Nyt kun Worx Landroid on 1,5 kk pyörinyt pihalla, niin pitää kyllä hieman avautua. Tiesin että etenkin aluksi joutuu rajalankaa säätämään yms mutta kun ongelmia on edelleen, ja tämä johtuu pääasiassa tuosta rajalangan pinta-asennuksesta.
Ohjeissahan sanotaan että noita kiinnitystappeja pitäisi laittaa noin 80 sentin välein. No itsehän laitoin heti aluksi jo niitä noin 50 sentin välein, joihinkin kohtiin jopa tiheämmin, mutta olen alkuasennuksen jälkeen joutunut lisäilemään kymmeniä tappeja, varmaan 100 tappia lisää, niin että väli on max 20 cm, muuten tulee ongelmia. En tiedä kasvaako kaapeli lisää pituutta itsestään, siltä ainakin vaikuttaa kun lähes joka päivä kaapeli on löysällä jostain kohtaa vaikka mielestäni sen asensin niin tiukkaan ja lähelle maata kuin oli mahdollista. Ja kun kaapeli on löysällä, leikkaa robotti kaapelin poikki.
Eli olen joutunut korjaamaan poikkimennyttä johtoa lähes joka toinen päivä. Oltiin tuossa muutama päivä reissussa ja kiva saada kännykkään noin 3 tuntia lähdön jälkeen että "wire missing"... Siellä se pihalla kökötti reissusta palatessaan katkenneen johdon vieressä. Osasyy ongelmassa on vanha nurmikko, joka etenkin näin kuivana kesänä on sen verran löysää, ettei nuo kiinnitystapit juurikaan pidä. Etenkin sammaleessa pito on olematon. Toinen syy on Landroid itse: näin kerran kun teräsuojus, joka on pohjaltaan kuin haravan ylöspäin kaartuvat piikit, kaivoi kaapelia ylöspäin... Kun johto katkeaa, ja siihen laittaa sellaisen geeliliittimen, joutuu samalla johdon linjaa muuttamaan joskus paljonkin koska tuo lyhentää helposti 5 senttiä kaapelilinjaa.
Olen onneksi muuttamassa kuukauden päästä uudempaan omakotitaloon, ja olen päättänyt että sinne kaapeli tulee kyllä upotettua maan alle, koska tämä pinta-asennus aiheuttaa noin paljon ongelmia.