa tuota, jos mitään muuta ei löydy. Itse lähinnä puuhastellut autojen korjaamista käteisen säästämiseksi ja omaksi tekemisen iloksi. Viimeisin remppa oli E46 taka-akselin vakajan yhdystangot ja imusarjavuoto..
Ei kai 100a ole mitään tehostimia? Eiköhän tossa ole vaan jarrut jumissa. Tukkeutuneet jarruletkut voi myös aiheuttaa laahaamista.
 
Mites tuollaisen romuttamolla käyneen leimaus? Jos romutustodistuksella sinne joutunut niin voi olla aika tekemätön paikka saada enää leimalle.
Ymmärtääkseni että kaveri joka osti auton ja löi kilpiin työskenteli romuttamolla ja nappasi auton ennen prosessia. Kilvissä tuo on siis ja käynyt metallilla asti, maalattu ja laitettu ajoon. Halusi ostaa tietokoneen ja nappasin kipon leimattuna tuossa kunnossa ja ajelin kesän eikä ollut rahaa tai aikaa paneutua kunnostamiseen ennen kuin nyt. On jopa ihan talviajokelpoinen ja talvinakitkin oli ennen kuin vaihdoin uudet kesärenkaat talvivanteille jotka nyt alla. Lämpöä piisaa ja kulkee nätisti kunhan ryypyttömän koneen saa pysymään käynnissä.

Jarrut eivät laahanneet ennen ja herkistyivät huomattavasti jo hinauksen aikana. Olivat siis ruostuneet kiinni ja vaati aika hyvän nykäisyn että toinen takajarru aukesi. Ruostetta ja paskaa oletan jarrujen kohdalla syylliseksi. @dot1q juu samaa moottoria tuo 1.0 on pitkälti ymmärtääkseni. Tosin on tuohon tosiaan tuo 1.2 ja 1.4 koneetkin olemassa kunhan fiksaa tuon 1.4:n alakerran laakerit (kutiteltu 1.4 jonka alakerta kuulema leipoi). Mutta sen kunnostus saa odottaa kunnes itse auto on leimassa.

@outonaapuri kun en perkele muista ja vuosimallikohtaisia erojakin kun on. MUISTIKUVAN mukaan kaasarille tulee vain vaijeri ja bensaletku. Mutta kun tuosta ei tiedä mitä kaikkea on fiksattu ja "fiksattu" ja omat kaasarisäätelyt ja pelailut ovat rajoittuneet kuplan vakiokaasariin, tupla Dellortoon ja Soliferin Bingiin... Eli varsin rajallisesti tuota normi henkilöauton päästökaasari kokemusta. Kupla kun oli käytännössä jokkiskoneella niin kaikki säädöt oli optimoitu vain tehoa silmällä pitäen eikä tarvinnut miettiä vaikka olisikin vähän sinnepäin päästöjen kannalta tms. Kaikki bensa vaan koneeseen mitä otti ja välillä vähän ylikin :D

Pitää tosiaan käydä napsimassa kuvat konehuoneesta ja jos joku täältä bongaisi jotain mitä itse en bongaa.

EDIT: Yksi pieni pätkä löytyi missä näkyy hiukan konehuonetta.
 
Toki näkeehän sen silmällä meneekö siellä alipaineletkuja minne
 
Toki näkeehän sen silmällä meneekö siellä alipaineletkuja minne
Juu jos olisi auton luona :D. En ole menossa kunnes saan tulpanjohdot ja muut osat. Ja kun saisi prkl tuon katkojan kärkien kärkivälin. Tai edes karkean arvon.

EDIT: Haa löytyi kun googlailin tulppien lämpöarvoja kun aloin ihmetella että A10 moottori haluaisi 8 tulppia kun oma halusi 5:t. Kone onkin ymmärtääkseni siis E10 uudemmasta Cherrystä.


  • Mäntä: 72,96-73,01 mm
  • Männäntappi: 17,44-17,47 mm
  • Venttiilikoot: Imu 6,96-6,98 x 35,0 x 118,93-119,33 mm, Pako 6,94-6,96 x 29,0 x 118,50-118,9 mm
  • Tyhjäkäynti: 700 ± 50 r/min
  • Öljytilavuus: 3,9 litraa (suodatin mukaanlukien)
  • Öljynpaine: 3,3 bar @ 2000 r/min
  • Vaihteistoöljyn tilavuudet: 4-/5-vaihteinen 2,3/2,7 litraa
  • Termostaatin avautumislämpötila: 85 °C
  • Sytytysjärjestelmä: Kärjetön (10.1982–1986) / Kärjellinen (10.1981–9.1982)
  • Sytytystulpat: NGK BR 5 ES
  • Virranjakaja: Hitachi D412-A9
Kiristysmomentteja[muokkaa]
Säätöarvoja[muokkaa]
  • Venttiilivälykset:
    • Kylmä moottori: Imu ja Pako 0,22 mm
    • Lämmin moottori (>35°C): Imu ja Pako 0,28 mm
  • Sytytystulppien kärkiväli: 0,7-0,8 mm
  • Virranjakajan roottorin ilmaväli (kärjetön): 0,3-0,5 mm
  • Virranjakajan katkojan kärkiväli (kärjellinen): 0,45-0,55 mm
  • Sytytysennakko (Virranjakajan alipaineletku irroitettuna ja tukittuna): 2˚ ennen YKK:n (700 r/min)
 
Sepä se. Jos jollain löytyy tietoa tai on halukas myymän omansa niin ostan ilomielin. Englanti tai suomi, ei väliä. Pistin jo Nissan clubille viestiä mutta ei tärppiä vielä.
Jos tällainen kanneton ja hieman "ikääntynyt" ilmeisesti haynesin opus kelpaa niin postimaksuilla lähtee tulemaan. Pistä yv:llä tiedot.
20220615_184230_copy_1512x2016.jpg
20220615_184304_copy_1512x2016.jpg
20220615_184300_copy_1512x2016.jpg
20220615_184328_copy_1512x2016.jpg
20220615_184346_copy_1512x2016.jpg
 
Pösö 206 vuosimallia 2006, 1.4 koneella, ajettu 150tkm. Jakamattoman kuolinpesän pihamonumentti pitäisi viimein laittaa myyntiin.
Ihan nätti kesäv*tunvihreä 4-ovinen sämpylä, johon olen abaut 1000 kilometriä sitten vaihtanut kunnostetun taka-akselin, kun tyyppivikana olleet vääntösauvojen laakerit porsi.

Niin. Kinnerissä on oikein ilmastointikin, manuaalitoiminen. Käytin sen huollossa joskus 2017, ilmastoinnista todettiin, että pieni vuoto on kuivaimen liittimessä, menee täytöllä helposti vuosikausia.
Menihän se, kunnes kojelaudan sisältä alkoi kuulumaan metallinen hinkaava ääni, eikä ilmastointi puhkunut kylmää. Kompura kyllä naksahti päälle.

Onko näissä oma puhallin ilmastoinnin kennolle, vai mikä voisi olla vikana?

Autohan on ollut abaut käyttämättömänä ko. huollon jälkeen, ehkä 500 kilsaa ajettu. Lämppäri kyllä toimii, puhaltaa kuumaa ja ulkolämpötilan mukaisesti viileää.

Ai niin, takimmainen äänenvaimennin on jo aika lehtevää tavaraa. Näytti olevan kiinni V-band -tyyppisellä liitoksella, saa kertoa suosituksia korvaavalle vaimentimelle. Kiitos :tongue:
 
Ja ylipäätään mitä tarkistaa käydä läpi ulkona seisomisen jälkeen näissä? Öljyt on jo vaihdettu, bensaletkuja vaihdeltu, filttereitä vaihdettu ja aiemmin mainittuna osia vaihdettu.
Ennen kaasarin lopullista säätöä sytkän ajoitus kohdalleen. Jarrunesteet vaihtoon, letkut samalla vilkaista läpi pahimpien pykimien varalta.
 
Ennen kaasarin lopullista säätöä sytkän ajoitus kohdalleen. Jarrunesteet vaihtoon, letkut samalla vilkaista läpi pahimpien pykimien varalta.
Nesteet on menossa juu kaikki vaihtoon, suodattimia vaihdeltu ja herkistelty sitä ja tätä. Jarrut pitää käydä tosiaan täysin läpi.
 
Astra H.

Asensin ajoneuvokameraa. Otin keskuslukituksen sulakkeen, 25 A, irti ja käytin lukitusta avaimesta. Vilkut välkkyivät, ovet eivät tietenkään menneet kiinni. Laitoin sulakkeen takaisin ja keskuslukitus ei enää toimi avaimesta, ovesta eikä kojelaudan painikkeesta. Sulake tarkistettu. Mitä hajotin?

Korjattu. Akun irroitus auttoi.
 
Viimeksi muokattu:
Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)

No ei siinä, käytin kannen koneistamolla. Se oikastiin ja vaihdettiin venttiilien seetit ja varsienkumit.

Pistin romppeet läjään, nyt auto savuttaa ja työntää öljyä pakoputkesta. Samalla pistin vähän paksumman cometicin tiivisteen, muuten kaikki samat osat.

Tasaisella kaasulla ajaessa näkyy pieni savupilvi peilissä ja kun painaa kaasua että menee ahdoille niin sinistä/valkoista savua tulee oikein kunnolla. Takapuskurissa on selvästi öljyä.

Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...
 
ahtoletkut kaasuläpän luona oli ihan kuivat ainakin, eikä tuolla eatonissa ole kuin muutama desi sitä "lifetime öljyä" sisällä, ei kai pitäs päästä ihan helpolla karkaamaan.
Eatoniin kyllä kuuluu välillä vaihtaa öljyt ja vain sekä ainoastaan Eatonin omaa. On muuten sit painoarvoltaan kalliimpaa se litku kuin kulta. Pura ihan ensiksi koko putkisto ja pese vaikka kuumapesurilla sisältä. Siellä voi olla kansirempan jäljiltä vaimentimet yms. täynnä öljyä. Toki voit kokeilla tyyliin pelkällä downpipellä käyntiin peltorit päässä ja katsoa savuttaako myös sen kanssa. Sitten tietää onko syynä putkistoon jääneet moskat vai itse pata.
 
Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)
...
Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...

Miltäs tulpat näyttää?
 
Jes! Piti olla helppo jarruremontti Volovoon(P3 -08 2.5T) mutta ei. Joka kulmaan levyt ja palat.
Autossa sähkönen käsijarru eikä saanut sitä kässärin moottoria irti että saa sylinterin työnnettyä sisään kun ruuvit on joku korkannut ja korkannut samalla ilmausruuvin. käpy meni ja nyt menee sitten vaihtoon molemmat satulat taakse(eli +200€/puoli). Noh tuleepahan kerralla hyvä. :x3:
 
Minulla on 150w invertteri tupakansytyttimeen sekä 4A ylläpitölaturi. Voinko ladata varakäynnistysakkua samaan aikaan ajaessani. Tai siis voinhan minä ladata kun näen että se lataa. Mutta riittääkö autossa virtaa latamaan auton omaa akkua? Yleismittarilla auton ollessa sammutettuna auton oman akun varaustaso yleismittarilla näyttää 13.00v ja auton käynnistäessä se näyttää 13.94v. En tiedä mitä lukemaa se näyttäisi jos kytkisin tupakansytyttimeen invertterin sekä laturin, koska vara-akku on täynnä.
 
Minulla on 150w invertteri tupakansytyttimeen sekä 4A ylläpitölaturi. Voinko ladata varakäynnistysakkua samaan aikaan ajaessani. Tai siis voinhan minä ladata kun näen että se lataa. Mutta riittääkö autossa virtaa latamaan auton omaa akkua? Yleismittarilla auton ollessa sammutettuna auton oman akun varaustaso yleismittarilla näyttää 13.00v ja auton käynnistäessä se näyttää 13.94v. En tiedä mitä lukemaa se näyttäisi jos kytkisin tupakansytyttimeen invertterin sekä laturin, koska vara-akku on täynnä.

Joo
 
Ei sitä moottoria tarvitse irrottaa. Helpointa on kun ottaa moottorilta sähköliittimen irti ja 9V paristolla syöttää virtaa ja ajaa sylinterin sisään.

Tämä selvisi itsellekkin vasta myöhemmin kun googlettelin. Tietääpä ensikerralla. Tarkotuksena kyllä hommata DICE jostakin niin saa värkkäillä sitten muutakin Vidalla ja Vdashilla. :p
 
Jahas. Kertokaas viisaammat mitä tarkoittaa kun Mazda 6 -08 airbägin valo alkoi vilkuttaa 22 (näin koodin ymmärsin)?
 
Meni remmiahdetusta A80:stä kansipaffi. (B3, 2.0 8v)

No ei siinä, käytin kannen koneistamolla. Se oikastiin ja vaihdettiin venttiilien seetit ja varsienkumit.

Pistin romppeet läjään, nyt auto savuttaa ja työntää öljyä pakoputkesta. Samalla pistin vähän paksumman cometicin tiivisteen, muuten kaikki samat osat.

Tasaisella kaasulla ajaessa näkyy pieni savupilvi peilissä ja kun painaa kaasua että menee ahdoille niin sinistä/valkoista savua tulee oikein kunnolla. Takapuskurissa on selvästi öljyä.

Sanokaas millä nyt rajaan ongelman, onko vika kannessa vai männänrenkaissa? Puristuspaineet n. 9 bar, täysin samat kuin ennenkin, ennen ei savuttanut yhtään. Pilasiko koneistamo kannen vai mikä on...

Löytyikö sieltä selkeä paikka mistä juuri kannentiiviste oli antautunut? Noista on joskus ollut sylintereitä halki myös.
 
Heiluttele johtosarjaa vänkärin penkin alla ja vika(ominaisuus) korjaantuu.
Tossa keväämmällä joku liitin sieltä napsastiin pois kun vilkku muistaakseni 52 tai 25 koodia. Sen jälkeen ei vilkuttanu.
Nyt alkanu vilkuttamaan yhtäkkiä vaikka auto seissy päivätolkulla ajamattomana.
 
Tossa keväämmällä joku liitin sieltä napsastiin pois kun vilkku muistaakseni 52 tai 25 koodia. Sen jälkeen ei vilkuttanu.
Nyt alkanu vilkuttamaan yhtäkkiä vaikka auto seissy päivätolkulla ajamattomana.
Joo ne liittimet sieltä tahtoo hapettua aiheuttaen epämääräisiä ja hankalasti paikallistettavia vikoja.
 
Löytyikö sieltä selkeä paikka mistä juuri kannentiiviste oli antautunut? Noista on joskus ollut sylintereitä halki myös.

Joo, selvästi jakopään puolen päädystä tuli vedet ulos lohkon ja kannen välistä kansipahvia pitkin
 
Joo, selvästi jakopään puolen päädystä tuli vedet ulos lohkon ja kannen välistä kansipahvia pitkin
Äkkiä tulisi mieleen että noilla oireilla voisi olla ettei huohotus toimi oikein, en nyt muista ulkoa miltä sen systeemin pitäisi tuossa moottorissa näyttää. Siinä taitaa olla venttiilikopassa jonkunmoinen PCV hässäkkä?
 

Kakkonen tai kolmonen, eli toi vaaleampi on niin poikkeava että lähtisin siitä eteenpäin, voiko olla joku asennuksessa käynyt käpy ettei saa bensaa ainakaan riittävästi, voisi kokeilla lämpeneekö kaikki pakosarjan putket samaan tahtiin kun kylmänä lyö tulille esim. kastelemalla ne vedellä jos ei ole infrapunamittaria käsillä. Toinen mikä tulee mieleen, voiko pahvi/kansi vuotaa tuohon sylinteriin, jos kurkkii tulpan reijistä lampun kanssa niin männän pään pitäisi olla karstasta puhtaampi kuin muissa.
 
Kakkonen tai kolmonen, eli toi vaaleampi on niin poikkeava että lähtisin siitä eteenpäin, voiko olla joku asennuksessa käynyt käpy ettei saa bensaa ainakaan riittävästi, voisi kokeilla lämpeneekö kaikki pakosarjan putket samaan tahtiin kun kylmänä lyö tulille esim. kastelemalla ne vedellä jos ei ole infrapunamittaria käsillä. Toinen mikä tulee mieleen, voiko pahvi/kansi vuotaa tuohon sylinteriin, jos kurkkii tulpan reijistä lampun kanssa niin männän pään pitäisi olla karstasta puhtaampi kuin muissa.

Tuo kyllä näyttää siltä, että aika pikaisesti kannattaa tehdä jotain, lisää polttoainetta huutaa ja pikaisesti. Se, että syy voi olla suuttimessa, kannessa tai kannentiivisteessä, niin tuolla ei todellakaan kannata kovin pitkään kuvailla, kohta männässä reikä. Tulpan reiästä kannattaa vilkaista se mäntä, että miltä näyttää, puhtaampi kuin muut, niin eikun hattu pois.

Edit: piti lainata orkkis kuva, mutta jotenkin onnistuin toisin...
 
Äkkiä tulisi mieleen että noilla oireilla voisi olla ettei huohotus toimi oikein, en nyt muista ulkoa miltä sen systeemin pitäisi tuossa moottorissa näyttää. Siinä taitaa olla venttiilikopassa jonkunmoinen PCV hässäkkä?

Mulla on tämmönen viritelmä siinä:

Venttiilikoppa huohottaa vapaasti ilmaan (pieneen suodattimeen letkun päässä) ja kylmänä <40c on korotettu tyhjäkäynti lisäilmaventtiilin+takaiskun kautta eli lisäilmaa imusarjaan. Alakerran huohotus menee sitten vapaavirtaussuodattimen luokse. Se letku lähtee lohkon kyljessä olevasta öljyloukusta. Täytyy koittaa nuo kaikki irrallaan mutta aika epätodennäköistä kun ei noissa letkuissa öljyä näkynyt sisällä.

1655580254909.png
 
Tuo kyllä näyttää siltä, että aika pikaisesti kannattaa tehdä jotain, lisää polttoainetta huutaa ja pikaisesti. Se, että syy voi olla suuttimessa, kannessa tai kannentiivisteessä, niin tuolla ei todellakaan kannata kovin pitkään kuvailla, kohta männässä reikä. Tulpan reiästä kannattaa vilkaista se mäntä, että miltä näyttää, puhtaampi kuin muut, niin eikun hattu pois.

Edit: piti lainata orkkis kuva, mutta jotenkin onnistuin toisin...

Toi yks vaaleampi onkin tosiaan vain muita tuoreempi tulppa eikä ole ehtinyt kerätä karstaa (joo, ostin vain yhden uuden), vanha lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Mutta jotain keltaista möhnää siinä on...

Katoin tulppien reijistä sisään sen jälkeen kun käytin koneen kuumaksi ja annoin seisoa. 1 ja 3 pytyissä (toi erinäköinen tulppa on 3:sta) oli semmonen pieni märkä tippa öljyä, että se nyt ei hälyttävältä näyttänyt. Tulpat täysin kuivia. Paha sanoo.. Kaikki männät ovat muuten väriltään semmosia pähkinän tai maitokahvinruskeita.
 
Toi yks vaaleampi onkin tosiaan vain muita tuoreempi tulppa eikä ole ehtinyt kerätä karstaa (joo, ostin vain yhden uuden), vanha lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Mutta jotain keltaista möhnää siinä on...

Katoin tulppien reijistä sisään sen jälkeen kun käytin koneen kuumaksi ja annoin seisoa. 1 ja 3 pytyissä (toi erinäköinen tulppa on 3:sta) oli semmonen pieni märkä tippa öljyä, että se nyt ei hälyttävältä näyttänyt. Tulpat täysin kuivia. Paha sanoo.. Kaikki männät ovat muuten väriltään semmosia pähkinän tai maitokahvinruskeita.

Se velkoinen savu mikä sieltä tulee on kyllä ihan puhtaasti vettä, joten ei siellä montaa vaihtoehtoa ole. Musta sitten viittää polttoaineeseen ja loput on öljyä. Pienet öljytupsaukset on ihan normaaleja lähes joka moottorissa ja kun käyttämisen jäljiltä kattelet sylinteihin, niin oikeastaan vesi on se mikä hälyyttävästi merkkaa.
 
c vectrassa pyyhkijät alko temppuilemaan muutama päivä sitten....pyyhki ensin silleen hitaammin ja nykimällä ja sitten lopetti kokonaan....sitten kun vähän käsillä avitti vetämällä vartta niin jakso yhden pyyhkäsyn taas tehdä. Eilen just alko satamaankin just ennen määränpäätä mutta pääsin perille kuiteskin vaikka pyyhkijät ei toiminu.
Tänään sitten lähdin kokeilemaan sateella taas ja toimi ihan normaalisti.
 
c vectrassa pyyhkijät alko temppuilemaan muutama päivä sitten....pyyhki ensin silleen hitaammin ja nykimällä ja sitten lopetti kokonaan....sitten kun vähän käsillä avitti vetämällä vartta niin jakso yhden pyyhkäsyn taas tehdä. Eilen just alko satamaankin just ennen määränpäätä mutta pääsin perille kuiteskin vaikka pyyhkijät ei toiminu.
Tänään sitten lähdin kokeilemaan sateella taas ja toimi ihan normaalisti.
Siellä alkaa olla vivusto jumissa. Teräsakselit alumiinirungossa. Purettava, puhdistettava ja voideltava!
 
Jes! Piti olla helppo jarruremontti Volovoon(P3 -08 2.5T) mutta ei. Joka kulmaan levyt ja palat.
Autossa sähkönen käsijarru eikä saanut sitä kässärin moottoria irti että saa sylinterin työnnettyä sisään kun ruuvit on joku korkannut ja korkannut samalla ilmausruuvin. käpy meni ja nyt menee sitten vaihtoon molemmat satulat taakse(eli +200€/puoli). Noh tuleepahan kerralla hyvä. :x3:

Ei sitä moottoria tarvitse irrottaa. Helpointa on kun ottaa moottorilta sähköliittimen irti ja 9V paristolla syöttää virtaa ja ajaa sylinterin sisään.


Kaikkein helpointa on lyödä testeri kiinni ja ajaa satulat sillä huoltoasentoon.

Justiinsa viikonloppuna tein yhden sähkökäsijarrullisen B8 Passatin jarruremontin ja nätisti menivät männät sisään, kun laittoi ne iCarsoftilla huoltoasentoon.
Tosin onhan se mukavaa vaihtaa vanhat rypälöityneet satulat uusiin ja kiiltäviin. :love:
 
Kaikkein helpointa on lyödä testeri kiinni ja ajaa satulat sillä huoltoasentoon.

Justiinsa viikonloppuna tein yhden sähkökäsijarrullisen B8 Passatin jarruremontin ja nätisti menivät männät sisään, kun laittoi ne iCarsoftilla huoltoasentoon.
Tosin onhan se mukavaa vaihtaa vanhat rypälöityneet satulat uusiin ja kiiltäviin. :love:

Olisi varmasti helpointa, mutta eipä ole testeriä itsellä ainakaan vielä. :rofl: Mutta täytyy kyllä todeta että oli hyvä kun tuli purettua kaikki atomeiksi, putsattua ja voideltua.
Oli nimittäin vasemman takasatulan liukutapit ihan jumissa, tuskin on edes toiminut hetkeen ollenkaan. Mutta nyt pysähtyy. :cool:
 
Pösö 206 vuosimallia 2006, 1.4 koneella, ajettu 150tkm. Jakamattoman kuolinpesän pihamonumentti pitäisi viimein laittaa myyntiin.
Ihan nätti kesäv*tunvihreä 4-ovinen sämpylä, johon olen abaut 1000 kilometriä sitten vaihtanut kunnostetun taka-akselin, kun tyyppivikana olleet vääntösauvojen laakerit porsi.

Niin. Kinnerissä on oikein ilmastointikin, manuaalitoiminen. Käytin sen huollossa joskus 2017, ilmastoinnista todettiin, että pieni vuoto on kuivaimen liittimessä, menee täytöllä helposti vuosikausia.
Menihän se, kunnes kojelaudan sisältä alkoi kuulumaan metallinen hinkaava ääni, eikä ilmastointi puhkunut kylmää. Kompura kyllä naksahti päälle.

Onko näissä oma puhallin ilmastoinnin kennolle, vai mikä voisi olla vikana?

Autohan on ollut abaut käyttämättömänä ko. huollon jälkeen, ehkä 500 kilsaa ajettu. Lämppäri kyllä toimii, puhaltaa kuumaa ja ulkolämpötilan mukaisesti viileää.

Ai niin, takimmainen äänenvaimennin on jo aika lehtevää tavaraa. Näytti olevan kiinni V-band -tyyppisellä liitoksella, saa kertoa suosituksia korvaavalle vaimentimelle. Kiitos :tongue:
Niin onko se ilmastointi nyt siis täytetty ja silti ei toimi? Metallinen hinkkaava ääni sopii kyllä siihen mitä meidän piharaato (C5 2002) tekee, jos aineet on vähissä.

Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka nuo viat korjaisit, niin yhtään enempää et autosta saa. Toki jos harrastustoimintaa haluat tehdä, niin :)
 
Niin onko se ilmastointi nyt siis täytetty ja silti ei toimi? Metallinen hinkkaava ääni sopii kyllä siihen mitä meidän piharaato (C5 2002) tekee, jos aineet on vähissä.

Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka nuo viat korjaisit, niin yhtään enempää et autosta saa. Toki jos harrastustoimintaa haluat tehdä, niin :)

Kiitti vastauksesta, ilmastointi tosiaan toimi noin vuoden verran täytön jälkeen. Luultavasti siis aineet vähissä, kun kahina kuuluu näiden taudinkuvaan :interested:
 
Joo, jos siellä on 2017 todettu vuoto ja 2022 ihmettelet miksi ei toimi, niin ihan selvähän tuo "vika" on. Meidän raadosta katoaa joka talvi kaikki, tosin nyt ei ole enää jaksanut edes huollattaa, kun rautakauppa/jäteasema ajot ovat niin lyhyitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 812
Viestejä
4 663 769
Jäsenet
76 502
Uusin jäsen
Jopuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom