Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

No niin, C4 palasi henkiin. Startin sulake oli kärähtänyt ja siinä jostain syystä 25A sulake, kun pitäisi olla 15A. Siihen viistoistanen kiinni.

Lepojännite 12.5V ja latausjännite 14.4V.
Varmaan palaa kohta uudestaan, olisko aikasemman "korjauksen" takia jo suurempi :smoke:
 
No niin, C4 palasi henkiin. Startin sulake oli kärähtänyt ja siinä jostain syystä 25A sulake, kun pitäisi olla 15A. Siihen viistoistanen kiinni.

Lepojännite 12.5V ja latausjännite 14.4V.
Varmaan palaa kohta uudestaan, olisko aikasemman "korjauksen" takia jo suurempi :smoke:
Voisi olla hyvä idea katsoa, että startin piuhat on kunnossa, samoin kuin akun maadoitus. Ei se sulake tosiaan pala ilman syytä.
 
Voisi olla hyvä idea katsoa, että startin piuhat on kunnossa, samoin kuin akun maadoitus. Ei se sulake tosiaan pala ilman syytä.

Ei se pala ilman syytä, mutta on sitä väkisin starttailtu kovalla pakkasella. Eka jopa näytti että korissa olis plussavaraus. Eipä sitten mitään erikoista. On syytä katsastaa nuo. Autoon varasulakkeita.
 
Oli tossa pitkän pakkasjakson aikana semmonen ongelma että tyhjäkäynti aaltoili ja tahto sitten sammuakin aina välillä risteyksissä ym, ajossa ei ollu mitään ongelmaa. ei nykimistä ym.
sytty moottorin vikavalo ja esp valo jossain kohtaa ton vian aikana mutta ne hävis....
No vein pajalle kun ei tuolla ulkona viitsiny itekään alkaa tutkiskelemaan niin osoittautu luultavasti maadotushäikäks kun nyt toimii ok
 
Kaasuauto VW Passat, kilsoja vasta karvan alle 130tkm. Nyt meni vesipumppu vaihtoon toistamiseen reilun vuoden sisään ja kattelin huoltokirjaa että näköjään mennyt myös edellisellä omistajalla.

Eka oire on vikakoodi mekaanisen ahtimen magneettikytkin ei toimi. Syy on että se magneettikytkin on aivan jumissa ja se on sijoitettu niin että menee samalla koko vesipumppu vaihtoon. Kohta menee auto vaihtoon. Mitään käsitystä miksi tuo jumittaa aina ja miten vois ehkäistä? Vinkkejä tuli että kaasuttelee reippaammin mutta silloin se herättelee turboahdinta eikä tota mekaanista ahdinta eli ei oikein sekään auta..
Oli tossa pitkän pakkasjakson aikana semmonen ongelma että tyhjäkäynti aaltoili ja tahto sitten sammuakin aina välillä risteyksissä ym, ajossa ei ollu mitään ongelmaa. ei nykimistä ym.
sytty moottorin vikavalo ja esp valo jossain kohtaa ton vian aikana mutta ne hävis....
No vein pajalle kun ei tuolla ulkona viitsiny itekään alkaa tutkiskelemaan niin osoittautu luultavasti maadotushäikäks kun nyt toimii ok
Octavia tekee ittellä samaa kylmänä. Jo tunnin roikka-aika tuntuu auttavan. Hoipertelee kylmäkäynnistyksessä, kuulostaa ihan sammuvan välillä ja sit taas röhähtelee.. Akun vikavalon sytytti ja moottorin ja tuon epc:n. Oisko tosiaan joku altis paikka maadotuskaapelin vialle..
 
Kaasuauto VW Passat, kilsoja vasta karvan alle 130tkm. Nyt meni vesipumppu vaihtoon toistamiseen reilun vuoden sisään ja kattelin huoltokirjaa että näköjään mennyt myös edellisellä omistajalla.

Eka oire on vikakoodi mekaanisen ahtimen magneettikytkin ei toimi. Syy on että se magneettikytkin on aivan jumissa ja se on sijoitettu niin että menee samalla koko vesipumppu vaihtoon. Kohta menee auto vaihtoon. Mitään käsitystä miksi tuo jumittaa aina ja miten vois ehkäistä? Vinkkejä tuli että kaasuttelee reippaammin mutta silloin se herättelee turboahdinta eikä tota mekaanista ahdinta eli ei oikein sekään auta..
Octavia tekee ittellä samaa kylmänä. Jo tunnin roikka-aika tuntuu auttavan. Hoipertelee kylmäkäynnistyksessä, kuulostaa ihan sammuvan välillä ja sit taas röhähtelee.. Akun vikavalon sytytti ja moottorin ja tuon epc:n. Oisko tosiaan joku altis paikka maadotuskaapelin vialle..

noi maadotushommat saattaa melko ihmeellisiäkin vikoja tehdä, tossa pari viikkoo sitten katoin videon jossa mersun abs herjaili ja autoon vaihdettiin osaa abs pumpusta lähtien kunnes selvis että lopulta oli maadotusvika vain.
autosähkopaja otti tosta mun keissistä 50e kun epäili heti maadotusongelmaa niin kävi kaikki maadotuspisteet läpi ja viat poistu
 
Viimeksi muokattu:
Nykyiset ongelmat siis ovat tuo ujellus (jostain) ja vasemman etukulman kalkatus. Huomasin eilen, että k.o. kulman jousi takeltelee ja narisee kun pyöriä kääntelee ilmassa. Siellä on uusi yläpään laakeri, mutta liekö mennyt sitten paskaksi esim. vetaria tai alapalloa irti hakatessa, noihin piti molempiin käyttää voimaa aika reilusti ja erityisesti alapallon irroittamisessa voima on varmasti välittynyt tuonne iskarin tuentaankin, kun sitä on iskarin suuntaisesti täytynyt lyödä irti. Lisäksi löysin takaa oikealta alkavan laakerivian, joka tuntuu lähinnä jousen tärinänä, välystä siellä ei tunnu pyörää heiluttelemalla kumminkaan. Kai tuo voisi silti sitä ääntä aiheuttaa. Lisäksi ohjauskulmissa lienee sanomista, sillä oon uusinut aika monta osaa sen mittauksen jälkeen.
Lisätäänpä vielä tähän. Sisempiä vetoniveliä ei tahdo oikein tuohon omaan Kiaan löytyä. Nyt kuitenkin bongasin, että IX35:n vetari on muuten identtinen, mutta malja on about 20 mm pidempi. Aiheuttaakohan tuo ongelmia? Eli muuten mitat täsmää, mutta tässä kuvassa 111,4 mm on itsellä ~ 92 mm ja tämän myötä tietysti kokonaispituus ~ 150. Teoriassahan tuo toimii hyvin niin kauan, kun akseli ei joudu ääriasentoihin sisäpäästään.
Auto on nyt lähes ehjä :D Löysin briteistä tuon sisäpään vetarin, toimitettuna ja tullattuna 75 € mikä on vielä aika paljon parempi kuin marmorin 1100 €. Oikealta puolelta irrotetusta vetoakselista otin sisäpäähän nivelen nyt väliaikaisesti, koska toimitus menee ilmeisesti ensi vuoteen tuolla tilaamallani osalla. Yllätys oli suuri, kun aloin vaihtaa tuota sisäpään niveltä, etsin rasvan alta lukkorengasta, joka loisti poissaolollaan. Lopulta lukkorengas löytyi sieltä maljan puolelta irtonaisena ja oli pyörinyt nivelessä irrallisena, tiedä sitten kuinka kauan. Pyörän kulmat katsottu myös ja vaihdoin sen oikean takalaakerin.

Tällä hetkellä auto kulkee suoraan, ei kolise, eikä ravista. Jäljelle jäi vielä lähinnä lattiassa tuntuva värinä, ehkä se voisi olla noista tukikumeista sitten. Mielestäni auto jonkinverran tärisee normaalia enemmän tyhjäkäynnilläkin. Liikkeessä tuo värinä myös kuuluu ja se muuttuu nopeuden mukaan, mutta ehkä joku vaihdelaatikon tukikumi voisi aiheuttaa tämmöistä. En ole varma onko tämä nyt enää oikea löydös vai oonko vaan liian fiksoitunut noihin ääniin ja tässä kohtaa kuuluisi sitten pistää sitä radiota isommalle.

Tuo em. iskarin yläpään laakerointi on vielä purkamatta, sekin varmaan voisi aiheuttaa värinöitä, mutta kaiken järjen mukaan ei tyhjäkäynnillä auton seistessä?

E: Ja toki se vaihtamani tilapäisosa on myös kulunut, kai sekin voi jotain värinöitä aiheuttaa. Tosin ei senkään pitäisi tyhjäkäynnillä mitään kovemmin täristä.
 
Laitetaan nyt vielä (toivottavasti viimeinen) käänne tuossa akun vaihdossa. Huomasin että FM-radion kontrollit eivät toimineet kosketusnäytön kautta, eikä koko audion osalta pysynyt auton sammuttamisen jälkeen muistissa viimeisin käytössä ollut lähde. Youtubesta löytyi kuitenkin ohje kosketusnäytön resetoimiseen, ja se palautti toiminnan normaaliksi. Toivottavasti ei tarvitse enempää ihmetelllä enää tätä.
 
No niin, C4 palasi henkiin. Startin sulake oli kärähtänyt ja siinä jostain syystä 25A sulake, kun pitäisi olla 15A. Siihen viistoistanen kiinni.

Lepojännite 12.5V ja latausjännite 14.4V.
Joissain pösöissä on ihan tehtaan korjausohjeena vaihtaa startin sulake isompaan. Luultavasti citroenilla samaa vaivaa.
 
Mitkä mahdollisuudet on että akku mennyt vaihtokuntoon? Ollut monta viikkoa kovilla pakkasilla käyttämättä ja lataamatta. Alkutalvesta oli vielä pirteä. Nyt himmeänä paloi auton lamput eikä tunnu vastaanottavan virtaa. Sisällä jo pari tuntia ollut niin saiskohan soivan pelin huomiselle? :D
 
Mitkä mahdollisuudet on että akku mennyt vaihtokuntoon? Ollut monta viikkoa kovilla pakkasilla käyttämättä ja lataamatta. Alkutalvesta oli vielä pirteä. Nyt himmeänä paloi auton lamput eikä tunnu vastaanottavan virtaa. Sisällä jo pari tuntia ollut niin saiskohan soivan pelin huomiselle? :D

Jos sulla on ylläpitolaturi, niin voi olla nihkeää elvyttää tyhjää akkua. Sellainen vanhan ajan älytön laturi vois toimia paremmin.
 
Ite jätin taannoin kesäauton akun kiinni talveksi ja keväällä se oli tasan 0V. Lämpimässä tallissa oli kuitenkin. Älylaturi ei edes tunnistanu että olis akkua perässä ollu. Sit perinteisellä vaan ensin herättelyä ja älylaturilla jatkoi siitä, hyvin se ainakin vielä sen kesän toimi. :)
 
Ite jätin taannoin kesäauton akun kiinni talveksi ja keväällä se oli tasan 0V. Lämpimässä tallissa oli kuitenkin. Älylaturi ei edes tunnistanu että olis akkua perässä ollu. Sit perinteisellä vaan ensin herättelyä ja älylaturilla jatkoi siitä, hyvin se ainakin vielä sen kesän toimi. :)
Esim bilteman laturissa on jännitteensyöttö-ominaisuus(tekee siitä "tyhmän" antaa sen 12v, eikä välitä kuormasta jos se ei mene yli sallitun), sillä saa hyvin heräteltyä täysin tyhjää akkua. parin tunnin jälkeen jo suostuu ottamaan latausta vastaan.

Jännä sinänsä, että monessa kalliimmassa tuota ei ole.
 
Esim bilteman laturissa on jännitteensyöttö-ominaisuus(tekee siitä "tyhmän" antaa sen 12v, eikä välitä kuormasta jos se ei mene yli sallitun), sillä saa hyvin heräteltyä täysin tyhjää akkua. parin tunnin jälkeen jo suostuu ottamaan latausta vastaan.

Jännä sinänsä, että monessa kalliimmassa tuota ei ole.
Yleensä ne älylaturit tehdään idiootti varmoiksi, eikä tuollaista mahdollisesti esim kennovikaisen akun leväyttävää ominaisuutta haluta laittaa varmasti ihan oman perseen suojaksi.
 
Mitkä mahdollisuudet on että akku mennyt vaihtokuntoon? Ollut monta viikkoa kovilla pakkasilla käyttämättä ja lataamatta. Alkutalvesta oli vielä pirteä. Nyt himmeänä paloi auton lamput eikä tunnu vastaanottavan virtaa. Sisällä jo pari tuntia ollut niin saiskohan soivan pelin huomiselle? :D
@Myrkky Lähti auto käyntiin pienen sulattelun ja Leader 400-starttiboosterin avustamana.
 
Yleensä ne älylaturit tehdään idiootti varmoiksi, eikä tuollaista mahdollisesti esim kennovikaisen akun leväyttävää ominaisuutta haluta laittaa varmasti ihan oman perseen suojaksi.
Aika olematon mahdollisuus tuohon, ja tuo on vielä erikseen jännitteen syöttöön tarkoitettu, tulee adapterilla jolla saa vaikka autojääkaapin kiinni.
Tuskin joku joka ei mitään mistään ymmärrä osaisi tuota ominaisuutta käyttää akun latukseen...
 
Aaa, nyt tajusin, katkaisin siis sammuttaa valon eikä toisinpäin, sen takia en heti ollut kartalla. Pitänee tutkia omasta pirssistä että miltä näyttää.

Kyllä tuolla poljinosastolla näytti ihan erilaiselta kuin mitä videolla tai takaisinkutsussa. Tokihan tuo on uudempaa vuosimalliakin.

Ajelin niin että painelin poljinta normiajossa kokeeksi mutta se käyttäytyi niin kuin jarrupolkimen pitääkin.

Kiihdytin isommalle tielle tuossa pari päivää sitten ja taas teki temput, ehti sekunnin-pari tulla hyvää vetoa/kiihtymistä ja sitten meno tyssäsi kuin olis fuelcut tullut.

Sitä en vaan käsitä miksi huolto ei näe mitään vikakoodeja, luulis nyt syttyhäröä antavan jos kone ei saa bensaa...
 
Kyllä tuolla poljinosastolla näytti ihan erilaiselta kuin mitä videolla tai takaisinkutsussa. Tokihan tuo on uudempaa vuosimalliakin.

Ajelin niin että painelin poljinta normiajossa kokeeksi mutta se käyttäytyi niin kuin jarrupolkimen pitääkin.

Kiihdytin isommalle tielle tuossa pari päivää sitten ja taas teki temput, ehti sekunnin-pari tulla hyvää vetoa/kiihtymistä ja sitten meno tyssäsi kuin olis fuelcut tullut.

Sitä en vaan käsitä miksi huolto ei näe mitään vikakoodeja, luulis nyt syttyhäröä antavan jos kone ei saa bensaa...

Jos moottorinohjain rajoittaa tehoa, siitä ei jää vikakoodia. Eli joku rajoitin (ei vika) tulee päälle. Olisi hyvä saada testeri kiinni ja saada toistettua tuo vika, niin pääsisi kiinni mikä tuon aiheuttaa.
 
Jos moottorinohjain rajoittaa tehoa, siitä ei jää vikakoodia. Eli joku rajoitin (ei vika) tulee päälle. Olisi hyvä saada testeri kiinni ja saada toistettua tuo vika, niin pääsisi kiinni mikä tuon aiheuttaa.

Testeri päällä olivat huollossa ajelleet ja mitä saivat selville niin korkepainepumpun lukemat eivät olleet hyytymistilanteessa ohjearvoissa. Olivat sitä vaihtamassa uuteen mutta homma jäi nyt kesken kun arvotaan että kuka maksaa, KIA vai myyjäliike vai kristillinen tasajako.
Mulle sentään luvattiin ettei mene omasta pussista senttiäkään vaikka takuu jo loppuikin.

Joskus googlasin enemmänkin näistä ongelmista ja löysin tapauksen missä meno kyykkäs paljon herkemmin eikä mitään vikakoodeja. Oli sitten vaihdettu tavaraa vaihdelaatikkoa myöten takuuseen 20k€ arvosta kunnes lopulta korkeapainepumpun vaihtoivat millä tuli kuntoon. :lol:
 
Testeri päällä olivat huollossa ajelleet ja mitä saivat selville niin korkepainepumpun lukemat eivät olleet hyytymistilanteessa ohjearvoissa. Olivat sitä vaihtamassa uuteen mutta homma jäi nyt kesken kun arvotaan että kuka maksaa, KIA vai myyjäliike vai kristillinen tasajako.
Mulle sentään luvattiin ettei mene omasta pussista senttiäkään vaikka takuu jo loppuikin.

Joskus googlasin enemmänkin näistä ongelmista ja löysin tapauksen missä meno kyykkäs paljon herkemmin eikä mitään vikakoodeja. Oli sitten vaihdettu tavaraa vaihdelaatikkoa myöten takuuseen 20k€ arvosta kunnes lopulta korkeapainepumpun vaihtoivat millä tuli kuntoon. :lol:
3500€ kristillinen lasku, sinun osuutesi tasajaosta 1750€ (350e pumpusta todellisuudessa)Muokkaa
 
Testeri päällä olivat huollossa ajelleet ja mitä saivat selville niin korkepainepumpun lukemat eivät olleet hyytymistilanteessa ohjearvoissa. Olivat sitä vaihtamassa uuteen mutta homma jäi nyt kesken kun arvotaan että kuka maksaa, KIA vai myyjäliike vai kristillinen tasajako.
Mulle sentään luvattiin ettei mene omasta pussista senttiäkään vaikka takuu jo loppuikin.

Joskus googlasin enemmänkin näistä ongelmista ja löysin tapauksen missä meno kyykkäs paljon herkemmin eikä mitään vikakoodeja. Oli sitten vaihdettu tavaraa vaihdelaatikkoa myöten takuuseen 20k€ arvosta kunnes lopulta korkeapainepumpun vaihtoivat millä tuli kuntoon. :lol:
Mä joskus diagnosoin tutun tutulle volvoa johon oli merkkiliikkeen amatiosanvaihtajat vaihtaneet 2500eurolla osaa ilman vaikutuksi. Seuraavaksi olis mennyt 1700€ ohjausyksikkö vaihtoon, onneksi omistaja haki pois.

Puoli tuntia ihmettelin, katselin livedataa. Vika oli satkun osassa.
Diagnostiikka on nykyään helvetin kattavaa, sitä pitäisi vaan osaa lukea.
Ikävä kyllä merkkiliikkeissäkin on nykyään niitä jotka vaan uusii osia arvalla.
 
Mä joskus diagnosoin tutun tutulle volvoa johon oli merkkiliikkeen amatiosanvaihtajat vaihtaneet 2500eurolla osaa ilman vaikutuksi. Seuraavaksi olis mennyt 1700€ ohjausyksikkö vaihtoon, onneksi omistaja haki pois.

Puoli tuntia ihmettelin, katselin livedataa. Vika oli satkun osassa.
Diagnostiikka on nykyään helvetin kattavaa, sitä pitäisi vaan osaa lukea.
Ikävä kyllä merkkiliikkeissäkin on nykyään niitä jotka vaan uusii osia arvalla.
Osaamista on merkkiliikkeissäkin. Mutta homman nimi on rahat pois kuleksimasta, varsinkin jos niin hölmö tilaaja että suostuu tuntiveloituksiin 110€ tunti ilman ulkopuolista valvontaa. Se valvonta täytyisi järjestää tavalla tai toisella. Muuten homma kusee omistajan kintuille pahasti.
 
Viimeksi muokattu:
Osaamista on merkkiliikkeissäkin. Mutta homman nimi on rahat pois kuleksimasta, varsinkin jos niin hölmö tilaaja että suostuu tuntiveloituksiin 110€ tunti ilman ulkopuolista valvontaa.
Toi vaan ihmetyttää monesti autokorjauksissa,kun kylmän viileästi laskutetaan osien vaihdoista, vaikka vika ei korjaannu...
Itse en autohommia tee työkseni, harrastelen, välillä toki laskutankin, kun jotkut haluavat minun autojansa korjaavan. Mutta koulutusta ei ole, kiinnostus on. Tein mm.20vuotta sitten ohjelmoitavan ruiskun pösöön. Silloin se ei ollut, että osta kaupasta, kytke liittimet, laita läppäristä automaattisäätö ja ajele, niin homma toimii.

Jos omassa työssä vaihtelisin vaan osia summassa ilman että diegnosoisin vian, luulisin että hommat loppuisi....
 
Toi vaan ihmetyttää monesti autokorjauksissa,kun kylmän viileästi laskutetaan osien vaihdoista, vaikka vika ei korjaannu...
Tähän vielä lisäyksenä se, ettei suurin osa kuluttajista tiedä sitä, että jos viet auton sinne huoltoon ja annat pelkän vian kuvauksen (etkä sano että vaihtakaa osa x) ja vika ei tule kuntoon niin korjaamo ei saisi veloittaa osan vaihdosta mitään kun vika ei korjaantunut. Tästä taitaa olla joku ennakkopäätöskin. Mutta suurin osa kuluttajista maksaa kiroillen ja vie seuraavaan liikkeeseen jossa lisää osia vaihdellaan ilman menestystä
 
Tähän vielä lisäyksenä se, ettei suurin osa kuluttajista tiedä sitä, että jos viet auton sinne huoltoon ja annat pelkän vian kuvauksen (etkä sano että vaihtakaa osa x) ja vika ei tule kuntoon niin korjaamo ei saisi veloittaa osan vaihdosta mitään kun vika ei korjaantunut. Tästä taitaa olla joku ennakkopäätöskin. Mutta suurin osa kuluttajista maksaa kiroillen ja vie seuraavaan liikkeeseen jossa lisää osia vaihdellaan ilman menestystä

Jos asia olisi näin, olisi se melkoisen vallankumouksellinen uutinen, että turhista osanvaihdoista ei tarvitsisi maksaa.
 
Tähän vielä lisäyksenä se, ettei suurin osa kuluttajista tiedä sitä, että jos viet auton sinne huoltoon ja annat pelkän vian kuvauksen (etkä sano että vaihtakaa osa x) ja vika ei tule kuntoon niin korjaamo ei saisi veloittaa osan vaihdosta mitään kun vika ei korjaantunut. Tästä taitaa olla joku ennakkopäätöskin. Mutta suurin osa kuluttajista maksaa kiroillen ja vie seuraavaan liikkeeseen jossa lisää osia vaihdellaan ilman menestystä
On siinä vaan sitten itellä se todistustaakka, jo korjaamo väittää, että siinäkin oli vikaa.
Tuossakin oli niin, että sähköinen kaasuläppä vaihdettiin pikkukorjaamolla uuteen-> vaatii ohjelmoinnin volvolla->hinurilla sinne-> ilmoittivat, että kaasuläppä rikki-> laittoivat uuden, ei vaikutusta. asiakas pyysi saada vanhan(juuri uusitun uuden läpän) itselleen, että voi laittaa takuusen. Ilmoittivat, että ei ollut pyydetty säilyttämään, on jo hävitetty. Sitten vaihdeltiin muutakin, ilman auton käyntiin saamista. Tuo ei antanut vikakoodia, joten jonnet ei osanneet kuin arpoa mistä vika voisi johtua...
 
Tässä KKV:n ohjeistus kyseiseen asiaan: Korjausten viivästyminen ja virheet – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Tuollahan se ihan selvästi sanotaan, jos korjaamo vaihtaa ammattitaidottomasti ja mielivaltaisesti osia ja vika ei korjaannu niin menee ihan omaan korjaamon piikkiin.

Tuo on kyllä kaikkea muuta kuin selvä asia. Eikä oikein voi sanoa että on mielivaltaisesti vaihtettu osia, jos on merkin vikakaaviota noudattaen poissulkevasti osia vaihdettu. Kyllä ne vaihdetut osat veloitetaan asiakkaalta ihan samalla tavalla kuin on tähänkin asti tehty. Ei yksikään korjaamo ilmaiseksi osia vaihtele. Lähinnä tuo tulee kysymykseen silloin, jos moottorivikaiseen autoon pyytämättä vaihdetaan pyöränlaakerit taakse tms.
 
Toi vaan ihmetyttää monesti autokorjauksissa,kun kylmän viileästi laskutetaan osien vaihdoista, vaikka vika ei korjaannu...
Itse en autohommia tee työkseni, harrastelen, välillä toki laskutankin, kun jotkut haluavat minun autojansa korjaavan. Mutta koulutusta ei ole, kiinnostus on. Tein mm.20vuotta sitten ohjelmoitavan ruiskun pösöön. Silloin se ei ollut, että osta kaupasta, kytke liittimet, laita läppäristä automaattisäätö ja ajele, niin homma toimii.

Jos omassa työssä vaihtelisin vaan osia summassa ilman että diegnosoisin vian, luulisin että hommat loppuisi....
95-96 niitä ohjelmoitavia (hestec ja haltech ) ruiskuja tehtiin. Esimmäiset jo 1980 luvun lopussa.
 
Saisko täältä raadilta apuja ongelmaan.
Vaihdettiin hammastanko rikkinäisen tilalle ja nyt ratti takertelee. Linkki aiheeseen.

Pitäisköhä seuraavaks ottaa kaikki letkut auki
Ja huuhdella, pitää etupuskuri silloin ottaa auki. Tai miten muutoin vois todeta hammastangon olevan viallinen alkujaanki

2 uutta o rengasta tilattu 10e kpl länsiautost.
Numerot 28 ja 10, jos se ääni vois johtua vuotavast stefast.

Kävin kokeilee ku ratti jumittaa niin annan hetken olla sammuksissa ja sit käynnistän uudelleen niin sit palautuu tehostus hetkeksi, ei niin pitkäksi aikaa kuin kylmänä ollessaan. Muutoin mennää kaasunvoimalla säätäämäl

Nii ja tää sama auto Alko 5v ja 70tkm temppuilee lähes samal taval ja silloin vika oli likaa linjoissa.
 

Liitteet

  • 539f17404240e8ae95c9fbd3ecc3cd05.png
    539f17404240e8ae95c9fbd3ecc3cd05.png
    256,2 KB · Luettu: 22
Viimeksi muokattu:
Taannoin ajelin vuosia Saab 9-5:lla missä tietysti virisoftaa ja SID-INFO korkattu. Sieltä jos mistä sai tehtyä diagnoosit helposti, jos ei vikakoodilla niin sitten ihan anturiarvoja seuraamalla eri tilanteissa. Aina tuli kuntoon ilman arpomista.

Sitä on hieman ikävä.
 
Olen tähän asti ollut varsin tyytyväinen perheemme ranskalaisiin autoihin mutta nyt alkaa usko horjua,
Perinteisellä hautausmaa kierroksella alkoi 407 pösön oikeasta takakulmasta kuulua rahinaa aivan kuten jarrukenkä hieman laahaisi, pari sataa metriä ja ääni hävisi. Seuraavaksi syttyikin abs-valo ja ajonvakautuksen vika ym. valot.
Uusi tunnistinanturi ja abs-kehä maksavat yhteensä n.20€ mutta tunnistimenjohto on pujoteltu niin että sen liittimen irrotus edellyttää takakallistuksenvakaajan, pakoputken, lämpösuojien, sisälokarin ja bensatankin irrotusta. On kyllä tämäkin suunnitteluratkaisu syntynyt ruokatunnin jälkeen vaikka ranskassa viiniä juodaan vain "kohtuudella" aterioidessa niin ei näitä selvinpäin syntyisi.
Olen jo autojen alla ryöminyt sen verran että kiintiö on täynnä niin korjaamolla 2-3 tuntia tässä taitaa vierähtää.
Ihanan edullista mutta ehkä laitan tarjouspyynnön Autojerryyn ja katson laskeeko joku urakan sopivasti pieleen.:)
 
Sisäpuhallin ei anna enää yhtään puhallusta ylös tai jaloille, huurteenpoiston kautta puhaltaa kyllä. Eikös noi kuitenkin saman tuulettimenmoottorin takana yleensä ole? ei vaikutusta onko ilmastointi päällä tai ei, vaikka miten laittaa tuuletuksen maksimiin niin mitään ei vaan tule
 
Sisäpuhallin ei anna enää yhtään puhallusta ylös tai jaloille, huurteenpoiston kautta puhaltaa kyllä. Eikös noi kuitenkin saman tuulettimenmoottorin takana yleensä ole? ei vaikutusta onko ilmastointi päällä tai ei, vaikka miten laittaa tuuletuksen maksimiin niin mitään ei vaan tule

esim läppien servomoottori rikki. kannattaa lukea ilmastoinnin vikakoodit.
 
Sisäpuhallin ei anna enää yhtään puhallusta ylös tai jaloille, huurteenpoiston kautta puhaltaa kyllä. Eikös noi kuitenkin saman tuulettimenmoottorin takana yleensä ole? ei vaikutusta onko ilmastointi päällä tai ei, vaikka miten laittaa tuuletuksen maksimiin niin mitään ei vaan tule
Mulla oli jonkun pesun yhteydessä päässy vettä sinne jonnekin läppien luo tai en minä tarkalleen tiedä mihin mutta alkoi taas puhaltaa joka paikkaan kun auto oli lämpimässä hallissa yön yli. Ja kyllä yhden ja saman tuuletinmoottorin takana kaikki. Myös ilmastoinnin vikakoodit kannattaa lukea, jos onkin servoissa jotain vikaa.

Edit. Oliko automaatti-ilmastoinnilla vai manuaali? Vaikka ei tuo nyt sinänsä vaikuta samat servot siellä läppiä pyörittää
 
Olen tähän asti ollut varsin tyytyväinen perheemme ranskalaisiin autoihin mutta nyt alkaa usko horjua,
Perinteisellä hautausmaa kierroksella alkoi 407 pösön oikeasta takakulmasta kuulua rahinaa aivan kuten jarrukenkä hieman laahaisi, pari sataa metriä ja ääni hävisi. Seuraavaksi syttyikin abs-valo ja ajonvakautuksen vika ym. valot.
Uusi tunnistinanturi ja abs-kehä maksavat yhteensä n.20€ mutta tunnistimenjohto on pujoteltu niin että sen liittimen irrotus edellyttää takakallistuksenvakaajan, pakoputken, lämpösuojien, sisälokarin ja bensatankin irrotusta. On kyllä tämäkin suunnitteluratkaisu syntynyt ruokatunnin jälkeen vaikka ranskassa viiniä juodaan vain "kohtuudella" aterioidessa niin ei näitä selvinpäin syntyisi.
Olen jo autojen alla ryöminyt sen verran että kiintiö on täynnä niin korjaamolla 2-3 tuntia tässä taitaa vierähtää.
Ihanan edullista mutta ehkä laitan tarjouspyynnön Autojerryyn ja katson laskeeko joku urakan sopivasti pieleen.:)

Japanissa valmistetun toyotan ostat bensakoneella niin huolesi ovat ohi. Kulkevat 0.5miljoonaa km hyvinkin matalilla korjaus kustannuksilla,
 
Kyllä tuolla poljinosastolla näytti ihan erilaiselta kuin mitä videolla tai takaisinkutsussa. Tokihan tuo on uudempaa vuosimalliakin.

Ajelin niin että painelin poljinta normiajossa kokeeksi mutta se käyttäytyi niin kuin jarrupolkimen pitääkin.

Kiihdytin isommalle tielle tuossa pari päivää sitten ja taas teki temput, ehti sekunnin-pari tulla hyvää vetoa/kiihtymistä ja sitten meno tyssäsi kuin olis fuelcut tullut.

Sitä en vaan käsitä miksi huolto ei näe mitään vikakoodeja, luulis nyt syttyhäröä antavan jos kone ei saa bensaa...
Onko sulla tai jollain tutulla käytettävissä semmoinen kiinadongle obd-porttiin? Koeajolenkille se kiinni ja antureihin näkyviin vaikka jarrupolkimen asento ja toivottu polttoaineen painearvo. Jos nuupahtaessa data näyttää jarrun olevan päällä ja pyydetty paine laskee = lienee kyse tuosta em. ongelmasta. Vikakoodien puuttuminen kyllä puoltaa sitä, että kyseessä olisi ecun mielestä normaali tapahtuma, eikä vika. Toki voi myös vertailla pyydettyä ja todellista polttoaineen painetta, jos niissä on eroja niin voihan se sinne pumppuunkin liittyä.

Carscanner niminen appi ainakin itsellä näyttää aika paljon sensoreita. Ilmaisversiossa rajoitteena tosin, ettei livedataa saa kuin kahdesta kerrallaan.

Itse kurkkasin oman polkimeni myös ja ei sekään ollut samannäköinen kun videolla. Itsellä tuo nuupahtelu on loppunut, tiedä sitten mistä johtui. Mulla tosin hyytyi pari kertaa kovilla pakkasilla auto ja jätti vikakoodit polttoaineen paineesta, tämä loppui polttoainesuodattimen vaihdolla. Ehkä siellä sitten oli jotain vähän ahtaalla. Noissa kiihdytysongelmissa ei kyllä itelläkään tullut vikakoodia.
 
Olen tähän asti ollut varsin tyytyväinen perheemme ranskalaisiin autoihin mutta nyt alkaa usko horjua,
Perinteisellä hautausmaa kierroksella alkoi 407 pösön oikeasta takakulmasta kuulua rahinaa aivan kuten jarrukenkä hieman laahaisi, pari sataa metriä ja ääni hävisi. Seuraavaksi syttyikin abs-valo ja ajonvakautuksen vika ym. valot.
Uusi tunnistinanturi ja abs-kehä maksavat yhteensä n.20€ mutta tunnistimenjohto on pujoteltu niin että sen liittimen irrotus edellyttää takakallistuksenvakaajan, pakoputken, lämpösuojien, sisälokarin ja bensatankin irrotusta. On kyllä tämäkin suunnitteluratkaisu syntynyt ruokatunnin jälkeen vaikka ranskassa viiniä juodaan vain "kohtuudella" aterioidessa niin ei näitä selvinpäin syntyisi.
Olen jo autojen alla ryöminyt sen verran että kiintiö on täynnä niin korjaamolla 2-3 tuntia tässä taitaa vierähtää.
Ihanan edullista mutta ehkä laitan tarjouspyynnön Autojerryyn ja katson laskeeko joku urakan sopivasti pieleen.:)

MIllä koneella/korimalli. Liittimet tulee bensapumpun tienoille ja autossa pitäisi olla takapenkin alla luukku sinne. Onnistuisikohan sen kautta liittimien irroitus. Kai ne sinne saa sitten pujoteltua jotenkin. Ohjearvo reilu 2h.

407.png
 
Japanissa valmistetun toyotan ostat bensakoneella niin huolesi ovat ohi. Kulkevat 0.5miljoonaa km hyvinkin matalilla korjaus kustannuksilla,
Harmaa Avensis harmaalla sisustuksella ja kun siihen penkkiin istuu niin ei enää erotu, kiitos ei. Tähän vielä radiosta nova soimaan.:)
Nyt itsellä alla Volvo C70 2,5T manuaali ja harmittelen miksi piti odottaa että täyttää 50 ennen kuin ostaa Volvon.:cool: Vaihto ehtona oli 206 RC mutta ei löytynyt silloin sopivaa.
 
Viimeksi muokattu:
MIllä koneella/korimalli. Liittimet tulee bensapumpun tienoille ja autossa pitäisi olla takapenkin alla luukku sinne. Onnistuisikohan sen kautta liittimien irroitus. Kai ne sinne saa sitten pujoteltua jotenkin. Ohjearvo reilu 2h.

407.png
2.0 bensa. Tsekkasin noita vaihto-ohje videoita youtubesta ja tuo luukusta löytyvä liitos siellä näkyi. Mahtaisiko onnistua jos irrotettuun anturiin liitäisi uuden anturi liittimen ja yrittäisi vetää sen paikoilleen, todennäköisesti ei... Ehkäpä budjettiratkaisuna vedän johdot poikki ja uusi anturi liittyy vanhoihin johtoihin.
 
Harmaa Avensis harmaalla sisustuksella ja kun siihen penkkiin istuu niin ei enää erotu, kiitos ei. Tähän vielä radiosta nova soimaan.:)
Nyt itsellä alla Volvo C70 2,5T manuaali ja harmittelen miksi piti odottaa että täyttää 50 ennen kuin ostaa Volvon.:cool: Vaihto ehtona oli 206 RC mutta ei löytynyt silloin sopivaa.
Avensis ei ole japanissa tehty toyota. Eurooppalainen kyhäelmä, itäisen euroopan sekunda osista koottu, samaa kastia dasian kanssa. Ei toyota.
 
2.0 bensa. Tsekkasin noita vaihto-ohje videoita youtubesta ja tuo luukusta löytyvä liitos siellä näkyi. Mahtaisiko onnistua jos irrotettuun anturiin liitäisi uuden anturi liittimen ja yrittäisi vetää sen paikoilleen, todennäköisesti ei... Ehkäpä budjettiratkaisuna vedän johdot poikki ja uusi anturi liittyy vanhoihin johtoihin.
Tankin takareunan tiputtaa alemmas ja laittaa uuden anturin liittimen kiinni ja teippaa toisen pään vanhaan johtoon ja vetää tankin välistä alas
 
2.0 bensa. Tsekkasin noita vaihto-ohje videoita youtubesta ja tuo luukusta löytyvä liitos siellä näkyi. Mahtaisiko onnistua jos irrotettuun anturiin liitäisi uuden anturi liittimen ja yrittäisi vetää sen paikoilleen, todennäköisesti ei... Ehkäpä budjettiratkaisuna vedän johdot poikki ja uusi anturi liittyy vanhoihin johtoihin.

Oliko näihin se joku oikotie vaihto pösöfoorumilla? T. Entinen 407 omistaja. Ei itsellä tullut tuo vika vastaan moni muu kylläkin..
 
Avensis ei ole japanissa tehty toyota. Eurooppalainen kyhäelmä, itäisen euroopan sekunda osista koottu, samaa kastia dasian kanssa. Ei toyota.
4wd Hilux 2,4L diesel olisi ikiliikkuja ja sillä selviäisi vaikka maailmanlopusta mutta näitä ei riitä kaikille. Tuohon kunnon ahdin, korotukset alustaan, vinssiä ja snorkkelia sekä lisävaloa niin avot. Toki oma hitsikone ja taitoa+intoa pitää löytyä.
Mutta liittykö mitenkään ranskiksen johdotukseen?:)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 345
Viestejä
4 510 022
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom