Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saisko juustopalloille ohjetta?
3 kpl jalapenoja hienonnettuaSaisko juustopalloille ohjetta?
mitä ruokajuomana?
JPChenet cabernet syrahmitä ruokajuomana?![]()
Mausteet oli parsakaalille, mutta oletko koittanut puristaa sitruunasta hieman mehua päälle?Loput kuvat
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jep, sopii kalan kanssa mutta en laita lihan kanssa sitruunaa.Mausteet oli parsakaalille, mutta oletko koittanut puristaa sitruunasta hieman mehua päälle?
Koskenlaskijaa vai jotain juoksevampaa sulatejuustoa?3 kpl jalapenoja hienonnettua
200-300g sulatejuustoa
200g juustoraastetta
3-4 pkt pekonia
200 astetta 10-12 min
Tavarat kasaan. Sitten muotoillaan palloja lautaselle. Pakkaseen 45min. Kääritään pekoniin. 1-2 viipaletta per pallo että peittää, muuten juusto karkaa.
Varmaan kaikki käy. Itsellä oli valkosipuli Creme Bonjour.Koskenlaskijaa vai jotain juoksevampaa sulatejuustoa?
Creme Bonjour on sitten nykyään piimäpohjaista ja koostumus ja maku ihan erilainen kuin aikoinaan. Itse suosin toisia merkkejä.Varmaan kaikki käy. Itsellä oli valkosipuli Creme Bonjour.
Tuorejuusto ja sulatejuusto on sitten ihan eri asiat. Riippuu tietty mihin käyttää, niin molemmatkin voi sopia, mutta aina ei voi vaihtaa keskenään, kun ovat rakenteeltaan aika erilaisia.Varmaan kaikki käy. Itsellä oli valkosipuli Creme Bonjour.
S-ryhmästä löytyy Coopin sinihomejuustomuruja ja ne on yllättävän hyviä ja helppo ripotella pizzoihin sekä ruokiin.Onneksi muistit sentään ananaksen, muutoinhan tuo ei olisi edes pizza, vaan vähän normaalia maukkaampi pita-leipä.
Hyvännäköinen setti kyllä, mieli tekee vaikka hetki sitten jo söin jotain eikä ole yhtään nälkä. Ihan vaan maun puolesta. Itse tosin olen nirso sinihomejuustojen suhteen, Aura juusto on hyvää, mutta muut ovat jääneet kokeilu asteelle. Pitäisi kyllä löytää edes yksi vaihtoehto Auralle.
Aura on mulla päässyt hieman monopoli asemaan eikä se tosiaan halpaakaan ole.S-ryhmästä löytyy Coopin sinihomejuustomuruja ja ne on yllättävän hyviä ja helppo ripotella pizzoihin sekä ruokiin.
Aurajuusto on vähän yliarvostettua sekä kallista ja ehkä liian tuttu nimi jokaiselle sinihomejuustojen ystäville.
Itse en käytä leivinjauhetta enkä sokeria (vaniljasokeria kylläkin). Munia ja jauhoja käytän itse enemmän. Kannattaa laittaa se öljy/sulatettu voi leivinpaperille ja sen päälle taikina (ei siis kulhoon) sekä 1/2 tl kardemummaa mukaan!!!Tälle talvelle on tullu tehtyä melko usein pannaria. Kiinnostaisi tietää mitä reseptejä muilla on käytössä ja ymmärtää miksi juuri se. Tällä on aina tullut hyvää. Kuohkea pannukakku
![]()
Teitkö airfryerissä? Tuleeko sillä hyvä?Kinkkua, ananasta, jalapenoa, mozzarellaa ja valkosipulia.
Kävin tänään tarkoituksella kaupassa ostamassa sinihomejuustoa, mutta unohdin laittaa sitä pizzaan.
![]()
Pizzat paistetaan kiertoilmauunissa kivellä ja airfryerissa sitten muut jutut.Teitkö airfryerissä? Tuleeko sillä hyvä?
Jos tekisi pienen niin mitä luulet että onnistuisiko air fryerissä?Pizzat paistetaan kiertoilmauunissa kivellä ja airfryerissa sitten muut jutut.
Olisi ollut muutenkin mahdoton paikka saada ohutpohjaista pizzaa aikaiseksi 300g pizzapallosta pienessä airfryerissa.
Riippuu airfryeristä ja suurempi mahdollisuus on onnistua sellaisella, jossa on ylä- ja alavastus ja mielellään lämpötila pitäisi saada reilusti yli 200°C asteeseen jos mielii rapeaa pohjaa.Jos tekisi pienen niin mitä luulet että onnistuisiko air fryerissä?
Onks noi keitetty vai rasvassa (uppo)paistettu? Mua kiinnostas kokeilla noita mut tuo uppopaistaminen ei oo oikeen mun juttu, tai siitä ei ole oikein kokemusta. Sinänsä noi kevätkääryleet ja muut vastaavat olis kiva kokeilla kun voi laittaa eri juttuja sisälle ja on siten mahdollisesti aika terveellistäkin safkaa.![]()
Kevätkääryleitä (paprikaa, avokadoa, kurkkua, porkkanaa ja kanaa)
![]()
Nuo ovat ns tuoreita rullia, eli niihin laitetaan syöntivalmiit sisukset ja ne rullataan tietynlaiseen riisipaperiin, joka kostutetaan vedessä. Todella hyviä pähkinäisen dippikastikkeen kanssa:Onks noi keitetty vai rasvassa (uppo)paistettu? Mua kiinnostas kokeilla noita mut tuo uppopaistaminen ei oo oikeen mun juttu, tai siitä ei ole oikein kokemusta. Sinänsä noi kevätkääryleet ja muut vastaavat olis kiva kokeilla kun voi laittaa eri juttuja sisälle ja on siten mahdollisesti aika terveellistäkin safkaa.
Nuo ovat ns tuoreita rullia, eli niihin laitetaan syöntivalmiit sisukset ja ne rullataan tietynlaiseen riisipaperiin, joka kostutetaan vedessä. Todella hyviä pähkinäisen dippikastikkeen kanssa:
Vietnamese Peanut Sauce For Spring Rolls - Hungry Huy
Se on riisipaperia, eli käytännössä riisiä erikoisessa muodossa. Maistuu riisinuudelille ja pitää rullan sisälle laitetut ainekset kasassa. Rulla on myös helppo dipata kastikkeeseen - tarkoitus on syödä käsin.Varmaan ihan hyviä, mutta mikä hyöty tuosta kalvosta on? Maistuuko se jollekin?
Onks noi keitetty vai rasvassa (uppo)paistettu? Mua kiinnostas kokeilla noita mut tuo uppopaistaminen ei oo oikeen mun juttu, tai siitä ei ole oikein kokemusta. Sinänsä noi kevätkääryleet ja muut vastaavat olis kiva kokeilla kun voi laittaa eri juttuja sisälle ja on siten mahdollisesti aika terveellistäkin safkaa.