Eikö se ole päinvastoin,
Jos siis mittarivirhe on 10km/h ja ajaa sen mukaan 120km/h, niin rajoitin puuttuisi vasta mittarin mukaan 130km/h kohdalla.
Rajoitin yleensä säädetään niin että rajoitettu toteutuu, mutta ei ylity liikaa. Renkaat voi vaikuttaa käänteisesti.
Auton sisäinen mittaus on nimelliskoon renkailla tarkempi kuin kuin ns nopeus mittarin näyttämä, jälkimmäinen ei saa näyttää liianvähää.
Jos taasen kommentoit autoa missä polttiksen huippunopeus on esim 120km/h, eli paukut hiipuu sitä ennen, niin mittarin ja sisäisen miitauksen kanssa ei tekemistä. jos esteenä ei ole kierrosrajoitin. , mutta pienitehoisissa polttispakettiautoissa tuppaa vaan paukut loppuu. (joissain ajonenuvoissa voi esteenä olle kierrosrajoitin, mutta eiköhän silloin usein samalla pyritty nopeusrajoittimeen, esim rakenteellisista tai lakisyistä.