Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan palaa kohta uudestaan, olisko aikasemman "korjauksen" takia jo suurempiNo niin, C4 palasi henkiin. Startin sulake oli kärähtänyt ja siinä jostain syystä 25A sulake, kun pitäisi olla 15A. Siihen viistoistanen kiinni.
Lepojännite 12.5V ja latausjännite 14.4V.
No niin, C4 palasi henkiin. Startin sulake oli kärähtänyt ja siinä jostain syystä 25A sulake, kun pitäisi olla 15A. Siihen viistoistanen kiinni.
Lepojännite 12.5V ja latausjännite 14.4V.
Voisi olla hyvä idea katsoa, että startin piuhat on kunnossa, samoin kuin akun maadoitus. Ei se sulake tosiaan pala ilman syytä.Varmaan palaa kohta uudestaan, olisko aikasemman "korjauksen" takia jo suurempi
Voisi olla hyvä idea katsoa, että startin piuhat on kunnossa, samoin kuin akun maadoitus. Ei se sulake tosiaan pala ilman syytä.
Octavia tekee ittellä samaa kylmänä. Jo tunnin roikka-aika tuntuu auttavan. Hoipertelee kylmäkäynnistyksessä, kuulostaa ihan sammuvan välillä ja sit taas röhähtelee.. Akun vikavalon sytytti ja moottorin ja tuon epc:n. Oisko tosiaan joku altis paikka maadotuskaapelin vialle..Oli tossa pitkän pakkasjakson aikana semmonen ongelma että tyhjäkäynti aaltoili ja tahto sitten sammuakin aina välillä risteyksissä ym, ajossa ei ollu mitään ongelmaa. ei nykimistä ym.
sytty moottorin vikavalo ja esp valo jossain kohtaa ton vian aikana mutta ne hävis....
No vein pajalle kun ei tuolla ulkona viitsiny itekään alkaa tutkiskelemaan niin osoittautu luultavasti maadotushäikäks kun nyt toimii ok
Kaasuauto VW Passat, kilsoja vasta karvan alle 130tkm. Nyt meni vesipumppu vaihtoon toistamiseen reilun vuoden sisään ja kattelin huoltokirjaa että näköjään mennyt myös edellisellä omistajalla.
Eka oire on vikakoodi mekaanisen ahtimen magneettikytkin ei toimi. Syy on että se magneettikytkin on aivan jumissa ja se on sijoitettu niin että menee samalla koko vesipumppu vaihtoon. Kohta menee auto vaihtoon. Mitään käsitystä miksi tuo jumittaa aina ja miten vois ehkäistä? Vinkkejä tuli että kaasuttelee reippaammin mutta silloin se herättelee turboahdinta eikä tota mekaanista ahdinta eli ei oikein sekään auta..
Octavia tekee ittellä samaa kylmänä. Jo tunnin roikka-aika tuntuu auttavan. Hoipertelee kylmäkäynnistyksessä, kuulostaa ihan sammuvan välillä ja sit taas röhähtelee.. Akun vikavalon sytytti ja moottorin ja tuon epc:n. Oisko tosiaan joku altis paikka maadotuskaapelin vialle..
Nykyiset ongelmat siis ovat tuo ujellus (jostain) ja vasemman etukulman kalkatus. Huomasin eilen, että k.o. kulman jousi takeltelee ja narisee kun pyöriä kääntelee ilmassa. Siellä on uusi yläpään laakeri, mutta liekö mennyt sitten paskaksi esim. vetaria tai alapalloa irti hakatessa, noihin piti molempiin käyttää voimaa aika reilusti ja erityisesti alapallon irroittamisessa voima on varmasti välittynyt tuonne iskarin tuentaankin, kun sitä on iskarin suuntaisesti täytynyt lyödä irti. Lisäksi löysin takaa oikealta alkavan laakerivian, joka tuntuu lähinnä jousen tärinänä, välystä siellä ei tunnu pyörää heiluttelemalla kumminkaan. Kai tuo voisi silti sitä ääntä aiheuttaa. Lisäksi ohjauskulmissa lienee sanomista, sillä oon uusinut aika monta osaa sen mittauksen jälkeen.
Auto on nyt lähes ehjä Löysin briteistä tuon sisäpään vetarin, toimitettuna ja tullattuna 75 € mikä on vielä aika paljon parempi kuin marmorin 1100 €. Oikealta puolelta irrotetusta vetoakselista otin sisäpäähän nivelen nyt väliaikaisesti, koska toimitus menee ilmeisesti ensi vuoteen tuolla tilaamallani osalla. Yllätys oli suuri, kun aloin vaihtaa tuota sisäpään niveltä, etsin rasvan alta lukkorengasta, joka loisti poissaolollaan. Lopulta lukkorengas löytyi sieltä maljan puolelta irtonaisena ja oli pyörinyt nivelessä irrallisena, tiedä sitten kuinka kauan. Pyörän kulmat katsottu myös ja vaihdoin sen oikean takalaakerin.Lisätäänpä vielä tähän. Sisempiä vetoniveliä ei tahdo oikein tuohon omaan Kiaan löytyä. Nyt kuitenkin bongasin, että IX35:n vetari on muuten identtinen, mutta malja on about 20 mm pidempi. Aiheuttaakohan tuo ongelmia? Eli muuten mitat täsmää, mutta tässä kuvassa 111,4 mm on itsellä ~ 92 mm ja tämän myötä tietysti kokonaispituus ~ 150. Teoriassahan tuo toimii hyvin niin kauan, kun akseli ei joudu ääriasentoihin sisäpäästään.
Joissain pösöissä on ihan tehtaan korjausohjeena vaihtaa startin sulake isompaan. Luultavasti citroenilla samaa vaivaa.No niin, C4 palasi henkiin. Startin sulake oli kärähtänyt ja siinä jostain syystä 25A sulake, kun pitäisi olla 15A. Siihen viistoistanen kiinni.
Lepojännite 12.5V ja latausjännite 14.4V.
Mitkä mahdollisuudet on että akku mennyt vaihtokuntoon? Ollut monta viikkoa kovilla pakkasilla käyttämättä ja lataamatta. Alkutalvesta oli vielä pirteä. Nyt himmeänä paloi auton lamput eikä tunnu vastaanottavan virtaa. Sisällä jo pari tuntia ollut niin saiskohan soivan pelin huomiselle?
Joo just tollasen Leader 400 kävin hakemassa lainaan. 1,5h ollut latingissaJos sulla on ylläpitolaturi, niin voi olla nihkeää elvyttää tyhjää akkua. Sellainen vanhan ajan älytön laturi vois toimia paremmin.
Joo just tollasen Leader 400 kävin hakemassa lainaan. 1,5h ollut latingissa
Esim bilteman laturissa on jännitteensyöttö-ominaisuus(tekee siitä "tyhmän" antaa sen 12v, eikä välitä kuormasta jos se ei mene yli sallitun), sillä saa hyvin heräteltyä täysin tyhjää akkua. parin tunnin jälkeen jo suostuu ottamaan latausta vastaan.Ite jätin taannoin kesäauton akun kiinni talveksi ja keväällä se oli tasan 0V. Lämpimässä tallissa oli kuitenkin. Älylaturi ei edes tunnistanu että olis akkua perässä ollu. Sit perinteisellä vaan ensin herättelyä ja älylaturilla jatkoi siitä, hyvin se ainakin vielä sen kesän toimi.
Yleensä ne älylaturit tehdään idiootti varmoiksi, eikä tuollaista mahdollisesti esim kennovikaisen akun leväyttävää ominaisuutta haluta laittaa varmasti ihan oman perseen suojaksi.Esim bilteman laturissa on jännitteensyöttö-ominaisuus(tekee siitä "tyhmän" antaa sen 12v, eikä välitä kuormasta jos se ei mene yli sallitun), sillä saa hyvin heräteltyä täysin tyhjää akkua. parin tunnin jälkeen jo suostuu ottamaan latausta vastaan.
Jännä sinänsä, että monessa kalliimmassa tuota ei ole.
Johdonsuoja.Joissain pösöissä on ihan tehtaan korjausohjeena vaihtaa startin sulake isompaan. Luultavasti citroenilla samaa vaivaa.
@Myrkky Lähti auto käyntiin pienen sulattelun ja Leader 400-starttiboosterin avustamana.Mitkä mahdollisuudet on että akku mennyt vaihtokuntoon? Ollut monta viikkoa kovilla pakkasilla käyttämättä ja lataamatta. Alkutalvesta oli vielä pirteä. Nyt himmeänä paloi auton lamput eikä tunnu vastaanottavan virtaa. Sisällä jo pari tuntia ollut niin saiskohan soivan pelin huomiselle?
Aika olematon mahdollisuus tuohon, ja tuo on vielä erikseen jännitteen syöttöön tarkoitettu, tulee adapterilla jolla saa vaikka autojääkaapin kiinni.Yleensä ne älylaturit tehdään idiootti varmoiksi, eikä tuollaista mahdollisesti esim kennovikaisen akun leväyttävää ominaisuutta haluta laittaa varmasti ihan oman perseen suojaksi.
Aaa, nyt tajusin, katkaisin siis sammuttaa valon eikä toisinpäin, sen takia en heti ollut kartalla. Pitänee tutkia omasta pirssistä että miltä näyttää.
Kyllä tuolla poljinosastolla näytti ihan erilaiselta kuin mitä videolla tai takaisinkutsussa. Tokihan tuo on uudempaa vuosimalliakin.
Ajelin niin että painelin poljinta normiajossa kokeeksi mutta se käyttäytyi niin kuin jarrupolkimen pitääkin.
Kiihdytin isommalle tielle tuossa pari päivää sitten ja taas teki temput, ehti sekunnin-pari tulla hyvää vetoa/kiihtymistä ja sitten meno tyssäsi kuin olis fuelcut tullut.
Sitä en vaan käsitä miksi huolto ei näe mitään vikakoodeja, luulis nyt syttyhäröä antavan jos kone ei saa bensaa...
Jos moottorinohjain rajoittaa tehoa, siitä ei jää vikakoodia. Eli joku rajoitin (ei vika) tulee päälle. Olisi hyvä saada testeri kiinni ja saada toistettua tuo vika, niin pääsisi kiinni mikä tuon aiheuttaa.
3500€ kristillinen lasku, sinun osuutesi tasajaosta 1750€ (350e pumpusta todellisuudessa)MuokkaaTesteri päällä olivat huollossa ajelleet ja mitä saivat selville niin korkepainepumpun lukemat eivät olleet hyytymistilanteessa ohjearvoissa. Olivat sitä vaihtamassa uuteen mutta homma jäi nyt kesken kun arvotaan että kuka maksaa, KIA vai myyjäliike vai kristillinen tasajako.
Mulle sentään luvattiin ettei mene omasta pussista senttiäkään vaikka takuu jo loppuikin.
Joskus googlasin enemmänkin näistä ongelmista ja löysin tapauksen missä meno kyykkäs paljon herkemmin eikä mitään vikakoodeja. Oli sitten vaihdettu tavaraa vaihdelaatikkoa myöten takuuseen 20k€ arvosta kunnes lopulta korkeapainepumpun vaihtoivat millä tuli kuntoon.
Mä joskus diagnosoin tutun tutulle volvoa johon oli merkkiliikkeen amatiosanvaihtajat vaihtaneet 2500eurolla osaa ilman vaikutuksi. Seuraavaksi olis mennyt 1700€ ohjausyksikkö vaihtoon, onneksi omistaja haki pois.Testeri päällä olivat huollossa ajelleet ja mitä saivat selville niin korkepainepumpun lukemat eivät olleet hyytymistilanteessa ohjearvoissa. Olivat sitä vaihtamassa uuteen mutta homma jäi nyt kesken kun arvotaan että kuka maksaa, KIA vai myyjäliike vai kristillinen tasajako.
Mulle sentään luvattiin ettei mene omasta pussista senttiäkään vaikka takuu jo loppuikin.
Joskus googlasin enemmänkin näistä ongelmista ja löysin tapauksen missä meno kyykkäs paljon herkemmin eikä mitään vikakoodeja. Oli sitten vaihdettu tavaraa vaihdelaatikkoa myöten takuuseen 20k€ arvosta kunnes lopulta korkeapainepumpun vaihtoivat millä tuli kuntoon.
Osaamista on merkkiliikkeissäkin. Mutta homman nimi on rahat pois kuleksimasta, varsinkin jos niin hölmö tilaaja että suostuu tuntiveloituksiin 110€ tunti ilman ulkopuolista valvontaa. Se valvonta täytyisi järjestää tavalla tai toisella. Muuten homma kusee omistajan kintuille pahasti.Mä joskus diagnosoin tutun tutulle volvoa johon oli merkkiliikkeen amatiosanvaihtajat vaihtaneet 2500eurolla osaa ilman vaikutuksi. Seuraavaksi olis mennyt 1700€ ohjausyksikkö vaihtoon, onneksi omistaja haki pois.
Puoli tuntia ihmettelin, katselin livedataa. Vika oli satkun osassa.
Diagnostiikka on nykyään helvetin kattavaa, sitä pitäisi vaan osaa lukea.
Ikävä kyllä merkkiliikkeissäkin on nykyään niitä jotka vaan uusii osia arvalla.
Toi vaan ihmetyttää monesti autokorjauksissa,kun kylmän viileästi laskutetaan osien vaihdoista, vaikka vika ei korjaannu...Osaamista on merkkiliikkeissäkin. Mutta homman nimi on rahat pois kuleksimasta, varsinkin jos niin hölmö tilaaja että suostuu tuntiveloituksiin 110€ tunti ilman ulkopuolista valvontaa.
Tähän vielä lisäyksenä se, ettei suurin osa kuluttajista tiedä sitä, että jos viet auton sinne huoltoon ja annat pelkän vian kuvauksen (etkä sano että vaihtakaa osa x) ja vika ei tule kuntoon niin korjaamo ei saisi veloittaa osan vaihdosta mitään kun vika ei korjaantunut. Tästä taitaa olla joku ennakkopäätöskin. Mutta suurin osa kuluttajista maksaa kiroillen ja vie seuraavaan liikkeeseen jossa lisää osia vaihdellaan ilman menestystäToi vaan ihmetyttää monesti autokorjauksissa,kun kylmän viileästi laskutetaan osien vaihdoista, vaikka vika ei korjaannu...
Tähän vielä lisäyksenä se, ettei suurin osa kuluttajista tiedä sitä, että jos viet auton sinne huoltoon ja annat pelkän vian kuvauksen (etkä sano että vaihtakaa osa x) ja vika ei tule kuntoon niin korjaamo ei saisi veloittaa osan vaihdosta mitään kun vika ei korjaantunut. Tästä taitaa olla joku ennakkopäätöskin. Mutta suurin osa kuluttajista maksaa kiroillen ja vie seuraavaan liikkeeseen jossa lisää osia vaihdellaan ilman menestystä
Tässä KKV:n ohjeistus kyseiseen asiaan: Korjausten viivästyminen ja virheet – Kilpailu- ja kuluttajavirastoJos asia olisi näin, olisi se melkoisen vallankumouksellinen uutinen, että turhista osanvaihdoista ei tarvitsisi maksaa.
On siinä vaan sitten itellä se todistustaakka, jo korjaamo väittää, että siinäkin oli vikaa.Tähän vielä lisäyksenä se, ettei suurin osa kuluttajista tiedä sitä, että jos viet auton sinne huoltoon ja annat pelkän vian kuvauksen (etkä sano että vaihtakaa osa x) ja vika ei tule kuntoon niin korjaamo ei saisi veloittaa osan vaihdosta mitään kun vika ei korjaantunut. Tästä taitaa olla joku ennakkopäätöskin. Mutta suurin osa kuluttajista maksaa kiroillen ja vie seuraavaan liikkeeseen jossa lisää osia vaihdellaan ilman menestystä
Tässä KKV:n ohjeistus kyseiseen asiaan: Korjausten viivästyminen ja virheet – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Tuollahan se ihan selvästi sanotaan, jos korjaamo vaihtaa ammattitaidottomasti ja mielivaltaisesti osia ja vika ei korjaannu niin menee ihan omaan korjaamon piikkiin.
95-96 niitä ohjelmoitavia (hestec ja haltech ) ruiskuja tehtiin. Esimmäiset jo 1980 luvun lopussa.Toi vaan ihmetyttää monesti autokorjauksissa,kun kylmän viileästi laskutetaan osien vaihdoista, vaikka vika ei korjaannu...
Itse en autohommia tee työkseni, harrastelen, välillä toki laskutankin, kun jotkut haluavat minun autojansa korjaavan. Mutta koulutusta ei ole, kiinnostus on. Tein mm.20vuotta sitten ohjelmoitavan ruiskun pösöön. Silloin se ei ollut, että osta kaupasta, kytke liittimet, laita läppäristä automaattisäätö ja ajele, niin homma toimii.
Jos omassa työssä vaihtelisin vaan osia summassa ilman että diegnosoisin vian, luulisin että hommat loppuisi....
Sisäpuhallin ei anna enää yhtään puhallusta ylös tai jaloille, huurteenpoiston kautta puhaltaa kyllä. Eikös noi kuitenkin saman tuulettimenmoottorin takana yleensä ole? ei vaikutusta onko ilmastointi päällä tai ei, vaikka miten laittaa tuuletuksen maksimiin niin mitään ei vaan tule
Mulla oli jonkun pesun yhteydessä päässy vettä sinne jonnekin läppien luo tai en minä tarkalleen tiedä mihin mutta alkoi taas puhaltaa joka paikkaan kun auto oli lämpimässä hallissa yön yli. Ja kyllä yhden ja saman tuuletinmoottorin takana kaikki. Myös ilmastoinnin vikakoodit kannattaa lukea, jos onkin servoissa jotain vikaa.Sisäpuhallin ei anna enää yhtään puhallusta ylös tai jaloille, huurteenpoiston kautta puhaltaa kyllä. Eikös noi kuitenkin saman tuulettimenmoottorin takana yleensä ole? ei vaikutusta onko ilmastointi päällä tai ei, vaikka miten laittaa tuuletuksen maksimiin niin mitään ei vaan tule
Olen tähän asti ollut varsin tyytyväinen perheemme ranskalaisiin autoihin mutta nyt alkaa usko horjua,
Perinteisellä hautausmaa kierroksella alkoi 407 pösön oikeasta takakulmasta kuulua rahinaa aivan kuten jarrukenkä hieman laahaisi, pari sataa metriä ja ääni hävisi. Seuraavaksi syttyikin abs-valo ja ajonvakautuksen vika ym. valot.
Uusi tunnistinanturi ja abs-kehä maksavat yhteensä n.20€ mutta tunnistimenjohto on pujoteltu niin että sen liittimen irrotus edellyttää takakallistuksenvakaajan, pakoputken, lämpösuojien, sisälokarin ja bensatankin irrotusta. On kyllä tämäkin suunnitteluratkaisu syntynyt ruokatunnin jälkeen vaikka ranskassa viiniä juodaan vain "kohtuudella" aterioidessa niin ei näitä selvinpäin syntyisi.
Olen jo autojen alla ryöminyt sen verran että kiintiö on täynnä niin korjaamolla 2-3 tuntia tässä taitaa vierähtää.
Ihanan edullista mutta ehkä laitan tarjouspyynnön Autojerryyn ja katson laskeeko joku urakan sopivasti pieleen.
Ja ajettavuus on niin kamala, että sen puolen miljoonan rullaaminen kestää hyvinkin 50 vuotta. Mutta makuja on monia sanoi koira kun muniaan nuoliJapanissa valmistetun toyotan ostat bensakoneella niin huolesi ovat ohi. Kulkevat 0.5miljoonaa km hyvinkin matalilla korjaus kustannuksilla,
Onko sulla tai jollain tutulla käytettävissä semmoinen kiinadongle obd-porttiin? Koeajolenkille se kiinni ja antureihin näkyviin vaikka jarrupolkimen asento ja toivottu polttoaineen painearvo. Jos nuupahtaessa data näyttää jarrun olevan päällä ja pyydetty paine laskee = lienee kyse tuosta em. ongelmasta. Vikakoodien puuttuminen kyllä puoltaa sitä, että kyseessä olisi ecun mielestä normaali tapahtuma, eikä vika. Toki voi myös vertailla pyydettyä ja todellista polttoaineen painetta, jos niissä on eroja niin voihan se sinne pumppuunkin liittyä.Kyllä tuolla poljinosastolla näytti ihan erilaiselta kuin mitä videolla tai takaisinkutsussa. Tokihan tuo on uudempaa vuosimalliakin.
Ajelin niin että painelin poljinta normiajossa kokeeksi mutta se käyttäytyi niin kuin jarrupolkimen pitääkin.
Kiihdytin isommalle tielle tuossa pari päivää sitten ja taas teki temput, ehti sekunnin-pari tulla hyvää vetoa/kiihtymistä ja sitten meno tyssäsi kuin olis fuelcut tullut.
Sitä en vaan käsitä miksi huolto ei näe mitään vikakoodeja, luulis nyt syttyhäröä antavan jos kone ei saa bensaa...
Olen tähän asti ollut varsin tyytyväinen perheemme ranskalaisiin autoihin mutta nyt alkaa usko horjua,
Perinteisellä hautausmaa kierroksella alkoi 407 pösön oikeasta takakulmasta kuulua rahinaa aivan kuten jarrukenkä hieman laahaisi, pari sataa metriä ja ääni hävisi. Seuraavaksi syttyikin abs-valo ja ajonvakautuksen vika ym. valot.
Uusi tunnistinanturi ja abs-kehä maksavat yhteensä n.20€ mutta tunnistimenjohto on pujoteltu niin että sen liittimen irrotus edellyttää takakallistuksenvakaajan, pakoputken, lämpösuojien, sisälokarin ja bensatankin irrotusta. On kyllä tämäkin suunnitteluratkaisu syntynyt ruokatunnin jälkeen vaikka ranskassa viiniä juodaan vain "kohtuudella" aterioidessa niin ei näitä selvinpäin syntyisi.
Olen jo autojen alla ryöminyt sen verran että kiintiö on täynnä niin korjaamolla 2-3 tuntia tässä taitaa vierähtää.
Ihanan edullista mutta ehkä laitan tarjouspyynnön Autojerryyn ja katson laskeeko joku urakan sopivasti pieleen.
Harmaa Avensis harmaalla sisustuksella ja kun siihen penkkiin istuu niin ei enää erotu, kiitos ei. Tähän vielä radiosta nova soimaan.Japanissa valmistetun toyotan ostat bensakoneella niin huolesi ovat ohi. Kulkevat 0.5miljoonaa km hyvinkin matalilla korjaus kustannuksilla,
2.0 bensa. Tsekkasin noita vaihto-ohje videoita youtubesta ja tuo luukusta löytyvä liitos siellä näkyi. Mahtaisiko onnistua jos irrotettuun anturiin liitäisi uuden anturi liittimen ja yrittäisi vetää sen paikoilleen, todennäköisesti ei... Ehkäpä budjettiratkaisuna vedän johdot poikki ja uusi anturi liittyy vanhoihin johtoihin.
Avensis ei ole japanissa tehty toyota. Eurooppalainen kyhäelmä, itäisen euroopan sekunda osista koottu, samaa kastia dasian kanssa. Ei toyota.Harmaa Avensis harmaalla sisustuksella ja kun siihen penkkiin istuu niin ei enää erotu, kiitos ei. Tähän vielä radiosta nova soimaan.
Nyt itsellä alla Volvo C70 2,5T manuaali ja harmittelen miksi piti odottaa että täyttää 50 ennen kuin ostaa Volvon. Vaihto ehtona oli 206 RC mutta ei löytynyt silloin sopivaa.
Avensis ei ole japanissa tehty toyota. Eurooppalainen kyhäelmä, itäisen euroopan sekunda osista koottu, samaa kastia dasian kanssa. Ei toyota.
Tankin takareunan tiputtaa alemmas ja laittaa uuden anturin liittimen kiinni ja teippaa toisen pään vanhaan johtoon ja vetää tankin välistä alas2.0 bensa. Tsekkasin noita vaihto-ohje videoita youtubesta ja tuo luukusta löytyvä liitos siellä näkyi. Mahtaisiko onnistua jos irrotettuun anturiin liitäisi uuden anturi liittimen ja yrittäisi vetää sen paikoilleen, todennäköisesti ei... Ehkäpä budjettiratkaisuna vedän johdot poikki ja uusi anturi liittyy vanhoihin johtoihin.
2.0 bensa. Tsekkasin noita vaihto-ohje videoita youtubesta ja tuo luukusta löytyvä liitos siellä näkyi. Mahtaisiko onnistua jos irrotettuun anturiin liitäisi uuden anturi liittimen ja yrittäisi vetää sen paikoilleen, todennäköisesti ei... Ehkäpä budjettiratkaisuna vedän johdot poikki ja uusi anturi liittyy vanhoihin johtoihin.
4wd Hilux 2,4L diesel olisi ikiliikkuja ja sillä selviäisi vaikka maailmanlopusta mutta näitä ei riitä kaikille. Tuohon kunnon ahdin, korotukset alustaan, vinssiä ja snorkkelia sekä lisävaloa niin avot. Toki oma hitsikone ja taitoa+intoa pitää löytyä.Avensis ei ole japanissa tehty toyota. Eurooppalainen kyhäelmä, itäisen euroopan sekunda osista koottu, samaa kastia dasian kanssa. Ei toyota.