Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Väreeltä tuo pörssisähkö on tällä hetkellä melko kallis kk-maksu on 5,01 €/kk ja yrittävät vielä tyrkyttää vihreää sähköä jonka hinta riippuu kulutuksesta, esim. 15 000 kWh/v kulutuksella 14,17 €/kk.
Sairasta.
No kyllä se paska osuu tuulettimeen ennemmin tai myöhemmin Ch33p energyn asiakkailla.
No laita nyt joku linkki ko. yritysryppään kusetuksista _tältä_vuosikymmeneltä_, jottet ihan pelkkää ilmaa puhaltelisi.

Noh toinen näkökulma on taas että miksi ihmeessä tukee tämmöisen tunnetun kusetuslafkan olemassaoloa eurollakaan, jolla on todistettu 15v historia erilaisista innovatiivisista tavoista kusettaa asiakkaitaan etenkin kun hintaero luotettavampiin toimijoihin on käytännössä mitätön. Ymmärrän jos ei asiaa tiedä mutta itselle täysin käsittämätöntä että päättää valita kusettajan omaksi palveluntarjoajakseen siitä huolimatta että tietää. Mutta toki jokaisen henkilökohtainen valinta.
Itse ajattelen tismalleen samoin ihmisistä, jotka tukevat yrityksiä, jotka eivät myy halvimmalla hinnalla jotakin tuotetta, ja siten tukevat hintatason nostamista.
Voisitko vielä tarkentaa mitkä vuodet tuo 15 vuoden kusetushistoria kattaa? Mitkä ovat tunnetuimmat kusetustapaukset tältä vuosikymmeneltä?
Vieläpä itse ajattelen, että jokainen sähköyhtiö, joka myy jotakin ihmeellistä "vihreää sähköä", on kusettaja. Samoin ne, jotka mainostavat kulutusvaikutteista hinnan kiinnittämistä "hintatakuuna" tai "hintakattona".
 
Itselläni ei ainakaan ongelmia Lumpeen kanssa, vaikka kieltämättä nyt kun ylläolevasta luin palautteita, voin ainakin laskutuksen ajoittaisen kiireellisyyden allekirjoittaa - tuntuu, että kun emäntä laittaa saapuneen laskun hetkeksi odottelemaan ja itse saavun työreissusta, on avatessa eräpäivä aina hämmentävän lähellä. Ongelmia ei ole kuitenkaan tuon enempää esiintynyt.

Bonarina jos Helsingissä asustelee, pitkin Veikkausliigakautta on saanut muutamaankin HJK:n matsiin 2x ilmaislippupaketteja, joista olemme parit käyttäneet. Ihan rahallinen etu sekin, jos futikset kiinnostaa edes vähää alusta.
 
Onko se sitten kusetus jos siitä erikseen sopimuksessa lukee? Onhan joillain verkkokaupoillakin tyyliin 10 tai 15 euron pientoimituslisä alle 30 euron tilauksiin.
En minä sitä kusetuksena koe mutta tilaamatta kyllä jätän.
Kyllä mä pidän viisastelevalla perusteella epätavallisesti perittäviä palvelumaksuja vedätyksenä, vaikka ne petiittiprintissä tietysti mainitaan. Edullisuudella tässä ratsastetaan.

Tietysti yrityssarjan touhut tuntien tuo ei jää ainoaksi. Myös mykkä asiakaspalvelu ja epämääräiset korotukset puutteellisella ilmoituksella on tulossa. Eikä ole selvää mitä muiden käyttämässä tietokannassa lukee. Ei välttämättä noin vain tehdäkään toista sopimusta samaan käyttöpaikkaan.

Mikään kuviteltu euron säästö vuodessa ei ole syy antaa koijareille rahaa, eikä mikään ole syy jankuttaa sen puolesta että kannattaisi. Tuote on paitsi ärsyttävä myös epäeettinen.
 
Kyllä mä pidän viisastelevalla perusteella epätavallisesti perittäviä palvelumaksuja vedätyksenä, vaikka ne petiittiprintissä tietysti mainitaan. Edullisuudella tässä ratsastetaan.

Tietysti yrityssarjan touhut tuntien tuo ei jää ainoaksi. Myös mykkä asiakaspalvelu ja epämääräiset korotukset puutteellisella ilmoituksella on tulossa. Eikä ole selvää mitä muiden käyttämässä tietokannassa lukee. Ei välttämättä noin vain tehdäkään toista sopimusta samaan käyttöpaikkaan.

Mikään kuviteltu euron säästö vuodessa ei ole syy antaa koijareille rahaa, eikä mikään ole syy jankuttaa sen puolesta että kannattaisi. Tuote on paitsi ärsyttävä myös epäeettinen.
En minä puolustele sen kummemmin tuota firmaa mutta en mä nyt aivan kaikkea kusetukseksi kuitenkaan laske, varsinkin kun tuokin sopimusehdoissa lukee.
Maailmansivu on ollut olemassa erilaisia palvelumaksuja erilaisilla nimikkeillä.
 
Pörssisähkölistat käyty läpi. Ei juuri muutoksia.

Kuukausimaksuttomat:
Jos sopimuksen aikoo pitää vuoden ajan ja kulutus on alle 15 000 kWh vuodessa, kannattaa tutustua Omakotiliiton ja PKS:n liittymiskampanjaan.

--- muokattu klo 11.40: lisätty Helenin kampanja.

porssisahkoa6kk.jpg

porssisahkoa12kk.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo nyt vähän on harmaalla alueella on vaikka siitä sopimuksessa mainitaan. Markkinoidaan sähkösopimusta 6kk perusmaksuttomuudella, mutta vähäisen käytön johdosta kuitenkin peritään sitten lisämäksua. Se nyt sitten on mun mielestäni tavallaan perusmaksu jos et käytä tarpeeksi. Eikä ole mun mielestäni verrattavissa verkkokauppojen perimiin pientoimituslisiin, koska kulut pakkauksista kuitenkin suhteessa suuremmat siitä halvemmasta tavarasta. Yhtä hyvin ne pakattava kuljetukseen on tavaran hinta 1€ tai 100€.
 
Kyllähän tuo nyt vähän on harmaalla alueella on vaikka siitä sopimuksessa mainitaan. Markkinoidaan sähkösopimusta 6kk perusmaksuttomuudella, mutta vähäisen käytön johdosta kuitenkin peritään sitten lisämäksua. Se nyt sitten on mun mielestäni tavallaan perusmaksu jos et käytä tarpeeksi. Eikä ole mun mielestäni verrattavissa verkkokauppojen perimiin pientoimituslisiin, koska kulut pakkauksista kuitenkin suhteessa suuremmat siitä halvemmasta tavarasta. Yhtä hyvin ne pakattava kuljetukseen on tavaran hinta 1€ tai 100€.
Saapuvista maksuista menee pankkikuluja, ja pienestä maksusta pankkikulu on suhteessa suurempi. Toisaalta tämän voi välttää siten, että laskutettaisiin vasta seuraavassa kuussa, jos yhden kuun summa on liian pieni. Jos halua reiluun laskutukseen olisi.
 
Kyllähän tuo nyt vähän on harmaalla alueella on vaikka siitä sopimuksessa mainitaan. Markkinoidaan sähkösopimusta 6kk perusmaksuttomuudella, mutta vähäisen käytön johdosta kuitenkin peritään sitten lisämäksua. Se nyt sitten on mun mielestäni tavallaan perusmaksu jos et käytä tarpeeksi. Eikä ole mun mielestäni verrattavissa verkkokauppojen perimiin pientoimituslisiin, koska kulut pakkauksista kuitenkin suhteessa suuremmat siitä halvemmasta tavarasta. Yhtä hyvin ne pakattava kuljetukseen on tavaran hinta 1€ tai 100€.
En edelleenkään ymmärrä mikä siitä kusetuksen tekee jos se on sopimusehdoissa kerrottu.
Minä käsitän kusetuksen niin että sinua johdetaan tietoisesti harhaan tai jätetään kertomatta oleellisia asioita.

En minä ketään kannusta ottamaan heiltä sopimusta epäselvyyksistä johtuen mutta jokainen tyylillään.
 
En edelleenkään ymmärrä mikä siitä kusetuksen tekee jos se on sopimusehdoissa kerrottu.
Minä käsitän kusetuksen niin että sinua johdetaan tietoisesti harhaan tai jätetään kertomatta oleellisia asioita.

En minä ketään kannusta ottamaan heiltä sopimusta epäselvyyksistä johtuen mutta jokainen tyylillään.
Tämä pienkulutusmaksu nyt on ko. koijareiden kevyimmästä päästä oleva vippaskonsti esim. niihin etukäteen (ja väärim) veloitettuihin laskuihin verrattuna, mutta tuollainen, että joku oleellinen ja kokonaishintaan vaikuttava tekijä mainitaan vain pikkupräntillä jossain sivussa on nimenomaan harjaanjohtavaa markkinointia. Tällaiseen on usealla eri alalla toimivien firmojen tapauksissa jo puututtukin. On olemassa tietyt säännöt jotka markkinoinnissa ja hintoja esittäessä tulee SELKEÄSTI mainita, pikkupräntti tai maininta jossain erillisessä hinnastossa pelkästään ei riitä täyttämään tätä ehtoa.
 
OT mutta itellä täysin samat kokemukset Lumpeesta. Laskut katoilee ja sitten aletaan Ropon kautta perimään välittömästä. Jotain tossa puljussa on ihan vitun pielessä.
Totta kai erääntyneestä laskusta tulee ensin muistutus ja sen jälkeen muut proseduurin mukaiset toimet. Ja laskut tuskin katoilee, jos on tilannut e-laskuina ne.
 
OT mutta itellä täysin samat kokemukset Lumpeesta. Laskut katoilee ja sitten aletaan Ropon kautta perimään välittömästä. Jotain tossa puljussa on ihan vitun pielessä.
Itsellä taas päinvastainen kokemus. Kaikki laskut tuli perille (tosin e-laskuina ensimmäisen laskun jälkeen). Laskut löytyvät myös Lumpeen sovelluksesta tarvittaessa. Nyt vaihdoin Heleniin ilmaisen kuukausimaksun takia, varmaan vaihtuu Lumme takaisin myöhemmin..
 
Tämä pienkulutusmaksu nyt on ko. koijareiden kevyimmästä päästä oleva vippaskonsti esim. niihin etukäteen (ja väärim) veloitettuihin laskuihin verrattuna, mutta tuollainen, että joku oleellinen ja kokonaishintaan vaikuttava tekijä mainitaan vain pikkupräntillä jossain sivussa on nimenomaan harjaanjohtavaa markkinointia.
No ei tuo nyt kauhean pienellä lukenut kun löytyy ihan sopimuksen alta myyntiehdoista.

Luetteko te ikinä sopimuksia mitä te teette? Täysin samaa on käytössä vakuutusyhtiöillä korvausehdoissa. Sen takia ne pienet präntit luetaan eikä tulla itkemään tänne kun tuli "kusetetuksi" vaikka itse nimen itse paperiin laittanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 734
Viestejä
4 459 549
Jäsenet
73 825
Uusin jäsen
Jaakko Maatiala

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom