Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista :cautious:. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.

Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53

Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010

Readiness: 0010 0000

Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.
 
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista :cautious:. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.

Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53

Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010

Readiness: 0010 0000

Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.
Niinhän sitä sanotaan, että auton pitää herättää tunteita.
 
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista :cautious:. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.

Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53

Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010

Readiness: 0010 0000

Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.

Vikakoodit on kyllä sellaista syöpää välillä, prätkässä missä vain sytytys on sähköinen niin on helppo löytää vikakohdat jos alkaa käynti sakkamaan.

Esimerkiksi alkoi kovilla kierroksilla tulemaan sytyskatkoksia ja paukutti putkessa, tulpanjohdossa oli vuodet tullut täyteen ja rupesi lyömään läpi, tai kun hetken ajelun jälkeen sammui kuin napista eikä edes luvannut, hetken jäähdyttyä taas käyntiin kuin palmun alta kauhean pamauksen saattelemana, no kampiakselin asentoanturihan se siellä oli entinen ja sytytys katosi.
 
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista :cautious:. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.

Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53

Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010

Readiness: 0010 0000

Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.

Tuollainen tuli vastaan Implausible Value - AudiForums.com
En tiedä onko tuossa edes vastaava moottori, mutta tuo oli ratkennut kaasuläpän sopeuttamisella.

Implausible Value:han on epäuskottava arvo ja jos kaasuläppä näyttäisi väärää tietoa kaasun asennosta, niin tuollainen vikakoodi olisi mahdollinen.
 
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista :cautious:. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.

Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53

Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010

Readiness: 0010 0000

Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.

Täällä ollut samantapaista ongelmaa?


Tokeni, kun vaihtoi aidon Bosch anturin.
 
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista :cautious:. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.

Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53

Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010

Readiness: 0010 0000

Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.

MAF-anturi putsattu tai vaihdettu?
 
Piinatussa rellussa oli kuin olikin kaksi pyöränlaakeria väljänä, en olisi uskonut 50tkm ajetulta, tosin mä en kyllä tuota mitenkään nätisti käsittele, hidastustöyssihin en hirveämmin himmaile tms.

400€ jäi lopulta hintaa, mikä nyt ei kovin paha ole työhön nähden.
 
Nykyinen on Boschin MAP-anturi. Toki vika voi olla myös O2-lambdassa.

Sähköisen käsijarrun vika sentään tuli selvitettyä tänään. Johto poikki, mut tietysti aivan liittimen juuresta hapettunut liittimeen sisälle asti... :facepalm: Nyt tarvis sit jostain metsästää uus liitin johdonpätkineen et sais korjattua.

Joko tällainen: AUDI VW 2 pin connector 1J0973752 1J0 973 752 brake support with rubber boot | eBay

tai

 
Nykyinen on Boschin MAP-anturi. Toki vika voi olla myös O2-lambdassa.

Sähköisen käsijarrun vika sentään tuli selvitettyä tänään. Johto poikki, mut tietysti aivan liittimen juuresta hapettunut liittimeen sisälle asti... :facepalm: Nyt tarvis sit jostain metsästää uus liitin johdonpätkineen et sais korjattua.

Joko tällainen: AUDI VW 2 pin connector 1J0973752 1J0 973 752 brake support with rubber boot | eBay

tai



Merkkiliikkeestä saa johdot jos vain suostuvat myymään. Itselle ei suostuneet muutakuin siten että asentavat :mad: 4v sitten Rauman käyttöautossa... 06vm passattiin.
 
Nykyinen on Boschin MAP-anturi. Toki vika voi olla myös O2-lambdassa.

Sähköisen käsijarrun vika sentään tuli selvitettyä tänään. Johto poikki, mut tietysti aivan liittimen juuresta hapettunut liittimeen sisälle asti... :facepalm: Nyt tarvis sit jostain metsästää uus liitin johdonpätkineen et sais korjattua.

Joko tällainen: AUDI VW 2 pin connector 1J0973752 1J0 973 752 brake support with rubber boot | eBay

tai


Joistain varaosaliikkeistä saattaa saada noita volkkarin liittimiä sekä niitä pinnejä mihin johdot puristetaan.
 
Merkkiliikkeestä saa johdot jos vain suostuvat myymään. Itselle ei suostuneet muutakuin siten että asentavat :mad: 4v sitten Rauman käyttöautossa... 06vm passattiin.

No lähin merkkiliike 60km päässä, niin mieluummin korjailen ite :D
 
Mitä mahdollisia ongelmia on, kun:
- renkaista, levyistä, jostakin, kuuluu vinkunaa kun autolla ajetaan alle 20km/h. (sellaista jarrujen vingunnasta tuttua ääntä)
- kun vauhti kiihtyy yli 20km/h ääni loppuu
- vinkuu alle 20km/h vauhdilla vapaalla ja veto päällä
- jarrujen painaminen ei vaikuta asiaan, eikä käsijarrukaan
- levyt eivät ole kuumat normaalin ajon jälkeen
- levyissä ei näytä olevan naarmuja
- vinkuna on epätasaista, eli aivan kun jonkin renkaan tietyssä asennossa ääni on kovempi

Kuvittelin äänen tulevan selkeästi edestä ja ajattelin, että kivi välissä. Mitään ei ole välissä, kopistelin jarrukengän kylkeä ja puhalsin ilmaa kompuralla. On siis vielä mahdollista, että ääni tuleekin takarenkaista. Tämä täytyy tutkia huomenna. Mitä muita ajatuksia tulee mieleen? Renkaan pyörittämistä ylhäällä on vaikea tunkkia käyttäen pihalla tehdä, kun auto on neliveto.
 
Kokeillaan löytyykö täältä airbagin toiminnasta enemmän ymmärtäviä. Auto Kia Sportage ja airbagin valo palaa ja vikakoodin lukijalla antaa seuraavan vikakoodin: B1331(Front impact sensor)- Passenger short to ground. Tämä koodi siis aktiivisena eikä lähde kun yrittää nollata lukijalla.

Lisäksi historiasta löytyi kaksi ei aktiivista vikakoodia:

B1334( Front impact sensor) - passenger communication error
B1706 (Buckle pretensioner)- passenger resistance too high

Kuitenkin kun tuon apukuskin puolen törmäysanturin irrottaa (kahdella ruuvilla rungossa kiinni) ja antaa roikkua vapaana liittimestä niin airbagin valo sammuu. Mistähän tuo voisi johtua?

Tässä vielä linkki jossa hyvät kuvat tuosta etutörmäysanturista: Front Impact /Crash / Airbag Sensor for Hyundai Tucson, Kia Sportage -Genuine OE
 
Johtosarjavialta tuo haiskahtaa, eli sitä tutkimaan.

Edit: myös liittimen avaus ja uudestaan kytkeminen saattaa joskus auttaa, jos sinne tullut liian suuri yli menovastus
 
Tuo aktiivinen vikakoodi meinaa oikosulkua maahan, eli itse veikkaisin enemminkin hankautunutta johtoa.
 
Mitä mahdollisia ongelmia on, kun:
- renkaista, levyistä, jostakin, kuuluu vinkunaa kun autolla ajetaan alle 20km/h. (sellaista jarrujen vingunnasta tuttua ääntä)
- kun vauhti kiihtyy yli 20km/h ääni loppuu
- vinkuu alle 20km/h vauhdilla vapaalla ja veto päällä
- jarrujen painaminen ei vaikuta asiaan, eikä käsijarrukaan
- levyt eivät ole kuumat normaalin ajon jälkeen
- levyissä ei näytä olevan naarmuja
- vinkuna on epätasaista, eli aivan kun jonkin renkaan tietyssä asennossa ääni on kovempi

Kuvittelin äänen tulevan selkeästi edestä ja ajattelin, että kivi välissä. Mitään ei ole välissä, kopistelin jarrukengän kylkeä ja puhalsin ilmaa kompuralla. On siis vielä mahdollista, että ääni tuleekin takarenkaista. Tämä täytyy tutkia huomenna. Mitä muita ajatuksia tulee mieleen? Renkaan pyörittämistä ylhäällä on vaikea tunkkia käyttäen pihalla tehdä, kun auto on neliveto.

Jarrupalojen taustapuolelle voisi sipaista rasvaa ja katsoa lähteekö kitinät. Osa paloista on myös sellaista materiaalia joka alkaa ulvomaan aamukosteilla keleillä, levyjä voisi sen vuoksi siis lämmitellä parilla 100-0 jarrutuksella ja katsoa josko kitinät kaikkoavat tuonkin myötä.
 
Mitä mahdollisia ongelmia on, kun:
- renkaista, levyistä, jostakin, kuuluu vinkunaa kun autolla ajetaan alle 20km/h. (sellaista jarrujen vingunnasta tuttua ääntä)
- kun vauhti kiihtyy yli 20km/h ääni loppuu
- vinkuu alle 20km/h vauhdilla vapaalla ja veto päällä
- jarrujen painaminen ei vaikuta asiaan, eikä käsijarrukaan
- levyt eivät ole kuumat normaalin ajon jälkeen
- levyissä ei näytä olevan naarmuja
- vinkuna on epätasaista, eli aivan kun jonkin renkaan tietyssä asennossa ääni on kovempi

Kuvittelin äänen tulevan selkeästi edestä ja ajattelin, että kivi välissä. Mitään ei ole välissä, kopistelin jarrukengän kylkeä ja puhalsin ilmaa kompuralla. On siis vielä mahdollista, että ääni tuleekin takarenkaista. Tämä täytyy tutkia huomenna. Mitä muita ajatuksia tulee mieleen? Renkaan pyörittämistä ylhäällä on vaikea tunkkia käyttäen pihalla tehdä, kun auto on neliveto.

Et kertonut auton mallia etkä ikää. Mut jos käsijarru on toteutettu kengillä, niin voi olla kenkää jarrukilvessä pitävä jousi irronnut/ruostunut poikki. Jättää kenkän vinoon hankaamaan, jolloin metalli käy äkkiä kiinni rumpuun.
 
Pari vuotta vanha Suzukin pikkuauto kyseessä. Kaikki renkaat nyt otettu irti ja tsekattu levyt ja satulat. Puhallettu ja pesty läpi. Kitinä jatkuu, se vaan muuttaa päivittäin vähän sävelasteikkoa. Mutta vtun korkeelta ja ärsyttävästi ääntä joka kerta tulee. :)

Tota kenkien ulkopuolta minäkin mietin, että voisko se metalli siinä hinkata paloja. Sit kun ei todellakaan pysty tulkitsemaan mistä renkaasta tai renkaista se ääni tulee. Taidan viedä suosiolla ensi viikolla huoltoon, josko menis takuuajan ruikutuksena huoltoon.
 
Mitä mahdollisia ongelmia on, kun:
- renkaista, levyistä, jostakin, kuuluu vinkunaa kun autolla ajetaan alle 20km/h. (sellaista jarrujen vingunnasta tuttua ääntä)
- kun vauhti kiihtyy yli 20km/h ääni loppuu
- vinkuu alle 20km/h vauhdilla vapaalla ja veto päällä
- jarrujen painaminen ei vaikuta asiaan, eikä käsijarrukaan
- levyt eivät ole kuumat normaalin ajon jälkeen
- levyissä ei näytä olevan naarmuja
- vinkuna on epätasaista, eli aivan kun jonkin renkaan tietyssä asennossa ääni on kovempi

Kuvittelin äänen tulevan selkeästi edestä ja ajattelin, että kivi välissä. Mitään ei ole välissä, kopistelin jarrukengän kylkeä ja puhalsin ilmaa kompuralla. On siis vielä mahdollista, että ääni tuleekin takarenkaista. Tämä täytyy tutkia huomenna. Mitä muita ajatuksia tulee mieleen? Renkaan pyörittämistä ylhäällä on vaikea tunkkia käyttäen pihalla tehdä, kun auto on neliveto.

Mahtaisko sitten olla etupään pyöränlaakeri/vetoakseli joka ääntä pitää?
 
Tän päivän projekti oli vaihtaa ylätukivarret auriin.

Homma olikin yllättävän helppo ja kävi lähes yhtä helposti kuin videolla.



Hiukan oli varmaan kovemmin kiinni pultit, mut videon ohjeella meni aikaa kahvitauon kera aika tarkkaan 1½ tuntia :)

WhatsApp Image 2020-03-14 at 18.14.57.jpegWhatsApp Image 2020-03-14 at 18.14.46.jpeg
 
1.6 TDI Passatissa alkaa kytkin välillä ravistamaan, jos tulee paljon liikkeellelähtöjä esim. ruuhkassa. Joskus kylmän ja kostean yön jälkeen saattaa myös parilla ekalla liikkeellelähdöllä hieman ravistella, mutta häviää äkkiä. Muuten normaaliajossa toimii kyllä tasaisesti. Eilen tuli ajeltua Helsingin keskustassa ja siellä onneksi ravistuksen sai pidettyä kurissa lukuisista pysähdyksistä huolimatta, kun lähdin mahdollisimman matalilla kierroksilla aina liikkeelle mahdollisimman vähän kytkintä luistattaen.

Onkohan tuo varmasti kytkin, eikä kaksoismassa? Kannattaako kokeilla luistattaa oikein kunnolla, jos sillä korjaantuisi? 189tkm ajettu, josta itse rullannut 12tkm ja ei ole sen aikana muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan. Kaksoismassa ei täristä yhtään, vaikka tahallaan vedättäisi isolla vaihteella liian matalilla kierroksilla, eikä kyllä kolkatakaan. Toista samanlaista ja hieman vähemmän ajettua Passattia ajanut ja siinä jo huomasi, että kaksoismassa ravisti isommilla vaihteilla. Sekin kyllä ravisti välillä myös liikkeellelähdöissä ja samasta kärsii myös kaverin Golf etenkin kosteilla keleillä.
 
Pari vuotta vanha Suzukin pikkuauto kyseessä. Kaikki renkaat nyt otettu irti ja tsekattu levyt ja satulat. Puhallettu ja pesty läpi. Kitinä jatkuu, se vaan muuttaa päivittäin vähän sävelasteikkoa. Mutta vtun korkeelta ja ärsyttävästi ääntä joka kerta tulee. :)

Tota kenkien ulkopuolta minäkin mietin, että voisko se metalli siinä hinkata paloja. Sit kun ei todellakaan pysty tulkitsemaan mistä renkaasta tai renkaista se ääni tulee. Taidan viedä suosiolla ensi viikolla huoltoon, josko menis takuuajan ruikutuksena huoltoon.

Oletko kokeillut vaihtaa jarrupaloja? Muistan kun oli joskus jotkut huonot jarrupalat niin ne aiheutti vinkunaa. Jos palan pinta on lasittunut niin senkin voisi hioda pois ja kokeilla mitä tapahtuu.
 
Oletko kokeillut vaihtaa jarrupaloja? Muistan kun oli joskus jotkut huonot jarrupalat niin ne aiheutti vinkunaa. Jos palan pinta on lasittunut niin senkin voisi hioda pois ja kokeilla mitä tapahtuu.
Onhan mahdollisen apolaitehihan ja laturin vapaakytkimen toiminta tarkastettu, vinkumisen osalta. Meillä mersu aiheutti samanlaatuista akustista ongelmaa, ja syyllinen oli laturin vapaakytkin.
Kytkimen vaihdolla, tuo jarrumainen kitinä poistui.
 
Kokeillaan löytyykö täältä airbagin toiminnasta enemmän ymmärtäviä. Auto Kia Sportage ja airbagin valo palaa ja vikakoodin lukijalla antaa seuraavan vikakoodin: B1331(Front impact sensor)- Passenger short to ground. Tämä koodi siis aktiivisena eikä lähde kun yrittää nollata lukijalla.

Lisäksi historiasta löytyi kaksi ei aktiivista vikakoodia:

B1334( Front impact sensor) - passenger communication error
B1706 (Buckle pretensioner)- passenger resistance too high

Kuitenkin kun tuon apukuskin puolen törmäysanturin irrottaa (kahdella ruuvilla rungossa kiinni) ja antaa roikkua vapaana liittimestä niin airbagin valo sammuu. Mistähän tuo voisi johtua?

Tässä vielä linkki jossa hyvät kuvat tuosta etutörmäysanturista: Front Impact /Crash / Airbag Sensor for Hyundai Tucson, Kia Sportage -Genuine OE
Siellä on johto jostain poikki. Lähde seuraamaan anturilla lähtevää johtoa ja yritä löytää mistä poikki. Voi olla myös murtunut jostain syystä niin ulkoapäin näyttää ehjältä vaikka on sisältä poikki
 
1.6 TDI Passatissa alkaa kytkin välillä ravistamaan, jos tulee paljon liikkeellelähtöjä esim. ruuhkassa. Joskus kylmän ja kostean yön jälkeen saattaa myös parilla ekalla liikkeellelähdöllä hieman ravistella, mutta häviää äkkiä. Muuten normaaliajossa toimii kyllä tasaisesti. Eilen tuli ajeltua Helsingin keskustassa ja siellä onneksi ravistuksen sai pidettyä kurissa lukuisista pysähdyksistä huolimatta, kun lähdin mahdollisimman matalilla kierroksilla aina liikkeelle mahdollisimman vähän kytkintä luistattaen.

Onkohan tuo varmasti kytkin, eikä kaksoismassa? Kannattaako kokeilla luistattaa oikein kunnolla, jos sillä korjaantuisi? 189tkm ajettu, josta itse rullannut 12tkm ja ei ole sen aikana muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan. Kaksoismassa ei täristä yhtään, vaikka tahallaan vedättäisi isolla vaihteella liian matalilla kierroksilla, eikä kyllä kolkatakaan. Toista samanlaista ja hieman vähemmän ajettua Passattia ajanut ja siinä jo huomasi, että kaksoismassa ravisti isommilla vaihteilla. Sekin kyllä ravisti välillä myös liikkeellelähdöissä ja samasta kärsii myös kaverin Golf etenkin kosteilla keleillä.
Ettei vaan olisi paineasetelma? Jos siinä rupee olemaan jouset väsyneet eikä jaksa irrottaa kunnolla kun päästät kytkimen. Kaksoismassa rupee usein rallattamaan kun on menossa paskaksi. Tosin jos sen avaa niin samaan vaivaan kannattaa sitten laittaa vp-kytkin-asetelma ja painelaakeri.
 
Merkkiliikkeestä saat korjaussarja jossa pätkät johtoa missä ne liittimet valmiina ja sen kotelon mihin liittimet tulee. Ei pitäisi mikään hirveän kallis olla.

Kylläpä vaan VAGilla ovat, jos en väärin muista niin tuollainen 2-pinninen liitinrunko kahdella metalliliittimellä ja johdonpätkillä oli likemmäs 20 euroa.
 
Kylläpä vaan VAGilla ovat, jos en väärin muista niin tuollainen 2-pinninen liitinrunko kahdella metalliliittimellä ja johdonpätkillä oli likemmäs 20 euroa.

No en mä hirveän kalliina pidä kyl jos parillakympillä saa.
 
1.6 TDI Passatissa alkaa kytkin välillä ravistamaan, jos tulee paljon liikkeellelähtöjä esim. ruuhkassa. Joskus kylmän ja kostean yön jälkeen saattaa myös parilla ekalla liikkeellelähdöllä hieman ravistella, mutta häviää äkkiä. Muuten normaaliajossa toimii kyllä tasaisesti. Eilen tuli ajeltua Helsingin keskustassa ja siellä onneksi ravistuksen sai pidettyä kurissa lukuisista pysähdyksistä huolimatta, kun lähdin mahdollisimman matalilla kierroksilla aina liikkeelle mahdollisimman vähän kytkintä luistattaen.

Onkohan tuo varmasti kytkin, eikä kaksoismassa? Kannattaako kokeilla luistattaa oikein kunnolla, jos sillä korjaantuisi? 189tkm ajettu, josta itse rullannut 12tkm ja ei ole sen aikana muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan. Kaksoismassa ei täristä yhtään, vaikka tahallaan vedättäisi isolla vaihteella liian matalilla kierroksilla, eikä kyllä kolkatakaan. Toista samanlaista ja hieman vähemmän ajettua Passattia ajanut ja siinä jo huomasi, että kaksoismassa ravisti isommilla vaihteilla. Sekin kyllä ravisti välillä myös liikkeellelähdöissä ja samasta kärsii myös kaverin Golf etenkin kosteilla keleillä.

Paineasetelma tiensä päässä/likainen kytkin.
 
Tänään sit tuli vielä kolvailtua sähköisen käsijarrun poikki mennyt piuha kuntoon ja saatiin käsijarrukin toimimaan niinkuin pitää. Huomenna sitten läppärin kera katsastusnäyttöön ja vikakoodien nollaus vielä ennen ku menee pakokaasutestiin :nb:
 
vikakoodien nollaus vielä ennen ku menee pakokaasutestiin
Jos auto on sen ikäinen, että siitä luetaan OBD-data katsastuksessa, niin ei tuossa oikein ole järkeä. Jos koodit nollaa juuri ennen katsastusta, niin siellä on sitten eri osatestit tekemättä ja katsastus pomppaa sen takia.
 
Jos auto on sen ikäinen, että siitä luetaan OBD-data katsastuksessa, niin ei tuossa oikein ole järkeä. Jos koodit nollaa juuri ennen katsastusta, niin siellä on sitten eri osatestit tekemättä ja katsastus pomppaa sen takia.
Kyllä siinä muutaman kymmenen metriä ajetaan, että eiköhän se riitä.
 
Kyllä siinä muutaman kymmenen metriä ajetaan, että eiköhän se riitä.

Juu ei todellakaan riitä.

edit. tuosta äkkiseltään Ameriikan Joelta lainattu geneerinen ohjeistus:

  1. The OBDII drive cycle begins with a cold start (coolant temperature below 122 degrees F and the coolant and air temperature sensors within 11 degrees of each other).
  2. The ignition key must not be left on prior to the cold start – otherwise the heated oxygen sensor diagnostic may not run.
    • As soon as the engine starts, idle the engine in drive for two and one-half minutes, with the air conditioning (A/C) and rear defrost turned on, if equipped.
    • Turn the A/C and rear defrost off, and accelerate to 55 mph under moderate, constant acceleration. Hold at a steady speed of 55 mph for three minutes.
    • Decelerate (coast down) to 20 mph without braking (or depressing the clutch for manual transmissions).
    • Accelerate again back to 55 to 60 mph.
    • Hold at a steady speed of 55 to 60 mph for five minutes. Decelerate (coast down) to a stop without braking.
 
Eikö vcds näytä readinessin tjsp jolla voi ihmetellä paljonko tarttee? Mutulla vuosien takaa näin.

Edit: vai nollaako vikakoodien poisto sen..
 
Kun etujarrusatuloiden elvytys operaatio ei mennyt ihan maaliin, niin purin satulat ja putsasin käsijarrun akselin läpiviennin.
IMG_20200315_194942.jpgIMG_20200315_191813.jpg
Jarrumännän akselinkin otin pois ja rasvasin uusiks kun oli vähän tahmea liikkumaan, mutta ilmeisesti kuuluu olla tahmea kun ei auttanut.
IMG_20200315_194647.jpgIMG_20200315_192817.jpg
Jotain wurtin kiinnileikkauksen esto rasvaa laitoin kun kasasin, toivottavasti estää tuo paskan syntymisen.
Edit. Citroen C5 kyseessä.
 
Raadin mielipiteelle olisi taas käyttöä.

Pontiac trans sport 3.8 koneella kyseessä, joskaan auton mallilla ei juurikan liene väliä.

Oireena on ratissa ja renkaissa tuntuva jurske/jyrinä pienissä nopeuksissa käännellessä tai jos paikallaan kääntelee. Paikallaan kääntäessä tehostajan pumppu ulvoo aikalailla. Antamalla kaasua esim 1000rpm ulvoo mutta jurina lakkaa. Eli vika on ohjaustehostajan suunnalla? Soralla/lumella ei jurise, ainoastaan asfaltilla.

Vaihoin vanhan vuotavan hammastangon purkuosaan ja samalla myös tehostajan pumpun purkuosaan jotka olin hakenut luovuttaja autosta. Oireet oli samat vanhoilla osillakin. Epäilen edelleen tehostajan pumppua, eli ei jaksa tehdä riittävää painetta? Voiko joku muu nyt tehdä tämän? Hihna ei lie luista kun ei ihmeempiä kitinöitä tai kiljumisia kuulu?
 
Raadin mielipiteelle olisi taas käyttöä.

Pontiac trans sport 3.8 koneella kyseessä, joskaan auton mallilla ei juurikan liene väliä.

Oireena on ratissa ja renkaissa tuntuva jurske/jyrinä pienissä nopeuksissa käännellessä tai jos paikallaan kääntelee. Paikallaan kääntäessä tehostajan pumppu ulvoo aikalailla. Antamalla kaasua esim 1000rpm ulvoo mutta jurina lakkaa. Eli vika on ohjaustehostajan suunnalla? Soralla/lumella ei jurise, ainoastaan asfaltilla.

Vaihoin vanhan vuotavan hammastangon purkuosaan ja samalla myös tehostajan pumpun purkuosaan jotka olin hakenut luovuttaja autosta. Oireet oli samat vanhoilla osillakin. Epäilen edelleen tehostajan pumppua, eli ei jaksa tehdä riittävää painetta? Voiko joku muu nyt tehdä tämän? Hihna ei lie luista kun ei ihmeempiä kitinöitä tai kiljumisia kuulu?

Minkälainen iskarinyläpään rakenne? Jumissa oleva iskarin yläpään laakerointi saa aikaan tuollaisia.
 
Eikö vcds näytä readinessin tjsp jolla voi ihmetellä paljonko tarttee? Mutulla vuosien takaa näin.

Edit: vai nollaako vikakoodien poisto sen..
VIkakoodien poisto nollaa testit, toki VCDS näyttää sen myös mutta ei asialle mitään mahda. Moottorinohjaimen täytyy saada tehdä testit uudelleen ja se onnistuu ajelemalla autolla riittävästi. ECUsta riippuen VCDS voi osata myös sellaisia temppuja joilla saa "pakotettua" testien suorituksen. Ei sekään niitä kuittaa tehdyksi, mutta saattaa mahdollistaa niiden nopeamman suorittamisen, jopa niin että auto seisoo parkkiruudussa paikallaan käynnissä. Mutta osassa ECUja ei tuokaan onnistu, jolloin ainoa mahdollisuus on ajella autolla.
 
Ja pommi leimattu vuodeks :D Ei onneks tsekannu ku testerillä äkkiä ettei ole vikakoodia enää järjestelmässä ja tsekkas käsijarrun sekä ylätukivarret :D

Omassa audissa ainakin pystyy suorittaa Readiness testit VCDSllä vaikka parkkipaikalla :)

edit. Tässä parin kaverin kans pähkäilty tuota P0106/
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON -Vikakoodin aiheuttajaa, niin saattais jopa olla vuotava EGR-venttiili. Eli tarvis tän koneen surullisen kuuluisa carbon clean tehdä.

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 728
Viestejä
4 796 917
Jäsenet
77 795
Uusin jäsen
coldsk_y

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom