Tarvitsisi ehkä huoltaa tuo omakin paska jakopään osalta, mutta paljon mielenkiintoisempaa huoltaa kaikkea muuta.
Jakohihnaa ei ole vaihdettu edellisten omistajien aikana kertaakaan eli 4A-FE:n nykyisellä hihnalla on menty vasta 18 vuotta ja 140 tkm huoltokirjan mukaan.
Suomen oloissahan seitsemän vuotta on absoluuttinen maksimi, mutta tämä ei olekaan mikään lelumoottori.
Joku jenkki väitti ajaneensa 350 tkm alkuperäisellä hihnalla, mutta siellä ei olekaan 50 asteen pakkasia.
200 tkm pitäisi mennä helposti, mutta 18 vuotta saattaa olla jo hieman liikaa.
Tosin voihan ne lojua siellä kaupan hyllylläkin 50 vuotta ja silti niitä käytetään.
Joutuisi irrottamaan venttiilikopan, jotta saisi ylimmän suojamuovin irti ja ei ole uusia tiivisteitä takataskussa, joten piti kurkkia kameralla kotelon raosta.
Hampaat ainakin kunnossa, mutta vaihtelenpa kesällä jos jaksan. Toisaalta Gatesin sarja maksaa 30 euroa, joten ei taida raaskia.
Joo kone menee paskaksi jne.
Tosin tämän pitäisi olla ihan aito non interference. Venttiilit eivät yletä mäntiin ja venttiilit eivät törmäile toisiinsa, koska toinen nokka pyörittää toista rattaan välityksellä. Silti kuulemma venttiilit solmussa ja männässä reikä heti huomenna.
Muuten voisi testata, että kuinka kauan tuo oikeasti kestää, mutta museokalustolle ei saa hinausturvaa. Ainakaan halvalla.