Nyt on taas Megane vm1999 sähköongelmia. 313000km mittarissa.
Kauppareissulla alkoi sisävalo palamaan.Tutkin asiaa ja totesin seuraavaa:
-Sisävalo palaa koko ajan auton ollessa sammuksissa vaikka ovet ovat kiinni.
-Kun autoon laittaa sytytysvirran päälle tai käynnistää niin sisävalo sammuu.
-Kun auto on käynnissä niin 'aukinainen ovi' varoitusvalo näyttäisi hehkuvan himmeästi.
-Samaan aikaan huomasin että suuntamerkin tahtiin vilkkuu sumuvalo mittaristossa.
Oletko katsonut kaikki maadotukset läpi?
Jos et ole niin käy kaikki läpi ainakin teräsharjan kanssa ja uusi happaman näköiset tarvittaessa, tuollaisella "huollolla" on aika monesta ranskiksesta korjautuneet sähköviat.
Jos maadoitusten kunnostus ei auta, niin sitten tutkimaan piuhoja vaurioiden varalta ja tarkistamaan antureiden toiminta.
Mitähän kannattaisi tehdä seuraavassa tilanteessa? 17v vanha avensiksen retku ajossa, mutta tekniikaltaan soiva peli. Mittarissa 150tkm, mutta pohja sieltä täältä pintaruosteessa. Kyselin tuon hiomista pois, mutta tähtitieteellinen summa oli vastassa. Paikallinen ruosteenestofirma ehdotti, että vedetään jokin ruosteenkäsittely siihen ja massat päälle. Toiminee varmaan jonkin aikaa, mutta ei se taida olla hyväksi siellä massan alla muhinoittaa ruostetta?
Kysäise joltain paikalliselta hiekkapuhaltajalta tai autoharrastajalta, josko puhaltaisi pohjan sopu rahalla ja mahdollisesti suihkaisisi sinne pohjamaalit sekä jonkun kiveniskumassan?
Yhdellä teollisuusmaalaamolla näitä touhuttiin aikoinaan iltatöinä oikein urakalla ja tuotto meni lähinnä duunareiden kahvikassaan, kun firmaan raha tuli teollisuuden teräsrakenteiden maalaamisesta.
Auto vaan pukeille tai suoraan trukilla ylös, pohja puhtaaksi hiekalla, ei maalattavien osien suojaus muovilla/pahvilla, epoksit pohjaan ja tarvittaessa kiveniskumassa päälle.
Ei mennyt kauaa ja ropposen pohjalle tuli elinikää lisää 5-10 vuotta.
Tai sitten vaan annat pohjan olla ruosteessa ja paikkaat sitten kun sinne tulee reikä?
Ei tuollaisesta vanhasta käyttö anjoviksesta kannata liikaa stressiä ottaa, jos ei museoida aio, eikä pieni pintaruoste tarkoita vielä sitä että pohja lahoaisi käsiin.