Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
548
Veikkaisin että lähettäjä on jotenkin kämmäillyt osoitetiedot sikinsokin sekaisin. Itselläkin joku paketti meni osoiteselvitykseen kun joku ulkomainen lähettäjä oli laittanut kaikki maat, paikkakunnat sun muut epäloogiseen järjestykseen tyyliin:

123 Kadunnimi
Sukunimi, Etunimi
FINLAND, 12345
Paikkakunta

vaikka olisi pitänyt olla:

Etunimi Sukunimi
Kadunnimi 123
12345 Paikkakunta
FINLAND

Ja tuosta epäjärjestyksestä ilmeisesti automaattinen lajittelu oli seonnut ja pistänyt paketin osoiteselvitykseen. Ja vastaavasti Matkahuollon järjestelmäkin sekosi eikä osannut tekstaria lähettää paketin saapumisesta kun puhelinnumero oli tiedoissa joskus kahteen kertaan.
Kyllä ainakin tilausvahvistuksen mukaan olisi pitänyt olla ihan oikeanlainen osoite, Postnordilla tilasin toisen paketin Samsungilta ja se tuli kyllä ihan oikein ja ajallaan. Toki Samsung itsekin sekoilee vähän väliä, totuus selviää varmaan jos ja kun tuo paketti saapuu.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 110
paketti menee ennalta valittuun noutopisteeseen ja kaikki laput on tulostettuna valmiina paketissa? Ymmärtäisin jos olisi yksityiseltä ja käsinkirjoitettu osoitelappu mutta eiköhän Samsungin kokoinen yritys osaa paketteja lähettää.
Pieni realismi ja liiketaloudellinen ajattelu auttaa, eihän Postilla ole mitään intressiä tuhlata automaatiota tai ihmistyötä enenpää kuin on tarpeen, syynä on joku virhe todennäköisesti lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa. Eihän pakettien osoitekortteja ihminen nykyaikana lue käytännössä kuin virhe- ja selvitystilanteissa.

Lähetys kipataan lahittelukoneeseen, laite lukee viivakoodit, hakee tietokannasta sille kuuluvat tiedot ja suorittaa lajittelun sen perusteella, eli pudottaa lähetyksen pois koneelta oikealle luisulle tai jopa rullakkoon/häkkiin suoraan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
548
Pieni realismi ja liiketaloudellinen ajattelu auttaa, eihän Postilla ole mitään intressiä tuhlata automaatiota tai ihmistyötä enenpää kuin on tarpeen, syynä on joku virhe todennäköisesti lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa. Eihän pakettien osoitekortteja ihminen nykyaikana lue käytännössä kuin virhe- ja selvitystilanteissa.

Lähetys kipataan lahittelukoneeseen, laite lukee viivakoodit, hakee tietokannasta sille kuuluvat tiedot ja suorittaa lajittelun sen perusteella, eli pudottaa lähetyksen pois koneelta oikealle luisulle tai jopa rullakkoon/häkkiin suoraan.
MPH:n puolella oli muillakin samaa ongelmaa ollut Samsungin lähetyksessä eli "puutteelliset lähetystiedot", eiköhän tämä mene sitten Samsungin piikkiin eikä Postin, pahoittelut Postille väärästä syytöksestä.

Edit: Vahvaa suorittamista Samsungilta jälleen kerran
Posti.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 885
MPH:n puolella oli muillakin samaa ongelmaa ollut Samsungin lähetyksessä eli "puutteelliset lähetystiedot", eiköhän tämä mene sitten Samsungin piikkiin eikä Postin, pahoittelut Postille väärästä syytöksestä.
Juu, jotkut firmat tuntuvat välillä lätkivän noita tietoja ties mihin kenttiin sähköisissä tiedoissa eikä kone voi ymmärtää jos vaikka katuosoitteen tilalla on tilaajan nimi tms. Ja joidenkin firmojen järjestelmissä ainakin ennen oli ongelmia jos oli ä tai ö jossain kohti teksitä, ilmeisesti jonkun merkistömuunnoksen jälkeen lopputulos oli "siansaksaa", tyyliin joku nimi "Jääskeläinen" muuttui vaikkapa muotoon "J%C3%A4%C3%A4skel%C3%A4inen" tms. Omassa sukunimessäkin on ä-kirjain ja ulkomailta tilatessa suosiolla korvaan sen a-kirjaimella juuri tuon takia.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 110
Todennäköisesti EDI -tiedot puuttuvat kokonaan ja se on sopimusehtojen mukainen välttämättömyys. Tietysti logistiikkayrityksillä on tarjolla myös palvelu jossa lähetykset saadaan korjattua mutta eiköhän lähettäjä halua itse korjata erheensä. Voihan olla että tiedonvälityksessä ollut virhe mikä on yleistä sanomaliikenteessä.
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
460
Tänään oli hyvä päivä. En uskonut, että tämä lähetys olisi enää koskaan tullut perille, mutta niin vain tuli. Pakkaus oli hiukan "kärsinyt", mutta onneksi ei ollut mitään helposti särkyvää ja kaikki sisältökin tallella. Ihme! Kuvassa siis paketti heti Postista noudettuna.

:scelebrate:
1722353549259.png

1722353668163.png
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 157
Esimerkiksi AliExpressissä itselläni on toiminut tuo alusta asti, yhtään Alin pakettia ei ole itse tarvinnut tullailla. Ebayssa oli ainakin alkuun suuria ongelmia tuon kanssa. Itse en juuri sieltä hirveämmin tilaa mutta monet muut ovat valitelleet että sieltä tilatessa vähintään joka toinen kerta joutuu jotain säätämään IOSS:n kanssa.
Noo ittellä just alin paketti jumi tilassa
1722903349852.png


Itte siis piti tullata. Eipä sinne muuta tarttenu kuin arvo ja sisältö ilmoittaa jonka jälkeen oli selvä homma. Jospa tuo kohta alkais liikkumaan taas vai tuliskohan pari kuukautta täyteen toimitusajassa ;D
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
30
Kyllä se jaksaa posti joka kerta ihmetyttää, kun pitäs televisio saada huoltoon Sonyn/Elcaren piikkiin. Elcaren lähettämä laatikko teki viikon reissua, vaikka olivat maksaneet express rahti 21 palvelusta. Pakkasin viime torstaina paketin ja ilmoitin elcareen että tilatkaa nouto, tuli kuittaus että nouto tilattu ja posti soittaa ja sopii noudosta etukäteen, vaan kuinkas kävikään... Postin ninja oli käynyt eilen oven takana ja vaimo kotona pienen lapsen kanssa muissa askareissa eikä ehtinyt avaamaan ovea ennen kuin tämä postijannu oli kurvannut pois pihasta (huom, tuli yksin vaikka paketissa 85" tv joka painaa 65kg)

Lähdin sitten kyselemään postin aspasta että mikä juttu kun ei ole soitettu, aspa toteaa että täällä on ihan selvästi lisätiedoissa että nouto sovittava etukäteen ja ihmettelee tilannetta. Asiakaspalvelija sanoi soittavansa kuskille ja kuski kuulemma oli kuitannut että yrittää uudelleen noutoa ja soittaa ennen, ja jos ei ehdi enää samana päivänä noutamaan niin soittaa joka tapauksessa.. No ei ole puhelin vieläkään soinut ja yhteystiedot olivat tilauksella ihan oikein :( Hieno combo tämä Elcare+Posti
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
399
PostNordin "kotiinkuljetus": annetaan aikaikkuna 16:00-22:00, ilmoitetaan 19:00 ettei pakettia voitu toimittaa, huolimatta antamistani ohjeista (alaovelle sisäpihan puolelta) ja puhelinnumerosta. Kuski ei siis osannut lukea eikä käyttää puhelinta - ei pärähtänyt ovisummeri eikä puhelin.
Tänään paketti sitten lähti matkalle tuonne kolmen kilsan päähän.
Chatti asiakaspalvelun kanssa oli yhtä hauskaa ja hyödyllistä kuin pään hakkaaminen tiiliseinään.
Ei, ei voida muuttaa toimitusta kun se on jo menossa. Ei, ei voida ottaa sieltä uudelleen kuljetettavaksi. Ei, mitään ei voi tehdä, reklamaatiot lähettäjän kautta, ota sinne yhteyttä.

Kirjoitinkin lähettäjälle pitkän mailin. PostNord, ei enää kertaakaan saatana.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 698
Näitä samoja ongelmia on kaikilla. Kuskit ovat alihankkijoita joilla ei välttämättä edes ole työpuhelinta.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
30
Kyllä se jaksaa posti joka kerta ihmetyttää, kun pitäs televisio saada huoltoon Sonyn/Elcaren piikkiin. Elcaren lähettämä laatikko teki viikon reissua, vaikka olivat maksaneet express rahti 21 palvelusta. Pakkasin viime torstaina paketin ja ilmoitin elcareen että tilatkaa nouto, tuli kuittaus että nouto tilattu ja posti soittaa ja sopii noudosta etukäteen, vaan kuinkas kävikään... Postin ninja oli käynyt eilen oven takana ja vaimo kotona pienen lapsen kanssa muissa askareissa eikä ehtinyt avaamaan ovea ennen kuin tämä postijannu oli kurvannut pois pihasta (huom, tuli yksin vaikka paketissa 85" tv joka painaa 65kg)

Lähdin sitten kyselemään postin aspasta että mikä juttu kun ei ole soitettu, aspa toteaa että täällä on ihan selvästi lisätiedoissa että nouto sovittava etukäteen ja ihmettelee tilannetta. Asiakaspalvelija sanoi soittavansa kuskille ja kuski kuulemma oli kuitannut että yrittää uudelleen noutoa ja soittaa ennen, ja jos ei ehdi enää samana päivänä noutamaan niin soittaa joka tapauksessa.. No ei ole puhelin vieläkään soinut ja yhteystiedot olivat tilauksella ihan oikein :( Hieno combo tämä Elcare+Posti
Tähän keissiin update, eilen tuli soitto ja kaveri totesi että 10min päästä tulisin noutamaan pakettia, kysyin että oletko yksin johon kuittasi että kyllä. No pakkohan se oli töistä sitten lähteä kantoavuksi että sai television matkaan. Rahtikirjassa tosiaan oli komeasti ohjeet soittaa yms, mutta syy minkä takia posti luultavasti lähetti vain yhden jannun löytyy elcaren päästä, sillä rahtikirjassa oli painoksi merkitty 30kg eikä tarkempia laatikon mittoja ollut laitettu laisinkaan, joten eipä siinä ajojärjestelijä/kuski voi tietää hakevansa yli 65kg laatikkoa joka ei ole mitenkään yhden miehen kannettavissa. Annoin melko värikkään palautteen Elcarelle niin heidän omasta toiminnastaan kuin postinkin toiminnasta.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 432
sillä rahtikirjassa oli painoksi merkitty 30kg eikä tarkempia laatikon mittoja ollut laitettu laisinkaan
Nykyään on vaikea ymmärtää, miten firmat toimivat tuolla tavalla. Työpaikalta haettiin kannettava rullakolla, kun erään suuren suomalaisen IT-leasingiä tarjovavan yrityksen järjestelmä ei osannut välittää tietoja rahtifirmalle.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
351
Tilasin Datatronicilta kolme pakettia, kaksi tuli parissa päivässä perille mutta kolmas on jumittanut Schenkerin lähtöterminaalissa jo yli viikon. Tänään pyysin asiakaspalvelijan selvittämään asiaa, mutta ei ole kuulunut selitystä asialle. Ilmeisesti planeetojen asento on taas väärin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 110
elcaren päästä, sillä rahtikirjassa oli painoksi merkitty 30kg
30kg menisi vielä Postilla pakettina eikä rahtina/kuljetusyksikkönä. Voi olla tyhmyyttä tai halua yrittää kusettaa vaikka kyllähän se manuaalisesti hinnoitellaan oikeiden mittojen ja painon mukaan lopulta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 121
Viestejä
4 346 872
Jäsenet
72 352
Uusin jäsen
ottopekonen

Hinta.fi

Ylös Bottom