Sulla tais mennä pointti pahasti ohi.Mitä väliä. Posti on postia vaikka sen hoitais intialainen drone operaattori.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sulla tais mennä pointti pahasti ohi.Mitä väliä. Posti on postia vaikka sen hoitais intialainen drone operaattori.
Lähimpään laatikkoon vaan ja hoitakoot kustit omat sotkunsa keskenään.
Juu, jos noissa muiden kuin Postin väärin jakamissa olisi edes joku paikka mihin ne pitäisi toimittaa mutta kun ei. Itse olen pääsääntöisesti naulannut ne rappukäytävän ilmoitustaululle ellei satu olemaan ihan saman rapun asukkaalle menevä posti. Jos ei siitä eksy oikeaan osoitteesen niin voi voi, mulle ei makseta mitään noiden toimittamisesta oikeaan osoitteeseen niin tuon enempää en nykyään tee.No ei se kyllä ole vastaanottajankaan homma setviä niitä, jos on väärin jaettu! Ei firmat voi ulkoistaa omaa vastuutaan yksityishenkilöille, vaan niiden kuuluu jakaa lähetykset oikeaan paikkaan. Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole mätsätä kirjeessä olevaa osoitetta laatikossa seisovaan.
Se on sitten Itella Potsin synti. Heidän vastuullaan asia kuitenkin historiallisen kultturirasitteen ja yhteiskuntasopimuksen mukaan on. Ei satunnaisen spämmin vastaanottajan. Haistakoon Posti pitkän vitun.Posti taisi ainakin jossain vaiheessa hävittää sinne toimitetut väärän jakelijan lähetykset. Ei Postin homma niitä ole setviä.
Aika kova väite, ei olisi mitään linkkiä heittää?Posti taisi ainakin jossain vaiheessa hävittää sinne toimitetut väärän jakelijan lähetykset. Ei Postin homma niitä ole setviä.
Posti saa kilpailijoilta korvauksen niiden käsittelystä, mutta uuden osoitteen selvittäminen hidastuu.
– Siinähän tulee sitten kierros, että ensiksi se palautuu meidän verkkoon ja sitten meidän verkosta se menee sinne jakeluyhtiölle. Sitten alkaa se selvitys siitä, että saadaan se lähetys sitten seuraavalla kerralla oikein, kertoo Postipalveluiden tuotantojohtaja Sami Reponen Postista.
Posti pitää ongelmallisena, että se joutuu käsittelemään kasvavia määriä kilpailijoiden virheellisesti jakamia kirjeitä. Kilpailija ratkaisisi ongelman tekemällä kirjeiden palauttamisesta Postille virallisen käytännön, kun taas Posti haluaisi parantaa jakeluyritysten tunnistettavuutta.
No varmaan Googlella löydät keskusteluja jossa porukka jakaa kokemuksiaan kun on vienyt kirjeen Postin tiskille ja se on nakattu roskiin. Ehkä tilanne on muuttunut siitä.Aika kova väite, ei olisi mitään linkkiä heittää?
Tässä minun linkkini miten Posti toimii muiden jakelijoiden kirjeiden kanssa
Tänä vuonna on itselle uk lähetykset matkanneet noin 6-10viikkoa.Kuinkahan kauan nykyään mahtaa paketeilla kestää Englannista Suomeen? Läppärin emolevy on kohta ollut matkalla 4 viikkoa, eikä ole mitään väliaikatietoja maaliskuun 9. päivän jälkeen, kun paketti lähti Englannista EU-alueelle. Postilta tuli kyllä omapostiin tullausmahdollisuus, mutta en ajatellut tuota kautta hoitaa ja maksaa ylimääräistä. Toista kautta pakettia ei vielä voi tullata, kun ei ole tullut maahantuloilmoitusta. Plääh, kyllä odottavan aika on pitkä.
Hyvä tietää. Voi sitten lakata hötkyilemästä. Arvio oli, että paketti olisi ollut perillä 19.3., mutta saa varmaan laittaa 4 viikkoa tuohon päälle (jos edes riittää).Tänä vuonna on itselle uk lähetykset matkanneet noin 6-10viikkoa.
Tänään yritetty hakea pakettia s****nan tunareiden eli matkahuollon ulkoautomaatista.Tammikuussa tuli ensimmäistä kertaa lähetys Matkahuollon ulkoautomaattiin, joka sijaitsi kerrostalon vieressä taivasalla. Lokerikko ei auennut vaikka tein kaikki Matkahuollon ja Googlen kertomat temput. Tappelin 20min ja luovutin. Aspaan viestiä ja sain paketin siirrettyä tiskiltä noudettavaksi parin päivän päästä.
Ulkoautomaatin alaosassa oli selkeä vekki, joku oli peruuttanut automaattia päin tai muuta vastaavaa. En tiedä vaikuttiko tuo lokerin jumiutumiseen vai -20c pakkanen vai kumpikin. Jatkossa pidän huolen ettei yksikään tilaus tule taivasalla sijaitsevaan ulkoautomaattiin.
Onko tiedossa miten voi estää ulkomailta lähetettyjä paketteja päätymästä matkahuollon ulkoautomaatteihin
Okei - tässä tapauksessa ketju meni niin että ensimmäiseksi tuli textari GLS:ltä että paketti on ulkoautomaatissa ja sen voi noutaa sieltä, sekä että siihen tarttee paketit apsin. Ei ollu apsia sitä enne tai muutakaan tietoa että MH on välikätenä.Heti kun lähetys ilmestyy appiin, sen voi ohjata toiseen paikkaan. Kun lähetys on Suomessa ja käsittelyssä, ei anna tehdä muutoksia eikä aiemmin saanut edes aspan kautta vaihdettua toiseen lokerikkoon, koska ei kuulemma ollut ko. kuskin reitillä.
Tai sitten ei tule. Jatkossa pitää selvittää, jos ikinä mitään aikoo tilata että kenen kautta aikoo lähettää ja kuka on niiden kumppani Suomessa. Ja jos se on matkahuolto, niin toteaa että sori mutta ei tule kauppoja. Ainoa mikä auttaa näihin "ei meitä pätkääkään asiakas kiinnosta" tapauksiin. Kaiken huipuksihan niillä on nykyään toimarina tyyppi, joka on ainakin aiemmin edes yrittänyt esittää asiakaskokemus keskiössä persoonaa.No seuraavalla kerralla tulee apista ilmoitus.
Miksiköhän posti antaa vaihtoehdoksi paketin kotiinkuljetuksen tai valinnaisen pakettiautomaatin jos se paketti menee aina 100% todennäköisyydellä 2 kilometrin päähän kauppakeskus paskatriplan nurkassa olevaan kaupan hikinurkkaan? Koko kaupunki ihan täynnä pakettiautomaatteja.
Eiköhän se ongelma ole tässä myös Fedex? Ne varmaan haluaa että tullaat paketin heidän kautta ja ottavat omat kulunsa siitä. Ja sekin varmaan maksaa kun tullaat paketin itse (onko se enää mahdollista?). Sinänsä outoa, kun muistaakseni niiden pitäis säilyttää sitä muutaman päivän maksutta, pitäis voida maksaa niille että silyttävät pidempään.En nyt täysin ymmärrä. Fedexiltä tulossa USA:sta paketti. Laittoivat automaattisen näreän viestin että käy heti tullaamassa tai lyödään pepulle. Yritin, mutta tulli.fi sanoo että oletko tyhmä, et voi tullata ennen kuin se on maassa. Fedexiltä uusi viesti, jos ei ole tullattu ennen kuin olemme huomenna toimittamassa, palautetaan paketti lähettäjälle. Odotin nyt yöhön asti ja Turussa näyttää olevan. No nyt voin varmasti tullata sen. Laitoin kaikki tiedot lomakkeelle ja painoin lähetä. Meni 3 minuuttia ja ruudussa lukee "Tullissa on viivettä, voit katsoa tullauksen etenemistä omat tullaukset sivulla". Okei, siellä se näkyy, mutta en minä päässyt mitään edes maksamaan. Mitä siellä nyt yhtäkkiä käsitellään kun maksuakaan ei ole pyydetty. Aina ennen se otti heti maksun ja ilmoitti että tullaus ok. Taitaa siis huomenna lähteä paketti heti rakettina takaisin, jonka olisin kiireesti tarvinnut. Aina yhtä vaikeaa kun Tullin kanssa joutuu asioimaan.
Tullauksesi otettiin manuaaliseen tarkistukseen. Itsellä nuo on aina 1 työpäivän sisällä edenneet lisäselvityspyyntöön, mutta viime kerrasta on aika pitkä aika.Mitä siellä nyt yhtäkkiä käsitellään kun maksuakaan ei ole pyydetty. Aina ennen se otti heti maksun ja ilmoitti että tullaus ok.
Itselle monta kertaa tullut tuo että joutuu tullaamaan vaikka kaikki on jo hoidettu tilatessa. Tullin sivuilla taisi olla 3 vaihtoehtoa 1. Joko pyydät lähettäjältä IOSS numeron ja annat sen tullille (Jossei se lue tilausvahvistuksessa tai ole heidän sivuilla) 2. Tullaat uudestaan ja pyydät myyjältä toiset ALV:t takisin. 3. Tiedoista puuttuu joku muu kuin maksuliikenteeseen liittyvä tieto.Jo on taas, paketti tullut Suomeen kohta 3 viikkoa sitten ja piti olla kaikki verot yms hoidettu jo tilausta tehdessä, mutta makaa jossain Vantaalla ja postin seuranta sanoo, että tiedoissa puutteita ja paketti pitäisi tullata itse. No tullaus ei mene läpi vaan sieltä tulee ilmotus, että paketin käsittely on kuljetusyrityksessä kesken ja käsketään ottamaan postiin yhteyttä. Viime perjantaina kävin postin chätissä kyselemessä, että mikä juttu ja se häiskä käski kokeilla muutaman päivän päästä uudelleen niin pitäisi onnistua, mutta nyt eletään jo keskiviikkoa ja tullin palvelu heittää samaa herjaa edelleen.
En tiedä edes mitä tietoja niiltä muka puuttuu, kun lähetystunnuksella tullin palvelu kuitenkin tunnistaa lähetyksen ja ilmoittaa, että siitä on kaikki tarvittava maksettu jo ostovaiheessa.
Selvästi. Itsellekin tuli juuri äsken 2 kirjettä, jotka eivät ole minulle tarkoitettu - eikä kadunnimien perusteella kuulu edes tännepäin kylää. Hienoa postiJahas, Postin duunarit on vissiin aloitelleet ruohonleikkuut tms
Ei tuo kuva tarkoita, että olisi takaisin lähetetty. On mullakin tuommoinen joskus seurannassa ollut ja tarkoitti sitä, että lähetys oli pysäytetty odottamaan vastaustani mihin se viedään.Niinhän siinä kävi, että toinen lähetyksistä lähti takaisin, jännän asiasta tekee se, että se oli sekoilujen takia noin kolme päivää noudettavissa, lopun ajan se oli lähinnä PN:n Vantaan terminaalissa + kuljetuksessa.
Ei enää ikinä PostNordia.
Ei tuo kuva tarkoita, että olisi takaisin lähetetty. On mullakin tuommoinen joskus seurannassa ollut ja tarkoitti sitä, että lähetys oli pysäytetty odottamaan vastaustani mihin se viedään.
Tämä päättyi kyllä sinänsä hyvin, että kun kävin uudelleen postin chätissä kyselemässä, niin seuraavana päivänä posti saikin paketin tullattua ja liikkeelle. Asiakaspalvelija vaikutti hieman yllättyneeltä, että mulle oli tullut edes joku viesti paketin tullaamisesta itse, joten vähän jäi epäselväksi koko keissi, mutta pääasia että homma meni maaliin enkä sen enempää kysellyt. Onneksi ei ollut mikään kiireellinen lähetys ja postin aspalle plussaa.Jo on taas, paketti tullut Suomeen kohta 3 viikkoa sitten ja piti olla kaikki verot yms hoidettu jo tilausta tehdessä, mutta makaa jossain Vantaalla ja postin seuranta sanoo, että tiedoissa puutteita ja paketti pitäisi tullata itse. No tullaus ei mene läpi vaan sieltä tulee ilmotus, että paketin käsittely on kuljetusyrityksessä kesken ja käsketään ottamaan postiin yhteyttä. Viime perjantaina kävin postin chätissä kyselemessä, että mikä juttu ja se häiskä käski kokeilla muutaman päivän päästä uudelleen niin pitäisi onnistua, mutta nyt eletään jo keskiviikkoa ja tullin palvelu heittää samaa herjaa edelleen.
En tiedä edes mitä tietoja niiltä muka puuttuu, kun lähetystunnuksella tullin palvelu kuitenkin tunnistaa lähetyksen ja ilmoittaa, että siitä on kaikki tarvittava maksettu jo ostovaiheessa.
Varmaan taas liittyy siihen että olikohan eilen kun kurkkasin OmaPostia niin siellä oli taas joku häiriöilmoitus että tullauksissa on jotain ongelmia. Tuntuu että eivät saa tuota koskaan kuntoon. Itselläni ei ole tuon takia paketit jumitelleet tai tullut mitään tullausilmoituksia mutta useammallakin tutulla on tuollaisia vastaavia tapauksia ollut lähiaikoina.Tämä päättyi kyllä sinänsä hyvin, että kun kävin uudelleen postin chätissä kyselemässä, niin seuraavana päivänä posti saikin paketin tullattua ja liikkeelle. Asiakaspalvelija vaikutti hieman yllättyneeltä, että mulle oli tullut edes joku viesti paketin tullaamisesta itse, joten vähän jäi epäselväksi koko keissi, mutta pääasia että homma meni maaliin enkä sen enempää kysellyt. Onneksi ei ollut mikään kiireellinen lähetys ja postin aspalle plussaa.