Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on vasemman puolen jarruputket vaihdettu ja joku kehoitti vaihtamaan molemmat puolet samaanaikaan. Ihan hyvä vinkki kun nyt on oikealta puoleltakin osittain vaihdettu kun sielläkin oli vuoto, jonka vuoksi korjaamon oli pakko fiksata seki, että jarrujen ilmaus onnistuu .
Ja eikä siinä vielä kaikki: Kun ne nosti auton ylös sieltä oli tippunu iskarin laippa? lattialle, joten sekin on nyt korjauslistalla (listalla kun ei ollut rahaa korjauttaa sitä heti kuten ei myöskään vaihtaa koko oikean puoleista jarruputkea...). Vituttaa olla köyhä!
Ristus mitä meteliä kuuluu nyt perästä kun erehtyy ajamaan jollakin epätasaisella alueella, mutta onneks niitä ei näin talvella "paljoa" löydy.... VI**U!!!
Minusta tuo kuulostaa enemmän nivel (koiranluu, alapallo,raidepää)/alatukivarren puslien vialta.Yläpään laakerien kanssa ongelmaa tääläkin. 9-5 Saab.
Vaihdoin laakerit uuteen ja kiristin mutterin takaisin pyssyllä (Ryobin akullinen). Kuitenkin välillä jousi plonksahtelee ajaessa sopivasti kuoppaan tms. Onko tuo mutteri voinut mennä liian tiukalle tms, vai mikä helvetti tässä mättää?
Meillä on noita saappeja 2kpl ja molempiin vaihdoin, molemmissa samaa ongelmaa rempan jälkeen.
Kyllä se laakereista tulee, se on moneen kertaan kuunneltu ja tunnusteltu.Minusta tuo kuulostaa enemmän nivel (koiranluu, alapallo,raidepää)/alatukivarren puslien vialta.
Juu paikallaan kääntäessäkin välillä rutisee, ajaessa joskus kääntäessä kuuluu samainen ääni.Tällä tavalla voit tarkistaa että toimiiko joustintuen laakerointi oikein.
Joustintuen laakeroinnin ollessa rikki kuuluu klonksahduksia kun rattia kääntelee puolelta toiselle ääripäihin.
Tällöin jousi ei tasaisesti pääse pyörimään laakeroinnin varassa.
Asian voi tarkistaa nostamalla auton etupää ylös ja apumies pyörittää rattia ja toinen henkilö katsoo samalla jousta että pyöriikö se muljahdellen ja klonksahtaen.
Jos taas kolinaa kuuluu kuoppiin ajaessa, ei vika mielestäni ole joustintuen laakeroinnissa vaan esim koiranluut.
Kyllä se laakereista tulee, se on moneen kertaan kuunneltu ja tunnusteltu.
Juu paikallaan kääntäessäkin välillä rutisee, ajaessa joskus kääntäessä kuuluu samainen ääni.
Äänen lähde on tiedossa, mietin vaan mitä teen väärin noiden asennuksessa kun mokomat ei ole edelleenkään hiljaa.
Koko muu alusta onkin uutta palaa niin tarvitse miettiä mikä rutisee.
Nissan Almera. Kuulostaa ihan vetonivelen runksutukselta, mutta jos ääni kuuluu (ja tuntuu) enemmän vasemmalle käännettäessä, onko todennäköisempää,
että ongelma on oikealla vai vasemmalla puolella?
Yleensä se on se missä on suojakumi hajalla. En lähtisi veikkauksen perusteella vaihtamaan.
Ei ole ainakaan uloimmat suojakumit rikki. Saa veikata.
Saattaa olla myös sisemmät. Itsellä on omassa autossa ties kuinka pitkään vetarin sisempi äänellyt oikealla, mutta hyvin kestäny.
Saattaa olla myös sisemmät. Itsellä on omassa autossa ties kuinka pitkään vetarin sisempi äänellyt oikealla, mutta hyvin kestäny.
Silloin kun sisemmät nivelet ovat lopussa niin se tuntuu yleensä nypytyksenä kaasupolkimessa.
Silloin kun sisemmät nivelet ovat lopussa niin se tuntuu yleensä nypytyksenä kaasupolkimessa.
SKF laakeri. Miten voi kasata väärin? Laakeri menee sinne yksinpäin, paskat poistettu siitä jousen pääle tulevalta lautaselta jolle laakeri asetetaan. Myös itse se iskarin yläpää on tottakai uusi. Jousi tulee oikein sinne stopperiin asti alalautaselle.Onko se kasattu varmastin oikein ja minkä merkkiset nuo hilut on?
Play stupid games; win stupid prizesAlunperin ajatus oli että kokeilen että kuinka ylätukivarsien yhdyspultti lähtee liikkeelle (ns vittuilupultti). Olin jo varannut paineilmavasaraa ja muuta hollille uuden pultin lisäksi. Hämmästys oli suuri kun se pultti tuli pois sormilla vetämällä, siinä jo ajattelin että näinkö helposti se menee. Tekasen pois ja kerkenä käymään kaupassa ja saunassa ja mitä vielä. Teoriassa nivelen vaihto on tunnin homma tuon pultin jälkeen hitaasti tehdenkin vaan eihän se sit niin mennyt
Uskoakseni syy tuohon nivelen irtoamattomuuteen oli vääränlainen jousisokka vetarin päässä, se oli ihmeellisen muotoinen ja ohuempaa lankaa kuin SKF nivelen mukana tullut joka nippa nappa sopi uraan ja joka toimikin kuten kuten piti. Tuohon olisi voinut tehdä ulosvetäjän tai painaa nivelen pois prässillä mutta noinkohan olisi sokan urasta jäänyt jäljelle mitään.
Tuossa eilisen illan askareet siihen asti että huomasin että uusi nivel on inasen isompi kuin mikä siellä oli.
Noh löysin oikean ja sain auton kasaan ja homma sitä myöten taputeltu, mitä nyt kun kuskin puoli ei enää kuulosta sepelimyllyltä niin nyt kuulee hyvin kuin hanttarin puolen nivel naputtaa peruuttaessa.
Hohhoijaa, naputelkoot!
Ei tuon ikäisessä tarvi kaapelia valojen säätöön. Säädät vaan oikeasta ruuvista niistä kolmesta niin kyllä valot alas menee. Jos vaikuttaa ettei säädy niin valon kiinnityksessä häikkää, kannattaa tarkistaa siinä tapauksessa.En ala Lainasin pikkuveljen A4 B8 Äudia, oman Volvon ollessa umpijäässä. Hetken ajelun jälkeen huomaan xenonien osoittavan suoralla tiellä kohti taivasta ja vastaantulijat välkyttelee valoja. Koetin ruuvata umpioiden päällä olevasta säätöruuvista valoja alaspäin, mutta eihän siitä mitään tapahtunut.
Google osasi konsultoida, että valojen kalibrointiin ja säätöön tarvitsee VAG-COM -kaapelin, joka oli tarkoitus hommata jo vuosi sitten. Kaapeli tilaukseen ja toiveissa on, ettei tarvitse alkaa jumppaamaan alustaan uusia tasoantureita.
Eihän tässä muuten mitään, tarvikkeet maksaa pikkuveli, mutta itse pääsee ruuvaamaan kun toinen ei osaa. Aiemman lainauskerran myötä sai jo remontoida etujarrut, kun oli sattumalta kuluneet loppuun.
Aikaa pitäisi tuollekin vain löytää. Kunhan se oma laiva sulaa, niin pääsee siihenkin vaihtamaan hapertuneita muoviletkuja ja puslia kourallisen. Ajatuksissa on käynyt muutto Helsinkiin ja julkiseen liikenteeseen siirtyminen.
V50 volvossa alkanut tuo kaksoismassa ääntämään eli vaihtoon menossa. Onko kukaan tilannut koko pakettia ulkomailta? Näytti ainakin ebayssä olevan myynnissä.
Eiköhän se vika sieltä tasoantureista kuitenkin löydy... Jos oikeasti valot näyttää kohti taivasta ja vastaantulijat vilkuttelee, niin ei ole mikään säätökysymys enää. Jos vaan toinen, niin sitten voi olla valossakin se vika mutta jos molemmat niin tasoantureita veikkaisin.Google osasi konsultoida, että valojen kalibrointiin ja säätöön tarvitsee VAG-COM -kaapelin, joka oli tarkoitus hommata jo vuosi sitten. Kaapeli tilaukseen ja toiveissa on, ettei tarvitse alkaa jumppaamaan alustaan uusia tasoantureita.
Ei tuon ikäisessä tarvi kaapelia valojen säätöön. Säädät vaan oikeasta ruuvista niistä kolmesta niin kyllä valot alas menee. Jos vaikuttaa ettei säädy niin valon kiinnityksessä häikkää, kannattaa tarkistaa siinä tapauksessa.
Eiköhän se vika sieltä tasoantureista kuitenkin löydy... Jos oikeasti valot näyttää kohti taivasta ja vastaantulijat vilkuttelee, niin ei ole mikään säätökysymys enää. Jos vaan toinen, niin sitten voi olla valossakin se vika mutta jos molemmat niin tasoantureita veikkaisin.
Testeri on toki oivallinen apuväline vianhaussa, katsoo mitä ne tasoanturit näyttää niin tietää mihin päähän alkaa vaihtamaan.
Jos umpion ruuvista kääntämällä ei valo liikkunut yhtään alaspäin, niin käänsit väärää ruuvia.
E: Tuossa tapauksessa tarkistaisin säädöt ja että kaikki umpion pultit on kunnolla kiinni.Pitänee vielä vilkuilla tarkemmin, itse en löytänyt kuin yhden tasonsäätöruuvilta vaikuttavan kuusiokolon. Normaalisti tullut ruuvailtua vain ruotsinlaivoja, niin nämä eivät ole niin tuttuja.
Kyllähän se tasoanturien simahtaminen vaikuttaa myös hyvin todennäköiseltä vaihtoehdolta, mutta sama tosiaan testailla kaapelin välityksellä ensin, mitä anturit sanovat. Käynnistettäessä auto valot kyllä käyvät alhaalla, mutta nousevat sitten takaisin ylimpään korkeuteen.
Joo, kyllä se käynnistettäessä siis hakee sen asennon, mutta ei palaa keskelle optimaaliseen asentoon, vaan nostaa valot osoittamaan mahdollisimman ylös.
Purkkaratkaisuna näköjään voi VCDSää odotellessa käyttää B8ista löytyvää "Headlamp converteria", joka laskee valoja alaspäin vasemmanpuoleista liikennettä ajatellen. Eipähän niin paljoa syö ajella tuolla, kun kuvio on edes vähän alaspäin.
Joo, kyllä se käynnistettäessä siis hakee sen asennon, mutta ei palaa keskelle optimaaliseen asentoon, vaan nostaa valot osoittamaan mahdollisimman ylös.
Purkkaratkaisuna näköjään voi VCDSää odotellessa käyttää B8ista löytyvää "Headlamp converteria", joka laskee valoja alaspäin vasemmanpuoleista liikennettä ajatellen. Eipähän niin paljoa syö ajella tuolla, kun kuvio on edes vähän alaspäin.
Joo, kyllä se käynnistettäessä siis hakee sen asennon, mutta ei palaa keskelle optimaaliseen asentoon, vaan nostaa valot osoittamaan mahdollisimman ylös.
Purkkaratkaisuna näköjään voi VCDSää odotellessa käyttää B8ista löytyvää "Headlamp converteria", joka laskee valoja alaspäin vasemmanpuoleista liikennettä ajatellen. Eipähän niin paljoa syö ajella tuolla, kun kuvio on edes vähän alaspäin.
Prosentin lasku pitää olla xenoneissa vai oliko jopa alle. Mittaa siis lampun korkeuden ja katsoo että pudotus on sentin metriä kohden. Käytännön laskulla siis tarkistettuna kumpikaan antamistasi senteistä ei pidä paikkaan. Voisko olla halogeeneilla noin :unsure:Noiden xenonien adaptaatio VCDSllä on helppoa, kunhan on vain oikeasti suora ja tasainen lattia tms. ja hiukan vajaan 8 metrin päässä seinästä/ovesta tms. pitäis ajovalojen kuvion yläreunan olla muistaakseni 64 cm korkealla... Vai oliko se 84 cm...
Prosentin lasku pitää olla xenoneissa vai oliko jopa alle. Mittaa siis lampun korkeuden ja katsoo että pudotus on sentin metriä kohden. Käytännön laskulla siis tarkistettuna kumpikaan antamistasi senteistä ei pidä paikkaan. Voisko olla halogeeneilla noin :unsure:
Onhan tämä rellun kunnossapito ollut loputon savotta. 7 vuoden aikana korjattu ja huollettu 6000e.
Mutta pitää nyt koittaa tehdä asiat kunnolla eikä jättää puolitiehen. Jos se auttaa kun laitan sitä liukastetta tiivisteeseen.
Kyllä nää vanhat romut kiittettävästi rahaa vie jos huonosti sattuu. Itsellä on mennyt noin kuuden vuoden ja ~100 tkm aikana C5 sitikkaan noin 5k€. Vaan mihinpä sitä ei menisi Isoimmat menoerät on eka käynti merkkihuollossa ~600€, talvirenkaat ~400€ ja jakohihnan hilut ~320€. Etupyöränlaakeritkin vaihdatin korjaamolla kun itsellä ei ole prässiä, á 200€ per puoli. Näissä kestää etupyöränlaakerit about 100 tkm.
Itse kun tykkää rapata niin tää menee vähän niin kuin kalliista harrastuksesta
Japan-partsista rungon numerolla hakemalla löydät kuvat ja varaosanumerot. Jos tuo on pallolamppuinen 1.3:lla bensakoneella, oikea varaosanumero on 16405-1510. Hinta marmorilla todennäköisesti jossain kympin ja kahden välissä.Vanhan -97 Corollan paisuntasäiliö on täynnä. Paisarin kannen alla letku näyttäisi olevan paskana ainakin maallikon silmään, kuten kuvasta näkyy. Miten tuo letkuviritys oikeastaan toimii? Syyläriltä lähtee siis letku tuohon paisarin kanteen/korkkiin. Se on jollain klipsulla kiinni. Kannen alla taas näyttäisi olevan joku ohuempi putki (se, joka on kuvan mukaan paskana) jonkun vähän paksumman letkun sisällä. Miksi tuossa näyttäisi olevan tuollainen ohut letku paksu letku sisäkkäin -viritys?
Toinen juttu on, että millä nimellä löytää tuollaisen varaosan, jos lähtökohtaisesti haluaisin uusia nuo kaikki letkut syyläriltä paisariin? Paisuntasäiliön letku tai -kansi hauilla ei öytynyt mitään tuon näköisiä ja muutama varaosa nettikauppa sanoi vain out of stockia. Pitääkö ostaa kokonaan uusi paisuntasäiliö ja siinä sitten korkki ja letkut mukana
Tätä samaa se on rellufoorumillakin, aivan yksinkertaisista asioista saadaan väännettyä kuukausi tolkulla.Tästä rellun korjauksesta saisi kyllä aikaiseksi pienen eepoksen.
Jos se konepelti toimii niinkuin pitää, niin kannattaako tuommoista asiaa (varsinkin muutaman kympin rellussa) sen enempää murehtia?
Jos se tiiviste on samassa paikassa kuin entinenkin, niin kovaa ajoa vaan. Ei se siellä vauhdissa edestakas vatkaa. Vanha saattoi olla "tiukasti paikoillaan" ihan vaan vanhuuttaan.
Kuten olen monta kertaa sanonut niin auton omistajista 90% ei ole mitään käryä auton korjaamisesta ja jokainen vika korjataan korjaamolla. 9% osaa jotain mutta yleensä olettaa liikaa ja pahentaa asiaa ja 1% sitten oikeasti ymmärtää autojen päälle.