Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä asiaa nyt seuraillut ja kyllä taitaa moottorin tuennassa olla häikkää. Hyvin pieni värinä tuntuu tyhjäkäynnillä (niin pieni, ettei siihen juuri kiinnitä huomiota), mutta sammuttaessa moottori selvästi nytkähtää. Käsin koitin moottoria heilutella, ei tuntunut liikkuvan sitten yhtään mihinkään. Ainakin googlen mukaan moottorin pitäisi hieman (ei tietenkään mitenkään hervottomasti) liikkua käsivoiminkin, kun "kelluu" kuitenkin kumityynyjen varassa. Nyt kun ei liiku, niin tuosta voinee olettaa, että joku kumityynyistä täysin kaput? Ainiin, piti kärryä vetää (onneksi vain lyhyt matka) ja nelosella ylämäkeen ajaessa 80 km/h nopeudessa alkoi aivan hillitön tärinä, eli eiköhän vika ole tuossa moottorin tuennassa, kun raskaalla kuormalla tärinä pahenee.Mahdollinen uusi ominaisuus löytyi heti, nyt auto tuntuu jotenkin sammuvan "rajusti". Sammuttaessa auto siis selkeästi tärähtää (ohjaamoon tuntuvasti), hieman vähemmän jos kytkin pohjassa. Ei mielestäni ole noin selkeästi aiemmin tuntunut, mutta ehkä olen vain vainoharhainenSeurailee tilannetta, josko tuo ei olisi tielle jättävä ominaisuus. Alkaa pian menemään usko tähän yksilöön, kummasti alkanut taas auton vaihtaminen houkuttamaan.
Opel Astra H
Etupäästä kuuluu vaimea ja pehmeähkö kolahdus, kun ajaa montuista tai hidasteista. Tulee myös silloin, kun ajaa pienistäkin töyssyistä rauhallisesti. Kuuluu mielestäni vain vasemmalta. Iskarit ja jouset on vaihdettu noin 50 000 km sitten. Mikähän voisi olla?
Koiranluu tai vakaajan puslat.
Kyllä ne kannattaa samalla vaivalla vaihtaa kummallekin puolelle.No aika vähällä taas pääsee. Vaihtaisko ennakoivasti myös oikealle puolelle? Osa maksaa reilun kympin.
Itse aloittaisin ihan ekana siitä että tuleeko hehkuille ylipäätään jännitettä sekä tuleeko sitä tarpeeksi (hehkun releen kontaktit menneet)Helevetin ruttelo on taas hajalla. Ajatuksia kaivataan:
Eli 2006 Fiat Scudo 2.0JTD diesel koneella. Ajettu vähän alta n. 140 000km. Alkutalvesta 2021 ollut kylmänä käynnistyongelmia (Startti pyöri mutta ei lähde käyntiin. Kun webastolla hehkutti pari tuntia niin sitten lähti ja kävi iloisesi) tehty korjaamolla määräaikaishuolto jossa vaihdettu jakopää + vesipumppu sekä todettu 3kpl hehkutulppia toimimattomiksi ja ne vaihdettu kans. Vielä tämänkin jälkeen käyntiinlähtö ongelmaa mutta romu viety viralliselle merkkikorjaamolle niin eivät sielläkään keksineet syytä ja kokeillessa siellä oli kuitenkin lähtenyt käyntiin. Nuo ongelmat sitten kuitenkin katosivat mystisesti. Epäilys oli olisiko tankkiin jäänyt kesäkiisseliä liikaa. Mitään vikakoodeja ei näkynyt.
Toimi hyvin tässä välissä mutta oli aika vähän käytössä vuoden päivät (n. 5000km 1,5 vuoden aikana ja lähes kokonaan kaupunkinopeuksissa) ja nyt sitten alkoi ensi kertaa pitkään aikaan 100km/h vauhtia kokeillessa kone täristämään eikä halunnut kiihtyä ja heti seuraavalla kerralla kaupunkinopeuksissa ja sen jälkeen vielä tyhjäkäynnillä kans kone kuulostaa ettei "käynyt kaikilla". Vein uuteen paikkaan josta todettiin että nokka akselin synkronointi kampiakseliin pielessä. Kun oli puhetta että jakopää raplattu reilu vuosi sitten niin kehottivat olemaan yhteydessä sinne. Jakonpään raplannut korjaamo haki romun ja siellä nyt ihmeteltiin että oli kuulemma ajoitus yhden hampaan ollut pielessä mutta ei vielä senkään jälkeen käynyt hyvin. Olivat sitten havainneet että yhden venttiilien keinuvivuista olevan rikki.
Mitähän tässä nyt kannattaisi tuolle teettää. Korjaamon setä oli sitä mieltä että tuossa pelkässä keinuvivun vaihdossa on riski että sieltä on jotain muuta paskana ja sitten taas perusteellisempi avaus olisi useamman tonnin homma koska kuulemma niin työläs. Oli myös sitä mieltä että ei voinut oikein mitenkään tarkistaa helposti onko sieläl jotain vaurioita vai ei. Voiko tuo jakohihna hypätä jostain syystä itsestään eli onko sen siirtyminen syy vai seuraus? (mittarin mukaanhan) tuo on melko vähän ajettu mutta kuitenkin 16 vuotta vanha niin arveluttaa kuinka kalliita harsimisia tuohon kannattaa tehdä.
Helevetin ruttelo on taas hajalla. Ajatuksia kaivataan:
Eli 2006 Fiat Scudo 2.0JTD diesel koneella. Ajettu vähän alta n. 140 000km. Alkutalvesta 2021 ollut kylmänä käynnistyongelmia (Startti pyöri mutta ei lähde käyntiin. Kun webastolla hehkutti pari tuntia niin sitten lähti ja kävi iloisesi) tehty korjaamolla määräaikaishuolto jossa vaihdettu jakopää + vesipumppu sekä todettu 3kpl hehkutulppia toimimattomiksi ja ne vaihdettu kans. Vielä tämänkin jälkeen käyntiinlähtö ongelmaa mutta romu viety viralliselle merkkikorjaamolle niin eivät sielläkään keksineet syytä ja kokeillessa siellä oli kuitenkin lähtenyt käyntiin. Nuo ongelmat sitten kuitenkin katosivat mystisesti. Epäilys oli olisiko tankkiin jäänyt kesäkiisseliä liikaa. Mitään vikakoodeja ei näkynyt.
Toimi hyvin tässä välissä mutta oli aika vähän käytössä vuoden päivät (n. 5000km 1,5 vuoden aikana ja lähes kokonaan kaupunkinopeuksissa) ja nyt sitten alkoi ensi kertaa pitkään aikaan 100km/h vauhtia kokeillessa kone täristämään eikä halunnut kiihtyä ja heti seuraavalla kerralla kaupunkinopeuksissa ja sen jälkeen vielä tyhjäkäynnillä kans kone kuulostaa ettei "käynyt kaikilla". Vein uuteen paikkaan josta todettiin että nokka akselin synkronointi kampiakseliin pielessä. Kun oli puhetta että jakopää raplattu reilu vuosi sitten niin kehottivat olemaan yhteydessä sinne. Jakonpään raplannut korjaamo haki romun ja siellä nyt ihmeteltiin että oli kuulemma ajoitus yhden hampaan ollut pielessä mutta ei vielä senkään jälkeen käynyt hyvin. Olivat sitten havainneet että yhden venttiilien keinuvivuista olevan rikki.
Mitähän tässä nyt kannattaisi tuolle teettää. Korjaamon setä oli sitä mieltä että tuossa pelkässä keinuvivun vaihdossa on riski että sieltä on jotain muuta paskana ja sitten taas perusteellisempi avaus olisi useamman tonnin homma koska kuulemma niin työläs. Oli myös sitä mieltä että ei voinut oikein mitenkään tarkistaa helposti onko sieläl jotain vaurioita vai ei. Voiko tuo jakohihna hypätä jostain syystä itsestään eli onko sen siirtyminen syy vai seuraus? (mittarin mukaanhan) tuo on melko vähän ajettu mutta kuitenkin 16 vuotta vanha niin arveluttaa kuinka kalliita harsimisia tuohon kannattaa tehdä.
Oma 2.0 B5.5 passatti on alkanut tekemään samaa miltei joka kylmäkäynnistyksellä. Tuntuu kuin kävisi kolmella. Heti uudella yrittämällä kuitenkin käynnistyy normaalisti. En ole vielä jaksanut alkaa vikaa selvittää, koska ei tuossa uudelleen käynnistämisessä mene kuin muutama sekuntti aikaa.TT 8N 1.8T tekee semmost että saattaa lähteä käyntiin "traktorina" eli käy varmaan vajailla ja ruksuttaa muistaakseni 500 rpm kierroksilla ja vastaa huonosti kaasuun ja nykii. Pitää sammuttaa moottori ja käynnistää uudestaan niin toimii taas normaalisti. Tekee tätä ehkä 1/20-1/30 käynnistyskerroista.
Ei vikakoodeja.
Veikkauksia?
Melkeen tsekkaisin tyhjäkäynnillä suuttimien korjausarvot että onko heittoa. Pieni aavistus sille että jos pumpparikone että suuttimien tiiviste sekä poteroremppa edessä.Oma 2.0 B5.5 passatti on alkanut tekemään samaa miltei joka kylmäkäynnistyksellä. Tuntuu kuin kävisi kolmella. Heti uudella yrittämällä kuitenkin käynnistyy normaalisti. En ole vielä jaksanut alkaa vikaa selvittää, koska ei tuossa uudelleen käynnistämisessä mene kuin muutama sekuntti aikaa.
Ei ole diisseli, vaan ihan bensakone, jos sitä tarkoitit.Melkeen tsekkaisin tyhjäkäynnillä suuttimien korjausarvot että onko heittoa. Pieni aavistus sille että jos pumpparikone että suuttimien tiiviste sekä poteroremppa edessä.
Jos VAG konsernille niin obdelevenEi ole diisseli, vaan ihan bensakone, jos sitä tarkoitit.
Pitäis jaksaa hommata joku halppis obd-lukija kun mittaristossakin palaa "moottori kuvake" valo.. Mutta ensi tuntumalta voisi tulpat uusia kun en tiedä milloin ne on viimeksi uusittu ja kilometrejä autolla on takana jo reilu 350tkm, niistä itse ajanut noin 1tkm kun tuon alkuvuodesta ostin vanhan bemarin tilalle.
Se vanha E36 316i compact meni sitten lopulta sprintti aihioksi![]()
Kesävanteiden kylkiä on edellinen omistaja hieronut Münchenin kanttareihin. Olisiko ehdotuksia että kannattako a) ajaa sellaisenaan b) korjata vai c) vaihtaa vanteet. Taitavat olla 17-tuumaiset bmw:n alkuperäiset.
Mistä pk-seudulla kannattaa kysellä korjausta? Pitääkö maalata sen jälkeen? Parissa vanteessa on enemmän rupea. Voisin antaa nämä syksyllä renkaineen ja ostaa keväällä uudet renkaat.
CLK:n kattokaapelin vaihtoa seuraavaksi. Onneksi löytyy Youtubesta ohjeet. Kiristin ne viimeksi tiukimmalle ja katto toimi aikansa, mutta poikkihan se toinen sitten meni. Olishan se kiva, että avoauton katto toimis![]()
Aika turhaa, lörön kampaaja-audin katto on ollu ylhäällä viimeks kai viime vuonna.![]()
On se mukavaa ajella katto alhaalla, kunhan on tarpeeksi lämmintä. 18+ tai enemmän riittää ainakin minulle.
Itte aikanaan imin autosta missä läpät yms tingentangelit tankin tyhjäksi ihan paineilmakäyttöisellä öljyimulla (toki imun ollessa ulkona että huurut menee taivaan tuuliin). Imuletkuna kun käyttää pneumatiikkaputkea niin liukuu herkästi ja ei tarraa läppiin kiinni.V70 2010 2.4d petti tankin pumppu ilmeisesti kun ei käynnisty tai tee painetta. Ei kai tossa vaihdossa ihmeempiä ole kun tankkia irti raolleen ja pumppu vaihtoon pujotellen. (Joskus v50 kanssa näin onnistui)
Ongelmana vain että tankissa taitaa olla noin 40 litraa löpöä..
Löpöluukun kautta ei pääse 14mm bensaletkulla perille kun jotain haittalevyjä siellä ilmeisesti.
Suodatinjalan kauttakaan ei taida onnistua kun pumppu ei pyöri.
Olisi kiva saada suurimmat pois ennenkuin ruuvaa pumpun kaulusta auki ettei kaikki tulvi yli.
Kenelläkään mitään kivaa ideaa?
Keksin enää itse että tankkia vähän irti ja webaston imuletkusta tyhjentämään?
edit: huoltoluukkua ei ole takapenkin alla näissä p3 sarjalaisissa
Rohkeaa ajaa löpöllä, mutta toki diesel on melko kallista.V70 2010 2.4d petti tankin pumppu ilmeisesti kun ei käynnisty tai tee painetta. Ei kai tossa vaihdossa ihmeempiä ole kun tankkia irti raolleen ja pumppu vaihtoon pujotellen. (Joskus v50 kanssa näin onnistui)
Ongelmana vain että tankissa taitaa olla noin 40 litraa löpöä..
Löpöluukun kautta ei pääse 14mm bensaletkulla perille kun jotain haittalevyjä siellä ilmeisesti.
Suodatinjalan kauttakaan ei taida onnistua kun pumppu ei pyöri.
Olisi kiva saada suurimmat pois ennenkuin ruuvaa pumpun kaulusta auki ettei kaikki tulvi yli.
Kenelläkään mitään kivaa ideaa?
Keksin enää itse että tankkia vähän irti ja webaston imuletkusta tyhjentämään?
edit: huoltoluukkua ei ole takapenkin alla näissä p3 sarjalaisissa
Rohkeaa ajaa löpöllä, mutta toki diesel on melko kallista.V70 2010 2.4d petti tankin pumppu ilmeisesti kun ei käynnisty tai tee painetta. Ei kai tossa vaihdossa ihmeempiä ole kun tankkia irti raolleen ja pumppu vaihtoon pujotellen. (Joskus v50 kanssa näin onnistui)
Ongelmana vain että tankissa taitaa olla noin 40 litraa löpöä..
Löpöluukun kautta ei pääse 14mm bensaletkulla perille kun jotain haittalevyjä siellä ilmeisesti.
Suodatinjalan kauttakaan ei taida onnistua kun pumppu ei pyöri.
Olisi kiva saada suurimmat pois ennenkuin ruuvaa pumpun kaulusta auki ettei kaikki tulvi yli.
Kenelläkään mitään kivaa ideaa?
Keksin enää itse että tankkia vähän irti ja webaston imuletkusta tyhjentämään?
edit: huoltoluukkua ei ole takapenkin alla näissä p3 sarjalaisissa
Itte aikanaan imin autosta missä läpät yms tingentangelit tankin tyhjäksi ihan paineilmakäyttöisellä öljyimulla (toki imun ollessa ulkona että huurut menee taivaan tuuliin). Imuletkuna kun käyttää pneumatiikkaputkea niin liukuu herkästi ja ei tarraa läppiin kiinni.V70 2010 2.4d petti tankin pumppu ilmeisesti kun ei käynnisty tai tee painetta. Ei kai tossa vaihdossa ihmeempiä ole kun tankkia irti raolleen ja pumppu vaihtoon pujotellen. (Joskus v50 kanssa näin onnistui)
Ongelmana vain että tankissa taitaa olla noin 40 litraa löpöä..
Löpöluukun kautta ei pääse 14mm bensaletkulla perille kun jotain haittalevyjä siellä ilmeisesti.
Suodatinjalan kauttakaan ei taida onnistua kun pumppu ei pyöri.
Olisi kiva saada suurimmat pois ennenkuin ruuvaa pumpun kaulusta auki ettei kaikki tulvi yli.
Kenelläkään mitään kivaa ideaa?
Keksin enää itse että tankkia vähän irti ja webaston imuletkusta tyhjentämään?
edit: huoltoluukkua ei ole takapenkin alla näissä p3 sarjalaisissa
Normaalisti, eli talvella valo syttyy kovilla pakkasilla ja syyllinen on matala akun jännite. Tapahtuu siis uudellakin autolla (Kia).Köyhän Ihmisen Auton ajonvakautuksen valo kuitenkin syttyi taas ja näyttää tällä kertaa palavan jatkuvasti. Jatkuva palaminen tietysti auttaa vian etsinnässä kovasti. Toivottavasti aiheuttaja on vain sama kuin aikaisemmin tapahtuneeseen hetkittäiseen palamiseen. Talvella se siis paloi silloin tällöin.
Opel Astra H
Etupäästä kuuluu vaimea ja pehmeähkö kolahdus, kun ajaa montuista tai hidasteista. Tulee myös silloin, kun ajaa pienistäkin töyssyistä rauhallisesti. Kuuluu mielestäni vain vasemmalta. Iskarit ja jouset on vaihdettu noin 50 000 km sitten. Mikähän voisi olla?
Lisäksi EGR-venttiilin luota tulee öljyä aika runsaasti, piti lisätä. EGR ohjelmoitu pois päältä, mutta ei tulpattu. Pitäisiköhän tuo nyt tulpata? Mikä voi öljyn tuonne EGR-venttiilille viedä?
Aiemmin mainitsemani jarrujen heikkous ei ole korjaantunut, eikä varmaan ole motivaatiota sitä korjatakaan. Kyllä tuo aika reippaasti pysähtyy kuitenkin. Ollut tuollainen jo vuosia.
Koiranluu tai vakaajan puslat.
Koiranluu vaihdettu, ei vaikuttanut ääneen, tuntui jopa että ääntä tulee nyt enemmän. Esim. madalletun kanttikiven yli kun ajoin, niin ääni kuului, jopa niin että ajoin kanttikiveltä "alaspäin".
Oli muuten urakka saada vanha koiranluu irti, lopulta rälläköin sen poikki ja katkaisin ruuvin.
Ne kallistuksen vakaajan puslatko siellä sitten kolajaa? Voiko tulla hylky katsastuksessa?
Ei niistä hylkyä tule, mutta kyllä niistä ääni lähtee jos väljänä ovat. Mulla kolisi X-Trail kuuluvasti ja vaihdoin kaikki koiranluut mutta ääni ei lähtenyt. Sitten kun vaihdoin eteen ja taakse kallistuksenvakaajan runkopuslat niin kolina loppui kokonaan! Mutta niin kuin @null tuossa yllä totesi niin ei täältä foorumilta vikaa varmaksi voi sanoa. Toisaalta nuo kaikki osat yhteensä maksoivat noin 70€ niin ei ollut kallis kokeilu.Koiranluu vaihdettu, ei vaikuttanut ääneen, tuntui jopa että ääntä tulee nyt enemmän. Esim. madalletun kanttikiven yli kun ajoin, niin ääni kuului, jopa niin että ajoin kanttikiveltä "alaspäin".
Oli muuten urakka saada vanha koiranluu irti, lopulta rälläköin sen poikki ja katkaisin ruuvin.
Ne kallistuksen vakaajan puslatko siellä sitten kolajaa? Voiko tulla hylky katsastuksessa? Onko kyseessä tämä osa Vakaajan hela MEYLE 614 615 0003
Summissahan näitä osia ei kannata vaihtaa. Enkä voi varmaksi sanoa internetistä mikä siellä kolisee.
Jos täällä jotain veikataan, niin se jää lukijan vastuulle varmistaa.
Ei niistä hylkyä tule, mutta kyllä niistä ääni lähtee jos väljänä ovat. Mulla kolisi X-Trail kuuluvasti ja vaihdoin kaikki koiranluut mutta ääni ei lähtenyt. Sitten kun vaihdoin eteen ja taakse kallistuksenvakaajan runkopuslat niin kolina loppui kokonaan! Mutta niin kuin @null tuossa yllä totesi niin ei täältä foorumilta vikaa varmaksi voi sanoa. Toisaalta nuo kaikki osat yhteensä maksoivat noin 70€ niin ei ollut kallis kokeilu.
Koiranluu vaihdettu, ei vaikuttanut ääneen, tuntui jopa että ääntä tulee nyt enemmän. Esim. madalletun kanttikiven yli kun ajoin, niin ääni kuului, jopa niin että ajoin kanttikiveltä "alaspäin".
Oli muuten urakka saada vanha koiranluu irti, lopulta rälläköin sen poikki ja katkaisin ruuvin.
Ne kallistuksen vakaajan puslatko siellä sitten kolajaa? Voiko tulla hylky katsastuksessa? Onko kyseessä tämä osa Vakaajan hela MEYLE 614 615 0003
Se on korikiinnike ja noitahan on vaikka minkälaisia saatavilla. Merkkiliikkeen tiskiltä ainakin saat varmasti. Googlen kuvahakuun korikiinnike ja automalli niin varmasti löytyy oikea muualtakin.Mikähän tämän virallinen nimi mahtaa olla ?
Ja toinen kysymys, saakohan vastaavia jostain ?
Pellissä on nelikanttireikä johon tuo laitetaan. Ruuvi näyttää "tavalliselta" harvakierteiseltä elti/puuruuvilta.
![]()
Koiranluu vaihdettu, ei vaikuttanut ääneen, tuntui jopa että ääntä tulee nyt enemmän. Esim. madalletun kanttikiven yli kun ajoin, niin ääni kuului, jopa niin että ajoin kanttikiveltä "alaspäin".
...
Joskus kun tuli työkseen ajettua, niin oppi diagnosoimaan alapallonivelen ja vakajaan tangon kolinat ratin takaa, jos ajat hidastetöyssystä suoraan eli vakaaja ei osallistu tapahtumiin, kolina on alapallosta. Pyörä kerrallaan joustoissa voi olla kummasta vaan. Vakaajan koripuslan en ole vielä havainnut pitävän kolinaa ja tuntuvat kestävän helposti auton iän, toki varmaan tuossakin on merkki/autokohtaisia eroja.
Tääläkin H astrassa kolisi koiranluut suoraan ajaessa hidastetöyssyyn. Alle tuli parasta, eli lemförderin koiran luut sparetolta naurettavaan 12€ kappalehintaa, niin ei tartte olla kohta taas vaihtamassa. Nyt noussu vitosella hinta. 35367 01 - Rod/Strut, stabiliserOmassa kolisi koiranluu vaikka ajoi niin suoraan korokkeeseen kuin pystyi.
Onneksi se eikä muut nivelet
Eli projektina saada rakenneltu -78 Datsun 100A leimattua. Miljoona pikkujuttua pitää fiksata, toinen mokoma pitää vain huoltaa. Auto ollut jo romuttamolla ja osaa on ties mistä autosta ja on leimattu viimeksi 2016. Nykyaikaisella tekniikalla olevat kipot ovat niin helppoja vs nämä joissa sähkö ja mekaaninen sekaisin saati tämmöinen häröpallo jossa on mitä tahansa volkkarin osista sinitarraan seassa. Tämmöisten vanhan kanssa säätänyt viimeksi varmaan 15v sitten.
Viat tällä hetkellä:
Jarrut pitää saada auki ja niin etteivät laahaa
Käynnistyy ja voi ajaa mutta yksittäinen sylinteri tuntuu pätkivän. Tulpat, pyörijä ja virranjakajan kansi on vaihdettu. Tulpat olivat 2 ja 3 sylintereissä ruskeat mutta 1 ja 4 olivat täysin mustaa. Aiemmpi omistaja ei ollut säätänyt kärkiä joten pienensin sitä hiukan uusien tulppien kanssa. Ei poistanut vikaa. Katkojan osat pitää vielä vaihtaa ja tulpanjohdot uusia. Muita tarkistettavia paikkoja?
Kaasarin täys säätö. Ei tykkää ottaa kierroksia yli 5000rpm vaan loppuu puhti. Voi olla että kiertäisi ylemmäs mutta loppuu oma pokka. Osa vaijereita, johdoista yms kun on kytkemättä. Kierrosten laskiessa tyhjäkäynnillä pitää yleensä pitää käynnissä kaasulla kunnes asettuu tyhjäkäynnille. Samoin saattaa sammua jarruttaessa. Ideoita?
Vilkunrele. Vilkut toimivat mutta oikeanpuoleiset vilkkuvat huomattavan hitaasti. Vilkunreleen äänessä oikean ja vasemman puolen vilkkujen kanssa selkeä ero. Toimivat aiemmin ok. Vika syntyi kun konehuoneessa jotain veti oikariin ja pamahti mutta ei löytynyt paikkaa tai syyllistä tuolle. Samalla pimeni vilkkujen merkkivalo joka on muistaakseni leimavaatimus. Ideoita mitä tehdä tuolle tilanteelle?
Ja ylipäätään mitä tarkistaa käydä läpi ulkona seisomisen jälkeen näissä? Öljyt on jo vaihdettu, bensaletkuja vaihdeltu, filttereitä vaihdettu ja aiemmin mainittuna osia vaihdettu.
Koneita on kolme (1.0, 1.2 ja 1.4) joten niistä voi myös napsia osaa ja satunnaista muuta osaa löytyy myös.
Rele on hakusessa jo. Hitto kun ei ole välineitä päästöjen mittaukseen eikä sitä kautta näe mitään arvoja mitä putkesta tulee. Kaasari on kunnostettu edellisen omistajan toimesta koska on puhdas, kaikki toimii ja eikä vuoda ja pääsi leimastakin sen kanssa läpi.Jos puristukset ajoitukset jne kunnossa, niin eikai tollasessa paljon vaihtoehtoja ole. Kaasari ehyeksi ja säätöihinsä, sytty katsoa toimivaksi ja siinäpä se käynnin puolesta.
Sähköistä vaikea sanoa mitä se oikkari on sieltä vienyt, mutta sen vilkkureleen vaihdosta lähtisin.
Rele on hakusessa jo. Hitto kun ei ole välineitä päästöjen mittaukseen eikä sitä kautta näe mitään arvoja mitä putkesta tulee. Kaasari on kunnostettu edellisen omistajan toimesta koska on puhdas, kaikki toimii ja eikä vuoda ja pääsi leimastakin sen kanssa läpi.
Onko kenelläkään hajua mistä löytäisi tuon 100a:n korjausoppaan? Yrittänyt bongata mutten ole löytänyt. Saisi edes arvot esim katkoja kärjille ja sytkälle. Ratkoisi jo suurimman osan kun näkisi miten asioiden PITÄISI olla vakio 100a:ssa.
Tuon löysin mutta koska omat ajankohdat milloin fiksaan hyppivät niin pitäisi saada omaksi. Ei jotenkin hotsita alkaa kopioimaam/kuvaamaan koko kirjaa.![]()
Tuon löysin mutta koska omat ajankohdat milloin fiksaan hyppivät niin pitäisi saada omaksi. Ei jotenkin hotsita alkaa kopioimaam/kuvaamaan koko kirjaa.