Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Hankala tässä on yrittää viimeisenä päivänä Survivor Passin tehtäviä tehdä, kun ei pääse ollenkaan Vikendiin. Tänä aamuna yritettiin kaverin kanssa duona ja squadina Vikendiä ja odotettiin 3 x 5+ min. ja ainakin 5 x pari minsaa. Quick joinissa pelkästään Sanhokia. Hankalaksi menee, jos tuo quick join toimii noin.

Tulevana yönä päivitys.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Test Server - Update #26 - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
 
Kyllä on jonotusajat menneet älyttömiksi. Duossa tai solossa ei pääse Vikendiin enää 5 minuutissakaan. Quick joinilla tulee solossa ja duossa nyt käytännössä vain Sanhokia.
Tänä aamuna yritettiin kaverin kanssa duona ja squadina Vikendiä ja odotettiin 3 x 5+ min. ja ainakin 5 x pari minsaa. Quick joinissa pelkästään Sanhokia.
Löytyykö aamukuuden maissa normaalistikaan matseja? Minun kokemuksen mukaan aamuyhdeksän aikoihin duoja pitää odottaa pari minuuttia, tai pahimmillaan ei löydy ollenkaan jos tiettyä karttaa haluaa.
 
Löytyykö aamukuuden maissa normaalistikaan matseja? Minun kokemuksen mukaan aamuyhdeksän aikoihin duoja pitää odottaa pari minuuttia, tai pahimmillaan ei löydy ollenkaan jos tiettyä karttaa haluaa.

On niitä aiemmin löytynyt. Nyt tilanne on ollut tällainen ehkä viime tai toissa viikosta alkaen. Ollaan aika paljon pelailut arkiaamuina ennen töihin lähtöä.
 
Eilen illalla duoja pelatessa quick joinilla Vikendi tuli yhdessä Miramarin kanssa neljä kertaa, Erangel kahdesti ja Sanhok kerran. Eli johtunee hieman haastavammasta kellonajasta jos ei meinaa tiettyä karttaa löytyä.
 
Eilen illalla duoja pelatessa quick joinilla Vikendi tuli yhdessä Miramarin kanssa neljä kertaa, Erangel kahdesti ja Sanhok kerran. Eli johtunee hieman haastavammasta kellonajasta jos ei meinaa tiettyä karttaa löytyä.

Mutta edelleen ei pääse mihinkään kellonaikaan Miramariin Solo FPP. Solo TPP kyllä pääsee.
 
Mutta edelleen ei pääse mihinkään kellonaikaan Miramariin Solo FPP. Solo TPP kyllä pääsee.

Yksi ongelma tuossa on, että kaikki näkee että jonossa on pari hassua pelaajaa ja eivät sen takia edes yritä. Jos ne vain jossain kohtaa muuttaisivat, että siinä lukee tyyliin 60s niin se voisi lähteä itsestään toimimaan, ellei siinä nyt ole jotain oikeasti rikki.
 
Eilen oli kyllä erikoisin voitto ikinä. Tein Vikendissä tehtäviä, kun Survivor Pass päättyi viime yönä. Ammuin siis autoja renkaita ym. turhaa alueen ulkopuolella. Alkoi olemaan tehtävät tehtynä. Olin kaukana alueesta ja Phase 2 oli juuri mennyt kiinni ja Phase 3 ei ollut vielä alkanut. Katsoin sitten, montako on elossa, kun valmistauduin räjäyttämään itseni ja: "4 alive". Pitää kyllä katsoa replay, mitä tuolla on tapahtunut, mutta Phase 2:n mentyä kiinni pelissä oli tosiaan 4 pelaajaa. No, menin alueelle ja nämä samaiset 4 olivat hengissä Phase 7:ään asti, kunnes sain muutaman hengiltä ja napostelin kanaa. Liekö tuo Survivor Pass vaikuttanut siihen, että porukka hyppinyt pelistä pois tai sitten yksinkertaisesti luolaan on yrittänyt niin paljon sakkia, koska kone meni suoraan sen yli.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Vähän pahalta näyttää uusi pätsi omaan makuun. Ekassa matsissa ammuttiin phase 2:n aikana kolme flarea läheltä. Phase 3:ssa itellä oli täydet kolmosen kamat, ghillie, täysin tuunatut AUG ja SLR, 15 boostia, reppu täynnä nadeja ja yksi ylimääräinen flare. Top kybässä näin kolme tyyppiä kolmosen kamoissa ja yhden ghillien.
 
Shit... jos tollasta tulee olee joka pelissä nii joo ei kyllä o enää mitään järkee.
 
Mjoo, kolmen Sanhok-matsin aikana näin ja kuulin kahdeksan flarea ilmassa ja loottasin itse kaksi. Onhan se kiva, että on lopttia, mutta tota tota.
 
Shit... jos tollasta tulee olee joka pelissä nii joo ei kyllä o enää mitään järkee.

Mjoo, kolmen Sanhok-matsin aikana näin ja kuulin kahdeksan flarea ilmassa ja loottasin itse kaksi. Onhan se kiva, että on lopttia, mutta tota tota.

Kyllä noita droppeja on sen verran, että sais flaret olla sen verrna harvinaisia, että 1-2 per matsi ihan maksimissaan saisi pudota. Älytön etu kovaa pelaavalle tiimille, kun tapetaan kaikki ja lopussa koko tiimillä on kolmosen kamat + awikat/sawit/augit
 
Veikkaisin että asiasta nousee haloo/keskustelua muuallakin ja käy vielä kuten kävi sen markkerin kanssa minkä pysty laittamaan pelikentälle. Se markkerin mukanaoleminen tais kestää alle vuorokauden ku päätyivät ottamaan sittenki pois käytöstä. :-)
 
Jotenkin taas tuntuu että peli vaan hunompaan suuntaan tämänkin päivityksen myötä.
 
Jotenkin taas tuntuu että peli vaan hunompaan suuntaan tämänkin päivityksen myötä.
Valitettavasti joo. Squadeissa tuli useampaan otteeseen vastaan bugi, ettei maassa ollut loottia voinut poimia kyytiin, mut on heittänyt pari kertaa ulos Connection Timeoutilla kesken lobbyssa seisoskelun ja noi flaret on tosiaan ainakin Sanhokissa vedetty ns. täbölle. Harmi.
 
Eilen oli kyllä erikoisin voitto ikinä. Tein Vikendissä tehtäviä, kun Survivor Pass päättyi viime yönä. Ammuin siis autoja renkaita ym. turhaa alueen ulkopuolella. Alkoi olemaan tehtävät tehtynä. Olin kaukana alueesta ja Phase 2 oli juuri mennyt kiinni ja Phase 3 ei ollut vielä alkanut. Katsoin sitten, montako on elossa, kun valmistauduin räjäyttämään itseni ja: "4 alive". Pitää kyllä katsoa replay, mitä tuolla on tapahtunut, mutta Phase 2:n mentyä kiinni pelissä oli tosiaan 4 pelaajaa. No, menin alueelle ja nämä samaiset 4 olivat hengissä Phase 7:ään asti, kunnes sain muutaman hengiltä ja napostelin kanaa. Liekö tuo Survivor Pass vaikuttanut siihen, että porukka hyppinyt pelistä pois tai sitten yksinkertaisesti luolaan on yrittänyt niin paljon sakkia, koska kone meni suoraan sen yli.

Eipä tuossa matsissa ollut näemmä kuin neljä pelaajaa koko aikana. Eipä ole ennen moista tapahtunut. :D
 
20minsaa jaksoin yrittää Miramar solo fpp:tä kun tuo laskuri näytti jotain ~5min, eipä lähtenyt.
 
E: Väärä ketju ja huomasin vain 12 tunnissa.
 
Viimeksi muokattu:
Toisinsanoen Pubg corp ei päässyt yllättämään tälläkään kertaa, eli että päivitys olisi parantanut peliä

:srofl:
 
Voisiko joku suomentaa flare gunin toimintaa. Eli
1) sen voi aikaisintaan onnistuneesti ampua vasta, kun ensimmäinen rinkula on sulkeutunut ja toisen laskuri on alkanut vai?
2) Jos kartan alakulmassa näkyy autojen kohdalla esim. nolla ja olet valkoisen rinkulan ulkopuolella (riippumatta siitä, missä bluezonen raja menee sillä hetkellä), niin et saa mitään?
3) Sillä, oletko bluezonen suhteen sisällä tai ulkona ei ole muuta merkitystä kuin että saat aina auton (jos niitä on saatavilla)?
4) Meneekö dropin tulemiseen joku vakioaika?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Outoo bugaamista nyt ollu joittenki tavaroitten kanssa. Saattaa ensin näkyä maassa ja otat siitä jonkun niin toista ei pystykkään ottamaan. Joskin vika jotenki tuossa client päässä sillä huomasin et ku veti alt+f4 ja yhisti uudestaan samaan peliin niin loginin jälkeen sen tavaran pysty ottamaan mikä aikasemmin näky kyllä maassa mut ei saanu lootittua.
 
Eipä ole täällä vielä tullut tuota vastaan. Vikendi tuntuu nyt päivityksen jälkeen pyörivän jo aika hyvin, ainakaan mitään isompia droppeja ei näkynyt ja fps:t ovat kyllä myös nousseet, muutkin kartat pyörii ihan kivasti.

Tuo flare gun on mielestäni vähän ristiriitainen, jos haluat tuon asedropin niin ensinnäkin flaren laukaisusta siihen, että tuo droppi on maassa kestää tosi pitkään ja kun tuo vielä näkyy kartassa kaikille niin kaikki jotka ovat jonkun 500m päässä tuosta ehtivät hyvin juosta siihen jolloin sen dropin ottaminen muuttuu hyvin vaaralliseksi.
Jos vaan ottaa sen uaz dropin niin se taas ei näy kartassa, ja solossa tuo auto on kyllä aika hyvä.
Pelissä voisi myös olla, ettei sitä flare gunia voi laukaista liian aikaisin, nyt tuntuu joka matsissa joku laukaisevan tuon liian aikaisin jolloin tietysti eivät saa mitään ja joutuvat sitten ihmettelemään mistä se johtui.
 
Ei toi Vikendi kyllä vieläkään hyvin pyöri, jatkuvia fps droppeja siellä on vieläkin ja jotain muuta ihmeellistä nykimistä. Yleiseti koko peli menee huonompaa suuntaa joka päivityksessä.
 
Kaatuilua ja ihmeellistä ruudun välkkymistä nykyisin, ei ollut vastaavaa ennen uusinta päivitystä.
 
Erangelin uusien rakennusten pitäisi oilla jo testiservulla:
Added compounds on Erangel on test server : PUBATTLEGROUNDS

https://i.imgur.com/Km1EUN8.jpg
Km1EUN8.jpg
 
Itsellä on kyllä ongelmat vähentyneet viime kuukausina merkittävästi pois lukien randomkaatuilu, joka on alkanut viimeisen pätsin jälkeen. Myöskään death camia (nvidia shadowplay) ei uskalla painaa, ennen kuin ruudulla tuleva hetken jumi on mennyt ohi. Muuten käytännössä aina jäätyy peli eikä sitä saa suljettua muuten kuin käynnistämällä koneen uudestaan. Shadowplay muutenkin toimii nykyään todella huonosti. Vain osa pätkistä tulee talteen, vaikka highligsteina pitäisi tulla tapot, knockoutit (omat+vihu), death (ja ehkä deathcamikin).
 
Jännä et toi warmode kaatuilee tosi usein antaen crash reportin. Itse normipeli ei kaadu ikinä.
 
Mulla on tainnu kaatua kerran betan jälkeen pubg.

Ei tuo nyt täydellisesti toimi, alussa välillä lagii vieläkin mutta vähemmän kuin aikoinaan.

Kaverilla taas meni nurin vähän väliä yhteen aikaan mutta ei oo enää sekään valitellu.

Taitaa melko paljon vaihdella kokoonpanojen mukaan kellä toimii kellä ei, joten sinänsä turha ihmetellä jos jollain toimii "smoothisti" ja toisilla nykii
 
Mulla on tainnu kaatua kerran betan jälkeen pubg.

Ei tuo nyt täydellisesti toimi, alussa välillä lagii vieläkin mutta vähemmän kuin aikoinaan.

Kaverilla taas meni nurin vähän väliä yhteen aikaan mutta ei oo enää sekään valitellu.

Taitaa melko paljon vaihdella kokoonpanojen mukaan kellä toimii kellä ei, joten sinänsä turha ihmetellä jos jollain toimii "smoothisti" ja toisilla nykii

Vaikea uskoa silti että kenelläkään smoothi ois.. Niiin monella eri kokoonpanolla kaikke a muuta. Oh well...

Ps. Erikoinen avatar valinta sulla. vielä tukijäsen?
 
Vaikea uskoa silti että kenelläkään smoothi ois.. Niiin monella eri kokoonpanolla kaikke a muuta. Oh well...

Ps. Erikoinen avatar valinta sulla. vielä tukijäsen?

Ot: Tukijäsenyyden saa ihan rahalla, ei liity avatareihin mitenkään.

Edit: Avatar liittyy erääseen hassuttelu-yritykseeni tuolla osioissa. Vaihdan pois kunhan kerkeän/jaksan taas.

Edit2: Avatar vaihdettu
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Huhhuh

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämä on harmittava tilanne erityisesti silloin kun alue ei ole suosiollinen ja joutuu rynnimään vihollisen kimppuun jolla on suojaa.
 
PUBG tickrate taitaa olla peräti se 60Hz suht stabiili nykyään?
Joka pelissä on tämä sama ongelma kuten videossakin todetaan, mutta PUBG:issa se on vaan melkosen raju. Taitaa yksinkertaisesti edelleen olla melkosen surkea "netcode", ja siinä ei enää korkea tickrate auta. Toki pelaajien pingit vaikuttaa.
 
Siis pubgissahan on mitatusti aika hyvä netcode verrattuna moneen muuhun BR:ään, mutta ei toki paras. Jos joku jaksaisi niin muistakin peleistä saisi luultavasti tehtyä vastaavia pätkiä. Mutta kyllähän kun lasketaan pingi ja netcoden lagi yhteen siitä tulee aika monta kuvanruutua pakostikin.
 
Itsellä kaatuu päivittäin laskuvarjoa irroittaessa, kun väh. pari tuntia pelaa.
 
Siis pubgissahan on mitatusti aika hyvä netcode verrattuna moneen muuhun BR:ään, mutta ei toki paras. Jos joku jaksaisi niin muistakin peleistä saisi luultavasti tehtyä vastaavia pätkiä. Mutta kyllähän kun lasketaan pingi ja netcoden lagi yhteen siitä tulee aika monta kuvanruutua pakostikin.
Tässä taitaa olla Battle(non)sense tuorein vertailu:

upload_2019-3-6_13-5-3.png


Huomioitavaa tuossa toki se, että tuossa ping 25ms. Ongelmahan on sitä suurempi mitä korkeampi pingi, ja Wacky taisi katsoa tuossa videolla 100ms pingillä tuota skenaariota? Puhumattakaan jos joku pelailee jollain 150ms+ pingillä.

Ehkä se isoin ongelma on kuitenkin sitten korkeat pingit, eikä niinkään enää netcode. Olettaen siis että pelaajien pingit kunnossa.
Huonot pingit korjaakin enää sitten lag compensation katto ja server-side hit reg. Joissain peleissä on tosin kai combo, eli client-side mutta serveri hyväksyy sen vielä lisäksi. Muistanko väärin mutta mm. kai Battlefield pelit.
 
"Peekers advance" on ollut aina olemassa ja se on läsnä jokaisessa internetin ylin pelattavassa pelissä, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Siksi on niin kummallista että jokaisen nettipelin kohdalla on sama valitus vielä vuonna 2019.

Mistä desync, korkea latenssi tai korkea "ping" syntyvät:
Ping = aika joka paketilla kuluu PC:n & serverin välillä tai peer-to-peer -yhdessä PC:n & PC:n välillä.

Pingin muodostavat kuvassa näkyvät "hypyt" (bridge, router, gateway), joista jokainen lisää vaihtelevasti latenssia 1ms tai jopa yli 1000ms. Testasin juuri ja Frankfurtin PUBG-serverille tarvitsin 18 hyppyä ja pingi oli lopulta 35ms. Nyrkkisääntönä kannattaa valita aina fyysisesti lähin serveri tai p2p-yhteydellä vastustaja. Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.
network-map-google2.png
 
Nettiyhteyden kaista jota yleensä sanotaan nopeudeksi ei vaikuta pingiin ja speedtest.netin ping tulos ei vaikuta yhtään mihinkään.

Sen verran korjausta tuohon, että jos speedtestin tekee operaattorin omaa palvelinta vasten, niin silloin tuo ping on käytännössä minimi mitä voi ylipäätään saavuttaa.
 
Mitään mistään oikeasti ymmärtämättä, niin ei semmoinen piene desync haittaa, mutta jos tulee esim näitä kiinan veijareita jonku vpn:n yli pelaa ja pingi huitelee ties missä, niin sitten se etu alkaa olemaan välillä jo aika julmettu. Ne ahdistaa eniten.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 840
Viestejä
5 053 741
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom