Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Nyt kun lomaa on vielä pari päivää jäljellä, niin volkkari päätti keksiä pähkäiltävää.

Absin valo syttyy hetken ajamisen päästä, jonka jälkeen jarrut toimivat ns. normaalisti, sitä ennen jarrupoljin rutisee vaikka hidastaisi kävelyvauhdista kuivalla asvaltilla.

Kannattaneeko tuossa enää yrittää tekohengittää antureita irroittamalla (sikäli kun irtoavat ehjänä) ja putsata vai suoraan vaan korjaamolle vikakoodien lukuun josta saattaisi löytyä suorilta se vikapaikka.
Lue koodit jossain. Varmaan joku abs anturi mennyt rikki.
 
Lukemista tässä varmaan tarkoitettiinkin - volkkareillakin saa mennä pitkälle taaksepäin 90-lukua ettei onnistu OBD lukijoilla -koodien hakeminen (3-koppaisessa saattoi olla ne 2-osaiset liittimet).

Itse koodaamiseen sitten VCDS - tähän mennessä ei ole tullut vastaan kuin yksi korjaus missä on tarvittu "parempia laitteita" (turbon siipien ohjeimeen piti laittaa softa sisälle jota perus VCDS ei handlannut vaan piti olla VAGin softat koska "kertakäyttö-firmware").

No tosiaan yhdessä Rellussa ei tahdo vuosimallista 2000 luettua yleismallismallin OBD-lukijalla (vaikka OBD2-liitin löytyy) mitään tietoja vaan pitää olla merkkiliikkeen lukija tai sitten vaatii sen CLIP-lukijan käyttöä. 2001 alkaen OBD-lukijalla pääsee sisälle, mutta tosiaan jos meinaa ilmastoistia yms... lukea, vaatii se CLIPin käyttöä
 
Tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa auto ei pidä ääntä. Vaihteita vaihtaessa nelonen ja vitonen on samanlaisia.
Voiko kytkin olla vialla ja hajota 1500km ajamisella? Luulin vinkunan tulevan moniurahihnasta, mutta se tuleekin kytkimestä.
Kun kytkimen laittaa pohjaan ja vaihdetta vaihtaa, niin ei inise ja sitten kesken ajoa alkaa inistä vaihtaessa 4 -> 3 tai 4 ->5.

Pitäisi viedä kytkin kauppaan ja sanottiin korjausliikkeessä ettei ole asennusvirhe ja ei voi olla asennusvirhe mitenkään.
Tilasin uuden kytkinpaketin, antaako kauppa minulle samanlaisen kuin minkä vein vai hyvittääkö? Korjaaja jotain selitti kytkimen painelaakerista ja jousista ja en ymmärtänyt mitään.

Lisäyksenä ininä on satunnaista.
 
Vaihdettiinko silloin pelkkä kytkinlevy vai koko paketti paineasetelmineen ja painelaakereineen?

Jos tuo ininä esiintyy vain neloselta vaihtaessa, niin vikahan on silloin melko varmasti vaihteistossa. Kytkin tekee saman työn, oli vaihde mikä tahansa.
 
Vaihdettiinko silloin pelkkä kytkinlevy vai koko paketti paineasetelmineen ja painelaakereineen?

Jos tuo ininä esiintyy vain neloselta vaihtaessa, niin vikahan on silloin melko varmasti vaihteistossa. Kytkin tekee saman työn, oli vaihde mikä tahansa.


Koko kytkinpaketti on vaihdettu. Ininää esiintyy myös muissa. Onko vaihteisto erikseen kytkimen lisäksi?
 
Viimeksi muokattu:
120038280_1286893171653533_2181438412846792925_o.jpg
120083743_1286941288315388_8822001576218004712_o.jpg


Mersun ja meikäläisen kuherruskuukausi on kohta jo viikon ikäinen, ja taustat alkaa jo nostaa päätään. Yllä olevassa kuvassa yksi esimerkki. Jälkiasenteiset pitkien xenon-polttimot oli isketty jonkin sortin possumassalla kiinni. Meni muuten puolisen tuntia per puoli noita tuolta kaivellessa, olisi hieman vituttanut -30 asteessa polttimon antauduttua. Myös normaalia tuuria että toisen puolen lyhyen xenoni antautuu parin päivän päästä kaupoista, ja toisen puolen ballastissa näkyi myös tulevan tunnit täyteen. Yllättävää kyllä, samaa ballastia on ollut tuohon maailmanaikaan käytössä noin joka toisessa automerkissä joten korvaava osa löytyi kaveripiiristä melko äkkiä näin virka-ajan ulkopuolellakin. Ballasti löytyy ajovaloumpion pohjasta, eli puskuri ja umpio(t) siis purettava irti. Pääsipähän samalla käsiksi tuohon kuvan kötöstykseen. Uudet D2S -polttimot sopivan edukkaasti 17,95/kpl. Vielä ohjelmassa myöhemmin umpioiden myllytys jotta näkee tarvitseeko hyllystä löytyvää 144W lisäpitkää toveriksi. Lisäksi AMG -kopiopuskurista lähti noin 25 ip-ruuvilla asennettu tuningverkko kohti roskalaatikkoa melko vikkelään.

120053013_1286082161734634_2826867097659202384_o.jpg


Lisäksi tuli aloitettua tuon eri viestistä löytyvän E46 touringin valmistuttua toinen tämän vuoden kolmesta projektista eli värinvaihto myös tähän sedaniin. Puretaan kaikki ylimääräinen tingentangeli korista ja hoidetaan ruosteet (BMW:kö ruostuu? Stop the press o_O) kuntoon ja sitten ei kun vaan jälleen pohjien kimppuun.

Vielä jos tälle vuotta saisi tuon E28 baijerilaisen finaaliin. Hieman paikkailtavaa korissa sekä muun muassa tuulilasi ja sekalaisia alustan osia uusittava. Moottori olisi hattua vaille valmis.

Katsotaan tosiaan mitä tuolle talvimeisselille nyt keksii vai lähteekö kiertoon. #kaikkeamuutaolimuttaongelmiapitiostaa
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuommoisen peruslaatikon uudelleenlaakeroi, jos niikseen tulee. Laakerit on halpoja, mutta tuntejahan siihen askarteluun menee jokunen.
 
Mitenkös tuollainen E60 Bimmeri automaatti, sanotaan että melko paljon ajettu. Tuttu osti ja joko ei ymmärtänyt lukemaansa tai jotenkin mennyt ohi. Löysin myynti-ilmon ja siinä ihan selvästi sanottiin että laatikko nykii ja luistaa, on tehty sitä ja tätä sekä kannattaa vielä jotain yrittää tehdä mitä ei tehty jo. Tämä ei ostohaluja näköjään haitannut. Bemari foorumeja vähän lueskelin niin uusi aski maksaa jotain 5000-7000€.

Oletan että tulee saamaan kovaa kyytiä armotta kuten edellisetkin rikotut autot. Kärry ei montaa tonnia maksanut, mutta tuollainen laatikon uusiminen vanhaan penariin moninkertaistaa jo auton arvon. On siinä muitakin vikoja mitkä nyt on toissijaisia pikkujuttuja.

Lähinnä kiinnostaa mikä on ennuste tuolle laatikolle ennenkun hajoaa kokonaan, 1000 tai 10 000km?

Itsellä ei kokemuksia muista kun kahdesta risasta tomaatista, GM th700 joka tuli korjautettua melko halvalla, luisti. Ja Passat joku ei dsg mitä kävin kokeilemassa kymmenen minuutin verran ja totesin ettei tää nyt ihan...
 
Mitenkös tuollainen E60 Bimmeri automaatti, sanotaan että melko paljon ajettu. Tuttu osti ja joko ei ymmärtänyt lukemaansa tai jotenkin mennyt ohi. Löysin myynti-ilmon ja siinä ihan selvästi sanottiin että laatikko nykii ja luistaa, on tehty sitä ja tätä sekä kannattaa vielä jotain yrittää tehdä mitä ei tehty jo. Tämä ei ostohaluja näköjään haitannut. Bemari foorumeja vähän lueskelin niin uusi aski maksaa jotain 5000-7000€.

Oletan että tulee saamaan kovaa kyytiä armotta kuten edellisetkin rikotut autot. Kärry ei montaa tonnia maksanut, mutta tuollainen laatikon uusiminen vanhaan penariin moninkertaistaa jo auton arvon. On siinä muitakin vikoja mitkä nyt on toissijaisia pikkujuttuja.

Lähinnä kiinnostaa mikä on ennuste tuolle laatikolle ennenkun hajoaa kokonaan, 1000 tai 10 000km?

Itsellä ei kokemuksia muista kun kahdesta risasta tomaatista, GM th700 joka tuli korjautettua melko halvalla, luisti. Ja Passat joku ei dsg mitä kävin kokeilemassa kymmenen minuutin verran ja totesin ettei tää nyt ihan...
Tuossahan on sama ZF:n 6HP -laatikko kuin esim. 4F Audi A6:ssa. Mallista riippuen 6HP19, 6HP21, tms.

Sitten kun ne oikein vikaantuu, niin menevät ihan kunnolla vikatilaan (koodit, lämpötilat, ym. kannattaa luetuttaa INPA:lla, tms). Ensimmäisenä kannattaisi tilata saksasta ZF:n huoltosarja (~300 eur) jossa öljyt, uusi suodatin ja tiivisteet.

Jos ei tuolla tokene, niin joku automaattivelho sinne tarvittaessa vaihtaa joko venttiilit tai turbiinin, tms. Paljon on porukka noita rikkinäisiä lähetellyt liettuaan jossa niitä korjaillaan alle parilla tonnilla. Kannattaa siis muitakin kuin Bemarin merkkifoorumeita kytätä jos ideota haluaa.
 
Tuossahan on sama ZF:n 6HP -laatikko kuin esim. 4F Audi A6:ssa. Mallista riippuen 6HP18, 6HP21, tms.

Sitten kun ne oikein vikaantuu, niin menevät ihan kunnolla vikatilaan (koodit, lämpötilat, ym. kannattaa luetuttaa INPA:lla, tms). Ensimmäisenä kannattaisi tilata saksasta ZF:n huoltosarja (~300 eur) jossa öljyt, uusi suodatin ja tiivisteet.

Jos ei tuolla tokene, niin joku automaattivelho sinne tarvittaessa vaihtaa joko venttiilit tai turbiinin, tms. Paljon on porukka noita rikkinäisiä lähetellyt liettuaan jossa niitä korjaillaan alle parilla tonnilla. Kannattaa siis muitakin kuin Bemarin merkkifoorumeita kytätä jos ideota haluaa.

Kiits, ei onneksi oma ongelma kun ei tuollaista kuuhun ja takaisin ajettua tulisi hankittua. Pikaisesti tosiaan noita bimmeri foorumeita tullut luettua ihan mielenkiinnosta, jotta koska porsii ja miten halvimmalla selviää.
Kohteliaasti sanottuna teinit nyt ostaa näköjään ihan mitä sattuu, ja sitten tulee premium maksut, ellei osaa etsiä tosiaan vaikka korjaamoa liettuasta.
 
Onkohan täällä volvo osaajia tai kuullu/kokenut vastaavaa? Eli Volvo S40 06 täräytti tiskiin
ilmoituksen "ajonvakautus vaatii huollon" käynnistäessä. Samalla myös pyyhkijät lähtivät pyykimään itsestään eikä voi pysäyttää muuten kuin sammuttamalla auton. Auto sammuksiin ja uudelleen käynnistys ja ongelma ei toistunut.

Seuraavana päivänä kesken ajon tapahtui uudestaan auringon porottaessa taivaalla pyyhkijät iloisesti pyyhkien ja "ajonvakautus vaatii huollon". Uudelleen käynnistys ei enään auttanut vaan ilmoitus oli tullut jäädäkseen. Muita havaittuja ongelmia, kun tuo vika on päällä.

1. Vilkut eivät toimi
2. Ilmastointi ei toimi eikä voi valita mistä puhaltaa.
3. Tupakansytyttimet eivät toimi.
4. Mahdollisesti muita jota ei vielä ole huomattu.

Vikakoodit kävin lukemassa paikallisella venäläisellä kaverilla ja softa oli tietysti venäjäksi, mutta sen verran ymmärsin, että ratin asennon tunnistamisessa mahdollisesti ongelma. (ESP TEVES MK60 antaa vikakoodin 0115)

Akku on 2 vuotta vanha Biltemasta.

Tietääkö joku missä vika piilee ja voiko sille tehdä itse jotain tai paljonko mahtaa pajalla maksaa?
 
Clio 2 -00

1. Käynnistyy satunnaisesti. Joko käynnistyy tai ei käynnisty, startti pyörii kyllä reippaasti.
2. Kaasua painaessa meinaa tukehtua
3. OBD - lukija ei toimi

Mistäs vikaa lähtis hakemaan? Lämpötila-anturi? Lambda?
 
Mistäs vikaa lähtis hakemaan? Lämpötila-anturi? Lambda?
En epäilisi kumpaakaan ehdottamistasi. Vaikka kyseiset antaisivat aivan höpö-höpö-tietoa Eculle, toimisi moottori silti sillä tasolla, että olisi vähintään helposti ajettavassa kunnossa. Jonkin kriittisemmän tarvitsee siis olla poskellaan.
 
Kyllä sillä silti ajelee ihan hyvin. Muuten kyllä käy tasaisesti ja kulkee hyvin. Kierrokset vaan dippaa melkeen nolliin kun painaa kaasua, sitten se yskäsee ja kierrokset nousee normaalisti. Joskus voi sammahtaa.
Helpottais asiaa jos pääsis noihin vikakoodeihin käsiksi, mutta kun obd lukijaan ei saa minkäänlaista yhteyttä. Sulakkeet katsoin jo ja ei ole ainakaan sulakkeissa vika.
 
Clio 2 -00

1. Käynnistyy satunnaisesti. Joko käynnistyy tai ei käynnisty, startti pyörii kyllä reippaasti.
2. Kaasua painaessa meinaa tukehtua
3. OBD - lukija ei toimi

Mistäs vikaa lähtis hakemaan? Lämpötila-anturi? Lambda?

1. Ainakin Relluissa on aiheuttanut ongelmia kampiakselin asentotunnistin (löytyy vaihdelaatikon päältä) ja voihan sen lämpötila-anturin vaihtaa. Toivottavasti ei ole ajonestovika.

2. Tulppia ei ole varmaan vaihdettu hetkeen? Eli tulpat, puolayksikkö ja johdot vaihtoon. Puolassa saattaa olla jossain kohti halkeama ja tulpanjohdot lyödä läpi.

3. Merkkihuollon OBD-lukijalla tai sitten sellaisen kaverin luo, jolla on clip-lukija tai hommaat itelle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei saanut motonetissä ainakaan luettua obd lukijalla. Eikös niiden pitäs saada sentään kaikista?
 
Clio 2 -00

1. Käynnistyy satunnaisesti. Joko käynnistyy tai ei käynnisty, startti pyörii kyllä reippaasti.
2. Kaasua painaessa meinaa tukehtua
3. OBD - lukija ei toimi

Mistäs vikaa lähtis hakemaan? Lämpötila-anturi? Lambda?
Bensapumppu? Nuo tulpat ja puolat ovat kanssa hyvä vinkki, niillä on iso vaikutus käyntiin.
Ei saanut motonetissä ainakaan luettua obd lukijalla. Eikös niiden pitäs saada sentään kaikista?
Periaatteessa näin, mutta kun on noin vanha auto kyseessä niin ei tahdo nuo yleismalliset lukijat toimia. Ai mistäkö tiedän :D
 
Tulipa tänään sitten ensimmäistä kertaa vaihdettua diesel auton polttoainasuodatin. Ja sain käsityksen eri youtube videoista että ei ihan helppo homma ole, mutta yllättävän helppohan tuo oli.
Eikä tarvinnut bensa auto tyyliin edes auton alle kömytä vaan kivasti onnistu suoraan konepellin alta :)

Ja tulipa tuossa asennettuna tuohon vuoden 2008 diesel Ford Focukseen tämmöinen noin 90€ maksava Android 10 radio / navikin:

IMG_20200922_100647.jpg

Ja on muuten oikeasti ihan hyvä, vaikka onhan tossa omat outoutensa liittyen bluetoothtiin. Eli sitä käytettiin erilliseltä appilta eikä suoraan Android järjestelmällä.
Tuo asennus tuli sitten videokuvattua, kuin myös auton sisustan/ilmastoinnin desinfiointi sekä tuon polttoainesuotimen vaihto.

Että jos ne kiinnostaa niin tässä asiasta videoni ja siitä myös näette kuinka perseelleen se takaluukun maalaaminen lopulta meni, vaikka vähän sain sitä teidän hyvillä ohjeilla pelastettua.



Ja tuosta Android radiosta teen myöhemmin testi videota, kun pitää vähän vielä ihmetellä sitä ennen kuin voin alkaa kuvaamaan.


Sen verran kommenttia videoosi, että tutustu nyt etukäteen hieman asennettavaan tuotteeseen ettei tarvitse videolla ihmetellä ja jaaritella.
 
Joskus selvittelin Pösö 307 vikaa, missä se tukehtui kun kylmällä koneella lähti liikenteeseen ja kyllä se aika tärkeä olisi, että voisi lukea niitä odb-lukijatietoja, tosin eipä sekään auto ihan kuntoon tullut. Tuosta Cliosta tuli mieleen vaan tämä asia. Kyllä ensimmäinen olisi saada se lukija toimimaan, itselläni oli sellainen piuhallinen malli ja se toimii Pösössä hienosti, bluetooth taas ei ollenkaan. Suoraan näet esim lukijasta että mikä on lämpötila-anturin arvo ja miten se on verrattavissa ulkoilmaan. Ei kannata vaihtaa osia summamutikassa, se tulee vaan kalliiksi.
 
Sen verran kommenttia videoosi, että tutustu nyt etukäteen hieman asennettavaan tuotteeseen ettei tarvitse videolla ihmetellä ja jaaritella.

Viittaat varmaan sen radion asennukseen ?
Vaikea siihen oli etukäteen tustustua kun mitään manuaalia ei mukana tullut, joten jo pelkästään sen takia meni täysin ihmettelyksi.
Ja eihän noiden mitään opettavaisia pidä ollakkaan vaan ihan vaan mitä käy kun tietämätön/kokematon on liikkeellä asennus hommissa.
Eli ei vakavasti otettavaa tuotantoa tämä, kun ideani näiden kanssa juuri on että en valmistaudu juuri ollenkaan. Mitä nyt välillä katson netistä miten joku pitäisi tehdä ja yritän sitten itse perässä. Kuten tuossa videossa se polttoaineensuodatin.

Sitten radiot testeihin ihan valmistaudun kun pitäähän siihen kapistukseen ensin tutustua ennen kuin voi kertoa minkälainen se on.
Tosin silloinkaan minulla ei ole mitään muistiinpanoja/kässäriä tehtynä, jonka takia välillä unohdan milloin mitäkin mainita.
 
Tsekkaa maadoitukset, sen verran laajalta sähkövialta kuulostaa että ei oikein muu voi aiheuttaa.

Jostain luinkin tätä vinkkiä ja apukuskin puolelta menin 3 maadoitus piuhaa irrottamaan ja näytti päällisin puolin ihan uusilta ei hapettuneita ollenkaan. Näytin silti hieman hiekkapaperia ja kiristin tiukkaan takaisin, mutta tällä ei ollut vaikutusta ongelmaan.
 
Jostain luinkin tätä vinkkiä ja apukuskin puolelta menin 3 maadoitus piuhaa irrottamaan ja näytti päällisin puolin ihan uusilta ei hapettuneita ollenkaan. Näytin silti hieman hiekkapaperia ja kiristin tiukkaan takaisin, mutta tällä ei ollut vaikutusta ongelmaan.

Tarkista myös akun ja korin maadoitus sekä moottorin ja korin välinen johto.
 
Viimeksi muokattu:
Jees täytyy koittaa sitten keksiä mistä nuo löytyy. En mikään mestari autojen kanssa ole, mutta hyvillä ohjeilla tartun kyllä toimeen :D

Tuon maadoitus ongelman pystyy helposti testaamaan kun tökkäät kaapelin akun miinusnavasta koriin/moottoriin.
Tai näin olen ymmäränyt asian ja itse yhtä vikaa etsiessäni tuota testasinkin.
 
Tuon maadoitus ongelman pystyy helposti testaamaan kun tökkäät kaapelin akun miinusnavasta koriin.

Varmaan tyhmä kysymys, mutta tietoa saati taitoa ei ole. Eli siis sellainen musta kaupasta ostettava akkukaapeli kiinni miinusnapaan ja käynnistys? Ehkä vielä hölmömpi kysymys pitääkö se miinusnavan akkukenkä ottaa irti vai voiko siitä kiinnittää päältä vaan?
 
Clio 2 -00

1. Käynnistyy satunnaisesti. Joko käynnistyy tai ei käynnisty, startti pyörii kyllä reippaasti.
2. Kaasua painaessa meinaa tukehtua
3. OBD - lukija ei toimi

Mistäs vikaa lähtis hakemaan? Lämpötila-anturi? Lambda?
Lämpötila-anturi voisi olla viallinen. Aika halpa vaihtaa.
 
Pitkään tullut kuunneltua laakerimaista jurinaa autosta, mutta mikään pyöränlaakeri se ei ollut. Lopulta vika löytyi vetoakselin kannatinlaakerista. Nyt vaan miettii et 160tkm ajettu, vaihtaako koko vetarin jonka itse voisi kohtuu helposti tehdä vai vie liikkeelle joka vaihtaa pelkän laakerin + kannattimen
 
Varmaan tyhmä kysymys, mutta tietoa saati taitoa ei ole. Eli siis sellainen musta kaupasta ostettava akkukaapeli kiinni miinusnapaan ja käynnistys? Ehkä vielä hölmömpi kysymys pitääkö se miinusnavan akkukenkä ottaa irti vai voiko siitä kiinnittää päältä vaan?

Itse tökkäsin käynnistyskaapelin akun miinus navan ja moottorin väliin. Ja ei pidä akunkenkää irroittaa. Itse tämän jutun keksin yhdestä youtube videosta missä ihmeteltiin miksi laturi ei lataa kunnolla akkua ja ongelma oli juuri maadoitusongelma.
Tuolta kikkaa vasta kokeilin rouvan i20:n, kun huonosti starttaa ja jossain luki että saattaa olla kanssa maadoitusongelma. Mutta ei auttanut tuo joten pitää vikaa metsästää jostain muualta :(
 
2012 mallin vitosta meni moniurahihna.
Näyttää niin vmäiseltä vaihtaa, että harkitsen vakavasti auton hinausta lähimmälle korjaamolle.
Ainoa miinus tässä on, että en välttämättä autoa saa takaisin viikonloppuna.

Onko jollain kokemusta ko operaatiosta?
 
2012 mallin vitosta meni moniurahihna.
Näyttää niin vmäiseltä vaihtaa, että harkitsen vakavasti auton hinausta lähimmälle korjaamolle.
Ainoa miinus tässä on, että en välttämättä autoa saa takaisin viikonloppuna.

Onko jollain kokemusta ko operaatiosta?
Neli- vai 6-syl koneella? Rivineloseen ainakin henkilöauton kopassa tosi helppo homma, vitossa varmaan vähän ahtaampaa. V6:sta ei kokemusta.
 
Mulla oli aikanaan -97 V70:ssä iso lista sähkövikoja. Johtui siitä, että edellinen omistaja oli vaihtanut sähköikkunoiden automaattisulakkeen tilalle jotain muuta, minkä vuoksi virtaa kulki niin paljon, että sulakerasian alta 5-6 kpl johtoja oli sulanut kiinni toisiinsa. Se ilmeni just noin, että yhtäkkiä tosi moni juttu lakkasi toimimasta. Tällaista keissiä ei varmaan muille tule vastaan, mutta noinkin voi käydä. Sekin auto lopulta korjattiin ja on edelleen liikenteessä, vaikka välillä tuntuikin mahdottomalta se pääjohtosarjan korjaaminen.
 
Neli- vai 6-syl koneella? Rivineloseen ainakin henkilöauton kopassa tosi helppo homma, vitossa varmaan vähän ahtaampaa. V6:sta ei kokemusta.

Neloskoneella.
Netistä kun katselin, niin vaihtaminen edellyttää kaikkea etupuskurin poistamisen, auton nostamisen nosturilla ja ilmansuodattimen poiston väliltä.
 
Varmaan tyhmä kysymys, mutta tietoa saati taitoa ei ole. Eli siis sellainen musta kaupasta ostettava akkukaapeli kiinni miinusnapaan ja käynnistys? Ehkä vielä hölmömpi kysymys pitääkö se miinusnavan akkukenkä ottaa irti vai voiko siitä kiinnittää päältä vaan?
Ota myös akusta kaapelit irti ja katso ettei ole mahdottomasti hapettumaa akkukengissä, eli akkuun tulevien johtojen päissä. Samalla tulee käytettyä koko järjestelmä jännitteettömänä, mikä voi monesti auttaa vastaavissa tilanteissa.
 
Neloskoneella.
Netistä kun katselin, niin vaihtaminen edellyttää kaikkea etupuskurin poistamisen, auton nostamisen nosturilla ja ilmansuodattimen poiston väliltä.
Virallinen korjausohje on näköjään sitä mieltä, että flekti pitäisi purkaa pois mikä edellyttäisi jäähdytysnesteiden tyhjäämistä jne. eli hankalampi homma näemmä kuin muissa koreissa :/
 
Virallinen korjausohje on näköjään sitä mieltä, että flekti pitäisi purkaa pois mikä edellyttäisi jäähdytysnesteiden tyhjäämistä jne. eli hankalampi homma näemmä kuin muissa koreissa :/
Asiasta mitään tietämättömänä haluan kysyä, että miksi flektin irroitus vaatii jäähdytinnesteiden tyhjäämistä? Varmasti on joku mallikohtainen juttu, mutta kiinnostaisi tietää. Valitettavasti ei auta alkuperäisen kysyjän ongelmaan...
 
Asiasta mitään tietämättömänä haluan kysyä, että miksi flektin irroitus vaatii jäähdytinnesteiden tyhjäämistä? Varmasti on joku mallikohtainen juttu, mutta kiinnostaisi tietää. Valitettavasti ei auta alkuperäisen kysyjän ongelmaan...
Päästäkseen flektiin käsiksi pitää sen kehikko purkaa pois ja ilmeisesti tuossa letkut kulkee jotenkin ton kehikon läpi tjms niin nesteet tulee siksi pihalle tuolta. Vähän epäselvä tuo ohje niin en sen tarkemmin osaa sanoa, mutta pirun ahtaalta vaikuttaa tuo konetila tehdä yhtään mitään.
 
Ota myös akusta kaapelit irti ja katso ettei ole mahdottomasti hapettumaa akkukengissä, eli akkuun tulevien johtojen päissä. Samalla tulee käytettyä koko järjestelmä jännitteettömänä, mikä voi monesti auttaa vastaavissa tilanteissa.

Hyvä vinkki ja unohtukin mainita, että akun otin ensitöikseen irti ja kiristin kengät kunnolla. Happeumaa ei näyttänyt olevan.
 
1. Ainakin Relluissa on jonkin aiheuttanut kampiakselin asentotunnistin (löytyy vaihdelaatikon päältä) ja voihan sen lämpötila-anturin vaihtaa. Toivottavasti ei ole ajonestovika.

2. Tulppia ei ole varmaan vaihdettu hetkeen? Eli tulpat, puolayksikkö ja johdot vaihtoon. Puolassa saattaa olla jossain kohti halkeama ja tulpanjohdot lyödä läpi.

3. Merkkihuollon OBD-lukijalla tai sitten sellaisen kaverin luo, jolla on clip-lukija tai hommaat itelle.

Hyviä vinkkejä tässä. Myös imuvuodon mahdollisuus pitänee ottaa huomioon.
 
Focus 05 1.6 bensa alkoi nykimään matalilla kierroksilla kun antaa enemmän kaasua. Yli kolmen tonnin kun menee kierrokset niin alkaa vetää ihan normaalisti. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti, ajossa ei huomaa mitään kummempaa kun tasaisella vauhdilla ajelee osakaasulla. Ideoita?

Pitää huomenna kattoa onko jäänyt jotain vikakoodeja. Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu n. 15tkm sitten.
 
Focus 05 1.6 bensa alkoi nykimään matalilla kierroksilla kun antaa enemmän kaasua. Yli kolmen tonnin kun menee kierrokset niin alkaa vetää ihan normaalisti. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti, ajossa ei huomaa mitään kummempaa kun tasaisella vauhdilla ajelee osakaasulla. Ideoita?

Pitää huomenna kattoa onko jäänyt jotain vikakoodeja. Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu n. 15tkm sitten.
Tulpanjohdot/puola niitä menee noista.
 
Focus 05 1.6 bensa alkoi nykimään matalilla kierroksilla kun antaa enemmän kaasua. Yli kolmen tonnin kun menee kierrokset niin alkaa vetää ihan normaalisti. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti, ajossa ei huomaa mitään kummempaa kun tasaisella vauhdilla ajelee osakaasulla. Ideoita?

Pitää huomenna kattoa onko jäänyt jotain vikakoodeja. Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu n. 15tkm sitten.

Vastaavat oireet ja samanlainen Focus niin syylliseksi osoittautui kaasupolkimen piuhat. Pimeni sitten lopullisesti yks kaks.
 
Focus 05 1.6 bensa alkoi nykimään matalilla kierroksilla kun antaa enemmän kaasua. Yli kolmen tonnin kun menee kierrokset niin alkaa vetää ihan normaalisti. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti, ajossa ei huomaa mitään kummempaa kun tasaisella vauhdilla ajelee osakaasulla. Ideoita?

Pitää huomenna kattoa onko jäänyt jotain vikakoodeja. Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu n. 15tkm sitten.

Tuossa jo tulikin hyviä ideoita, mutta myös alipaineletkujen vuodot katsottava läpi. Ilmamassanturi voi häröillä myös.
Vastaavie oireita oli yhessä opel astrassa tuttavalla niin vika löytyi ilmamassasensorin jälkeen - höri ilmaa ohi maffin ja skoitti arvoja. -> Jesaria tiukkaan siihen niin loppu oireet samantien.
 
Nyt kun lomaa on vielä pari päivää jäljellä, niin volkkari päätti keksiä pähkäiltävää.

Absin valo syttyy hetken ajamisen päästä, jonka jälkeen jarrut toimivat ns. normaalisti, sitä ennen jarrupoljin rutisee vaikka hidastaisi kävelyvauhdista kuivalla asvaltilla.

Kannattaneeko tuossa enää yrittää tekohengittää antureita irroittamalla (sikäli kun irtoavat ehjänä) ja putsata vai suoraan vaan korjaamolle vikakoodien lukuun josta saattaisi löytyä suorilta se vikapaikka.

Minulla teki tuota samaa silloin kun takasatula oli jumissa tai oli jossain ilmaa.. en nyt muista kummin
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom