Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pastakone. Kaulimallakin onnistuu, mutta tuolla saa helpommin tasaisen paksuista ja haluamansa paksuista.Käytitkö pastakonetta vai ihan kaulimella nuo lasagnelevyt?
Ei ole ikinä tullut tehtyä DIY pastaa, mutta pitäisi kokeilla.
Mul tahtoo olla ongelma saada lasagnesta tarpeeksi kosteaa. Muuten se onnistuu yleensä hyvin (mauta kohdallaan ja määrä sellainen että mahtuu tohon meidän isoon vuokaan) mut en oo oikeen päässyt sisälle noihin määriin kun en yleensä hirveän tarkkaan ohjeita katso. Lasagnessa on se että jos kosteutta ei ole tarpeeksi niin pinta on sitten kuiva. Pohjastahan se yleensä pysyy oikein hyvänä eli ei se mulla siis ihan kuivaksi toki mene.Onko heittää reseptiä tai paljonko tossa on käytetty mitäkin (paljonko jauhelihaa jne). Mulla on kauheita ongelmia saada oikeen kokoista lasagnea tehtyä. Aina joku loppuu kesken tai sitten tulee semmonen ykskerroksinen räpellys Jotenki vaikee hahmottaa määriä astian koon mukaan vaikka kuinka yrittää tehdä ohjeen mukaan.
Laitathan päällimäiseksi reippaan kerroksen kastiketta ja juustoraastetta? Nuo pitää sen kosteuden. Tai onko kastike liian paksua jo valmiiksi? Tietysti myös liian kauan tai liian kuumassa uunissa paistamalla saa lasagnen kuivumaan.Mul tahtoo olla ongelma saada lasagnesta tarpeeksi kosteaa.
Mul tahtoo olla ongelma saada lasagnesta tarpeeksi kosteaa. Muuten se onnistuu yleensä hyvin (mauta kohdallaan ja määrä sellainen että mahtuu tohon meidän isoon vuokaan) mut en oo oikeen päässyt sisälle noihin määriin kun en yleensä hirveän tarkkaan ohjeita katso. Lasagnessa on se että jos kosteutta ei ole tarpeeksi niin pinta on sitten kuiva. Pohjastahan se yleensä pysyy oikein hyvänä eli ei se mulla siis ihan kuivaksi toki mene.
Pitää varmaan holvata huolella ensi kerralla nestettä lasagneen. Voi siis olla että ei oo tullu yleensä laitettua päälle tarpeeksi nestettä..joskus toki onnistunut tosi hyvinkin
Lasse lasagnesta kun pari viestiä puhetta niin ite olen useamman kerran nyt tehny lasagnen ite, mutta ilman perinteistä juustokastiketta(tässä kohtaa minut varmaan lynkataan )
Käytännössä siis perus periaate sama, mutta jauhelihan(400g) sekaan laitan mausteiden ja tomaattimurskan lisäksi tuorejuustoa paketin(onko ne nyt 200g yleensä). Vuokaan ensin soossia, esim. mozzarella juustoraastetta ja levyt päälle jne. jne. ja päälle reilusti jätän kastiketta ja juustoraastetta.
Lasagne on kyllä yks lempi ruuista, mutta tuon juustokastikkeen teko aina närästäny. Omasta mielestä lopputulos on lähes samanlainen kuin perinteinen lasagne juustokastikkeella, toki tämä on oma mielipide.
Lasagne on kyllä yks lempi ruuista, mutta tuon juustokastikkeen teko aina närästäny. Omasta mielestä lopputulos on lähes samanlainen kuin perinteinen lasagne juustokastikkeella, toki tämä on oma mielipide.
Sen juustokastikkeen voi myös ostaa purkissa. Itseänikin korpesi se kattilan kanssa sotkeminen. Ihan sama, miten huolellinen yritit olla, niin sitä juustoa on joka paikassa. Sitten saat hinkata sitä ranteet ruvilla, kun ei se juusto tahdo irrota pinnoista millään. Luovutin suosiolla ja nykyään ostan lasipurkillisen valmiina.
No enpä ole tämmöseen törmänny ennen. Saako noita siis tyyliin mistä vaan marketista?
No en ilmeisesti sitten ole ihan tohelo(pun intended ) kun näitä lukee. Samat kokemukset tuosta juustokastikkeesta itelläkin. Mutta oppia ikä kaikki, pitääpä joku kerta ottaa tuota mainittua kastiketta testiin. Pitääkö tuo kuitenki lämmittää vai voiko lusikoida suoraan purkista vuokaan?
Valkokastikkeen teosta. Maitopohjaiset jutut aina pinnoitetussa kattilassa.
Käyttäkää tätä niin ei tarvii pelkää pohjaan palamista.
Kokeile sipsien dippinä
Myös niiden kanssa erinomaisesti, mutta myös ihan normien kanssa!Voisi toimia ruissipsien kanssa?
Tätä pitääkin joskus kokeilla. Kokemusta on vaan koulun kamalasta versiosta. Aineksethan on kuitenkin hyvät.Merimiespihviä 3 vuokaa....anteeksi surkeista kuvista mutta hyvää oli silti!
Noi kylkisiivut on kyllä herkkua kun paistelee rapeaks. Sen verran kyllä sotkevaa puuhaa että ainoastaa kesällä pihalla teenTätä pitääkin joskus kokeilla. Kokemusta on vaan koulun kamalasta versiosta. Aineksethan on kuitenkin hyvät.
Laitetaas tähän vinkki helppoon ruokaan. Possun kylkiviipaleisiin mieleinen rub. Laitoin poppamiehen burges &ribs, kun oli kaapissa. Pellille ja uunissa 200 asteessa grillivastusten alla 15min, kääntö ja 5min toiselta puolelta. Talouspaperin väliin vielä hetkeks valumaan ja ei kun lautaselle. Ranskalaisethan olis tullut samalla, mutta tein nyt muusia. Huono kuva, mut otin kesken syönnin.
Noi kylkisiivut on kyllä herkkua kun paistelee rapeaks. Sen verran kyllä sotkevaa puuhaa että ainoastaa kesällä pihalla teen
Kylmälle pannulle ja antaa porista omassa rasvassa kunnon rapeaks ja taloupaperin päälle jäähtymään ja mausteeks riittää pelkkä suola. Toimii hyvin alkupalana grillailuille.
^ Vau @Andep ! Itsekin tykkään tehdä ragukastikkeen huolella ja pitkään hauduttamalla, mutta pastaa en ole jaksanut tehdä itse. Olen ostanut kaupasta tuorelasagnelevyjä. Miten arvioisit makueron itse tehdyn tuorepastan ja kaupasta ostetun tuorepastan välillä? Onko oikeasti vörtti tehdä itse? Ainakin se hyvä puoli itse tehtynä on, että saa täsmälleen oikean kokoisia levyjä. Tekisi myös mieli kokeilla tehdä pinaattilasagnelevyjä.
Ragukastikkeeseen ei tietääkseni kuulu valkosipuli, mutta onhan se niin hemmetin hyvää, että itsekin laitan sitä.
Laitatko muuten valkokastikkeeseen juustoa? Aitoon lasagneenhan ei tehdä "juustokastiketta", vaan nimenomaan valkokastike, eli bechamel. Juustoa laitetaan toki joka kerrokseen erikseen ja niin näytit sinäkin tekevän.
Tein itse melko samanlaisella tavalla lasagnea pari päivää sitten, mutta tosiaan lasagnelevyt oli kaupasta ostettuja tuorelasagnelevyjä. Ja minä laitoin ragukastikkeeseen valkoviiniä. Tiedä sitten mikä on oikein, youtubessa näkee laitettavan välillä punaviiniä, välillä valkoviiniä. Mutta hyvää oli joka tapauksessa. Minä vähän hupsuttelin ja laitoin pintaan pikkuisen vihreää pestoa (nuo vihertävät kohdat kuvassa).