No minä ainakin olen lukenut nuo Väreen ehdot alusta loppuun pelkästään mielenkiinnosta, vaikka nyt olen Lumpeen asiakas.Eihän tuo nyt mitenkään ole sellainen kohtuuton sopimusehto, etteikö sitä voisi ajatella hyväksyttäväksi. Kauppakirjasta on kuitenkin oikeus mustata ne kohdat, jotka eivät ole asian selvittämisen kannalta oleellisia. Nykypäivänä sähkösopimusta (tai mitä tahansa sopimusta) tehdessä kannattaa ne ehdot ihan oikeasti lukea läpi.
Kohtuullisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta onko laillista, niin se olikin se minkä totesin.
Minusta on kuitenkin kohtuutonta vaatia mitään kauppakirjoja nähtäväksi, koska jo pelkkä osoitteen muutos antaa sähkön nyyjälle tarvittavan tiedon siitä, että asiakkaan sähkön käyttöpaikka on muuttunut. Eikä sähköyhtiölle näin ollen kuulu mielestäni myöskään tieto siitä, että mikä se kenenkin asumismuoto on. Tästä voi nyt olla eri mieltä, mutta oma näkemys on tämä.
p.s Noissa yleisissä ehdoissahan ei mitään kauppakirjaa tai vuokrasopimusta vaaditakkaan, vaan tämä on Väreen omia lisäyksiä sopimukseen.
Ja tämä keskustelu ei ole offtopiccia, jos joku sitä miettii. Liittyy vahvasti sähkösopimuksiin.
Viimeksi muokattu: