Mitä ohjelmaa sä tossa käytät?
Knock summilla tarkoitan nakujen määrän logittamista. Itse ymmärtäisin ignition angle retardin jo siksi että nakut ovat lyöneet ecun myöhästämään syttyä. Toki silloin voisi auto hyytyä käsiin, mutta ei sen kyllä rikkaalla pitäisi tasakaasulla nakutella.
Maffia kannattaa logitella myös kierrosalueen läpi näyttääkö se järkeviä.
En nyt muista onko noissa kapea vai laajakaista, mutta seosta seurailemaan suoraan. Trimmit nyt ei sinänsä kerro kuin siitä, paljonko ecu joutuu seosta korjaamaan ja esimerkiksi nuo trimmit yleensä täyskaasuvedossa ohitetaan täysin. Toki mitä vähemmän korjausta sen parempi, mutta ei joku muutama prossa vielä kovin vakavaa ole, 9 alkaa olla jo melko rajoilla.
Käytössä on VCDS. Kyseessä on lainaohjelmisto/lukija, joten käyttäminen on vielä pienoista harjoittelua.
En tiedä saako noita nakutuksien määriä mitenkään selville, ilmeisesti ainoastaan noista kulmista voi koittaa päätellä jotain. Löysin seuraavanlaisen selityksen tuon järjestelmän toiminnasta, eli ilmeisesti itse jännitearvoista ei voi päätellä paljoakaan:
Reading more about the Motronic sytem basically states that as Ross-Tech has stated, using knock voltages to assess whether a car is knocking is not correct practice. It is the timing retard that is dependent on knock voltage...and not static knock voltage either. It is instantaneous changes to the voltage that the computer quickly sees and adjust timing based on. So this is why we can see a car running consistently high knock voltages up to 30v with little to no timing retard. That is because the knock voltage for that car is calculated correctly as normal consistent background noise...perfectly safe. When the computer detects a troublesome voltage change, it will retard the timing in response to the engine knocking. This is why we sometimes see lower knock voltages with high timing retard. The IKC detected the knocking as an instantaneous change in the knock sensor noise and retards timing until the knocking stops.
In conclusion, if you want to monitor how the car is responding to knock activity simply log channel 20, which is timing retard.
In conclusion, if you want to monitor how the car is responding to knock activity simply log channel 20, which is timing retard.
Tsekkaisin huohotusjärjestelmästä varmuuden vuoksi kaikki takaiskuventtilit ja letkut vielä uudelleen. Imuvuodot/ahtovuodot, tilannehan muuttuu kun järjestelmä kääntyy paineen puolelle (turbo ahtaa). Tällöin takaiskujen pitäisi mennä kiinni, mutta ovat kulutustavaraa näissä, ainakin vanhemmissa 1.8T versioissa. Ja niitähän on joku 6 kpl ainakin niissä vanhemmissa. mm. tankin huohotus.
En oikein suoraan näe, miten nämä saisivat seoksen rikkaalle, pl. joku evapiin liittyvä juttu...