Postin kulkemisen vaikeus

Tykkään tästä tavasta lajitella tulossa olevat jo vastaanotettujen väliin.

Screenshot_20260507_091954_OmaPosti.jpg

Tykkään tästä tavasta lajitella tulossa olevat jo vastaanotettujen väliin.

Screenshot_20260507_091954_OmaPosti.jpg
Juu, tuo on "tosi kätevä" järjestys. Itsekin ihmettelin tuota joku aika sitten kun oli useampia paketteja tuloillaan samaan aikaan. Ilmeisesti järjestys on sen mukaan milloin Posti on saanut tiedon paketista. Ainakaan itse en löytänyt mitään asetusta millä tuota järjestystä voisi vaihtaa. Ehkä tuo parin paketin kanssa ei vielä häiritse mutta sitten kun alkaa olla toistakymmentä pakettia tuossa näkymässä niin alkaakin olla aika ärsyttävä ominaisuus. Ihan vaikka nappi jolla voisi valita piilotetaanko toimitetut auttaisi jo paljon, tai lajittelu että toimitetut valahtaisivat listan pohjalle.

Juu, tuo on "tosi kätevä" järjestys. Itsekin ihmettelin tuota joku aika sitten kun oli useampia paketteja tuloillaan samaan aikaan. Ilmeisesti järjestys on sen mukaan milloin Posti on saanut tiedon paketista. Ainakaan itse en löytänyt mitään asetusta millä tuota järjestystä voisi vaihtaa. Ehkä tuo parin paketin kanssa ei vielä häiritse mutta sitten kun alkaa olla toistakymmentä pakettia tuossa näkymässä niin alkaakin olla aika ärsyttävä ominaisuus. Ihan vaikka nappi jolla voisi valita piilotetaanko toimitetut auttaisi jo paljon, tai lajittelu että toimitetut valahtaisivat listan pohjalle.
Kannattaa laittaa Postille palautetta tästä. Tuskin asialle mitään tehdään vain täällä kiroamalla.

Mitäs ootte mieltä tilanteesta, kun lähetin paketin Postin kautta seurantatunnuksella 20.4 ja vieläkin matkalla vastaanottajalle. Viimeisin maininta omapostissa 7.5 että ”lähetys rekisteröity postintaival”. Eli ollut tuolla Helsinki/Vantaa-akselilla pari viikkoa ja tullut käytännössä joka päivä nuo ”lähetys on lajiteltu/rekisteröity” viestit.

Asiakaspalveluun oltu yhteydessä monta kertaa ja paketti kuulemma ei ole hukassa, vaan ruuhkaa lajittelukeskuksessa, lähtee eteenpäin kohta ja pahoitellaan tilannetta. Vastaanottaja on hiilenä ja vaatii että palautan rahat tuotteesta, mutta minun mielestäni on väärin että minä joutuisin palauttamaan rahat ja vielä menettäisin tuotteenkin. Onko tosiaan niin että minun vastuulla myyjänä tuo postipaketin tilanne, vaikka itse olen hoitanut kaiken oikein. Postitin heti, tulostin pakettikortin ja teippasin hyvin pakettiin ja ostin oikean kokoisen (S-koko) paketin pienelle paketille, mihin mitat riittävät varmasti. Vastaanottajalla on vielä omaposti, josta näkee paketin tilanteen samalla tavalla kuin minäkin, eli paketti on 100% lähetetty ja matkalla.

Mitäs ootte mieltä tilanteesta, kun lähetin paketin Postin kautta seurantatunnuksella 20.4 ja vieläkin matkalla vastaanottajalle. Viimeisin maininta omapostissa 7.5 että ”lähetys rekisteröity postintaival”. Eli ollut tuolla Helsinki/Vantaa-akselilla pari viikkoa ja tullut käytännössä joka päivä nuo ”lähetys on lajiteltu/rekisteröity” viestit.

Asiakaspalveluun oltu yhteydessä monta kertaa ja paketti kuulemma ei ole hukassa, vaan ruuhkaa lajittelukeskuksessa, lähtee eteenpäin kohta ja pahoitellaan tilannetta. Vastaanottaja on hiilenä ja vaatii että palautan rahat tuotteesta, mutta minun mielestäni on väärin että minä joutuisin palauttamaan rahat ja vielä menettäisin tuotteenkin. Onko tosiaan niin että minun vastuulla myyjänä tuo postipaketin tilanne, vaikka itse olen hoitanut kaiken oikein. Postitin heti, tulostin pakettikortin ja teippasin hyvin pakettiin ja ostin oikean kokoisen (S-koko) paketin pienelle paketille, mihin mitat riittävät varmasti. Vastaanottajalla on vielä omaposti, josta näkee paketin tilanteen samalla tavalla kuin minäkin, eli paketti on 100% lähetetty ja matkalla.

Kun paketti on kerran viety postiin niin myyjän vastuu yleensä loppuu siihen.

Tietysti kannattaa aina toimia reilusti ja katsoa tilanne tapauskohtaisesti mutta jos toinen osapuoli on ihan hiilenä sulle nii suosittelisin häntä tekemään postille reklamaation. Mitään pakkoa tai laillista juttuahan ei ole tässä tilanteessa rahoja palauttaa.

Itse en näe tässä tapauksessa mitään syytä tehdä yhtään enempää. Paketti on lähetetty, vastuu siirtynyt, ja homma on sillä selvä.

Laittaisin tähän sellaisen lisälausekkeen, että jos myyjä vie paketin jättöaukkoon josta ei saa tositetta, ja tapahtuukin niin että paketti ei ilmesty seurantaan, niin mielestäni tämä on myyjän vastuualueella tapahtunut asia.

Tietysti kannattaa aina toimia reilusti ja katsoa tilanne tapauskohtaisesti mutta jos toinen osapuoli on ihan hiilenä sulle nii suosittelisin häntä tekemään postille reklamaation. Mitään pakkoa tai laillista juttuahan ei ole tässä tilanteessa rahoja palauttaa.

Itse en näe tässä tapauksessa mitään syytä tehdä yhtään enempää. Paketti on lähetetty, vastuu siirtynyt, ja homma on sillä selvä.
Kiitos viestistä! Pitää sanoa sille vielä, että reklamoi Postia, mutta tuskinpa jättää asiaa siihen. Ajattelin itsekin vähän tiedon etsimisen jälkeen, että kun paketti jätetään Postille, niin vastuu käytännössä siirtyy vastaanottajalle.

Laittaisin tähän sellaisen lisälausekkeen, että jos myyjä vie paketin jättöaukkoon josta ei saa tositetta, ja tapahtuukin niin että paketti ei ilmesty seurantaan, niin mielestäni tämä on myyjän vastuualueella tapahtunut asia.
Jep. Onneksi löytyy tositteet ja jätin vielä kaiken lisäksi Postin pisteelle ja sain kuitinkin siitä. Ja näkyy kaikki seurannat omapostissa.

Kiitos viestistä! Pitää sanoa sille vielä, että reklamoi Postia, mutta tuskinpa jättää asiaa siihen. Ajattelin itsekin vähän tiedon etsimisen jälkeen, että kun paketti jätetään Postille, niin vastuu käytännössä siirtyy vastaanottajalle.
Vastaanottaja ei ole Postin asiakas tuossa tilanteessa, jos hän ei ole ostanut kuljetusta. Hänen on siis turha reklamoida Postille. Jos kyseessä on yksityishenkilöiden välinen kauppa, on aika pitkälti kaupan osapuolten välinen sopimusasia, kenelle vaaranvastuu kuljetuksesta kuuluu. Yritysten kuluttajamyynnissähän se kuuluu automaattisesti myyjälle ja monet ostajat saattavat (virheellisesti) olettaa, että näin olisi automaattisesti myös yksityishenkilöiden välisessä kaupassa.

Kunhan myyjä täyttää vastuunsa ennen paketin viemistä postiin.
Eli huolellinen laadukas pakkaaminen ja lähettämisen "hoitaminen" niin, että se "varmasti" päätyy perille.

Eli rahat saatuaan myyjä ei saa paketoida näyttistä pelkkään paperi kirjekuoreen, johon kirjoittanut epäselvällä käsialalla päälle "Pekka Pekkanen, Rovaniemi", jonka jälkeen toteaa ettei ole hänen vastuullaan mitä tuolle tapahtuu postin matkassa.

Eli rahat saatuaan myyjä ei saa paketoida näyttistä pelkkään paperi kirjekuoreen, johon kirjoittanut epäselvällä käsialalla päälle "Pekka Pekkanen, Rovaniemi", jonka jälkeen toteaa ettei ole hänen vastuullaan mitä tuolle tapahtuu postin matkassa.
Yllätti vuosi sitten kuinka moni vinted-myyjä pakkaa muumimukeja vain muovipussiin käärittynä ja vie postiin. Sitten ihmetellään kun tulee muki rikkinäisenä perille.

Ja mitä itse tuohon asiaan, niin onhan tuo nyt naurettava uhata poliisilla jos tilanne kumminkin vielä elää. Sitten jos/kun posti myöntää paketin kadonneen, niin asiasta keskustellaan neutraalilla asenteella.

On tuo matkahuollon asiakaspalvelu suuri vitsi kyllä.
Paketti jumittanut kohta viikon jo samassa toimipisteessä, pitäisi saada yhteys sinne asiakaspalveluun että mikä homma.
Botti täysin turha, käskee aspaan soittamaa samoitein. Sovelluksen chat palvelu on aina suljettu, koska aivan täpötäynnä eikä toimi kunnolla.
Puhelussa saa jonottaa vaikka tunnin, mutta ei vastausta siltikään. Ja jonotus maksaa 2,49€ / min... tarkoituksella varmaan yksi henkilö vastaamassa koko suomen asiakaspalvelusta, että saadaan kunnon maksut jonotuksista myös?

Täyttä paskaa tuo matkahuollon aspa suoraan sanoen, tai sen tavoitettavuus. Kunhan ei sinne tarvitse olla yhteydessä, niin muuten kyllä ok jos ei ongelmia kuljetuksessa..

Paketti jumittanut kohta viikon jo samassa toimipisteessä, pitäisi saada yhteys sinne asiakaspalveluun että mikä homma.
Botti täysin turha, käskee aspaan soittamaa samoitein. Sovelluksen chat palvelu on aina suljettu, koska aivan täpötäynnä eikä toimi kunnolla.
Puhelussa saa jonottaa vaikka tunnin, mutta ei vastausta siltikään. Ja jonotus maksaa 2,49€ / min... tarkoituksella varmaan yksi henkilö vastaamassa koko suomen asiakaspalvelusta, että saadaan kunnon maksut jonotuksista myös?

Täyttä paskaa tuo matkahuollon aspa suoraan sanoen, tai sen tavoitettavuus. Kunhan ei sinne tarvitse olla yhteydessä, niin muuten kyllä ok jos ei ongelmia kuljetuksessa..
Mulla meni pari viikkoa sitten pari pakettia äppi automaattiin sain siirrettyä numerosta :
Tarvitsetko apua? Pakettipalveluiden tuki p. 020 33 6161 (ma-pe 8–16) Puhelun hinta on pvm/mpm
siis usein kysyttyä en tiedä miten yleispätevä numero, mutta vasteaika n. 10min

Posti hukkasi paketin joskus kuukausi sitten. Matka päättyi Helsinkiin Trecon automaattilajittelijaan.

Sain tällaisen viestin noreply-postista:

"Hei,
valitettavasti emme ole saaneet paikannettua lähetystäsi.
Pyytäisin ottamaan yhteyttä lähettäjään.

Pahoitteluni tapahtuneesta. Mukavaa päivää!

t. Merja Postilta"

Jaa, ja mitähän se yksityishenkilö, lähettäjä asialle voi tehdä jos Posti on sen itse hukannut Helsinkiin? ;)

Posti hukkasi paketin joskus kuukausi sitten. Matka päättyi Helsinkiin Trecon automaattilajittelijaan.

Sain tällaisen viestin noreply-postista:

"Hei,
valitettavasti emme ole saaneet paikannettua lähetystäsi.
Pyytäisin ottamaan yhteyttä lähettäjään.

Pahoitteluni tapahtuneesta. Mukavaa päivää!

t. Merja Postilta"

Jaa, ja mitähän se yksityishenkilö, lähettäjä asialle voi tehdä jos Posti on sen itse hukannut Helsinkiin? ;)
Lähettäjä voi reklamoida Postille tuosta paketista. Ei se tietenkään ihmeitä tee, eli tee kadonnutta pakettia löydetyksi mutta ehkä joku jaksaa vielä kertaalleen käydä etsimässä pakettia.

Mulla meni pari viikkoa sitten pari pakettia äppi automaattiin sain siirrettyä numerosta :

siis usein kysyttyä en tiedä miten yleispätevä numero, mutta vasteaika n. 10min

Ookeit. Kokeilin tuohon yleisnumeroon soittaa, "pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300"

Edit. Tuo numero ainoastaan pakettien reklamaatioihin yms minkä annoit, eivät vastaa kyselyihin.

Ookeit. Kokeilin tuohon yleisnumeroon soittaa, "pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300"

Edit. Tuo numero ainoastaan pakettien reklamaatioihin yms minkä annoit, eivät vastaa kyselyihin.
Itse olisin todennut, että eikö tämä kuulosta reklamaatiolta? Tässä linkki KKV:lle Linkki , joka sopii aika hyvin tapaukseesi
"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten

-tavaran tai palvelun viivästyksestä tai virheestä."

Surkealla tolalla on kyllä tosiaan hommat siellä, jos ei yhteyttä saa maksamatta järkyttäviä hintoja.

Itse olisin todennut, että eikö tämä kuulosta reklamaatiolta? Tässä linkki KKV:lle Linkki , joka sopii aika hyvin tapaukseesi
"Asiakaspalvelua on tarjottava perushintaisesta numerosta, kun kyse on aiemmin tehtyyn kauppaan tai sopimukseen liittyvästä asiasta, kuten

Surkealla tolalla on kyllä tosiaan hommat siellä, jos ei yhteyttä saa maksamatta järkyttäviä hintoja.
Jos Facebook-tili löytyy niin Matkahuollolla on FB:ssa aspa. On hidas vastaamaan mutta saa edes asiaa toivonmukaan eteenpäin. Itselläni siis oli vasteaika tunteja aikanaan mutta asia sentään hoitui ilman tuntien puhelimessa roikkumista.

Paketin vastaanottaja ei taida kuitenkaan olla matkahuollon asiakas?
Oikea kohde valittaa on paketin lähettäjälle, joka voi tehdä asialle jotain.

Toinen amazon.de lähetys putkeen, joka ei tule perille. Nyt yksi BD-leffa, oletettavasti tulee tavallisena postina ilman seurantatunnusta. Arvio oli että 11.5. olisi ollut perillä, mutta mitään ei ole kuulunut eikä näkynyt.

Postilta on tullut tänään päivitys USAan lähetettävien tavaralähetyksien uudelleenavaamisesta:
Valmistelut tavaralähetysten avaamiseksi Yhdysvaltoihin etenevät.

Tavoitteena on avata pakettien ja seuraamattomien tavarakirjeiden lähettäminen kuluttajille verkkokanavissa 20.6.2026 mennessä. Tavaralähetyksistä peritään jatkossa vaadittavat tullimaksut sekä palvelumaksu (Postin palvelumaksu 3,00 €).

Kuluttajien välisistä alle 100 dollarin arvoisista lahjalähetyksistä ei peritä tullimaksuja.

Kerromme tarkemmista aikatauluista ja lähettämisen ehdoista erikseen, kun ne varmistuvat.

Onkohan mulla vain helvetin huono tuuri kun ensin Postin jätä ovelle ei toiminut ja nyt Matkahuollon paketin vastaava valinta ei toiminut ja kuljettaja vei paketin mukanaan ovella käytyään :darra:

No sain sen puhelimella kiinni ja kävi toisen kerran tuomassa paketin mutta eihän tässä enää uskalla poistua kotoaan tai olla vaikka unten mailla kun valinta ei vain tunnu toimivan.

Vaikeeta on pakettien vastaanotto edelleen vuonna 2026.

Postnord on ihan omalla tasollaan.

Paketin koko ja paino on ihan mitä sattuu lähetyksen alkuvaiheessa. Myöhemmin prosessin aikana se päivittyy oikeaksi.

Toimituspäivät elää. Viikonlopun ajan näytti että tulee maanantaina, maanantaina näytti että tulee tiistaina, tiistai-aamuna siirtyi keskiviikolle, tiista-iltapäivänä torstaille ja keskiyön jälkeen katsottuna oli siirtynyt perjantaille.

Tänään sitten näkyy että yöllä paketti saapui kaupunkiin mutta olisin kello 5:51 kun olin nukkumassa pyytänyt toimituksen lykkäämistä torstaille.

Viimeksi muokattu:
Onko foorumilaisilla kokemusta lähetysten jumiutumisesta tuon Rahtitien postiterminaaliin?

eBay ostos jonka ALVit on maksettu etukäteen ja josta ei mene tullimaksua on sunnuntaina saapunut tuonne. Vielä nyt ei voi sanoa että jumiutunut on tuonne mutta Aliexpress -paketit ovat kyllä pääosin edenneet nopeammin tullista pois kuin tämä.

Google -arvostelut tuosta Rahtitiestä eivät ole kovin positiivisiä.

Onko foorumilaisilla kokemusta lähetysten jumiutumisesta tuon Rahtitien postiterminaaliin?

eBay ostos jonka ALVit on maksettu etukäteen ja josta ei mene tullimaksua on sunnuntaina saapunut tuonne. Vielä nyt ei voi sanoa että jumiutunut on tuonne mutta Aliexpress -paketit ovat kyllä pääosin edenneet nopeammin tullista pois kuin tämä.

Rahtitie on kyllä semmonen et sieltä ei aiina mee läpi kovin nopeesti. Mulla on kans yks paketti ollu siellä monta päivää, vaikka muuten tullista pääsee ihan ok. Google-arvostelut on kyl aika paljastavia, mut en mä oo ikinä saanu sieltä mitään kadotettuakaan. Jännä et toi Coolrunner ilmaantuu tonne seurantaan, en oo ite törmänny.

Kirjoittelin tänne muistaakseni viime vuoden lopulla että 80% paketeista istuu tuolla Rahtitiellä noin 2 - 3 viikkoa. Sama jatkuu edelleen. 20% paketeista tulee parissa päivässä, loppuihin menee viikkoja.

Mulla katosi paketti sinne kuukaudeksi. Väittivät etsineensä sitä monesti (aina kun valitin), mutta ei löytynyt. Korvaava tuote myyjältäkin ehti istua mun hyllyssä tovin kun kadonnut paketti saapui mystisesti postiluukusta.

Okei.
Otin yhteyttä Postiin ja vähän silleen kyselin että onko tuota lähetystä mahdollisesti käsitelty ja puuttuuko jotain tietoja niin voisi jo nyt selvittää myyjältä jne, kerroin että AE paketit kulkee aika sulavasti tullista.

Virkailija kertoi tekevänsä "tarvittavat toimenpiteet" ja että "voin huomenna kokeilla tullausta uudestaan". Postinhan se pitäisi tehdä mutta virkailija kai ehdottaa siis että tehdä itse jos haluaa että homma etenee, mahtoiko puuttua jotain dokumentteja mutta Posti ei vain sano mitään tms....

Täytyy huomenna katsella sitten.

Tullausta saat kokeilla tod.näk. seuraavat pari viikkoa päivittäin kunnes se yllättäen toimii. Mitään infoa sen toimivuudesta ei tule. Kun saat tullattua, menee vielä n. 1.5 viikkoa että paketti saapuu.

Okei.
Otin yhteyttä Postiin ja vähän silleen kyselin että onko tuota lähetystä mahdollisesti käsitelty ja puuttuuko jotain tietoja niin voisi jo nyt selvittää myyjältä jne, kerroin että AE paketit kulkee aika sulavasti tullista.

Virkailija kertoi tekevänsä "tarvittavat toimenpiteet" ja että "voin huomenna kokeilla tullausta uudestaan". Postinhan se pitäisi tehdä mutta virkailija kai ehdottaa siis että tehdä itse jos haluaa että homma etenee, mahtoiko puuttua jotain dokumentteja mutta Posti ei vain sano mitään tms....

Täytyy huomenna katsella sitten.
Nyt on Postilla joku "uusi" säätö ilmeisesti menossa. Muutama viikko sitten IOSS-lähetyksen joutui tullaamaan puutteellisten tietojen vuoksi, mutta missään ei koskaan lue, mitä ne puuttuvat tiedot ovat. Tuli kuitenkin heti tullattavaksi lajittelun jälkeen, mutta tullaus ei meinannut onnistua millään, kun puski vaan virhettä. Tämä korjautui vasta evästeiden poistamisen jälkeen, sain tullattua ja paketti saapui.

Rahtitielle jäi nyt paketti sitten ensimmäistä kertaa aikoihin. Otin yhteyttä tulliin muutaman päivän jälkeen ja kyselin onko ruuhkaa, koska Rahtitien lajittelun jälkeen paketti on aina yleensä ollut tosiaan tullattavissa muutamassa minuutissa. Sanoivat, että vika Postin päässä, koska lähetyksessä on taas kerran jotain puutteellisia tietoja olevinaan. Tullaustahan ei voi tehdä, vaikka paketti tullin sivuilta löytyisikin, koska he tarvitsevat Postin sähköisen ennakkotiedon tms. (tämä on aivan uskomatonta säätämistä) tai puskee samaa virhettä ilmoituksen lähetysvaiheessa kuten edellä mainitun IOSS-lähetyksen suhteen kävi, vaikka tuossa tilanteessa ei olisi pitänyt. Tullihenkilö oli tästä kiinnostunut, että miten voi olla mahdollista, että tullaus onnistui vasta evästeiden poiston jälkeen ja kun eri selaimillakaan ei onnistunut ja pyysi edellisenkin paketin seurantakoodin antamaan, niin selvittävät sen suhteen mistä virhe johtui ja kehotti ottamaan aina yhteyttä tai antamaan palautetta, jos vastaavia virheilmoituksia tulee.

Otin Postiin nyt sitten yhteyttä, että miksi tätä Rahtitielle jumittunutta pakettia ei pääse tullaamaan ja sanoivat, että jotain tietoja puuttuu ja ne joudutaan manuaalisesti korjaamaan ja paketti on jonossa, mutta pitäisi hoitua muutamassa päivässä... :D Viikkoon ei ole tapahtunut mitään. Tässä alkaa ihmisillä puskemaan jo kesäkiireetkin päälle ja kaikkea.

Nyt tuossa omassa paketissa on tapahtunut etenemistä noin klo 11 maissa eli viimeisenä lukee että "Lähetys on vapautettu kuljetettavaksi", en tehnyt itse mitään tullauksia jne. Liekö sattumaa vai oliko aamuisella yhteydenotolla joku vaikutus..

Tänään piti tulla paketti oven taakse, appiin viesti "pakettisi on toimitettu" ja mitään ei ole oven takana. Saa nähdä tuleeko myöhemmin. Muutama kk aiemmin postilaatikkoon toimitettavasta lähetyksestä tuli appiin viesti, että toimitettu, mutta paketti tuli vasta pari tuntia tämän jälkeen. Merkkaileeko siellä kuskit etukäteen toimitetuiksi mitä ovat viemässä vai mikä?

Viimeksi muokattu:
Omapostin chatissa oli vaikea saada yhteys asiakasneuvojaan, aamulla jonotin 50 minuuttia, sitten luovutin. Nyt äsken jonotin 25 minuuttia, sitten tärppäsi. Ja asia eteni siihen vaiheeseen, että sain toimitusajan tilaamalleni paketille, joka on ollut postin terminaalissa maanantai-illasta alkaen. Tosin aika menee vasta ensi viikolle, vaikka paketti (62 kg) olisi pitänyt toimittaa tällä viikolla.

Turhauttavaa odotella sitä, että milloin saa tiedon paketin saapumispäivästä, jotta voi olla sitä mökillä vastaanottamassa. Ja tuo Omapostin chattikyykytys pistää mielen matalaksi. Ehkä antavat asiakkaiden odotuttaa, jotta kenties kyllästyvät ja soittavat maksulliseen numeroon ties kuinka kauan.

Tähän tilaamaani lähetykseen en voinut vaikuttaa siihen, että kuka sen toimittaa, se tuli myyjän kautta.

Pari kaapelia piti tilata Aliexpressista kun en Euroopasta löytänyt. Hassusti tämä kiinanpaketti saapui tilauksesta 5 arkipäivässä pakettiautomaattiin noudettavaksi, kun taas briteistä lähtenyt paketti pyöri ensin pari viikkoa matkalla Suomeen, ja on nyt ollut viikon Rahtitiellä. Saa nähdä kerkeääkö kuukaudessa briteistä tänne perille. Amazon.fr tilaus puolestaan on tehnyt matkaa Suomeen jo pitkälle yli 2 viikkoa.

Yhden(!) tilauksen otannalla Kiinasta toimitukset kulkevat oikein kivasti edelleen, Euroopan sisältä tehdyt ei niinkään.

Juu, AliExpress-paketit tuntuvat edelleen kulkevan kohtalaisen liukkaasti. Itselläni vaan on enemmän ollut ongelmia noissa last mile -toimittajan eli Postin kanssa.

En tiedä johtuuko lähikaupassa vaihtuneesta kauppiaasta (ongelma alkanut samoihin aikoihin kauppiaan vaihtumisen kanssa) vai mikä juttu (käsittääkseni kaupan henkilökunta täyttää pakettiautomaatin) mutta viimeiset muutamat paketit on kyllä lähtenyt kuljetukseen Helsingistä mutta on ruvennut sitten hitailemaan. Parilla edellisellä kerralla paketista on tullut noutoilmoitus juuri ennen kaupan sulkeutumisaikaa ja nyt viimeisin paketti on eilen aamulla lähtenyt kuljetukseen eikä vieläkään ole tullut noutoilmoitusta.

Aiemmin kun aamulla seurantaan tuli tieto "Kuljetuksessa" niin pystyi käytännössä aina heti työpäivän jälkeen hakemaan paketin kun saapumisilmoitus tuli siihen mennessä, ehkä yksittäisiä poikkeuksia oli jouluna kun oli älyttömiä määriä paketteja liikkeellä. Nyt on ainakin 3-4 viimeisimmän paketin kohdalla käynyt sama juttu että noutoilmoitus tulee vasta myöhään illalla tai jopa seuraavana päivänä (tai tämänkertaisessa tapauksessa pelkään ettei tule vielä tänäänkään tuota noutoilmoitusta).

edit:
Ja saman tien kun manailin tuota että tuleekohan tänäänkään tuo paketti ja painoin "lähetä", niin parin sekunnin päästä tulikin noutoilmoitus :D

Toivoisin, että joku prosessiniilo korjaisi noiden kotijakeluiden homman nopeammaksi. Eilen lajiteltu lähetys Vantaalla aamuysiltä, aikataululyselyä lupailtiin tälle päivälle klo 06 alkaen. Tuli kymmeneltä ja tietty ensimmäinen vapaa aika maanantaina illalla vasta. Hukkaantuu aina vuorokausi vähintään odotteluun ennen kuin voi edes teoriassa miettiä toimitusta, sitten 1-3vrk kun lähetys saapuu. Kyseessä kuitenkin ns. pikatuote (9, 14 ja 21).

Nyt meinasi mennä vihkoon. o_O Noutopiste vaihtui loppumetreillä asiamiehestä pakettiautomaattiin, koska asiamies täynnä. Menin automaatille hakemaan pakettia, ja ovi kyllä aukesi mutta kappas kummaa, lokero oli tyhjä. Aloin jo selailemaan Postin yhteystietoja puhelimesta, mutta huomasin että viereisen pakettiautomaatin edessä seisoskeli mies kärryjen kanssa puhelimessa, ja kädessään jotenkin sopivan oloinen paketti mitä pyöritteli ympäriinsä samalla kun puhui luuriin.

Menin sitten jutulle että sattuuko paketissa olemaan meikäläisen nimi. No sattuipa hyvinkin, ja hän oli juuri Postiin yhteydessä että mitä tekee paketille. Hänen koodillaan oli auennut kaksi eri luukkua, joista toinen hänen oma pakettinsa ja toinen mun. Ajatteli, että jos vaan läimii oven kiinni niin järjestelmään tulee vaan merkintä "noudettu" ja päätti soitella Postille ohjeiden saamiseksi.

Kerrankin sattui ajoitus nappiin, koska tuo paketti olisi muuten varmasti lähtenyt jollekin maailmanympärimatkalle selvitykseen. Hämmentävää, että järjestelmä edes sallii useamman luukun avaamisen yhdellä koodilla, puhumattakaan että sama luukku voidaan avata eri koodeilla. Tosin ei ole varmuutta siitä, aukesiko hänellä se nimenomainen loksu mikä mulle avautui tyhjänä.

Itselle kun on tullut monipakettilähetys jostain, ja vaikka olisivat olleet samalla sekunnilla noudettavissa, niin kyllä kaikille osille/lokeroille on tullut omat avauskoodinsa.

Tiedä tuliko missattua tehdä valinta oikeasti tilattaessa, mutta nyt olin mielestäni valinnut automaatin ja seurantakoodi näytti että menossa toiseen. Muuttiko posti tuota matkalla vai oliko oma moka. Noh päivitin sinne minne ajattelin, mutta menee hankalaksi jos näitä pitäisi kytätä kokoajan.

Tiedä tuliko missattua tehdä valinta oikeasti tilattaessa, mutta nyt olin mielestäni valinnut automaatin ja seurantakoodi näytti että menossa toiseen. Muuttiko posti tuota matkalla vai oliko oma moka. Noh päivitin sinne minne ajattelin, mutta menee hankalaksi jos näitä pitäisi kytätä kokoajan.
Minulle saapuvista paketeista lähes puolet, mitkä yleensä laitan noudettavaksi lähikaupan automaattiin että ovat ajallisesti laajasti noudettavissa, päätyvät automaatin tilanpuutteen takia noutotiskiltä noudettavaksi

Ajattelin jakaa tänne tällaisen opettavaisen ja samalla myös harmaita hiuksia aiheuttaneen tarinan siitä, mitä tapahtuu kun Postin kuriiri sekoilee.

Juuh elikkäs.

Chapter 1:
Myin Torissa pari kovalevyä. Kaupat tehtiin Toridiilillä.

Varasin automaatista vaikka lokeron xx1. Kävelin paketin kanssa tähän lokerikkoon ja avasin sen.

Lokerosta paljastui pehmeä paketti, jossa oli vain Helposti-koodi käsin kirjoitettuna. Jätin luukun raolleen ja siinä edessä soittelin Postin aspaan.

Kysyivät tämän paketin Helposti-koodia ja kertoivat puhelussa, että mitä ilmeisemmin kuriirilla on jäänyt tuo paketti eiliseltä päivältä noutamatta. En muista, että oliko luukku avattu vai ei kuriirin toimesta, en nyt muista kumminpäin, ei ole ehkä tarkoituksenmukaista lähteä kajarille puheluita keskellä kauppakeskusta pistämään ja nauhoittamaan toisella puhelimella sitä. Mutta muistaakseni Postin aspa sanoi että jakelija on luukun avannut ja oletan näin, että se on toiselle asiakkaalle vapautunut varattavaksi se luukku sen jälkeen kuriiri on sen avannut ja järjestelmän mukaan viety poijes.

No, Postin aspa eka neuvoi että "laita samaan lokeroon se sun paketti". Tätä vähän ihmettelin (ymmärrettävistä syistä), että näinköhän kuriiri tajuaa että mihin menee mikäkin?

Aspa totesi että sulje se xx1-luukku ja antoi mulle koodin xx2-lokeroon siinä alapuolella ja käski jättää sen sinne, että hän kirjaa jakajalle tiedoksi. Minäpä laitan ja (onneksi) videoin tämän. Videossa näkyy ne Helposti-koodit, minun nimi ja vastaanottajan nimi joka OmaPostissa luki.

Laitoin vielä myöhemmin chatissa viestiä että tosiaan double-check, että tajuaahan se jakaja että xx2-luukussa on tämä minun. "Juu kyllä tämä on tänne kirjoitettu". Hienoa - ajattelin itsekseni. Voin luottaa suomalaisen ja rehdin Postin sanaan tässä asiassa, virheitä sattuu mutta tuskimpa salama toista kertaa osuu kahteen paikkaan. :tup:

Chapter 2:
Päivää myöhemmin saan Torista ostajalta viestin: "Miksi lähetit minulle naisten vaatteita???"

:confused: Olin vähän että "Mitä viddua, lähetätkö mulle kuvan siitä paketista?"

Ja dädää, kuvasta paljastui se pehmeä paketti ihan samalla Helposti-koodilla, jonka luettelin siitä xx1-lokerosta Postin aspaan.

No ei auta, Toridiili-maksut stoppiin. Hirveät pahoittelut ostajalle että tosiaan nyt kävi näin ja selitin tuon Chapter 1 tilanteen. Laitoin hänelle vielä sen videon, jossa tosiaan ihan eri näköisen paketin jätin lokerikkoon ja jossa näkyy hänen nimi ja eri koodit ym.

Sitten Torin aspaan vielä viestiä selitykseksi.

No, sitten tänään aamulla 20 minuutin jonotuksen jälkeen Postille soittoa.

Sain vastaukseksi pahoittelut ja selville sen, että se paketti joka on nyt ostajalla, on jonkun Vinted-paketti.

Ilmeisestikin se minun lähettämäni paketti on edelleen siellä xx2-lokerossa, joka nyt toivon mukaan tänään sieltä haetaan ja aktivoidaan uusiksi samalla koodilla. Postin aspa kertoi että koittaa tuolle ostajalle soitella tästä, että jos hän voisi sen veloituksetta Postille toimittaa.

Mutta joo, pieni, käytännössä 4 asiakkaan (2 myyjää ja 2 ostajaa) sekasorto saatiin tällä.

Jatkossa kyllä en tuohon automaattiin enää jätä vaan kävelen sen ylimääräisen matkan että saan suoraan Postin pisteelle jättää, joita on mukavasti koko ajan karsittu pois.

Että semmosta. Chapter 3 to be continued... :asif:

Ajattelin jakaa tänne tällaisen opettavaisen ja samalla myös harmaita hiuksia aiheuttaneen tarinan siitä, mitä tapahtuu kun Postin kuriiri sekoilee.

Juuh elikkäs.

Chapter 1:

Varasin automaatista vaikka lokeron xx1. Kävelin paketin kanssa tähän lokerikkoon ja avasin sen.

Lokerosta paljastui pehmeä paketti, jossa oli vain Helposti-koodi käsin kirjoitettuna. Jätin luukun raolleen ja siinä edessä soittelin Postin aspaan.

Kysyivät tämän paketin Helposti-koodia ja kertoivat puhelussa, että mitä ilmeisemmin kuriirilla on jäänyt tuo paketti eiliseltä päivältä noutamatta. En muista, että oliko luukku avattu vai ei kuriirin toimesta, en nyt muista kumminpäin, ei ole ehkä tarkoituksenmukaista lähteä kajarille puheluita keskellä kauppakeskusta pistämään ja nauhoittamaan toisella puhelimella sitä. Mutta muistaakseni Postin aspa sanoi että jakelija on luukun avannut ja oletan näin, että se on toiselle asiakkaalle vapautunut varattavaksi se luukku sen jälkeen kuriiri on sen avannut ja järjestelmän mukaan viety poijes.

No, Postin aspa eka neuvoi että "laita samaan lokeroon se sun paketti". Tätä vähän ihmettelin (ymmärrettävistä syistä), että näinköhän kuriiri tajuaa että mihin menee mikäkin?

Aspa totesi että sulje se xx1-luukku ja antoi mulle koodin xx2-lokeroon siinä alapuolella ja käski jättää sen sinne, että hän kirjaa jakajalle tiedoksi. Minäpä laitan ja (onneksi) videoin tämän. Videossa näkyy ne Helposti-koodit, minun nimi ja vastaanottajan nimi joka OmaPostissa luki.

Laitoin vielä myöhemmin chatissa viestiä että tosiaan double-check, että tajuaahan se jakaja että xx2-luukussa on tämä minun. "Juu kyllä tämä on tänne kirjoitettu". Hienoa - ajattelin itsekseni. Voin luottaa suomalaisen ja rehdin Postin sanaan tässä asiassa, virheitä sattuu mutta tuskimpa salama toista kertaa osuu kahteen paikkaan. :tup:

Chapter 2:
Päivää myöhemmin saan Torista ostajalta viestin: "Miksi lähetit minulle naisten vaatteita???"

:confused: Olin vähän että "Mitä viddua, lähetätkö mulle kuvan siitä paketista?"

Ja dädää, kuvasta paljastui se pehmeä paketti ihan samalla Helposti-koodilla, jonka luettelin siitä xx1-lokerosta Postin aspaan.

No ei auta, Toridiili-maksut stoppiin. Hirveät pahoittelut ostajalle että tosiaan nyt kävi näin ja selitin tuon Chapter 1 tilanteen. Laitoin hänelle vielä sen videon, jossa tosiaan ihan eri näköisen paketin jätin lokerikkoon ja jossa näkyy hänen nimi ja eri koodit ym.

Sain vastaukseksi pahoittelut ja selville sen, että se paketti joka on nyt ostajalla, on jonkun Vinted-paketti.

Ilmeisestikin se minun lähettämäni paketti on edelleen siellä xx2-lokerossa, joka nyt toivon mukaan tänään sieltä haetaan ja aktivoidaan uusiksi samalla koodilla. Postin aspa kertoi että koittaa tuolle ostajalle soitella tästä, että jos hän voisi sen veloituksetta Postille toimittaa.

Mutta joo, pieni, käytännössä 4 asiakkaan (2 myyjää ja 2 ostajaa) sekasorto saatiin tällä.

Jatkossa kyllä en tuohon automaattiin enää jätä vaan kävelen sen ylimääräisen matkan että saan suoraan Postin pisteelle jättää, joita on mukavasti koko ajan karsittu pois.

Vahvistaa täydellisesti sen kokemuksen mitä itselläkin on pakettiautomaateista.

Pääasiassa vastaanottaminen sujuu ongelmitta, mutta joskus omassa lokerossa saattaakin olla jonkun toisen paketti.

Olen 2 kertaa lähettänyt tuollaisesta pakettimaatista, toinen meni hyvin ja toinen miltei yhtä sekavasti sekoillen kuin sinullakin. Pienenä mausteena itsellä oli se, että lähettämäni paketti oli tuhannen euron näytönohjain. Siinä todellakin kuumotti MIHIN posti on sen paketin kadottanut. Lopulta selvisi että kuski oli vain merkinnyt paketin noudetuksi automaatista, mutta ei ollutkaan hakenut sitä -> Paketti oli pari päivää lähetysmaatissa odottelemassa kuskin noutoa (näin kuskin toteutuneena noutopäivänä pakettimaatilla ja ajoin viereen kysymään, että mitäs ihmettä). Lopulta kaikki meni omalla kohdalla hyvin, mutta nykyään pyrin viemään kaikki lähtevät paketit postin pakettipisteelle

Lopulta selvisi että kuski oli vain merkinnyt paketin noudetuksi automaatista, mutta ei ollutkaan hakenut sitä
Tässähän on se riski että järjestelmä voi vapauttaa tuon lokeron toiselle asiakkaalle, niinkuin minulle ilmeisesti kävi.
Toki siellä on kamerat, mutta mitenhän paljon poliisilla (tai varsinkaan Postilla) on resurssia käyttää aikaa tälläsen selvittämiseen. Enkä kyllä edes tiedä onko logistiikassa paketin häviäminen rikos(?)

Itselle ei tullut mieleenkään että nappaisin sen pehmeän (oletetusti) Vinted paketin mukaan, mutta käytännössä joku epärehellisempi olisi saanut tuolla ilmaiset vaatteet ja paketin perille. Tai sinun tapauksessasi ilmaisen 1000€ näytönohjaimen :tup:

Juuh elikkäs.

Chapter 1:

Chapter 2:

Ja tämä taas saa pelkäämään toridiiliä (myyjänä) . Hitto, jos lähetän esim. 660€ näytönohjaimen, ja ostaja saa jotain vaatteita. Sitten kuluu omaa aikaa ja vaivaa tämän selvittämiseen - ja postin korvaukset nyt on naurettavia.

--

Jo nyt - ehkä turhaan - pelkään koneiden lähettämistä postin kautta.

Ja tämä taas saa pelkäämään toridiiliä (myyjänä) . Hitto, jos lähetän esim. 660€ näytönohjaimen, ja ostaja saa jotain vaatteita. Sitten kuluu omaa aikaa ja vaivaa tämän selvittämiseen - ja postin korvaukset nyt on naurettavia.

--

Jo nyt - ehkä turhaan - pelkään koneiden lähettämistä postin kautta.
ToriDiilin ehtoja sattumoisin olen joutunut tässä varuilta lukemaan.

Kadonnut paketti:
Jos kuljetusliike hyväksyy korvausvaatimuksen, Tori maksaa korvauksen Ostajalle. ToriDiilissä varattuna oleva ostohinta maksetaan tässä tapauksessa Myyjälle.

Kuljetusyhtiö on toimittanut väärän paketin:

Kuljetusliike päättää onko korvausperuste olemassa, ja korvauksen määrän. Posti päättää yleensä korvauksesta tavaran painon perusteella. Kotimaan paketeista maksettava korvaus on enintään 20 euroa/kg. Jos todellinen arvo on pienempi kuin painon mukainen korvaus, korvaus maksetaan tavaran arvon mukaan. Tori maksaa korvauksen Ostajalle.

Se, että tavara katsotaan kadonneeksi tai vaurioituneeksi, ei muodosta perustetta irtisanoa sopimusta Myyjän kanssa, ellei tavara ole vaurioitunut/kadonnut Myyjästä johtuvien seikkojen vuoksi. Kuljetuspalvelua koskevan reklamaation yhteydessä Tori pidättää ostohinnan kunnes kuljetusliike on tehnyt päätöksen, ja maksaa sen jälkeen päätöksen mukaisesti.

Ymmärtäisin näin, että kun mulla on (onneksi) se video kun jätän sillä oikealla Helposti-koodilla lähetyksen lokeroon ja Posti toimittaa ihan eri näköisen paketin eri koodilla ostajalle, niin minä saan täyden hinnan mutta ostaja (jos ei ole vakuutusta ottanut) saa sen /kg korvauksen.

Miten tuo määritellään jos se paketti on sieltä xx2-luukusta hävinnyt? Jaa-a... Kun ei Posti sitä ole punninnut.

Mutta vituttaa myös sen ostajan puolesta, että hän käytännössä joutuu (mikäli siihen suostuu) kiikuttamaan Postin väärin jakaman paketin Postiin ja toivomaan että Posti löytää tuon minun alkuperäisen paketin perille.

Viimeksi muokattu:
Tässähän on se riski että järjestelmä voi vapauttaa tuon lokeron toiselle asiakkaalle, niinkuin minulle ilmeisesti kävi.
Toki siellä on kamerat, mutta mitenhän paljon poliisilla (tai varsinkaan Postilla) on resurssia käyttää aikaa tälläsen selvittämiseen. Enkä kyllä edes tiedä onko logistiikassa paketin häviäminen rikos(?)

Itselle ei tullut mieleenkään että nappaisin sen pehmeän (oletetusti) Vinted paketin mukaan, mutta käytännössä joku epärehellisempi olisi saanut tuolla ilmaiset vaatteet ja paketin perille. Tai sinun tapauksessasi ilmaisen 1000€ näytönohjaimen :tup:
Jos ottaa erehdyksen kautta haltuunsa saaman paketin eikä ryhdy kohtuullisessa ajassa toimiin paketin palauttamiseksi, syyllistyy kavallukseen. Jos esimerkiksi tarjoaa tavaraa myyntiin, rikos toteutuu jo silloin.

Jos ottaa erehdyksen kautta haltuunsa saaman paketin eikä ryhdy kohtuullisessa ajassa toimiin paketin palauttamiseksi, syyllistyy kavallukseen. Jos esimerkiksi tarjoaa tavaraa myyntiin, rikos toteutuu jo silloin.
Totta, hyvä pointti.

Mutta kun Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset ketjua lukee, niin selviää että saa aika monta Postin pakettia nyysiä, että syyttäjä/poliisi pistää tikkua ristiin asian eteen. Ainakin yksityishenkilöiden välisessä kaupassa (valitettavasti)

Tästähän oli uutisissakin joku aika sitten juttua ja siellä sanottiin, että jos siellä lokerossa on jo jonkun paketti niin älä mene laittamaan toista sinne.

Tästähän oli uutisissakin joku aika sitten juttua ja siellä sanottiin, että jos siellä lokerossa on jo jonkun paketti niin älä mene laittamaan toista sinne.
Niin taisi olla (linkkiä en löydä), mutta olisikohan sitten kuitenkin oikeampi tapa juuri se, että laitat oman pakettisi sinne?
-> Seuraavaksi laatikkoa ei avaa yksikään kuluttaja, vaan sen PITÄISI avata postin työntekijä, jonka PITÄISi osata käsitellä molemmat paketit oikein.
Tuosta periaattessa pitäisi olla vain 1 mahdollinen ongelma. Se että noudettavissa ollut paketti voi joutua uudelleen lajittelun kautta takaisin noudettavaksi samaan automaattiin.

Vaihtoehto 2: alat soittelemaan maksulliseen palvelunumeroon (joskin vain pvm, mutta silti) ja selvittelemään, mitä nyt pitäisi tehdä. Kenen paketti on sinun lokerossa, miksi se on siellä ja mihin saat oman pakettisi laitettua. Ja sittenkin kaikenhuipuksi seuraa tilanne kuten @Herbert:llä, eli väärä vastaanottaja saa kuitenkin väärän paketin

Aivan uskomaton lähtökohta Postilta, että vastuutetaan palvelun käyttäjät toimimaan Postin apulaisina ilman palkkaa. Posti on kuitenkin se joka tekee rahaa ja heillä on huolellisuusvelvoite lähetysten toimittamisesta sekä vielä vastuu säilyttää postisalaisuuskin.

Edit: ainakin yksi linkki artikkeliin pakettisekoiluista: Postin toiminnasta löytyi ”porsaanreikä”, joka mahdollistaa paketin päätymisen väärälle henkilölle

Viimeksi muokattu:
Niin taisi olla (linkkiä en löydä), mutta olisikohan sitten kuitenkin oikeampi tapa juuri se, että laitat oman pakettisi sinne?
-> Seuraavaksi laatikkoa ei avaa yksikään kuluttaja, vaan sen PITÄISI avata postin työntekijä, jonka PITÄISi osata käsitellä molemmat paketit oikein.
Tuosta periaattessa pitäisi olla vain 1 mahdollinen ongelma. Se että noudettavissa ollut paketti voi joutua uudelleen lajittelun kautta takaisin noudettavaksi samaan automaattiin.

Vaihtoehto 2: alat soittelemaan maksulliseen palvelunumeroon (joskin vain pvm, mutta silti) ja selvittelemään, mitä nyt pitäisi tehdä. Kenen paketti on sinun lokerossa, miksi se on siellä ja mihin saat oman pakettisi laitettua. Ja sittenkin kaikenhuipuksi seuraa tilanne kuten @Herbert:llä, eli väärä vastaanottaja saa kuitenkin väärän paketin

Aivan uskomaton lähtökohta Postilta, että vastuutetaan palvelun käyttäjät toimimaan Postin apulaisina ilman palkkaa. Posti on kuitenkin se joka tekee rahaa ja heillä on huolellisuusvelvoite lähetysten toimittamisesta sekä vielä vastuu säilyttää postisalaisuuskin.

Edit: ainakin yksi linkki artikkeliin pakettisekoiluista: Postin toiminnasta löytyi ”porsaanreikä”, joka mahdollistaa paketin päätymisen väärälle henkilölle
Olin kuvitellut, että Posti käyttäisi ensisijaisesti pakettiin kirjoitettua Helposti-koodia määrittäessään, mikä lähetys on kyseessä. Herbertin tapauksessa vaikuttii taas siltä, että lokero oli ensisijainen eikä Helposti-koodilla ei ollut merkitystä. Koodithan eivät todennäköisesti olleet samat.

Jos nyt kaksi lähetystä päätyykin samaan lokeroon, vieköhän Posti molemmat niiden lähetystietojen mukaan, joilla lokero viimeksi varattiin.

Olin kuvitellut, että Posti käyttäisi ensisijaisesti pakettiin kirjoitettua Helposti-koodia määrittäessään, mikä lähetys on kyseessä. Herbertin tapauksessa vaikuttii taas siltä, että lokero oli ensisijainen eikä Helposti-koodilla ei ollut merkitystä. Koodithan eivät todennäköisesti olleet samat.

Koodit eivät 100% varmuudella olleet samat, edes se ensimmäinen numero ei ollut sama.

Toisessa oli pelkkä helposti koodi (siinä minkä vastaanottaja sai)

Minun paketissa oli minun yhteystiedot vasemmassa ylhäällä ja vastaanottajan nimi (Suhteellisen isolla fontilla tulostin) ja sitten se Helposti-koodi siinä alla, myös suhteellisen isolla fontilla.
Tulostan aina sen että varmistan ettei tulisi sekaannuksia, noh näemmä turhaan tulostelen.

Tosiaan kuriiri kun on sen xx1 luukun avannut niin ei ole edes nanosekunttia käyttänyt siihen että tarkistaisi sen koodin. Hän on lätkäissyt vain siihen paketin perseeseen suoraan sen GAxxxxxxFI koodin ja "on de road" paketille.
Sijainnin tiedän siitä että ostaja lähetti aika paljonkin kuvia tästä paketista jonka sai ja se mihin se tarra oli lyöty on juuri ensimmäinen kohta kun posteljooni sen luukun avannut joka näkyy.

Se on siis näemmä lähtökohtaisesti oletus, että kun varaat automaatin ja siihen ei varmaankaan sitten tarvitse mitään kirjoitella, kun se lyödään ihan satunnaisesti se tarra siihen kiinni. Oli paketti sitten ihan mikä tahansa. :asif:

Tätä se Postikin ehdotti, mutta ei edes vastaan sanonut kun totesin että jos se aiempi kuriiri ei ole sitä aiempaa Vinted pakettia sieltä napannut matkaan, niin siinähän on se riski että hän sekoittaa ne. Eli se aiempi paketti menee minun vastaanottajalle ja minun kiintolevyt menee sille pehmeää pakettia odottavalle. Tai sitten molemmat menee samaan osoitteeseen.

Näin jälkiviisaana koen että intuitio saatoi olla oikea, millään pahalla tätä kuriiria kohtaan. :thumbsup: Enkä nyt väitä, että se olisi sen yksittäisen kuriirin henkilökohtainen syy, sanoisin että tuo Postin koko systeemi on mätä kun tälläisiä voi edes teoreettisesti sattua. Toki kaikille virheitä sattuu jne. Mutta se että yksittäinen virhe/virheet voi johtaa tälläiseen sotkuun, on kyllä Postin vika.

Nimittäin puhelimessa vielä kertoi, että se xx1 lokeron pitäisi kuriirin tyhjentää ja toimittaa oikein eteenpäin se Vinted paketti.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 287
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom