Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Vähän pahalta näyttää uusi pätsi omaan makuun. Ekassa matsissa ammuttiin phase 2:n aikana kolme flarea läheltä. Phase 3:ssa itellä oli täydet kolmosen kamat, ghillie, täysin tuunatut AUG ja SLR, 15 boostia, reppu täynnä nadeja ja yksi ylimääräinen flare. Top kybässä näin kolme tyyppiä kolmosen kamoissa ja yhden ghillien.
 
Shit... jos tollasta tulee olee joka pelissä nii joo ei kyllä o enää mitään järkee.
 
Mjoo, kolmen Sanhok-matsin aikana näin ja kuulin kahdeksan flarea ilmassa ja loottasin itse kaksi. Onhan se kiva, että on lopttia, mutta tota tota.
 
Shit... jos tollasta tulee olee joka pelissä nii joo ei kyllä o enää mitään järkee.

Mjoo, kolmen Sanhok-matsin aikana näin ja kuulin kahdeksan flarea ilmassa ja loottasin itse kaksi. Onhan se kiva, että on lopttia, mutta tota tota.

Kyllä noita droppeja on sen verran, että sais flaret olla sen verrna harvinaisia, että 1-2 per matsi ihan maksimissaan saisi pudota. Älytön etu kovaa pelaavalle tiimille, kun tapetaan kaikki ja lopussa koko tiimillä on kolmosen kamat + awikat/sawit/augit
 
Veikkaisin että asiasta nousee haloo/keskustelua muuallakin ja käy vielä kuten kävi sen markkerin kanssa minkä pysty laittamaan pelikentälle. Se markkerin mukanaoleminen tais kestää alle vuorokauden ku päätyivät ottamaan sittenki pois käytöstä. :-)
 
Jotenkin taas tuntuu että peli vaan hunompaan suuntaan tämänkin päivityksen myötä.
 
Jotenkin taas tuntuu että peli vaan hunompaan suuntaan tämänkin päivityksen myötä.
Valitettavasti joo. Squadeissa tuli useampaan otteeseen vastaan bugi, ettei maassa ollut loottia voinut poimia kyytiin, mut on heittänyt pari kertaa ulos Connection Timeoutilla kesken lobbyssa seisoskelun ja noi flaret on tosiaan ainakin Sanhokissa vedetty ns. täbölle. Harmi.
 
Eilen oli kyllä erikoisin voitto ikinä. Tein Vikendissä tehtäviä, kun Survivor Pass päättyi viime yönä. Ammuin siis autoja renkaita ym. turhaa alueen ulkopuolella. Alkoi olemaan tehtävät tehtynä. Olin kaukana alueesta ja Phase 2 oli juuri mennyt kiinni ja Phase 3 ei ollut vielä alkanut. Katsoin sitten, montako on elossa, kun valmistauduin räjäyttämään itseni ja: "4 alive". Pitää kyllä katsoa replay, mitä tuolla on tapahtunut, mutta Phase 2:n mentyä kiinni pelissä oli tosiaan 4 pelaajaa. No, menin alueelle ja nämä samaiset 4 olivat hengissä Phase 7:ään asti, kunnes sain muutaman hengiltä ja napostelin kanaa. Liekö tuo Survivor Pass vaikuttanut siihen, että porukka hyppinyt pelistä pois tai sitten yksinkertaisesti luolaan on yrittänyt niin paljon sakkia, koska kone meni suoraan sen yli.

Eipä tuossa matsissa ollut näemmä kuin neljä pelaajaa koko aikana. Eipä ole ennen moista tapahtunut. :D
 
20minsaa jaksoin yrittää Miramar solo fpp:tä kun tuo laskuri näytti jotain ~5min, eipä lähtenyt.
 
E: Väärä ketju ja huomasin vain 12 tunnissa.
 
Viimeksi muokattu:
Toisinsanoen Pubg corp ei päässyt yllättämään tälläkään kertaa, eli että päivitys olisi parantanut peliä

:srofl:
 
Voisiko joku suomentaa flare gunin toimintaa. Eli
1) sen voi aikaisintaan onnistuneesti ampua vasta, kun ensimmäinen rinkula on sulkeutunut ja toisen laskuri on alkanut vai?
2) Jos kartan alakulmassa näkyy autojen kohdalla esim. nolla ja olet valkoisen rinkulan ulkopuolella (riippumatta siitä, missä bluezonen raja menee sillä hetkellä), niin et saa mitään?
3) Sillä, oletko bluezonen suhteen sisällä tai ulkona ei ole muuta merkitystä kuin että saat aina auton (jos niitä on saatavilla)?
4) Meneekö dropin tulemiseen joku vakioaika?

 
Outoo bugaamista nyt ollu joittenki tavaroitten kanssa. Saattaa ensin näkyä maassa ja otat siitä jonkun niin toista ei pystykkään ottamaan. Joskin vika jotenki tuossa client päässä sillä huomasin et ku veti alt+f4 ja yhisti uudestaan samaan peliin niin loginin jälkeen sen tavaran pysty ottamaan mikä aikasemmin näky kyllä maassa mut ei saanu lootittua.
 
Eipä ole täällä vielä tullut tuota vastaan. Vikendi tuntuu nyt päivityksen jälkeen pyörivän jo aika hyvin, ainakaan mitään isompia droppeja ei näkynyt ja fps:t ovat kyllä myös nousseet, muutkin kartat pyörii ihan kivasti.

Tuo flare gun on mielestäni vähän ristiriitainen, jos haluat tuon asedropin niin ensinnäkin flaren laukaisusta siihen, että tuo droppi on maassa kestää tosi pitkään ja kun tuo vielä näkyy kartassa kaikille niin kaikki jotka ovat jonkun 500m päässä tuosta ehtivät hyvin juosta siihen jolloin sen dropin ottaminen muuttuu hyvin vaaralliseksi.
Jos vaan ottaa sen uaz dropin niin se taas ei näy kartassa, ja solossa tuo auto on kyllä aika hyvä.
Pelissä voisi myös olla, ettei sitä flare gunia voi laukaista liian aikaisin, nyt tuntuu joka matsissa joku laukaisevan tuon liian aikaisin jolloin tietysti eivät saa mitään ja joutuvat sitten ihmettelemään mistä se johtui.
 
Ei toi Vikendi kyllä vieläkään hyvin pyöri, jatkuvia fps droppeja siellä on vieläkin ja jotain muuta ihmeellistä nykimistä. Yleiseti koko peli menee huonompaa suuntaa joka päivityksessä.
 
Kaatuilua ja ihmeellistä ruudun välkkymistä nykyisin, ei ollut vastaavaa ennen uusinta päivitystä.
 
Erangelin uusien rakennusten pitäisi oilla jo testiservulla:
Added compounds on Erangel on test server : PUBATTLEGROUNDS

https://i.imgur.com/Km1EUN8.jpg
Km1EUN8.jpg
 
Itsellä on kyllä ongelmat vähentyneet viime kuukausina merkittävästi pois lukien randomkaatuilu, joka on alkanut viimeisen pätsin jälkeen. Myöskään death camia (nvidia shadowplay) ei uskalla painaa, ennen kuin ruudulla tuleva hetken jumi on mennyt ohi. Muuten käytännössä aina jäätyy peli eikä sitä saa suljettua muuten kuin käynnistämällä koneen uudestaan. Shadowplay muutenkin toimii nykyään todella huonosti. Vain osa pätkistä tulee talteen, vaikka highligsteina pitäisi tulla tapot, knockoutit (omat+vihu), death (ja ehkä deathcamikin).
 
Jännä et toi warmode kaatuilee tosi usein antaen crash reportin. Itse normipeli ei kaadu ikinä.
 
Mulla on tainnu kaatua kerran betan jälkeen pubg.

Ei tuo nyt täydellisesti toimi, alussa välillä lagii vieläkin mutta vähemmän kuin aikoinaan.

Kaverilla taas meni nurin vähän väliä yhteen aikaan mutta ei oo enää sekään valitellu.

Taitaa melko paljon vaihdella kokoonpanojen mukaan kellä toimii kellä ei, joten sinänsä turha ihmetellä jos jollain toimii "smoothisti" ja toisilla nykii
 
Mulla on tainnu kaatua kerran betan jälkeen pubg.

Ei tuo nyt täydellisesti toimi, alussa välillä lagii vieläkin mutta vähemmän kuin aikoinaan.

Kaverilla taas meni nurin vähän väliä yhteen aikaan mutta ei oo enää sekään valitellu.

Taitaa melko paljon vaihdella kokoonpanojen mukaan kellä toimii kellä ei, joten sinänsä turha ihmetellä jos jollain toimii "smoothisti" ja toisilla nykii

Vaikea uskoa silti että kenelläkään smoothi ois.. Niiin monella eri kokoonpanolla kaikke a muuta. Oh well...

Ps. Erikoinen avatar valinta sulla. vielä tukijäsen?
 
Vaikea uskoa silti että kenelläkään smoothi ois.. Niiin monella eri kokoonpanolla kaikke a muuta. Oh well...

Ps. Erikoinen avatar valinta sulla. vielä tukijäsen?

Ot: Tukijäsenyyden saa ihan rahalla, ei liity avatareihin mitenkään.

Edit: Avatar liittyy erääseen hassuttelu-yritykseeni tuolla osioissa. Vaihdan pois kunhan kerkeän/jaksan taas.

Edit2: Avatar vaihdettu
 
Viimeksi muokattu:
PUBG tickrate taitaa olla peräti se 60Hz suht stabiili nykyään?
Joka pelissä on tämä sama ongelma kuten videossakin todetaan, mutta PUBG:issa se on vaan melkosen raju. Taitaa yksinkertaisesti edelleen olla melkosen surkea "netcode", ja siinä ei enää korkea tickrate auta. Toki pelaajien pingit vaikuttaa.
 
Siis pubgissahan on mitatusti aika hyvä netcode verrattuna moneen muuhun BR:ään, mutta ei toki paras. Jos joku jaksaisi niin muistakin peleistä saisi luultavasti tehtyä vastaavia pätkiä. Mutta kyllähän kun lasketaan pingi ja netcoden lagi yhteen siitä tulee aika monta kuvanruutua pakostikin.
 
Heti ku menin kehumaan niin eilen kaatui sitten kaksi kertaa :vihellys::D
 
Itsellä kaatuu päivittäin laskuvarjoa irroittaessa, kun väh. pari tuntia pelaa.
 
Siis pubgissahan on mitatusti aika hyvä netcode verrattuna moneen muuhun BR:ään, mutta ei toki paras. Jos joku jaksaisi niin muistakin peleistä saisi luultavasti tehtyä vastaavia pätkiä. Mutta kyllähän kun lasketaan pingi ja netcoden lagi yhteen siitä tulee aika monta kuvanruutua pakostikin.
Tässä taitaa olla Battle(non)sense tuorein vertailu:

upload_2019-3-6_13-5-3.png


Huomioitavaa tuossa toki se, että tuossa ping 25ms. Ongelmahan on sitä suurempi mitä korkeampi pingi, ja Wacky taisi katsoa tuossa videolla 100ms pingillä tuota skenaariota? Puhumattakaan jos joku pelailee jollain 150ms+ pingillä.

Ehkä se isoin ongelma on kuitenkin sitten korkeat pingit, eikä niinkään enää netcode. Olettaen siis että pelaajien pingit kunnossa.
Huonot pingit korjaakin enää sitten lag compensation katto ja server-side hit reg. Joissain peleissä on tosin kai combo, eli client-side mutta serveri hyväksyy sen vielä lisäksi. Muistanko väärin mutta mm. kai Battlefield pelit.
 
"Peekers advance" on ollut aina olemassa ja se on läsnä jokaisessa internetin ylin pelattavassa pelissä, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Siksi on niin kummallista että jokaisen nettipelin kohdalla on sama valitus vielä vuonna 2019.

Mistä desync, korkea latenssi tai korkea "ping" syntyvät:
Ping = aika joka paketilla kuluu PC:n & serverin välillä tai peer-to-peer -yhdessä PC:n & PC:n välillä.

Pingin muodostavat kuvassa näkyvät "hypyt" (bridge, router, gateway), joista jokainen lisää vaihtelevasti latenssia 1ms tai jopa yli 1000ms. Testasin juuri ja Frankfurtin PUBG-serverille tarvitsin 18 hyppyä ja pingi oli lopulta 35ms. Nyrkkisääntönä kannattaa valita aina fyysisesti lähin serveri tai p2p-yhteydellä vastustaja. Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.
network-map-google2.png
 
Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.

Sen verran korjausta tuohon, että jos speedtestin tekee operaattorin omaa palvelinta vasten, niin silloin tuo ping on käytännössä minimi mitä voi ylipäätään saavuttaa.
 
Mitään mistään oikeasti ymmärtämättä, niin ei semmoinen piene desync haittaa, mutta jos tulee esim näitä kiinan veijareita jonku vpn:n yli pelaa ja pingi huitelee ties missä, niin sitten se etu alkaa olemaan välillä jo aika julmettu. Ne ahdistaa eniten.
 
Päivitin nvidian ajurit ku Devil May Cry 5 tulee perjantaina ja nyt sekoaa vähintään kerran joka pelissä. :D Välissä kaatuu myös Steam, on tämä hankalaa.
 
"Peekers advance" on ollut aina olemassa ja se on läsnä jokaisessa internetin ylin pelattavassa pelissä, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Siksi on niin kummallista että jokaisen nettipelin kohdalla on sama valitus vielä vuonna 2019.

Mistä desync, korkea latenssi tai korkea "ping" syntyvät:
Ping = aika joka paketilla kuluu PC:n & serverin välillä tai peer-to-peer -yhdessä PC:n & PC:n välillä.

Pingin muodostavat kuvassa näkyvät "hypyt" (bridge, router, gateway), joista jokainen lisää vaihtelevasti latenssia 1ms tai jopa yli 1000ms. Testasin juuri ja Frankfurtin PUBG-serverille tarvitsin 18 hyppyä ja pingi oli lopulta 35ms. Nyrkkisääntönä kannattaa valita aina fyysisesti lähin serveri tai p2p-yhteydellä vastustaja. Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.

Ehkä ongelma on siinä, että pubg:ssa tuo advance on huomattavasti suurempi kuin esimerkiksi cs:ssä. Kai katsoit tuon Wackyn videon?

Sorry OT:
Korjataanpas vähän: ping =/= latenssi (latenssi = paketin edestakaiseen matkaan kuluvaa aikaa lähettäjältä vastaanottajalle ja takaisin)
Eli puhutaan latenssista. Latenssia ei muodosta pelkästään kuvan hypyt eli reitittimet / palomuurit, vaan myös käytettävä media(ei se tiedostomuoto :D). Esimerkiksi seuraavassa tracessa näkyy selvä viiveen kasvu hyppyjen 8-9 välillä:
8 39 ms 39 ms 39 ms 213.248.82.41
9 182 ms 182 ms * 195.219.156.135

Tämä ei todennäköisesti johtu kummankaan operaattorin verkkolaitteesta, vaan yksinkertaisesti laitteiden välillä olevasta välimatkasta.

Toisekseen, kaistanleveys ei periaatteessa vaikuta pingiin. Se taas vaikuttaa pingiin, paljonko kaistasta on "käytössä".
 
Ehkä ongelma on siinä, että pubg:ssa tuo advance on huomattavasti suurempi kuin esimerkiksi cs:ssä. Kai katsoit tuon Wackyn videon?
On se PUBG:lla tosiaan pahempi kun Euroopassa servuja on vain Lontoossa, Irlannissa ja Frankfurtissa, eli pelaajien latenssi voi vaihdella aivan hillittömästi. CS taas tarvitsee vain 10 pelaajaa ja täysiä servuja löytyy heti läheltä. Pohjoismaalaiset voivat pelata keskenään erittäin pienellä latenssilla, mutta Amerikan 100ms pingin servuilla tilanne sama mikä Wackyjackyllä tuossa 100ms servulla. Häiritsi ihan pirusti että se oli nimenomaan liittynyt huonolle servulle, kyllähän se sanoi siitä mutta se varmasti menee monelta ohi. Tilanne ei ole oikeasti noin paha.

Sorry OT:
Korjataanpas vähän: ping =/= latenssi (latenssi = paketin edestakaiseen matkaan kuluvaa aikaa lähettäjältä vastaanottajalle ja takaisin)
Eli puhutaan latenssista. Latenssia ei muodosta pelkästään kuvan hypyt eli reitittimet / palomuurit, vaan myös käytettävä media(ei se tiedostomuoto :D). Esimerkiksi seuraavassa tracessa näkyy selvä viiveen kasvu hyppyjen 8-9 välillä:
8 39 ms 39 ms 39 ms 213.248.82.41
9 182 ms 182 ms * 195.219.156.135

Tämä ei todennäköisesti johtu kummankaan operaattorin verkkolaitteesta, vaan yksinkertaisesti laitteiden välillä olevasta välimatkasta.
Oon käsittäny että latenssi nimenomaan johtuu laitteista ja kuidussa tieto liikkuu maksimivauhtia fysiikan lakien mukaan. Tietty johdon pitkä välimatka vaikuttaa, mutta minimaalisesti. Ihan amatööri olen silti prokollien ja internetin suhteen, niin voin olla väärässäkin.

Toisekseen, kaistanleveys ei periaatteessa vaikuta pingiin. Se taas vaikuttaa pingiin, paljonko kaistasta on "käytössä".
Juu sanoin sen takia kun olen monesti lukenut esim. redditistä että "mulla 50/50 netti, eli ei pitäis pätkiä" tai "minun pingi on speedtestin mukaan 9ms."
 
Puolen vuoden tauon jälkeen voin edelleen todeta:

PUBG pähkinän kuoressa: Loottaa pistooli ja haulikko, juokse 25 minuuttia sinistä karkuun, kuole ennenkuin ehdit ampua laukaisuakaan.

Lisäksi tässä on edelleen rekyyli pikkaisen liioiteltua.

Älä hypi sinne reunojen kauimmaiselle mökille piiloon niin ehdit ehkä nähdä jonkun ennenkuin kuolet 4min jälkeen.
 
Tämä on kyllä yks iso huonosti johdettu yhtiö. Ensin heitetään yks kartta ihan päin per*että ihan yllärillä ja sitten, kun porukka sekoaa somessa, niin tiedotetaan jälkikäteen. Puhuvat "internal testingistä" ja silti testaus on test serverillä julkisena - ihan ilman mitään ennakkoilmoitusta. Jälkikäteen sitten tiedotteilla sammutetaan tulipaloja.

 
Viimeksi muokattu:
Puolen vuoden tauon jälkeen voin edelleen todeta:

PUBG pähkinän kuoressa: Loottaa pistooli ja haulikko, juokse 25 minuuttia sinistä karkuun, kuole ennenkuin ehdit ampua laukaisuakaan.

Lisäksi tässä on edelleen rekyyli pikkaisen liioiteltua.

Tai sitten kannattaa opetella pelaamaan peliä ja sen jälkeen miettiä asiaa uudestaan. Suosittelen loottaamaan ak/m4/scar ja kokeilemaan niillä uudelleen.
Autojakin riittää ihan reippaasti niin ei joudu juoksemaan, niitä spawnaa jopa ihan tiettyihin paikkoihin niin ei tarvitse lähteä randomilla etsimään. Voit kato ihan heti hypätä semmosen päälle alussa ja ajaa johonkin missä on vaikka 3-5 taloa lähekkäin niin eiköhän sieltäkin tartu mukaan muutakun pisla+shotguni, sit katot ympyrää kartalta ja ajat sinne ihan rohkeesti vaan. Ei ne sua autosta tiputa niin helposti, varsinkin jos ajat fiksusti (vältättelet tiettyjät choke-pointteja ja taloja jne).

Kato vaikka Twitchistä streamereitä, kyllä ne löytää aseita ja harva kuolee siniseen - teet vaan jotain väärin! Rekyyli liioiteltua, vedät hiirtä alaspäin ja se on siinä...siellä on jopa harjoittelukenttä, käyppä treenaamassa siellä 5 min per ase niin jo luulis helpottavan. Ja siellä ei ole sinistä joka pelottaa ja ahdistaa.
 
Puolen vuoden tauon jälkeen voin edelleen todeta:

PUBG pähkinän kuoressa: Loottaa pistooli ja haulikko, juokse 25 minuuttia sinistä karkuun, kuole ennenkuin ehdit ampua laukaisuakaan.

Lisäksi tässä on edelleen rekyyli pikkaisen liioiteltua.

Tämä aika hyvin summaa suurimman osan pelin arvostelijoista :sweatsmile:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 487 678
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom