Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Eipä tarvitse Corollaa enää korjailla. Kävin läheisellä pajalla mittauttamasssa päästöjä, että vieläkö saadaan katsastuksesta läpi. Tuomio oli, että ei toivoakaan, vaan jos halutaan kuntoon, niin kansiremontista lähdetään liikkeelle. Noh, olihan tuo vähän arvattavissa, kun jäähdytysneste näyttää joltain ruosteöljyiseltä ripulipaskalta. Tuon lisäksi olisi tietty muutakin laittoa, joten eiköhän se ollut siinä.

Mitäs tuollaiselle 22-vuotiaalle 280tkm ajetulle Corollalle tapahtuu? Viedäänkö suoraan paaliin, vai vieläkö joku hakee näitä Afrikkaan taksiksi tms. niin kuin joskus :cigar2:
 
Miksi vähän ajetussa moottorissa on noin perustavaa vikaa?

Sen kun tietäisi niin. Enitenhän tuossa oli vuosien varrella ongelmia juuri päästöjen ja jäähdytyksen kanssa. Vuorotellen eri vuosina vuoti syyläri, vesipumppu (kaksi eri kertaa) ja paisari. Joskus tuli sitten varmaan vähän kuumalla koneella ehkä ajettua jossain vaiheessa. Jotain karstoittumisongelmaa kai myös oli joskus, ehkä se on saanut venttiilejä heikkoon happeen yms. Tai sitten vain paska tuuri. Kai näillä on tosiaan paljon enemmänkin rullattu.
 
Miksi vähän ajetussa moottorissa on noin perustavaa vikaa?

Eipä tuo mitenkään erityisen vähän ole ajettu. Todennäköisesti on kestänyt aika lailla sen henkilöautolle suunnitellun 250-300 tkm elinkaarensa.

Keskimäärin bensa-autoilla kuitenkin huristellaan alle 12 tkm/a. Romutusiän ollessa n. 20 vuotta ei siinä tavallisen paalattavan bensakinnerin mittarissa ole mitään puolta miljoonaa.
 

Meat&Doria:n osahaku sanoisi, että alkuperäiskoodilta osa 95681-3E101 on 2002-04.2006 valmistettuihin ja 95681-3E300 olisi 05.2006- eteenpäin. Metzgerin haku on samoilla linjoilla.
 
Naftaluukussa rallikorkki joka vaatii avaimen avatakseen. Piti kuitenkin tankata aamusta ja jouduin kaksinkäsin vääntämään jotta sain kannen irti luukusta ja nyt avain on vääntynyt, kokemuksia mitä tuollaisen vanhemman auton avaimen uudelleen teettäminen kustantaa? 206 -06 Pögötti
 
Naftaluukussa rallikorkki joka vaatii avaimen avatakseen. Piti kuitenkin tankata aamusta ja jouduin kaksinkäsin vääntämään jotta sain kannen irti luukusta ja nyt avain on vääntynyt, kokemuksia mitä tuollaisen vanhemman auton avaimen uudelleen teettäminen kustantaa? 206 -06 Pögötti

Jos avain vielä toimii, halvimmalla varmaan pääset hommaamalla esim. Ebaysta uuden avaimen aihion kuorineen ja käymällä suutarilla teettämässä siihen uran. Avaimen sähköhilut (ajonestosiru, kaukolukitus) kuitenkin ovat ehjät ja tallella.

406:en aikanaan teetin tuolla tavalla avaimen, kun vanha oli niin kulahtanut. Aihio maksoi euron-pari ja kaiverrus jonkun kympin.

Bonuksena tällöin saat myös uudet keskuslukon napit, jos vanhat ovat kulahtaneet :joy:.
 
Eipä tuo mitenkään erityisen vähän ole ajettu. Todennäköisesti on kestänyt aika lailla sen henkilöautolle suunnitellun 250-300 tkm elinkaarensa.

Keskimäärin bensa-autoilla kuitenkin huristellaan alle 12 tkm/a. Romutusiän ollessa n. 20 vuotta ei siinä tavallisen paalattavan bensakinnerin mittarissa ole mitään puolta miljoonaa.
Keskimäärin ehkä joo, mutta noi -90-luvun bensatoyotat ei ole keskimäärin. Puolimiljoona konetta avaamatta ei ole mikään ihmejuttu noille. Itseltä lähti joitain vuosia sitten kiertoon 320tkm ajettu -98 corolla, joka ei syönyt nesteita, ja päästöjen kanssa ei mitään ongelmaan.
 
Mitäs tuollaiselle 22-vuotiaalle 280tkm ajetulle Corollalle tapahtuu? Viedäänkö suoraan paaliin, vai vieläkö joku hakee näitä Afrikkaan taksiksi tms. niin kuin joskus :cigar2:

Kyllä musta mies näitä vielä ostaa, maksaa jopa muutaman satasen ja hakee kotoa pois.

Jotainhan tuolle koneelle on tapahtunut, kun nyt jo antautui, yleensä tuollaista alle 300 tkm ajettua Corollaa kehutaan vähän ajetuksi. :rofl2:
 
Kyllä ton ajan bensavaparien pitäis kestää 400-500tkm ilman kansiremontteja. Tiivisteet ja venavarrenkumit ja mahdolliset kiristimet ja ketjut pitää vaihtaa, mutta ei venttiilikoneiston, männänrenkaiden tms pitäisi niin väljäksi kulua, että remontti tai paali on edessä.
 
No, mulla on ollu aika paljon ton ajan mitsuja ja osa on menny sen 500tkm ilman koneen avaamista ja osa 200tkm ennenku räjähtää. Sellasta se on.
 
Noniin, tänään saapui uusi MAP-anturi jenkeistä, tällä kertaa sitten Boschin valmistama, hintaa 27€. Josko nyt sit menis "alipainevuoto" vikakoodi pois lopullisesti. Kävin myös tilaamassa TRW ylätukivarret paikallisesta varaosaliikkeestä ja hintaa näillä 80€ ja 84€.

Ensviikolla sitten haen uuden pakoputken klemmarin et saa putken tiiviiksi ja alan ihmettelee tuota käsijarrua kondikseen... :rolleyes:

a6suspensionympyrä.jpg
 
Noniin, tänään saapui uusi MAP-anturi jenkeistä, tällä kertaa sitten Boschin valmistama, hintaa 27€. Josko nyt sit menis "alipainevuoto" vikakoodi pois lopullisesti. Kävin myös tilaamassa TRW ylätukivarret paikallisesta varaosaliikkeestä ja hintaa näillä 80€ ja 84€.

Ensviikolla sitten haen uuden pakoputken klemmarin et saa putken tiiviiksi ja alan ihmettelee tuota käsijarrua kondikseen... :rolleyes:

a6suspensionympyrä.jpg
Kerro sitten miten kauan trwssä kestää puslat, kaveri tilasi omegaan ko. merkin alatukivarret, vuosi ja 12tkm myöhemmin ihmetteli leimaukon ja rengasraudan kanssa miten voi olla puslat jo loppu :D

Mulla 9-5 Saabin perässä saman merkin poikittaistukivarren helat kesti sen ~30tkm ennen klappaantumista. Tosin femmojen kanssa ollut juttua että syövät puslat kun puslat, eli ehkei tämä nyt ole pätevä syy mollaukselle...

Anyway luotto kyseisen valmistajan tuotoksiin on vähän rapistunut viimeaikoina.
 
Kerro sitten miten kauan trwssä kestää puslat, kaveri tilasi omegaan ko. merkin alatukivarret, vuosi ja 12tkm myöhemmin ihmetteli leimaukon ja rengasraudan kanssa miten voi olla puslat jo loppu :D

Mulla 9-5 Saabin perässä saman merkin poikittaistukivarren helat kesti sen ~30tkm ennen klappaantumista. Tosin femmojen kanssa ollut juttua että syövät puslat kun puslat, eli ehkei tämä nyt ole pätevä syy mollaukselle...

Anyway luotto kyseisen valmistajan tuotoksiin on vähän rapistunut viimeaikoina.

No TRW pitäisi olla alkuperäistoimittaja jopa noille... :nb:
 
15829723459887076378661275820755.jpg

Upea diy työkalu C5:n alapallon irroitukseen. Kesti jopa avauksen akkumopolla, mitä nyt vähän väkäset vääntyi ja jouduin mutterin hitsaamaan uusiksi. Ei tarvinnut napaa ottaa työpöydälle.
 
Kerro sitten miten kauan trwssä kestää puslat, kaveri tilasi omegaan ko. merkin alatukivarret, vuosi ja 12tkm myöhemmin ihmetteli leimaukon ja rengasraudan kanssa miten voi olla puslat jo loppu
Puslan pää tukivarresta kiristetty paikalleen pyörien ollessa ilmassa, jolloin jousituksen ollessa ajoasennossa puslat on jatkuvasti kiertyneenä, ja lopputulos on tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Puslan pää tukivarresta kiristetty paikalleen pyörien ollessa ilmassa, jolloin jousituksen ollessa ajoasennossa puslat on jatkuvasti kiertyneenä, ja lopputulos on tämä.

Mites tuon aurin kans? pitäskö tunkilla nostaa ns. normaalikorkeuteen ennenkuin vetää tiukkaan?
 
Kannattaa katsoa missä asennossa tukivarret on kun auton paino on päällä ja kääntää ne siihen asentoon ja kiristää.

Mietein näin, että mittaan navan korkeuden lokasuojasta kun auto tasaisella, sitten vermeet irti ja tunkilla sitten samaan korkeuteen jarrulevystä nostaen ja kireelle.
 
Mietein näin, että mittaan navan korkeuden lokasuojasta kun auto tasaisella, sitten vermeet irti ja tunkilla sitten samaan korkeuteen jarrulevystä nostaen ja kireelle.

3BG Passatissa missä rakenne on aika pitkälti vastaava niin olen itse kiristellyt ylätukivarret heti oikeaan asentoon jousijalan ollessa vielä lattialla. Tuollain se on omasta mielestä helpoin kun kasassa ollessa pultit on aika ahtaassa paikassa. Yksi kerrallaan kun vaihtaa niin asennonkin saa oikein vieressä olevasta tukivarresta.
 
3BG Passatissa missä rakenne on aika pitkälti vastaava niin olen itse kiristellyt ylätukivarret heti oikeaan asentoon jousijalan ollessa vielä lattialla. Tuollain se on omasta mielestä helpoin kun kasassa ollessa pultit on aika ahtaassa paikassa. Yksi kerrallaan kun vaihtaa niin asennonkin saa oikein vieressä olevasta tukivarresta.

Ne saa sinne päinkin vaihdettua, kunhan poikkaisee toisen pultin, koska se ei mahdu tulemaan pois.
Laiska, siksi näin.
 
Riippuu joo autosta että miten se on helpoin tehdä, mutta pääasia on että ne puslat on "suorassa" eikä kiertyneenä kun auto on pyörillään. Uretaanipuslien kanssa se on se ja sama kun ne toimii kuin laakerit. (sisä ja ulko-osa liikkuu erikseen.
 
Puslan pää tukivarresta kiristetty paikalleen pyörien ollessa ilmassa, jolloin jousituksen ollessa ajoasennossa puslat on jatkuvasti kiertyneenä, ja lopputulos on tämä.
Ei ole tuosta kiinni. Luulisi olevan jokaisen tukivarren puslia vaihtavan tiedossa.
 
Autolla ikää 5v ja 49tkm, vasen etulaakeri ja oikea takalaakeri pitäisi vaihtaa. :beye:

Korjaamo sanoi hinnaksi 500€, täytyy nyt vähän kysellä muilta ja ensinnäki tarkistaa onko siinä laakerissa oikeasti vikaa, mitään ääntä en ole kuullut.
 
Autolla ikää 5v ja 49tkm, vasen etulaakeri ja oikea takalaakeri pitäisi vaihtaa. :beye:

Korjaamo sanoi hinnaksi 500€, täytyy nyt vähän kysellä muilta ja ensinnäki tarkistaa onko siinä laakerissa oikeasti vikaa, mitään ääntä en ole kuullut.

Mikä auto kyseessä? Kuulostaa kyllä aika kalliilta, kun tuskin ne tuossa vielä mitenkään tiukkaan on ruostuneet kiinni, joten vaihdon pitäisi mennä aika nopeasti. Jossain 15v autossa suurinhaaste on monesti se ruoste laakerijumpassa. Toki jos joutuu koko paketin abs-antureineen vaihtamaan, niin sitten hinta on ymmärrettävä.
 
Mikä auto kyseessä? Kuulostaa kyllä aika kalliilta, kun tuskin ne tuossa vielä mitenkään tiukkaan on ruostuneet kiinni, joten vaihdon pitäisi mennä aika nopeasti. Jossain 15v autossa suurinhaaste on monesti se ruoste laakerijumpassa. Toki jos joutuu koko paketin abs-antureineen vaihtamaan, niin sitten hinta on ymmärrettävä.

Renault Megane, takana laakeri on jarrulevyn kanssa yhtä puuta, mutta osa maksaa satasen, keulaan laakeri maksaa 50€, niin 350€ töille kuulostaa vähän paljolta...
 
Autolla ikää 5v ja 49tkm, vasen etulaakeri ja oikea takalaakeri pitäisi vaihtaa. :beye:

Korjaamo sanoi hinnaksi 500€, täytyy nyt vähän kysellä muilta ja ensinnäki tarkistaa onko siinä laakerissa oikeasti vikaa, mitään ääntä en ole kuullut.

Jos osaat tunkata niin pyörä ylös, hanskat käteen, ote 12-18 eli ylhäältä ja alhaalta. Ei kuulu lonksua yhtään. Laakerin välys tuntuu semmosena millin tai parin lonkseena. Väljäkin laakeri voi silti käsipelillä olla hyvä, mutta ääntää ajossa.

Jos ajossa ei ääniä niin vahvasti epäilisin huollon diagnoosia.

Mikä oli alkuperäinen syy auton viemiselle huoltoon? Vai sanoivatko jonkun perus ylläpitohässäkän yhteydessä?

Pyöränlaakerin kuuluisi joka vehkeessä kestää vähintään 100tkm.
 
Jos osaat tunkata niin pyörä ylös, hanskat käteen, ote 12-18 eli ylhäältä ja alhaalta. Ei kuulu lonksua yhtään. Laakerin välys tuntuu semmosena millin tai parin lonkseena. Väljäkin laakeri voi silti käsipelillä olla hyvä, mutta ääntää ajossa.

Jos ajossa ei ääniä niin vahvasti epäilisin huollon diagnoosia.

Mikä oli alkuperäinen syy auton viemiselle huoltoon? Vai sanoivatko jonkun perus ylläpitohässäkän yhteydessä?

Pyöränlaakerin kuuluisi joka vehkeessä kestää vähintään 100tkm.

Joo tiedän miten noita katsotaan ja kuunnellaan, selkä vain paskana niin en nyt heti pääse tarkistamaan.

Auto kävi siis normi vuosihuollossa ja siinä sanoivat että tuntuu välystä, itse en kuule mitään ääniä, mutta kun alla on nastarenkaat ja tuollainen laakeri kun rupeaa ääntämään pikkuhiljaa niin voihan se olla mahdollista mutta silti hieman epäilen....
 
Joo tiedän miten noita katsotaan ja kuunnellaan, selkä vain paskana niin en nyt heti pääse tarkistamaan.

Auto kävi siis normi vuosihuollossa ja siinä sanoivat että tuntuu välystä, itse en kuule mitään ääniä, mutta kun alla on nastarenkaat ja tuollainen laakeri kun rupeaa ääntämään pikkuhiljaa niin voihan se olla mahdollista mutta silti hieman epäilen....
Odottelet selän kuntoon ja katsot itse.:) Sen verran hämärän oloinen case etten lähtisi sokkona uusimaan jossei johonkin takuuseen vielä mene.

Yleensä välyksen omaava pyöränlaakeri pitää jo sellaista melua ettei siitä voi erehtyä. Talvirenkaat toki lisäävät soppaan oman mausteensa.
 
Ei kyl välttämättä välyksellistä pyöränlaakeria huomaa äänestä. Yksi tapa tunnistaa ääntävä laakeri on pyöräyttää rengasta ja käsi jousella tunnustellen tärinää. Tosin ääntämätön ja välyksetön jonkun verran kulunut laakerikin saattaa pitää pientä tärinää.
 
Ei kyl välttämättä välyksellistä pyöränlaakeria huomaa äänestä. Yksi tapa tunnistaa ääntävä laakeri on pyöräyttää rengasta ja käsi jousella tunnustellen tärinää. Tosin ääntämätön ja välyksetön jonkun verran kulunut laakerikin saattaa pitää pientä tärinää.
Onnistui myös tunnustella C5:n jousitolpasta :)
 
En tiedä lieneekö tämä oikea ketju, mutta 207 pösö pitäisi leimalle saada. ABS ja satunnaiset muut vikakoodit vaivaa. Sulakerasiaa itse epäilen tällä hetkellä syypääksi. Joten löytyisikö joltain koneelta diagbox tai pp2000 josko sieltä saisi kytkentäkaavion tuolle rasialle? Pääsisi kiroilemaan ja mittailemaan mitä mitattavissa olisi.
 
Pösö 307/c4 sitikassa noita sekalaisia jarrumurheilmoituksia(ja bmp:n kanssa vaihteisto) ongelmia aiheuttaa kympin arvoinen jarruvalokytkin, lienekkö tuossakin vastaavaa...nopea ja halpa kokeiltava ainakin. Kytkin irtoaa pyöräyttämällä kytkintä+johto irti.
 
Pösö 307/c4 sitikassa noita sekalaisia jarrumurheilmoituksia(ja bmp:n kanssa vaihteisto) ongelmia aiheuttaa kympin arvoinen jarruvalokytkin, lienekkö tuossakin vastaavaa...nopea ja halpa kokeiltava ainakin. Kytkin irtoaa pyöräyttämällä kytkintä+johto irti.

Tämä olisi kokeilemisen arvoinen. Tekee tätä kaiken lisäksi vain talvella ja kosteilla keleillä.
 
Ei kyl välttämättä välyksellistä pyöränlaakeria huomaa äänestä. Yksi tapa tunnistaa ääntävä laakeri on pyöräyttää rengasta ja käsi jousella tunnustellen tärinää. Tosin ääntämätön ja välyksetön jonkun verran kulunut laakerikin saattaa pitää pientä tärinää.

Itelle vaihdettiin nykyiseen autoon pyöränlaakeri kuljettajanpuolelle eteen. Vähän jurisi ajossa, mutta nosturin päällä hiljainen. Oli kertyny ruostetta ja muutaman kerran 10 tonnia prässillä ennen irtoamista. Ollu sen jälkeen hiljainen.
 
En tiedä lieneekö tämä oikea ketju, mutta 207 pösö pitäisi leimalle saada. ABS ja satunnaiset muut vikakoodit vaivaa. Sulakerasiaa itse epäilen tällä hetkellä syypääksi. Joten löytyisikö joltain koneelta diagbox tai pp2000 josko sieltä saisi kytkentäkaavion tuolle rasialle? Pääsisi kiroilemaan ja mittailemaan mitä mitattavissa olisi.

Laita vaikka YV:llä auton runkonumero/rekkari, niin katsotaan :tup:.
 
Tuli tuo jarruvalon katkaisin tarkastettua. Hieman resistanssi vaikutti heittelevän joten purkaahan se piti ja putsata. Näyttää kuitenkin sisältä hyvältä, joten harmi kyllä vika taitaa olla muualla. Rehellisyyden nimissä resistanssin heittely saattoi johtua väliaikaisista mittavälineistäkin kun yleismittari on muuton jäljiltä hukkapiilossa :confused:

Edit. Näyttää se resistanssi vieläkin jonkinverran soutavan... Kaipa tuon voisi uusia kun motonetissa maksaa ~9€. Tai ainakin mitata kunnon vehkeillä.

Vähän kuvasaastetta operaatiosta:

IMG_20200304_202629_resize_67.jpg
IMG_20200304_200806_resize_58.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuo jarruvalon katkaisin tarkastettua. Hieman resistanssi vaikutti heittelevän joten purkaahan se piti ja putsata. Näyttää kuitenkin sisältä hyvältä, joten harmi kyllä vika taitaa olla muualla. Rehellisyyden nimissä resistanssin heittely saattoi johtua väliaikaisista mittavälineistäkin kun yleismittari on muuton jäljiltä hukkapiilossa :confused:

Edit. Näyttää se resistanssi vieläkin jonkinverran soutavan... Kaipa tuon voisi uusia kun motonetissa maksaa ~9€. Tai ainakin mitata kunnon vehkeillä.

Vähän kuvasaastetta operaatiosta:

IMG_20200304_202629_resize_67.jpg
IMG_20200304_200806_resize_58.jpg
Nyt on kyllä pakko kysyä miten mittaat resistanssia tietokoneen avulla ja mitä ohjelmia ym. tarvii? Ja rautalangasta saa vääntää, olen kyllä ihan sinut koneiden kanssa mutta noista koneen päähän kytkettävistä omavirityksistä en hirveästi tiedä....
 
Nyt on kyllä pakko kysyä miten mittaat resistanssia tietokoneen avulla ja mitä ohjelmia ym. tarvii? Ja rautalangasta saa vääntää, olen kyllä ihan sinut koneiden kanssa mutta noista koneen päähän kytkettävistä omavirityksistä en hirveästi tiedä....

Eipä tuossa tällä hetkellä resistanssia tullut ulos. Arduinolla kuitenkin onnistuu melko helposti jännitteenjaon avulla. Googlailemalla löytyy lisää. Kytketään mitattava vastus +5v ja analogisen pinnin väliin, ja tästä analogisesta pinnistä jokin sopiva vastus maihin. Analogisen pinnin lukemasta jännitteestä voisi sitten vastuksen laskea.

Tuolta löytyy laskuri josta saa aika hyvän kuvan:

Edit. Tuossa kytketty siis vin +5v, vout analogiseen pinniin.
 
Mahtava homma kun eilinen vitullinen räntäsade osu eteläsuomeen... Harmittavaa kyllä oli todeta että samalle päivälle oli ohjelmassa remonttia mk1 focukseen jossa ei sen kummempaa vikaa ollut ku ei lähteny käyntiin... Ensimmäisenä pensansuodatin vaihtoon, jonka jälkeen sai todeta että ei tuu bensa läpi uudellakaan suodattimella (pumppu piti ääntä ja virta kulki). Seuraavaksi ohjelmassa uus bensapumppu motonetistä ja touhuamaan.. Autossa tankki ihan täynnä bensaa joten sen tiputtaminen tunkinvarassa ei ollut vaihtoehto, joten siis peltisaksilla reikä takapenkin alle ja pumppua naputtelemaan irti.. Senhän arvaa miten siinä käy ku ottaa täydestä tankista pumpun pihalle, tuloksena oli n.10l bensaa myös parkkipaikalla. Uudella pumpulla hörähti samantien käyntiin ja sen jälkeen alko ilmestymään hetkenkuluttua ruskea läntti auton viereen... Ei kestäny 18vuotias muoviliitin suodattimen vaihtoa vaan oli halennu yläpuolelta ilmeisesti takasin kiinnilaittaessa.. ei mitään uudestaan vaan autoa ylös (tässävaiheessa auton vieressä oli n. 5cm nuoskaa (ruskeaa bensansekasta sohojoa).. liittimet veke ja klemmaria tilalle niin eiköhän tuo nyt nipussa pysy...
 
Mahtava homma kun eilinen vitullinen räntäsade osu eteläsuomeen... Harmittavaa kyllä oli todeta että samalle päivälle oli ohjelmassa remonttia mk1 focukseen jossa ei sen kummempaa vikaa ollut ku ei lähteny käyntiin... Ensimmäisenä pensansuodatin vaihtoon, jonka jälkeen sai todeta että ei tuu bensa läpi uudellakaan suodattimella (pumppu piti ääntä ja virta kulki). Seuraavaksi ohjelmassa uus bensapumppu motonetistä ja touhuamaan.. Autossa tankki ihan täynnä bensaa joten sen tiputtaminen tunkinvarassa ei ollut vaihtoehto, joten siis peltisaksilla reikä takapenkin alle ja pumppua naputtelemaan irti.. Senhän arvaa miten siinä käy ku ottaa täydestä tankista pumpun pihalle, tuloksena oli n.10l bensaa myös parkkipaikalla. Uudella pumpulla hörähti samantien käyntiin ja sen jälkeen alko ilmestymään hetkenkuluttua ruskea läntti auton viereen... Ei kestäny 18vuotias muoviliitin suodattimen vaihtoa vaan oli halennu yläpuolelta ilmeisesti takasin kiinnilaittaessa.. ei mitään uudestaan vaan autoa ylös (tässävaiheessa auton vieressä oli n. 5cm nuoskaa (ruskeaa bensansekasta sohojoa).. liittimet veke ja klemmaria tilalle niin eiköhän tuo nyt nipussa pysy...
Siinäpä oli melko hyvin kiteytetty miksi koitan välttää talviremontteja viimeiseen asti! Yritän kesällä saada kaikki tiedossa olevat viat kuntoon, ja mahdollisesti vähän ylihuoltaakin.
Hyvä että sait auton kuntoon, hatun nosto siitä!
Stratuksessa *ttuillee takaoven lukko. Lukkolaitetta ei näytä saavan oikein mistään :confused2: Lisäksi sain hajotettua aiemmin yhden tangon lukitusnipsun joten oven sisäpuolinen lukitusnuppi ei toimi.
Noh, yllättävän hyvin tuo on toiminut talvellakin. Jenkkiautot eivät ole ihan parhaiden talviautojen maineessa :)
 
Psa-konserni -miehiä täällä? 607 Pösön valojen korkeussäätö ei pelaa. Eli xenonien korkeussäätö ei pelaa ja kuskinpuolen valo osoittaa täysin alas ja vänkärin puolen vastaavasti täysin ylös. Näkyykö tämä vika lexialla/pp2000? Anturivika vai mitä luulette?
 
Psa-konserni -miehiä täällä? 607 Pösön valojen korkeussäätö ei pelaa. Eli xenonien korkeussäätö ei pelaa ja kuskinpuolen valo osoittaa täysin alas ja vänkärin puolen vastaavasti täysin ylös. Näkyykö tämä vika lexialla/pp2000? Anturivika vai mitä luulette?

Kyllähän se Peugeot Planet/Diagbox kertoo, jos siellä on anturivika. Saattaa jopa kertoa jotain umpionkin sielunelämästä. Ei kyllä ole tarkkaa muistikuvaa, kun siitä on pieni ikuisuus kun noin vanha auto on itselle työnalle sattunut.
 
Psa-konserni -miehiä täällä? 607 Pösön valojen korkeussäätö ei pelaa. Eli xenonien korkeussäätö ei pelaa ja kuskinpuolen valo osoittaa täysin alas ja vänkärin puolen vastaavasti täysin ylös. Näkyykö tämä vika lexialla/pp2000? Anturivika vai mitä luulette?

Ainakin AMVAR-iskunvaimennuksella varustetussa on takana ja edessä molemmilla puolilla omat korkeusanturinsa ja aika usein niiden linnunluut takana alkaa näillä vuosilla olla poikki jumiutumisen takia. Ehkä voisi selittää miksi toinen näyttää ylös ja toinen alas, tai sitten ei?

Lexia ainakin osaa C6:ssa näyttää jotain juttuja ja sillä pystyy muistaakseni liikuttelemaan valoja, että varmaan sama onnistunee luultavasti facelift 607:ssa.
 
Olisikos tässä sopivat tarvikkeet levyjarrujen huoltoon?
Ei varmaan ole käytännön eroa onko rasvat CRC tms. vai Biltemasta?
 
Olisikos tässä sopivat tarvikkeet levyjarrujen huoltoon?
Ei varmaan ole käytännön eroa onko rasvat CRC tms. vai Biltemasta?
Kuparitahnaa et jarrujen kanssa tarvitse. Tuo jarrusatularasva sopii kaikkeen mihin rasvaa jarrujen kanssa tarvitset. Sitä voi laittaa kohtiin missä palat koskettaa niitä metallisia palan pidikkeitä, liukutappeihin, palan toiselle puolelle mitkä ottaa kiinni satulaan kitinän vaimentamiseksi jne... myös tuota voi käyttää palojen kanssa Metalliton tahna , mutta liukutappeihin en ole kokeillut.

Jos haluaa olla liukutappien kumien kanssa varovainen niin silikonirasva on parasta mikä ei varmasti turvota niitä kumeja. Osa autojen liukutappien kumeista on todella tarkkoja käytettävän rasvan kanssa ettei ne kumit turpoa.

Ihan yhtälailla se Bilteman rasva/aine toimii, kuin crc.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
269 293
Viestejä
4 655 262
Jäsenet
76 418
Uusin jäsen
kalevi1950

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom