Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Anjoviksesta voi tehdä parasta spagettia hyvin nopealla ja yksinkertaisella ohjeella. Teen tätä ainakin kerran kuussa:
Tuohon muutama olut kyytipojaksi niin jaksaa nukkuaParit lihapiirakat Polar juustolla ja Eetvartti Cheddar- jalapeno makkarat.
![]()
Olisi ehkä tullut liian täyteen sittenTuohon muutama olut kyytipojaksi niin jaksaa nukkua![]()
Hyvältä näyttää. Mä oon miettinyt jotain vastaavia mutta en ole saanut aikaiseksi (vielä) kokata. Olitko kuinka ohueksi nuijinyt noi fileet? Sen jälkeen täytteet sisälle ja pyöritys vain kiinni?
Ihan vaan ns normisiivuja ja sitten vaan nuijii ne lehtipihviksi, ehkä olivat luokkaa 15x15 cm ja kinkkusiivu+juustot+mausteet ja rullalle. Päälle tummaa sokeria ja vaahterasiirappia. Helppoa ja tod hyvää! Sisälämpö n 56 niin valmista.Hyvältä näyttää. Mä oon miettinyt jotain vastaavia mutta en ole saanut aikaiseksi (vielä) kokata. Olitko kuinka ohueksi nuijinyt noi fileet? Sen jälkeen täytteet sisälle ja pyöritys vain kiinni?
Parhaat poppersit tulee hiiligrillissä siten että tuoreet jalapenot (niin isokokoisia kun löytyy) puoliksi ja niistä siemenet ja siemenkodat ulos, kuitenkin niin että se kanta pysyy paikoillaan jotta pysyy täytteet paremmin sisällä. Sitten täytteeksi vaikka Philadelphia juustoa jonka sekaan oman maun mukaan vaikka aurajuustoa, cheddaria tai muuta mitä haluaa. Pekoni kääritään huolellisesti ympärille ja sitten grilliin epäsuoraan siksi aikaa että jalapeno kypsyy. Lopuksi suoralla lämmöllä hetken verran molemmin puolin että pekonista tulee rapsakkaa. Onnistuu myös uunissa siten että lopuksi vaikka grillivastuksen kanssa nuo pinnat.Vaikka ketjun nimi on "Postaa kokkauskuvia" niin ajattelin osallistua tällä kertaa ilman kuvaa. Sen verran hyvin onnistui kokkailu tänään, että on pakko jakaa tämä riemu. Kotona tulee kyllä kokkailtua yhtä sun toista, mutta en ole aikaisemmin näitä postaillut. Vaimo on gluteeniton ja jostain syystä juniorin kanssa yks päivä ruvettiin puhumaan jalapeno poppereista, siitä se ajatus sitten lähti, mistä gluteenittomia versioita. Google avuksi ja kerralla löytyi kaksi reseptiä joka vaikutti hyvältä. Tätä pääasiassa noudatin, mutta toisesta nappasin muutaman vinkin Best Ever Jalapeño Poppers Tuorejuustona käytin creme bonjour valkosipuli, raastejuustona emmental - mozzarella, korppujauhojen sekaan laitoin hieman itse tehtyä chili suolaa, jalapenot keitin jotta olisivat hieman pehmeämmät, jauhot tietenkin gluteenittomia, ohjeen kuivatus aikoja en jaksanut täysin odottaa ja pekonit paistoin ensin. Hitto vieköön, maku oli lähes kuin perus ravintolan tai kaupan versioissa. Ensin kyllä epäröin tuota reseptissä olevaa pekonia, mutta maun perusteella sitä taitaa olla eines versioissakin. Vaimo oli tyytyväinen kun ei ole n. 10 vuoteen voinut syödä popperseja kun ei mistään löydy gluteenittomia. Aikaahan noissa kyllä hetki meni, mutta kannatti. Suosittelen jos joku innostuu kokeilemaan, yllättävän helppoja oli tehdä. Ulkonäko oli lähes kuin tuossa resepti linkissä. Näitä tulemaan tekemään toistekin. Alas nämä huuhdottiin Vinho Verdellä, kuten ehkä tekstistä huomaa, Hick.
Parhaat poppersit tulee hiiligrillissä siten että tuoreet jalapenot (niin isokokoisia kun löytyy) puoliksi ja niistä siemenet ja siemenkodat ulos, kuitenkin niin että se kanta pysyy paikoillaan jotta pysyy täytteet paremmin sisällä. Sitten täytteeksi vaikka Philadelphia juustoa jonka sekaan oman maun mukaan vaikka aurajuustoa, cheddaria tai muuta mitä haluaa. Pekoni kääritään huolellisesti ympärille ja sitten grilliin epäsuoraan siksi aikaa että jalapeno kypsyy. Lopuksi suoralla lämmöllä hetken verran molemmin puolin että pekonista tulee rapsakkaa. Onnistuu myös uunissa siten että lopuksi vaikka grillivastuksen kanssa nuo pinnat.
Omaan makuun toimii paljon paremmin nämä kuin rasvakeittimessä tehdyt jauhotaikinaversiot.
Lisäksi syytä olla laadukasta pekonia, tiedän tämän kokemuksesta kun on joskus vääntänyt jonkun halpis Rainbow tai vastaavan pekonin kanssa joka on epämääräistä silppua ei voi oikein kääntää grillissä kun täytteet valuu sitten pihalle, tästä syystä myös se huolellinen kääriminen.
Oon kyllä eri mieltä. Parhaat tulee leivittämällä, täyttämällä cheddarilla ja unohtamalla pekonin. Liian rasvaisen makuista tulee pekonilla. Ihan eri tuote.Parhaat poppersit tulee hiiligrillissä siten että tuoreet jalapenot (niin isokokoisia kun löytyy) puoliksi ja niistä siemenet ja siemenkodat ulos, kuitenkin niin että se kanta pysyy paikoillaan jotta pysyy täytteet paremmin sisällä. Sitten täytteeksi vaikka Philadelphia juustoa jonka sekaan oman maun mukaan vaikka aurajuustoa, cheddaria tai muuta mitä haluaa. Pekoni kääritään huolellisesti ympärille ja sitten grilliin epäsuoraan siksi aikaa että jalapeno kypsyy. Lopuksi suoralla lämmöllä hetken verran molemmin puolin että pekonista tulee rapsakkaa. Onnistuu myös uunissa siten että lopuksi vaikka grillivastuksen kanssa nuo pinnat.
Omaan makuun toimii paljon paremmin nämä kuin rasvakeittimessä tehdyt jauhotaikinaversiot.
Cheddar on yksinään aika huono täyte kun se on melkein kuin laavaa joka polttaa suun, sekoitus kermajuuston kanssa toimii paremmin maunkin puolesta. Toki tuolleen niitä monissa ravintoloissa tarjotaan ja ikävä kyllä kun suomessa ravintolassa tilaa noita niin ne on 99.9% pakasteversioita mitä löytyy useimmista kaupoistakin pakastealtaasta. En edes tällä hetkellä tiedä ravintolaa mistä saisi itse valmistettuja, vuosia sitten Cantina West oli yksi tälläinen.Oon kyllä eri mieltä. Parhaat tulee leivittämällä, täyttämällä cheddarilla ja unohtamalla pekonin. Liian rasvaisen makuista tulee pekonilla. Ihan eri tuote.
Ihan vaan pakkaseen ja mikron kautta käyttöön. Ei koskaan ollut makuhaittoja...ja mausteet näkyy toka kuvassa.Miten saat possun säilymään niin ettei se ala maistua vanhalle lämmitettäessä?
Hyvälle näyttää. Mitä laitoit pastan sisään ja tarjoilitko jonkun kastikkeen kera? Pitää noita joku kerta kokeilla.Perus juustopekoniburger hiilillä ja Traegerissä sitten ShotgunShell:sit