Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai voimavirtarasian, siitä voi olla muutakin hyötyä ja tukee myös sitä jos myöhemmin haluaa siirtyä 11KW lataukseen.Oma mielipiteeni on, että jos haluaa latailla pusyvämmin yhdellä vaihteella niin laittaa Caravan rasian; se kestää käyttöä ja on turvallinen.
Siis totta kai kytketään kaikki vaiheet asianmukaisella johdotuksella. Noin mä tein ja oon ladannut yhdeltä vaiheelta useamman vuoden jo (huolettomasti 16A), nyt alkanut vilkuilemaan sitä 11kW laturia joka on täysin plug and play operaatio.Siinä tulee vaan aikanaan mielenkiintoisia sekaannuksia, sähkömiehen vaivaamista ja päänraapimisia kun 3v laitteet ei toimikaan, vaikka on punainen rasia.
Mieluusti se sininen Caravan ettei tehdä mitään patentteja kun ei ole edes rahakysymys.
e: Etkä sinä saa siihen 11kW tehoa kun johto alkuperäiselle sukurasialle on yhdellä vaiheella, se vaatii lakun vedon jossa on ne kaikki piuhat, silloin on järkevää jo laittaakin 3x16a pistoke, koska se johdonveto on se kallein kustannus.
Erikseen ainakin onnistuu.
Charging cable with Tesla command button - EVChargeking
Tesla charging cable with integrated chargeport opener and charge control. European made quality charging cables.www.evchargeking.com
![]()
Sähköauton kotilaturi go-e Charger Gemini Flex 11kW | KOTILATURI
go-eCharger Gemini Flex 11kW on liikuteltava latausasema ja se sopii kaikille sähköautoille. Se on pienikokoinen ja soveltuu kotitalouksiin ja yrityksille.www.kotilaturi.fi
Kiitos vinkeistä, tutkitaan näitä vaihtoehtoja!E-tappi tai Metron.
![]()
e-Tap 11 kW Tesla-napilla (7m, 10m, 15m, 20m, Type 2)
*Toimitusaika n. 2 viikkoa* Euroopassa valmistettu e-TAP 11 kW on 7 metrin pituinen latauslaite, jolla lataat Teslasi punaisesta CEE- eli voimavirta-pistorasiasta (3x16A). HUOM! Type 2-kahvassa on Tesla-nappi, jolla avaat latausluukun näppärästi tai lopetat latauksen ja vapautat latausportin...laturille.shop
![]()
PC05Y 3x16A / 3-phase
PC05Y is a 11 kW (3-phase, 16A) portable EV charger, with integrated RCD protection, used to charge electric vehicles from industrial CEE socket.eauto.si
Nykyään kun ei tahdo saada sähkäriä edes kääntymään pihassa 200€. Ei kai noissa hommissa muuten mikään maksaisi. Itse saattaisin kylmästi vetää väliaikaislaturista pään poikki ja vedonsuojan kautta jakorasiaan.Mieluusti se sininen Caravan ettei tehdä mitään patentteja kun ei ole edes rahakysymys.
Samaa mieltä, miksi kikkailla minkään super suchoilla tms. kun voisi vaan laittaa tuon karavan pistokkeen niin voi huoletta ladata 16A. Jos siis on jotain sähkö hommaa teettämässä kuitenkin niin samalla sitten laittaa sen sinisen (tai toki voimavirtapistorasian jos on kolme vaihetta käytettävissä). Tietysti jos ei ole mitään sähkötöitä teettämässä ja haluaa vaan ladata olemassa olevasta rasiasta niin sitten kannattaa tarkkailla hieman miten se lämpenee.Oma mielipiteeni on, että jos haluaa latailla pusyvämmin yhdellä vaihteella niin laittaa Caravan rasian; se kestää käyttöä ja on turvallinen.
Yksivaihelatureita on huomattavasti vähemmän saatavilla caravan pistokkeella kuin shucko pistokkeella. Siinä yksi syy. Lisäksi schuko pistorasiassa voi käyttää tarvittaessa muitakin sähkölaitteita.
ottaisin ainakin itse pidemmällä johdolla kuin tuolla 5mOiskohan se sitten tämä minkä laittaisi kottiin Sähköauton latausasema Wallbox Pulsar Plus 11 kW, 5m Type2, kuormanhallinta, aurinkosähkö | KOTILATURI
Sama täällä, autoissa kuitenkin eripuolilla liitin niin jos vaihtaa autoa voi ollakin hankalaa jos johto on liian lyhyt ja sitten on pakko parkkeerata tietyin päin tai tiettyyn kohtaan että lataus onnistuu. Parempi olla pelivaraa piuhassa.ottaisin ainakin itse pidemmällä johdolla kuin tuolla 5m
Kaikissa autoissa olisi hyvä , että latausportit molemmin puolin yleistyisivät. On aika hyvä ominaisuus.Sama täällä, autoissa kuitenkin eripuolilla liitin niin jos vaihtaa autoa voi ollakin hankalaa jos johto on liian lyhyt ja sitten on pakko parkkeerata tietyin päin tai tiettyyn kohtaan että lataus onnistuu.
Itseasiassa se sininen caravan pistoke on voimavirtarasia. Vain yksivaiheinen 230V voimapistorasia suomessa yleisemmän komivaiheisen 400v rasian sijaan.Tai voimavirtarasian, siitä voi olla muutakin hyötyä ja tukee myös sitä jos myöhemmin haluaa siirtyä 11KW lataukseen.
Pistotulpan vaihto on kyllä sallittu sähkötyö. Missään ei nähdäkseni sanota etteikö sininen 230V karavaanaripistoke täyttäisi noita vaatimuksia. Tai siis sehän täyttää kyllä.Yksivaihelatureita on huomattavasti vähemmän saatavilla caravan pistokkeella kuin shucko pistokkeella. Siinä yksi syy. Lisäksi schuko pistorasiassa voi käyttää tarvittaessa muitakin sähkölaitteita.
Sama täällä, autoissa kuitenkin eripuolilla liitin niin jos vaihtaa autoa voi ollakin hankalaa jos johto on liian lyhyt ja sitten on pakko parkkeerata tietyin päin tai tiettyyn kohtaan että lataus onnistuu. Parempi olla pelivaraa piuhassa.
Yksi riittää, jos se on oikeassa paikassa, eli keskellä keulaa. Ei ole tullut tilanetta jossa olisi pitänyt miettiä mitenpäin laturille ajetaan.Kaikissa autoissa olisi hyvä , että latausportit molemmin puolin yleistyisivät. On aika hyvä ominaisuus.
Siltä et ton hinnalla ajaa pari kertaa maapallon ympäri vs. halvin perusmöntti.Sain tarjouksen beny 11-22kw latausasemasta dynaamisella kuormanhallinnalla asennettuna 1650€ , miltä kuulostaa hinta?
En tunne tämän laitteen speksejä tarkemmin, mutta eikös tässäkin threadissa tovi sitten joku saanut motonetista defa powerin jollain alennuksella suht edukkaasti, siihen sitten balanceri ja asennus päälle ja pitäisi kyllä mennä ihan kivasti ton 1650e alle.Sain tarjouksen beny 11-22kw latausasemasta dynaamisella kuormanhallinnalla asennettuna 1650€ , miltä kuulostaa hinta?
Kiitos vinkistä , näyttää hyvälle tääkin vaihtoehtoEn tunne tämän laitteen speksejä tarkemmin, mutta eikös tässäkin threadissa tovi sitten joku saanut motonetista defa powerin jollain alennuksella suht edukkaasti, siihen sitten balanceri ja asennus päälle ja pitäisi kyllä mennä ihan kivasti ton 1650e alle.
Sähköauton kotilataus Asennuksen hinnoistakin löytyy täältä osviittaa, mutta 300-500e välille asettunee.Kiitos vinkistä , näyttää hyvälle tääkin vaihtoehto
Turha sita on tanne tulla kiukuttelemaan jos on koyha. Lataustottero ei eroa mitenkaan auton lisavarusteista ja 2 te lisavaruste alkaa nykymaailmassa olemaan halpa... oikeasti, ääliöt..
Outo köyhyyden määritelmä. Miksi maksaa 2k€ huvikseen jostakin, jos ihan hyvän saman asian ajavan saa halvemmalla? Tuollainen toiminta kuulostaa enemmänkin keskiluokkaiselta, joka koittaa ylihintaisella materiallaan näyttää rikkaalta.Turha sita on tanne tulla kiukuttelemaan jos on koyha. Lataustottero ei eroa mitenkaan auton lisavarusteista ja 2 te lisavaruste alkaa nykymaailmassa olemaan halpa.
Turha sita on tanne tulla kiukuttelemaan jos on koyha. Lataustottero ei eroa mitenkaan auton lisavarusteista ja 2 te lisavaruste alkaa nykymaailmassa olemaan halpa.
Tarkemmin tietämättä, saajo noihin 300e pömpeleihin kuormanohjausta? Aikanaan ostin reilun 500e go-e latausaseman tuon takia.No kyllä yli 1000 € latausasemasta on aika kallis hinta. Jos 300 € ja 2000 € laite tekee saman asian, niin miksi ihmeessä maksaa enempää kuin 300 €?
Täällä maalla ladataan auton perästä löytyneellä sukolaturilla, tässä on kivat ledit joita katsella pimeinä talvi-iltoina65000 km kohta vaarallisella ja rumalla 3-vaihetöttöröllä (299e) latailtu.
Pelottaa, kun tulee se ketjun "ruma-h*mostelija pilaa naapuruston" taas kertomaan, että ei noin vaan saa tehdä - pitää maksaa 1999 latausasemasta että säästää satasen ja on sitten oikeampi sähkäri-autoilia.. (?).. oikeasti, ääliöt..
mitä, ehkä 3 vuotta ajaa hintaerolla. noh, e-spoossa ohi ajaen on muutenkin vähän ahtaat tontit ja lyhyet kynät. ja kun kaikilla on sähköauto-, niin kellä on hienoin ja isoin latausasema taloyhtiön seinässä - (ja tämä ei ole vitsi) -- joku ledivilkku pitää ainakin olla.
Hei,Turha sita on tanne tulla kiukuttelemaan jos on koyha. Lataustottero ei eroa mitenkaan auton lisavarusteista ja 2 te lisavaruste alkaa nykymaailmassa olemaan halpa.
Defan softat eivät taida kovin virittelijäystävällisiä olla, esim HA-intregraatio ei kovin luontevasti onnistunut ainakaan lähihistoriassa. Kunhan se balanceri läthee toimimaan, niin se tosiaan on aika set and forget. Jos haluaa itse enemmän kontrollia niin varmaan joltain toiselta valmistajalta löytyisi parempia vaihtoehtoja.Defan power laturi pitäisi asentaa onko defan oma balancer paras vaihtoehto kuormanhallintaan? Itse teen asennukset ja napsun tutkiva luonne, joten jos enemmän säätämällä saisi paremman ratkaisun voisi se kiinnostaa plug-and-playta enemmän. Eli tuhlatusta ajasta ei tarvitse maksaa ja koska ei tarvitse työkseni näitä asennella niin erilaiseen ihmettelyyn ja tutkiskeluun jopa mielellään käyttää aikaa.
Pelottaa, kun tulee se ketjun "ruma-h*mostelija pilaa naapuruston" taas kertomaan, että ei noin vaan saa tehdä - pitää maksaa 1999 latausasemasta että säästää satasen ja on sitten oikeampi sähkäri-autoilia.. (?).. oikeasti, ääliöt..
mit
No ihan samaa voi sanoa lahes jokaisesta yli 50t maksavasta autosta. Samat asiat ajavia saa halvemmallakin. En ole nyt varma minkalaisia vertailua sinulla on mielessa. Vertaatko 11kw latauasemaa kuormanhallinnalla tilapaislaturiin vaiko eri merkkisia latausasemia.Outo köyhyyden määritelmä. Miksi maksaa 2k€ huvikseen jostakin, jos ihan hyvän saman asian ajavan saa halvemmalla? Tuollainen toiminta kuulostaa enemmänkin keskiluokkaiselta, joka koittaa ylihintaisella materiallaan näyttää rikkaalta.
Siina 2t oli myos asennuskustannukset mukana. Kuormanhallinta on monelle syy panostaa siihen latausasemaan.No kyllä yli 1000 € latausasemasta on aika kallis hinta. Jos 300 € ja 2000 € laite tekee saman asian, niin miksi ihmeessä maksaa enempää kuin 300 €?
Kuormanhallinta on monelle syy panostaa siihen latausasemaan.
Joo niiden jotka asuvat Caruna-Espoon verkossa kannattaa tarkistaa ja heidankin pitaa mielessa etta Caruna voi sen koska vain muuttaa.Tuossa melkein kannattaa jo laskea, tulisiko edullisemmaksi päivittää liittymä isommalle sulakekoolle, jolloin kuormanhallintaa ei edes tarvitse.