Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Siis toimihan se Vikendi loistavasti testillä jo aiemmin ennen julkasua.. Sitten kun iskivät sen liveen niin olikin aivan jäätävä tökkiminen. Toivottovasti uusi patchi ei oo samanlainen.
 
Eikun ihan oikeasti, erottuvatko hahmot ympäristöstä joillain asetuksilla toisia paremmin? Itselle tuottaa vaikeuksia huomata viidenkymmenen metrin päässä aukealla varjossa seisovaa kaveria, jos ääriviiva piirtyy maata/heinikkoa vasten. Toiset tuntuvat kesken pään kääntämisen bongaavan paljaalla silmällä kypärän jostain kivenkolosta laakson toiselta puolelta tuosta vaan.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Itsellä vähän sama fiilis usin erit. Sanhokissa. Kuolema korjaa niin, ettei edes ehdi nähdä kaveria. Mitään suuliekkejä ei näy, joten sniperbattletkin hankalia, jos et kaveria ensin näy. Äänillä voi suurinpiirtein suunnan sanoa, mutta ei siinä kauheasti ole aikaa kurkistella, jos vihulla on esim. Kar.
 
Eikun ihan oikeasti, erottuvatko hahmot ympäristöstä joillain asetuksilla toisia paremmin?
...
Tuolleen ne valvotuissa turnauksissa vetelee. Jos ympyrä on pieni tai on epäilys että lähellä on ukkeli niin luotia vain menemään vähänki mustempaan kohtaan. Kaymind, pr0phie ja WackyJacky tekee nuin striimeissään ja PUBG:in alkuaikoina epäilin että jotain vilunkia on pakko olla, mutta tyypit vetelee tosiaan valvotuissa LAN-turnauksissa samallalailla.

Voi tuossa tietty olla tyypillä joku huijaus käytössä, epäselvissä tilanteissa ruukaan katsoa replaystä miten jannu on pelannu alkumatsin. Kannattaa ottaa huomioon että juoksu kuuluu hiljaisesti yli 50m päähän nykyään.
EDIT: Jos auton kyydissä peliä ei tarvitse pistää mutelle on äänet liian hiljaisella.
 
Piti vissiin alunperin tulla tulevana yönä, mutta on siirretty to-aamuyölle.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Stutterointia ei ole sen enempää kuin muissakaan kentissä.

Stutterointia on itsellänikin joka kartassa, mutta Vikendissä sitä on paljon enemmän ja se on paljon pahempaa laatua. Toivon että tuo uusi pätsi korjaa pahimmat stutteroinnit.
 
Huomenaamulla päivittyy normiservereille uusi pätsi. Onkohan testiservut pelattavissa päivityksen ajan?
 
Huomenaamulla päivittyy normiservereille uusi pätsi. Onkohan testiservut pelattavissa päivityksen ajan?

Itse itselleni vastaten: oli test server käytössä.

Huomasin tänään savussa seistessäni ja siellä ampuessani, että näytön keskelle tulee VSync-tyylistä ruudun jakavaa viivaa, vaikka VSync ei pitäisi olla käytössä ja GSync on käytössä. Onko tämä ihan normaalia vai onko mulla asetukset jotenkin päin persausta?

Tässä vielä patch report päivityksestä #25.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
näytön keskelle tulee VSync-tyylistä ruudun jakavaa viivaa
Eikö ne viivat, eli tearing, tulee juurikin silloin kun v-sync ei ole käytössä.
G-syncin toki pitäisi tuo hoitaa, olettaen että FPS pysyy näytön virkistystaajuus -skaalan sisällä.
Ilmeisesti näin ei tosin ole....

G-sync päälläkin voi esiintyä tearingia, vaikka ollaan g-sync "alueella".
G-syncin kanssa tulisi käyttää v-syncciä, tosin erotuksella että enabloi sen Nvidian paneelista eikä muualta. Lisää aiheesta: How to Use G-Sync Properly! : nvidia
G-syncin hoitamana v-syncin ei pitäisi ilmeisesti lisätä input lagia, koska asetat vielä lisäksi FPS limitin 2-3 fps alle näytön virkistystaajuuden. Eli v-synciä ei varsinaisesti ikinä oteta käyttöön.
Ilmeisesti se v-sync aktivoi jotain siinä g-sync moduulissa, joten siten se päällä vaikka FPS limit takaa ettei mennä v-syncin alueelle.

Ainakin näin netti kertoo.

"Using vsync off with g-sync disables a quite important frame time variance compensation feature in the g-sync module, which is why it's not recommended to do it unless you really want an uncapped frame rate. Note that enabling vsync does NOT incur any input lag penalty with g-sync if your max refresh isn't reached. It just ensures frame time variance compensation is active so that you don't get tearing at the top of bottom of the screen when FPS is fluctuating too much. Without vsync enabled, g-sync doesn't try to hide the tear line."​

https://forums.geforce.com/default/topic/1002056/understanding-how-g-sync-and-v-sync-work-together/

Lisätietoa: Blur Busters Forums
 
Kyl mulla toimii ainaki paremmi nyt vikendi patchin jälkeen. Ei ainakaan niin isoja fps droppeja ole tullut
 
Piirtoetäisyyksiä on kaiketi lyhennetty? Itsellä ultralla selkeästi myöhemmin piirtyy rakennukset hypätessä. Ei siis muuttunut tällä päivityksellä mutta ei siitä kauan ole.
 
Nyt taisi tulla yksi cheatergay taas vastaan. Mua ei näy ruudulla, niin kaveri vaihtaa jo aseen valmiiksi ja sitten on muka vilkuilevinaan ympärilleen. Sitten raudoilla ensin päähän ja toinen heinikon läpi vielä perään.

Statsit myös suht kova ja solossa esim. headshot-% yli 60. Harkittuja laukauksia. :lol:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämäkin päättyi onnellisesti.

upload_2019-2-1_4-59-20.png
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin tänään savussa seistessäni ja siellä ampuessani, että näytön keskelle tulee VSync-tyylistä ruudun jakavaa viivaa, vaikka VSync ei pitäisi olla käytössä ja GSync on käytössä. Onko tämä ihan normaalia vai onko mulla asetukset jotenkin päin persausta?

V-sync pitää olla g-syncin kanssa myös käytössä ajureista.
 
Ostin tähän Steam koodin kokeilumielessä, vaikka vähän oli epäily että toimiikohan omalla vanhalla koneella ollenkaan. Yllätys oli suuri kun peli oli kuin olikin "pelattava" 1080p resolla kaikki grafiikka-asetukset "low" asennossa. FPS jotain 25-40 välillä.

Kokoonpano on Q6600 @ 3.0 Ghz, 8 Gb DDR2-667, GTX 750 Ti, SSD ja Windows 10 Home.

Jos vaihtaisi prossun, emon ja muistit noin alkuun esim. Ryzen5 1500X, joku B350 emo ja DDR4-2400 muistit? Rajoittaako GTX 750 Ti pahasti noilla osilla vai meneekö näyttis vaihtoon myös?
 
Ostin tähän Steam koodin kokeilumielessä, vaikka vähän oli epäily että toimiikohan omalla vanhalla koneella ollenkaan. Yllätys oli suuri kun peli oli kuin olikin "pelattava" 1080p resolla kaikki grafiikka-asetukset "low" asennossa. FPS jotain 25-40 välillä.

Kokoonpano on Q6600 @ 3.0 Ghz, 8 Gb DDR2-667, GTX 750 Ti, SSD ja Windows 10 Home.

Jos vaihtaisi prossun, emon ja muistit noin alkuun esim. Ryzen5 1500X, joku B350 emo ja DDR4-2400 muistit? Rajoittaako GTX 750 Ti pahasti noilla osilla vai meneekö näyttis vaihtoon myös?
Näyttäisi rajoittaa pahasti. En ostaisi tolla näyttiksellä yllämainitsemaasi settiä.
 
Ostin tähän Steam koodin kokeilumielessä, vaikka vähän oli epäily että toimiikohan omalla vanhalla koneella ollenkaan. Yllätys oli suuri kun peli oli kuin olikin "pelattava" 1080p resolla kaikki grafiikka-asetukset "low" asennossa. FPS jotain 25-40 välillä.

Kokoonpano on Q6600 @ 3.0 Ghz, 8 Gb DDR2-667, GTX 750 Ti, SSD ja Windows 10 Home.

Jos vaihtaisi prossun, emon ja muistit noin alkuun esim. Ryzen5 1500X, joku B350 emo ja DDR4-2400 muistit? Rajoittaako GTX 750 Ti pahasti noilla osilla vai meneekö näyttis vaihtoon myös?
Kokeile ostaa ensin parempi näyttis. Mieti sitten vasta Ryzen settiä. GTX 750TI on melkoinen pullonkaula.
 
Juu, käytetty gtx 1060(6gb) voisi olla aika kova, sillä pyörittää 1440p very low:lla jotain 80-100fps. Toki tuo sitten vaatii jotain prossultakin. Jos näyttö on 1080p 60Hz niin selviää tietysti hitaammallakin kortilla.
 
Voi voi.. Eipä toi päivitys taaskaan peliä parempaan suuntaan vienyt. Päinvastoin jäätävää tahmaa ja nykimistä.. Oli sit vikendi tai erangel..

Jännä sinänsä et solo paljon parempi ku duo.
 
En tiedä johtuuko viimeisimmästä pätsistä vai mistä, mutta pitkän kaatuilemattoman ajanjakson jälkeen nyt on alkanut kaatumaan vähintään kerran per muutaman tunnin pelisessio, etenkin alt-tabatessa. Kuva jää ruutuun, äänet kuuluu, alt-tabia hinkkaamalla näkee avoimet ikkunat ja ctrl-alt-delillä ilmestyy valikko, mutta mihinkään muuhun ei reagoi. Pakko kirjautua väkisin ulos Windowsista ja käynnistää Steam ja PUBG uudestaan.
 
En tiedä johtuuko viimeisimmästä pätsistä vai mistä, mutta pitkän kaatuilemattoman ajanjakson jälkeen nyt on alkanut kaatumaan vähintään kerran per muutaman tunnin pelisessio, etenkin alt-tabatessa. Kuva jää ruutuun, äänet kuuluu, alt-tabia hinkkaamalla näkee avoimet ikkunat ja ctrl-alt-delillä ilmestyy valikko, mutta mihinkään muuhun ei reagoi. Pakko kirjautua väkisin ulos Windowsista ja käynnistää Steam ja PUBG uudestaan.

Todennäköisesti johtuu uusimmasta pätsistä. Ainakin täällä alko tekemään tuota samaa tuon uusimman pätsin jälkeen. Ei tee usein mutta sillon tällöin on tehnyt.
 
Vituttaa ku joka päivityksessä peli menee huonompaan suuntaan vaikka pitäis olla päivitys sulavempaan jne.. :beye:

On kyllä siltikin oikeastaan ainut peli mitä tulee pelattua.
 
Mulle ei oo tullu yhtään kertaa sitä yö vikendiä liven puolella. Ja varmaan noin 20 peliä vikendiä takana niin ei ole tullut. Muilla sama?
 
Mulle ei oo tullu yhtään kertaa sitä yö vikendiä liven puolella. Ja varmaan noin 20 peliä vikendiä takana niin ei ole tullut. Muilla sama?

Eilen 11 peliä quick joinia (FPP squads).

5 Vikendi (1 yö)
5 Miramar (tyyliin 3-4 auringonlasku)
1 Sanhok
0 Erangel
 
Itsekkin aina pelaan quick joinin kautta yleensä. Mutta ei tullut quick joinin kautta eikä vaikka haki pelkkää vikendiä. Pelkkää normi versiota tuli vaan siitä vikendistä.
 
Itsehän pelasin jonkun 5-6 matsia eilen Vikendiä ja pari kertaa tuli yösetit :D
 
Juuh, ehkä joka viides Vikendi oli yö eli kerran pääsi näkemään.
 
Tämän päivityksen ikävin uusi bugi on se kun loppumatsista kaikkien fps laskee kymppiin ja peli tulee viiveellä kymmenen sekuntia. Ekan kerran tuli Sanhokin loppuympyröissä ja kaveri kuoli sen takia, toisen kerran Vikendissä ja sen takia kuoli 2 kaveria.
 
Eipä tossa yö vikendissä mitään ihmeellistä.. Jäätävän kova humina vaan. Mites se lumimotskari.. Eipä oo näkyny?
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


FPS:stä riippuu sekä aseen tehokkuus että rekyyli, hienoa purkkakoodia.
 
onko pc:n puolella vikendissä ongelmana kartan läpi tippumiset? xboxilla on nyt 10 pelissä kahdessa tullut tiputtua kartan läpi ajoneuvon kanssa. Huvittavaa sinänsä että tuota tippumista ei ole saatu poistettua, mutta ukko saadaan kyllä poistettua kartan alapuolelta, ettei vaan voita peliä sieltä käsin :lol::D
 
onko pc:n puolella vikendissä ongelmana kartan läpi tippumiset? xboxilla on nyt 10 pelissä kahdessa tullut tiputtua kartan läpi ajoneuvon kanssa. Huvittavaa sinänsä että tuota tippumista ei ole saatu poistettua, mutta ukko saadaan kyllä poistettua kartan alapuolelta, ettei vaan voita peliä sieltä käsin :lol::D
Omalla kohdalla ei ainakaan ole pc:llä tullut vastaan tämmöistä ongelmaa.
 
Ei stutteroi eikä lagita enään, uskoakseni se oli toi net framework? en tiedä mutta sen kone latas ja asensi ja sen jälkeen yllätykseksi pubgi on toiminut sulavasti :wtf::jd:. voisko se olla että se oli se korjaus, mitään muuta fixiä tai muutosta ei ole tämän päivän aikana tapahtunut.
 
Vaikka kohtalaisesti tullut tunteja Vikendillekin niin tässä vasta tuli tuo luola löydettyä. Bonuksena wtf fiilis, kun haulikolla siis ihan erän alussa menin parin hepun perässä sinne ja luolan perällä tulee vastaan Groza&M249 level3&3 -varustautunu vihu. En osannu odottaa, että olisivat noita laatikoita kiinteästikin laittaneet. :)
 
Vaikka kohtalaisesti tullut tunteja Vikendillekin niin tässä vasta tuli tuo luola löydettyä. Bonuksena wtf fiilis, kun haulikolla siis ihan erän alussa menin parin hepun perässä sinne ja luolan perällä tulee vastaan Groza&M249 level3&3 -varustautunu vihu. En osannu odottaa, että olisivat noita laatikoita kiinteästikin laittaneet. :)

Pidän tätä uuden mapin uskomattoman huonona ideana. Pitää tuhota jotain random kiviä päin ajamalla, jotta luolaan pääsee. Sinne sitten tippuu aina joku 20+ tyyppiä ihan tohinoissaan, jos se on lähelläkään lentorataa.

Ei tunnu kovin fiksuilta nämä mapinrakentajat, kun yrittävät tehdä aukeasta kentästä SMG-mappia ja sitten tunkevat tämmöistä pelleilyä. Vielä kun pelissä ei toimi äänet lainkaan korkeussuunnassa, joten luolan päällä kävellessä kuulet viholliset kuin ne olisivat vieressäsi. :facepalm:
 
Kuinka moni täällä pitää vaultia ja jumpia eri namiskoilla? Onko suurta hyötyä?
 
Kuinka moni täällä pitää vaultia ja jumpia eri namiskoilla? Onko suurta hyötyä?

Kyllä, ja on hyötyä.

En enää hypi turhana ikkunan/muun vaultattavan edessä kun pitäisi vaultata. Matalien esteiden yli hyppääminen on nopeampaa kuin vaulttaaminen. En vahingossa vaulttaa, kun haluan kurkata muurin yli hypäten.

Minulla hyppy on Space ja vault on V. Samoin minulla on ADS/se toinen aimi kahdessa eri napeissa, ja molemmat on holdina. Tosin käytän lähinnä ADS:ää.
 
Sama täällä. Vaultti on pindattu itelläkin V kirjaimeen. Suosittelen laittamaan erikseen vaultin tosiaan.
 
Milloin ne mahtaa saada Vikendin toimimaan kunnolla eikä noita FPS droppeja tulis niin runsaasti. Onko kenelläkään mitää tietoa tästä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 337
Viestejä
4 927 267
Jäsenet
79 344
Uusin jäsen
JorgeBiu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom