living_death
★ Still alive ™
Valmistin kanaa sinihomejuustokastikkeessa ja valkosipuliperunoita 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen puhunut kotona pastakoneesta....ja nyt vaimo sitten oli ostanut synttärilahjaksi minulle semmoisen! Olen nyt googlannut ohjeita jne mutta kysyn silti täältäkin ammattilaisilta lisäapuja, hyviä neuvoja tai ohjeita.Vaikka YV:nä jos kuormittaa turhaan tätä sivustoa, paitsi jos muitakin kiinnostaa sama asia.... Kiitos etukäteen!
Hieman hämäävä kuva noin ensialkuun, aivan kuin tuo lasivuoka olisi pystyasennossa tuossa allaolevan parketin päällä, oikealla puolella matala kirjahylly tms.2.8 kiloa possun kasleria (K-Supermarket Löytis tarjouksessa 10-13.4 4,95€/kg ei tietoa onko muissa K-kauppaketjun kaupoissa).
Antaa "lojua" muutama tunti maustamisen jälkeen ennenkuin laittaa uuniin,125C uuni. 6 tuntia aikaa (ei ole vielä laitettu uuniin) päälle murskattuja pippureita, marinointi & grillaus kastiketta ja rapia puoli pulloa Deroni "Sauce for meat Fresh Garlic BBQ" grilli marinaadi dippiä.
![]()
Kyytipojaksi varmaankin Jasmiiniriisiä + itämaista wokkivihannesseosta + hieman Kikkoman Teriyaki Glaze marinointi kastiketta valmistaen erikseen riisinkeittimellä (sitten lähempänä kun liha alkaa olla valmista. Hyvinkin mahdollista että lihan "marinointilientä" tulee lisättyä myös riisin sekaan tuonne keittimeen.
Hyvää ja kohtuullisen helppoa (toki vaatii viikonlopun koska vie aikaa valmistaa sekä hieman tilaa jääkaapista otaksuen ettei ole "iso mies" ja vedä kerralla naamaan).

Vinkkinä kannattaa olla aina ksantaania kaapissa niin saa hiukan viskositeettiä laskettuaAihe kun on asetettu. Curry kanaa, vähän laihempi kastike.
![]()
Vinkkinä kannattaa olla aina ksantaania kaapissa niin saa hiukan viskositeettiä laskettua![]()
Ksantaania ei tarvitse käyttää kuin ihan himppusellinen joten se ei vaikuta makuun mitenkään mutta muuttaa koostumusta nopeasti.Täytyypä sanoa, ei ole omalla kartalla tuo ksantaani aiemmin ollut. Kyllä maissitärkkelys on ajanut kaikki asiat tähän asti jos on tarve löytynyt. Onko näissä jotain isoja eroja joka voisi ajaa käyttämään ksantaania?
Pikkukaupoissa huonosti, mutta K-City/Supermarkettien ja Prismojen marjojen pakasteosastostolta yleensä löytyy.@Lionell Raparperi on mun suosikkeja. En tiiä mikä hommassa kun ei tahdo meinaa löytyä noita mistään edes pakasteena. Raparperista saa myös tehtyä hyvää piirakkaa!![]()
Näin itekkin ajattelin että pitäis löytyy isommista. Ei ainakaan viimeks Prismasta/Cittarista löytynyPikkukaupoissa huonosti, mutta K-City/Supermarkettien ja Prismojen marjojen pakasteosastostolta yleensä löytyy.
![]()

K-sovelluksesta ainakin näkee, kuuluuko raparperi kaupan valikoimaan.Näin itekkin ajattelin että pitäis löytyy isommista. Ei ainakaan viimeks Prismasta/Cittarista löytynyNoh siitä on aikaa kun viimeks tehny raparperia mieli. Vois viikonloppuna nyt kävästä tutkimassa kauppojen tarjontaa.
Tein sitten fermentoitua chilisoosia noista mun Ahjon Reaper chileistä. Tulisuus noin 400-500K SHU. Mietinnässä että jos huomenna tekis tortilloja, nyhtönautaa ja tota kastiketta.
![]()
Ei mene montaa viikkoa kun alkaa tuoretta saamaan kaupoista. Oma raparperi alkaa jo pikkuhiljaa kasvamaan.@Lionell Raparperi on mun suosikkeja. En tiiä mikä hommassa kun ei tahdo meinaa löytyä noita mistään edes pakasteena. Raparperista saa myös tehtyä hyvää piirakkaa!![]()
Saakos tuota tulisuutta oikeasti mitattua jotenkin vai perustuuko tämä arvio ko. chili-lajikkeen tulisuuteen?Tein sitten fermentoitua chilisoosia noista mun Ahjon Reaper chileistä. Tulisuus noin 400-500K SHU. Mietinnässä että jos huomenna tekis tortilloja, nyhtönautaa ja tota kastiketta.
Perustuu arvioon. Tuo on yli miljoonan scovillen chili. Jota laimensin yli kaksinkertaisesti. On tuo kastike tulisempaa ku habanero. Tiukkaa settiä. Jos semmosen arvion haluu tehdä tulisuudesta niin laimentaa chiliä niin paljon ettei poltetta tunne. Peach Bleederille aikoinaan tein tommosen testin ja sain noin 1,4 miljoonaa scovillea. On niitä tulisempiakin.Saakos tuota tulisuutta oikeasti mitattua jotenkin vai perustuuko tämä arvio ko. chili-lajikkeen tulisuuteen?
Perustuu arvioon. Tuo on yli miljoonan scovillen chili. Jota laimensin yli kaksinkertaisesti. On tuo kastike tulisempaa ku habanero. Tiukkaa settiä. Jos semmosen arvion haluu tehdä tulisuudesta niin laimentaa chiliä niin paljon ettei poltetta tunne. Peach Bleederille aikoinaan tein tommosen testin ja sain noin 1,4 miljoonaa scovillea. On niitä tulisempiakin.
Sain Peppers Lovers discon puolelta hyvii vinkkejä. Että käyttää gochujangia. Siitä sain sitten idean että käytin toiseen gochujangia ja toiseen ssamjangia (soijapapu dippi). Myös kimchikin kuulemma toimii. Tuli mukavasti makeutta ja umamia.
Noi jotkut kaupalliset kusettaa noissa. Ed Currien kaupallisessa kastikkeessa luvataan käyttävän Pepper X chiliä joka on äärimillään 2,7 miljoonaa scovillea mutta todellisuudessa ne jotka testannu kastikkeita jossa lähes kokonaan Pepper X:sää nii pettyneet tulisuuden osalta. Tulisin epävirallisin taitaa olla Primotalii.Tässä on ihan päinvastainen meno, kuin minulla.. Kaupan kastikkeissakin tehdään tätä, niin itse blendasin mukaan viimeiseen chilituotokseeni ihan punaista paprikaa. Myös sitä kevyttä punaista chiliä, mutta myös ihan paprikaa. Tuli ihan tarpeeksi tulista minulle. Tämä siis tuomaan makua, mutta myös laimentamaan sitä tulisinta chiliä siinä soossissa. Jos katsot vaikka Poppamiehen soossit, niin niissäkin on yleensä montaa chiliä ja lisäaineita, ettei ole tulisuus noin katossa.
Ja nämä siis laimennusvinkkejä. Toki gogchujang on hyvää, mutta riskinä on, että teet vaan spicy gogchujang, jossa on lisätty poltetta. Ssamjangia en ole maistanut, pitääpä koettaa joskus.
Söin pääsiäisenä vahingossa kokonaisen wiri-wirin ja se poltti suuta ihan tarpeeksi. En ole chilipää.
--
Ettei tulisi pelkää tekstiä, tässä pääsiäislammas, voisi plating olla parempi, mutta oli nälkä:
![]()
(ne vihreät klöntit on minttuhyytelöä tai alempana ruusukaalia)
Nää on just niitä kuvii, mitä en voi meidän tytöille näyttää. Ne sanois: sä oot huono iskä. Meidän lapsukaiset rakastais noita sun annoksiiTein kolme kebab-annosta ranskanperunoilla.
Dippeinä oli Auran cheddarjuustokastiketta, ketsuppia sekä majoneesia ja jotain vihreää oli myös eksynyt lautaselle.
![]()
Yks parhaimman näkösista pizzoista ikinä ja iso peukku scotch bonnetille yläkulmassa.
Harvoin täällä on kyllä kuvia, joiden ruokia ei mielellään söisi, mutta tää on kyllä sellainen. "Puuroversio" meinaa jo ajatuksena saada oksennusrefleksin liikkeelle. Mutta juu, ihan oikeassa paikassahan kuvat on ja kiva nähdä hyvin erilaisiakin annoksia. Hienoa, että edes joku pysyy suosituksen ruokavaliossa.Jos tällaisen puolen kilon satsin rouskuttaminen tuntuu vaivalloiselta ja vastenmieliselta, niin sen voi sauvasekoittimella surauttaa nopeasti lusikoitavaksi puuroksi![]()
Ai että on mehevän näköinen pannupitsa. Tuohon lasi maitoa kyytipojaksi ja bon apetit.Pannupizzaa piirakkavuoassa. Todella hyvää tuli. Sori siit valaistuksesta.
![]()
Et taida paljon sosekeittoja syödä? On erittäin maistuvaa. Vihanneksia ja juureksia vaihtelemalla saa erilaisia hyviä makuja.Harvoin täällä on kyllä kuvia, joiden ruokia ei mielellään söisi, mutta tää on kyllä sellainen. "Puuroversio" meinaa jo ajatuksena saada oksennusrefleksin liikkeelle. Mutta juu, ihan oikeassa paikassahan kuvat on ja kiva nähdä hyvin erilaisiakin annoksia. Hienoa, että edes joku pysyy suosituksen ruokavaliossa.![]()
Mitä tossa sopassa lilluu?Eilen tomaattikeittoa
![]()
Tänään nahcopeltiä
![]()
Mitä tossa sopassa lilluu?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.