Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ymmärrän kyllä tämän. Siksi kuulostaa oudolta että syyksi tarjotaan viallista termostaattia kun ajoviima lisääntyy entisestään ja tuolla pakkasella kone ei lämpenisi ollenkaan jos termostaatti on auki.60 km/h nopeuden jälkeen ilmanvastus on auton vastuksista suurin ja kasvaa nopeuden neliössä eli eksponentiaalisesti. Ilmanvastus täytyy voittaa mottorin tuottamalla teholla ja suoraan suhteessa tuotettuun tehoon, kasvaa myös moottorin tuottama lämpö, jolla jäähdytysneste ja öljy lämpenevät. Eli on täysin luonnollista moottorin lämpenevän paremmin suuremmassa ajonopeudessa.
Miten se termostaatti on todettu ehjäksi?
Niin meinaat, että termostaatti toimisi muuten, mutta ei vaan mene kokonaan kiinni? Tuohan sen voisi selittää, en tiedä onko kovin yleinen tai todennäköinen vika.Siten että se vuotaa ja päästää vettä syyläriin. -35 keleissä ei tarvitse paljoa termarin valskata kun mittari jää jo notkottamaan, kaikki lämpö menee sisään tai harakoille, yhtään ei paranisi haslata syyläriin turhaan.
Taitaapa olla se yleisin termostaattiin liittyvä vika että se jää raolleen.Niin meinaat, että termostaatti toimisi muuten, mutta ei vaan mene kokonaan kiinni? Tuohan sen voisi selittää, en tiedä onko kovin yleinen tai todennäköinen vika.
Yleensä alkaavat vanhemmiten harrastaa tuota. Huomaa siitä kun lyö auton tulille ja syyläri alkaa lämpeämään hienoisesti paikallaan ollessa vaikkei kone ole vielä 90c.Niin meinaat, että termostaatti toimisi muuten, mutta ei vaan mene kokonaan kiinni? Tuohan sen voisi selittää, en tiedä onko kovin yleinen tai todennäköinen vika.
Öljy ei kummoisesti lämpene jos kone on vaikkapa 60c. Sehän jäähtyy siellä koneessa kierrellessä silloin. Sen sijaan 90c koneessa öljykin alkaa lämpeämään sinne 90c tuntumaan, jäähtyen sitten taas öljypohjassa tai öljyjäähdyttimessä.Ymmärrän kyllä tämän. Siksi kuulostaa oudolta että syyksi tarjotaan viallista termostaattia kun ajoviima lisääntyy entisestään ja tuolla pakkasella kone ei lämpenisi ollenkaan jos termostaatti on auki.
Kone pysyy normaalisssa lämmössä hieman järkevimmillä (-25 pakkasilla) jota ei myöskään tapahtuisi viallisella termostaatilla.
Alavesiletku ei ole lämmin - 35 pakkasella kevyen maantieajon jälkeen, miedommilla pakkasilla on lämmin/haalea. Oletan siis termostaatin toimivan oikein...
Ps. Öljyjen lämmöistä oli ensisijaisesti puhe ja siihen ei termostaatti vaikuta. Öljyt eivät myöskään lämpene kovassa pakasessa kevyessä ajossa.
Oliko täällä joku joka volkkareista jotakin ymmärtää? 2008 Passat tdi 2.0 BMR ja 008194 "particulate trap bank 1", auto nilkuttaa vikatilassa, mutta vcds:llä kun "asentaa uuden" filtterin, adaptoi sen ja käynnistää dpf pakkopolton, niin auto toimii ja vetää ihan hyvin siihen asti kun sen sammuttaa. Ei kuitenkaan sitä pakkopolttoa suorita (suoritti kerran kun tankissa oli lisäainetta). Paine-ero anturi vaihdettu. Korjaamolla oli sitä mieltä, että ei voi olla dpf tukossa, olisi kuulemma ensimmäinen tukossa oleva passatin filtteri. Mä en kyllä keksi mitä muutakaan tuo voisi oikein olla.. Hyviä ideoita? Auto noin 100% reippaassa motariajossa.
Tuossa aamupäivästä oli miltei kokonaan nestemuodossa, pistin webaston melkein kahdeksi tunniksi, ja sen jälkeen (muija) päräytti käyntiin ilman et katto tuleeko mittaristoon varoituksia. No ei tullut, ja auto lämpes nätisti normaaliin käyntilämpöön, eikä näytä hyytymisen merkkejä. Isompia vuotoja ei näy, ja pienimpiäkään ei tahdo nyt nähdä, kun moottorin päällä ollut seitinohut jääkerros suli moottoritilan vetiseksi. Huomenna nesteet vaihtoon, mutulla heittäisin, että nykyisten kestävyys ehkä jossain -10 tienoilla. Toki täytyy vielä katsoa jäähtymisen jälkeen paisari, mutta alustavasti (kop kop) vaikuttais selvinneenJooh, eiköhän se viimeistään maanantaina ole jo aika notkeaa, että pääsee tutkimaan ja vaihtamaan nesteet.. Ärsyttää vaan pirusti, kun olis ollu nätit kelit vihdoin taas vähän ajella, mut eipä tässä ketään muuta kuin itseään voi kuitenkaan syyttää.. Ja täytyy toki toivoa, että isompaa damagea ei ole kerennyt mikään osa ottamaan.
Ymmärrän kyllä tämän. Siksi kuulostaa oudolta että syyksi tarjotaan viallista termostaattia kun ajoviima lisääntyy entisestään ja tuolla pakkasella kone ei lämpenisi ollenkaan jos termostaatti on auki.
Kone pysyy normaalisssa lämmössä hieman järkevimmillä (-25 pakkasilla) jota ei myöskään tapahtuisi viallisella termostaatilla.
Alavesiletku ei ole lämmin - 35 pakkasella kevyen maantieajon jälkeen, miedommilla pakkasilla on lämmin/haalea. Oletan siis termostaatin toimivan oikein...
Ps. Öljyjen lämmöistä oli ensisijaisesti puhe ja siihen ei termostaatti vaikuta. Öljyt eivät myöskään lämpene kovassa pakasessa kevyessä ajossa.
rengaspainemittariin (TPMS).
Mitä se tpms herjaa, vai meneekö pimeäksi kokonaan että ei näytä mitään paineita?
Tyre pressure monitoring system failure tulee virheilmoitukseksi. Näyttää muistissa olevat edellisen mittauksen paineet kaikkiin renkaisiin, ja jos resetoi niin ei näytä mitään. Tuo ilmeisesti normaalisti mittaa arvot 20-30min välein. Esimerkiksi joulunviettoon lähtiessä oli taas nollakelit eikä avaimeton käynnistys toiminut, edellisellä ajokerralla toimi. Olin ajanut jotain 20-30min kun tuo ilmoitus tuli, eli varmaankin se ensimmäinen mittausyritys käynnistämisen jälkeen.
Tosin sitten kun oli ajanut yhteensä suurinpiirtein tunnin, niin jotain autossa oli taas lämminnyt ja virheilmoitus poistui. Perillä sitte toimi taas myös avaimeton käynnistys ja keskuslukitus avaimen kautta.
edit: ja nämä kaksi ongelmaa liittyvät toisiinsa tai ovat samasta juurisyystä johtuvia n. 99,999% todennäköisyydellä. Jotain 5kk tämä on ollut ongelma ja aina esiintyneet samaan aikaan. Jos avaimeton käynnistys ei toimi, niin tiedän että tietyn ajan päästä alkaa myös TPMS valittamaan, ja vain silloin.
Sulla kun oli ilmeisesti tuossa ollut vähän kaikenlaista sähkövikaa hiljattain, voisi liittyä niihinkin, tai jos samalla on sieltä remontoidessa onnistunut kolhimaan jonkun liittimen puoliksi irti jostakin jne? Mikä auto tämä on? Vikakoodien luku merkkitesterillä voisi kertoa jotakin.
Ainakin tuon ikäisissä volvoissa, jotka on ikävä kyllä sukua fordille on älyttömästi vikoja kuskin oven johtosarjassa, keyless ei toimi, lämpötila-anturi ei toimi tms.Ford Mondeo 2015 farkku, mk5. Ongelmaa oli tosiaan ekan kerran tähän liittyen syksyllä, ennenkuin mitään korjauksia tai huoltoa oli tehty minun omistuksessa. Auton ostin vuosi sitten, ja kevään sadekelit meni ilman ongelmia, eli jos on joku kosteusongelma niin kesän jälkeen vasta alkoi oireilemaan. Tämän ongelman takia vein merkkihuoltoon Rinta-Joupille marraskuussa, ja siellä tosiaan sanottiin että avaimettoman käynnistyksen vastaanottimen joku vikakoodi löytyy, ei mitään muuta. Töiden kanssa olisi jotain 180€ maksanut tuon vastaanottimen vaihto, mutta vähän on fiilis ettei sen vaihtaminen kaikkea korjaisi. Jos siis on niin että TPMS ei ole samassa vastaanottimessa kiinni.
Mutta muutakin ongelmaa on ollut, nyt viimeisimpänä noi lämmittimen puhaltimet. Luulen että ei oo samasta asiasta kuitenkaan kyse.
Ainakin tuon ikäisissä volvoissa, jotka on ikävä kyllä sukua fordille on älyttömästi vikoja kuskin oven johtosarjassa, keyless ei toimi, lämpötila-anturi ei toimi tms.
Sieltä kumin alta kurkkisin ensin. Kun on väyläohjattu, niin saattaa sekoilla miten vaan, kun joku johto prakaa...
Juurikin niin, se yleensä hajoaa ensin. Haitarikumi sivuun, ja nykimään johtoja, yleensä noista on yksi tai useampi poikki.Kumin alta? tarkoitatko siis kuskin ovea?
Hmm, C4-Sitikan kuskin penkin pemppugrilli lakksi toimimasta, sulake se ei ole koska kummallakin istuimella sama sulake ja apparin lämmitin toimii. Harmillista.
Asiaan sen kummemmin perehtymättä helpoin lienee hommata tarvikelämmitin ja penkinpäällinen...(joita joutuinee ostamaan ainakin kaksi)...
Auton käynti ja ääni on tuntunut viime kovilla pakkasilla jotenkin erilaiselta, ajattelin, että on vaan niin kylmä ajoviiman kanssa, että vaikuttaa. No, eilen rouvan lähtiessä töihin täräyttää moottorin vikavalon ja jonkun ajan päästä EPC-valon Golfin kojetauluun päälle. Lukaisin illalla vikakoodit ja P0302 eli sylinterin 2 sytkässä jotain. Ajelin auton aamulla kokeeksi läheiseen lämpimään parkkihalliin (itsellä ei ole lämmintä säilytystilaa) muutamaksi tunniksi ja sieltä luottokorjaamon pihaan valmiiksi maanantaita odottelemaan. Nyt tarjosi lisäksi P0300-vikaa, eli satunnaisissa sylintereissä sytytyksen kanssa jotain.
Viittaako tuo enemmänkin ilmavuotoon vai johonkin anturiin kun ongelma esiintyy useammassa sylinterissä? Tulpat tai puolat tuskin on silloin syynä.
2015, 1.4-litrainen etanoli-TSI (CPVB taitaa olla koodi). Auto menikin korjaamon pihaan siksi, että itsellä loppuu keinot pakkasen ja oikean lukijan puuttumisen takia (Zusilla saa nuo moottorin koodit OBD:stä ulos). Ennakoin vaan tulevaa laskuaÖh. Vuosimalli ja kone? Ja seuraavaksi vikakoodit luentaan vielä oikealla vag-lukijalla.
Ranskalaisissa tuntuu olevan todella onnettomia nuo istuinlämmittimet. Tämä havainto perustuu omiin kokemuksiin.
Täällä samat, joskin aasialainen diesel kyseessä, ettei nyt kauheasti yhtäläisyyksiä autoissa ole. Yksi päivä pesin auton ja kuivailin tiivisteitä konepellin alta niin joku rätti, hiha, käsi tms. osui akun plussanapaan ja se heilahti. En ensin edes rekisteröinyt havaintoani, mutta muutaman sekunnin päästä ymmärsin ottaa piuhasta kiinni ja nostaa niin sehän oli käytännössä irti, kenkä liikkui navassa ylösalas ihan sormivoimalla.Auton käynti ja ääni on tuntunut viime kovilla pakkasilla jotenkin erilaiselta, ajattelin, että on vaan niin kylmä ajoviiman kanssa, että vaikuttaa.
Auton käynti ja ääni on tuntunut viime kovilla pakkasilla jotenkin erilaiselta, ajattelin, että on vaan niin kylmä ajoviiman kanssa, että vaikuttaa. No, eilen rouvan lähtiessä töihin täräyttää moottorin vikavalon ja jonkun ajan päästä EPC-valon Golfin kojetauluun päälle. Lukaisin illalla vikakoodit ja P0302 eli sylinterin 2 sytkässä jotain. Ajelin auton aamulla kokeeksi läheiseen lämpimään parkkihalliin (itsellä ei ole lämmintä säilytystilaa) muutamaksi tunniksi ja sieltä luottokorjaamon pihaan valmiiksi maanantaita odottelemaan. Nyt tarjosi lisäksi P0300-vikaa, eli satunnaisissa sylintereissä sytytyksen kanssa jotain.
Viittaako tuo enemmänkin ilmavuotoon vai johonkin anturiin kun ongelma esiintyy useammassa sylinterissä? Tulpat tai puolat tuskin on silloin syynä.
Joo, ei kestänyt kuin 13 vuotta! ihan paska!
Ostin penkinlämmittimen joka vaan lätätään penkin päälle, joten ei tarvita edes sitä penkinpäällistä. Saas nähhä..
Jakohihna vesipumppuineen vaihdettiin ja nesteet toki. Huomasin että lämmöt tykkää nyt nousta hetkellisesti mutta palautuu. Termostaatti ottanut itseensä?
Voisko olla ilmaa nestekierrossa? Onko jäähdytinnesteen pinta laskenut yhtään?Jakohihna vesipumppuineen vaihdettiin ja nesteet toki. Huomasin että lämmöt tykkää nyt nousta hetkellisesti mutta palautuu. Termostaatti ottanut itseensä?
Hieman kärjistettynä, sitähän ne ranskalaiset ovat. Paskaa.
Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?Hieman kärjistettynä, sitähän ne ranskalaiset ovat. Paskaa.
Aika turhaa se on sinne kohehuoneeseen puhaltaa pienellä puhaltimella, noin 100% menee siitä harakoille kun se normaali konehuone on joka suunnasta auki. Jos jotakin haluaa puuhastella, enemmän iloa on jos laitat akkulaturin kiinni akkuun. Ja jos lämppäri on johonkin pakko laittaa, laittaa sen sitten sisälle että on ainakin lasit auki ja kuskilla on mukavampi istua jakkaralle. Pakkanen on siinä mielessä hyvä testi, että ehjä auto kyllä lähtee ihan hyvin käyntiin parinkympin pakkasilla.Corollasta lohkolämmitin oletettavasti rikki, koska lämmitystolpan vikavirtasuoja laukeaa toistuvasti. Tai sitten kosteutta jossain. Vastaavaa on ollut joskus aiemminkin, mutta mennyt silloin ohi. Kaara menossa korjaamolle muutenkin lähiaikoina, joten saavat tutkia samalla. Ikävä vain, että nyt on kovia pakkasia tulossa, ja lämmitin poissa pelistä. Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?
Itellä on diisseli ilman mitään webastoja tai muitakaan lämmittimiä ja kyllä se paljon mukavammin lähtee käyntiin (lähtee "raakanakin" kyllä) noilla alle -25 pakkasilla kun hetken aikaa antaa sisätilalämppärillä siihen koneen kylkeen lämpöstä ilmaa. Joo onhan se totta että varmaan 80% tästä lämpösestä ilmasta menee harakoille mutta konepellin sulkemalla oon saanut lumetkin sulamaan siitä konepellin päältä pistemäisesti lämppärin kohdalta siinä 10 minuutin aikana mitä lämpöä työntelen sinne jos sellainen fiilis on. Eli kyllä se auttaa jos ei muuten meinaa lähteä käyntiin vaikka vähän hölmöläisen hommaahan se onAika turhaa se on sinne kohehuoneeseen puhaltaa pienellä puhaltimella, noin 100% menee siitä harakoille kun se normaali konehuone on joka suunnasta auki. Jos jotakin haluaa puuhastella, enemmän iloa on jos laitat akkulaturin kiinni akkuun. Ja jos lämppäri on johonkin pakko laittaa, laittaa sen sitten sisälle että on ainakin lasit auki ja kuskilla on mukavampi istua jakkaralle. Pakkanen on siinä mielessä hyvä testi, että ehjä auto kyllä lähtee ihan hyvin käyntiin parinkympin pakkasilla.
Kokeile toista johtoa. Itsellä ainakin halvemmat johdot alkavat jossain välissä talvea polttamaan sulakkeita(Tokmannin punaiset)Corollasta lohkolämmitin oletettavasti rikki, koska lämmitystolpan vikavirtasuoja laukeaa toistuvasti. Tai sitten kosteutta jossain. Vastaavaa on ollut joskus aiemminkin, mutta mennyt silloin ohi. Kaara menossa korjaamolle muutenkin lähiaikoina, joten saavat tutkia samalla. Ikävä vain, että nyt on kovia pakkasia tulossa, ja lämmitin poissa pelistä. Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Kokeilinkin jo, mutta ei vaikutusta. Otin myös huoneenlämpöön vuorokaudeksi, ettei ainakaan johdossa oleva kosteus vaivaisi.Kokeile toista johtoa. Itsellä ainakin halvemmat johdot alkavat jossain välissä talvea polttamaan sulakkeita(Tokmannin punaiset)
Kumpikin merkki kärsii vanhasta maineesta,nykyään on laatu parempi kummallakin.Toki Alfa Romeo kärsii onnettomasta maahantuojasta,josta johtuu huono varaosa saatavuus ja harva huoltoverkosto.Sopii parhaiten käytettynä osaavalle TI kaverille.Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?
Ite varmaan laittaisin sinne johonkin imusarjan alle lohkon kylkeen puhaltamaan. Tiedä sitten onko kuinka paljon merkitystä, koska moottorivalussa se lämpö kaiketi aika hyvin leviää. Kuitenkin asentaja1 tavoin suosittelen käyttämään vaikka sitä ylläpitolaturia tuossa pistokkeessa, täydellä akulla se auto kyllä pyörähtää käymään ihan nätisti yli -30 asteen lämpötiloissa, erityisesti bensiinilaite.Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
2 kpl puolia ja tulppia vaihdettu ja matka jatkuu. Toinen puola oli lähtenyt kahdessa osassa ja toinen vähän useammassa osassa pois. Tulpat oli aika kärsineet näköiset nekin. Täytyy seuraavan huollon yhteydessä vaihdattaa loput kaksi, nyt kävi tuuri kun olivat saaneet toimittajaltaan viimeiset puolat aamun kuormaan.Voi olla ilmavuoto, mutta voi olla kyllä ihan hyvin puolavikakin tai tulppavika. Puolaviat aika yleisiä volkkareissa. Kannattaa ainakin toivoa, helppo ja nopea korjata eikä ole kallis.
Suuntaat sen puhalluksen jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin niin kone luulee olevansa lämmin ja toimii kuin palmun alla!