Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei huono idea.Mä tykkään enempi ihan vaan korvapuusteista.
Mut, ei ihan viel kokkausta, mut oiskos maailman halvin pannualunen? 30cm 1,5e !!!
Rustasta: Terassilaatta Borneo
paitsi et väärä, se oli tämä, mut kummassakin kuitenkin B-kirjain! ;-)
![]()
Terassilaatta Bahamas
www.rusta.com
No Lisbeth Rustan sivulla lukee: "Akasian lämmin sävy saa aikaan tyylikkään ilmeen, joka uudistaa koko ulkotilan, ja vesipohjainen pintakäsittely tekee siitä ympäristön kannalta hyvän valinnan."Ei huono idea.
Tuossa ei toivottavasti ollut mitään lakkapintaa tms. vaan ihan "puhdas" puupinta?
Joh, luin tuon myös ja samaten jäi vähän epäselväksi. Lähinnä vaan ajattelin ettei kuuman pannun pojaan jää mitään ylimääräistä, mutta näin toisen kerran ajateltuna olisit varmaan siitä jo maininnut..No Lisbeth Rustan sivulla lukee: "Akasian lämmin sävy saa aikaan tyylikkään ilmeen, joka uudistaa koko ulkotilan, ja vesipohjainen pintakäsittely tekee siitä ympäristön kannalta hyvän valinnan."
Et en ossoo sanoa mikä käsittely siinä on.
Eiliset iltaribsit
Näyttää hyvältä. Miten sä teet nuo?Taas pikagrilliribsejä airfryerissä välipalaks. Noi on kyllä herkkuja
![]()
Eipä tosin ole paljon syömistä, mutta on kyllä hyvää se vähä mitä on.
Esim näitä:Näyttää hyvältä. Miten sä teet nuo?
Sinä tosiaan tykkäät vähän palaneesta. Mutta kun olet laittanut hunajaa , niin se pinta karamellisoituu ja tulee herkkua.Taas pikagrilliribsejä airfryerissä välipalaks. Noi on kyllä herkkuja
![]()
Eipä tosin ole paljon syömistä, mutta on kyllä hyvää se vähä mitä on.
Pinnassahan se maku on. Samanlaisia ne monesti on niissä kaupoissakin missä vielä grillipiste on. Tosin kuvassa noi näyttää huomattavasti mustemmalta kuin ovat. Juuri sopiva pinta eikä todellakaan mikään hiillostettu kuten kuvasta saattaa päätellä.Sinä tosiaan tykkäät vähän palaneesta. Mutta kun olet laittanut hunajaa , niin se pinta karamellisoituu ja tulee herkkua.
Varmasti parempaa, kuin kaupan grillipisteellä. Ja pinta on sen sokerin (hunaja+soossi) takia kauniisti karamellisoitunut, mikä on parhautta. Hyvännäköisiä ovat, sori jos annoin toisen kuvan.Pinnassahan se maku on. Samanlaisia ne monesti on niissä kaupoissakin missä vielä grillipiste on. Tosin kuvassa noi näyttää huomattavasti must TVemmalta kuin ovat. Juuri sopiva pinta eikä todellakaan mikään hiillostettu kuten kuvasta saattaa päätellä.
...tai ainakin ne meistä, jotka asuu liki ja tykkää turkkilaisita pitsoista.oma ravintola pystyyn, takaan et koko IO-tekin nörttikansa tulee vakioasiakkaiks.
*hotkaisee ohimennen kitaansa ja röyhtäisee kiitoksena* Maukasta oli, saaks lisää...?

Ja kritiikin kannus.![]()
Nyt oli niin hyvää lihaa teurastajalla, että oli pakko ottaa.
![]()
Luonnollisesti halal, mutta en ostanut sen takia, vaan tämä pihvi maksoi 6€.
--
Valion pippurikerma, Lea&Perrins Worcestershire sauce, Meira ketsuppi, Coop Chili semmoisesta rouhintapurkista.
Coleslaw on majoneesi (K-menu), omenasiiderietikka (Coop), Coop Pippuri (semmoinen rouhintapurkki, tätä voi olla myös kastikkeessa), sinappi (oliko Dijon, ehkä ei), agave-siirappi (ok, se on vaan halvempi kuin hunaja), valkokaaliporkkanapurjo (Coop). jalapeno (tuore, Prisman vihannesosasto).
Mummon ranskalaiset (pussista)
Eiköhän silti ollut luokkaa 10€ annos. Ja mikään ei (tällä kertaa) ollut alennuksessa.
Halalia ei periaatteesta osteta koskaan.
Mistä oot ton microplanen ostanut? Muistaakseni mainostit tota joskus aikasemmin mut en nyt mitenkään löydä sitä postausta.
Kaikki mitä löydän myytävänä on muovivartisia mut toi puinen ja vielä leveä olisi varmaan hyvä?
Joko chez marius tai stockmann oli ostopaikka, kaksi olen tilannut kun piti hommata vaimon pojallekin. Katotaas...
Stockmannilla vain mustaksi käsitelty puu:
![]()
BLACK Microplane Black Sheep Fine -raastin |32 x 10 x 4 cm | Työvälineet | Stockmann
Osta Microplane Black Sheep Fine -raastin Stockmannilta!www.stockmann.com
![]()
BLACK Microplane Black Sheep Fine -raastin |32 x 10 x 4 cm | Työvälineet | Stockmann
Osta Microplane Black Sheep Fine -raastin Stockmannilta!
www.stockmann.com![]()
Halalia ei periaatteesta osteta koskaan.
Aatteellinen typeryys kai, mutta omatunto ei salli syödä uskonnon täheden kiduttamalla lopetettuja eläimiä.Miksei? Itse ainakin ostan, kun siten kuitenkin saa hyvää lihaa lähes puolet halvemmalla kuin heikompilaatuista saisi ketjukaupoista. Ihan mielenkiinnosta tuli mieleen kysymys, että onko tuohon jokin muukin perusteltu syy kuin joku pelkkä aatteellinen typeryys?
Miten tämä ketjukauppojen lihojen "heikkolaatuisuus" on mitattu ja varmennettu, vai onko kyseessä mielikuva siitä, että halal-liha olisi jotenkin tuoreempaa ja hygienisemmin säilytettyä koko ketjun aikana ruhon taposta myyntiin saakka?Miksei? Itse ainakin ostan, kun siten kuitenkin saa hyvää lihaa lähes puolet halvemmalla kuin heikompilaatuista saisi ketjukaupoista. Ihan mielenkiinnosta tuli mieleen kysymys, että onko tuohon jokin muukin perusteltu syy kuin joku pelkkä aatteellinen typeryys?
Noh kyl toi kuite taitaa Suomessaki ihan lakien mukaan mennä eli eläin on kyl tainnutettu ennen kaulan auki viiltämistä. Tää siis, jos ihan "legitissä" kaupassa haluaa lihaa myydä. Että kun ostaa lihansa kaupasta, nii eiköhä se ole ihan lakien mukaan teurastettukkin ilman eläinrääkkäystä.Aatteellinen typeryys kai, mutta omatunto ei salli syödä uskonnon täheden kiduttamalla lopetettuja eläimiä.
Miten tämä ketjukauppojen lihojen "heikkolaatuisuus" on mitattu ja varmennettu, vai onko kyseessä mielikuva siitä, että halal-liha olisi jotenkin tuoreempaa ja hygienisemmin säilytettyä koko ketjun aikana ruhon taposta myyntiin saakka?
Aatteellinen typeryys kai, mutta omatunto ei salli syödä uskonnon täheden kiduttamalla lopetettuja eläimiä.
Teoriassa ainakin noin, mutta mä jotenkinkin luulen että käytännössä ei mee noin. Tainnutus pitää nimittäin tehdä samaan aikaan kaulan leikkaamisen kanssa, ei ennemmin eikä myöhemmin. Ja koska kyse on uskonnollisesta teosta niin jollei valvojaa/eläinlääkäriä ole paikalla niin vähän veikkaan että saattaa usein tainnutus unohtua..Noh kyl toi kuite taitaa Suomessaki ihan lakien mukaan mennä eli eläin on kyl tainnutettu ennen kaulan auki viiltämistä. Tää siis, jos ihan "legitissä" kaupassa haluaa lihaa myydä.
Eläimen lopetus pitää tehdä eettisesti ja kivuttomasti. Ei vartavasten kiduttamalla.Ahaa, et siis asu ainakaan EU-alueella. Se selittää asian. Eipä tosin niitä muitakaan pihvilihoja täällä Euroopassa leikata vasta eläimen luonnollisen kuoleman jälkeen, jos niin olet kuvitellut.
Eläimen lopetus pitää tehdä eettisesti ja kivuttomasti. Ei vartavasten kiduttamalla.
Teoriassa ainakin noin, mutta mä jotenkinkin luulen että käytännössä ei mee noin. Tainnutus pitää nimittäin tehdä samaan aikaan kaulan leikkaamisen kanssa, ei ennemmin eikä myöhemmin. Ja koska kyse on uskonnollisesta teosta niin jollei valvojaa/eläinlääkäriä ole paikalla niin vähän veikkaan että saattaa usein tainnutus unohtua..
Saattaa olla, mutta suomen lainsäädännössä sanotaan että eläin pitää tainnuttaa ennen lopetusta. Se että toimitaan lainvastaisesti on toinen juttu, mutta halal perustuu uskontoon jolloin pitkät päästetään millekkään lainsäädännölle eillei valvoja ole aina läsnä. Näin uskaltaisin väittää.Ne omat ennakkoluulot ovat kyllä todella heikko peruste yhtään millekään....
Kaverini oli muuten aikoinaan töissä HK:lla ja hän kertoi, että eipä se teurastaminen sielläkään kiduttamatta sujunut. Vaihtoi sitten toiseen duuniin, kun ei enää halunnut katsoa, kuinka sadistit tahallisesti kiduttavat eläimiä ja saavat siitä jotain erityistä nautintoa - eikä se kiinnostanut pomojakaan edes sen vertaa, että siihen olisi koskaan puututtu. Eihän pelkkä suomalaisuus ole mikään tae siitä, että lakeja noudatettaisiin sen paremmin kuin missään muuallakaan - ainakaan silloin, kun paikalla ei ole ulkopuolista valvojaa. Täällä Suomessa silti nyt kuitenkin on olemassa teurastamista sääntelevät lait, toisin kuin ehkä jossain siellä EU:n ulkopuolella.
Herkän sielun lienee kuitenkin aina varminta kasvattaa ja tappaa itse omat pihvinsä.![]()
Aika hyvä idea!![]()
Jauhelihapihvit isoilla tomaattisiivuilla ja mozzarellaraasteella, ite kutsun näitä aina hattupihveiksi![]()
Lähiteurastaja, eli lihakauppa vai joku tuttu tila tms? Jos joku tietää Oulusta yksityisiä (karja/liha)tiloja tai muita vastaavia jotka myy lihaa niin kiinnostaisi. Mulle voi huikata vaikka yksärillä. Ostaisin mielellään lihaa (ja miksei muutakin) ilman välikäsiä kun tuntuu että se tuottaja ei oikein saa mitään. Joskus kananmunia hakenut yhdeltä tilalta mut sinne on turhan pitkä matka vain kananmunia hakemaan.Meidän lähiteurastaja on hankkinut dry age -kaapin. Olen elämäni parhaan (oman) pihvin tehnyt sen lihasta. Jos se on halal, ei ole minulta pois.
Tätä kirjoittaessa juon olutta, että en välttämättä jaa muita näkemyksiä, mutta liha on hyvää ja luokkaa -33% lähikaupan (Prisma/Cittari) hintoihin. Ei aina, mutta tänään taas oli KCM Malmi se tarjouslohi loppu..
edit: ja tuo pihvi ei ollut kypsytyskaapista, kun se oli edelleen 6€ - Dry Age-pihvit on aina 12-25€.
Itse ollaan täällä Helsingin päässä kierrelty Rekosta ostamassa toisinaan lihaa yms. Näyttäisi, että Oulun puolellakin olisi mahdollista, kun liityt ryhmään: (REKO lähiruokaryhmä Oulu | Facebook)Lähiteurastaja, eli lihakauppa vai joku tuttu tila tms? Jos joku tietää Oulusta yksityisiä (karja/liha)tiloja tai muita vastaavia jotka myy lihaa niin kiinnostaisi. Mulle voi huikata vaikka yksärillä. Ostaisin mielellään lihaa (ja miksei muutakin) ilman välikäsiä kun tuntuu että se tuottaja ei oikein saa mitään. Joskus kananmunia hakenut yhdeltä tilalta mut sinne on turhan pitkä matka vain kananmunia hakemaan.
Lähiteurastaja, eli lihakauppa vai joku tuttu tila tms? Jos joku tietää Oulusta yksityisiä (karja/liha)tiloja tai muita vastaavia jotka myy lihaa niin kiinnostaisi. Mulle voi huikata vaikka yksärillä. Ostaisin mielellään lihaa (ja miksei muutakin) ilman välikäsiä kun tuntuu että se tuottaja ei oikein saa mitään. Joskus kananmunia hakenut yhdeltä tilalta mut sinne on turhan pitkä matka vain kananmunia hakemaan.
mutta halal perustuu uskontoon jolloin pitkät päästetään millekkään lainsäädännölle eillei valvoja ole aina läsnä. Näin uskaltaisin väittää.
Ja varsinkin jos halal-liha tulee ulkomailta niin veikkaan että 99% teurastuksista tehdään uskonnon ehdoilla.
Alkaa taas vähän rönsyilemaan ja vielä omasta syystä. Ehkä jatkot parempaan säikeeseen..?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.