- Liittynyt
- 07.07.2021
- Viestejä
- 2 318
rengaspainemittariin (TPMS).
Mitä se tpms herjaa, vai meneekö pimeäksi kokonaan että ei näytä mitään paineita?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
rengaspainemittariin (TPMS).
Mitä se tpms herjaa, vai meneekö pimeäksi kokonaan että ei näytä mitään paineita?
Tyre pressure monitoring system failure tulee virheilmoitukseksi. Näyttää muistissa olevat edellisen mittauksen paineet kaikkiin renkaisiin, ja jos resetoi niin ei näytä mitään. Tuo ilmeisesti normaalisti mittaa arvot 20-30min välein. Esimerkiksi joulunviettoon lähtiessä oli taas nollakelit eikä avaimeton käynnistys toiminut, edellisellä ajokerralla toimi. Olin ajanut jotain 20-30min kun tuo ilmoitus tuli, eli varmaankin se ensimmäinen mittausyritys käynnistämisen jälkeen.
Tosin sitten kun oli ajanut yhteensä suurinpiirtein tunnin, niin jotain autossa oli taas lämminnyt ja virheilmoitus poistui. Perillä sitte toimi taas myös avaimeton käynnistys ja keskuslukitus avaimen kautta.
edit: ja nämä kaksi ongelmaa liittyvät toisiinsa tai ovat samasta juurisyystä johtuvia n. 99,999% todennäköisyydellä. Jotain 5kk tämä on ollut ongelma ja aina esiintyneet samaan aikaan. Jos avaimeton käynnistys ei toimi, niin tiedän että tietyn ajan päästä alkaa myös TPMS valittamaan, ja vain silloin.
Sulla kun oli ilmeisesti tuossa ollut vähän kaikenlaista sähkövikaa hiljattain, voisi liittyä niihinkin, tai jos samalla on sieltä remontoidessa onnistunut kolhimaan jonkun liittimen puoliksi irti jostakin jne? Mikä auto tämä on? Vikakoodien luku merkkitesterillä voisi kertoa jotakin.
Ainakin tuon ikäisissä volvoissa, jotka on ikävä kyllä sukua fordille on älyttömästi vikoja kuskin oven johtosarjassa, keyless ei toimi, lämpötila-anturi ei toimi tms.Ford Mondeo 2015 farkku, mk5. Ongelmaa oli tosiaan ekan kerran tähän liittyen syksyllä, ennenkuin mitään korjauksia tai huoltoa oli tehty minun omistuksessa. Auton ostin vuosi sitten, ja kevään sadekelit meni ilman ongelmia, eli jos on joku kosteusongelma niin kesän jälkeen vasta alkoi oireilemaan. Tämän ongelman takia vein merkkihuoltoon Rinta-Joupille marraskuussa, ja siellä tosiaan sanottiin että avaimettoman käynnistyksen vastaanottimen joku vikakoodi löytyy, ei mitään muuta. Töiden kanssa olisi jotain 180€ maksanut tuon vastaanottimen vaihto, mutta vähän on fiilis ettei sen vaihtaminen kaikkea korjaisi. Jos siis on niin että TPMS ei ole samassa vastaanottimessa kiinni.
Mutta muutakin ongelmaa on ollut, nyt viimeisimpänä noi lämmittimen puhaltimet. Luulen että ei oo samasta asiasta kuitenkaan kyse.
Ainakin tuon ikäisissä volvoissa, jotka on ikävä kyllä sukua fordille on älyttömästi vikoja kuskin oven johtosarjassa, keyless ei toimi, lämpötila-anturi ei toimi tms.
Sieltä kumin alta kurkkisin ensin. Kun on väyläohjattu, niin saattaa sekoilla miten vaan, kun joku johto prakaa...
Juurikin niin, se yleensä hajoaa ensin. Haitarikumi sivuun, ja nykimään johtoja, yleensä noista on yksi tai useampi poikki.Kumin alta? tarkoitatko siis kuskin ovea?
Hmm, C4-Sitikan kuskin penkin pemppugrilli lakksi toimimasta, sulake se ei ole koska kummallakin istuimella sama sulake ja apparin lämmitin toimii. Harmillista.
Asiaan sen kummemmin perehtymättä helpoin lienee hommata tarvikelämmitin ja penkinpäällinen...(joita joutuinee ostamaan ainakin kaksi)...
Auton käynti ja ääni on tuntunut viime kovilla pakkasilla jotenkin erilaiselta, ajattelin, että on vaan niin kylmä ajoviiman kanssa, että vaikuttaa. No, eilen rouvan lähtiessä töihin täräyttää moottorin vikavalon ja jonkun ajan päästä EPC-valon Golfin kojetauluun päälle. Lukaisin illalla vikakoodit ja P0302 eli sylinterin 2 sytkässä jotain. Ajelin auton aamulla kokeeksi läheiseen lämpimään parkkihalliin (itsellä ei ole lämmintä säilytystilaa) muutamaksi tunniksi ja sieltä luottokorjaamon pihaan valmiiksi maanantaita odottelemaan. Nyt tarjosi lisäksi P0300-vikaa, eli satunnaisissa sylintereissä sytytyksen kanssa jotain.
Viittaako tuo enemmänkin ilmavuotoon vai johonkin anturiin kun ongelma esiintyy useammassa sylinterissä? Tulpat tai puolat tuskin on silloin syynä.
2015, 1.4-litrainen etanoli-TSI (CPVB taitaa olla koodi). Auto menikin korjaamon pihaan siksi, että itsellä loppuu keinot pakkasen ja oikean lukijan puuttumisen takia (Zusilla saa nuo moottorin koodit OBD:stä ulos). Ennakoin vaan tulevaa laskuaÖh. Vuosimalli ja kone? Ja seuraavaksi vikakoodit luentaan vielä oikealla vag-lukijalla.
Ranskalaisissa tuntuu olevan todella onnettomia nuo istuinlämmittimet. Tämä havainto perustuu omiin kokemuksiin.
Täällä samat, joskin aasialainen diesel kyseessä, ettei nyt kauheasti yhtäläisyyksiä autoissa ole. Yksi päivä pesin auton ja kuivailin tiivisteitä konepellin alta niin joku rätti, hiha, käsi tms. osui akun plussanapaan ja se heilahti. En ensin edes rekisteröinyt havaintoani, mutta muutaman sekunnin päästä ymmärsin ottaa piuhasta kiinni ja nostaa niin sehän oli käytännössä irti, kenkä liikkui navassa ylösalas ihan sormivoimalla.Auton käynti ja ääni on tuntunut viime kovilla pakkasilla jotenkin erilaiselta, ajattelin, että on vaan niin kylmä ajoviiman kanssa, että vaikuttaa.
Auton käynti ja ääni on tuntunut viime kovilla pakkasilla jotenkin erilaiselta, ajattelin, että on vaan niin kylmä ajoviiman kanssa, että vaikuttaa. No, eilen rouvan lähtiessä töihin täräyttää moottorin vikavalon ja jonkun ajan päästä EPC-valon Golfin kojetauluun päälle. Lukaisin illalla vikakoodit ja P0302 eli sylinterin 2 sytkässä jotain. Ajelin auton aamulla kokeeksi läheiseen lämpimään parkkihalliin (itsellä ei ole lämmintä säilytystilaa) muutamaksi tunniksi ja sieltä luottokorjaamon pihaan valmiiksi maanantaita odottelemaan. Nyt tarjosi lisäksi P0300-vikaa, eli satunnaisissa sylintereissä sytytyksen kanssa jotain.
Viittaako tuo enemmänkin ilmavuotoon vai johonkin anturiin kun ongelma esiintyy useammassa sylinterissä? Tulpat tai puolat tuskin on silloin syynä.
Joo, ei kestänyt kuin 13 vuotta! ihan paska!
Ostin penkinlämmittimen joka vaan lätätään penkin päälle, joten ei tarvita edes sitä penkinpäällistä. Saas nähhä..
Jakohihna vesipumppuineen vaihdettiin ja nesteet toki. Huomasin että lämmöt tykkää nyt nousta hetkellisesti mutta palautuu. Termostaatti ottanut itseensä?
Voisko olla ilmaa nestekierrossa? Onko jäähdytinnesteen pinta laskenut yhtään?Jakohihna vesipumppuineen vaihdettiin ja nesteet toki. Huomasin että lämmöt tykkää nyt nousta hetkellisesti mutta palautuu. Termostaatti ottanut itseensä?
Hieman kärjistettynä, sitähän ne ranskalaiset ovat. Paskaa.
Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?Hieman kärjistettynä, sitähän ne ranskalaiset ovat. Paskaa.
Aika turhaa se on sinne kohehuoneeseen puhaltaa pienellä puhaltimella, noin 100% menee siitä harakoille kun se normaali konehuone on joka suunnasta auki. Jos jotakin haluaa puuhastella, enemmän iloa on jos laitat akkulaturin kiinni akkuun. Ja jos lämppäri on johonkin pakko laittaa, laittaa sen sitten sisälle että on ainakin lasit auki ja kuskilla on mukavampi istua jakkaralle. Pakkanen on siinä mielessä hyvä testi, että ehjä auto kyllä lähtee ihan hyvin käyntiin parinkympin pakkasilla.Corollasta lohkolämmitin oletettavasti rikki, koska lämmitystolpan vikavirtasuoja laukeaa toistuvasti. Tai sitten kosteutta jossain. Vastaavaa on ollut joskus aiemminkin, mutta mennyt silloin ohi. Kaara menossa korjaamolle muutenkin lähiaikoina, joten saavat tutkia samalla. Ikävä vain, että nyt on kovia pakkasia tulossa, ja lämmitin poissa pelistä. Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?
Itellä on diisseli ilman mitään webastoja tai muitakaan lämmittimiä ja kyllä se paljon mukavammin lähtee käyntiin (lähtee "raakanakin" kyllä) noilla alle -25 pakkasilla kun hetken aikaa antaa sisätilalämppärillä siihen koneen kylkeen lämpöstä ilmaa. Joo onhan se totta että varmaan 80% tästä lämpösestä ilmasta menee harakoille mutta konepellin sulkemalla oon saanut lumetkin sulamaan siitä konepellin päältä pistemäisesti lämppärin kohdalta siinä 10 minuutin aikana mitä lämpöä työntelen sinne jos sellainen fiilis on. Eli kyllä se auttaa jos ei muuten meinaa lähteä käyntiin vaikka vähän hölmöläisen hommaahan se onAika turhaa se on sinne kohehuoneeseen puhaltaa pienellä puhaltimella, noin 100% menee siitä harakoille kun se normaali konehuone on joka suunnasta auki. Jos jotakin haluaa puuhastella, enemmän iloa on jos laitat akkulaturin kiinni akkuun. Ja jos lämppäri on johonkin pakko laittaa, laittaa sen sitten sisälle että on ainakin lasit auki ja kuskilla on mukavampi istua jakkaralle. Pakkanen on siinä mielessä hyvä testi, että ehjä auto kyllä lähtee ihan hyvin käyntiin parinkympin pakkasilla.
Kokeile toista johtoa. Itsellä ainakin halvemmat johdot alkavat jossain välissä talvea polttamaan sulakkeita(Tokmannin punaiset)Corollasta lohkolämmitin oletettavasti rikki, koska lämmitystolpan vikavirtasuoja laukeaa toistuvasti. Tai sitten kosteutta jossain. Vastaavaa on ollut joskus aiemminkin, mutta mennyt silloin ohi. Kaara menossa korjaamolle muutenkin lähiaikoina, joten saavat tutkia samalla. Ikävä vain, että nyt on kovia pakkasia tulossa, ja lämmitin poissa pelistä. Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Kokeilinkin jo, mutta ei vaikutusta. Otin myös huoneenlämpöön vuorokaudeksi, ettei ainakaan johdossa oleva kosteus vaivaisi.Kokeile toista johtoa. Itsellä ainakin halvemmat johdot alkavat jossain välissä talvea polttamaan sulakkeita(Tokmannin punaiset)
Kumpikin merkki kärsii vanhasta maineesta,nykyään on laatu parempi kummallakin.Toki Alfa Romeo kärsii onnettomasta maahantuojasta,josta johtuu huono varaosa saatavuus ja harva huoltoverkosto.Sopii parhaiten käytettynä osaavalle TI kaverille.Onko teillä hetki aikaa puhua italialaisista autoista?
Ite varmaan laittaisin sinne johonkin imusarjan alle lohkon kylkeen puhaltamaan. Tiedä sitten onko kuinka paljon merkitystä, koska moottorivalussa se lämpö kaiketi aika hyvin leviää. Kuitenkin asentaja1 tavoin suosittelen käyttämään vaikka sitä ylläpitolaturia tuossa pistokkeessa, täydellä akulla se auto kyllä pyörähtää käymään ihan nätisti yli -30 asteen lämpötiloissa, erityisesti bensiinilaite.Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
2 kpl puolia ja tulppia vaihdettu ja matka jatkuu. Toinen puola oli lähtenyt kahdessa osassa ja toinen vähän useammassa osassa pois. Tulpat oli aika kärsineet näköiset nekin. Täytyy seuraavan huollon yhteydessä vaihdattaa loput kaksi, nyt kävi tuuri kun olivat saaneet toimittajaltaan viimeiset puolat aamun kuormaan.Voi olla ilmavuoto, mutta voi olla kyllä ihan hyvin puolavikakin tai tulppavika. Puolaviat aika yleisiä volkkareissa. Kannattaa ainakin toivoa, helppo ja nopea korjata eikä ole kallis.
Suuntaat sen puhalluksen jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin niin kone luulee olevansa lämmin ja toimii kuin palmun alla!
Lisäsittekö ainetta riittävästi? Auto ei huomaa jos lisätty 1-2litraa tms. Aine jäätyy kun pakkasta on -11 astetta. Veisin auton johonkin lämpimään, mutta ei se tunnissa tai kahdessa sula jos umpijäässä onParemman puoliskon diesel Kodiaqissa oli adblue sen verran vähissä, että lisäiltiin sitä koti pihassa kirpsakassa pakkassäässä pari päivää sitten. Nyt kuulemma ilmoittaa ajossa, että ei tule starttaamaan jos auton sammuttaa tms. Onko kokemusta moisesta? Aine lienee jäässä tai sitten jotain rikki. Sulaakohan kuinka nopeasti esim. jossain kauppakeskuksen parkkihallissa vai odotetaanko kevättä?
Tää ei mennyt aivan täydellisesti.Corollasta lohkolämmitin oletettavasti rikki, koska lämmitystolpan vikavirtasuoja laukeaa toistuvasti. Tai sitten kosteutta jossain. Vastaavaa on ollut joskus aiemminkin, mutta mennyt silloin ohi. Kaara menossa korjaamolle muutenkin lähiaikoina, joten saavat tutkia samalla. Ikävä vain, että nyt on kovia pakkasia tulossa, ja lämmitin poissa pelistä. Onko ihan pöhkö ajatus, että koittaisi sisätilalämmittimellä puhallella konehuoneeseen lämpöä? Mihin puhallus kannattaisi tarkkaan ottaen suunnata, ja mihin ei ainakaan?
Paremman puoliskon diesel Kodiaqissa oli adblue sen verran vähissä, että lisäiltiin sitä koti pihassa kirpsakassa pakkassäässä pari päivää sitten. Nyt kuulemma ilmoittaa ajossa, että ei tule starttaamaan jos auton sammuttaa tms. Onko kokemusta moisesta? Aine lienee jäässä tai sitten jotain rikki. Sulaakohan kuinka nopeasti esim. jossain kauppakeskuksen parkkihallissa vai odotetaanko kevättä?
Lisäsittekö ainetta riittävästi? Auto ei huomaa jos lisätty 1-2litraa tms. Aine jäätyy kun pakkasta on -11 astetta. Veisin auton johonkin lämpimään, mutta ei se tunnissa tai kahdessa sula jos umpijäässä on
Pikaisesti kun googlasin niin ilmeisesti noissa olisi syytä pitää autoa täytön jälkeen jokin hetki sytytysvirta kytkettynä ennen käynnistystä, kun ilmeisesti tuo adblueanturi ei ymmärrä nestepinnan nousua, mikäli auto on käynnissä. Voihan tuota koittaa.10 litran pönttö meni tankkiin. Auto on nyt pihassa ja odottaa kevättä ellei jotain muuta keksitä, kun ei ollut mahdollista muiden asioiden takia jättää autoa lämpimään.
Näin se neuvotaan ihan ohjekirjassakin. Nesteen lisäämisen jälkeen autoon virrat päälle mutta moottoria ei käynnistetä, odotellaan tässä tilassa minuutin verran ja sitten voi jatkaa normaalia elämää.Pikaisesti kun googlasin niin ilmeisesti noissa olisi syytä pitää autoa täytön jälkeen jokin hetki sytytysvirta kytkettynä ennen käynnistystä, kun ilmeisesti tuo adblueanturi ei ymmärrä nestepinnan nousua, mikäli auto on käynnissä.
Toki rikkoutuminenkin on mahdollista, mutta tapahtumaketju sopisi ihan hyvin tuollaiseen skenaarioon, jossa täyttöä ei ole vain tunnistettu. Toivotaan, että pääsee halvalla kuitenkinNäin se neuvotaan ihan ohjekirjassakin. Nesteen lisäämisen jälkeen autoon virrat päälle mutta moottoria ei käynnistetä, odotellaan tässä tilassa minuutin verran ja sitten voi jatkaa normaalia elämää.
Mutta kyllähän noita rikkikin menee ihan tasaista tahtia, voi olla putki halki jostakin. Itseään voi ilahduttaa katsomalla konehuoneesta näkyykö kusisuuttimen luona ulos vuotanutta valkoista kiteytynyttä urealiuosta.
Miten nuo kusiautot toimii -20 ja -30 keleillä jos aine jäätyy -11? Tyhmänä siis kyselen kun ei ole ollut kun vanhan liiton vehkeitä missä ei tuommoisia hienouksia ole.
Järjestelmän AdBlue-tankki ja sen putkilinjat ovat sähköllä tai jäähdytysnesteellä lämmitetyt, koska AdBlue jäätyy yli -11o C pakkasessa. Putkilinjat ja AdBlue-pumppu tyhjennetään aina automaattisesti sammutuksen yhteydessä AdBlue-tankkiin. Näin ollen, kun kone ei käy, on ureaa vain ureatankissa. Se saa jäätyä talvella.
Kun kone käynnistetään, alkaa urean sulatus tankin imuputken alueella jäähdytysnesteellä tai sähköllä. Säännöt sallivat, että urean ruiskutus alkaa pakkasella viiveellä. Noin puolessa tunnissa systeemi on toimintakunnossa. Järjestelmä ei vaadi kuljettajalta normaalisti mitään toimenpiteitä. AdBlue voi jäätyä ureatankissa, mutta se sulaa entiselleen lämpötilan noustessa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.