en tiedä miten fordin koneessa on , mutta ainakin peogeotin ja rellun koneissa on kampuran ja nokan asento tunnistimet ja vikakoodi tulee ulos camshaft not sync tai jotain tollasta jos jako pielessä , pitäs melkeen lukee vikakoodit fordin omalla diagnostiikka testerillä ja tai tarkistaa jako ja diesel pumpun ajoitus , tosin en ole varma onko uusissa koneissa mitään väliä mihin asentoon sen pumpun lykkää jos ruiskutus hoidetaan sähkösesti.Lunttasin autodatan vian hakua kohdasta liika savutus , siinä kehoitetaan tarkastamaan jako , pumpun ajoituksesta äkkiä vilkaisemalla ei löytynyt mitään että pitäisi asettaa merkkeihin.Kääntyisin ehkä jakopään rempanneen huoltofirman puoleen kyselemään että onhan se jako paikaillaan onhan =). ps. olen dieseleiden suhteen vanhanliiton mies jossa diesel pumpussa ei ollut sähköistä kuin sammutin jos edes sekään
, siksi kummitelee toi pumpun ajoitus mulla mielessä kun dieseleistä puhutaan.
itelle siis lyhesti tulee mieleen , 1. jakopielessä 2. suutin tai suuttimet vuotaa. 3 ilmanputsari. 4. joku muu anturivika , tosin luulis että moottorin vikavalo palaisi.
onko ilmansuodatinta vaihdettu koska viimeks
dieselissä kyllä paskanen ilmanputsari nostaa kanssa helposti päästöt leimalla jo melkeen ajokielto alueelle , nimim kokemusta on :=)