huoh. Pakkaset alko niin lohkolämmitin mykkä. Vuonna -20 meni eka, uus tilalle liikkeessä. Kesti reilu 2 vuotta, takuuseen viime vuoden keväällä liikkeessä uusi. Nyt taas hiljentynyt. Takuuta vielä vähän päälle vuosi jäljellä. Mitannut jännitteet->ok, nesteet autossa täynnä ja puhtaat-> ei ole kuivana lämmittänyt. Vastusmittari ei näytä mitään. Sisälämmitin kyllä toimii. Muissa autoissa ei mitään ongelmia. Onko nuo vaan niin sontaa nykyään.
Huomas heti tänä aamuna että ei ollut lämmittänyt kun lähti vähän nihkeesti käyntiin.
Tämä tapaus saa kyllä mielenkiintoisia piirteitä, eilen vaihdettu uusi vastus. Aamulla piuhaan, purina kuuluu eli lämpiää, sitten iltapäivästä uudestaan piuhaan niin ihan mykkä, liikkeessä todettiin vastus rikki. Normaalilla alkuperäisellä Calix piuhalla töpselissä kiinni. Jännitteet pistorasiassa ok, maadoitukset ok . jännitteet ok tyhjänä ja kuormituksessa ja kaikki muu toimii, sisälämppäri ja kaikki muutkin vehkeet pistorasiassa mitä nyt käyttänyt joten siitä nyt ei varmaan vikaa ainakaan tähän löydy. Mitanneet autonkaapelit eilen, olivat ehjät ja ilmanneet nestekierron,Itellä pari calixia pettänyt, yhden lopulta purin tuolta mustan liittimen päästä. Lämmittelin ja revin tuon kovanmuovin pois niin oli muovi eristeet pettäneet niin, että virta päässyt hyppäämään ennen koko vastusta.
Eristelin paremmin ihan kumia käyttäen, se on nyt toiminut tähän päivään saakka.
Eilen vaihdettu hajonnut vastus oli päällepäin ihan uuden näköinen, mutta virta ei kierrä. Onko nyt calix vastukset yksinkertaisesti sontaa, eivätkö kestä tätä oikeaa pakkasta vai voiko vastuksessa tapahtua jotain lämpölaajenemista niin katkeaa vai tosissaan tuommonen eriste ongelma? Eikä ole missään pätkivässä virrassa kiinni. Calix sisälämmitin kyllä hurisee normaalisti ja siinä ei mitään toiminto ongelmia. Netissä näkyy juttuja että joillain ollut vähän samanlaisia ongelmia aina välistä. En tiiä itkiskö vai naurasko.