Nyt täytyy kirjoittaa aiheesta josta olisin itse halunnut tietää ennen kuin ostin robo ruohonleikkurin.
Ostin Landoid L2000 ja se oli minulla käytössä noin 1 viikon. Leikkuri lähti usein toiselle puolelle taloa leikkelemään - ja akun lähentyessä loppuaan, ei ehtinyt mennä laturiin pitkän matkan takia (kiertää rajalankaa laturiin AINA vastapäivään). Leikkuupinta alaa meillä on 1600m2, mutta pihan monimutkaisuuden takia noin 700m rajalankaa. Leikkuri oli myös usein jumissa ja usein myös sekoili siten, että jäi jumiin tai meni alueen ulkopuolelle ilman mitään näkyvää syytä. Noin 3-5 kertaa päivässä piti käydä leikkuria avustamassa. Minulla oli myös se ACS sensori tuossa landroidissa, joka oli kyllä hieno ja väisti koiranlelut ja muutkin esteet. Ongelmaksi nousi se, että se väisti myös riittävän isot voikukat
Sille ei kyllä voinut kun nauraa kun sitten käsipelillä kävin niitä isoja voikukkia sieltä pihalta harventamassa jotta tämä landroidi saisi alueen leikattua.
Ostin laitteen netistä, joten kuluttajansuojan etämyynnin 14päivän palautusoikeuteen vedoten palautin käytetyn laitteen, ja kävin hakemasta läheisestä konekaupasta Husqvarnan 430X mallin. Pihan kokoon nähden husqvarna on ylimitoitettu, mutta totesin että mieluummin nyt sitten kunnollinen ettei ainakaa siitä voi jäädä kiinni.
Löin samalle pihalle (sama rajalanka) sitten husqvarnan pyörimään ja nyt 2vk hoitanut hommansa erinomaisesti eikä kertaakaan jumissa. Eli siis kyllä se vaan siltä vaikuttaa että jos haluaa hyvän ja halvan, niin pitää ostaa erikseen halpa ja erikseen hyvä.
Eli jos joku arpoo 1500-2000m2 pihan kanssa, että ostaisiko Landroid L2000 vai esimerkiksi Husqvarna 315X - niin osta husqvarna. Heillä monen kymmenenvuoden kokemus näistä laitteista ja se näkyy.