Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sitä luokkaa ne on mutta kun satula maksoi 60 euroa niin ei maksa vaivaa. Vaikka sen kuinka hyvin putsaa niin ei se kauaa kestä. Uusi satula kestää (näköjään) sen reilu 5 vuotta.Autodoc ei toimita isoja osia, kuten pakoputkia. Virosta saa ja joskus kotimaastakin. Yllätys oli, kun ppmarket.fi myi polttoainetankin edullisimmin Mikkelistä.
Mahtaa olla kullasta tehty 5-kulmahylsy. Kyllä noita erikoishylsyjä nyt kympillä-kahdella on saanut, kun käyttää vaivaa etsimiseen.
Mielestäni tämä on painelaakerin hajoamisen ensimmäisiä oireita. Minkä verran rullattu? 130 tkm?Mikäköhän tuossa 2013 Focus ecoboost 1.0:ssa on kun paikalta lähtiessä kytkintä nostaessa kuuluu vinkaisu? Kuuluu silloin kun on hieman enemmän kuin tyhjäkäynnin verran kaasua. Kun vapaalla kytkintä painelee ja nostelee niin ei kuulu mitään erikoista eikä myöskään liikkeestä ollessa.
Ihan ensimmäiseksi renkaat uusiksi, samalla ammattilainen katsoo että vanteet kahteen suuntaan mitoissaan.E61 BMW 535d täristää maantienopeuksissa lievästi. Tärinä tuntuu omassa persauksessa, kaasupolkimessa ja esim kädellä pelkääjän selkänojasta. Ratti ei kuitenkaan tärise ja vaiva on suht laimea. Vaimo / kaverit eivät kiinnitä tärinään/tutinaan huomioita ellen erikseen mainitse, mutta itseäni se häiritsee kovasti. Kiihdytykset ja jarrutukset eivät vaikuta oireeseen, eikä myöskään vaihteen vaihto vauhdista vapaalle. Vaiva on pahimmillaan 80-100km/h nopeudessa ja saattaa joskus hävitä 130-140km/h vauhdissa pidemmäksikin aikaa. Parkissa vaihteen vaihdot D - N - R eivät aiheuta kolahduksia, enkä ole huomannut myöskään ajossa ylimääräisiä ääniä.
Olen testannut parilla eri vanne- ja rengassarjalla, ilman mitään spacereita ja soviterenkaita. Ei vaikutusta. Edestä kuului jotain pientä kolinaa ja vaihdoin sinne kaikki tukivarret, sekä tarkistin kääntölaakerin. Etupäässä kaiken pitäisi nyt olla kunnossa, mutta silläkään ei ollut vaikutusta tutinaan. Takana puslat mahdollisesti alkuperäisiä, mutta niissä ei tunnu välystä ja auto ohjautuu loogisesti mutkaisilla ja kuoppaisilla teillä ilman ylimääräisä ääniä. Kardaania olen myös käpistellyt, sen mitä siihen pääsee käsiksi suojakilpiä irrottamatta. Rättinivel vaikuttaa silmämääräisesti ehjältä, mutta tukilaakeria ja ristikkoa ei pääse tutkimaan ilman suurempaa purkutyötä. Jarruja on rempattu, eivätkä ne laahaa.
Onko 320tkm ajettua kardaania taloudellisesti järkevää lähteä kunnostamaan, jos kardaanista löytyy vikaa? Uusi maksaisi rahteineen 1050e. Vanhan kardaanin suurempi remontti varmaan samassa hintaluokassa; uusi vakionopeusnivel, tukilaakeri ja rättinivel maksavat noin 500e ja siihen päälle mahdollinen ristikon vaihto ja tasapainotus.
Kyseessä on käyttöharraste, jossa on tehoa 445hv ja 844Nm.
Tekemäsi liitos ei vaikuta kovinkaan pysyvältä...Enpä tuotakaan tiennyt, että vetokoukun sähköpistokkeessa on pieni piilotettu nappula, joka kytkee pois takasumuvalon kun kärryn pistoke on kiinni.
Loistavaa suunnittelua ongelmaan jota ei ole. Lika ja kura jumittaa tuon kytkimen ja viimeistään katsastuksessa tulee sanomista kun takasumari ei toimi. Netistä löytyykin paljon tarinaa kuinka nämä jumittaa jo uudenkarheissa autoissa.
Kokeilin omaa pistoketta paineella puhdistaa, voiteluöljyillä herkistää ja lopulta vasaralla avittaa, mutta se ei ikinä luonut kontaktia sumuvalon kytkimelle, joten ohitin nappulan johtosarjasta pysyvästi.
![]()
![]()
Näillä tiedoilla laittaisin kytkinremontin tulille. Levy tuskin on kulunut, mutta asetelma + painelaakeri on tulossa tiensä päähän. Kannattaa vaihtaa ENNEN kuin PL hajoaa kokonaan ja sitten haarukka hankaa asetelmaa vasten itsensä myös rikki.170 tkm on ajettu.
Uuden rasian saa tarvikkeena niin halvalla, että melkein suosittelen uuden ostamista. Hinnat lähtevät muutamista euroista vähän rasian mallista riippuen. Kyllä se uusi taas muutaman vuoden ainakin kestää, tuurilla paaliin asti.Enpä tuotakaan tiennyt, että vetokoukun sähköpistokkeessa on pieni piilotettu nappula, joka kytkee pois takasumuvalon kun kärryn pistoke on kiinni.
Loistavaa suunnittelua ongelmaan jota ei ole. Lika ja kura jumittaa tuon kytkimen ja viimeistään katsastuksessa tulee sanomista kun takasumari ei toimi. Netistä löytyykin paljon tarinaa kuinka nämä jumittaa jo uudenkarheissa autoissa.
Kokeilin omaa pistoketta paineella puhdistaa, voiteluöljyillä herkistää ja lopulta vasaralla avittaa, mutta se ei ikinä luonut kontaktia sumuvalon kytkimelle, joten ohitin nappulan johtosarjasta pysyvästi.
![]()
![]()
Vielä piti jarruputki vaihtaa sitikkaan, ei kestänyt jarrusatulan vaihtoa. Onneksi tihkui maltillisesti niin ei tullut vaaratilanteita. Ei kestänyt ihan kahtakymmentä vuotta
![]()
Joo ei näitä käytännössä saa valmiiksi muotoiltuna kuin sikahintaan marmorilta. Ei ne ihan samanlaisia koskaan itse taiteltuna ole ollut mutta hyvin toimivat. Aika jyrkkiä mutkia kestää tehdä metritavarasta tehty putki, mutta kohtuus siinä pitää muistaa.No niin, auton tärkein osa alkaa näyttää hyvältä. Pitikö itse taitella putki? Aivan kuin olisi yksi taitos lytyssä.
Kannattaa vaihtaa palat ja levyt myös toiseen puoleen, ettei tule isoja eroja.
Vaikka Motonetista, useampaa sorttia hyllyssä, mutta ite oon laittanu ihan nimen mukaista kiveniskumassa-tuotetta. Sitä pitää vaan laittaa paksu kerros jos spraypurkkimallista hommaa, eli ei pidä hutiloida liian nopeasti kannua liikutellen.vagista on tunkattu helma ruttuun, kuorisin tehdas kiveniskumassan pois ja pintakäsittely, mutta mitä te olette laittaneet helmoihin kiveniskumassaksi? minusta tehdas kumimainen on aika hyvää ja paksun tuntuista, saako vastaavaa jostain?
vagista on tunkattu helma ruttuun, kuorisin tehdas kiveniskumassan pois ja pintakäsittely, mutta mitä te olette laittaneet helmoihin kiveniskumassaksi? minusta tehdas kumimainen on aika hyvää ja paksun tuntuista, saako vastaavaa jostain?
vagista on tunkattu helma ruttuun, kuorisin tehdas kiveniskumassan pois ja pintakäsittely, mutta mitä te olette laittaneet helmoihin kiveniskumassaksi? minusta tehdas kumimainen on aika hyvää ja paksun tuntuista, saako vastaavaa jostain?
Kia Ceedistä vm. 2010 etujousi poikki. Ei mitään mahiksia vaihtaa itse, eli pakko viedä pajalle. Molemmat etujouset ajattelin samantien vaihtaa, mutta mietin, että kannattaisiko samalla vaihtaa myös iskunvaimentimet? Katsastusmiehen mukaan vaimentimien arvot vielä ihan ok, mutta jotenkin veikkaan, että ensi vuonna tulee hylky noiden takia.
Hinta-arviota koitin saada huollolle AutoJerryn kautta, mutta toistaiseksi vaan yksi tarjous tullut. 270€ veloittaisivat. Jouset näyttää olevan vajaa 50€ motonetissä, että tuntuu hieman korkealta tuo hinta. Iskunvaimentimia eteen saa kyseiseen malliin kuulemma vaan merkkihuollon kautta, eli ehkä jätänkin niiden vaihtamisen suosiolla tältä erää, kun ei ole pakko vaihtaa.
Parkkipolttimokin tietysti palanut. Ei siinä, pikkuhomma, ellei tarvisi alkaa koko etuvaloa irroittamaan tuon vaihtamiseksi. Jotenkin käsittämätöntä, että polttimon vaihtamiseksi pitää irroittaa koko valo. Noh, joissain autoissa pitää purkaa vielä enemmän, että kai tilanne voisi olla huonompikin.
Ainiin, kuukausi sitten laukesi starttimoottori yllättäen. Sattuuhan näitä, mutta kyllä hieman tympäisi, kun tämä tietysti sattui silloin, kun auto oli tyttökaverilla lainassa ja tyttökaveri käymässä toisessa kaupungissa 250 km päässä. Autoilun iloja![]()
Kia Ceedistä vm. 2010 etujousi poikki. Ei mitään mahiksia vaihtaa itse, eli pakko viedä pajalle. Molemmat etujouset ajattelin samantien vaihtaa, mutta mietin, että kannattaisiko samalla vaihtaa myös iskunvaimentimet? Katsastusmiehen mukaan vaimentimien arvot vielä ihan ok, mutta jotenkin veikkaan, että ensi vuonna tulee hylky noiden takia.
Tuolle ennakoivalle korjaamiselle kun lähtee, niin sit kannattaa vaihtaa myös yläpään kumit, kääntölaakerit...... listasta saa aika pitkän jos rupeaa vaihdattamaan osia "samalla työllä".
Mä ainakin vaihdan vain rikkinäiseksi / kuluneeksi osoitettuja osia. Katsastuksen iskaritestistä nyt ei voi mitään sanoa, siihen vaikuttaa niin paljon muutkin asiat kuin itse iskunvaimentimet.
Nuo iskarin yläpään osat kyllä vaihdattaisin samalla.
Harvemmin ne täysin ehjiä on tuon ikäisessä.
No jos aikoo pitää autoa pitkään niin silloin järkevää. Kunhan laittaa tilalle laatuosia, ettei mene toimintaa vaan huonommaksi niinkuin itellä Fiestan kanssa. Kokeilemani tarvike kääntölaakerit kaikki niin jäykkiä että ohjaus takerteli niin että etujouset ei meinannu pysyä lautasissa, kun taas vanhoilla kuluneilla toimi aivan moitteetta. Ja aivan oikeaoppisesti asennettu kuitenkin. Sama oli erään Mazdan kanssa, uudet yläpäänlaakerit paikoilleen ja jouset pyöri alustoissaan...
95e tunti.. osat auto docista täydellisenä muutaman satasen täydellisiin etutolppiin.Kiitän vastauksista. Taidan jättää vaihtamatta, vaihdetaan sitten kun pakko. Ihan totta toi, että tulee loputon suo, jos alkaa osia ennakoivasti vaihtamaan. Vaihdetaan sitten kun katsastusmies niin sanoo tai alkaa kuulumaan ylimääräisiä kolinoita.
Nissan Maximan takimmainen äänenvaimennin maksaa Autodocilla ~270 euroa
On siis putki mätä taka-akselin ylityksen kohdalta.
Toki tuokin olisi vaihtoehto, että tilaisi osat ja veisi ne vaan huoltamolle ja pyytäisi asentamaan paikalleen. Mitä kaikkea tohon settiin pitäis tilata, iskarit + jouset + yläpään laakerit?95e tunti.. osat auto docista täydellisenä muutaman satasen täydellisiin etutolppiin.
Auto on jo suht vanha.
Toki tuokin olisi vaihtoehto, että tilaisi osat ja veisi ne vaan huoltamolle ja pyytäisi asentamaan paikalleen. Mitä kaikkea tohon settiin pitäis tilata, iskarit + jouset + yläpään laakerit?
Niinkuin tuossa ylempänä jo kerrottiin, kannattaa huolellisesti katsoa mitä tilaa ja varmistaa että ne sopivat omaan autoon. Rekisterinumeron avulla tehtävät osahaut eivät ole 100% varmoja, eli niistä voi saada väärät osat. Ja vaikka nettisivut ilmoittavat osan sopivan johonkin automalliin, niin eipä ne aina käykään. Nuo on niitä nettitilaamisen vaaroja. Väärien osien palautus ja vaihtoprosessit on pitkiä ja hermoja raastavia.Toki tuokin olisi vaihtoehto, että tilaisi osat ja veisi ne vaan huoltamolle
Tarkoitus oli irrottaa Skoda Roomsterin takajarrurumpu. Rummun pikku kiinnitysruuvi kuitenkin meni pilalle,ja jouduin poraamaan sen irti.
En ole löytänyt verkkokaupoista tms liikkeistä takajarrurummun ruuvia. Se olisi syytä olla, on vmäinen kiinnittää rengas kun rumpu pyörii, eikä tahdo löytää kierteitä helposti.
Etujarrulevyn ruuvia löytyy kyllä kaupoista, mutta olisiko niin hyvä säkä, että ne etujarrulevyn ruuvit kävisi myös taakse rumpuun? Osaako joku äkkiseltään sanoa, saan toki asian selville irrottamalla renkaan ja mikrometrillä mittaamalla ehjän takajarrurummun ruuvin.
Onko sun palat jotain mätänetin ö-luokkaa? Kerran onnistuin ostamaan sellaiset palat, jotka oli oikeasti vaihtaa pois, kun olivat niin karseat. Just tuntuma jne.Pidemmän aikaa jo tuntunut, että autosta on jarruvoima ja jarrutuntuma kadoksissa. Jopa rapatiellä voi olla kovan työn takana saada jarrut lukkoon eli ruksuttamaan abs. Kuivalla asfaltilla mahdotonta. Katsastusmies sanoo että jarrut on hyvät.
Jarrut ilmasin ja nesteet vaihdoin, ei vaikutusta.
Jarrupoljin ei tunnu tyhjältä, toki siinä alussa on pari senttiä löysää. Kyllä auto jarruttaa ja pysähtyy, mutta ainakin tuntuma puuttuu ja ehkä pysähtyminen ei niin nopeaa.
Astra H
Pidemmän aikaa jo tuntunut, että autosta on jarruvoima ja jarrutuntuma kadoksissa. Jopa rapatiellä voi olla kovan työn takana saada jarrut lukkoon eli ruksuttamaan abs. Kuivalla asfaltilla mahdotonta. Katsastusmies sanoo että jarrut on hyvät.
Jarrut ilmasin ja nesteet vaihdoin, ei vaikutusta.
Jarrupoljin ei tunnu tyhjältä, toki siinä alussa on pari senttiä löysää. Kyllä auto jarruttaa ja pysähtyy, mutta ainakin tuntuma puuttuu ja ehkä pysähtyminen ei niin nopeaa.
Astra H
Pidemmän aikaa jo tuntunut, että autosta on jarruvoima ja jarrutuntuma kadoksissa. Jopa rapatiellä voi olla kovan työn takana saada jarrut lukkoon eli ruksuttamaan abs. Kuivalla asfaltilla mahdotonta. Katsastusmies sanoo että jarrut on hyvät.
Jarrut ilmasin ja nesteet vaihdoin, ei vaikutusta.
Jarrupoljin ei tunnu tyhjältä, toki siinä alussa on pari senttiä löysää. Kyllä auto jarruttaa ja pysähtyy, mutta ainakin tuntuma puuttuu ja ehkä pysähtyminen ei niin nopeaa.
Astra H
Onko sun palat jotain mätänetin ö-luokkaa? Kerran onnistuin ostamaan sellaiset palat, jotka oli oikeasti vaihtaa pois, kun olivat niin karseat. Just tuntuma jne.
Mjoo, paikallisen korjaamon kautta sai Fennosteelin pöntön 220e. On aika ahdas se taka-akselin ylitys joten menköön nyt mallikohtaisella osalla.biltemasta akselinylitysputki ja laadukasta yleismallin takapönttöä tilalle, esim: Hakutulokset: 'dynomax' | US-Parts
Tuollainenko? M6x16 Disc Brake Countersunk Bolt Škoda N10648301Tarkoitus oli irrottaa Skoda Roomsterin takajarrurumpu. Rummun pikku kiinnitysruuvi kuitenkin meni pilalle,ja jouduin poraamaan sen irti.
En ole löytänyt verkkokaupoista tms liikkeistä takajarrurummun ruuvia. Se olisi syytä olla, on vmäinen kiinnittää rengas kun rumpu pyörii, eikä tahdo löytää kierteitä helposti.
Etujarrulevyn ruuvia löytyy kyllä kaupoista, mutta olisiko niin hyvä säkä, että ne etujarrulevyn ruuvit kävisi myös taakse rumpuun? Osaako joku äkkiseltään sanoa, saan toki asian selville irrottamalla renkaan ja mikrometrillä mittaamalla ehjän takajarrurummun ruuvin.
Tarkoitus oli irrottaa Skoda Roomsterin takajarrurumpu. Rummun pikku kiinnitysruuvi kuitenkin meni pilalle,ja jouduin poraamaan sen irti.
En ole löytänyt verkkokaupoista tms liikkeistä takajarrurummun ruuvia. Se olisi syytä olla, on vmäinen kiinnittää rengas kun rumpu pyörii, eikä tahdo löytää kierteitä helposti.
Etujarrulevyn ruuvia löytyy kyllä kaupoista, mutta olisiko niin hyvä säkä, että ne etujarrulevyn ruuvit kävisi myös taakse rumpuun? Osaako joku äkkiseltään sanoa, saan toki asian selville irrottamalla renkaan ja mikrometrillä mittaamalla ehjän takajarrurummun ruuvin.
Kävin jo hakee marmorilta. Maksoi 1,90e 2kpl yhteensä.Sama ruuvi se on edessä ja takana, kun valmistajan varaosakuvastosta katsoin. Sitä samaa ruuvia on käytetty monen eri automerkin malleissa.
Se saattoi olla hyvä ratkaisu. Kuvassa kyseinen ruuvi näyttää erikoiselta, joka on luonnollista VAG paskineelle. Kanta näyttää tavallista pienemmältä, eli perus IKH:ltakin löytyvä DIN 7991 saattaa jäädä koholle levyn pinnasta. Yleensä senkkikantaiset ruuvit ovat vähintään 10.9 lujuusluokaltaan. Siihenkin VAG on keksinyt huononnuksen lujuusluokan ollessa vain 8.8. Eikä kyseistä ruuvia edes tarvittaisi, jos vanteet kiinnittyisivät muttereilla ruuvien sijaan ja pyörän vaihtokin olisi samalla mukavampaa. Kaikista ratkaisuista on mahdollista valita huonompi erikoiskonsernissa.Kävin jo hakee marmorilta. Maksoi 1,90e 2kpl yhteensä.
Se saattoi olla hyvä ratkaisu. Kuvassa kyseinen ruuvi näyttää erikoiselta, joka on luonnollista VAG paskineelle. Kanta näyttää tavallista pienemmältä, eli perus IKH:ltakin löytyvä DIN 7991 saattaa jäädä koholle levyn pinnasta. Yleensä senkkikantaiset ruuvit ovat vähintään 10.9 lujuusluokaltaan. Siihenkin VAG on keksinyt huononnuksen lujuusluokan ollessa vain 8.8. Eikä kyseistä ruuvia edes tarvittaisi, jos vanteet kiinnittyisivät muttereilla ruuvien sijaan ja pyörän vaihtokin olisi samalla mukavampaa. Kaikista ratkaisuista on mahdollista valita huonompi erikoiskonsernissa.
Yleensä senkkikantaiset ruuvit ovat vähintään 10.9 lujuusluokaltaan. Siihenkin VAG on keksinyt huononnuksen lujuusluokan ollessa vain 8.8.