Kierroslukumittari ei ole turha, näkee ettei aja liian pienillä kierroksilla.
(lainasin viimeisen, mutta kommentoin aiempia kommentteja mm. auton moottorin lämpömittarista)
Kierroslukumittari, se kai lähinnä myynnin edistämistä ja suurin hyöty että kertoo auton kävyän.
Joku voi siitä katsella vaihtokohtia, mutta tiedä sitten kuinka yleistä. Henkilöautoista (näistä kai puhutaan) automatiikka entistä useammin nuo vaihdot hoitaa, eihän niissä edes kuljettaja tiedä mikä "vaihde" on milläkinhetkellä.
Lämpömittari, normaalitilassa kanssa kuuluu sarjaan onko tarpeen. Mutta suomalaisissa oloissa varsinkin se lämpiäminen voi osaa kiinnostaa.
Mutta tänäpäivänä, kun hommat voi hoitaa tarpeen mukaan, niin turhatieto on haitaksi, joten jos lämmöt ok, niin miksi niitä näytellä, kierrosluku, kiinnostaako se oikeasti ajossa, kuljettaja säätää nopeutta, ei kierroksia., monessa autossa tolkutton tila sillekkin varattu. Senkin voisi näyttää vasta jos jotain merkitystä.
Lämpötilasta, niin juttu kävi jo muissa laitteissa ja jos jonkun piirin öljynlämmöt kiinnostaa on oleellista esim työtehtäväntakia, niin toki mittari sitä öljyä varten. (näytetään jos jotain huomioitavaa)
Koska autossa mitataan jokatapauksessa mainitut asiat ja paljon muuta, niin jos jotain kiinnostaa, niin sitten ruksii ne näkymään. Jos joku epäoleellinen ei kiinnosta, niin ruksii pois. Joku autovalmistaja tarjosi vaihtoehtoa muoviviisari mittareihinkin valaistuksen osalta (valot vain oleellisissa)
Enkä kannatta sitä että moottorin lämmöistä on vain merkkivalo, jos epänormaali, niin kyllä maalikkoakin kiinnostaa kuinka paha tilanne, ja miten kehittyy. "jäähdytellessä" aika oleellista saada palautetta mihin suuntaan mennään ja kun saavutettu normaali, niin sen jälkeen kyllä kiinnostaa miten tilanne kehittyy.