Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Pitäs vaihtaa micran romuun uus paisuntasäiliön letku kun ruvennut vuotamaan säiliön vaihdon jälkeen. Voiko siihen käyttää noita bensa/alipaine letkuja? Koko olisi 10mm ulko ja 5mm sisä. noin 50cm pätkä.
 
Onkos jollain tietoa miten tuollaisen kiinalaisen MB Star vikakoodinlukijan saa käyttökuntoon. Mukana tuleva HDD:llä asennus on lukittu johonkin toiseen koneeseen, kokeiltu ajaa läppärissä ja virtuaalimasiinassa.
 
Onkos jollain tietoa miten tuollaisen kiinalaisen MB Star vikakoodinlukijan saa käyttökuntoon. Mukana tuleva HDD:llä asennus on lukittu johonkin toiseen koneeseen, kokeiltu ajaa läppärissä ja virtuaalimasiinassa.

Eiköhän se vaadi asennuksen. Vastaava psa-konsernin kampe naitetaan asennuksen aikana ide-ohjaimen versioon (muunmuassa). Voi olla, että joku patch on olemassa, star ei ole mulle tuttu.
 
Pyydä sitä myyjää korjaamaan se. Eikö ne lähes aina tarjoa teamviewer apua.
Tai vois edes laittaa tiedon mitä se tarkalleen valittaa.
 
Pyydä sitä myyjää korjaamaan se. Eikö ne lähes aina tarjoa teamviewer apua.
Tai vois edes laittaa tiedon mitä se tarkalleen valittaa.

Tässähän on se ongelma, että varsinaista myyjää ei tiedetä kiinassa, kun on kulkeutunut parin kolmen kaverin kautta tuo paketti, ja useimmat kai ovat nostaneet kädet pystyyn jo koko osakasan nähdessään.

Paketissa "Fix for chines Lock.rar" pitäisi olla fiksaus, mutta ei netin ilmaisfoorumeilta löydä...

DAS käynnistettäessä valittaa:
Screenshot from 2024-02-18 12-38-10.pngScreenshot from 2024-02-18 12-38-47.png
 
Jaa, aika selvä viesti toisaalla oli, että paras vaan heittää se roskiin ja tehdä puhdas asennus saatavilla olevilla paketeilla.
 
Jaa, aika selvä viesti toisaalla oli, että paras vaan heittää se roskiin ja tehdä puhdas asennus saatavilla olevilla paketeilla.

Samaan törmäsin, mutta ongelmana on se että niitä ei nyt ole saatavilla, toki jos joku osaava kaveri löytää jonkin lähteen sille niin saa toki vinkata!
 
Potilaana 2007 Ford Transit jossa palaa satunaisesti ESP ja ABS valot , välillä pelkästään ESP ja välillä molemmat samaan aikaan. Kulkee ja pelaa muuten normaalisti, silloin kun pelkkä ESP palaa niin ABS pelaa kuten pitää.

Mitäköhän nyt seuraavaksi lähtisi ihmettelemään, tuo ei hirveästi kerro mitään:confused2:
 
Viimeksi muokattu:
Mites tuollainen mikä on speksattu max 125C?
Vesi on se ongelma. Tahtoo olla niin että semmonen kumiletku jotka kestää hiilivetyjä (bensat, öljyt, ym.) ei kestä kuumaa vettä. Ja sama toisinpäin.

Kokeilin itse tätä aikanaan oman audin jäähdyttimen ja paisarin välisessä pikkuletkussa. Ehkä se vuoden meni siinä mutta muuttui sittemmin purukumia vastaavaksi möhjäksi. Oli muistaakseni motonetin myymää gatesin polttoaineletkua. Hain sitten muistaakseni hiflexin myymältästä oikeaa jäähdytysnesteletkua.
 
Potilaana 2007 Ford Transit jossa palaa satunaisesti ESP ja ABS valot , välillä pelkästään ESP ja välillä molemmat samaan aikaan. Kulkee ja pelaa muuten normaalisti, silloin kun pelkkä ESP palaa niin ABS pelaa kuten pitää.

Tänään käyty päällisinpuolin läpi jarrut, anturit sekä niiden liittimet eikä niissä mitään ihimeempiä näkynyt, ohmit mittailin ja kaikissa oli samoja lukemia.

Aktiivisia koodeja löytyi pelkästään " U0401 ECM/PCM lähettänyt vääriä tietoja " joka olikin juuri "Jarrut/ABS" kategorian alla.

Mitäköhän nyt seuraavaksi lähtisi ihmettelemään, tuo ei hirveästi kerro mitään:confused2:

Jos jollain testerillä näkee renkaiden pyörintänopeuden, niin kaikissa olis hyvä olla sama.. joskus on tullut vastaan tilanne että ns. kompaktilaakeri on karannut kolostaan sen verran, ettei ABS anturi ole pystynyt lukemaan magneettikehää (toki eri auto kuin transit).
 
Mites tuollainen mikä on speksattu max 125C?

Ennemmin ongelmaksi voi tulla, että NBR kumista valmistettu polttoaineletku ei kestä jäähdytinnestettä, kuten EPDM kumista valmistettu jäähdytinletku. Molemmat kyllä kestävät 120 asteen lämpötiloja.
 
Kaipa sitä mentävä motonettiin ihmettelemään tuota vesiletkua. ei vaan löydy paikallisesta liikkeestä tuota 5mm sisä 10mm ulko kokoa. Tiedä sitten miten ne on edes merkattu että onko se koko mitä mainostaa sisä vai ulkomitta
 
Jos jollain testerillä näkee renkaiden pyörintänopeuden, niin kaikissa olis hyvä olla sama.. ).

Täytynee yrittää tutkailla, unohtui toki myös hieman ensimäisessä viestissä mainita että tuo valot syttyy ja sammuu ihan paikallaan ollessakin, eli valoa ei triggeröi liike välttämättä .
 
Potilaana 2007 Ford Transit jossa palaa satunaisesti ESP ja ABS valot , välillä pelkästään ESP ja välillä molemmat samaan aikaan. Kulkee ja pelaa muuten normaalisti, silloin kun pelkkä ESP palaa niin ABS pelaa kuten pitää.

Tänään käyty päällisinpuolin läpi jarrut, anturit sekä niiden liittimet eikä niissä mitään ihimeempiä näkynyt, ohmit mittailin ja kaikissa oli samoja lukemia.

Aktiivisia koodeja löytyi pelkästään " U0401 ECM/PCM lähettänyt vääriä tietoja " joka olikin juuri "Jarrut/ABS" kategorian alla.

Mitäköhän nyt seuraavaksi lähtisi ihmettelemään, tuo ei hirveästi kerro mitään:confused2:
Tarkista takapyöristä abs kehät. Ne on sellaset irtonaiset "holkit" ja voi napsahtaa poikki. Pysyy paikoillaan ja pyörii mukana, yleensä jopa toimii ihan ok mutta välillä tekee erikoisia vikakoodeja.
 
Mitä olen tuon ikäluokan (ns.pystylamppu) ransventtiilien kanssa ollut tekemisissä, niin moottorin viat osaavat myös sytyttää abs ja esp valot, ja siihen tuo vikakoodikin viittaa, että moottoripuolella on häikkää.
 
X-Trail antoi vikakoodia nokka-akselin asentotunnistimesta. Tilasin sen jo viime vuonna ja yritin vaihtaakin, mutta uusi anturi oli sökö eikä auto lähtenyt edes käyntiin uudella. Se oli Aeromotorsilta tilattu niin en jaksanut takuuasioista alkaa vääntämään. No hyödynsin siitä tiivisteen vanhaan alkuperäiseen tunnistimeen. Auto toimi vanhallakin melkein vuoden mutta eilen se sitten hyytyi kokonaan. Ajelin sitten Motonettiin ja hain uuden neljällä kympillä. Auto oli laturissa yön yli kun akkukin alkoi loppumaan kun sitä starttailtiin. Tänään sitten vaihdoin anturin ja vielä näyttäisi toimivan eikä vikakoodia enää tullut :thumbsup:
Nokkaketju on vaihdettu 2,5 vuotta sitten. QR25DE koneissa jakoketju venyy ja alkaa antamaan kaikenlaista koodia ajoituksesta.
Vielä pitäisi pakoputki vaihtaa. Ei vaan oikein ole ollut kelejä nyt viime aikoina kun pakkanen pyörinyt -20 ja -30 välillä :D
Ehkä tuo parin vuoden sisällä pitää alkaa vaihtamaan. Onhan tuolla jo ikää 20 vuotta ja 400 tkm takana.
 
Mitä olen tuon ikäluokan (ns.pystylamppu) ransventtiilien kanssa ollut tekemisissä, niin moottorin viat osaavat myös sytyttää abs ja esp valot, ja siihen tuo vikakoodikin viittaa, että moottoripuolella on häikkää.
Itseaiassa tuolahan oli muistissa jotain jumittavaa EGR koodia ainakin ja näköjään löytyi netistäkin hieman foorumeilta juttua missä mainittu egr/abs/esp ongelmien olevan yhteyksissä toisiinsa. Pitänee sekin ottaa suurennuslasin alle :geek:
 
2010 Toyota Verson oikea takajarru/käsijarru jumittaa. Millainen rakenne noissa on, minkälainen vika yleensä on? Vaijerissa vai satulassa yleensä vika?
 
Samaan törmäsin, mutta ongelmana on se että niitä ei nyt ole saatavilla, toki jos joku osaava kaveri löytää jonkin lähteen sille niin saa toki vinkata!
Jos ei vielä löytynyt softaa niin multa vois löytyä ku oon noita asennellut, voidaan jatkaa vaikka YV-puolella jos on tarvetta
 
2006 Citroen C4 (1,6l bensa) alkoi kovien pakkasten aikaan palamaan service valo "engine management system faulty". Auto pelittää ihan normaalisti mutta ensi kuussa olisi leimalla käytettävä niin pitäisi saada hoidettua alta pois. Isot pojat ehdotteli maadoitusvikaa mutta onko jollain kokemuksia mistä vikaa lähtisi paikantamaan vai meneekö suoraan vikakoodien lukemiseksi?
 
2006 Citroen C4 (1,6l bensa) alkoi kovien pakkasten aikaan palamaan service valo "engine management system faulty". Auto pelittää ihan normaalisti mutta ensi kuussa olisi leimalla käytettävä niin pitäisi saada hoidettua alta pois. Isot pojat ehdotteli maadoitusvikaa mutta onko jollain kokemuksia mistä vikaa lähtisi paikantamaan vai meneekö suoraan vikakoodien lukemiseksi?
Viet sen youtuubissa mainostavan risuparran korjaamolle.
 
2006 Citroen C4 (1,6l bensa) alkoi kovien pakkasten aikaan palamaan service valo "engine management system faulty". Auto pelittää ihan normaalisti mutta ensi kuussa olisi leimalla käytettävä niin pitäisi saada hoidettua alta pois. Isot pojat ehdotteli maadoitusvikaa mutta onko jollain kokemuksia mistä vikaa lähtisi paikantamaan vai meneekö suoraan vikakoodien lukemiseksi?

Käytä akun miinusnapa irti tai lue vikakoodit.
 
En tunne autoa mutta helpoimmalla pääsee kun uusii molemmat :thumbsup:
En ole ihan varma Verso-mallista mutta veikkaan käsijarrun olevan jarrulevyn sisällä, kuten videossa:

Käsijarrun jumitukseen tulee mieleen kolme syytä:
- vaijeri on ruosteessa
- jarrutilassa on paljon likaa (harvinaista)
- jarrukilpi on ruostunut ja siinä kiinniollut kenkäasetelma irti. Tämä on todennäköinen tuossa iässä ja vaatii uuden jarrukilven.

Jos käsijarru on erikseen, ei jarrusatulassa integroituna, ei tietenkään kannata molempia uusia. Nyt pitäisi selvittää, kumpiko jumittaa, käsi- vai käyttöjarru.
 
Viimeksi muokattu:
En ole ihan varma Verso-mallista mutta veikkaan käsijarrun olevan jarrulevyn sisällä, kuten videossa:

Käsijarrun jumitukseen tulee mieleen kolme syytä:
- vaijeri on ruosteessa
- jarrutilassa on paljon likaa (harvinaista)
- jarrukilpi on ruostunut ja siinä kiinniollut kenkäasetelma irti. Tämä on todennäköinen tuossa iässä ja vaatii uuden jarrukilven.

Jos käsijarru on erikseen, ei jarrusatulassa integroituna, ei tietenkään kannata molempia uusia. Nyt pitäisi selvittää, kumpiko jumittaa, käsi- vai käyttöjarru.

Tuon ikäseen jo sama laittaa kerralla kaikki uutta. Vähän väärä paikka säästää etsimällä mikä siellä jumittelee kun käytännössä jokainen osa on jo tiensä päässä vaikka toimisikin vielä.
 
Laahaavatko jarrut siten, että vanne kuumenee ajossa?

Yleisin jarrujen laahauksen syy on omien kokemuksieni perusteella satulassa. Tässä voi tehdä virhepäätelmän, kun huomaa jarrut avatessaan, että täällähän on vaikka liukutapit ym. jumissa, mutta sehän johtuu yleensä siitä, että satulan mäntä ei enää liiku kunnolla, jolloin kaikki liikkuvat osat jumiutuvat hiljalleen. Tietysti voi ja kannattaakin putsailla jarrut, mutta valitettavasti se harvoin on lopullinen ratkaisu.

Eli sanoisin, että jos meinaa jarruja availla laahauksen vuoksi, niin melkeinpä voi hommata etukäteen satulan, sillä eivät yleensä maksa maltaita, jos tilaa vaikka Virosta.

Käsijarru jos jumittaa, niin se on tietty oma juttunsa. Mutta eipä ole omat käsijarrut koskaan jumittaneet, itselläni ongelmana on yleensä ollut pitämättömyys. Mutta ei tietenkään mahdotonta, kyllähän niissäkin ongelmia on, toki mutulla yleisin on varmaan pitämättömyys ja toiseksi yleisin jäätyminen.

Laahausta voi aiheuttaa myös esim. jarruletkut ja ties mitkä muut, mutta itse lähtisin satulasta.

Toki jos vika on selvästi käsijarrussa ja toteutus on omilla kengillä eikä integroitu satulaan (Versossa taitaa olla omilla kengillä), niin satulan voi unohtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Ebersprächer Edith asiantuntijoita? Käytössä KKL/vag-com kaapeli (tarkoittako nämä samaa asiaa?), mutta ei tunnista D5WSC lämmitintä. K-line menee eberin valkosiniseen johtoon. Voiko tuon datajohdon toimivuuden tarkistaa jotenkin? Tässä ei ole johtosarjassa enää liitintä ja muutenkin vähän jyrsityn näköinen johtosarja. Lämmitin on aikaisemmin toiminut (suora nappikytkentä), mutta nyt vain yrittää käynnistyä.
 
Onko Ebersprächer Edith asiantuntijoita? Käytössä KKL/vag-com kaapeli (tarkoittako nämä samaa asiaa?), mutta ei tunnista D5WSC lämmitintä. K-line menee eberin valkosiniseen johtoon. Voiko tuon datajohdon toimivuuden tarkistaa jotenkin? Tässä ei ole johtosarjassa enää liitintä ja muutenkin vähän jyrsityn näköinen johtosarja. Lämmitin on aikaisemmin toiminut (suora nappikytkentä), mutta nyt vain yrittää käynnistyä.

K-linjassa muistaakseni 0=12v, 1=0v, eli pitäisi näkyä 12v.

Miten mahtaa olla, jos lämppäri onkin OEM-tavaraa, niin kiinni pääseekin vain autonvalmistajan omilla ohjelmilla?

Jos on ns. viikkokello, niin siinä pitäisi näkyä vikakoodi (paitsi jos esim. taas OEM valmistajan asentama kello, niin sillä ei pysty vikakoodista lukittautunutta lämppäriä avaamaan).
 
K-linjassa muistaakseni 0=12v, 1=0v, eli pitäisi näkyä 12v.

Miten mahtaa olla, jos lämppäri onkin OEM-tavaraa, niin kiinni pääseekin vain autonvalmistajan omilla ohjelmilla?

Jos on ns. viikkokello, niin siinä pitäisi näkyä vikakoodi (paitsi jos esim. taas OEM valmistajan asentama kello, niin sillä ei pysty vikakoodista lukittautunutta lämppäriä avaamaan).
Ei näy mitään jännitettä k-linjassa. Mikähän tuossa sit on ongelmana.

Ei ole OEM eikä mitään kelloja, pelkkä vipukytkin käynnistyspiuhassa.
 
Huomasin tuossa talouden 2011 mallin fabiassa, että kun ennen on risteyksissä paikallaan pysymiseen riittänyt jalan hiuksenhieno lepuuttaminen jarrupolkimella, niin nyt ei enää pysy vaan jarrupoljin tuntuu hieman vajoavan pikkuhiljaa alaspäin.

Mitäs todennäköisiä vikapaikkoja on?
Jarrut tuntuu kyllä muuten toimivam normaalisti kovassakin jarrutuksessa.

Päivitetääs tänne, ehkä on enemmän tämän ketjun aihetta.

Eli diagnoosia eteenpäin, että säiliössä oli kyllä nestettä, ehkä niukan puoleisesti mutta oli kuitenkin. Visuaalisesti vuotoja on mahdoton nyt havaita, kun on niin märkä keli ja koko auton alusta aivan läpimärkä. Konehuoneessa en havainnut mitään isompaa.

Tämän skodan korjausmanuaalissa mainitun proseduurin tein ja tuntuisi toimivan normaalisti siltä osin:
1708891866099.png

Mutta tuon jälkeen kun jalkaa pitää polkimella niin poljin painuu melkolailla pohjaan asti lopulta.

Sama juttu jos pumppaa jarrut ns. kovaksi, niin poljin pehmenee ja painuu hiljalleen pohjaan asti.

Ilmaa jarruissa vai jotain muuta vikana?
 
Merkkaa/teippaa säiliön kylkeen nesteentaso ja tarkkaile. Jos vähenee niin ulospäinhän se vuotaa.
Jos ei vähene niin esim pääsylinteri päästää läpi.
 
Merkkaa/teippaa säiliön kylkeen nesteentaso ja tarkkaile. Jos vähenee niin ulospäinhän se vuotaa.
Jos ei vähene niin esim pääsylinteri päästää läpi.

Joo pitää tarkkailla, että elääkö pinta.

Jossain ketjussa oli jokunen sivu sitten juttua noista jarrunesteen vaihtoon tehdyistä painepulloista.

Joku bilteman versio oli hyvä mutta toinen huono, mikähän noista nyt sitten olisi kelvollinen?
 
@ossid Vilkaisitko ettei jarruneste vuoda matkustamon puolelle? Muutoin varmaan ohivuoto pääsylinterissä (jos pinta ei laske) kuten @TeknoR arvaili
 
Paikallaan pysymättömyyden syynä voi olla heikko jarrutehostin tai tehostimen alipaine niin jarrutehostin ei tehosta aivan kuten ennen.
 
En tunne autoa mutta helpoimmalla pääsee kun uusii molemmat :thumbsup:
En ole ihan varma Verso-mallista mutta veikkaan käsijarrun olevan jarrulevyn sisällä, kuten videossa:

Käsijarrun jumitukseen tulee mieleen kolme syytä:
- vaijeri on ruosteessa
- jarrutilassa on paljon likaa (harvinaista)
- jarrukilpi on ruostunut ja siinä kiinniollut kenkäasetelma irti. Tämä on todennäköinen tuossa iässä ja vaatii uuden jarrukilven.

Jos käsijarru on erikseen, ei jarrusatulassa integroituna, ei tietenkään kannata molempia uusia. Nyt pitäisi selvittää, kumpiko jumittaa, käsi- vai käyttöjarru.

Tuon ikäseen jo sama laittaa kerralla kaikki uutta. Vähän väärä paikka säästää etsimällä mikä siellä jumittelee kun käytännössä jokainen osa on jo tiensä päässä vaikka toimisikin vielä.
Laahaavatko jarrut siten, että vanne kuumenee ajossa?

Yleisin jarrujen laahauksen syy on omien kokemuksieni perusteella satulassa. Tässä voi tehdä virhepäätelmän, kun huomaa jarrut avatessaan, että täällähän on vaikka liukutapit ym. jumissa, mutta sehän johtuu yleensä siitä, että satulan mäntä ei enää liiku kunnolla, jolloin kaikki liikkuvat osat jumiutuvat hiljalleen. Tietysti voi ja kannattaakin putsailla jarrut, mutta valitettavasti se harvoin on lopullinen ratkaisu.

Eli sanoisin, että jos meinaa jarruja availla laahauksen vuoksi, niin melkeinpä voi hommata etukäteen satulan, sillä eivät yleensä maksa maltaita, jos tilaa vaikka Virosta.

Käsijarru jos jumittaa, niin se on tietty oma juttunsa. Mutta eipä ole omat käsijarrut koskaan jumittaneet, itselläni ongelmana on yleensä ollut pitämättömyys. Mutta ei tietenkään mahdotonta, kyllähän niissäkin ongelmia on, toki mutulla yleisin on varmaan pitämättömyys ja toiseksi yleisin jäätyminen.

Laahausta voi aiheuttaa myös esim. jarruletkut ja ties mitkä muut, mutta itse lähtisin satulasta.

Toki jos vika on selvästi käsijarrussa ja toteutus on omilla kengillä eikä integroitu satulaan (Versossa taitaa olla omilla kengillä), niin satulan voi unohtaa.

Käsijarrun toisesta jarrukengästä oli kulutuspinta irronnut kokonaisena ja teki siten kiusaa. Kilpi, levy, palat, sylinteri ja liukutapit kaikki kunnossa. Eli kenkien vaihdolla selvisi.
 
Auton etupäästä kuuluu pieni kolahdus kun renkaat laittaa linkkuun oikealle, vasemmalle kääntäessä ei äännä. Joskus saattaa ääntää vaikkei ole renkaat ihan linkussa, jos sopivasti johonkin epätasaisuuteen ajaa. Syheröisellä tiellä tuntuu etupää rämisevän normaalia enemmän. Ainakin kuskin paikalla istuessa äänet tuntuu tulevan aika selvästi vasemmasta etukulmasta. Tasaisella tiellä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Mitähän arvelette olevan menossa rikki näillä oireilla? Autona Civic Sedan 2009.
 
Auton etupäästä kuuluu pieni kolahdus kun renkaat laittaa linkkuun oikealle, vasemmalle kääntäessä ei äännä. Joskus saattaa ääntää vaikkei ole renkaat ihan linkussa, jos sopivasti johonkin epätasaisuuteen ajaa.
Kuulostaisi jumittavalta kääntölaakerilta. Kun rattia kääntää niin jousi ei pääse vapaasti pyörimään vaan kiertyy ja jännityksen kasvaessa vapautuu voimalla. Myös töyssyyn ajo saattaa vapauttaa jumituksen. Kannattaa korjata piakkoin. Pahimmillaan jousi katkeaa ja jousi puhkaisee renkaan.
 
Auton etupäästä kuuluu pieni kolahdus kun renkaat laittaa linkkuun oikealle, vasemmalle kääntäessä ei äännä. Joskus saattaa ääntää vaikkei ole renkaat ihan linkussa, jos sopivasti johonkin epätasaisuuteen ajaa. Syheröisellä tiellä tuntuu etupää rämisevän normaalia enemmän. Ainakin kuskin paikalla istuessa äänet tuntuu tulevan aika selvästi vasemmasta etukulmasta. Tasaisella tiellä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Mitähän arvelette olevan menossa rikki näillä oireilla? Autona Civic Sedan 2009.
Omassa autossa oli joskus samoja oireita. Laakerit tsekattiin, ohjaustanko tsekattiin ja vetonivel tsekattiin. Kaikki oli ok. Lopulta, kaksi vuotta myöhemmin katsastuksessa syy selvisi. Jousi oli katkennut. Se oli katkennut ihan juuresta suojamuovin sisältä. Tätä ei oltu edellisessä katsastuksessa ja vienselvittelyissä löydetty. Katsastusmies oli tässä tapauksessa tehnyt poikkeuksellisen tarkkaa työtä.
 
Auton etupäästä kuuluu pieni kolahdus kun renkaat laittaa linkkuun oikealle, vasemmalle kääntäessä ei äännä. Joskus saattaa ääntää vaikkei ole renkaat ihan linkussa, jos sopivasti johonkin epätasaisuuteen ajaa. Syheröisellä tiellä tuntuu etupää rämisevän normaalia enemmän. Ainakin kuskin paikalla istuessa äänet tuntuu tulevan aika selvästi vasemmasta etukulmasta. Tasaisella tiellä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Mitähän arvelette olevan menossa rikki näillä oireilla? Autona Civic Sedan 2009.
Veljen autosta ihmeteltiin suunnilleen samankaltaisia oireita, oireena oudot äänet ja pieni vetely. Jousta veikattiin suht varmana tapauksena mutta alatukivarren kiinnityspultit olivatkin löystyneet, eipähän mennyt rahaa osiin.
 
Toyotan liikkeellelähdön aikana jarrut jumissa ja pamaus kuuluu, välillä tosi paljon joutuu painaa kaasua ja veivata kytkintä että pääse liikkeelle, sellainen fiilis et ku auto seisoo pari päivää, jarrut ruostuvat renkaisiin kiinni(ehkä ne oikeasti ruostuvat) ja täytyy väkisin lähteä liikkeelle, ja sellainen pamaus kuuluu aina kun pääse liikkeelle, osaatteko sanoa mikä mahdollisesti pielessä? Aion soittaa korjaamolle pian kyllä
 
Toyotan liikkeellelähdön aikana jarrut jumissa ja pamaus kuuluu, välillä tosi paljon joutuu painaa kaasua ja veivata kytkintä että pääse liikkeelle, sellainen fiilis et ku auto seisoo pari päivää, jarrut ruostuvat renkaisiin kiinni(ehkä ne oikeasti ruostuvat) ja täytyy väkisin lähteä liikkeelle, ja sellainen pamaus kuuluu aina kun pääse liikkeelle, osaatteko sanoa mikä mahdollisesti pielessä? Aion soittaa korjaamolle pian kyllä
Etteivät näin talvisaikaan olisi vain yksinkertaisesti jäässä? Onko vanteiden sisällä kuinka paljon lunta/jäätä? Pysähdyttäessä lämpimillä jarruilla lunta/jäätä voi sulaa hiukan vanteista ja auton jäähtyessä jäätyä pakkasella jarrujenkin väliin jumittaen pyörät -> pamaus liikkeellelähdössä, jos lähtevätkin pyörimään

Voihan siellä toki olla jarruissakin vikaa, mikä saa ne jumittelemaan.
 
Merkkaa/teippaa säiliön kylkeen nesteentaso ja tarkkaile. Jos vähenee niin ulospäinhän se vuotaa.
Jos ei vähene niin esim pääsylinteri päästää läpi.
@ossid Vilkaisitko ettei jarruneste vuoda matkustamon puolelle? Muutoin varmaan ohivuoto pääsylinterissä (jos pinta ei laske) kuten @TeknoR arvaili
Paikallaan pysymättömyyden syynä voi olla heikko jarrutehostin tai tehostimen alipaine niin jarrutehostin ei tehosta aivan kuten ennen.

Ei ollut itsellä aikaa ja tiloja ruveta tutkimaan tarkemmin niin vein lähikorjaamolle.

Vika löytyi vasemman etujarrusatulan luota letkun ja satulan välisestä liitoksesta. Banjopultin yhteydessä oleva kuparinen prikka oli alkanut falskaamaan. Huoltoneuvoja arvasi autoa viedessä, että yleisin vikapaikka on tuon ikäisissä fabioissa ja poloissa takajarrusatuloissa vastaava liitos, mutta nyt vika oli edessä.

Varmaan tuon olisi kesällä ja kuivalla kelillä itsekin voinut huomata, mutta eipä näillä keleillä auton alustan ollessa litimärkä ja pimeässä autokatoksessa kykkiessä ollut mahdollista tuota havaita.
 
Toyotan liikkeellelähdön aikana jarrut jumissa ja pamaus kuuluu, välillä tosi paljon joutuu painaa kaasua ja veivata kytkintä että pääse liikkeelle, sellainen fiilis et ku auto seisoo pari päivää, jarrut ruostuvat renkaisiin kiinni(ehkä ne oikeasti ruostuvat) ja täytyy väkisin lähteä liikkeelle, ja sellainen pamaus kuuluu aina kun pääse liikkeelle, osaatteko sanoa mikä mahdollisesti pielessä?
Kyllä varsinkin takajarrulevyt ruostuvat näillä 0-keleillä kiinni paloihin. Riippuu paljon levyjen (ja ehkä palojen) laadusta, jos on ihan halvimmat tarvikelevyt, niin sitä varmemmin ruostuu. Hanki seuraavaksi kalliimmat levyt, niissä on paremmat terässeokset. Omassa Toyotassa olen käyttänyt Brembon levyjä ongelmitta.
 
Viimeksi muokattu:
Auto ollu monta vuotta enkä vastaava muista että olisi tapahtunut, voipi olla etten vaan muista :rolleyes: auto seisoo hallissa jossa lämpötila ehkä +8 astetta, viimeksi ajelin lätäköissä koko päivän ja sen jälkeen auto seissy muutama päivä niin tosi jumissa oli jarrut liikkeellelähdön aikana, täytyy ehkä nostaa auto ja katsoa pyörivätkö renkaat vapaasti :rolleyes:
 
Harvoin se (pinta)ruoste hyväkuntoisilla levyillä on ongelma, vaan pahenee ajan myötä, kun levyn pinta rikkoutuu ja urittuu -> enemmän pinta-alaa ruosteelle ja palat ei välttämättä pyyhi ruosteita pois.

Mutta automalli vaikuttaa paljon ja rakenne, onko levy hyvin suojassa. Kyllä siinä voi kytkimen pahimmillaan räjäyttää, kun täysjumista lähtee ajamaan.
 
Harvoin se (pinta)ruoste hyväkuntoisilla levyillä on ongelma, vaan pahenee ajan myötä, kun levyn pinta rikkoutuu ja urittuu -> enemmän pinta-alaa ruosteelle ja palat ei välttämättä pyyhi ruosteita pois.

Mutta automalli vaikuttaa paljon ja rakenne, onko levy hyvin suojassa. Kyllä siinä voi kytkimen pahimmillaan räjäyttää, kun täysjumista lähtee ajamaan.
Tämä vähän pelottaa, tosiaan ei ole normaalia tämä jumi lähdössä. Ilmeisesti jos jarrulevyt vaihtaa niin tämä korjaantuu? Käyn nyt vielä nostamassa auton ja katson pyörikö rengas vapaasti
 
Kyllä varsinkin takajarrulevyt ruostuvat näillä 0-keleillä kiinni paloihin. Riippuu paljon levyjen (ja ehkä palojen) laadusta, jos on ihan halvimmat tarvikelevyt, niin sitä varmemmin ruostuu. Hanki seuraavaksi kalliimmat levyt, niissä on paremmat terässeokset. Omassa Toyotassa olen käyttänyt Brembon levyjä ongelmitta.
Melkosta paskaa. Palat ei ruostu levyihin kiinni. Siellä voi olla käsijarruvaijeri ruosteessa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 290
Viestejä
4 508 097
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom