Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kannata, ellei tyyppivikana ole jousien katkeaminen kyseisessä autossa.Tulipa mieleen etta kannattaakohan samalla vaihtaa jouset eteen?
Ei kannata, ellei tyyppivikana ole jousien katkeaminen kyseisessä autossa.
Ei kannata, ellei tyyppivikana ole jousien katkeaminen kyseisessä autossa.
Mihinkään yleismerkkihuoltoon ei mitään järkeä viedä. Saat jonkun geneerisen koodin mistä ei yleensä selviä mitään. En osaa sanoa kuka helsingissä on erikoistunut mersuihin, mutta jos ajelet hämeenlinnassa päin, niin Tähtihuolto on ykkönen.Hei ajattelin kysyä neuvoa/vinkkiä täältä, kun en ole kovin kauaa Helsingin seudulla asunut, että tietääkö joku täältä päin järkevää paikkaa (muuta kuin vehoa) missä vois käyttää vanhaa marsua vikakoodinlukemisessa (syttyi moottorin vikavalo tänään). Auto: w212 250 vm 2010. Nopean googlettamisen jälkeen bongasin motonetin testauspalvelun. Muita paikkoja saa myös ehdottaa![]()
Kiitos vinkistä. Saa ehdottaa muualtakin kuin Hki, mutta mieluiten kuitenkin suhkot läheltä.Mihinkään yleismerkkihuoltoon ei mitään järkeä viedä. Saat jonkun geneerisen koodin mistä ei yleensä selviä mitään. En osaa sanoa kuka helsingissä on erikoistunut mersuihin, mutta jos ajelet hämeenlinnassa päin, niin Tähtihuolto on ykkönen.
Ehdotan jotakuta tuolta: Täältä löytyy star:it - Mersuforum.netHei ajattelin kysyä neuvoa/vinkkiä täältä, kun en ole kovin kauaa Helsingin seudulla asunut, että tietääkö joku täältä päin järkevää paikkaa (muuta kuin vehoa) missä vois käyttää vanhaa marsua vikakoodinlukemisessa (syttyi moottorin vikavalo tänään). Auto: w212 250 vm 2010. Nopean googlettamisen jälkeen bongasin motonetin testauspalvelun. Muita paikkoja saa myös ehdottaa![]()
Onko Borassa monivarsituenta, yhdystukiakseli vai jopa jäykkä taka-akseli? Rakenteen tunteminen auttaisi veikkauksessa. Monivarsituenta tarkoittaa ihan oikeaa pyöränripustusta, joka mahdollistaa suunnitteluvaiheessa geometrian monipuolisen optimoinnin. Yhdystukiakseli on käytännössä leveä takahaarukka, jossa on yhden keskellä olevan pyörän sijaan kaksi pyörää haarukan ulkopuolella. Rakenne mahdollistaa halvat valmistuskustannukset.Mikäköhän tuossa Boran takapäässä on vialla tai irti, kun kuopissa ja yksittäisissä epätasaisuuksissa auton takapää tavallaan liikahtaa toiselle puolelle? Eikä ole mikään karkea kolaus tai nytkähdys, vaan pehmeä, nopea siirtyminen. Mitä enemmän vauhtia, sitä selvemmin sen huomaa ja sitä hirveämmältä se ratissa tuntuu.
Iskarit ja tuennat kunnossa katsastuksenkin mielestä, mitään näkyvää ei ole irti tai rikki, eikä paikallaan liikuttamalla saa mitään ylimääräistä liikettä aikaan. Renkaiden paineilla ei vaikutusta.
Olen aika hämmentynyt että mikä tuon mahtaa aiheuttaa?
Jos etuveto niin taka-akselin puslat loppu.Mikäköhän tuossa Boran takapäässä on vialla tai irti, kun kuopissa ja yksittäisissä epätasaisuuksissa auton takapää tavallaan liikahtaa toiselle puolelle? Eikä ole mikään karkea kolaus tai nytkähdys, vaan pehmeä, nopea siirtyminen. Mitä enemmän vauhtia, sitä selvemmin sen huomaa ja sitä hirveämmältä se ratissa tuntuu.
Iskarit ja tuennat kunnossa katsastuksenkin mielestä, mitään näkyvää ei ole irti tai rikki, eikä paikallaan liikuttamalla saa mitään ylimääräistä liikettä aikaan. Renkaiden paineilla ei vaikutusta.
Olen aika hämmentynyt että mikä tuon mahtaa aiheuttaa?
Onko Borassa monivarsituenta, yhdystukiakseli vai jopa jäykkä taka-akseli? Rakenteen tunteminen auttaisi veikkauksessa. Monivarsituenta tarkoittaa ihan oikeaa pyöränripustusta, joka mahdollistaa suunnitteluvaiheessa geometrian monipuolisen optimoinnin. Yhdystukiakseli on käytännössä leveä takahaarukka, jossa on yhden keskellä olevan pyörän sijaan kaksi pyörää haarukan ulkopuolella. Rakenne mahdollistaa halvat valmistuskustannukset.
Voisikohan olla runkovikaa renkaassa? Liian löysät kyljet. Pitäisi saada testattua käyttämällä toisia renkaita alla. Voi olla myös ihan renkaan pintakuviosta ja ominaisuuksista kiinni. Oletko kuinka kauan ajanut noilla samoilla renkailla? tekikö jo joskus aikaisemmin samaa? Myös karhun urat tekevät tuota nuljuamista.
Väljät puslat, nivelet, huonot iskarit ja pielessä olevat pyöränkulmat yleisin syy, borissa myös ruostuu takakelkat puhki mutta olisivat huomanneet katsastuksessa.
Itselle ostin joskus aiemmista autoista hyväksi tietämäni hankook i-pike rs2 renkaat ässä mersuun ja ajettavuus meni aivan karmeaksi, kesärenkailla auto oli vakaa kuin mikä mutta noilla hankookeilla tuntui kuin olisi hyytelöpatjalla mennyt.
Jos etuveto niin taka-akselin puslat loppu.
230 kompressori mersuun tuli joku mystinen vika tossa muutama päivä sitten kun pakkaset lauhtu.
seiso muutaman päivän kovimmat pakkaset ajamatta ja sitten kun lauhtu niin pyöritin pihalla lämpimäks ennenkun lähdin ajamaan ja kuutisen kilsaa kerkesin ajaa niin alko nykimään ja meinas hyytyä välillä....pääsin cittarin parkkikselle niin kokeilin siinä ja vähän kun kaasua polkas niin hyyty ja sammu.
sit illalla kävin kokeilemassa kun kone jäähty ja tuntu pelittävän taas ja ajoin muutaman kilsan takas kotiin päin abc:n parkkipaikalle ennenkun kone kerkes lämmetä täysin ja pääsin ilman ongelmia siihen....jätin sitten yöks sesiomaan että jäähty kone taas ja seuraavana päivänä ajoin pihaan mutta loppumatkasta alko lämmetä kone jo normilämpöihin ja just ennen pihaa polkasin kaasua vähän reilummin niin sammu siihen mutta rullaamalla meni sit parkkiruutuun asti.
Tänään sitten vaihdoin tulpat, ilmansuodattimen ja putsasin ilmamassamittaria semmosella spray pullolla joka on tarkotettu noihin ja löin käyntiin kylmänä...30 sekkaa ehkä pyöritin kylmänä ja sitten polkasin vähän kaasua ja hyyty ja sammu. sen jälkeen starttasin ja annoin pyöriä tyhjäkäynnillä ihan lämpimäks ja pelas kun unelma kun pikkusen lähitiellä kurvailin...
moottorin vikavaloa ei oo sytyttäny ja tossa on semmonen mersun pyöree liitin eli ei voi normi obd testerillä kattoo onko koodeja muistissa.
kokeilen nyt kuiteskin varuiks vaihtaa ton ilmamassamittarin vielä ja jos ei oo vaikutusta niin olisko sitten bensansyöttöpuolella häikkää`?
Suhauta ensi alkuun vaikka wd-40 sinne hihnalle, jos hiljenee niin vika on hihnassa/hihnapyörän urissa. Jos ei hiljene niin ohjainrullien laakereissa.
Miksei sinne ensin kokeiltu vaihtaa ohjaustehostimen nesteitä? Huonot ja vanhat nesteet aika usein aiheuttaa tehostimen ääntelyä. Olisi voinut saada muutamalla kympillä kuntoon.Tännää rupes kovemmin kuulummaa, ja ei auttanu tuo öljy mitee. Korjaamolla käytin näyttämässä, tutkivat jonkun aikoo kun ei johtunut hihnasta / laturista ja yleisimmistä paikoista (laturi yms) se rahnaus / ininä ääni. Löyty syy kun rattia käänneltiin, ohjaustehostimen pumppu sitä ääntä piti.
Eivät tukkureiltansa löytäneet tuollaista osaa, ja suomesta tuntu wetteriltä löytyvän ainut sopiva osa. Uuden hinnaksi sanoivat siellä 759€... päätettiin sitten purkaamolta saman vm autosta tilata osa siihen.
Miksei sinne ensin kokeiltu vaihtaa ohjaustehostimen nesteitä? Huonot ja vanhat nesteet aika usein aiheuttaa tehostimen ääntelyä. Olisi voinut saada muutamalla kympillä kuntoon.
Ajon aikana joskus tulee tollaista hyrinää. Ääni tulee oikeanpuolelta. Veikkauksia mistä johtuisi? Kyseessä kia picanto -04
Mites tulpat, onko minkä verran ajettu? @helppo92
Kokeillaan nyt ensin täällä kysyä vinkkiä ennen auton valohoitoon vientiä. Autona BMW F20 116i 2011/11 manuaali (N13B16 moottori).
Muutaman kerran aiemmin on tässä kolmen vuoden aikana ilmennyt selvää pätkimistä kiihdytyksessä erityisesti 1500 - 2000 kierrosten väliltä kiihdyttäessä. Vaatinut tuolla kierrosvälillä kaasun pohjaan painamisen (tai ainakin melkein) ja tullut muutama selvä nykäisy. Uudestaan kokeillessa ei ole ilmennyt samalla kertaa.
Eilen ongelma kuitenkin muuttui jatkuvaksi ja nyt nykimistä tapahtuu kiihdytyksessä myös korkeammilla kierroksilla. Pienemmillä kaasupolkimen asennoilla ongelmaa ei esiinny ja esimerkiksi vakkari päällä ei nykimisä tapahtunut hieman mäkisellä maantiellä. Tuntui vaativan kyseisen kierrosluvun lähes maksimitehon käyttöä, että nykimistä alkoi tapahtua. Nykäykset ovat hyvin teräviä ja tuntuisi kun kaasua tavallaan pätkittäisiin kesken kiihdytyksen. Nykäyksiä voi tulla peräkkäin nopeasti useitakin tavallaan purskeena ja välillä on ehkä sekunnin tauko. Ongelman saa myös esiin vakkarilla kiihdytyksen tekemällä, joten kaasupolkimesta ei voi olla kyse. Voimakkaimpia nykäykset ovat tuolla 1500 - 2000 kierroksen väliltä kiihdyttäessä ja tuntuvat mietonevan kierrosluvun kasvaessa. En ainakaan yhdellä kokeilulla saanut ongelmaa ilmi 1000 - 1500 kierroksen välillä. Auton moottori oli lämmin kun nämä nykimiset eilen esiintyivät. Kokeiltu myös eri luistoneston ym. tilat läpi ja sama lopputulos. Moottorin tehojen en ole huomannut heikentyneen, vaikkakin talven liukkailla sitä ei aivan samalla tavalla tule testattua kuin kesällä.
Voisiko polttoaineen syötön tai turbon ongelmat aiheuttaa tällaista käytöstä?
Viittaisi sytytyskatkoksiin. Vika voi olla myös polttoainepuolella. Koska pa-suodatin uusittu? Pumppu ei jaksa nostaa tarpeeksi painetta? Voisihan sinne lorauttaa tankkiin polttoainejärjestelmän puhdistusainetta, joskus on auttanutkin.
Äsken kävin kaupassa ja nyt sitten ei ainakaan kylmällä moottorilla (oli säteilylämmittimellä lämpiämässä ennen ajoa) saanut ongelmaa esiin. Yhtään nykäystä ei tullut, vaikka varta vasten yrtin saada noita esiin.
Omakohtaisella kokemuksessa sanoisin, että voisi viitata. Olen kahteen autoon joutunut puolia vaihtamaan ja toinen oireili nimenomaan lämpimänä. Kummassakin silti syttyi vikavalo ennen, kuin ehdin itse huomata käynnissä vikaa. Saksalaisen auton anturitekniikan voin silti arvata sen verran verkkaisemmaksi, että valo syttyy vasta, kun katti on pimeänä 10tkm:n kylmällä puolalla ajon jälkeen.Jos nykii vain lämpimällä koneella, niin voisikos tämä viitata sytytyspuola ongelmiin.
Luulisi, että 2011 vuoden auto jättää OBD-virhekoodin, jos sytytyksessä vikaa. Tai aika monessa muussakin virhetilanteessa. Ei välttämättä sytytä vikavaloa mutta historia näkyy merkkilukijalla. Kokemusta on, että kiinan halpislukijat voivat näyttää puhdasta lokia, vaikka vikaa on tai on ollut.
Kun vikakoodien luku on muutaman kympin juttu, niin en paljon miettisi korjauksia ennen sitä.
Ilmamassaanturi saattaa oireilla myös vähän tuohon tapaan, mutta pitäisi sytyttää moottorin vikavalon jossain vaiheessa. Oma kokemus ei siis koske tuota kyseistä moottoria, mutta saman valmistajan kuitenkin.Kokeillaan nyt ensin täällä kysyä vinkkiä ennen auton valohoitoon vientiä. Autona BMW F20 116i 2011/11 manuaali (N13B16 moottori).
Muutaman kerran aiemmin on tässä kolmen vuoden aikana ilmennyt selvää pätkimistä kiihdytyksessä erityisesti 1500 - 2000 kierrosten väliltä kiihdyttäessä. Vaatinut tuolla kierrosvälillä kaasun pohjaan painamisen (tai ainakin melkein) ja tullut muutama selvä nykäisy. Uudestaan kokeillessa ei ole ilmennyt samalla kertaa.
Eilen ongelma kuitenkin muuttui jatkuvaksi ja nyt nykimistä tapahtuu kiihdytyksessä myös korkeammilla kierroksilla. Pienemmillä kaasupolkimen asennoilla ongelmaa ei esiinny ja esimerkiksi vakkari päällä ei nykimisä tapahtunut hieman mäkisellä maantiellä. Tuntui vaativan kyseisen kierrosluvun lähes maksimitehon käyttöä, että nykimistä alkoi tapahtua. Nykäykset ovat hyvin teräviä ja tuntuisi kun kaasua tavallaan pätkittäisiin kesken kiihdytyksen. Nykäyksiä voi tulla peräkkäin nopeasti useitakin tavallaan purskeena ja välillä on ehkä sekunnin tauko. Ongelman saa myös esiin vakkarilla kiihdytyksen tekemällä, joten kaasupolkimesta ei voi olla kyse. Voimakkaimpia nykäykset ovat tuolla 1500 - 2000 kierroksen väliltä kiihdyttäessä ja tuntuvat mietonevan kierrosluvun kasvaessa. En ainakaan yhdellä kokeilulla saanut ongelmaa ilmi 1000 - 1500 kierroksen välillä. Auton moottori oli lämmin kun nämä nykimiset eilen esiintyivät. Kokeiltu myös eri luistoneston ym. tilat läpi ja sama lopputulos. Moottorin tehojen en ole huomannut heikentyneen, vaikkakin talven liukkailla sitä ei aivan samalla tavalla tule testattua kuin kesällä.
Voisiko polttoaineen syötön tai turbon ongelmat aiheuttaa tällaista käytöstä?
Ei sen näillä lämpötiloilla kuulukaan käydä ellet sitten jossain lämpimässä sitä käyttänyt?Näköjään -07 mazda 6 ilmastointi mykistynyt nyt talven aikaan, oisko vaan syvä jäässä tai muuten jumissaEi siis lähde kompura pyörii...
Ei sen näillä lämpötiloilla kuulukaan käydä ellet sitten jossain lämpimässä sitä käyttänyt?
Jos pääset johonkin kaupan parkkihalliin missä plussaa niin siellä hyvä testata. Ei kompuran pitäisi käydä nollakelillä vaan se vaatii muutamia plus-asteita. Eli välttämättä ei siis ole mitään rikki.Kokeilin tossa kun oli nolla keliä ja ikkunat kovassa huurussa ja joku muistikuva on että ois joskus talvellakin toiminutNo pitää kattoo kevväämällä...
Tarkastappa rele konehuoneen puolelta, Motonetistä saa muutamalla eurolla sopivan niin ei tarvi hakea marmorilta. Itsellä tuo oli vikana, kesti jonkin aikaa paikantaa vikaa kun toisinaan toimi ja toisinaan ei..Näköjään -07 mazda 6 ilmastointi mykistynyt nyt talven aikaan, oisko vaan syvä jäässä tai muuten jumissaEi siis lähde kompura pyörii...
Tätä kuvittelisin itsekkin kun kaikesta muusta mahdollisesta kyllä vikailmoitus tulee esiin. Jopa istuimen piuhan irttoitus virrat päällä jättää vikakoodin, jota ei voi kuitata kuin kunnon laitteilla pois. Samoin turbon joku jäähdytyspumppu antoi vikaantuessaan ilmoituksen.
Pitää varmaan käydä nuo vikakoodit merkkiliikkeessä luetuttamassa ja kysellä vähän onko heillä jotain arvailuja vian syystä. Muualla aika turha käyttä kun lukijat ei kuitenkaan saa mitään tehtyä oman kokemuksen perusteella.
Voisi myös tarkentaa vielä, että eilen oli tosiaan ainut kerta kun ongelma ilmeni pidemmän aikaa ja useammalla toistolla (30 - 110 km välillä matkaa ainakin).