Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On ja ei. Järjestelmän kiertämällä ongelmat sen kanssa loppuvat. Jos tuon saa ihan ohjelmallisesti tehtyä niin työtäkin on aika vähän. Ainakin mersuissa tahtoo mennä nox-antureita lähes säännönmukaisesti ja ne maksaa alkaen 500 €. Muuta haittaa tuosta ei taida olla kuin vikavalo, josta tietty katsastusmies ei tykkää.Kiertäminen onkin järkevämpää kuin parantaa oloihin sopivammaksi, esim eristämällä ja/tai lämmitysvastus lisäämällä.
Uusi lakimuutoshan lupailee, että AdBluen poistoa aletaan tutkimaan tarkemmin ja kiinnijäämisestä seuraa 1000€ sakko. Tuohon päälle kustannukset, kun pitää ottaa järjestelmä takaisin käyttöön.
Vag-konsernin autoissa ollut aika paljon putkien halkeamisia pakkasella ja ei ole halpaa touhua, kun putket menevät runkopalkkien sisällä ja ovat lämmitettyjä. Säiliöitä ja pumppujakin on uusittu. Oma 2018 vaggine taitaa olla suht viimeisiä, joissa AdBlueta ei ole ja en kyllä uskaltaisi Suomen olosuhteisiin hankkiakaan autoa kusijärjestelmällä. Toki ilmeisesti muillakin merkeillä on haasteita pakkasen kanssa ja yhtä kallista touhua.
Kiva homma käytetyn auton ostajalle tommoset. En sitten tiedä miten ne ajatteli noita tutkia.
Ne putket ovat eristettyjä ja niissä on lämmitysvastus.Kiertäminen onkin järkevämpää kuin parantaa oloihin sopivammaksi, esim eristämällä ja/tai lämmitysvastus lisäämällä.
Juupa, tuossa oli itsellä aukko sivistyksessä.Ne putket ovat eristettyjä ja niissä on lämmitysvastus.
Mutta ei se mitään auta jos sinne putkeen jää liuosta. Kun auto seisoo kovassa pakkasessa ajamatta niin lopulta se putkeen jäänyt liuos jäätyy vaikka kuinka olisi eristetty. Lämmitystä ei tietenkään voi pitää päällä auton seistessä tai saa tyhjän akunkin riesakseen.
Toki noiden päästölaitteiden manipulointi on nykyiselläänkin kiellettyä ja jos auton on ostanut liikkeestä käytettynä niin kaupan asiantuntijaosapuolen olisi pitänyt ilmoittaa, ettei auto sovellu tieliikennekäyttöön. Varmaan jotenkin pitää pystyä osoittamaan, ettei ole itse syyllistynyt tuohon, esim. 2 kk sitten ostetussa autossa dpf-pöntössä monta vuotta vanhat hitsaussaumat tms.On. Toki kaikenlaistet laittomuudet on aina silloisen omistajan juttuja. Ei valottomalla autolla ajaa saa vaika valot olisikin rikkonut edellinen omistaja.
Ja ääriesimerkkinä varastettu auto, semmoisen kun ostaa niin kaik voi mennä...
Näin se neuvotaan ihan ohjekirjassakin. Nesteen lisäämisen jälkeen autoon virrat päälle mutta moottoria ei käynnistetä, odotellaan tässä tilassa minuutin verran ja sitten voi jatkaa normaalia elämää.
Mutta kyllähän noita rikkikin menee ihan tasaista tahtia, voi olla putki halki jostakin. Itseään voi ilahduttaa katsomalla konehuoneesta näkyykö kusisuuttimen luona ulos vuotanutta valkoista kiteytynyttä urealiuosta.
Toki rikkoutuminenkin on mahdollista, mutta tapahtumaketju sopisi ihan hyvin tuollaiseen skenaarioon, jossa täyttöä ei ole vain tunnistettu. Toivotaan, että pääsee halvalla kuitenkin![]()
Kierrä DIG-T 115 kaukaa. Google varmasti vahvistaa, että se on höyryävä läjä sitä itseään. Ranskassa on käynnissä oikeustaistelu Renault/Nissania vastaan tuon moottorin ongelmista.Entä onko jotain eroa vuosimallien tai moottorimallien DIG-T 115 ja DIG-T 160 suhteen moottorin kestävydessä?
Trafi ja poliisi käynyt tutkimassa kesällä 2023 Tanskassa miten homma hoidettu, kalliita Hollanti peräisiä laitteita millä kaivellaan seulonta tiellä tai katsastuksessa.Kiva homma käytetyn auton ostajalle tommoset. En sitten tiedä miten ne ajatteli noita tutkia.
Tekee hyvää alustalle silloin tällöin koetella. Heikot osat sieltä vain pettävät.'15 vuosimallin Clio alkoi tässä jäärodeossa kolisemaan vasemmalta puolelta. Lisäksi viime perjantaina ajoin ilmeisen terävään jään aiheuttamaan kuoppaan ja tuloksena jousi poikki oikealta puolelta.
Vasemmalta vaihtoon alatukivarsi ja molemmilta puolilta edestä jouset.
Onko kuinka paljon ajettu,onko apulaiteremmin kiristinrullia vaihdettu milloin?Voi olla myös laturi mikä ääntää.Honda accord 2.4i 2007 manual, kuuluu välillä vinkumista vedon ollessa päällä/kaasuttaessa(1 vaihteella eniten ja hieman 2 vaihteella) vasemmalla eli kuskin puolella etupäästä, epätasasella tiellä myös välillä vinkuu hiljasella vauhdilla. Kovassa vauhdissa ei kuulu mitään.
Ei kuulosta laakerivialta, ainakaan auton veivaaminen puolelta toiselle ei tuota ääntä.
Apulaitteiden remmi oli vaihtokunnossa, se vaihdettu, mutta ei auttanut, toki remmikin on repsikan puolella, että ei se ääni sieltä ikinä kuulunutkaan.
Vaihteet ja kytkin pelaa normaalisti.
Mikäs voisi olla?
Onko kuinka paljon ajettu,onko apulaiteremmin kiristinrullia vaihdettu milloin?Voi olla myös laturi mikä ääntää.
On. Toki kaikenlaistet laittomuudet on aina silloisen omistajan juttuja. Ei valottomalla autolla ajaa saa vaika valot olisikin rikkonut edellinen omistaja.
Ja ääriesimerkkinä varastettu auto, semmoisen kun ostaa niin kaik voi mennä...
Trafi ja poliisi käynyt tutkimassa kesällä 2023 Tanskassa miten homma hoidettu, kalliita Hollanti peräisiä laitteita millä kaivellaan seulonta tiellä tai katsastuksessa.
Ongelmana tiettävästi laitteiden kovat hinnat.
Henkilöutolla polttoaineratsiaan joutuminen tien päällä on varmaan samaa luokkaa kuin lottovoiton saaminen.Löpöä kun on päättänyt edellinen omistaja tankata ja seuraavalla käy munkki ja joutuu polttoaineratsiaan...![]()
Eikös tuossa ole joku vuosimalliraja, kun päästötkin katsotaan vaan OBDn kautta?Niin kertokaas nyt miten nykyään menee päästömittaukset (viimex kun katsastin bensa-autoa en mennyt edes halliin, inssi tuli vaan paperin kanssa ja läpi män), meinaan että väliäkö sillä adbluella tai hiukkaspöntöllä on jos päästörajat alittuvat... ja jos eivät alitu niin hylkyä paperiin vaikka olisi kaikki laitteet paikallaan.
Jep. Mut on viimeeksi pysäytetty poliisin toimesta yli 10 vuotta sitten ja silloin ei katsottu edes korttia, eli pelkkä puhallus ja hyvää matkaa. Ajan kuitenkin käytännössä päivittäin.Henkilöutolla polttoaineratsiaan joutuminen tien päällä on varmaan samaa luokkaa kuin lottovoiton saaminen.
Kuulosta ettet paljoa ole tienpäällä omalla autolla,Jep. Mut on viimeeksi pysäytetty poliisin toimesta yli 10 vuotta sitten ja silloin ei katsottu edes korttia, eli pelkkä puhallus ja hyvää matkaa. Ajan kuitenkin käytännössä päivittäin.
Silloin kun liikennettä valvovia poliiseja vielä oli, niin pysäytyksiä tuli kyllä säännöllisesti. Joskus 90-luvulla isäni dieselkäyttöisestä henkilöautosta otettiin näyte.
Omalla autolla käytännössä aina. En vaan ole joutunut ratsioihin ja se ei voi olla pelkästään sattumaa, koska kilsoja tulee kuitenkin yli 20 tkm vuodessa. Ainoat poliisit, mitä nykyään näkee liikennevalvonnassa, on tutkapakuja (otetaan kuva) tai joskus jopa tutkataan ja pysäytetään, jos on ylinopeutta tarpeeksi.Kuulosta ettet paljoa ole tienpäällä omalla autolla,
Luotetaan liikaa tekniikkaan, eli tietty nopeudenvalvonta (kuva tolpasta tai pakusta) ja rekisterikilven automaattinen luku (autossa verot maksamatta, katsastus pitkänä tai omistaja riskitapaus/kortiton).Juu ei noita ratsioita liiemmin ole. Tolppia ja kamera-autoja. Viimeisin pysäytys oli ööö olisiko viime syksynä Kontulan ostarilla aka rattisten ja sekopäiden paratiisissa harrasteella ajellessa, perus puhallus ja homma selvä, vaikka aiemmasta mutkasta tultiinkin lievässä sivuluisussa kierrokset melkein rajoittajalla. Sitä ennen viimeisimmät kaksi full random pysäytystä ovat oleet 2011 puhallusratsiassa Kehä1:llä keskellä yötä ja toinen samana vuonna kun ajelin vapun jälkeisenä aamuna autoa kun kaikki muut olivat jo sammuneet ja poliisi ihmetteli että miten joku jaksaa ajella niin aikaisin aamulla selvinpäin.
Ei random pysäytyksiä on ollut kaksi, molemmat kerrat eivät ns. itselle vaikka kyydissä olinkin. Lekuri vei kortin toviksi ja oman auton kilvet flägätty poliisin järjestelmässä huutamaan ettei auton omistajalla ole korttia. Kaksi pysäytystä ja tarkistivat etten ajanut autoa ja sillä selvä ja ilmeisesti merkkasivat johonkin että kuski ei ole ollut ratissa koska sen jälkeen ei pysäytetty enää kertaakaan.
Ei poliisilla ole enää resursseja pysäytellä ketään. Jos joku saa nykyään liikennesakot partiolta, pitää olla joko tyhmä, tai todella todella huonoa tuuria. Nämä kokemukset PK-seudulla pääasiassa ajelleena, mutta viimeisin reilu vuosi on painettu pitkin maata ympäriinsä ja samalta se touhu on vaikuttanut siellä.
Remontti onnistui paremmin kuin odotettu, puhdistin ilmeisesti egr:n liian hyvin kun tulee vikakoodia egr excess flow ratesta. Pitää huomenna koittaa saada paine-eroanturin putki irti ja rassata auki.Jäin töiden jälkeen purkamaan ahtoputkia vuodon paikallistamisen toivossa, sekä egr:ää että saan sen putsata. Nämä vehkeet on kyllä joku sadisti suunnitellut, vaan nyt päästään putsaamaan ja sit kaikki kasaan ja toivotaan ettei tule uusia vikakoodeja![]()
![]()
Henkilöutolla polttoaineratsiaan joutuminen tien päällä on varmaan samaa luokkaa kuin lottovoiton saaminen.
Eikös tuossa ole joku vuosimalliraja, kun päästötkin katsotaan vaan OBDn kautta?
Imusarja vuotaa tai imuputki imusarjalle tmv?N. 350tkm
Kiristinrullista ei ole tietoa.
Vastaavaa ääntä ei ole omistamissani autoissa enne ollut, niin ei tietenkään ihan varmaksi voi sanoa mutta kyllä se mielestäni jonkun remmin vinkumiselta vaikuttaa... Laturi kuitenkin on myös siellä repsikan puolella. Voihan se olla, että ääni kuuluu samanlailla siinäkin istuessa![]()
Testeri päällä olivat huollossa ajelleet ja mitä saivat selville niin korkepainepumpun lukemat eivät olleet hyytymistilanteessa ohjearvoissa. Olivat sitä vaihtamassa uuteen mutta homma jäi nyt kesken kun arvotaan että kuka maksaa, KIA vai myyjäliike vai kristillinen tasajako.
Mulle sentään luvattiin ettei mene omasta pussista senttiäkään vaikka takuu jo loppuikin.
Joskus googlasin enemmänkin näistä ongelmista ja löysin tapauksen missä meno kyykkäs paljon herkemmin eikä mitään vikakoodeja. Oli sitten vaihdettu tavaraa vaihdelaatikkoa myöten takuuseen 20k€ arvosta kunnes lopulta korkeapainepumpun vaihtoivat millä tuli kuntoon.![]()
Noniin, tänään egr:n irrotus sujui 3,5h nopeammin kuin eilenRemontti onnistui paremmin kuin odotettu, puhdistin ilmeisesti egr:n liian hyvin kun tulee vikakoodia egr excess flow ratesta. Pitää huomenna koittaa saada paine-eroanturin putki irti ja rassata auki.
Tuossa on varsin hyvä pätkä Adbluen hyödyistä.
300e letkusta, jolla näyttäisi olevan jostain syystä kysyntää + erittäin työläs asennus. Worst case lienee useampi letku talvessa tuossa mallissa.
Jakohihnakin saattaa mennä uusiksi, jos pääsee uimaan kusessa.
Halpaa toki mersuihin verrattuna. Pari tonnia pelkkiin NOx-antureihin.
Ajokorttiin on olemassa tietyt terveydelliset kriteerit ja ne vaaditaan kortin suorittamiseen. Lääkärin todistus vaaditaan...Lekuri vei kortin toviksi ja oman auton kilvet flägätty poliisin järjestelmässä
Aaaa.... Juu ehdottomasti. Nimimerkillä ei yhtään sakkoa sinä aikana kun kortti on ollut taskussa 15v+. On kuule monen monta tilannetta missä kortti voi lähteä väliaikaisesti lekurin toimesta oli ikä mikä tahansa.Ajokorttiin on olemassa tietyt terveydelliset kriteerit ja ne vaaditaan kortin suorittamiseen. Lääkärin todistus vaaditaan...
On harvinaista, että kortin menettää terveydellisistä syistä nuorella iällä.
Olisiko sinulla sittenkin ollut ongelmia virkavallan kanssa jos kortti lähti ja kilvet "flägätty"?
Kortti väliaikaisesti pois lekurin toimesta, hmm...Aaaa.... Juu ehdottomasti. Nimimerkillä ei yhtään sakkoa sinä aikana kun kortti on ollut taskussa 15v+. On kuule monen monta tilannetta missä kortti voi lähteä väliaikaisesti lekurin toimesta oli ikä mikä tahansa.
Mietihän mitä vihjailet julkisella foorumilla. Jos osaa kirjoittaa vihjailusi, osaat myös todennäköisesti googlata.Kortti väliaikaisesti pois lekurin toimesta, hmm...
Mitä nämä tilanteet voivat olla? Esimerkkiä tässä haen, ei tarvitse avata omia terveystietoja vaan voi puhua ihan yleisellä tasolla...
Itse kerroit lekurin vieneen korttisi, mieti tuolta pohjalta mitä vastaat muille.Mietihän mitä vihjailet julkisella foorumilla. Jos osaa kirjoittaa vihjailusi, osaat myös todennäköisesti googlata.
Tuosta löytyy kaikki mahdolliset syyt https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/pikaohje ajoterveys Liite_Traficom_2021.pdfItse kerroit lekurin vieneen korttisi, mieti tuolta pohjalta mitä vastaat muille.
Jaksa enää tästä keskustella, on parempaakin tekemistä.
Нет, нет, это не такJaa, ei ollutkaan räbä..![]()
Honda accord 2.4i 2007 manual, kuuluu välillä vinkumista vedon ollessa päällä/kaasuttaessa(1 vaihteella eniten ja hieman 2 vaihteella) vasemmalla eli kuskin puolella etupäästä, epätasasella tiellä myös välillä vinkuu hiljasella vauhdilla. Kovassa vauhdissa ei kuulu mitään.
Ei kuulosta laakerivialta, ainakaan auton veivaaminen puolelta toiselle ei tuota ääntä.
Apulaitteiden remmi oli vaihtokunnossa, se vaihdettu, mutta ei auttanut, toki remmikin on repsikan puolella, että ei se ääni sieltä ikinä kuulunutkaan.
Vaihteet ja kytkin pelaa normaalisti.
Mikäs voisi olla?
Löytyykö palstalaisilta kokemuksia aeromotors takuuprosessista? Sachs takajousi napsahti puolentoista vuoden kohdalla ja ilmeisesti näillä on kahden vuoden takuu.
Mietin vaivan suhde riskiin ja potentiaaliseen hyötyyn kun ~60e osat ja maksaa jotain 15e jo postittaa ne osat viroon. Maksavatko näitä lähetyskuluja tai mitään töiden osuuksista jos todetaan että yleensä maksavat mitään?
Nyt varmaan Lesjöfors jouset seuraavaksi.
Sanoisin että halvemmalla pääset kun tilaat vaan uuden tilalle. Näissä virolaisissa halpaliikkeissä edullinen hinta perustuu pitkälti siihen että takuuehdoista ei oikeen haluta pitää kiinni. Ja varsinkin tuollaisten mekaanisten osien kohdalla kuten jouset/tukivarret on erittäin vaikea lähteä näyttämään ettei ole asennettu väärin tai käytetty väärin.
Edit: Mulla muuten pamahti Sachs etujousi poikki myös noin 1,5-2v kohdalla, eikä ollut ajettu kuin varmaan 20000tkm. Oisko sitten jotain huonolaatusta erää useamminkin noissa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.