outonaapuri
Pallienkaivelun Yli Apustaja
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 780
Ei oo kyllä niin kalliita ohjainrullia tullu vastaan että niiden kanssa kannattais alkaa kikkailemaan. Toki mahdollista kai se sekin on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
no juu ei ole mullakaan, tosin tuollaisia automaattikiristimiä on joitain tullut jossa hinnat pyörii siellä yli 100€ joten niissä vois joku nuukailla jos pystyy.Ei oo kyllä niin kalliita ohjainrullia tullu vastaan että niiden kanssa kannattais alkaa kikkailemaan. Toki mahdollista kai se sekin on.
Akkukengällä ruuvikiinnitys?
Nyt on taas Megane vm1999 sähköongelmia. 313000km mittarissa.
Kauppareissulla alkoi sisävalo palamaan.Tutkin asiaa ja totesin seuraavaa:
-Sisävalo palaa koko ajan auton ollessa sammuksissa vaikka ovet ovat kiinni.
-Kun autoon laittaa sytytysvirran päälle tai käynnistää niin sisävalo sammuu.
-Kun auto on käynnissä niin 'aukinainen ovi' varoitusvalo näyttäisi hehkuvan himmeästi.
-Samaan aikaan huomasin että suuntamerkin tahtiin vilkkuu sumuvalo mittaristossa.
Nyt on taas Megane vm1999 sähköongelmia. 313000km mittarissa.
Kauppareissulla alkoi sisävalo palamaan.Tutkin asiaa ja totesin seuraavaa:
-Sisävalo palaa koko ajan auton ollessa sammuksissa vaikka ovet ovat kiinni.
-Kun autoon laittaa sytytysvirran päälle tai käynnistää niin sisävalo sammuu.
-Kun auto on käynnissä niin 'aukinainen ovi' varoitusvalo näyttäisi hehkuvan himmeästi.
-Samaan aikaan huomasin että suuntamerkin tahtiin vilkkuu sumuvalo mittaristossa.
Mitähän kannattaisi tehdä seuraavassa tilanteessa? 17v vanha avensiksen retku ajossa, mutta tekniikaltaan soiva peli. Mittarissa 150tkm, mutta pohja sieltä täältä pintaruosteessa. Kyselin tuon hiomista pois, mutta tähtitieteellinen summa oli vastassa. Paikallinen ruosteenestofirma ehdotti, että vedetään jokin ruosteenkäsittely siihen ja massat päälle. Toiminee varmaan jonkin aikaa, mutta ei se taida olla hyväksi siellä massan alla muhinoittaa ruostetta?
Mitähän kannattaisi tehdä seuraavassa tilanteessa? 17v vanha avensiksen retku ajossa, mutta tekniikaltaan soiva peli. Mittarissa 150tkm, mutta pohja sieltä täältä pintaruosteessa. Kyselin tuon hiomista pois, mutta tähtitieteellinen summa oli vastassa. Paikallinen ruosteenestofirma ehdotti, että vedetään jokin ruosteenkäsittely siihen ja massat päälle. Toiminee varmaan jonkin aikaa, mutta ei se taida olla hyväksi siellä massan alla muhinoittaa ruostetta?
Noissa on myös joskus vikoja oven katkaisijassa.ävalo palaa koko ajan auton ollessa sammuksissa vaikka ov
Dinitrol ml ensin pohjaan ja sitten sen päälle esimerkiksi dinitrol 4941 tai dinitrol metallic.Mitähän kannattaisi tehdä seuraavassa tilanteessa? 17v vanha avensiksen retku ajossa, mutta tekniikaltaan soiva peli. Mittarissa 150tkm, mutta pohja sieltä täältä pintaruosteessa. Kyselin tuon hiomista pois, mutta tähtitieteellinen summa oli vastassa. Paikallinen ruosteenestofirma ehdotti, että vedetään jokin ruosteenkäsittely siihen ja massat päälle. Toiminee varmaan jonkin aikaa, mutta ei se taida olla hyväksi siellä massan alla muhinoittaa ruostetta?
Ei menny C5 katsatus ihan putkee, olis nuo nyt itsekkin voinu todeta joa vaan olis jaksanu vähä tutkia, no ei ainakaa antipöllöstä jääny kiinni.
![]()
Ei onneksSulla ei sentään kait ole sähköistä käsijarrua kuten mulla audissa?![]()
On tullut rassattu tuota mutsin veljen C5 käsijarruja koska ne on etupäässä ja välillä todella vittumaisen hankalia rassattavia. Kerran laitettiin palautusjousi viritys että ei jää jarrut laahaa, mutta joutu vaihtaa molemmat satulat eteen että käsijarrut saatiin toimimaan tasasemmin. Kannatta laittaa kerran vuodessa liukastetta kunnolla sinne putkiin ja vaijerille vaikka ruiskulla.Noo, kyllä tuossa vaijerijarrussakin hupia riittää jos suojaputkia joutuu irroittelemaan ja ovat jämähtäneet kiinni![]()
On tullut rassattu tuota mutsin veljen C5 käsijarruja koska ne on etupäässä ja välillä todella vittumaisen hankalia rassattavia. Kerran laitettiin palautusjousi viritys että ei jää jarrut laahaa, mutta joutu vaihtaa molemmat satulat eteen että käsijarrut saatiin toimimaan tasasemmin. Kannatta laittaa kerran vuodessa liukastetta kunnolla sinne putkiin ja vaijerille vaikka ruiskulla.
C5 käsijarrut vaijeri kuvat
![]()
C5 niin käsijarru näyttää olevan etupyörillä? Siksi varmaan kuva vähän hämää.En tiedä kumpi on vammaisempi, saksalainen vai ranskalainen insinööri.....![]()
Käytetään päivittäin.Käsijarru tykkää siitä, kun sitä käytetään. Itse käytän sitä aina pysäköitäessä vaikkei edes tarvetta olisi niin toiminut ongelmitta auton ostosta lähtien.
Nii-i, silti omegaa välillä ikäväEn tiedä kumpi on vammaisempi, saksalainen vai ranskalainen insinööri.....![]()
C5 niin käsijarru näyttää olevan etupyörillä? Siksi varmaan kuva vähän hämää.
Ei voi olla takana. Takajarrusatulat liikkuvat melko paljon kun auton korkeutta säädetäänNo siks just![]()
Ei voi olla takana. Takajarrusatulat liikkuvat melko paljon kun auton korkeutta säädetään![]()
Minä vaihdoin noin 3 ja puoli vuotta sitten enkä ole tehnyt mitään ja vielä toimiiAika tarkkaan 2 vuotta sitten vaihdettu satulat, vaijerit ja suojaputket sekä laitoin palautusjouset.
Herkistelyä ja öljyämistä niin eiköhän se uusinta katsastuksen toimi.
Minä vaihdoin noin 3 ja puoli vuotta sitten enkä ole tehnyt mitään ja vielä toimiiPalautusjousista en ole kuullutkaan. Nyt on talvella meinannut jäädä käsijarru laahaamaan, jos sitä kesällä noille jotain tekisi. Pitäis hommata se erikoishylsy niin sais irrotettua tuon käsijarrun tapin satulasta.
No, syksyllä laitoin lisää kutistesukkaa putken ja vaijerin saumakohtaan kun entiset olivat murtuneet.
Just samanlainen patentti tehtiin mekin C5:lle.![]()
Tollanen helvetin upea tsi
Huomautettavaa myöskin se että jousi liian lyhyt joten mutterilla "pidennetty"
Toki nämä satulat ei välttämättä ole ihan parhaat, silloin ebayn halvimmat joihin ei tarvinnut palauttaa vanhoja, valurautaa toki.
RS6 taka-apurunko on noin 6cm leveämpi kuin Passattin vastaava. Korin suuntaiset päätypalat ovat identtiset, mutta poikkiputket Audissa leveämmät. Leikkasin purkuautosta pohjapalan irti ja nostin peräkärryyn. Leikkaa liimaa operaation ulkoisin paikalliselle erikoishitsauspalvelulle:Kuten tolle porin kaverillekin ehdotin, leikkaa jostain autosta pohjapelti irti jossa apurungon kiinnitykset, osta rs6 alumiiniapurunkoja, rälläköi ne poikki hitsaussaumoistaan (ovat pari senttiä pidempiä/leveämpiä kuin passatin) ja hitsaa takaisin kasaan jigissä sopivan mittaisiksi.
... ...
Tää etujarruissa oleva käkkäri on kyl sellanen innovaatio ainakin C5:ssa...
Samanlaisia virityksiä ja lisäjousia saa lisäillä myös mk3 mondeoihin ja oikeastaan kaikkiin muihin joissa on liian pieni vipusuhde käsijarrulle, tahmautuu ajansaatossa jumittavaksi kun liikerata on niin pieni.
Käsijarru tykkää siitä, kun sitä käytetään. Itse käytän sitä aina pysäköitäessä vaikkei edes tarvetta olisi niin toiminut ongelmitta auton ostosta lähtien.
Mitähän kannattaisi tehdä seuraavassa tilanteessa? 17v vanha avensiksen retku ajossa, mutta tekniikaltaan soiva peli. Mittarissa 150tkm, mutta pohja sieltä täältä pintaruosteessa. Kyselin tuon hiomista pois, mutta tähtitieteellinen summa oli vastassa. Paikallinen ruosteenestofirma ehdotti, että vedetään jokin ruosteenkäsittely siihen ja massat päälle. Toiminee varmaan jonkin aikaa, mutta ei se taida olla hyväksi siellä massan alla muhinoittaa ruostetta?
Miksi vähän ajetussa moottorissa on noin perustavaa vikaa?Mitäs tuollaiselle 22-vuotiaalle 280tkm ajetulle Corollalle tapahtuu?
Miksi vähän ajetussa moottorissa on noin perustavaa vikaa?
Miksi vähän ajetussa moottorissa on noin perustavaa vikaa?
Kaipaan 2008 3.3 Kia Sorentoon vasemman takakulman ABS-anturia. Mistä tiedän, kumman valita?
ABS-anturi Japanparts ABS-K25, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
vai
ABS-anturi Japanparts ABS-K38, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
Naftaluukussa rallikorkki joka vaatii avaimen avatakseen. Piti kuitenkin tankata aamusta ja jouduin kaksinkäsin vääntämään jotta sain kannen irti luukusta ja nyt avain on vääntynyt, kokemuksia mitä tuollaisen vanhemman auton avaimen uudelleen teettäminen kustantaa? 206 -06 Pögötti
Keskimäärin ehkä joo, mutta noi -90-luvun bensatoyotat ei ole keskimäärin. Puolimiljoona konetta avaamatta ei ole mikään ihmejuttu noille. Itseltä lähti joitain vuosia sitten kiertoon 320tkm ajettu -98 corolla, joka ei syönyt nesteita, ja päästöjen kanssa ei mitään ongelmaan.Eipä tuo mitenkään erityisen vähän ole ajettu. Todennäköisesti on kestänyt aika lailla sen henkilöautolle suunnitellun 250-300 tkm elinkaarensa.
Keskimäärin bensa-autoilla kuitenkin huristellaan alle 12 tkm/a. Romutusiän ollessa n. 20 vuotta ei siinä tavallisen paalattavan bensakinnerin mittarissa ole mitään puolta miljoonaa.
Mitäs tuollaiselle 22-vuotiaalle 280tkm ajetulle Corollalle tapahtuu? Viedäänkö suoraan paaliin, vai vieläkö joku hakee näitä Afrikkaan taksiksi tms. niin kuin joskus![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.