- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 19 374
Oikeasti ?Rajoitin tai vakionopeudensäädin, sama asia tässä yhteydessä.
Se totta että jos vakkarissa voi asetella nopeuden, niin tyypillisesti käytetään samaa kuin "nopeusmittarissa."
"Integroitu rajoitin" , en väitä etteikö voisi käyttää samaa lähtödataa kuin se komponentti joka näyttää kuskille nopeuden.mutta luonnollisesti ne tukeutuvat tehtaalta lähtiessä samaan dataan. Vääristäisi mm. onnettomuustutkintaa, jos auton kuljettajalla olisi eri tieto ajoneuvon nopeudesta kuin jollakin toisella nopeuteen vaikuttavalla komponentilla.
Ajoneuvolla on sisäisesti sitä nopeusmittaria tarkempi tieto ja osa autoista ihan siitä mittaust datasta generoi sen nopeusmittarin näyttämän, käytännössä näyttämällä enemmän.
Oikeasti ? siis onko ongelma.Vääristäisi mm. onnettomuustutkintaa,
Ajoneuvoissa ei ole mitenkään tavatonta että niissä on se "nopeusmittari" ja sitten tarkempia nopeuden näyttöjä.
Se miksi väitettäsi kummastelen, niin eikä onnettomuustutkinnan kannalta ole hyödyksi jos on tarkempaa mittaustietoa tai vielä parempaa jos on toisistaa riippumatonta mittausdataa.
Jos on ajopiirturi niin sillä on se laitteen mittausdata logitettu, mutta en tiedä kuinka hyvät integroitut logit, "mustatlaatikot" on tämänpäivän paketti ja henkilöautoissa.
Jos ajopiirturi tallentaisi mitä sattuu, niin sen arvo olisi vähän sitä sun tätä.