Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?

Ilman muuta, oma Fiat Stiloni oli paljon luotetavampi kuin 4 Volkkariani, toki vain se 6 vuotta, kun tuli se sen ikäisenä myytyä. Kuplat eivät olleet kumpikaan kuin pari vuotta, ja oli hetkiä jolloin mikään ei niissä ollut rikki! Ja vannon että taisi kerran mennä jompikumpi katsastuksestakin! Kastenwageni olikin sitten pitkään, ja kun oli wanhus, niin katsastusedät säälivät sitä usein. Se ei tarvinut kuin kolme moottoria omistukseni aikana...
 
Aika turhaa se on sinne kohehuoneeseen puhaltaa pienellä puhaltimella, noin 100% menee siitä harakoille kun se normaali konehuone on joka suunnasta auki. Jos jotakin haluaa puuhastella, enemmän iloa on jos laitat akkulaturin kiinni akkuun. Ja jos lämppäri on johonkin pakko laittaa, laittaa sen sitten sisälle että on ainakin lasit auki ja kuskilla on mukavampi istua jakkaralle. Pakkanen on siinä mielessä hyvä testi, että ehjä auto kyllä lähtee ihan hyvin käyntiin parinkympin pakkasilla.
Itellä on diisseli ilman mitään webastoja tai muitakaan lämmittimiä ja kyllä se paljon mukavammin lähtee käyntiin (lähtee "raakanakin" kyllä) noilla alle -25 pakkasilla kun hetken aikaa antaa sisätilalämppärillä siihen koneen kylkeen lämpöstä ilmaa. Joo onhan se totta että varmaan 80% tästä lämpösestä ilmasta menee harakoille mutta konepellin sulkemalla oon saanut lumetkin sulamaan siitä konepellin päältä pistemäisesti lämppärin kohdalta siinä 10 minuutin aikana mitä lämpöä työntelen sinne jos sellainen fiilis on. Eli kyllä se auttaa jos ei muuten meinaa lähteä käyntiin vaikka vähän hölmöläisen hommaahan se on :D
 
Jos hyvin pääsee sisätilalämmitin puhaltamaan moottorin kylkeen, tuskin siitä menee 80% harakoille. Vaikka menisikin, lämmittää silti 2kW:n sisätilalämmitin tehokkaammin moottoria kuin siihen tarkoitettu 300W lämmitinlätkä.
 
Corollasta lohkolämmitin oletettavasti rikki, koska lämmitystolpan vikavirtasuoja laukeaa toistuvasti. Tai sitten kosteutta jossain. Vastaavaa on ollut joskus aiemminkin, mutta mennyt silloin ohi. Kaara menossa korjaamolle muutenkin lähiaikoina, joten saavat tutkia samalla. Ikävä vain, että nyt on kovia pakkasia tulossa, ja lämmitin poissa pelistä. Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Kokeile toista johtoa. Itsellä ainakin halvemmat johdot alkavat jossain välissä talvea polttamaan sulakkeita(Tokmannin punaiset)
 
Toki lämppäri moottoritilaa lämmittää, ja jos ei muuta niin sen akun lämpöön, jolla se sekä antaa virtaa että vastaanottaa sitä. Kaikki lämpöhän autosta lopulta harakoille menee.
 
Kokeile toista johtoa. Itsellä ainakin halvemmat johdot alkavat jossain välissä talvea polttamaan sulakkeita(Tokmannin punaiset)
Kokeilinkin jo, mutta ei vaikutusta. Otin myös huoneenlämpöön vuorokaudeksi, ettei ainakaan johdossa oleva kosteus vaivaisi.

Ihan hyvä luotto mulla siihen on, että auto lähtee käyntiin, kun ei sen kanssa ole koskaan ollut ongelmia. Mutta tuskin siitä tykkää.
 
Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?
Kumpikin merkki kärsii vanhasta maineesta,nykyään on laatu parempi kummallakin.Toki Alfa Romeo kärsii onnettomasta maahantuojasta,josta johtuu huono varaosa saatavuus ja harva huoltoverkosto.Sopii parhaiten käytettynä osaavalle TI kaverille.
 
Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Ite varmaan laittaisin sinne johonkin imusarjan alle lohkon kylkeen puhaltamaan. Tiedä sitten onko kuinka paljon merkitystä, koska moottorivalussa se lämpö kaiketi aika hyvin leviää. Kuitenkin asentaja1 tavoin suosittelen käyttämään vaikka sitä ylläpitolaturia tuossa pistokkeessa, täydellä akulla se auto kyllä pyörähtää käymään ihan nätisti yli -30 asteen lämpötiloissa, erityisesti bensiinilaite.
 
Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?

Suuntaat sen puhalluksen jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin niin kone luulee olevansa lämmin ja toimii kuin palmun alla!

No joo eiköhän sitä öljypohjaa kannata lämmitellä kuten säteilylämmittimellä. Suurin osa kyllä menee harakoille.
 
Tyh...eikun tietämättömille tiedoksi, että vikavirtasuoja on eri asia kuin sulake. VV laukeaminen johtuu hyvin usein liittimen sisään päässeestä sähköä johtavasta suolakurasta. Putsatkaa ne liittimen sisukset pesuaineella ja pumpulipuikoilla tms. rassaamalla. Tilanteen syntyä edesauttaa liittimen puuttuva tai löysä läppä.
 
Voi olla ilmavuoto, mutta voi olla kyllä ihan hyvin puolavikakin tai tulppavika. Puolaviat aika yleisiä volkkareissa. Kannattaa ainakin toivoa, helppo ja nopea korjata eikä ole kallis.
2 kpl puolia ja tulppia vaihdettu ja matka jatkuu. Toinen puola oli lähtenyt kahdessa osassa ja toinen vähän useammassa osassa pois. Tulpat oli aika kärsineet näköiset nekin. Täytyy seuraavan huollon yhteydessä vaihdattaa loput kaksi, nyt kävi tuuri kun olivat saaneet toimittajaltaan viimeiset puolat aamun kuormaan.
 
Suuntaat sen puhalluksen jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin niin kone luulee olevansa lämmin ja toimii kuin palmun alla!

Läpällä heitetty varmaankin, mutta sellainen totuuden siemen on tuossa, että jos lämpöpuhaltimen saa puhaltamaan lämpötila-anturin lämpöiseksi, niin voipi käydä niin, että se auto ei itseasiassa käynnisty ollenkaan, tai ainankin käynnistyy huonommin kuin ilman lämmitystä. Menee kartat ihan sekaisin, kun auto luulee olevansa lämmin vaikka ei olekaan. Sama voi käydä joissakin autoissa joissa letkulämppäri on lämpötila-anturin lähellä, jos lämmitin on ollut liian vähän aikaa päällä, on se lämpöanturi liian kuuma vaikka kone vielä olisi kylmä, eikä meinaa auto lähteä millään käyntiin nimenomaan sen lämppärin takia.
 
Paremman puoliskon diesel Kodiaqissa oli adblue sen verran vähissä, että lisäiltiin sitä koti pihassa kirpsakassa pakkassäässä pari päivää sitten. Nyt kuulemma ilmoittaa ajossa, että ei tule starttaamaan jos auton sammuttaa tms. Onko kokemusta moisesta? Aine lienee jäässä tai sitten jotain rikki. Sulaakohan kuinka nopeasti esim. jossain kauppakeskuksen parkkihallissa vai odotetaanko kevättä?
 
Jaa niin, eilen vaihdoin X-Trailiin startin rapsakassa -28 asteen pakkasessa. Startti oli ollut paikoillaan vain reilut kaksi vuotta, mutta teki kerran sen että ei tapahtunut mitään kun avaimesta väänsi. Lähti sitten käyntiin kun sitä kopautti. En alkanut yhtään arpomaan vaan tilasin heti startin ja vaihdoin, ei noiden kanssa kannata leikkiä varsinkaan viime aikojen pakkasilla.
 
Paremman puoliskon diesel Kodiaqissa oli adblue sen verran vähissä, että lisäiltiin sitä koti pihassa kirpsakassa pakkassäässä pari päivää sitten. Nyt kuulemma ilmoittaa ajossa, että ei tule starttaamaan jos auton sammuttaa tms. Onko kokemusta moisesta? Aine lienee jäässä tai sitten jotain rikki. Sulaakohan kuinka nopeasti esim. jossain kauppakeskuksen parkkihallissa vai odotetaanko kevättä?
Lisäsittekö ainetta riittävästi? Auto ei huomaa jos lisätty 1-2litraa tms. Aine jäätyy kun pakkasta on -11 astetta. Veisin auton johonkin lämpimään, mutta ei se tunnissa tai kahdessa sula jos umpijäässä on
 
Jos joku tätä tietoa ikinä tarvii niin toivottavasti sen löytää.

VW Passat ja miksei muukin VW AG:n ajoneuvo vuosilta 2010-202x "tyyppivikana" vuotava lämmityskennon liitos tulipellissä moottorin puolella.
Ei vuoda ajon aikana tai lämpimänä, mutta esim talvella letkulämppärin kanssa vuotaa desin parkkipaikalle. Ei mikään hirveä vuoto mutta pitää täyttää säiliötä sopivin väliajoin.
Vuoto on todella helppo huomata, koska alempi letkuliitin sekä apurunko värjääntyy punaiseksi.

Sopiva x-rengas (ja miksei O-rengas) on 21.82X3.53 NBR, SHORE 70, O-RENGAS, EU180357 (#EU180357).
Melkein mikä tahansa 22x3.5 o-rengas sopii, ja perään hieman jarrusatularasvaa niin liukuu ilman ongelmia paikalleen.
Vaihdoin omaani viikko sitten, vuodot loppui siihen. Hintaa tuli laakerikauppias.fi kautta 2.50€

VAG myy tätä vain letkun kanssa, hintaa about 100-200€, ja taatusti jokainen autodocin halpa pikaliitin vuotaa myös (testattu muutama, kaikki vuotaa).
 
Corollasta lohkolämmitin oletettavasti rikki, koska lämmitystolpan vikavirtasuoja laukeaa toistuvasti. Tai sitten kosteutta jossain. Vastaavaa on ollut joskus aiemminkin, mutta mennyt silloin ohi. Kaara menossa korjaamolle muutenkin lähiaikoina, joten saavat tutkia samalla. Ikävä vain, että nyt on kovia pakkasia tulossa, ja lämmitin poissa pelistä. Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Tää ei mennyt aivan täydellisesti. :) Suunnitelma sinänsä ihan hyvä, mutta hain tätä varten vanhan sisätilalämmittimeni käyttöön, ja sepä ei toiminutkaan kuin unelma. Puhallin toimi vain kun johto oli tietyssä asennossa, ja se herättikin jo hiukkasen pelkoa. En kauaa uskaltanut sitä käyttää, ja kun nostin lämmittimen pois, välähti sininen valo ja savu alkoi nousta. Eipä siinä muuta kuin hankeen käryämään ja tolpasta virta pois.

Tein kyllä tuon akun latauksen myös, ja hyvin lähti käyntiin.
 
Paremman puoliskon diesel Kodiaqissa oli adblue sen verran vähissä, että lisäiltiin sitä koti pihassa kirpsakassa pakkassäässä pari päivää sitten. Nyt kuulemma ilmoittaa ajossa, että ei tule starttaamaan jos auton sammuttaa tms. Onko kokemusta moisesta? Aine lienee jäässä tai sitten jotain rikki. Sulaakohan kuinka nopeasti esim. jossain kauppakeskuksen parkkihallissa vai odotetaanko kevättä?

Lisäsittekö ainetta riittävästi? Auto ei huomaa jos lisätty 1-2litraa tms. Aine jäätyy kun pakkasta on -11 astetta. Veisin auton johonkin lämpimään, mutta ei se tunnissa tai kahdessa sula jos umpijäässä on

10 litran pönttö meni tankkiin. Auto on nyt pihassa ja odottaa kevättä ellei jotain muuta keksitä, kun ei ollut mahdollista muiden asioiden takia jättää autoa lämpimään.
 
10 litran pönttö meni tankkiin. Auto on nyt pihassa ja odottaa kevättä ellei jotain muuta keksitä, kun ei ollut mahdollista muiden asioiden takia jättää autoa lämpimään.
Pikaisesti kun googlasin niin ilmeisesti noissa olisi syytä pitää autoa täytön jälkeen jokin hetki sytytysvirta kytkettynä ennen käynnistystä, kun ilmeisesti tuo adblueanturi ei ymmärrä nestepinnan nousua, mikäli auto on käynnissä. Voihan tuota koittaa.

Varmaan jollain testerillä saa sitten pakotettua sen anturin lukemaan uuden tason, ellei muuten onnistu. Tuskin on korjaamollakaan kovin kallis juttu.
 
Pikaisesti kun googlasin niin ilmeisesti noissa olisi syytä pitää autoa täytön jälkeen jokin hetki sytytysvirta kytkettynä ennen käynnistystä, kun ilmeisesti tuo adblueanturi ei ymmärrä nestepinnan nousua, mikäli auto on käynnissä.
Näin se neuvotaan ihan ohjekirjassakin. Nesteen lisäämisen jälkeen autoon virrat päälle mutta moottoria ei käynnistetä, odotellaan tässä tilassa minuutin verran ja sitten voi jatkaa normaalia elämää.

Mutta kyllähän noita rikkikin menee ihan tasaista tahtia, voi olla putki halki jostakin. Itseään voi ilahduttaa katsomalla konehuoneesta näkyykö kusisuuttimen luona ulos vuotanutta valkoista kiteytynyttä urealiuosta.
 
Näin se neuvotaan ihan ohjekirjassakin. Nesteen lisäämisen jälkeen autoon virrat päälle mutta moottoria ei käynnistetä, odotellaan tässä tilassa minuutin verran ja sitten voi jatkaa normaalia elämää.

Mutta kyllähän noita rikkikin menee ihan tasaista tahtia, voi olla putki halki jostakin. Itseään voi ilahduttaa katsomalla konehuoneesta näkyykö kusisuuttimen luona ulos vuotanutta valkoista kiteytynyttä urealiuosta.
Toki rikkoutuminenkin on mahdollista, mutta tapahtumaketju sopisi ihan hyvin tuollaiseen skenaarioon, jossa täyttöä ei ole vain tunnistettu. Toivotaan, että pääsee halvalla kuitenkin :thumbsup:
 
Miten nuo kusiautot toimii -20 ja -30 keleillä jos aine jäätyy -11? Tyhmänä siis kyselen kun ei ole ollut kun vanhan liiton vehkeitä missä ei tuommoisia hienouksia ole.
 
Miten nuo kusiautot toimii -20 ja -30 keleillä jos aine jäätyy -11? Tyhmänä siis kyselen kun ei ole ollut kun vanhan liiton vehkeitä missä ei tuommoisia hienouksia ole.

Vissiinkin näin
Järjestelmän AdBlue-tankki ja sen putkilinjat ovat sähköllä tai jäähdytysnesteellä lämmitetyt, koska AdBlue jäätyy yli -11o C pakkasessa. Putkilinjat ja AdBlue-pumppu tyhjennetään aina automaattisesti sammutuksen yhteydessä AdBlue-tankkiin. Näin ollen, kun kone ei käy, on ureaa vain ureatankissa. Se saa jäätyä talvella.

Kun kone käynnistetään, alkaa urean sulatus tankin imuputken alueella jäähdytysnesteellä tai sähköllä. Säännöt sallivat, että urean ruiskutus alkaa pakkasella viiveellä. Noin puolessa tunnissa systeemi on toimintakunnossa. Järjestelmä ei vaadi kuljettajalta normaalisti mitään toimenpiteitä. AdBlue voi jäätyä ureatankissa, mutta se sulaa entiselleen lämpötilan noustessa.
 
Teoriassa se toimii kuten edellä kuvattiin. Käytännössä vaikuttaa olevan vaikeaa saada se putki imettyä luotettavasti tyhjäksi koska näitä putkia halkeaa pakkaskaudella melko tasaisella tahdilla kun putkeen jäänyt urealiuos jäätyy.
 
Vaikuttaa siis kaikinpuolin hyvältä keksinnöltä suomen oloihin. Sitten vielä päivitellään kun nuo kierretään/poistetaan laittomasti.
 
Kiertäminen onkin järkevämpää kuin parantaa oloihin sopivammaksi, esim eristämällä ja/tai lämmitysvastus lisäämällä.
 
Kiertäminen onkin järkevämpää kuin parantaa oloihin sopivammaksi, esim eristämällä ja/tai lämmitysvastus lisäämällä.
On ja ei. Järjestelmän kiertämällä ongelmat sen kanssa loppuvat. Jos tuon saa ihan ohjelmallisesti tehtyä niin työtäkin on aika vähän. Ainakin mersuissa tahtoo mennä nox-antureita lähes säännönmukaisesti ja ne maksaa alkaen 500 €. Muuta haittaa tuosta ei taida olla kuin vikavalo, josta tietty katsastusmies ei tykkää.

En sitten tiedä voiko noita pompata konttorilla, jos on sörkkinyt ja mitä semmoinen maksaa jos joutuu niihin tekemään käyttöönoton uudelleen. Varmaan ainakin syytä olla tankki tyhjänä tai siellä on pelkkää valkoista kidettä linjat piukassa.
 
Uusi lakimuutoshan lupailee, että AdBluen poistoa aletaan tutkimaan tarkemmin ja kiinnijäämisestä seuraa 1000€ sakko. Tuohon päälle kustannukset, kun pitää ottaa järjestelmä takaisin käyttöön.

Vag-konsernin autoissa ollut aika paljon putkien halkeamisia pakkasella ja ei ole halpaa touhua, kun putket menevät runkopalkkien sisällä ja ovat lämmitettyjä. Säiliöitä ja pumppujakin on uusittu. Oma 2018 vaggine taitaa olla suht viimeisiä, joissa AdBlueta ei ole ja en kyllä uskaltaisi Suomen olosuhteisiin hankkiakaan autoa kusijärjestelmällä. Toki ilmeisesti muillakin merkeillä on haasteita pakkasen kanssa ja yhtä kallista touhua.
 
Uusi lakimuutoshan lupailee, että AdBluen poistoa aletaan tutkimaan tarkemmin ja kiinnijäämisestä seuraa 1000€ sakko. Tuohon päälle kustannukset, kun pitää ottaa järjestelmä takaisin käyttöön.

Vag-konsernin autoissa ollut aika paljon putkien halkeamisia pakkasella ja ei ole halpaa touhua, kun putket menevät runkopalkkien sisällä ja ovat lämmitettyjä. Säiliöitä ja pumppujakin on uusittu. Oma 2018 vaggine taitaa olla suht viimeisiä, joissa AdBlueta ei ole ja en kyllä uskaltaisi Suomen olosuhteisiin hankkiakaan autoa kusijärjestelmällä. Toki ilmeisesti muillakin merkeillä on haasteita pakkasen kanssa ja yhtä kallista touhua.

Kiva homma käytetyn auton ostajalle tommoset. En sitten tiedä miten ne ajatteli noita tutkia.
 
Kiva homma käytetyn auton ostajalle tommoset. En sitten tiedä miten ne ajatteli noita tutkia.

On. Toki kaikenlaistet laittomuudet on aina silloisen omistajan juttuja. Ei valottomalla autolla ajaa saa vaika valot olisikin rikkonut edellinen omistaja.
Ja ääriesimerkkinä varastettu auto, semmoisen kun ostaa niin kaik voi mennä...
 
Kiertäminen onkin järkevämpää kuin parantaa oloihin sopivammaksi, esim eristämällä ja/tai lämmitysvastus lisäämällä.
Ne putket ovat eristettyjä ja niissä on lämmitysvastus.

Mutta ei se mitään auta jos sinne putkeen jää liuosta. Kun auto seisoo kovassa pakkasessa ajamatta niin lopulta se putkeen jäänyt liuos jäätyy vaikka kuinka olisi eristetty. Lämmitystä ei tietenkään voi pitää päällä auton seistessä tai saa tyhjän akunkin riesakseen.
 
Ne putket ovat eristettyjä ja niissä on lämmitysvastus.

Mutta ei se mitään auta jos sinne putkeen jää liuosta. Kun auto seisoo kovassa pakkasessa ajamatta niin lopulta se putkeen jäänyt liuos jäätyy vaikka kuinka olisi eristetty. Lämmitystä ei tietenkään voi pitää päällä auton seistessä tai saa tyhjän akunkin riesakseen.
Juupa, tuossa oli itsellä aukko sivistyksessä.
 
On. Toki kaikenlaistet laittomuudet on aina silloisen omistajan juttuja. Ei valottomalla autolla ajaa saa vaika valot olisikin rikkonut edellinen omistaja.
Ja ääriesimerkkinä varastettu auto, semmoisen kun ostaa niin kaik voi mennä...
Toki noiden päästölaitteiden manipulointi on nykyiselläänkin kiellettyä ja jos auton on ostanut liikkeestä käytettynä niin kaupan asiantuntijaosapuolen olisi pitänyt ilmoittaa, ettei auto sovellu tieliikennekäyttöön. Varmaan jotenkin pitää pystyä osoittamaan, ettei ole itse syyllistynyt tuohon, esim. 2 kk sitten ostetussa autossa dpf-pöntössä monta vuotta vanhat hitsaussaumat tms.
 
Kun kerta tuon AdBluen käyttö on Suomessa pakollista, niin voisi luulla, että joku valtion taho olisi kustantanut sen jatkojalostuksen suomalaiseen ilmastoon sopivaksi. Eipä ole kyllä normisuhaajalla enää mitään järkeä omistaa kiisselivehjettä, vaikka toki se tässä on varmasti ollut tarkoituksenakin jo pitkän aikaa..
 
Riittäisi kun ei olis tota perseilyä että auto ei enää käynnisty jos adbluessa on häiriö.
 
Näin se neuvotaan ihan ohjekirjassakin. Nesteen lisäämisen jälkeen autoon virrat päälle mutta moottoria ei käynnistetä, odotellaan tässä tilassa minuutin verran ja sitten voi jatkaa normaalia elämää.

Mutta kyllähän noita rikkikin menee ihan tasaista tahtia, voi olla putki halki jostakin. Itseään voi ilahduttaa katsomalla konehuoneesta näkyykö kusisuuttimen luona ulos vuotanutta valkoista kiteytynyttä urealiuosta.

Toki rikkoutuminenkin on mahdollista, mutta tapahtumaketju sopisi ihan hyvin tuollaiseen skenaarioon, jossa täyttöä ei ole vain tunnistettu. Toivotaan, että pääsee halvalla kuitenkin :thumbsup:

No joo. Ei auttanut vaikka piti virtoja päälle pidempään ja starttaamista useampaan kertaan päivän aikana. Autossa oli "ilmainen" ajoturva voimassa, joten hinuri kävi poimimassa auton eilen illalla ja vei pajan pihaan. Tänä aamuna huoltoheppu oli startannut ja auto käynnistyi heti, toki herjasi ad-bluesta. Toisella startilla ilmoitus oli poissa. Vikakoodeissa ei mitään ihmeellistä, järjestemässä ei vuotoja ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Liekkö hieman lämminnyt keli ja hinurin perässä roikkuminen sai Skodan tolkkuihinsa... ainakin seuraavan kertaan saakka.
 
Nissanin DIG-T moottorit. Onko noissa ollut jotain erityistä vikaherkkyyttä? Mitä olen katsellut käytettyjä Qashqai/X-Trail autoja, niin on tullut eteen yksilöitä joissa on moottori (ja turbo) vaihdettu.

Entä onko jotain eroa vuosimallien tai moottorimallien DIG-T 115 ja DIG-T 160 suhteen moottorin kestävydessä? Ja onko noilla em. moottoreilla muuta eroa kuin koko?
 
Entä onko jotain eroa vuosimallien tai moottorimallien DIG-T 115 ja DIG-T 160 suhteen moottorin kestävydessä?
Kierrä DIG-T 115 kaukaa. Google varmasti vahvistaa, että se on höyryävä läjä sitä itseään. Ranskassa on käynnissä oikeustaistelu Renault/Nissania vastaan tuon moottorin ongelmista.

160 on uudempi ja paranneltu versio, jossa suurimmat murheet korjattu.
 
'15 vuosimallin Clio alkoi tässä jäärodeossa kolisemaan vasemmalta puolelta. Lisäksi viime perjantaina ajoin ilmeisen terävään jään aiheuttamaan kuoppaan ja tuloksena jousi poikki oikealta puolelta.

Vasemmalta vaihtoon alatukivarsi ja molemmilta puolilta edestä jouset.
 
Kiva homma käytetyn auton ostajalle tommoset. En sitten tiedä miten ne ajatteli noita tutkia.
Trafi ja poliisi käynyt tutkimassa kesällä 2023 Tanskassa miten homma hoidettu, kalliita Hollanti peräisiä laitteita millä kaivellaan seulonta tiellä tai katsastuksessa.
Ongelmana tiettävästi laitteiden kovat hinnat.
 
'15 vuosimallin Clio alkoi tässä jäärodeossa kolisemaan vasemmalta puolelta. Lisäksi viime perjantaina ajoin ilmeisen terävään jään aiheuttamaan kuoppaan ja tuloksena jousi poikki oikealta puolelta.

Vasemmalta vaihtoon alatukivarsi ja molemmilta puolilta edestä jouset.
Tekee hyvää alustalle silloin tällöin koetella. Heikot osat sieltä vain pettävät.
 
Honda accord 2.4i 2007 manual, kuuluu välillä vinkumista vedon ollessa päällä/kaasuttaessa(1 vaihteella eniten ja hieman 2 vaihteella) vasemmalla eli kuskin puolella etupäästä, epätasasella tiellä myös välillä vinkuu hiljasella vauhdilla. Kovassa vauhdissa ei kuulu mitään.

Ei kuulosta laakerivialta, ainakaan auton veivaaminen puolelta toiselle ei tuota ääntä.

Apulaitteiden remmi oli vaihtokunnossa, se vaihdettu, mutta ei auttanut, toki remmikin on repsikan puolella, että ei se ääni sieltä ikinä kuulunutkaan.

Vaihteet ja kytkin pelaa normaalisti.

Mikäs voisi olla?
 
Honda accord 2.4i 2007 manual, kuuluu välillä vinkumista vedon ollessa päällä/kaasuttaessa(1 vaihteella eniten ja hieman 2 vaihteella) vasemmalla eli kuskin puolella etupäästä, epätasasella tiellä myös välillä vinkuu hiljasella vauhdilla. Kovassa vauhdissa ei kuulu mitään.

Ei kuulosta laakerivialta, ainakaan auton veivaaminen puolelta toiselle ei tuota ääntä.

Apulaitteiden remmi oli vaihtokunnossa, se vaihdettu, mutta ei auttanut, toki remmikin on repsikan puolella, että ei se ääni sieltä ikinä kuulunutkaan.

Vaihteet ja kytkin pelaa normaalisti.

Mikäs voisi olla?
Onko kuinka paljon ajettu,onko apulaiteremmin kiristinrullia vaihdettu milloin?Voi olla myös laturi mikä ääntää.
 
Onko kuinka paljon ajettu,onko apulaiteremmin kiristinrullia vaihdettu milloin?Voi olla myös laturi mikä ääntää.

N. 350tkm

Kiristinrullista ei ole tietoa.
Vastaavaa ääntä ei ole omistamissani autoissa enne ollut, niin ei tietenkään ihan varmaksi voi sanoa mutta kyllä se mielestäni jonkun remmin vinkumiselta vaikuttaa... Laturi kuitenkin on myös siellä repsikan puolella. Voihan se olla, että ääni kuuluu samanlailla siinäkin istuessa :D
 
Jäin töiden jälkeen purkamaan ahtoputkia vuodon paikallistamisen toivossa, sekä egr:ää että saan sen putsata. Nämä vehkeet on kyllä joku sadisti suunnitellut, vaan nyt päästään putsaamaan ja sit kaikki kasaan ja toivotaan ettei tule uusia vikakoodeja :smoke:
IMG_20240202_182134.jpg
 
On. Toki kaikenlaistet laittomuudet on aina silloisen omistajan juttuja. Ei valottomalla autolla ajaa saa vaika valot olisikin rikkonut edellinen omistaja.
Ja ääriesimerkkinä varastettu auto, semmoisen kun ostaa niin kaik voi mennä...

Löpöä kun on päättänyt edellinen omistaja tankata ja seuraavalla käy munkki ja joutuu polttoaineratsiaan... :comp:

Trafi ja poliisi käynyt tutkimassa kesällä 2023 Tanskassa miten homma hoidettu, kalliita Hollanti peräisiä laitteita millä kaivellaan seulonta tiellä tai katsastuksessa.
Ongelmana tiettävästi laitteiden kovat hinnat.

Niin kertokaas nyt miten nykyään menee päästömittaukset (viimex kun katsastin bensa-autoa en mennyt edes halliin, inssi tuli vaan paperin kanssa ja läpi män), meinaan että väliäkö sillä adbluella tai hiukkaspöntöllä on jos päästörajat alittuvat... ja jos eivät alitu niin hylkyä paperiin vaikka olisi kaikki laitteet paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Löpöä kun on päättänyt edellinen omistaja tankata ja seuraavalla käy munkki ja joutuu polttoaineratsiaan... :comp:
Henkilöutolla polttoaineratsiaan joutuminen tien päällä on varmaan samaa luokkaa kuin lottovoiton saaminen.
Niin kertokaas nyt miten nykyään menee päästömittaukset (viimex kun katsastin bensa-autoa en mennyt edes halliin, inssi tuli vaan paperin kanssa ja läpi män), meinaan että väliäkö sillä adbluella tai hiukkaspöntöllä on jos päästörajat alittuvat... ja jos eivät alitu niin hylkyä paperiin vaikka olisi kaikki laitteet paikallaan.
Eikös tuossa ole joku vuosimalliraja, kun päästötkin katsotaan vaan OBDn kautta?
 
Henkilöutolla polttoaineratsiaan joutuminen tien päällä on varmaan samaa luokkaa kuin lottovoiton saaminen.
Jep. Mut on viimeeksi pysäytetty poliisin toimesta yli 10 vuotta sitten ja silloin ei katsottu edes korttia, eli pelkkä puhallus ja hyvää matkaa. Ajan kuitenkin käytännössä päivittäin.

Silloin kun liikennettä valvovia poliiseja vielä oli, niin pysäytyksiä tuli kyllä säännöllisesti. Joskus 90-luvulla isäni dieselkäyttöisestä henkilöautosta otettiin näyte.
 
Jep. Mut on viimeeksi pysäytetty poliisin toimesta yli 10 vuotta sitten ja silloin ei katsottu edes korttia, eli pelkkä puhallus ja hyvää matkaa. Ajan kuitenkin käytännössä päivittäin.

Silloin kun liikennettä valvovia poliiseja vielä oli, niin pysäytyksiä tuli kyllä säännöllisesti. Joskus 90-luvulla isäni dieselkäyttöisestä henkilöautosta otettiin näyte.
Kuulosta ettet paljoa ole tienpäällä omalla autolla,
 
Kuulosta ettet paljoa ole tienpäällä omalla autolla,
Omalla autolla käytännössä aina. En vaan ole joutunut ratsioihin ja se ei voi olla pelkästään sattumaa, koska kilsoja tulee kuitenkin yli 20 tkm vuodessa. Ainoat poliisit, mitä nykyään näkee liikennevalvonnassa, on tutkapakuja (otetaan kuva) tai joskus jopa tutkataan ja pysäytetään, jos on ylinopeutta tarpeeksi.

Poliiseja näkee toki usein (päivittäin), koska asun Hki. Mutta ei ratsaamassa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 301
Viestejä
4 508 662
Jäsenet
74 350
Uusin jäsen
JMM333

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom