- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 723
Mullakin on noita kolisevia iskareita ollut. Pääsääntöisesti aikalailla lopussa olleet kaikki ja jotkut vuotaneetkin (joka pitäisi leimamiehen huomata).
Toisessa autossa kolis pakkasilla vaan ja toinen täysin päinvastoin hipihiljaa pakkasilla ja kesäkelillä klupisee sitten.
Veto ei vaikuttanut asiaan mun kohalla, sama kolina oli kaasua tai ei. Enkä kyllä keksikään miten veto voisi vaikuttaa iskarin kolinaan.
Kolinahan johtuu ilmeisesti ilmasta siellä iskarisylinterissä jota sinne voi kertyä kun iskari vuotaa tms.
Rengas "pomppii" tietyissä tilanteissa veto päällä enemmän tuommoisella antiikkialustalla, jos iskari ei ole enää ihan uudenveroinen.
Huomasi helpoiten jäisellä nurmikolla kesärenkailla sutiessa kun otti välillä pitoja.
Omat iskarit toimii muuten ihan riittävän hyvin eli auto pysyy tiellä. Tiedän alkuperäisillä ajetun yli 300 tkm tuossa mallissa ja omatkin saattaa olla alkuperäiset about samoilla kilometreillä.
Saattaa silti johtua koiranluista, mutta kärry on jo käytännössä eläkkeellä (kytkimestä taisi levitä asetelma tai levy loppui erään rallin johdosta), joten en taida jaksaa vaihdella vaikka uudet takataskusta löytyykin. Ehkä sitten, jos jaksaa kytkimen vaihtaa, teen tuosta ns. pihatraktorin.