Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kannattaneeko tuossa enää yrittää tekohengittää antureita irroittamalla (sikäli kun irtoavat ehjänä) ja putsata vai suoraan vaan korjaamolle vikakoodien lukuun josta saattaisi löytyä suorilta se vikapaikka.
Noita antureita joskus tuli tarkisteltua Saabista yleismittarilla anturin liittimestä että antaa asiallisen vastuksen ja vaihtovirtamittauksella suunnilleen rengasta pyöräyttäen siellä päin olevan jännitteen. Yksi anturi löytyi jonka ansiosta absit toimivat ajoittain.
 
Minulla teki tuota samaa silloin kun takasatula oli jumissa tai oli jossain ilmaa.. en nyt muista kummin

Noita antureita joskus tuli tarkisteltua Saabista yleismittarilla anturin liittimestä että antaa asiallisen vastuksen ja vaihtovirtamittauksella suunnilleen rengasta pyöräyttäen siellä päin olevan jännitteen. Yksi anturi löytyi jonka ansiosta absit toimivat ajoittain.

menin helpoimman kautta, eli motomaatin lukijan kautta hakemaan raporttia kuinka etuvasemman signaali on pätkivää, siitä kätevästi tiskille hakemaan uutta anturia.

huomenna sitten olisi edessä vaihto, näinköhän irtoaa helpolla vai irtoaako osissa kuten edellisessä vaggineessa.
 
Virallinen korjausohje on näköjään sitä mieltä, että flekti pitäisi purkaa pois mikä edellyttäisi jäähdytysnesteiden tyhjäämistä jne. eli hankalampi homma näemmä kuin muissa koreissa :/

Hinautin auton korjaamolle. Oli vesipumppu myös sökönä, et ihan hyvä.
 
Mistähän saisi pyöränpultteja edullisesti? Uutena nousee hinta aika reippaasti, jos tarvitsee sen 20kpl.
 
Piti kans sanoa, et romuttamoilta voi kysellä, kunhan tosiaan tietää mitä uudet maksaa :) Motonetissa ainakin omaan kulkineeseen näytti irtokartiolla olevat pultit olevan 3.90€ kpl, eli aika suolainen hinta jos 20kpl pitää ostaa... :woot:

edit. Normaalit pultit on näemmä 1.90€ kpl
 
Mistähän kannattaisi katsella hyvää (ja edullista) OBD lukijaa? Fordissa on hieno ominaisuus, että ajovalojen pimetessä, ei riitä pelkästään polttimoiden vaihto, vaan joutuu myös nollaamaan vikakoodit eikä siitä viitsisi maksaa korjaamolle 30 e tai ajella lähimpään motomaattiin odottelemaan vuoroa.
 
Jos vaikkapa paikalliselta purkaamolta kyselet, ellei sitten vaatimus ole saada uusia.
Piti kans sanoa, et romuttamoilta voi kysellä, kunhan tosiaan tietää mitä uudet maksaa :) Motonetissa ainakin omaan kulkineeseen näytti irtokartiolla olevat pultit olevan 3.90€ kpl, eli aika suolainen hinta jos 20kpl pitää ostaa... :woot:

edit. Normaalit pultit on näemmä 1.90€ kpl

Purkaamot ei yleensä jostain kumman syystä ota näitä pultteja talteen. Yhdestä jo kyselin, mutta myivät juuri eioota.
 
Purkaamot ei yleensä jostain kumman syystä ota näitä pultteja talteen. Yhdestä jo kyselin, mutta myivät juuri eioota.
Käy kyselemässä et jos menee purkuun sopiva auto että tarttet tollasia. Ihme jos eivät sittenkään ota jemmaan.

E: tai kysyt saako purkaa kentältä.
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän saisi pyöränpultteja edullisesti? Uutena nousee hinta aika reippaasti, jos tarvitsee sen 20kpl.
Vannetukulla on pulttisarjat 25 euron tietämillä plus postit. Kerran huvikseni kysyin Volvo S40:een alkuperäistä mutteria, 7 euroa kappale :lol:
 
Vannetukulla on pulttisarjat 25 euron tietämillä plus postit. Kerran huvikseni kysyin Volvo S40:een alkuperäistä mutteria, 7 euroa kappale :lol:

En löytänyt tuolta yhtään pulttia peltivanteille. Sitten toinen kysymys onkin, että mistäs oikeanlaiset mitat noille pulteille saa? tarvitseeko muita mittoja kuin pultin pituus?
 
En löytänyt tuolta yhtään pulttia peltivanteille. Sitten toinen kysymys onkin, että mistäs oikeanlaiset mitat noille pulteille saa? tarvitseeko muita mittoja kuin pultin pituus?
Lisäksi pitää olla oikea halkaisija, kierteen nousu ja kartio. Biltemasta ainakin joskus sai pultteja siedettävään hintaan.
 
En löytänyt tuolta yhtään pulttia peltivanteille. Sitten toinen kysymys onkin, että mistäs oikeanlaiset mitat noille pulteille saa? tarvitseeko muita mittoja kuin pultin pituus?
Kevytmetallivanteiden pultit käyvät peltivanteille mutta ei toisin päin. Tuossa yllä tulikin tärkeimmän tiedot mitä tarvitset.
Suosittelisin kuitenkin käymään rengasliikkeessä niin osaavat varmasti myydä oikeat pultit. Joissakin autoissa on pallokartiot jotka sitten ovatkin hieman harvinaisemmat..
 
Mistähän kannattaisi katsella hyvää (ja edullista) OBD lukijaa? Fordissa on hieno ominaisuus, että ajovalojen pimetessä, ei riitä pelkästään polttimoiden vaihto, vaan joutuu myös nollaamaan vikakoodit eikä siitä viitsisi maksaa korjaamolle 30 e tai ajella lähimpään motomaattiin odottelemaan vuoroa.
ELM327 kiinasta ja puhelimeen Torque
 
2005 vuoden Audi A3, 3.2 VR6 ja käyntiongelmat... Vaihdoin torstaina termostaatin. Vaihtoa varten piti irrottaa ilmanpuhdistinkotelo ja ilmamassamittari. Laitoin auton kasaan ja käynnistin ja alkoi kauhea rykiminen. Kierroksen hyppi 200-600rpm välillä ja auto sammahteli itsestään. Kaasua painamalla kierrokset sai pysymään korkeammalla, mutta tyhjäkäyntiin sillä ei ollut vaikutusta.

Vikakoodinlukijalla (OBDeleven) löytyi kaksi koodia. Toinen ilmamassamittarista ja toinen jäähdystysnesteen lämpötilan anturista. Kummatkin koodit johtuivat todennäköisesti siitä, että liittimet olivat termostaatin vaihdon aikana irrallaan. Nollasin koodit ja auto lähti laakista käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti.

Remontin jälkeen auto toimi muutaman päivän normaalisti. Eilen kävin Ahveniston moottoriradalla ja sen jälkeen sama ongelma palasi. Ahvenistolla auto toimi hyvin. Sieltä ajoimme ABC:lle, sammutimme auton ja menimme hakemaan evästä. Palasimme autolle, auto käyntiin ja taas kauhea rykiminen kierrosten pomppiessa 200-600rpm. Kaasupolkimen painamisella ei ollut yhtään mitään vaikutusta.

Autossa oli tässä vaiheessa bensaa noin ¼ tankillista. Työnsimme pumpulle ja tankkasimme tankin täyteen. Tämän jälkeen startti onnistui jälleen kerran ensimmäisellä yrittämällä ja auto toimi koko loppumatkan hyvin Tampereelle. Siellä se sitten alkoi taas rykiä kaverin pihassa. Tällä kertaa vika oli vielä aiempaa pahempi, eikä moottori pysy kovinkaan pitkään käynnissä. Vikakoodeja ei alkuun tullut yhtään, mutta usean starttiyrityksen jälkeen löytyi seuraavat:

Trouble codes:
P2189 - System too lean at idle, Bank 2 Upper limit exceeded
Intermittent
P0113 - Intake Air Temperature Sensor 1 Bank 1 Circuit High Lower limit not reached
Intermittent
P0102 - Mass or Volume Air Flow Sensor "A" Circuit Low Lower limit not reached
Static

Ilmamassamittarin koodi tuli varmaankin siitä, kun koitimme autoa käyntiin myös liitin irrallaan.


Auto seisoo nyt 2h ajomatkan päässä kotoa kaverin autokatoksessa. Miten tuota kannattaisi selvittää? Ostaa varuiksi mukaan “Cylinder Head Breather Tube” ja kokeilla jos esim se oli rikki ja siitä syntyisi alipainevuoto? Venttiilikoppa ja siihen integroitu PCV systeemi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta merkkihuollossa vuosi takaperin. Se oli kuulemma aiheuttanut vähän vastaavia oireita, mutta lievempinä. Eilen ei valitettavasti ehtinyt tutkia tarkemmin ja nyt välimatka aiheuttaa haasteita.



022103202.jpg
 
2005 vuoden Audi A3, 3.2 VR6 ja käyntiongelmat... Vaihdoin torstaina termostaatin. Vaihtoa varten piti irrottaa ilmanpuhdistinkotelo ja ilmamassamittari. Laitoin auton kasaan ja käynnistin ja alkoi kauhea rykiminen. Kierroksen hyppi 200-600rpm välillä ja auto sammahteli itsestään. Kaasua painamalla kierrokset sai pysymään korkeammalla, mutta tyhjäkäyntiin sillä ei ollut vaikutusta.

Vikakoodinlukijalla (OBDeleven) löytyi kaksi koodia. Toinen ilmamassamittarista ja toinen jäähdystysnesteen lämpötilan anturista. Kummatkin koodit johtuivat todennäköisesti siitä, että liittimet olivat termostaatin vaihdon aikana irrallaan. Nollasin koodit ja auto lähti laakista käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti.

Remontin jälkeen auto toimi muutaman päivän normaalisti. Eilen kävin Ahveniston moottoriradalla ja sen jälkeen sama ongelma palasi. Ahvenistolla auto toimi hyvin. Sieltä ajoimme ABC:lle, sammutimme auton ja menimme hakemaan evästä. Palasimme autolle, auto käyntiin ja taas kauhea rykiminen kierrosten pomppiessa 200-600rpm. Kaasupolkimen painamisella ei ollut yhtään mitään vaikutusta.

Autossa oli tässä vaiheessa bensaa noin ¼ tankillista. Työnsimme pumpulle ja tankkasimme tankin täyteen. Tämän jälkeen startti onnistui jälleen kerran ensimmäisellä yrittämällä ja auto toimi koko loppumatkan hyvin Tampereelle. Siellä se sitten alkoi taas rykiä kaverin pihassa. Tällä kertaa vika oli vielä aiempaa pahempi, eikä moottori pysy kovinkaan pitkään käynnissä. Vikakoodeja ei alkuun tullut yhtään, mutta usean starttiyrityksen jälkeen löytyi seuraavat:

Trouble codes:
P2189 - System too lean at idle, Bank 2 Upper limit exceeded
Intermittent
P0113 - Intake Air Temperature Sensor 1 Bank 1 Circuit High Lower limit not reached
Intermittent
P0102 - Mass or Volume Air Flow Sensor "A" Circuit Low Lower limit not reached
Static

Ilmamassamittarin koodi tuli varmaankin siitä, kun koitimme autoa käyntiin myös liitin irrallaan.


Auto seisoo nyt 2h ajomatkan päässä kotoa kaverin autokatoksessa. Miten tuota kannattaisi selvittää? Ostaa varuiksi mukaan “Cylinder Head Breather Tube” ja kokeilla jos esim se oli rikki ja siitä syntyisi alipainevuoto? Venttiilikoppa ja siihen integroitu PCV systeemi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta merkkihuollossa vuosi takaperin. Se oli kuulemma aiheuttanut vähän vastaavia oireita, mutta lievempinä. Eilen ei valitettavasti ehtinyt tutkia tarkemmin ja nyt välimatka aiheuttaa haasteita.



022103202.jpg
Imuvuoto sielä näyttäis ainaki olevan ja imuilman lämpötila anturi näyttää todennäköisesti mitä sattuu. imuvuotoa etsimään ja jollain softalla katsoa onko lämpötilaanturin lukemat yhtään järkeviä.
 
Imuvuoto sielä näyttäis ainaki olevan ja imuilman lämpötila anturi näyttää todennäköisesti mitä sattuu. imuvuotoa etsimään ja jollain softalla katsoa onko lämpötilaanturin lukemat yhtään järkeviä.
Imuilman lämpöanturi on ilmeisesti integroitu maffiin. Ajon aikana lämpötilat ovat olleet linjassa, mutta nyt vikatilassa arvoja ei ole katsottu. Tuo koodi saattanee kuitenkin liittyä siihen, kun MAF liitin oli irrallaan joidenkin starttiyritysten aikana.
 
Tarkasta maffin ja muiden piuhat ettei ole tullut mitään havereita niiden kanssa.
Imuilman lämpöanturi on ilmeisesti integroitu maffiin. Ajon aikana lämpötilat ovat olleet linjassa, mutta nyt vikatilassa arvoja ei ole katsottu. Tuo koodi saattanee kuitenkin liittyä siihen, kun MAF liitin oli irrallaan joidenkin starttiyritysten aikana.
 
Audi kotiutettu trailerilla. Vikakoodi laihalle menosta taitaa johtua polttoainepumpusta. Pumpun resistanssi oli ääretön, eikä se lähtenyt pyörimään varavirtalähteellä. Purin pumppupaketin, koputtelin vasaralla pumpun kylkeen ja sen jälkeen se heräsi eloon. Nykyinen alkuperäinen pumppupaketti (pumppu+polttaineen määräanturi) on VDO:n valmistama. Uusi tarvikepumppupaketti VDO:n valmistamana maksaa 150€. Pelkkää pumppua löytyisi vähän halvemmalla, mutta oudonkuuloisilta valmistajilta. Vanhan asetelman sai ehjänä purettua ja letkutkin lähti irti, kunhan ensin vähän lämmitti kuumailmapistoolilla, mutta se taitaa nyt jäädä varaosiksi.

11.jpeg12.jpeg13.jpeg
 
Mikä olisi fiksuin tapa ruosteisten helmojen fiksaamiseen? Tuntuu löytyvän vähän kaikenlaista mielipidettä googlella. Auto 17 vuotta vanha muutaman satasen ooppeli, niin ei mahdottomia kannata panostaa. Jos nyt kuitenkin välttyisi hitsaushommilta pariksi vuodeksi vielä.

Oma suunnitelma olisi seuraava:
  1. Teräsharjalla/lamellilaikalla/neekerintukalla isoimmat ruosteet pois. Vai pitäisikö vaan hommata hiekkapuhallin? Kompura löytyy kuitenkin
  2. Annitrol fosforihappoa sutii pellille. Voi tosin olla hankalaa kun on ihan lirua
  3. 1K happopohjamaali?
  4. Kiveniskumassa
  5. Varsinainen pintamaali ja lakka
Varsinkin tuosta pohjamaalin valinnasta on epäselvyyttä. Löytyy 1K ja 2K epoksipohjamaaleja, sinkkipohjamaalia, ruosteenestopohjamaalia, hiontapohjamaalia yms. Ilmeisesti ainakaan happopohjamaalin päällä ei pysy kitti? Tosin ei tässä toivottavasti ole tarvetta kitata mitään.
Löytyihän sieltä reikiä kun massat rapsutteli pois. Kolme palasta siihen joutui hitsaamaan. Olisi melkein ollut fiksumpaa ostaa 15 € maksava korjauspelti, jos olisi tähän hätään jostain saanut. Näköjään oli helmaa hitsattu jo aiemmin jonkun toimesta. Ostin auton viime syksynä, ja vaikutti vähän siltä että ennen myyntiä on vaan ruosteen päälle sudittu reilusti alustamassaa.

Kuvassa sommitellaan ensimmäistä korjauspalaa
DSC_0731.JPG
 
Löytyihän sieltä reikiä kun massat rapsutteli pois. Kolme palasta siihen joutui hitsaamaan. Olisi melkein ollut fiksumpaa ostaa 15 € maksava korjauspelti, jos olisi tähän hätään jostain saanut. Näköjään oli helmaa hitsattu jo aiemmin jonkun toimesta. Ostin auton viime syksynä, ja vaikutti vähän siltä että ennen myyntiä on vaan ruosteen päälle sudittu reilusti alustamassaa.

Kuvassa sommitellaan ensimmäistä korjauspalaa
DSC_0731.JPG

Ai sattana. Pitäs varmaan tollaset magneetit ostaa itellekkin jos/kun joutuu taas autoa joskus hitsailee!
 
Löytyihän sieltä reikiä kun massat rapsutteli pois. Kolme palasta siihen joutui hitsaamaan. Olisi melkein ollut fiksumpaa ostaa 15 € maksava korjauspelti, jos olisi tähän hätään jostain saanut. Näköjään oli helmaa hitsattu jo aiemmin jonkun toimesta. Ostin auton viime syksynä, ja vaikutti vähän siltä että ennen myyntiä on vaan ruosteen päälle sudittu reilusti alustamassaa.

Kuvassa sommitellaan ensimmäistä korjauspalaa
DSC_0731.JPG
Itse olisin tuollaiset vierekkäin olevat reiät korjannut yhdellä isolla palalla, likimain sama vaiva, ja varmaan kestävämpikin, kuin sellainen pienistä palasista sinne tänne tehty "tilkkutäkki"
 
Itse olisin tuollaiset vierekkäin olevat reiät korjannut yhdellä isolla palalla, likimain sama vaiva, ja varmaan kestävämpikin, kuin sellainen pienistä palasista sinne tänne tehty "tilkkutäkki"

tulee hieno kun maalaa paikat erivärillä ja maalaa sitten tikkauksen siihen ympärille... :D
 
Lexus hylättiin katsastuksessa, koska takalevyt olivat sisäpuolelta ruosteessa. Varustauduin remonttiin levyillä, paloilla ja satuloiden korjaussarjalla. Uudet levyt käytin sähkösinkittävänä ja lisäksi maalasin paksun kerroksen kilikolimaalia. Saadaanko siitä puheenaihetta? Viime yönä remontti eteni niin pitkälle, että sain satulat kunnostettua ja ne uusien levyjen kera paikoilleen. Molemmilla puolilla ulommat männät olivat kunnossa ja liikkuivat hyvin, mutta sisemmät olivat arvatenkin kunnolla jumissa. Sisemmät männät tiivisteineen vaihtuivat uusiin. Navan pintaan, johon levy kiinnittyy, laitoin kotelonsuoja-ainetta. Onko muuten mäntiin ja tiivisteisiin tarkoitetussa jarruvaseliinissa jotain spesiaalia, joka estää perus vaseliinin käytön? Positiivista oli, että levy ei ole erikseen kiinni navassa. Olen törmännyt M8-senkkikantaruuveihin tässä tarkoituksessa muissa autoissa, ja niiden avaamisesta on ollut murhetta. Ilmankaan moisia ruuveja en usko, että levy pääsee hukkaan navan ja vanteen välistä, eli ruuveista on pelkkää harmia. Tänään olisi tarkoitus niputtaa loppuun. En ollut aikaisemmin rempannut tämän sorttisia tai köykämiinistä valmistettuja satuloita. Täytyy kehua, että olivat mukava tuttavuus, koska mäntiä lukuuottamatta mikään ei ollut ruosteessa tai jumissa. Mitähän materiaalia satulat ovat, koska ovat huomattavan kevyet, eivät ole syöpyneet ja lisäksi pinta vaikuttaa kohtalaisen kovalta? Saa nähdä, viekö palat vain nätisti maalit pois levyjen kitkapinnalta, vai tuleeko murhetta esim. palojen tukkeutumisen ja vinkumisen muodossa.
 

Liitteet

  • 01.JPG
    01.JPG
    4,1 MB · Luettu: 212
  • 02.JPG
    02.JPG
    4 MB · Luettu: 278
  • 03.JPG
    03.JPG
    3,8 MB · Luettu: 300
Siis sähkösinkitsit uudet levyt ja vedit kitkapinnoillekin reilun kerroksen maalia? Kuulostaa vähän erikoiselta ratkaisulta.
Tavallinen vaseliini kai turvottaa jarrukumit, niin sen takia pitäisi käyttää silikonipohjaista rasvaa.
 
Lexus hylättiin katsastuksessa, koska takalevyt olivat sisäpuolelta ruosteessa. Varustauduin remonttiin levyillä, paloilla ja satuloiden korjaussarjalla. Uudet levyt käytin sähkösinkittävänä ja lisäksi maalasin paksun kerroksen kilikolimaalia. Saadaanko siitä puheenaihetta? Viime yönä remontti eteni niin pitkälle, että sain satulat kunnostettua ja ne uusien levyjen kera paikoilleen. Molemmilla puolilla ulommat männät olivat kunnossa ja liikkuivat hyvin, mutta sisemmät olivat arvatenkin kunnolla jumissa. Sisemmät männät tiivisteineen vaihtuivat uusiin. Navan pintaan, johon levy kiinnittyy, laitoin kotelonsuoja-ainetta. Onko muuten mäntiin ja tiivisteisiin tarkoitetussa jarruvaseliinissa jotain spesiaalia, joka estää perus vaseliinin käytön? Positiivista oli, että levy ei ole erikseen kiinni navassa. Olen törmännyt M8-senkkikantaruuveihin tässä tarkoituksessa muissa autoissa, ja niiden avaamisesta on ollut murhetta. Ilmankaan moisia ruuveja en usko, että levy pääsee hukkaan navan ja vanteen välistä, eli ruuveista on pelkkää harmia. Tänään olisi tarkoitus niputtaa loppuun. En ollut aikaisemmin rempannut tämän sorttisia tai köykämiinistä valmistettuja satuloita. Täytyy kehua, että olivat mukava tuttavuus, koska mäntiä lukuuottamatta mikään ei ollut ruosteessa tai jumissa. Mitähän materiaalia satulat ovat, koska ovat huomattavan kevyet, eivät ole syöpyneet ja lisäksi pinta vaikuttaa kohtalaisen kovalta? Saa nähdä, viekö palat vain nätisti maalit pois levyjen kitkapinnalta, vai tuleeko murhetta esim. palojen tukkeutumisen ja vinkumisen muodossa.
Helpommalla olisit päässyt, kun olisit ostanut suoraan vaikka zimmermann coat-z levyt missä on sinkitys valmiina.
 
Siis sähkösinkitsit uudet levyt ja vedit kitkapinnoillekin reilun kerroksen maalia?
Juu, paitsi enemmän maalaamisessa panostin levyn "napaosaan". Koko kilikolipullon vedin neljään levyyn.

Helpommalla olisit päässyt, kun olisit ostanut suoraan vaikka zimmermann coat-z levyt missä on sinkitys valmiina.
Vielä helpommalla olisi päässyt, kun olisi ajanut auton paalattavaksi. Rockautosta löytyi tähän pinnoitettuja levyjä, mutta ne eivät olisi tulleet järkevän hintaiseksi, eikä minulle oikein selvinnyt, mikä pinnoite levyissä olisi ollut, todennäköisesti sähkösinkki. Olisin joka tapauksessa nekin maalannut, koska sähkösinkin yhdessä kilikolimaalin kanssa olen todennut kohtalaisesti suojaavan ruosteelta.
 
Juu, paitsi enemmän maalaamisessa panostin levyn "napaosaan". Koko kilikolipullon vedin neljään levyyn.


Vielä helpommalla olisi päässyt, kun olisi ajanut auton paalattavaksi. Rockautosta löytyi tähän pinnoitettuja levyjä, mutta ne eivät olisi tulleet järkevän hintaiseksi, eikä minulle oikein selvinnyt, mikä pinnoite levyissä olisi ollut, todennäköisesti sähkösinkki. Olisin joka tapauksessa nekin maalannut, koska sähkösinkin yhdessä kilikolimaalin kanssa olen todennut kohtalaisesti suojaavan ruosteelta.

En ole kyllä ikinä kuullut että levyihin vedetään maalia vielä...miten se voi kestää edes tossa.
 
Itelle tuli audiin zimmermanin levyt joissa jonkin sortin pinnoitus. Muutamat kerrat oli vähän karkean kuuloista jarruttelua, mutta kyllä ne teräkselle kulu melko nopsaan :sevil:

Eikä ole nyt yli vuoden ajelujen jälkeen keskiosa levyistä lähtenyt ruostumaan.
 
Ainakin joka kerta, kun on jarruista tullut uusintanäyttö, niin katsastaja on testannu jarrut.
Sama täällä, tänä kesänä katsastin auton jossa piti levyt ja palat vaihtaa kun olivat kuluneet. Jarrut toimivat normaalisti ennen vaihtoakin mutta testissä piti silti käydä vaikka uudet levyt ja palat näki hyvin vanteen välistä.
 
Sanokaas mitä tälle kannattaisi tehdä: Transporter T4 2001 iskarien vaihto jäi kesken, kun kuvassa näkyvä pultin kanta pyörii mutterin kanssa (mutteri kuvassa hylsyn sisässä). Kuva on siis etuiskarin ylätuennasta.
B4316D61-53A3-40DF-AF06-165EE8620D18.jpeg
 
Sanokaas mitä tälle kannattaisi tehdä: Transporter T4 2001 iskarien vaihto jäi kesken, kun kuvassa näkyvä pultin kanta pyörii mutterin kanssa (mutteri kuvassa hylsyn sisässä). Kuva on siis etuiskarin ylätuennasta.
B4316D61-53A3-40DF-AF06-165EE8620D18.jpeg

Pikku hitsitäppä kantaan ja lämpöä pultille...
 
Vielä helpommalla olisi päässyt, kun olisi ajanut auton paalattavaksi. Rockautosta löytyi tähän pinnoitettuja levyjä, mutta ne eivät olisi tulleet järkevän hintaiseksi, eikä minulle oikein selvinnyt, mikä pinnoite levyissä olisi ollut, todennäköisesti sähkösinkki. Olisin joka tapauksessa nekin maalannut, koska sähkösinkin yhdessä kilikolimaalin kanssa olen todennut kohtalaisesti suojaavan ruosteelta.
Oman kokemuksen mukaan Rockautossa on aika suolainen rahti kaikelle painavalle, näin jälkiviisasteluna olisiko esim. aeromotorsilta löytynyt uusia levyjä? Rockauton varastosysteemi on muutenkin omituinen, kerää tavaraa ostoskoriin niin lähettäisi kolmesta varastosta, lisää jonkun öljynsuodattimen koriin niin saa kaikki yhdestä. :D
 
Kävi mielessä, mutta valitettavasti parkkipaikkaremppana olisi tämä tarkoitus suorittaa. Tietysti jos ei muu auta, niin täytyy jostain keksiä vermeet ja tilat.

Saattaa onnistua jos jollakin saa kiilattua tuon kannan (sopiva tamppi tuohon kannan vasemmalle puolen) ja akkupulttarilla sit auki. Viimeisenä sitten että rälläkällä pultti poikki mutta taskusta kannattaa löytyä vastaava pultti ennen sitä.
 
Mikäs mahtaisi olla helpoin tapa saada maalikuprut korjattua, ajattelin hakea Biltemasta pistehiekkapuhaltimen ja sillä puhaltaa tasaiseksi pinnaksi ja vetää itse maalit päälle, bonuksena voisi vetäistä veljen Mazda 6:sta ruosteet kanssa pois. Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.

IMG_20201004_123621.jpg
 
Mikäs mahtaisi olla helpoin tapa saada maalikuprut korjattua, ajattelin hakea Biltemasta pistehiekkapuhaltimen ja sillä puhaltaa tasaiseksi pinnaksi ja vetää itse maalit päälle, bonuksena voisi vetäistä veljen Mazda 6:sta ruosteet kanssa pois. Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.

IMG_20201004_123621.jpg

Hiekkapuhallusvermeet voi olla vähän rajuja, mut soodapuhallus varmaan toimii paree kun vaan raaputtaa ensin maalin pois ja jälkikäteen hapottaa... just a thought.
 
Hiekkapuhallusvermeet voi olla vähän rajuja, mut soodapuhallus varmaan toimii paree kun vaan raaputtaa ensin maalin pois ja jälkikäteen hapottaa... just a thought.
Kiitos vastauksesta, tässä ollaan vielä vähän kahden vaiheilla että kokeilisiko ensin puhdistuslaikalla ennen kuin alkaa ostelemaan hiekkapuhallusvermeitä.
 
Kiitos vastauksesta, tässä ollaan vielä vähän kahden vaiheilla että kokeilisiko ensin puhdistuslaikalla ennen kuin alkaa ostelemaan hiekkapuhallusvermeitä.
Kokeilisin melkein tuolla pistehiekkapuhaltimella, ei ole läheskään niin raju mitä joku kunnon puhallin. Ruostetta siellä kuprun alla on kuitenkin. Itseltänikin tuo löytyy, mutta en ole vielä testannut heräteostosta mihinkään.
 
Mikäs mahtaisi olla helpoin tapa saada maalikuprut korjattua, ajattelin hakea Biltemasta pistehiekkapuhaltimen ja sillä puhaltaa tasaiseksi pinnaksi ja vetää itse maalit päälle, bonuksena voisi vetäistä veljen Mazda 6:sta ruosteet kanssa pois. Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan.

IMG_20201004_123621.jpg
Varaudu siihen että tuossa on reikä ja ota toi puskuri myös pois.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom