Arvailuksi menee, mutta taajama siis loppuu ennen risteystä, eli se varmaan selkeä, mutta ilmeisesti tuon risteyksen takia viiskymppiä, mutta jos siellä on käytännössä muutamakymmenmetriä kuuskymppiä niin tulee olo että viiskymppiä tullut myöhemmin, tai joka tapauksessa ei ole samaan aikaisesti suunniteltu.
Siis jos taajaman merkistä satametri on viidenkympin merkki, niin siinä samaa mieltä että se kuudenkympin merkin olisi voinut korvata viidenkympin merkillä. Toki jos tuo välimatka vähän vielä pitenee niin ehkä siin kerkiää jo kiihdyttää.
Aa, tuli mieleen, voisiko joskus ollut ennen taajamapäättyy merkkiä kuuskymppiä ? se voisi sitä selittää. Eli jos kuudekympin rajoitus poistettu ennen taajamaa mutta tuo jäänyt. Näitä on viimevuosina poistettu, varsinkin jos suojateitä.
Siis alue päätyy risteykseen ja sen jälkeen alkaa tiekohtainen 40 rajoitus. Arvailla voi miksi. monia ihan mahdollisia.
Mutta noille teille haluttu neljänkympin rajoitus, mutta ei aluerajoitusta. Selkeältä vaikuttaa. Kuski ainakin tietää mikä rajoitus. Aluerajouksen kanssa on se ongelma että se pitää muistaa, jos auto sitä tiedä/muista.