Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Ite kyllä mieluummin tosin ottaisin käytettynä teho75:n auton kuin Welmarin. Siinä on sit kiva seuraavana omistajana ihmetellä kun edellinen on korjannut vähän sinnepäin. Parempi se on varmistaa, että se osa on asennettu oikein, jos ei ole varma.
 
Ite kyllä mieluummin tosin ottaisin käytettynä teho75:n auton kuin Welmarin. Siinä on sit kiva seuraavana omistajana ihmetellä kun edellinen on korjannut vähän sinnepäin. Parempi se on varmistaa, että se osa on asennettu oikein, jos ei ole varma.
Tai sitten, kun projektin taso on mallia

niin tajuaa, että yhdellä konepellin vaijerilla ei ole mitään väliä, kunhan se toimii.
 
Tai sitten, kun projektin taso on mallia

niin tajuaa, että yhdellä konepellin vaijerilla ei ole mitään väliä, kunhan se toimii.
Minusta juuri toisinpäin. Mitä isompi projekti niin sitä enemmän väliä että asiat tekee kunnolla.

ja yksi syy olla ostamatta muiden projekteja. Yksi konepellin vaijeri nyt ei ole maailman loppu jos se on hieman väärin, mutta jos koko auto on rakennettu samalla asenteella...
 
Yksi konepellin vaijeri nyt ei ole maailman loppu jos se on hieman väärin, mutta jos koko auto on rakennettu samalla asenteella...
Kyse oli 20v vanhasta rellusta, jolla elinikää on todennäköisesti jäljellä muutama vuosi. Ja siihen asennettiin uusi konepellin vaijeri, joka toimii ja on oikealla paikallaan. Ainoastaan joku tiiviste vähän heiluu läpiviennissä, jos sitä heiluttelee.
Siitä voidaan sitten alkaa miettimään, että jos se alkuperäinen vaijeri on kestänyt sen 20v ja tuon vaijerin asennuksessa ei ollut muuta vialla kuin se tiiviste, onko se minkäänmoisen stressaamisen aihe koko auton loppuiän aikana. Kyseessä kuitenkin vaijeri, joka kiinnittyy kumpaankin päähän ja joko toimii tai ei.

Tietenkin jos kuuluu siihen edellä mainittuun 90%, niin joku konepellin vaijerikin voi tuntua ylitsepääsemättömältä ongelmalta. Silloin ei oikein voi muuta kuin taputtaa olalle ja toivottaa hyvää matkaa.
 
Mihis prosenttiin welmari muuten itsensä laskee? Ite oon ollu mukana värkkäämässä kaikenlaista satasen mikrasta näyttelyautoihin ja en itse kyllä siihen autotietäjien 1% kuulu millään.

Toki ymmärrän welmarin pointin että eforttia vähän kohteen mukaan mutta ei siitä haittaa ole vaikka sitä eforttia laittas satasen relluun.
 
Mihis prosenttiin welmari muuten itsensä laskee? Ite oon ollu mukana värkkäämässä kaikenlaista satasen mikrasta näyttelyautoihin ja en itse kyllä siihen autotietäjien 1% kuulu millään.

Toki ymmärrän welmarin pointin että eforttia vähän kohteen mukaan mutta ei siitä haittaa ole vaikka sitä eforttia laittas satasen relluun.
Kuulun siihen prosenttiin, joka ei osaa tehdä mitään ja kaikki on opeteltava ihan alusta lähtien. Lähestulkoon kaiken mitä teen, opettelen lennossa/vähän varaudun ennakkoon vaikka jotain juutuuppi-videota katsellen. Mutta aika hyvin tähän saakka on työ tekijäänsä opettanut. Ja vaikka projekteja tykkäänkin haalia, niin 95% ajasta niiden ropaaminen ottaa päähän suunnattomasti. Kyllähän tuo etukelkan vaihtaminen jännitti aika paljon, mutta niin sekin vaan paikalleen meni.

Jos nyt vähän OTna vielä puhutaan, niin nykyään varsinkin netissä on porukalla ihmeellinen tapa yrittää päteä rakennettujen autojen kohdalla. Otetaan nyt vaikka tuo nettiauto-topikki. Sinne kun postataan joku vähänkin rakennetumpi yksilö, on yleensä joku viiden ensimmäisen viestin sisällä jo huutamassa, että "hajoaa kohta!!" tai "paskasti rakennettu, täynnä omia patenttejaaaa!!"

Jos nyt verrokiksi otetaan vaikka nuo kaksi omaa projektia, niin jos haluaa vähänkin jotain "ei OEM"-systeemejä laittaa, on pakko luovia ja miettiä vaihtoehtoisia tapoja toteuttaa jotain. Remmiahtimen asennuksen yhteydessä jouduin ottamaan ilmastoinnin pois. Ja koska ilmastoinnin kompura ja ohjaustehostimen pumppu oli saman pultin takana (ja lyhempää ei ihan helpolla löydy), oli pakko tehdä spaceri siihen. Kaasarin vaihto ruiskuun aiheutti sen, että kaasuvivusto piti rakentaa uusiksi. Mustangiin ei ole tehty 2JZ-koneelle kannakkeita, niin ostin E46:seen tarkoiteut kannakkeet ja joudun muokkaamaan niistä. Vaihdelaatikolle ei ole olemassa kannaketta, joten se on tehtävä itse jne jne jne.
Nuo on vain pakko tehdä, mutta silti tiedän jonkun noistakin pahoittavan mielensä ja miettivän, että mitäköhän tuokin on ranettanut tuon autonsa kanssa yms. Harvemmin näiltä kuitenkaan tulee mitään ehdotusta, miten asiat olisi ollut parempi tehdä.
 
2002 Mondeo vittuilee taas.

30sek käynnistyksestä toimii normaalisti, sit syttyy abs-valo, sit välkytää käsijarruvaloa pari kertaa, sit häviää data mittaristosta, sit syttyy öljynpainevalo ja sitte ei toimi enää ohjaustehostimet yms.

Minuutin kun on sammuksissa niin starttaa normaalisti ja sama homma jatkuu.

Joku sähkövika mutta mikä? Voiko korjata, kannattaako korjata vai ajanko tuon paskan paaliin?
 
Otetaan nyt vaikka tuo nettiauto-topikki.

Jos nyt verrokiksi otetaan vaikka nuo kaksi omaa projektia.

Tässäpä se syy. Itsellensä voi rakentaa / ranettaa / modata vaikka minkälaisen häristimien, mutta ihan turha odottaa pystyvänsä myymään sitä samalla tavalla / hinnalla kuin tehdastekoista laitetta. Poikkeuksiakin toki löytyy, jos koko rakenteluprosessi on esim. dokumentoitu kuvien, tekstien ja aikaleimojen kera jonnekin julkiselle foorumille, ja käytetty ns. tehdasosia.
 
2002 Mondeo vittuilee taas.

30sek käynnistyksestä toimii normaalisti, sit syttyy abs-valo, sit välkytää käsijarruvaloa pari kertaa, sit häviää data mittaristosta, sit syttyy öljynpainevalo ja sitte ei toimi enää ohjaustehostimet yms.

Minuutin kun on sammuksissa niin starttaa normaalisti ja sama homma jatkuu.

Joku sähkövika mutta mikä? Voiko korjata, kannattaako korjata vai ajanko tuon paskan paaliin?
Ford eli paaliin :cigar2:.
Lähtisin suihkimaan elektroniikka sprayta ainakin ecun liittimiin ja miksei kaikkiin mahdollisiin mitkä konehuoneessa on helposti saatavilla.
Maadoituspisteiden putsaus ja akun kunnon tarkastus, jos on yleismittari niin mittapäät akkun kiinni ja starttaamaan jos startatessa jännite tippuu ~9v on akku huono ja voi aiheuttaa kaikennäköista vaikka auto lähtee hyvin käymään.
 
Nuo on vain pakko tehdä, mutta silti tiedän jonkun noistakin pahoittavan mielensä ja miettivän, että mitäköhän tuokin on ranettanut tuon autonsa kanssa yms. Harvemmin näiltä kuitenkaan tulee mitään ehdotusta, miten asiat olisi ollut parempi tehdä.
Oma ehdotus on, että tekee asiat kunnolla eikä suurinpiirtein sinnepäin. Usein se ei edes vaadi suurta vaivaa tarkistaa, että ne osat on oikein paikallaan.
 
Ford eli paaliin :cigar2:.
Lähtisin suihkimaan elektroniikka sprayta ainakin ecun liittimiin ja miksei kaikkiin mahdollisiin mitkä konehuoneessa on helposti saatavilla.
Maadoituspisteiden putsaus ja akun kunnon tarkastus, jos on yleismittari niin mittapäät akkun kiinni ja starttaamaan jos startatessa jännite tippuu ~9v on akku huono ja voi aiheuttaa kaikennäköista vaikka auto lähtee hyvin käymään.
Akku on jotain 2v vanha. Tuo elektroniikkaspray vois olla ihan kokeilun arvoinen, sit kun tietäis vielä että minne sitä pitää ruiskia. Ei oo kauheesti tullu autojen kanssa tapeltua joten nää on vähän kysymysmerkkejä.
 
Akku on jotain 2v vanha. Tuo elektroniikkaspray vois olla ihan kokeilun arvoinen, sit kun tietäis vielä että minne sitä pitää ruiskia. Ei oo kauheesti tullu autojen kanssa tapeltua joten nää on vähän kysymysmerkkejä.
Avaat jokaisen liittimen jonka näet konehuoneessa ja suihkit sprayta.
Mulla ei oo tietoa missä päin fordin ecu sijaitsee, google auttaa tai joku täällä oleva ford kuiskaaja.
Putsaa myös akun navan ja liittimet ja maadoituspisteet jotka löydät.

Tollanen juttu löytyi on tosin focus mutta viat kuulostaa samanlaiselta: Tässä

Tää puolenvuoden vesisade ei oikeen sovi autoille ja olen odottanut koska omat citikat jumahtaa pihaan.
 
2002 Mondeo vittuilee taas.

30sek käynnistyksestä toimii normaalisti, sit syttyy abs-valo, sit välkytää käsijarruvaloa pari kertaa, sit häviää data mittaristosta, sit syttyy öljynpainevalo ja sitte ei toimi enää ohjaustehostimet yms.

Minuutin kun on sammuksissa niin starttaa normaalisti ja sama homma jatkuu.

Joku sähkövika mutta mikä? Voiko korjata, kannattaako korjata vai ajanko tuon paskan paaliin?

Jos ei tyyliin johtoja seuraamalla selviä niin paaliin vain, voi olla huono kontakti maajohdossa tms. mutta en mä melkein 20v vanhaan paskaan enää vaivaa näkisi kuin muutaman tunnin...
 
Tietenkin jos kuuluu siihen edellä mainittuun 90%, niin joku konepellin vaijerikin voi tuntua ylitsepääsemättömältä ongelmalta. Silloin ei oikein voi muuta kuin taputtaa olalle ja toivottaa hyvää matkaa.
Ja jos kuuluu siihen 10% niin kuin minä (eli luulee osaavansa ja päätyy vaan tuhlaamaan rahaa ja pahentamaan asiaa), niin tietysti epävarman asennuksen jälkeen kysytään foorumilta, koska on hyvin mahdollista että joku siellä osaa neuvoa, ja asennuksensa saa korjattua.

Muuten ei voi oikein kuin syyttää itseään, kun motarin levähdyspaikalla jäätävässä räntä-kurakelissä lasinpesunestesäiliö on tyhjä eikä se konepelti aukea.
 
Viimeksi muokattu:
Myös huono akku itsessään voi aiheuttaa erinäistä sähkövikaa.

Eräässä diesel e39ssä esim. vaikka jaksoi startata vielä hyvin niin sähköpenkit ja -ratti eivät pelanneet vanhalla akulla ollenkaan.
 
Meillä temppusi samanikäinen mondeo samalla tavalla, varoitusvaloja tauluun, mittarit hyppi/pimeni jne...akku oli sökö vaikka starttasikin hyvin. Jossain välissä taisi laturikin hajota mikä tekee vastaavia oireita mutta se nyt ei kumma homma ole tuossa vaihtaa.
 
No joo yleensä vähänkään harvinaisemman/rakennellumman auton ostaa sellainen ihminen joka sellaisen haluaa ja näin ollen vähän tutustuu miten niitä muutoksia siihen autoon pystyy tekemään jne. Pointtina siis se, että vaikka kuinka foorumeilla jeesusteltaisiin orkkissivulistamiesten toimesta, sillä on lopulta auton myyntiin/hintaan vaikutusta aikalailla pyöreät 0.

Toki sitten on niitä rakentajia jotka laskee sen autonsa pyynnin kaavalla hankintahinta+ostetutosat+hattuvakiollaomaatyötä=2.23xvakion hinta joka taas ei toteudu koskaan. Viimeisen päälle hyvin tehdyistä muutoksista voi jotain pientä extraa saada, jos löytyy se just sellasen haluava.
 
Pitää vissiin kokeilla tuota akun kontaktia ja varaustasoa yms. Eilen kun viimeksi ajoin niin tuntui kyllä siltä että lasinpyyhkimet pyyhkii hitaammin.
 
Taas se romu on hajalla
icon_evil.gif
e60 koitti palaa tänään leimakonttorilla käynnin jälkeen :/

Mietoja käryjä haistelin kabiinissa ja leimamieskin tuumi että jokin haisee vähän, mutta ei siinä sen kummempia. Kotio tullessa pelti auki uudestaan ja käry oli voimistunut, sitten paikansin lähteen tuohon vesiventtiilin pistokkeeseen (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1527) eli osanro. 4seen tulevasta pistokkeesta. Sitten se alkoikin jo savuta niin tuli jo kiire ja riuhtaisin vain töpselin irti ja tilanne lakkasi siihen.

VMP, taustatietona että yksi e39 on palanut minulta ajossa päättyen vakuutusyhtiön pihaan. Mitään virityksiäkään sähköihin en todellakaan tee vaan aina alkuperäisillä johtosarjoilla ym. asianmukaisilla tarvikkeilla. Paska säkä näköjään seuraa vaan mukana. :mad:
 
Taas se romu on hajalla
icon_evil.gif
e60 koitti palaa tänään leimakonttorilla käynnin jälkeen :/

Mietoja käryjä haistelin kabiinissa ja leimamieskin tuumi että jokin haisee vähän, mutta ei siinä sen kummempia. Kotio tullessa pelti auki uudestaan ja käry oli voimistunut, sitten paikansin lähteen tuohon vesiventtiilin pistokkeeseen (https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1527) eli osanro. 4seen tulevasta pistokkeesta. Sitten se alkoikin jo savuta niin tuli jo kiire ja riuhtaisin vain töpselin irti ja tilanne lakkasi siihen.

VMP, taustatietona että yksi e39 on palanut minulta ajossa päättyen vakuutusyhtiön pihaan. Mitään virityksiäkään sähköihin en todellakaan tee vaan aina alkuperäisillä johtosarjoilla ym. asianmukaisilla tarvikkeilla. Paska säkä näköjään seuraa vaan mukana. :mad:

Paskaa tuuria sähköjen kanssa. Onhan se akun virtakaapelinläpivienti kamppis tehty autoon? Sen takia näitä on palanut.
 
Paskaa tuuria sähköjen kanssa. Onhan se akun virtakaapelinläpivienti kamppis tehty autoon? Sen takia näitä on palanut.

Sen käytän nyt kyllä merkkarilla varmasti asap tuon jälkeen, palakoot vaikka sitten niiden pihaan ennemmin :D

Vararengaskotelossa oli ed. omistajan jäljiltä pitkä punainen +kaapeli joten en ole pitänyt kiirettä sen kanssa (oletin siis että vaihdettu omaan laskuun jo aiemmin).
 
Auto keksinyt alkaa polttamaan pakokaasujärjestelmän vikavaloa reippaan kiihdytyksen jälkeen ja koodina oli P0420, eli katalysaattorin toiminta heikko. Onko nyt suoraan katti mennyt, vai olisiko lambda:n arvot metsässä?
 
Mieltä lohduttavaa lukea muidenkin ongelmia autojen kanssa, samalla kun ihmettelee omien huollettavien kanssa eteenpäin.

VCDS tipahti tänään postilaatikkoon ja hetihän se piti suunnata kokeilemaan ja ihmettelemään! Pienten alkukankeuksien jälkeen sain muodostettua yhteyden auton purkkeihin ja kieli pitkällä odottelin vikakoodia johonkin auton valoihin liittyvään seikkaan. Paitsi että eipäs tullut! Kaikki vaikuttaa koodien perusteella olevan ok, mutta pohdintaa aiheuttaa nuo toisen kuvan lukemat valopurkkia ihmetellessä.

Etusensoria ilmoittaa, ettei ole asennettukaan, takasensori kai nippanappa menee ohjearvon sisään, ehkä? Säätömoottorit tuntui kyllä surisevan kun haki tietoja valoyksiköltä. Valojen säätö ja kalibrointi sekä muunlainen ihmettely jäi viikonlopulle, kun tuli kiire saunaan ja juomaan kaljaa.

Hävetköön tallissa vielä hetken, jos vaikka oppisi sillä olemaan taas ihmisiksi. Autona siis edelleen Audi A4 B8.
 

Liitteet

  • IMG_20200212_202703.jpg
    IMG_20200212_202703.jpg
    3,1 MB · Luettu: 124
  • IMG_20200212_204027.jpg
    IMG_20200212_204027.jpg
    5,1 MB · Luettu: 123
Oliskohan B8 jo niin uusi että käyttää pelkästään takasensoria korkeuden havainnointiin. Vanhemmissa autoissa oli kaksi erillistä sensoria etu/taka-akselilla.

Prosenttiluku ei myöskään ole mikään ohjearvo, vaan absoluuttinen sensorin asentoarvo. Sillä ei sinänsä ole mitään merkitystä, kunhan autolle vain kertoo että milloinka se on "normaalissa" korkeudessa ja suhteuttaa säätelyt sitten tuon arvon ympärille. Toki jos sensorista loppuu mittauskyky 100% arvon saavutettaessa niin valot ei enää säädy siitä enempää..
 
Oliskohan B8 jo niin uusi että käyttää pelkästään takasensoria korkeuden havainnointiin
Riippuu auton varustelusta. Voi olla pelkkä taka-anturi tai sitten anturi molemmissa päissä. Tässä kyseisessä autossa näköjään pelkkä taka-anturi.
 
Riippuu auton varustelusta. Voi olla pelkkä taka-anturi tai sitten anturi molemmissa päissä. Tässä kyseisessä autossa näköjään pelkkä taka-anturi.

Nyt on pakko heittää tietämättömän tyhmä kyssäri, et miks auton varustelu vaikuttaa siihen et onko vain toinen tai molemmat asennettu?
 
Nyt on pakko heittää tietämättömän tyhmä kyssäri, et miks auton varustelu vaikuttaa siihen et onko vain toinen tai molemmat asennettu?
Sitä en äkkiseltään osaa sanoa. Kytkentäkaaviossa noi anturit on vaan merkattu tähdellä ja huomautuksella" According to equipment" joka meinaa ettei niitä ole kaikissa autoissa.
 
Sitä en äkkiseltään osaa sanoa. Kytkentäkaaviossa noi anturit on vaan merkattu tähdellä ja huomautuksella" According to equipment" joka meinaa ettei niitä ole kaikissa autoissa.

Okei. Mielenkiintoista ois kyl tietää :D
 
Eipähän mennyt nappiin väliholkkien vaihto pakoputkeen. Ensinnäkin tosiaan tuli ostettua vääränkokoiset väliholkit ja piti käydä vaihtamassa, mut motonetissa ei ollu niitä 5mm pienempiä lainkaan, vaikka saldojen mukaan ois pitäny olla 9 kpl. Noh isommat sitten taas mukaan ja pakoputkinauhaa kans. Ekan sain vähän peltisaksia ja mirgeliä käyttämällä sopivaks ja nauhan kera tiiviiksi kaiketi, mut nauha kävi todella vähiin jo.
Ja sit toisen puolen holkista lähti vaan pultit pyörimään, ku se pultin kannan puolella oleva neliö meni pyöreeks, eli en saanu lainkaan irti :beye:. Sit jäljellä olevalla pakoputkinauhalla ja alumiiniteipillä jonkinlainen patentti siihen vanhan holkin päälle siteiden väliin ja hioin toisesta uudesta holkista kiristinlenkin kapeeks ja se siihen ympärille. Vähän vuotaa, mut ei huuda sillee helvetisti.. pitää huomenna hakee 50mm holkki jostain toisesta liikkeestä ja vaihtaa sekin vielä sit :sfacepalm:


Noniin. Toisenkin putken holkki/klemmari/whatever vaihdettu. Eikä taaskaan mennyt putkeen :lol:

1581615574906.png


Eli moinen tsydeemi vaihdettu nyt sitten toiseenkin putkeen, eikä vuoda enää.. Kai. Noh, rälläkällä tosiaan vanha irti nopeasti, uus tilalle nopeasti. Sen jälkeen uusi moottorin ilmansuodatin vaihtoon ja pissapoikaan nestettä.

Sit autoon ja ulos ns. äkkiä.. Noei, ku unohtu käsijarru päälle, sähköinen sellainen. Mittaritaulu täyteen punaista ja välkkyvää, vittu! Ennestään oli jo oranssi ilmoitus käsijarrusta, muuttui nyt punaiseksi ja välkkyväksi eikä käsijarru irronnut oikealta takaa lainkaan. Perinteisesti sitten vaan kulkinetta sammuksiin ja starttia muutamat kerrat, samaa shittiä jatkuu. Sitten tupakaksi ja sisälle ihmettelee googlen kautta mahdollista ratkaisua. Tyhmä kysely googlelle antoikin vastauksen, että virrat päälle, kaasupoljin pohjaan, käsijarrun nappi pohjaan aka ala-asentoon, pidetään pohjassa samalla kun virrat pois ja sitten virrat takaisin päälle alle 5 sekunnin päästä. Eli tuumasta toimeen.

No talliin päästiin ja autoon, mut päätettiin et josko ihan vaan kokeillaan startata ja räplätä käsijarru-nappia. Ja kas kummaa, jarru vapautui ja sain auton pois tallista, mutta mittariston keskinäyttöön jäi punaisena vilkkuttamaan handbrake -erhe. Tähän auttoi sitten se, että pysäytti auton, P-päälle lootasta, käsijarru päälle ja hetken päästä pois, niin hävis näytöstä. Samalla hävis myös kuukausia näytöllä kummitellut oranssi käsijarrun huomio.... :hmm: VCDSllä sitä ei siis saanut pois lainkaan.
 
Sitä en äkkiseltään osaa sanoa. Kytkentäkaaviossa noi anturit on vaan merkattu tähdellä ja huomautuksella" According to equipment" joka meinaa ettei niitä ole kaikissa autoissa.

No, halogeeni-karvapenkkimalleissa noita antureita ei ainakaan ole, voi olla vain tuollaisestakin seikasta kyse.
 
Kun nyt näinkin paljon herätti keskustelua, niin kaivoin lisää. A4 B8 tapauksessa perusxenonien kanssa on anturi vain takana. Etuanturi tulee sen lisäksi siinä vaiheessa jos autossa on joko kääntyvät valot (AFS) tai ilma-alusta.
 
Ja tänään käytiin katsastuksessa. Ei menny sekään putkeen :facepalm:

WhatsApp Image 2020-02-14 at 14.08.41.jpegWhatsApp Image 2020-02-14 at 14.08.15.jpeg
 
Ei torseni mitään erikoistesteriä tarvitse. Ei mitään ongelmaa testata jarruja ihan normaalissa yhden akselin jarrudynossa.

Juurikin näin. Torsenin hienous on se, että esim. voimaa ei välitetä jos toisella akselilla ei ole lainkaan pitoa. Ja sallii tosiaan oliko 3% vai jopa 6% pyörimisnopeus-eron akselien välillä. Kyllä saksalainen insinööri on viisas olento :cigar:

Muoks.

Ja tosissaan aitoa nelivetoa ei pysty testaamaan normaalilla jarrutesterillä, vaan pitää olla tosiaan kaikkia neljää rengasta pyörittävä.
 
Se on tosiaan nelikosta kiinni mitä saa ajaa rullille ja mitä ei.
 
Siltikään jos on yhden akselin rullat vaikka kuinka on ohjelma kaikkia ei voi ajaa. Raumalle tulee plus katsastukseen vain se ohjelma muutos tuohon. omaani en anna tiputtaa sinne.
 
Siltikään jos on yhden akselin rullat vaikka kuinka on ohjelma kaikkia ei voi ajaa. Raumalle tulee plus katsastukseen vain se ohjelma muutos tuohon. omaani en anna tiputtaa sinne.
Ne on neljällä rullalla mistä puhun mihin voi kaikki autot ajaa. Eipä ne sun mielipidettä kysy mihinkään auton jarrujen testaukseen.
 
Ainakin viime katsastuksessa kun sanoin ettei saa rullille tiputtaa kun on lsd lukot edessä ja takana. Katsuri totesi ettei uskalla ajaa.
 
Ite oon antanu kyllä katsurin päättää, yks multa joskus kysyikin saako ajaa. Kyllä ne aika hyvin nuo tietää.
 
Aikoinaan kun minulla oli E46 325ix, niin sanoin aina katsureille, etteivät aja rullille, eikä kukaan kyllä yrittänytkään.

V70 Volvon haldex nelikon kanssa sanoin saman homman ja kahtena vuonna tyytyivät testaamaan jarrut ajamalla.
Mutta kerran yksi innokas katsuri otti selvää, että haldexin voi testata pyörä kerrallaan pyörittämällä ja yrittikin säätää jarrudynosta sellaista ohjelmaa päälle, mutta kun ei onnistunut 30 minuutin säätämisellä, niin tyytyi testaamaan jarrut toimiviksi koeajolla.
 
Minultakin on pariin otteeseen etsitty haldexin sulaketta sen poiskytkemiseksi mutta lopulta on aina ajanut koeajolla vain jarrut läpi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 306
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom