^ Vau
@Andep ! Itsekin tykkään tehdä ragukastikkeen huolella ja pitkään hauduttamalla, mutta pastaa en ole jaksanut tehdä itse. Olen ostanut kaupasta tuorelasagnelevyjä. Miten arvioisit makueron itse tehdyn tuorepastan ja kaupasta ostetun tuorepastan välillä? Onko oikeasti vörtti tehdä itse? Ainakin se hyvä puoli itse tehtynä on, että saa täsmälleen oikean kokoisia levyjä. Tekisi myös mieli kokeilla tehdä pinaattilasagnelevyjä.
Ragukastikkeeseen ei tietääkseni kuulu valkosipuli, mutta onhan se niin hemmetin hyvää, että itsekin laitan sitä.
Laitatko muuten valkokastikkeeseen juustoa? Aitoon lasagneenhan ei tehdä "juustokastiketta", vaan nimenomaan valkokastike, eli bechamel. Juustoa laitetaan toki joka kerrokseen erikseen ja niin näytit sinäkin tekevän.
Tein itse melko samanlaisella tavalla lasagnea pari päivää sitten, mutta tosiaan lasagnelevyt oli kaupasta ostettuja tuorelasagnelevyjä. Ja minä laitoin ragukastikkeeseen valkoviiniä. Tiedä sitten mikä on oikein, youtubessa näkee laitettavan välillä punaviiniä, välillä valkoviiniä. Mutta hyvää oli joka tapauksessa. Minä vähän hupsuttelin ja laitoin pintaan pikkuisen vihreää pestoa (nuo vihertävät kohdat kuvassa).