Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
523
Veikkaisin että lähettäjä on jotenkin kämmäillyt osoitetiedot sikinsokin sekaisin. Itselläkin joku paketti meni osoiteselvitykseen kun joku ulkomainen lähettäjä oli laittanut kaikki maat, paikkakunnat sun muut epäloogiseen järjestykseen tyyliin:

123 Kadunnimi
Sukunimi, Etunimi
FINLAND, 12345
Paikkakunta

vaikka olisi pitänyt olla:

Etunimi Sukunimi
Kadunnimi 123
12345 Paikkakunta
FINLAND

Ja tuosta epäjärjestyksestä ilmeisesti automaattinen lajittelu oli seonnut ja pistänyt paketin osoiteselvitykseen. Ja vastaavasti Matkahuollon järjestelmäkin sekosi eikä osannut tekstaria lähettää paketin saapumisesta kun puhelinnumero oli tiedoissa joskus kahteen kertaan.
Kyllä ainakin tilausvahvistuksen mukaan olisi pitänyt olla ihan oikeanlainen osoite, Postnordilla tilasin toisen paketin Samsungilta ja se tuli kyllä ihan oikein ja ajallaan. Toki Samsung itsekin sekoilee vähän väliä, totuus selviää varmaan jos ja kun tuo paketti saapuu.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 056
paketti menee ennalta valittuun noutopisteeseen ja kaikki laput on tulostettuna valmiina paketissa? Ymmärtäisin jos olisi yksityiseltä ja käsinkirjoitettu osoitelappu mutta eiköhän Samsungin kokoinen yritys osaa paketteja lähettää.
Pieni realismi ja liiketaloudellinen ajattelu auttaa, eihän Postilla ole mitään intressiä tuhlata automaatiota tai ihmistyötä enenpää kuin on tarpeen, syynä on joku virhe todennäköisesti lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa. Eihän pakettien osoitekortteja ihminen nykyaikana lue käytännössä kuin virhe- ja selvitystilanteissa.

Lähetys kipataan lahittelukoneeseen, laite lukee viivakoodit, hakee tietokannasta sille kuuluvat tiedot ja suorittaa lajittelun sen perusteella, eli pudottaa lähetyksen pois koneelta oikealle luisulle tai jopa rullakkoon/häkkiin suoraan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
523
Pieni realismi ja liiketaloudellinen ajattelu auttaa, eihän Postilla ole mitään intressiä tuhlata automaatiota tai ihmistyötä enenpää kuin on tarpeen, syynä on joku virhe todennäköisesti lähetyksen sähköisessä EDI-tiedossa. Eihän pakettien osoitekortteja ihminen nykyaikana lue käytännössä kuin virhe- ja selvitystilanteissa.

Lähetys kipataan lahittelukoneeseen, laite lukee viivakoodit, hakee tietokannasta sille kuuluvat tiedot ja suorittaa lajittelun sen perusteella, eli pudottaa lähetyksen pois koneelta oikealle luisulle tai jopa rullakkoon/häkkiin suoraan.
MPH:n puolella oli muillakin samaa ongelmaa ollut Samsungin lähetyksessä eli "puutteelliset lähetystiedot", eiköhän tämä mene sitten Samsungin piikkiin eikä Postin, pahoittelut Postille väärästä syytöksestä.

Edit: Vahvaa suorittamista Samsungilta jälleen kerran
Posti.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 847
MPH:n puolella oli muillakin samaa ongelmaa ollut Samsungin lähetyksessä eli "puutteelliset lähetystiedot", eiköhän tämä mene sitten Samsungin piikkiin eikä Postin, pahoittelut Postille väärästä syytöksestä.
Juu, jotkut firmat tuntuvat välillä lätkivän noita tietoja ties mihin kenttiin sähköisissä tiedoissa eikä kone voi ymmärtää jos vaikka katuosoitteen tilalla on tilaajan nimi tms. Ja joidenkin firmojen järjestelmissä ainakin ennen oli ongelmia jos oli ä tai ö jossain kohti teksitä, ilmeisesti jonkun merkistömuunnoksen jälkeen lopputulos oli "siansaksaa", tyyliin joku nimi "Jääskeläinen" muuttui vaikkapa muotoon "J%C3%A4%C3%A4skel%C3%A4inen" tms. Omassa sukunimessäkin on ä-kirjain ja ulkomailta tilatessa suosiolla korvaan sen a-kirjaimella juuri tuon takia.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 056
Todennäköisesti EDI -tiedot puuttuvat kokonaan ja se on sopimusehtojen mukainen välttämättömyys. Tietysti logistiikkayrityksillä on tarjolla myös palvelu jossa lähetykset saadaan korjattua mutta eiköhän lähettäjä halua itse korjata erheensä. Voihan olla että tiedonvälityksessä ollut virhe mikä on yleistä sanomaliikenteessä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 963
Viestejä
4 321 148
Jäsenet
72 144
Uusin jäsen
Murmelihurri

Hinta.fi

Ylös Bottom