Sähköautojen latausverkosto ja lataaminen tien päällä

80v isäni osaa ladata K-asemilla tägillä ja SC kun ei tarvitse mitään, mutta auta armias jos pitää puhelintukena neuvoa ABC tai muun sovelluksen avulla lataamista...

Paljo helpompi vaan itse aktivoida oikea laturi etänä, välttyy paljolta. :joy:
 
Tägejä taitaa käyttää lähinnä aikanaan 1. Nissan Leafin ostaneet intoilijat. Kikaan normaali ihminen ei ole noista kiinnostunut. Nesteen korttimaksu toimii ainakin sujuvasti. Muita uusia latauskenttiä en ole kokeillut mutta samaa Kempoweria noissa tuppaa muillakin olemaan. Applikaatiokuraa käytetään vain pakon edessä.
K-latauksen äppi heittää niin usein pihalle että tägi on ollut kivempi. Sitten taas Virran osalta puolet AC-tolpista ei tunnu heräävän äppillä mutta tägillä onnistuu.

Saispa kaikki tägillä, niin helpottais kaikkien elämää ihan jo firman autojen lataamisesta lähtien, mut ei niin ei.
 
K-latauksen äppi heittää niin usein pihalle että tägi on ollut kivempi. Sitten taas Virran osalta puolet AC-tolpista ei tunnu heräävän äppillä mutta tägillä onnistuu.

Saispa kaikki tägillä, niin helpottais kaikkien elämää ihan jo firman autojen lataamisesta lähtien, mut ei niin ei.
Kortti paras ja onneksi se vain laajenee.
 
K-latauksen äppi heittää niin usein pihalle että tägi on ollut kivempi. Sitten taas Virran osalta puolet AC-tolpista ei tunnu heräävän äppillä mutta tägillä onnistuu.

Saispa kaikki tägillä, niin helpottais kaikkien elämää ihan jo firman autojen lataamisesta lähtien, mut ei niin ei.
Aika moni taitaa antaa rekisteröidä tagin niin hankkii yhden ja tökkää sen saman kaikkiin sovelluksiin.
 
Nesteen korttimaksu toimii ainakin sujuvasti.
Mä en pitäny kauhean sujuvana kokemuksena. Tolpassa ei ollut maksupäätettä, vaan kävelet ensin jonottelemaan yhdelle keskitetylle pömpelille ja muistaakseen vielä lopettaessa sama homma. Aika Neuvostoliittoa vrt. huoltoasemat, joissa maksat sillä mittarilla jossa tankkaat.
 
Mä en pitäny kauhean sujuvana kokemuksena. Tolpassa ei ollut maksupäätettä, vaan kävelet ensin jonottelemaan yhdelle keskitetylle pömpelille ja muistaakseen vielä lopettaessa sama homma. Aika Neuvostoliittoa vrt. huoltoasemat, joissa maksat sillä mittarilla jossa tankkaat.
ST1:llä vastaavat kempowerin tolpat kentillä ja korttimaksu joka tolpassa. Todella nopea ja helppo käyttää, vilauttaa korttia alotuksessa ja lopetuksessa. Kaikilla Nesteen vastaavilla missä lataillut ollut tuo keskitetty korttipääte, niin tulee niissä appilla hoidettua
 
Aika moni taitaa antaa rekisteröidä tagin niin hankkii yhden ja tökkää sen saman kaikkiin sovelluksiin.
Tuossa on se riski, että päädytäänkin lataamaan virran läpi törkeän kalliilla roaming-hinnalla sen laturin oman verkon sijaan jos sama tägi on konffattu kumpaankin.
 
Mites tuo navi osaa suunnitella sellaisen matkan ( latausten suhteen ) jossa mennään paikasta A paikkaan B ja tullaan sitten takaisin, ilman että paikassa B pystyy lataamaan. Pitääkö tässä skenaariossa naviin naputella välietapiksi B ? Vai miten tuo menee näppärästi ?
 
Mites tuo navi osaa suunnitella sellaisen matkan ( latausten suhteen ) jossa mennään paikasta A paikkaan B ja tullaan sitten takaisin, ilman että paikassa B pystyy lataamaan. Pitääkö tässä skenaariossa naviin naputella välietapiksi B ? Vai miten tuo menee näppärästi ?
Varmimmin tuon saa tosiaan niin että tekee A-B-A reitin että lähtö- ja päätepiste on sama ja se minne menossa on välietappi, sitten noiden väliin vielä laittaa itse manuaalisesti latureita että näkee millä prosentilla ollaan saapumassa sinne B:hen tai takaisin A:han ja voi optimoida latausajat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 920
Viestejä
4 560 926
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom