Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Suunnittelun kukkanen, että monessa android apissa ei voi sen apin kieltä valita, vaan se apin kieli on väkisinkin sama kuin itse järjestelmän. Yleensä aina näissä ohjelmissa on kyllä oma asetusvalikko kaikenlaiselle muulle ja ne kaikki eri kielivaihtoehdot kyllä on jo olemassa ohjelmassa sisällä, mutta niitä vain ei siis pysty mitenkään valitsemaan muuten kuin vaihtamalla koko käyttöjärjestelmän kielen. Luulisi olevan aika yksinkertainen vaan lisätä sinne settings osioon yksi valintaruutu.
Tuon toteuttaminen olisi tosiaan todella yksinkertaista, mutta monessa tapauksessa kehittäjät kuvittelevat naiivisti, että helpottavat käyttäjän elämää pakottamalla sovelluksen automaattisesti käyttöjärjestelmän kielelle.

Tuon puuttuminen on yksi sellainen ominaisuus, joka kertoo ainakin minulle suoraan, että suunnittelija/kehittäjä ei ole ollut tehtäviensä tasalla, joten sovellus on todennäköisesti puutteellinen/buginen jostakin muualtakin.
 
Tuon toteuttaminen olisi tosiaan todella yksinkertaista, mutta monessa tapauksessa kehittäjät kuvittelevat naiivisti, että helpottavat käyttäjän elämää pakottamalla sovelluksen automaattisesti käyttöjärjestelmän kielelle.

Tuon puuttuminen on yksi sellainen ominaisuus, joka kertoo ainakin minulle suoraan, että suunnittelija/kehittäjä ei ole ollut tehtäviensä tasalla, joten sovellus on todennäköisesti puutteellinen/buginen jostakin muualtakin.
Tämä sama ongelma muuten joissain konsolipeleissäkin. Ärsyttää kun pari peliä jotka haluisin pelata suomeksi mutta muuten pitää koko höskän englanniks.
 
Jos S-kaupan kukkasista puhutaan, niin voisivat käydä katsomassa cittarista mallia, miten tehdään sujuva itsepalvelukassa. On se S-kaupan malli vaan valovuoden verran kankeampi käytettävyydeltään.
Molemmissa kaupoissa asioin. Enkä isoa eroa ole huomannut.Tai no Prismassa mahtavuutta hoitaa ostot käsiskannerilla. Pikakassan toiminnnossa en ole isoa eroa huomannut. Luetaan tuotteet valitaan maksutapa ja maksetaan pois. Eli avaatko vähän?
 
Toinen S-ryhmän suunnittelun kukkanen on mobiilietu, joka täytyy ostosten kassalle latomisen ja maksamisen välissä kaivaa lagisesta ja sekavasta sovelluksesta ja näyttää myyjälle. Maksan siitä ilosta heille ettei tarvitse tuota sekoilua tehdä, aivan käsittämätöntä ettei voi aktivoida etukortille etukäteen kuten vastaavat edut K-Ruoka -sovelluksessa.
Eiköhän tossa ole taustalla että saadaan asiakas kauppaan tarjouksen perusteella ja sitten jää tarjous vahingossa käyttämättä ja kauppa voittaa. Sama on K-ruoka sovelluksessa ne viikon tarjoukset joka pitää erikseen käydä sovelluksesta aktivoimassa että toimii.
Tuo selitys on harvinaisen pöljä. Periaatteessa kyse on samasta kuin taajama alkaa ja päättyy -merkeissä. Niilläkin osoitetaan alue, jolla pätee omat sääntönsä. Taajaman rajat eivät ole mitenkään selvästi erotettavissa, joten merkit ovat paikallaan.

Tunnelin alkamista ja loppumista taas ei voi olla huomaamatta. Laissa voisikin yksinkertaisesti kertoa mitkä säännöt pätevät tunnelissa.
Sitten pitäisi määritellä tunneli aika tarkkaan. Onhan noita paikkoja jossa mennään useampikaistaisen tien alta ja rakennelma on hyvin tunnelimainen mutta niitä ei tunneliksi lasketa ainakaan lain mukaan koska merkkejä ei ole.
 
Molemmissa kaupoissa asioin. Enkä isoa eroa ole huomannut.Tai no Prismassa mahtavuutta hoitaa ostot käsiskannerilla. Pikakassan toiminnnossa en ole isoa eroa huomannut. Luetaan tuotteet valitaan maksutapa ja maksetaan pois. Eli avaatko vähän?
Kyllä molemmissa asiat saa hoidettua, ei siinä mitään. Prisman kassa vaan vaatii aika monta klikkausta enemmän. Vähän sama juttu kuin hyvä ja huono nettikauppa, huono nettikaupan kassa voi vaatia aika monta turhaa klikkausta enemmän.
Mua ainakin nämä muutamatkin ylimääräiset klikkaukset ärsyttää, kun ne on selvästi aivan turhia ja asia olisi aika helppo korjata, (kun käy katsomassa mallia tien toiselta puolelta.)
Sen lisäksi en ole ihan vakuuttunut siitä, mitä älyä on niissä pikakassoissa joita usein on s-kaupoissa, joissa siinä masiinan vieressä on oma pitkä liukuhihnansa, vielä en ole nähnyt niitä kenenkään lataavan niin täyteen, että se näyttäisi järkevältä. Samassa tilassa on cittarissa 3-4kpl niitä tavallisia pikakassoja ja jono kulkee joutuisammin.
 
Kyllä molemmissa asiat saa hoidettua, ei siinä mitään. Prisman kassa vaan vaatii aika monta klikkausta enemmän. Vähän sama juttu kuin hyvä ja huono nettikauppa, huono nettikaupan kassa voi vaatia aika monta turhaa klikkausta enemmän.
Mua ainakin nämä muutamatkin ylimääräiset klikkaukset ärsyttää, kun ne on selvästi aivan turhia ja asia olisi aika helppo korjata, (kun käy katsomassa mallia tien toiselta puolelta.)
Sen lisäksi en ole ihan vakuuttunut siitä, mitä älyä on niissä pikakassoissa joita usein on s-kaupoissa, joissa siinä masiinan vieressä on oma pitkä liukuhihnansa, vielä en ole nähnyt niitä kenenkään lataavan niin täyteen, että se näyttäisi järkevältä. Samassa tilassa on cittarissa 3-4kpl niitä tavallisia pikakassoja ja jono kulkee joutuisammin.
Miten voi vaatia aika monta klikkausta enemmän kun ei vaadi kuin kaksi klikkausta ylipäätään? Ero on siis että citymarketin automaatissa voi maksaa ostokset klikkaamatta maksamaan-painiketta? Vai onko siellä sitä aloitusruutua edes missä täytyy aloita-painikkeesta painaa? Noi liukuhihnalliset pikakassat on paras keksintö maailmassa. Tosin saattaavat jäädä itseltä pois sitten kun saavat sen kerää ja skannaa -systeemin käyttöön.

Itse jos nettikauppaa arvostelen, niin hyvyyteen tai huonouteen vaikuttaa hyvin vähän se, tarvitseeko kassalla klikata kerran vai kahdesti. Mutta saahan sitä ärsyyntyä, ei siinä.
 
Kyllä molemmissa asiat saa hoidettua, ei siinä mitään. Prisman kassa vaan vaatii aika monta klikkausta enemmän. Vähän sama juttu kuin hyvä ja huono nettikauppa, huono nettikaupan kassa voi vaatia aika monta turhaa klikkausta enemmän.
Mua ainakin nämä muutamatkin ylimääräiset klikkaukset ärsyttää, kun ne on selvästi aivan turhia ja asia olisi aika helppo korjata, (kun käy katsomassa mallia tien toiselta puolelta.)
Sen lisäksi en ole ihan vakuuttunut siitä, mitä älyä on niissä pikakassoissa joita usein on s-kaupoissa, joissa siinä masiinan vieressä on oma pitkä liukuhihnansa, vielä en ole nähnyt niitä kenenkään lataavan niin täyteen, että se näyttäisi järkevältä. Samassa tilassa on cittarissa 3-4kpl niitä tavallisia pikakassoja ja jono kulkee joutuisammin.
En tiedä missä asioit ja onko siellä jotain paikallisia erikoisuuksia, mutta kertomasi ei kuitenkaan sovi omiin kokemuksiin missään S-marketissa. Ihan sama määrä toimintoja vaaditaan molemmissa kauppaketjuissa, vai olikohan niin, että S-kaupoissa pitää ensin painaa aloituspainiketta ja K-kaupoissa voi aloittaa piippailun suoraan? Ei mielestäni mikään dramaattinen "monen klikkauksen" ero kuitenkaan.

Liukuhihnalliset pikakassat ovat ihan samanlaisia kuin muutkin sillä erolla, että niissä on se hihna kärryistä nostettavavia suurempia ostosmääriä varten. Niissä voi toki asioida yksinkin, kun ei sinne tietenkään aina ole tulossa väkeä kärryjen kanssa. Sitä hihnaa tulee itsekin käytettyä viikottain sekä ostoskorin, että kärryjen kanssa ja toki myös ilman noista kumpaakaan.

S-ryhmän "Kerää ja skannaa" on loistava ominaisuus, mutta sitä käytettäessä ei edelleenkään voi ottaa punalapputuotteita samaan kassiin. Se on pieni miinus tuossa muuten toimivassa mallissa. Myös kaikki itse skannauslaitteella piipatut ostokset kannattaa maksaa pikakassalle, niin ei tarvitse säätää myyjien kanssa lainkaan, paitsi jos osuu satunnaistarkastus kohdalle.

S-sovelluksessa olevien alennusten hyödyntäminen voisi olla näppärämmin toteutettu, mutta kuten jo todettiin, tuo kömpelyys voi olla jopa tietoinen päätös tekijöiltä, jotta jää alennuksia käyttämättä.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 329
Viestejä
4 509 707
Jäsenet
74 354
Uusin jäsen
Rutkule

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom