Suunnittelun kukkaset

Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
286
Minulle Teamsin suurin ongelma on sen toiminnan epämääräisyys. Välillä lista näyttää että kanavalla olisi uusia viestejä mutta itse viestit eivät tule näkyviin ennen kuin käyn jollain toisella kanavalla ja tulen takaisin. Joskus taas tuo uusien viestien indikaattori ei poistu ennen kuin vaihdan kanavaa. Melkein kaipaisi refresh-painiketta kanavan yhteyteen että voi olla varma että se mitä näkee edustaa viimeisintä tilaa.

Syksyllä oli useamman kuukauden ajan ongelma jossa yhden kollegan chat-viestit eivät tulleet desktop-appiin näkyviin ollenkaan ellei kirjautunut ensin ulos ja sitten takaisin. Väliaikaisesti ongelman sai korjattua uninstalloimalla Teamsin ja nukettamalla sovelluksen cachen mutta silti muutaman päivän jälkeen ongelmat aina palasivat. Päädyin jopa hetkeksi käyttämään Teamsia selaimella kun se tuntui toimivan. Myös mobiiliappsiin viestit tulivat perille. Tämän vuoden puolella tuota perille tulemattomuutta ei ole enää esiintynyt joten jotain on ilmeisesti korjattu.

Toinen ongelma on useiden organisaatioiden käyttö, niiden välillä vaihtaminen kestää pahimmillaan yli minuutin ja sovellusilmoituksia ei tietenkään saa kuin yhdestä organisaatiosta kerrallaan. Kyllä tuon appsin pitäisi pystyä olemaan yhteydessä kaikkiin organisaatioihin samanaikaisesti ja näyttää ilmoituksia niistä kaikista.

Kolmas ongelma on että kaikki viesteihin liitetyt tiedostot menevät automaattisesti kanavan tiedostoarkistoon. En ainakaan ole keksinyt tapaa lisätä viestiin esim. kuvaa joka näkyisi vain itse viestissä mutta ei tiedostoissa. Lopputulos on että tiedostot-osiosta ei löydä mitään kun siellä on satoja tai tuhansia kuvankaappauksia joilla ei ole mitään arvoa enää sen jälkeen kun viestin asia on käsitelty.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Minulle Teamsin suurin ongelma on sen toiminnan epämääräisyys. Välillä lista näyttää että kanavalla olisi uusia viestejä mutta itse viestit eivät tule näkyviin ennen kuin käyn jollain toisella kanavalla ja tulen takaisin. Joskus taas tuo uusien viestien indikaattori ei poistu ennen kuin vaihdan kanavaa. Melkein kaipaisi refresh-painiketta kanavan yhteyteen että voi olla varma että se mitä näkee edustaa viimeisintä tilaa.
Tuo on satunnaisesti vaivaava bugi siinä käyttöliittymässä, ei niinkään suunnittelukukkanen.

Toinen ongelma on useiden organisaatioiden käyttö, niiden välillä vaihtaminen kestää pahimmillaan yli minuutin ja sovellusilmoituksia ei tietenkään saa kuin yhdestä organisaatiosta kerrallaan. Kyllä tuon appsin pitäisi pystyä olemaan yhteydessä kaikkiin organisaatioihin samanaikaisesti ja näyttää ilmoituksia niistä kaikista.
Tämä sen sijaan on juuri suunnittelukukkanen. Teams on parantunut todella paljon siitä mitä se oli muutama vuosi sitten, mutta panokset kehityksessä tuntuvat koskevan näiden perustoimintojen sijaan aivan liikaa jotain helkutin taustakuvia, uusia emojeja ja muita lillukanvarsia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Minulle Teamsin suurin ongelma on sen toiminnan epämääräisyys. Välillä lista näyttää että kanavalla olisi uusia viestejä mutta itse viestit eivät tule näkyviin ennen kuin käyn jollain toisella kanavalla ja tulen takaisin. Joskus taas tuo uusien viestien indikaattori ei poistu ennen kuin vaihdan kanavaa. Melkein kaipaisi refresh-painiketta kanavan yhteyteen että voi olla varma että se mitä näkee edustaa viimeisintä tilaa.

Syksyllä oli useamman kuukauden ajan ongelma jossa yhden kollegan chat-viestit eivät tulleet desktop-appiin näkyviin ollenkaan ellei kirjautunut ensin ulos ja sitten takaisin. Väliaikaisesti ongelman sai korjattua uninstalloimalla Teamsin ja nukettamalla sovelluksen cachen mutta silti muutaman päivän jälkeen ongelmat aina palasivat. Päädyin jopa hetkeksi käyttämään Teamsia selaimella kun se tuntui toimivan. Myös mobiiliappsiin viestit tulivat perille. Tämän vuoden puolella tuota perille tulemattomuutta ei ole enää esiintynyt joten jotain on ilmeisesti korjattu.

Toinen ongelma on useiden organisaatioiden käyttö, niiden välillä vaihtaminen kestää pahimmillaan yli minuutin ja sovellusilmoituksia ei tietenkään saa kuin yhdestä organisaatiosta kerrallaan. Kyllä tuon appsin pitäisi pystyä olemaan yhteydessä kaikkiin organisaatioihin samanaikaisesti ja näyttää ilmoituksia niistä kaikista.

Kolmas ongelma on että kaikki viesteihin liitetyt tiedostot menevät automaattisesti kanavan tiedostoarkistoon. En ainakaan ole keksinyt tapaa lisätä viestiin esim. kuvaa joka näkyisi vain itse viestissä mutta ei tiedostoissa. Lopputulos on että tiedostot-osiosta ei löydä mitään kun siellä on satoja tai tuhansia kuvankaappauksia joilla ei ole mitään arvoa enää sen jälkeen kun viestin asia on käsitelty.
Onhan tuossa Teamsissa kyllä kaikenlaisia bugeja ja puutteita, valitettavasti niinkuin Kautium sanoi, kehityksessä on keskitytty kaikenmaailman turhuuksiin tai sitten rikotaan jo olemassaolevia hyviä ominaisuuksia, kuten näytönjako. Sehän tässä 2v aikana on muuttunut moneenkin kertaan ainakin fullscreen-moodin osalta.

Kuukausikalenteri tuohon voisi tulla mutta ilmeisesti mikkiksellä ei ajatella viikkoa pidemmälle eteenpäin kun sellaista ei ole tullut ja jossain sivulla lukikin ettei ole ainakaan lähiaikojen suunnitelmissa edes tehdä moista.

Toisten lähettämät kuvat sekoilevat ainakin mulla säännöllisesti, välillä kun kuvan klikkaa isommaksi tulee näkyviin vain tyhjää ja pitää klikata toiseen keskusteluun ja takaisin ja yleensä toisella yrityksellä toimii. Samoin joskus nuo "henkilökortit" jäävät jumiin leijumaan kaiken päälle eikä meinaa saada mitenkään pois näkyvistä. Välillä tuon takia pitää käynnistää koko Teams uusiksi jos tuollainen jämähtää sopivaan kohtaan kun ei näe mitään. Samoin joskus yhtäkkiä vaikka kyseinen keskustelu on näkyvillä, saattaa tulla se "viimeksi luettu" -viiva keskustelun väliin ilman mitään syytä.

Hakuhan tuossa tuntuu kanssa olevan yleensä todella hidas eikä välttämättä edes löydä hakusanalla mitään vaikka on aivan varma että kyseisellä hakusanalla pitäisi löytyä jotain.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Hakuhan tuossa tuntuu kanssa olevan yleensä todella hidas eikä välttämättä edes löydä hakusanalla mitään vaikka on aivan varma että kyseisellä hakusanalla pitäisi löytyä jotain.
Toi haku on kyllä huvittava. Se on olemassa samalla tavalla kuin Bing, mutta mitään et sillä löydä ja vaikka lopulta löytäisikin, ne tulokset esitetään niin rikkinäisessä muodossa että ei vaan pysty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Jonotus tuntuu kuuluvan Lidleissä osaksi brändiä. Aika harvoin tulee ko. ketjun liikkeissä asioitua kaikkien näiden lieveilmiöiden vuoksi, mutta silloin kun olen käynyt, niin aina siellä saa jonottaa ja kaiuttimista kuuluu niitä "kassoille tarvitaan ruuhka-apua" -molotuksia kellonajasta riippumatta.
Ainoat kuulutukset mitä täällä kuuluu, kahdessa lidlissä - on että pullonpalautukseen tarvitaan henkilökuntaa, ja kassa numero x aukeaa olkaa hyvä (minuutiksi auki).
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 967
Nyt kun tuli Teams puheeksi, niin onko mahdollista pitää kokous kanavalla/tiimissä niin että kaikille kanavan jäsenille ei mene kutsu?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Nyt kun tuli Teams puheeksi, niin onko mahdollista pitää kokous kanavalla/tiimissä niin että kaikille kanavan jäsenille ei mene kutsu?
Channel meeting kuuluu aina sille kanavalle missä kokous on ja jokainen kanavan jäsen voi sinne myös osallistua. Jos haluat rajoitetun joukon kokouksen, se pitää tehdä eri tavalla.

Teams channel meetings are scheduled using the Teams calendar app or the channel calendar app. When a meeting is scheduled in a channel, it’s no longer a personal meeting. Instead, the meeting “belongs” to the team hosting the channel and the meeting is created in the calendar in the group mailbox for the team and the team is the organizer. In effect, you’re not creating a meeting for nominated individuals to attend. Instead, you’re creating a location (the channel) and time for a meeting to occur and allowing any team member to attend.

The big difference between personal and channel meetings is who receives invitations to the meeting. A meeting created in the channel doesn’t have anyone to notify because the channel is not a person, nor does it have a mailbox or calendar. The meeting takes place in the channel at the appointed time. When the meeting is on, any team member can join it if they want.
Tuo artikkeli on 2v vanha ja vaikka se onkin muuten ihan kurantti, niin omien kokemusten mukaan se ei enää pidä täysin paikkaansa ilmoitusten osalta. Niitä kanavatapahtumien ilmoituksia kun tuppaa lähtemään välistä niin randomilla (riippumatta käyttäjän omista ilmoitusasetuksista), että koskaan ei tiedä kuka saa minkäkin viestin. Sopii noilta osin ihan hyvin tähän ketjuun.

Edit.
Kohta tarvitsee varmaan tehdä erillinen "Tietotekniikan suunnittelun kukkaset" -ketju. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Paikallisessa S-marketissa tekivät vasta remonttia ja lisäsivät hyllymetrejä siten että lopputulos ajaa tohon vetoketjuun - hyllyn pää on lähempänä kassaa ja hyllyjen väli ei oikein täsmää kassalinjan kanssa. Toki tommosessa syrjäkylän lähikaupassa on todella harvoin niin paljoa asiakkaita samaan aikaan (tai ainakaan silloin kuin minä siellä käyn) että se mikään ongelma olisi.
Vetoketju toimii kassalla vain, jos kummastakin suunnasta tulisi jollakin taikatempulla tasaisesti väkeä. Kassalle kuitenkin yleisten sosiaalisten sääntöjen mukaan jonotetaan saapumisjärjestyksessä.

Käytännössä olen nähnyt tällaisten hylly kassan edessä -viritysten johtaneen vetoketjun sijaan vain oksanhaaroihin: siis jono muodostuu jommalle kummalle puolelle hyllyä, ja röyhkeimmät tapaukset yrittävät hivuttautua jonoon toiselta puolelta siitä kohti, missä hylly päättyy. Yleensä vanhukset.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 732
Vetoketju toimii kassalla vain, jos kummastakin suunnasta tulisi jollakin taikatempulla tasaisesti väkeä. Kassalle kuitenkin yleisten sosiaalisten sääntöjen mukaan jonotetaan saapumisjärjestyksessä.

Käytännössä olen nähnyt tällaisten hylly kassan edessä -viritysten johtaneen vetoketjun sijaan vain oksanhaaroihin: siis jono muodostuu jommalle kummalle puolelle hyllyä, ja röyhkeimmät tapaukset yrittävät hivuttautua jonoon toiselta puolelta siitä kohti, missä hylly päättyy. Yleensä vanhukset.
Vanhukset ovat fiksuja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Paikallisessa citymarketissa tuota harrastettiin jokunen vuosi sitten hyvinkin ahkerasti. Nuudeleita oli ainakin kahdessa paikassa, chilikastikkeita 3 paikassa, mausteita 2 paikassa, sipsejä sun muita snackseja ympäri kauppaa useammassakin paikassa, mehuja 2 paikassa jne. Onneksi lopettivat tuon pelleilyn, silloin tuli harvoin tuossa kaupassa käytyä mutta kun kaikkea ei kilpailijalta saanut niin joskus oli pakko. Tosin, tuo epäjärjestys olikin yksi suuri syy että siellä ei tullut käytyä.
Kiva tietää, että tätä on muuallakin ollut, enkä olekaan menettänyt järkeäni. En oo nyt kuukauteen ostanut majoneesia, koska jotenkin muistan sen laittaa ostoslistaan vain silloin kun käyn yhdessä tietyssä Citymarketissa(kai tää on joku masokistinen alitajuntajuttu). Yhdessä hyllynpäädyssä Auran majoneeseja ja siitä joku 4 hyllyä viistoon päädyssä poppamiehen tuotteet.. Ei vaan löydy perusmajoja niistä normaalisti loogisista osastoista, eikä siellä kaupassa jaksa pyöriä majoneesipurkin takia. Voishan sitä tietty kysyä, mutta jotenkin niin turhautuneeks vetää, ettei jaksao_O

Vetoketjukin vetää kyrvän otsaan, kun Tokmannissa käy. Aina siellä joku mulkku ajattelee, että kaikki jonottaa tyhmyyttään vaan toiselle kassalle, eikä esim sen takia, että toisen kassan alkupäässä tuotehyllyjä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Toi haku on kyllä huvittava. Se on olemassa samalla tavalla kuin Bing, mutta mitään et sillä löydä ja vaikka lopulta löytäisikin, ne tulokset esitetään niin rikkinäisessä muodossa että ei vaan pysty.
Tuolla teamsin taustalla on sharepoint (jossain epämääräisessä muodossa). Minulla ei meinannut haku toimia ja olen erään sharepoint osan pääkäyttäjä. Siellä on rebuild index tjsp. toiminto jolla saa sen sharepoint sivuston hakuindeksin uudelleenluotua. Se auttoi ainakin minulla ja homma alkoi pelittää. En tiedä auttaisiko vinkata teidän sharepoint omistajalle että käy potkimassa sitä indeksiä?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 016
Tuolla teamsin taustalla on sharepoint (jossain epämääräisessä muodossa). Minulla ei meinannut haku toimia ja olen erään sharepoint osan pääkäyttäjä. Siellä on rebuild index tjsp. toiminto jolla saa sen sharepoint sivuston hakuindeksin uudelleenluotua. Se auttoi ainakin minulla ja homma alkoi pelittää. En tiedä auttaisiko vinkata teidän sharepoint omistajalle että käy potkimassa sitä indeksiä?
Koko teams on purkkapallo missä on yhistetty skype, sharepoint ja outlook, ainakin kalenteriden osalta, ja tämä pyörii työpöydällä electronpaketoituna web sovelluksena. Se että se toimii mitenkään ja pääasiassa niin hyvin että se kelpaa yrityskäyttöön on uskomaton saavutus.

PS. osaatko kertoa miksi teams tuplaa kalentereita, mutta vain toinen kalenteri ottaa varaukset vastaan niin että ne jopa tallentuu johonkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Tuolla teamsin taustalla on sharepoint (jossain epämääräisessä muodossa). Minulla ei meinannut haku toimia ja olen erään sharepoint osan pääkäyttäjä. Siellä on rebuild index tjsp. toiminto jolla saa sen sharepoint sivuston hakuindeksin uudelleenluotua. Se auttoi ainakin minulla ja homma alkoi pelittää. En tiedä auttaisiko vinkata teidän sharepoint omistajalle että käy potkimassa sitä indeksiä?
Ei sen ongelma ole siinä, vaan se haku ja tulosten esitystapa on muuten vain yleisesti paska Teamsissa.

Minulla on global admin -oikeudet useampaankin järjestelmään.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 222
Voi olla enemmän henkilökohtainen ongelma. Mutta nyt kun muutama asiakas on kertakäyttösalasanoissa numeroista tekstiin, niin onhan toi numerohomma ihan hanurista. Mulle tarttuu toi tekstimuotoinen päähän kerrasta (ne on siis mallia "towade") mutta niitä numeroita pitää aina tsekata toisenkin kerran. Ei kaada maailmaa, eikä ole iso vaiva mutta jos ATK voi tehdä elämästä helpompaa eikä vaikeampaa, niin mieluummin mentäis sen helpomman kautta...
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
195
Voi olla enemmän henkilökohtainen ongelma. Mutta nyt kun muutama asiakas on kertakäyttösalasanoissa numeroista tekstiin, niin onhan toi numerohomma ihan hanurista. Mulle tarttuu toi tekstimuotoinen päähän kerrasta (ne on siis mallia "towade") mutta niitä numeroita pitää aina tsekata toisenkin kerran. Ei kaada maailmaa, eikä ole iso vaiva mutta jos ATK voi tehdä elämästä helpompaa eikä vaikeampaa, niin mieluummin mentäis sen helpomman kautta...
Voin kertoa että oli kyllä kiva, että Pietarissa kahvilan wifien salasanat yms oli aina numeroina. Joku vastaava systeemi voipi olla takana, jos on vaikka asiakkaita, jotka eivät käytä latinalaisia aakkosia?
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 222
Voin kertoa että oli kyllä kiva, että Pietarissa kahvilan wifien salasanat yms oli aina numeroina. Joku vastaava systeemi voipi olla takana, jos on vaikka asiakkaita, jotka eivät käytä latinalaisia aakkosia?
Suomen julkkaripuolella voi olla toiveissa että järjestelmään pyrkijät ei käytä kyrillisiä näppäimistöjä =)
Muttajoo, validi pointti. Silti mä pidän omassa käytössä noista tekstipohjaisista enemmän.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 190
Voi olla enemmän henkilökohtainen ongelma. Mutta nyt kun muutama asiakas on kertakäyttösalasanoissa numeroista tekstiin, niin onhan toi numerohomma ihan hanurista. Mulle tarttuu toi tekstimuotoinen päähän kerrasta (ne on siis mallia "towade") mutta niitä numeroita pitää aina tsekata toisenkin kerran. Ei kaada maailmaa, eikä ole iso vaiva mutta jos ATK voi tehdä elämästä helpompaa eikä vaikeampaa, niin mieluummin mentäis sen helpomman kautta...
Vähän sama issue täällä, mutta helpotti kun rupesin lukemaan numeroita kahden sarjoissa. 123456 -> kakstoista, kolkytneljä, viiskytkuus.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Postipaketin lähettäminen Oma Postilla. Kaikki hoituu Oma Posti -sovelluksessa tai nettisivulla, osoitteet, maksaminen, lokeron varaaminen automaatista jne. Mutta kun viet paketin lokerolle, avauskoodi löytyy sitten sähköpostista, jos nyt älyät sinne mennä. Tuo on niin käsittämättömän epäloogista, että kolme viimeistä kertaa olen automaatilla pähkäillyt ihan tosissaan, että mistä se koodi löytyykään. Oma Posti ei tietenkään neuvo, että avauskoodi lähetetään mailiin. Miksi ihmeessä se ei voi tulla siihen sovellukseen/nettisivulle, vaikka se varalta menisikin mailiin?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 767
Postipaketin lähettäminen Oma Postilla. Kaikki hoituu Oma Posti -sovelluksessa tai nettisivulla, osoitteet, maksaminen, lokeron varaaminen automaatista jne. Mutta kun viet paketin lokerolle, avauskoodi löytyy sitten sähköpostista, jos nyt älyät sinne mennä. Tuo on niin käsittämättömän epäloogista, että kolme viimeistä kertaa olen automaatilla pähkäillyt ihan tosissaan, että mistä se koodi löytyykään. Oma Posti ei tietenkään neuvo, että avauskoodi lähetetään mailiin. Miksi ihmeessä se ei voi tulla siihen sovellukseen/nettisivulle, vaikka se varalta menisikin mailiin?
Postin palvelut yleisesti ottaen mahtuvat tämän ketjun kategoriaan. Ei ole olemassakaan niin pientä asiaa, etteikö sitä olisi siellä paskottu tavalla tai toisella. Juuri tuollaisia ärsyttävyyksiä, epäselvyyksiä ja käyttöliittymien suunnittelukukkasia täynnä koko pulju.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
306
Postin palvelut yleisesti ottaen mahtuvat tämän ketjun kategoriaan. Ei ole olemassakaan niin pientä asiaa, etteikö sitä olisi siellä paskottu tavalla tai toisella. Juuri tuollaisia ärsyttävyyksiä, epäselvyyksiä ja käyttöliittymien suunnittelukukkasia täynnä koko pulju.
Jep, myös vastaanottaminen on välillä sellaista räpellystä että ihmetyttää. Toki vaikutusta on millaisena palveluna toimitus on Postilta ostettu, mutta vastaanottajan kannalta tällä ei saisi olla paljoakaan merkitystä. Välillä tulee pelkkä OmaPosti popup, välillä lisäksi myös tekstiviesti, joskus myös sähköposti, toisinaan pelkät paperilaput kirjelaatikkoon. Joskus kaikki näistä tai joku kombinaatio.

Monta kertaa on myös tullut tuplana tuo kirjeversio hieman eri näköisellä lapulla, eikä ole yksi tai kaksi kertaa kun on tullut lähdettyä kylille hakemaan jotain ripotellen saapuvaa kiinakrääsää havaitakseen vaan että on juuri edellisenä päivänä tullut se haettua aiemmin saapuneella lapulla, tai sitten jo viikko sitten OmaPostin saapumisilmoituksella. Noiden kanssa tosiaan pitää tarkastaa seurantakoodi joka kerta. Ja kun ei nuo postilootaan tulevat paperitkaan välttämättä tule samalla kertaa vaan ripotellen pitkin viikkoa, vaikka koskisi samaa lähetystä.

Lisäksi joskus sieltä tulee joku saamarin ennakkoilmoitus että "Lähetys on noudettavissa tiskiltä alkaen blaablaa" ja sitten tulee mentyä ihan turhaan kyselemään sitä jos ei tajua tarkistaa päiväystä. No tietysti näin digiaikana todellisen tilan näkee Appista, mutta toisaalta joskus sinnekin on jäänyt makaamaan jo lapulla noudettu lähetys johonkin "Lähetys on kuljetuksessa" välitilaan pitkiksi ajoiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Jep, myös vastaanottaminen on välillä sellaista räpellystä että ihmetyttää. Toki vaikutusta on millaisena palveluna toimitus on Postilta ostettu, mutta vastaanottajan kannalta tällä ei saisi olla paljoakaan merkitystä. Välillä tulee pelkkä OmaPosti popup, välillä lisäksi myös tekstiviesti, joskus myös sähköposti, toisinaan pelkät paperilaput kirjelaatikkoon. Joskus kaikki näistä tai joku kombinaatio.

Monta kertaa on myös tullut tuplana tuo kirjeversio hieman eri näköisellä lapulla, eikä ole yksi tai kaksi kertaa kun on tullut lähdettyä kylille hakemaan jotain ripotellen saapuvaa kiinakrääsää havaitakseen vaan että on juuri edellisenä päivänä tullut se haettua aiemmin saapuneella lapulla, tai sitten jo viikko sitten OmaPostin saapumisilmoituksella. Noiden kanssa tosiaan pitää tarkastaa seurantakoodi joka kerta. Ja kun ei nuo postilootaan tulevat paperitkaan välttämättä tule samalla kertaa vaan ripotellen pitkin viikkoa, vaikka koskisi samaa lähetystä.

Lisäksi joskus sieltä tulee joku saamarin ennakkoilmoitus että "Lähetys on noudettavissa tiskiltä alkaen blaablaa" ja sitten tulee mentyä ihan turhaan kyselemään sitä jos ei tajua tarkistaa päiväystä. No tietysti näin digiaikana todellisen tilan näkee Appista, mutta toisaalta joskus sinnekin on jäänyt makaamaan jo lapulla noudettu lähetys johonkin "Lähetys on kuljetuksessa" välitilaan pitkiksi ajoiksi.
Kyllä! Joku aika sitten taas meinasin lähteä hakemaan pakettia asiamiespostista kun tuli paperinen saapumisilmoitus. Tosin, olin hakenut tuon samaisen paketin jo viikkoa aikaisemmin OmaPostiin suoraan tulleen ilmoituksen perusteella. Autoon istuessani kuitenkin tajusin kurkata saapumisilmoitusta tarkemmin ja totesin että tämähän on jo haettu.

Samoin se pakettien ohjaus haluttuun paikkaan noudettavaksi, nut viimeisen kahden vuoden aikana on yksi paketti tainnut päätyä valittuun automaattiin, kaikki muut ovat menneet johonkin noin 10km säteelle. Saisi edes valita jonkun listan automaatteja ja asiamiesposteja mihin noita haluaa mutta ei, niitä lingotaan randomilla johonkin toimipaikkaan. Hieman välillä ärsyttää hakea paketteja kun jokainen on eri paikassa.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 222
Kyllä! Joku aika sitten taas meinasin lähteä hakemaan pakettia asiamiespostista kun tuli paperinen saapumisilmoitus. Tosin, olin hakenut tuon samaisen paketin jo viikkoa aikaisemmin OmaPostiin suoraan tulleen ilmoituksen perusteella. Autoon istuessani kuitenkin tajusin kurkata saapumisilmoitusta tarkemmin ja totesin että tämähän on jo haettu.
Itse pääsin kerran postiin saakka sen lapun kanssa ja tiskin toisella puolella ei löytynyt mitään jälkeä koko toimituksesta, mikä on mun mielestä aika outoa. Asiamies levitteli käsiään että ei tällä koodilla löydy mitään pakettia. Kotiin palattuani sitten kaivelin vanhoja muistoja ja löytyihän se jo aikaa sitten noudettu paketti...

Sinänsä surkuhupaisaa on se, että tälläkin tolalla mun näkökulmasta Postin palveluiden laatu on noussut ihan törkeesti siitä mitä se oli kun paketit vietiin ja haettiin vain ja ainoastaan Postin omista toimipisteistä. Ja sieltä ei tuntunut ikinä alta tunnissa selviävän ulos.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
519
Itse pääsin kerran postiin saakka sen lapun kanssa ja tiskin toisella puolella ei löytynyt mitään jälkeä koko toimituksesta, mikä on mun mielestä aika outoa. Asiamies levitteli käsiään että ei tällä koodilla löydy mitään pakettia. Kotiin palattuani sitten kaivelin vanhoja muistoja ja löytyihän se jo aikaa sitten noudettu paketti...

Sinänsä surkuhupaisaa on se, että tälläkin tolalla mun näkökulmasta Postin palveluiden laatu on noussut ihan törkeesti siitä mitä se oli kun paketit vietiin ja haettiin vain ja ainoastaan Postin omista toimipisteistä. Ja sieltä ei tuntunut ikinä alta tunnissa selviävän ulos.
Mutta silloin ne kamat löytyivät juuri sieltä mistä sanottiin ja juuri silloin kun sanottiin. Nykyään saa arpoa että missä ja milloin nyssäkkä pintautuu jos ollenkaan. Minä en postitse lähetä enää mitään sellaista minkä potentiaalista rinnakkaiseen universumiin siirtymistä en kestäisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Eikö tuo nyt ole jo vähän oma vika jos menee paperisen ilmoituksen kanssa noutamaan pakettia minkä on jo aiemmin hakenut OmaPostin ilmoituksen jälkeen?

Tai siis mitä sen Postin pitäisi tuossa tehdä? Olla kokonaan lähettämättä paperista ilmoitusta? Viivyttää sen ilmoituksen lähetystä siltä varalta että vastaanottaja hakisikin sen OmaPostin ilmoituksen ansiosta?
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 222
Eikö tuo nyt ole jo vähän oma vika jos menee paperisen ilmoituksen kanssa noutamaan pakettia minkä on jo aiemmin hakenut OmaPostin ilmoituksen jälkeen?
Ehdottomasti se on oma vika. Mutta kun se tulee puolitoista viikkoa myöhemmin laatikkoon, niin ei pysty kaikkea muistamaan. Se suunnittelun kukkanen on mun mielestä se, että Postin järjestelmä ei kerro että se paketti on jo luovutettu asiakkaalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Eikö tuo nyt ole jo vähän oma vika jos menee paperisen ilmoituksen kanssa noutamaan pakettia minkä on jo aiemmin hakenut OmaPostin ilmoituksen jälkeen?

Tai siis mitä sen Postin pitäisi tuossa tehdä? Olla kokonaan lähettämättä paperista ilmoitusta? Viivyttää sen ilmoituksen lähetystä siltä varalta että vastaanottaja hakisikin sen OmaPostin ilmoituksen ansiosta?
Pointtihan tuossa on että jos paketteja tulee enemmänkin niin noita saapumisilmoituksiakin tulee jo kohtalainen kasa. Ja kun osa niistä tulee tekstiviestillä, osa sähköpostiin, osa Omapostiin, osa skannattuna dokumenttina Omapostiin ja osa paperisena postiluukusta niin ei niissä aina meinaa pysyä mukana mistä paketista on jo välillä jopa yli viikko sitten tullut toisenlainen saapumisilmoitus. Joskus kun saattaa tulla vain se paperinen eikä ollenkaan sähköisiä ilmoituksia.

Oma vikahan se on jos lähtee toiseen kertaan samaa pakettia hakemaan mutta joku järki noissa ilmoituksissa pitäisi olla, eli yhdellä tavalla kaikki ilmoitukset ettei tarvitse arvailla mitkä niistä liittyvät toisiinsa ja samoin postin päässä voisi paketti näkyä pari viikkoa noudettuna ettei tarvitse ihmetellä noiden kanssa jos joskus tiskille erehtyy toistamiseen saman pakettikoodin kanssa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Pointtihan tuossa on että jos paketteja tulee enemmänkin niin noita saapumisilmoituksiakin tulee jo kohtalainen kasa. Ja kun osa niistä tulee tekstiviestillä, osa sähköpostiin, osa Omapostiin, osa skannattuna dokumenttina Omapostiin ja osa paperisena postiluukusta niin ei niissä aina meinaa pysyä mukana mistä paketista on jo välillä jopa yli viikko sitten tullut toisenlainen saapumisilmoitus. Joskus kun saattaa tulla vain se paperinen eikä ollenkaan sähköisiä ilmoituksia.

Oma vikahan se on jos lähtee toiseen kertaan samaa pakettia hakemaan mutta joku järki noissa ilmoituksissa pitäisi olla, eli yhdellä tavalla kaikki ilmoitukset ettei tarvitse arvailla mitkä niistä liittyvät toisiinsa ja samoin postin päässä voisi paketti näkyä pari viikkoa noudettuna ettei tarvitse ihmetellä noiden kanssa jos joskus tiskille erehtyy toistamiseen saman pakettikoodin kanssa.
En tiedä miksi (tai ehkä en enää muista, mihin ruutuun on tullut raksi joskus laitettua), mutta minulle ei ole paperisia ilmoituksia tullut aikoihin. Ilmoitus tulee joka kerta vähintään maililla, ja jos lähettäjä on osannut laittaa puhelinnumeron paketin päälle, myös tekstiviestillä ja OmaPostiin. Kertaakaan ei ole tarvinnut ihmetellä tipoittain saapuvia ilmoituksia samasta paketista, vaan puhelin huutaa joko yhdellä tai kolmella medialla yhtäaikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
En tiedä miksi (tai ehkä en enää muista, mihin ruutuun on tullut raksi joskus laitettua), mutta minulle ei ole paperisia ilmoituksia tullut aikoihin. Ilmoitus tulee joka kerta vähintään maililla, ja jos lähettäjä on osannut laittaa puhelinnumeron paketin päälle, myös tekstiviestillä ja OmaPostiin. Kertaakaan ei ole tarvinnut ihmetellä tipoittain saapuvia ilmoituksia samasta paketista, vaan puhelin huutaa joko yhdellä tai kolmella medialla yhtäaikaa.
Itselle tulee täysin sattumanvaraisesti joko paperilla, tekstarilla, sähköpostilla tai appiin tai sitten jollain näiden yhdistelmällä. OmaPostissa usean lähetyksen kohdalla näkynyt että ei puhelinnumeroa joten lähetetty kirje ja sitten kun olen sen paketin käynyt hakemassa niin numero on paketissa näkynyt täysin selvästi mutta ei ilmeisesti Postissa ole kiinnostanut sitä vähää katsoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Itselle tulee täysin sattumanvaraisesti joko paperilla, tekstarilla, sähköpostilla tai appiin tai sitten jollain näiden yhdistelmällä. OmaPostissa usean lähetyksen kohdalla näkynyt että ei puhelinnumeroa joten lähetetty kirje ja sitten kun olen sen paketin käynyt hakemassa niin numero on paketissa näkynyt täysin selvästi mutta ei ilmeisesti Postissa ole kiinnostanut sitä vähää katsoa.
Sama vika, tulee aika randomilla välillä noita ilmoituksia, pääsääntöisesti onneksi vähintään sekä tekstiviestillä että OmaPosti-sovellukseen suoraan ja samanaikaisesti. Noita paperisia onneksi tulee vain muutamia vuodessa, lähinnä jouluna tai kun muuten on paketteja pirusti liikkeellä. Vähän välillä vaikuttaisi että joku ruuhkan aiheuttama häiriö triggeröisi noiden paperisten tulostelun tai jotain.

Tuo että paketin päällä on numero mutta Posti ei siitä välitä johtuu siitä että lähettäjä ei ole pistänyt siihen sähköiseen paketti-ilmoitukseen mukaan eikä postipatet sitä paketin kylkeä katsele kuin viivakoodilukijalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Pointtihan tuossa on että jos paketteja tulee enemmänkin niin noita saapumisilmoituksiakin tulee jo kohtalainen kasa. Ja kun osa niistä tulee tekstiviestillä, osa sähköpostiin, osa Omapostiin, osa skannattuna dokumenttina Omapostiin ja osa paperisena postiluukusta niin ei niissä aina meinaa pysyä mukana mistä paketista on jo välillä jopa yli viikko sitten tullut toisenlainen saapumisilmoitus. Joskus kun saattaa tulla vain se paperinen eikä ollenkaan sähköisiä ilmoituksia.

Oma vikahan se on jos lähtee toiseen kertaan samaa pakettia hakemaan mutta joku järki noissa ilmoituksissa pitäisi olla, eli yhdellä tavalla kaikki ilmoitukset ettei tarvitse arvailla mitkä niistä liittyvät toisiinsa ja samoin postin päässä voisi paketti näkyä pari viikkoa noudettuna ettei tarvitse ihmetellä noiden kanssa jos joskus tiskille erehtyy toistamiseen saman pakettikoodin kanssa.
Joo, nuo OmaPostin numerolliset/numerottomat nyt lienee suht selkeä tapaus.

Ja eikös nuo OmaPostiin skannatut ole vain tullattavista lähetyksistä, mistä oletan että on pakko toimittaa viralliset paperit, eikä vain jotain OmaPosti-ilmoitusta? En ainakaan itse muista saaneeni noita skannattuja ilmoituksia muista kuin tullissa istuvista lähetyksistä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
On kyllä perseestä noi postin ilmotukset. Itsellekin tulee useita paketteja viikossa ja koskaan ei tiedä mitä kautta ilmoitus tulee. Paperisiakin lappuja tullut tässä muutama ihan viime aikoina. Useita päiviä sen jälkeen, kun olen paketin noutanut. Tänään tuli aamulla ensin maili ja sitten minuutin päästä tekstari. Piti paketin toimitustapa ja -aika valita. Tekstarista klikkasin linkkiä ja valitsin ajan, niin taas minuutin välein maili+tekstari valitusta ajasta. Kai se on hyvä, että joka tuutista tulee ilmoitus (Appista ei tullut tai sitten on joku ilmoitusasetus pois päältä).

Sitten kun tulee ilmoitus vain appiin, ja paketti tossa lähikaupassa (kun automaatit täynnä), niin siinä sitten skannaillaan kännykän ruudulta viivakoodia. Jostain syystä toi ei tunnu toimivan hyvin. Suurin osa noudoista tulee tekstarilla, jossa on se paketin hyllypaikka (A1234), joka riittää paketin noutoon. En ymmärrä, miksei apissa ole tota hyllypaikkaa?

Just katsoin yhtä viime viikon toimitusta, joka oli mennyt lähikauppaan (vasta muistin, että piti olla kotiintoimitus) appissa oli kaksi riviä, vastaanottajaa tavoiteltu tekstiviestitse ja vastaanottajaa tavoiteltu sähköpostitse (varmaan toimitusaikaa varten siis). Vaan eipä kyllä tullut mailia/tekstaria...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
Tuo että paketin päällä on numero mutta Posti ei siitä välitä johtuu siitä että lähettäjä ei ole pistänyt siihen sähköiseen paketti-ilmoitukseen mukaan eikä postipatet sitä paketin kylkeä katsele kuin viivakoodilukijalla.
Ulkomaiset lähettäjätkin tuollaisen tekevät? Koska välillä niistä tulee, välillä ei. Välillä niissä on numero, välillä ei. Eikä mitenkään korreloi keskenään.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 186
Postillahan nykyään paperinen saapumisilmoitus maksaa erikseen jos sellaisen haluaa vastaanottajalle laittaa. Itse en ole kyllä enää juuri muissa ole niitä nähnyt kuin ulkomailta tulevissa paketeissa.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Sitten kun tulee ilmoitus vain appiin, ja paketti tossa lähikaupassa (kun automaatit täynnä), niin siinä sitten skannaillaan kännykän ruudulta viivakoodia. Jostain syystä toi ei tunnu toimivan hyvin. Suurin osa noudoista tulee tekstarilla, jossa on se paketin hyllypaikka (A1234), joka riittää paketin noutoon. En ymmärrä, miksei apissa ole tota hyllypaikkaa?
Hain eilen paketin postista (kauppa), ja Oma posti -sovellusta näytin, niin se katsoi siitä vaan sen hyllypaikan tai jonkun muun numeron, ei skannaillut mitään. Ajokortin viivakoodin sitten skannasi.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 186
Sitten kun tulee ilmoitus vain appiin, ja paketti tossa lähikaupassa (kun automaatit täynnä), niin siinä sitten skannaillaan kännykän ruudulta viivakoodia. Jostain syystä toi ei tunnu toimivan hyvin. Suurin osa noudoista tulee tekstarilla, jossa on se paketin hyllypaikka (A1234), joka riittää paketin noutoon. En ymmärrä, miksei apissa ole tota hyllypaikkaa?
Ihmettelin tätä hyllypaikan puuttumista itsekin aikaisemmin, mutta nyt viimeksi kun kävin pakettia hakemassa, niin kappas kappas siellähän se hyllypaikka oli kun painoi noutokoodin auki sovelluksesta (Android). Aikaisemmin tosiaan kassalla piippasivat koodista paketin noudon, tulostivat koneelta kuitin jossa hyllypaikka on ja hakivat sitten hyllystä. Hyllypaikan kanssahan yleensä hakevat ensin paketin hyllystä, piippaavat paketista koodin ja kuittaavat sillä lähetyksen noudetuksi ja sitten henkkareiden piippaus koneelle.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 885
Postillahan nykyään paperinen saapumisilmoitus maksaa erikseen jos sellaisen haluaa vastaanottajalle laittaa. Itse en ole kyllä enää juuri muissa ole niitä nähnyt kuin ulkomailta tulevissa paketeissa.
Näissä niitä paperisia tosiaan tulee. Usein kyllä ulkomailta tulevat lähetyksetkin lyödään Postin järjestelmään heti paketin saapuessa Suomeen eikä paperista saapumisilmoitusta tule. Riippuu varmaan pitkälti lähettäjästä. Joskus Posti on myös jonkin lähettifirman suomalainen jakelukumppani.

Normaalitilanteessa ei jää ainakaan huomaamatta lähetyksen saapuminen, kun tulee sekä sähköposti että tekstari.

Yleisesti ottaen mulla on Postin kanssa hommat toimineet erittäin hyvin, paketit liikkuu nopeasti ja toimitusaikaennuste on pitänyt kutinsa ehkä 95% varmuudella. Se on kyllä lievästi harmittavaa, kun pakettiautomaattien kapasiteetti ei meinaa usein riittää ja joutuu hakemaan paketin kaupan postitiskiltä. Ei tuokaan iso vaiva ole tietysti mutta pienen ylimääräisen lenkin joutuu sitä varten tekemään + jonottamaan tiskille. Sen verran hyvin ovat kyllä oppineet lähipostin tiskillä kaupan myyjät työskentelemään, että ei taida puolta minuuttia pitempään per asiakas kestää kun paketti on lyöty kouraan ja seuraavan asiakkaan vuoro. Koronan myötä myös jäi pois turha tarve allekirjoittaa paketin vastaanotto kosketusnäytölle ja homma toimii entistä liukkaammin.

Oi niitä aikoja, kun lähetykset piti noutaa oikeista postikonttoreista, joiden aukioloajat olivat vähän toista kuin mitä kauppojen yhteydessä olevissa asiamiesposteissa nykyisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 467
Se on kyllä lievästi harmittavaa, kun pakettiautomaattien kapasiteetti ei meinaa usein riittää ja joutuu hakemaan paketin kaupan postitiskiltä. Ei tuokaan iso vaiva ole tietysti mutta pienen ylimääräisen lenkin joutuu sitä varten tekemään + jonottamaan tiskille.
Pikemminkin kun se kapasiteetti ei riitä alkuunkaan. Itsellekin noita paketteja tulee aika randomilla ainakin 5 eri pakettiautomaattiin ja 3 eri kaupan tiskille asiamiespostiin + Joulun alla vielä muutamaan tilapäispisteeseen. Jos nuo menisivätkin automaatin täynnä ollessa aina johonkin tiettyyn toissijaiseen paikkaan niin olisi vielä ihan ok, mutta välillä jos sattuu tulemaan vaikka 4 pakettia kerralla niin kaikki pitää hakea eri paikoista. Matkahuollolla sentään jos ei paketti sovi tuohon lähiautomaattiin niin paketti menee aina samaan matkahuollon asiamiespisteeseen (joka ei ole itselleni kovin optimaalisessa paikassa mutta onpahan vain yksi paikka).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 587
Vuosiin en oo paperista saapumisilmoitusta saanut.. :o
Itselleni tuli pari viikkoa sitten. Postin aspasta syyksi kerrottiin ettei lähettäjä ollut laittanut paketin tietojen mukana puhelinnumeroa. Seurantanumerolla löytyi sitten mistä paketin sai hakea ilman tuota paperista ilmoitusta, joka tuli pari päivää paketin hakemisen jälkeen.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 457
Itselleni tuli pari viikkoa sitten. Postin aspasta syyksi kerrottiin ettei lähettäjä ollut laittanut paketin tietojen mukana puhelinnumeroa. Seurantanumerolla löytyi sitten mistä paketin sai hakea ilman tuota paperista ilmoitusta, joka tuli pari päivää paketin hakemisen jälkeen.
Juu, tullu lähetettyä paketteja, nii tosta lystistä lähettäjä maksaa extraa.

edit:
Näyttökuva 2022-2-15 kello 23.43.34.png
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
519
Itse kyllä painelen suoraan tiskille jos ei ole ketään muuta asiakasta. Jokin raja suomalaisessa kuuliaisuudessa.
Joo ja sitten kun olet marssimassa kohti sitä ainoaa avoinna olevaa tiskiä asiakaspalvelija katoaa jonnekin tauolle, paikalle tulee kuuliainen rollaattorimummo jolla kahdeksan pakettilappua, ottaa jonotusnumeron ja suunnistaa sille toiselle luukulle joka just avattiin ja kelloa kilautettiin. Siinähän seisot ja odotat kun mummo sumplii lappujensa kanssa ja vaihtaa suvun kuulumiset puolitutun palvelijan kanssa. Ei ikinä enää. Otan aina lapun vaikka ketään ei näkyisi missään :D
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 585
Paperiton toimisto, nääs. Samalla myttään vuoronumerolapun roskiin, ainoana asiakkaana. :bored:
Itse kyllä painelen suoraan tiskille jos ei ole ketään muuta asiakasta. Jokin raja suomalaisessa kuuliaisuudessa.
Tuosta varmaan osa saa kokea hurjaa nuoruuden kapinallisuutta.

Vuoronumero systeemi on jossain ihan toimiva ja tehokas, jossain ittuilu.

Kai siihen voisi jonkin mobiiliapin kehittää, tiedä sitten olisiko sen vihreämpi. Pikaruokaketjuille mobiili sovellusta käyttävillä pika väylä.

Mutta tuo kuvaitu tilanne, yleensä se asiakas ei tiedä paikan kuviota, pitäskö se lappu ainoana asiakkaan ottaa vai ei, varsinkin jos ei ole ns tuttupaikka, ja tutuissakin voi toimintakuviot muuttua vuosien saatossa.

No jossain se lapputulostin on sijoitettu huonosti, jolloin asiakas, osa asiakkaista toimii kuten sitä ei olisi.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
650
Postin palvelut yleisesti ottaen mahtuvat tämän ketjun kategoriaan. Ei ole olemassakaan niin pientä asiaa, etteikö sitä olisi siellä paskottu tavalla tai toisella. Juuri tuollaisia ärsyttävyyksiä, epäselvyyksiä ja käyttöliittymien suunnittelukukkasia täynnä koko pulju.
Nyt tullut seurantaan ihana mobiilipakotus.. Puolet vanhoista tiedoista mitä oli näkyvissä on lähtenyt ja tilalle tullut tuollainen "dummy" mobiilinäkymä, joka tietysti työpöytäkäytössä käyttää 1/5 näytöstä leveydessä. VMP.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Mutta tuo kuvaitu tilanne, yleensä se asiakas ei tiedä paikan kuviota, pitäskö se lappu ainoana asiakkaan ottaa vai ei, varsinkin jos ei ole ns tuttupaikka, ja tutuissakin voi toimintakuviot muuttua vuosien saatossa.
Tilanne toki vaihtelee. Joissakin paikoissa on kohtuullisen selvää, että voi mennä suoraan palvelutiskille, jos ei ole muita asiakkaita, mutta joissakin paikoissa eri tiskeillä hoidetaan eri asioita, joten silloin vuoronumeron ottaminen oikean asian kohdalta voi olla se näppärin ratkaisu - asiakaspalvelijat kun saattavat tehdä asiakkaiden puuttuessa muita töitään, joita on turha lähteä keskeyttämään kyselykierroksella. Yleisesti ottaen vuoronumerosysteemi on ollut parannus vanhaan järjestelmään, jossa sattui joskus valitsemaan juuri sen jonon, jossa edellä oli asiakas, joka oli tullut ratkaisemaan kaikkia maailmankaikkeuden ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 169
Advent merkkisessä langattomassa hiiressä on/Off kytkin tulee ulos sen verran paljon, että se ottaa tasoon kiinni tassun sijaan. Hiiri keikkuu tämän takia, joka on todella ärsyttävää. Kyseinen hiiri ei ole ollut kovassa käytössä, joten kulumisesta ei ole kyse.
_20220216_225729.JPG
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
416
Advent merkkisessä langattomassa hiiressä on/Off kytkin tulee ulos sen verran paljon, että se ottaa tasoon kiinni tassun sijaan. Hiiri keikkuu tämän takia, joka on todella ärsyttävää. Kyseinen hiiri ei ole ollut kovassa käytössä, joten kulumisesta ei ole kyse.
Kai tuo vielä kaiken lisäksi sammuttaa itsensä, kun tuo nappi ottaa pöytään/mattoon kiinni :cigarbeye:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 951
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom