- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 2 258
Miten nuo kusiautot toimii -20 ja -30 keleillä jos aine jäätyy -11? Tyhmänä siis kyselen kun ei ole ollut kun vanhan liiton vehkeitä missä ei tuommoisia hienouksia ole.
Vissiinkin näin
Järjestelmän AdBlue-tankki ja sen putkilinjat ovat sähköllä tai jäähdytysnesteellä lämmitetyt, koska AdBlue jäätyy yli -11o C pakkasessa. Putkilinjat ja AdBlue-pumppu tyhjennetään aina automaattisesti sammutuksen yhteydessä AdBlue-tankkiin. Näin ollen, kun kone ei käy, on ureaa vain ureatankissa. Se saa jäätyä talvella.
Kun kone käynnistetään, alkaa urean sulatus tankin imuputken alueella jäähdytysnesteellä tai sähköllä. Säännöt sallivat, että urean ruiskutus alkaa pakkasella viiveellä. Noin puolessa tunnissa systeemi on toimintakunnossa. Järjestelmä ei vaadi kuljettajalta normaalisti mitään toimenpiteitä. AdBlue voi jäätyä ureatankissa, mutta se sulaa entiselleen lämpötilan noustessa.
Talven huomioon ottaminen nykyaikaisen dieselmoottorin käytössä
Talvipakkaset kuormittavat työkonemoottoreita täällä pohjolassa rankemmin kuin Euroopassa. Tämä kirjoitus valottaa talven huomioon ottamista itse dieselmoottorissa ja sen nykyaikaisissa jälkikäsittelylaitteissa. Tavoitteena on sujuva työskentely myös talvella.
