Tulpat olisi ollut myös hyvä vaihtaa. Huono tulppa rasittaa puolaa ja kohta sieltä joku taas hajoaa.Onhan siinä hintaa alle 100€ osan vaihdolle, samalla olisi kannattanut vaihtaa kaikki puolat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tulpat olisi ollut myös hyvä vaihtaa. Huono tulppa rasittaa puolaa ja kohta sieltä joku taas hajoaa.Onhan siinä hintaa alle 100€ osan vaihdolle, samalla olisi kannattanut vaihtaa kaikki puolat.
Tulpat olisi ollut myös hyvä vaihtaa. Huono tulppa rasittaa puolaa ja kohta sieltä joku taas hajoaa.
On tämä picanto aika riesa. Kolinat alapäässä ja nyt laahaa. Laahaukset tulevat satunnaisesti ja voi tulla mistä syystä vaan. Eniten sitä laahausta tulee kääntyessä mutta voi tulla myös liikennevaloista lähtiessä suora ajona. Lähtiskö etsii syitä jarruista vai liittyykö jotenkin tuohon kolinan aiheuttajiin eli koiranluut, tukiakselit, iskarit jne?
Juu, jouset näyttävät olevan ehjiä(vaikka ehtoonpuolella varmasti ovat jo) ja pakoputket nätisti paikoillaan. Autossa peltivanteet niin jarrujen osia en saannut vilkaistua kovin tarkkaan mutta jarrulevyt eivät olleet ainakaan lämpimiä/kuumia.Kurkkaa nyt sen verran auton alle ettei jousi ole poikki. Pahimmillaan aiheuttaa rengasrikon ja mahdollisen liikenneonnettomuuden.
Mikä siinä on riesaa, vaihda nivelet ja korjaa jarrut?On tämä picanto aika riesa. Kolinat alapäässä ja nyt laahaa. Laahaukset tulevat satunnaisesti ja voi tulla mistä syystä vaan. Eniten sitä laahausta tulee kääntyessä mutta voi tulla myös liikennevaloista lähtiessä suora ajona. Lähtiskö etsii syitä jarruista vai liittyykö jotenkin tuohon kolinan aiheuttajiin eli koiranluut, tukiakselit, iskarit jne?
Täälä vähä samaa ongelmaa, vasen etujarru vinkuu kääntyessä vasemmalle ja välillä myös suoraan ajaessa, ylätukivarsi on tässä vähä väljä ja se taitaa aiheuttaa tuon että jarrut vinkuu välillä kun asento muuttuu jos ajaa töyssystä niin ulina loppuu, myös vetarin nivel vaihtokunnossa nakuttelee kääntäessä.Juu, jouset näyttävät olevan ehjiä(vaikka ehtoonpuolella varmasti ovat jo) ja pakoputket nätisti paikoillaan. Autossa peltivanteet niin jarrujen osia en saannut vilkaistua kovin tarkkaan mutta jarrulevyt eivät olleet ainakaan lämpimiä/kuumia.
Sinulla on todennäköisesti vikaa jarrupaloissa, satulassa tai pyöränlaakerissa. Ainakaan omalle kohdalle ei ole koskaan sattunut autoa missä satulan asento olisi millään keinoin riippuvainen tukivarresta.Täälä vähä samaa ongelmaa, vasen etujarru vinkuu kääntyessä vasemmalle ja välillä myös suoraan ajaessa, ylätukivarsi on tässä vähä väljä ja se taitaa aiheuttaa tuon että jarrut vinkuu välillä kun asento muuttuu jos ajaa töyssystä niin ulina loppuu, myös vetarin nivel vaihtokunnossa nakuttelee kääntäessä.
Päätelmäni voi olla myös väärä, viime vuonna sanoi huollossa että ylätukivarsi väljä ja siitä päättelin että voisi johtua tuosta, no anyway, uudet jarrupalat on jo tulossa, kun sytytti jarrujen kuluneisuusvalon viikko sitten, nykyset palat on brembot ja nettikeskusteluiden mukaan monilla nuo on ulissut, eli voihan se paloistakin johtua.Sinulla on todennäköisesti vikaa jarrupaloissa, satulassa tai pyöränlaakerissa. Ainakaan omalle kohdalle ei ole koskaan sattunut autoa missä satulan asento olisi millään keinoin riippuvainen tukivarresta.
Päätelmäni voi olla myös väärä, viime vuonna sanoi huollossa että ylätukivarsi väljä ja siitä päättelin että voisi johtua tuosta, no anyway, uudet jarrupalat on jo tulossa, kun sytytti jarrujen kuluneisuusvalon viikko sitten, nykyset palat on brembot ja nettikeskusteluiden mukaan monilla nuo on ulissut, eli voihan se paloistakin johtua.
Tilasin samalla uudet liukutapit ja kumit, et eiköhän tuosta hyvä tuu kun kunnolla rassaa puhtaaksi.Jonkun päälle 15 vuotta olen laittanut Brembon paloja / levyjä eri autoihin, eikä yhtään ulisevaa kombinaatiota ole vielä tullut vastaan,
Toki on mahdollista, että pala jää jarrutuksen jälkeen kahnaamaan levyn pintaa, koska satulan liukupinta on ruosteessa tai muuten putsaamaton, mutta tämä johtuu sitten laiskuudesta asennuksessa.
Nytkin piti kaikennäköistä kaivaa lumen ja jään keskeltä että pääsi pajoittamaan.
Jatkoroikka oli maassa jäätyneenä, pyörän kiilat (eli puupalikat), 30 cm kivilaatta pukin alle, tunkin alle lankut ainakin. Lisäksi piti kolailla ruuvipenkki esille tai oikeastaan sen edusta. Ei mitään ihmeellistä siis mutta aikaa se aina ottaa. Lisäksi auton nosto hangessa on aina oma haasteensa kun pitää varmistaa ettei alusta petä.Saanko kysyä, mitä olet unohtanut lumihankeen?
Auttaisi ainakin ensimäiseen vikaan jos kertoisit tarkalleen mistä autosta kyse.Kävin tänään koeajamassa kolmea samanlaista autoa.
Ensimmäisessä sain ABS-valot päälle jo 5 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen ennen kuin lähdin liikkeen pihasta pois. Onko paha tai kallis fiksi? Ei sillä, että oisin sitä ostanut. Vikakoodinlukija ei antanut mitään lisätietoja.
Viimeisestä löytyi sellainen kuitti joulukuulta; "Jäähdyttimen kennoa ei vaihdettu, hinta-arvio olisi ylittynyt huomattavasti ja asiakkaan kanssa sovittiin, että huuhdellaan järjestelmä hyvin ja katsotaan miten auttaa asiassa. Takuuta työn toimivudelle ei voida antaa, kenno on pahasti tukkeessa"
Mitä tämä käytännössä meinaa? Kun oli jo koeajanut kahta samanlaista autoa niin tämä kolmas tuntui kyllä lussummalta, vaikka sama moottori. Liittyykö asiaan, arvon mekaanikot?
En tietenkään ostanut autoa, etsintä jatkuu.
Tähän autoon tyyliin ekassa jarrutuksessa siis ilmeni heti abs-valot mittariin:Auttaisi ainakin ensimäiseen vikaan jos kertoisit tarkalleen mistä autosta kyse.
Mulla oli ensimmäinen auto seat ibiza 1.5 sxi 100hv ja 1000kg on sopiva yhdistelmä ja se oli oikeasti pirteä kulkemaan.Tähän autoon tyyliin ekassa jarrutuksessa siis ilmeni heti abs-valot mittariin:
Tässä autossa https://www.nettiauto.com/suzuki/swift/12676451 taasen tuo jäähdyttimen kenno homma.
Aivan karseassa kunnossa oleva auto. Hyvä jos on maltettu huoltaa.
Ennen kuin joku sanoo miksi käyt ajelemassa parin tonnin kirppuja niin syynä on se että näitä ei nyt ole ihan valtavasti markkinoilla. Vähän fiilistä haen millainen auto on kyseessä.
Bonus-kysymyksenä; onko etuvedon ja nelivedon kiihtyvyydessä jotain eroa? Kävin myös tätä koeajamassa https://www.nettiauto.com/suzuki/swift/12737181 ja vaikkasaman painoinen(omapaino onkin 100kg enemmän) auto kuin tuo aikaisempi sukupolvi niin ei tuosta ollut mihinkään. Saman verran tehoja moottorissakin. En nelivetoja harrasta, vaikka hauskahan se oli jäisellä parkkipaikalla kun testasin.
Yllättävintä kyllä, eniten menohaluja oli tuossa ensimmäisessä linkkaamassani. Oli silkkaa iloa ajella sillä.
Liittyikö tämä johonkin edelliseen viestiin vai mistä järjestelmästä ja ongelmasta nyt puhutaan?Itselläni oli myös jäähdyttimen järjestelmä oli finaalissa. Kokenut sitikka korjaamolla olivat sitä mieltä, että huuhtelu olisi vain väliaikainen ratkaisu ongelmaan. Päädyttiin vaihtaa koko järjestelmä uusiksi. Kustansi noin 800e..
Juu, kyseessä siis viittaus tuohon subarun suzukin kenno ongelmaan. Itselläni oli siis citikka c4, ja ongelmana oli jäähdysjärjestelmä. En muista mikä siinä tarkalleen oli ongelmana mutta muistan sen, että korjaaja heitti vaihtoehtohja ongelman korjaamiseen. Edullisin tapa oli juuri se huuhtelu mutta varoitteli, että se olisi enemmänkin väliaikainen kuin pysyvämpi ratkaisu. Päädyin sitten uusimaan koko järjestelmän. En muista sisälsikö se kennon uusimisen.Liittyikö tämä johonkin edelliseen viestiin vai mistä järjestelmästä ja ongelmasta nyt puhutaan?
Jarrukilven ja levyn välissä kivi tai jotain muuta. Kokeile peruuttaa jonkun matkaa ja katso auttaako.Auton alla ajoittain laahaa. Itse epäilisin jarrujärjestelmässä olevan vikaa. Pari kertaa olen laahaus äänen kuultua hiljentänyt auton tien varteen, ja nakkisormilla yrittänyt tunnustella(renkaat ovat peltivanteilla) jarrut ja levyjen lämpötilaa. Levyjarrut olivat kylläkin viileätä mutta edelleen epäilisin sen tulevan jarruista. Mikä neuvoksi? Voisko jarrukilpi ottaa johonkin kiinni? Se laahaus tulee tosiaan ihan mistä tilanteesta vaan, esim.liikennevaloista lähtiessä, kääntyessä, parkkiruudusta lähtö(peruuttaen)..
Päädyin sitten uusimaan koko järjestelmän.
En muista sisälsikö se kennon uusimisen.
Kaikki vain uutta, levyt, palat, satulat, letkut ja nesteetNo niin, ihmettelin laahavaa ääntä, ja päätinpä käydä kokeilee irroittaa takarenkaat. Jarrut olivat järkyttävässä kunnossa. Erityisesti toi jarrukilpi ihan mureni käsiin. Auto oli katsastettu 07/21, ja sitä vaan mietin, että miten tossa kunnossa olevat jarrut ovat läpäisseet katsastuksen? Auto ostettu Helmikuussa -22.
Videosta vois päätellä, että hankkaava ääni tulee todennäköisesti jarrupalan ja levyn yhteenotosta? Korjaantuko ongelma vaihtamalla joko palat, levyt vai molemmat?
No niin, ihmettelin laahavaa ääntä, ja päätinpä käydä kokeilee irroittaa takarenkaat. Jarrut olivat järkyttävässä kunnossa. Erityisesti toi jarrukilpi ihan mureni käsiin. Auto oli katsastettu 07/21, ja sitä vaan mietin, että miten tossa kunnossa olevat jarrut ovat läpäisseet katsastuksen? Auto ostettu Helmikuussa -22.
Videosta vois päätellä, että hankkaava ääni tulee todennäköisesti jarrupalan ja levyn yhteenotosta? Korjaantuko ongelma vaihtamalla joko palat, levyt vai molemmat?
No niin, ihmettelin laahavaa ääntä, ja päätinpä käydä kokeilee irroittaa takarenkaat. Jarrut olivat järkyttävässä kunnossa. Erityisesti toi jarrukilpi ihan mureni käsiin. Auto oli katsastettu 07/21, ja sitä vaan mietin, että miten tossa kunnossa olevat jarrut ovat läpäisseet katsastuksen?
Citroen C5 hydrauliikkaöljysäiliö vuotaa ja edellinen omistaja koittanut paikata ilmeisen huonolla menestyksellä, mitä ainetta kokeneemmat suosittelevat muovisen hydrauliikkaöljysäiliön paikkaamiseen, tämä näin nopeana ensiapuna ennen koko säiliön vaihtoa.
![]()
Näin itsekin ajattelin että pelkkää tekohengitystä ollut tuo edellisen omistajan viritys, kiltisti vaan uutta säiliötä tilaukseen sitten.Et sä sitä mitenkää paikkaa, öljy pitää huolen ettei siihen mikään tartu...
Perkeleen rellu laguna 2 taka levyjarrut , yhen perkeleen jousen kanssa tuli tapeltua melkeen tunti. Lagunoissa hauska juttu kun levyjarru jä käsijarru mekanismi vaikuttaa käyttöjarrun palaan niin männän sisällä jousi jossa irto keskiö jossa vielä o rengas , jos takajarrut jumittaa levyjarrulisissa relluissa niin ongelma on männän sisällä oleva liikkuva osa jonka alla niin paljon paskaa että jarrut jää laahaamaan , meni kyllä hetken aikaa ihmetellessä kun korjaus sarjan laiton jälkeen kaikki liikkuu herkesti mutta jumii silti , perkeleen insinööri
no en nyt sanois noinkaan , mätänetistä korjaus sarja 9.90 en vain halua tukea kertakäyttökulttturia , korjaussarjan ja putsauksen jälkeen toimii kuin uusi , säästöä noin 100 eur , omalle työlle nyt ei kumminkaan lasketa mitään koska "harrastus" ja taitojen ylläpito. ainakaan rellussa laguna 2 oikestaan mikään paikka ei ole ruosteen raiskaama mikä on sinäänsä ihme samassa rempassa vaihdoin väljistyneen takaakselin puslan ja pultit kiertämällä irti ja uutta puslaa tilalle , samanikäsestä avensiksesta taas puslien vaihossa joka pultti poikki koska ruoste. lähinnä vituttaa tollaset ihmeelllisyydet mitä ei tyhmänä ekan kerran tajua ja insinöörin aivotukset , toisaalta kun tarkemmin miettii niin pakkohan siellä männässä on jotain liikkuvaa olla koska käsijarru toimii kierteillä eikä se salli männän painua sisään päin. lähinnä info jos joku tappelee rellun jarrujen kanssa jossain foorumilla väittivät ettei rellun takajarrua saa korjattua vaan uutta pitää laittaa , epäilen ettei monikaan ole tajunut männän olevan purettavissa ja putsattavissa.
Mitä kertakäyttöä siinä on jos vaihdat uuteen kunnostettuun satulaan?no en nyt sanois noinkaan , mätänetistä korjaus sarja 9.90 en vain halua tukea kertakäyttökulttturia , korjaussarjan ja putsauksen jälkeen toimii kuin uusi , säästöä noin 100 eur , omalle työlle nyt ei kumminkaan lasketa mitään koska "harrastus" ja taitojen ylläpito. ainakaan rellussa laguna 2 oikestaan mikään paikka ei ole ruosteen raiskaama mikä on sinäänsä ihme samassa rempassa vaihdoin väljistyneen takaakselin puslan ja pultit kiertämällä irti ja uutta puslaa tilalle , samanikäsestä avensiksesta taas puslien vaihossa joka pultti poikki koska ruoste. lähinnä vituttaa tollaset ihmeelllisyydet mitä ei tyhmänä ekan kerran tajua ja insinöörin aivotukset , toisaalta kun tarkemmin miettii niin pakkohan siellä männässä on jotain liikkuvaa olla koska käsijarru toimii kierteillä eikä se salli männän painua sisään päin. lähinnä info jos joku tappelee rellun jarrujen kanssa jossain foorumilla väittivät ettei rellun takajarrua saa korjattua vaan uutta pitää laittaa , epäilen ettei monikaan ole tajunut männän olevan purettavissa ja putsattavissa.
Eflexfuelilla muutettu, muutos toiminut 3 vuotta hyvin, kunnes joulukuussa ei meinannut saada käyntiin. Sen olen myös huomannut että vikakoodi tulee open loop tilassa. OL ei myöskään vaihdu CL tilaan mitenkään loogisesti, vaan pysyy OL suurimman osan ajasta. Polttoaineen kulutus välillä ~15litraa välillä puolet vähemmän. Lambda uusittu viime kesänä. Joku tässä nyt hiertää mutta en tiedä vaan mikä.Miten se on muutettu? Joku purkki välissä "huijaamassa" vai ihan omaa ohjausta muutettu? Onko se joskus toiminutkin ton muutoksen jälkeen?
Fuel trimmit voi toki mennä sekaisin / vituiksi myös suutinvian johdosta
Tammikuussa uusittu pumppu, kun edellinen hajosi kokonaan. Sama vika siis jatkuu jo toisella pumpulla, myös pa-suodatin uusittu samalla.Polttoainepumppu voisi olla potentiaalinen syypää.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.