Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Itse ajattelen tuon niin, että sama sen väliä ostaa koneeseen ylitehokas näyttis.
Siis sillä ajatuksella, että onpahan GPU kondikses kun myöhemmin ostaa uudet muut osat. Helppo tapa porrastaa hankinnat.

Onko muita overlay käytössä? Semmosta disabloisin heti, vaikka aiemmin ei ongelmia.
Mahdollista toki sekin, että tää on täysin random PUBG juttu. :)
ei ole muita ja kaikki mahollien on käytetty pois päältä, kelloilla ja ilman. ja juu ulkomaisilta sivustoilta löyty paljon ihmisiltä samaa vikaa ja joitakin ohjeita kuten tuo linkkikin mutta ei se auttanut kuten ei usealla muullakaan. ja ainut mikä pisti silmään erityisesti useimmilla oli nimen omaa rtx kortti joilla tuota vikaa ilmeni mutta oli joukossa muutama muukin kortti mutta kuitenki useimmiten rtx.
 
Onkohan tässä kyse siitä että Vikendissä stutteroi silloin tällöin ja muutenkin pyörii vähän miten sattuu. Jos on niin se tuntuisi olevan korjattu testiservulla nyt.

Minun koneella tulee noin kerran viikossa sellainen parin sekunnin stutterointi jolloin fps on alle 1-2. Kai se tulee jostain alueen latauksesta, en tiiä.
 
Itsellä tosiaan öbaut saman ikäluokan kone (2500K, 8gb ddr3, 1080) ja aktiivisesti taustalla ei tosiaan ole muuta kuin Discord (ilman overlayta) ja MSI Afterburner. Muistit kellotettuna 2133mhz (kellottaminen tuotti järkyttävän ison parannuksen nimenomaan PUBG:ssa).
Omalla kokoonpanolla huomasin saman asian (i5-4690, 1070ti, 16gb ram). Pienikin kellotus muisteissa (1866mhz -> 2133mhz) auttoi pubgissa huomattavasti vähentämään mystistä lagia. MSI afterburnerin (ja rivatunerin overlayn) sammuttaminen taustalta vähensi jälleen lagia. Varmaan jos poistaisin geforce experiencen ja kohokohtien tallentamisen niin lagailisi vielä vähemmän, mutta haluan frägit talteen.
 
njoo siis ihan sanhokissakin sellasta microlagia ja kaikki turhake taustalta on suljettu.. ja siis bäfä kyllä joo toimii ihan täysin mutten tahtois uskoa että vika on vain pelissä kun se kuitenkin on aikasemmin toiminu suhteellisen hyvin sitä laskeutumisen jälkeistä warppailua lukuun ottamatta :D niin ja siis fps ei tipu pykälääkään kun se reilusti alta sekunnin sellanen lagi tapahtuu, se on siis todella nopea lagi mikä vain häiritsee, tai ainakaan se ei kerkee näkyä missään fps mittarissa että olis fps tippunu..

sen verran viellä että pubg cpu usage on 85% ja gpu core load 90% ja gpu d3d usage 100% ja gpu memmory about 40%
bfv taas cpu 99% gpu core load 98% gpu d3d 35% ja memmory kans about 40%.
mitä toi d3d mahtaa meinaa? :eek:
 
Viimeksi muokattu:
LAGIA!! Kone: 4790k 4,6ghz, 2x8gb 1900mhz ddr3, 2080ti, win10 64bit, ssd samsung 840 pro... vika : koko pelin aijan sellasta ihan pientä lagia säännööllisen epäsäännöllisesti, fps on koko aika enemmän kun tarpeeks mutta silti sellasta hyvin pientä lagia tulee ja esim bf v toimii erittäin hyvin.
graffa asetuksista oon koittanu kaikkea edes sun takas, ja asensin winukankin jo uusiks kun ei mikään tunnu auttavan. PUBG Microstutter Fix - Ceos3c kokeillut myös linkistä löytyviä ohjeita mutta ei vaikutusta, jos jollakin samaa ongelmaa ja ratkaissut ongelman olisin kiitollinen vinkistä.

Täälläkin alkoi mikronykiminen kun vaihdoin 1060->2070, jatkuvasti tulee 70+ ms:n lagipiikkejä. Grafiikka-asetuksilla ei tunnu olevan mitään väliä. Kokeilen varmaan jossain vaiheessa 1070Ti:llä tai toisella 2070:llä ja vertailen vähän, kortissa on mahdollisesti jotain vikaa ainakin täällä.
 
ainut väite mitä en ole kokeillu on win 1809 päivityksen poisto niin että 1803 olis käytössä, jollaki palstalla luin että se olisi auttanut mutta en nyt yhden pelin takia malttasi :D kun kuitenki nyt TAAS esim se bf v pyörii ultralla hyvin ilman lagia..tää on taas tällänen mystinen hopeinenen disco mies.
 
Tuota "lagia" varmaan kaikilla. Erityisen nykivä on toi Vikendi... Sanhok on ainut mikä on pyörinyt sujuvasti viime aikoina.
 
Kyllä tuo Vikendi toimii nykyään siinä missä muutkin mapit eli yhtä hyvin tai huonosti. Peli nyt kaatuilee muutenkin kaikilla milloin mistäkin syystä eli keskenhän se on vielä ja pahasti.
 
Kyllä tuo Vikendi toimii nykyään siinä missä muutkin mapit eli yhtä hyvin tai huonosti. Peli nyt kaatuilee muutenkin kaikilla milloin mistäkin syystä eli keskenhän se on vielä ja pahasti.

Tätä en kyllä täysin allekirjoita. Varsinkin duo/squad pelit Vikendissä on täysin pelikelvotonta. Solo on sulavampaa. Sanhok on puolestaan sulava kun saippua, sama mitä moodia pelasit. Kaatuilua ei tapahdu juuri ikinä itellä eikä kavereilla.
 
Tätä en kyllä täysin allekirjoita. Varsinkin duo/squad pelit Vikendissä on täysin pelikelvotonta. Solo on sulavampaa. Sanhok on puolestaan sulava kun saippua, sama mitä moodia pelasit. Kaatuilua ei tapahdu juuri ikinä itellä eikä kavereilla.

Lähempänä julkaisua tuo vikendi tökki niin pirusti mutta ainakin viimeiset pari viikkoa squad-pelit Vikendissä toiminut ilman mitään ongelmaa. Tiedä sitten mistä johtuu.
 
Testi-puolen Vikendi toimii jo kohtuullisesti, mutta tuotantopuolella jossei erota stutteria Vikendin ja muiden mappien välillä niin on aika puusilmä.
 
Kuullut myös että testillä parantunut Vikendi aika hyvin.
Kyllähän Vikendi nykyisellään livessä selvästi muita mappeja enemmän tökkii.
Noh, huomenna se patch luultavasti ja toivottavasti tulee liven puolelle.
 
Eikun ihan oikeasti, erottuvatko hahmot ympäristöstä joillain asetuksilla toisia paremmin? Itselle tuottaa vaikeuksia huomata viidenkymmenen metrin päässä aukealla varjossa seisovaa kaveria, jos ääriviiva piirtyy maata/heinikkoa vasten. Toiset tuntuvat kesken pään kääntämisen bongaavan paljaalla silmällä kypärän jostain kivenkolosta laakson toiselta puolelta tuosta vaan.
 
Siis toimihan se Vikendi loistavasti testillä jo aiemmin ennen julkasua.. Sitten kun iskivät sen liveen niin olikin aivan jäätävä tökkiminen. Toivottovasti uusi patchi ei oo samanlainen.
 
Eikun ihan oikeasti, erottuvatko hahmot ympäristöstä joillain asetuksilla toisia paremmin? Itselle tuottaa vaikeuksia huomata viidenkymmenen metrin päässä aukealla varjossa seisovaa kaveria, jos ääriviiva piirtyy maata/heinikkoa vasten. Toiset tuntuvat kesken pään kääntämisen bongaavan paljaalla silmällä kypärän jostain kivenkolosta laakson toiselta puolelta tuosta vaan.


Itsellä vähän sama fiilis usin erit. Sanhokissa. Kuolema korjaa niin, ettei edes ehdi nähdä kaveria. Mitään suuliekkejä ei näy, joten sniperbattletkin hankalia, jos et kaveria ensin näy. Äänillä voi suurinpiirtein suunnan sanoa, mutta ei siinä kauheasti ole aikaa kurkistella, jos vihulla on esim. Kar.
 
Eikun ihan oikeasti, erottuvatko hahmot ympäristöstä joillain asetuksilla toisia paremmin?
...
Tuolleen ne valvotuissa turnauksissa vetelee. Jos ympyrä on pieni tai on epäilys että lähellä on ukkeli niin luotia vain menemään vähänki mustempaan kohtaan. Kaymind, pr0phie ja WackyJacky tekee nuin striimeissään ja PUBG:in alkuaikoina epäilin että jotain vilunkia on pakko olla, mutta tyypit vetelee tosiaan valvotuissa LAN-turnauksissa samallalailla.

Voi tuossa tietty olla tyypillä joku huijaus käytössä, epäselvissä tilanteissa ruukaan katsoa replaystä miten jannu on pelannu alkumatsin. Kannattaa ottaa huomioon että juoksu kuuluu hiljaisesti yli 50m päähän nykyään.
EDIT: Jos auton kyydissä peliä ei tarvitse pistää mutelle on äänet liian hiljaisella.
 
Stutterointia ei ole sen enempää kuin muissakaan kentissä.

Stutterointia on itsellänikin joka kartassa, mutta Vikendissä sitä on paljon enemmän ja se on paljon pahempaa laatua. Toivon että tuo uusi pätsi korjaa pahimmat stutteroinnit.
 
Huomenaamulla päivittyy normiservereille uusi pätsi. Onkohan testiservut pelattavissa päivityksen ajan?
 
Huomenaamulla päivittyy normiservereille uusi pätsi. Onkohan testiservut pelattavissa päivityksen ajan?

Itse itselleni vastaten: oli test server käytössä.

Huomasin tänään savussa seistessäni ja siellä ampuessani, että näytön keskelle tulee VSync-tyylistä ruudun jakavaa viivaa, vaikka VSync ei pitäisi olla käytössä ja GSync on käytössä. Onko tämä ihan normaalia vai onko mulla asetukset jotenkin päin persausta?

Tässä vielä patch report päivityksestä #25.

 
Viimeksi muokattu:
näytön keskelle tulee VSync-tyylistä ruudun jakavaa viivaa
Eikö ne viivat, eli tearing, tulee juurikin silloin kun v-sync ei ole käytössä.
G-syncin toki pitäisi tuo hoitaa, olettaen että FPS pysyy näytön virkistystaajuus -skaalan sisällä.
Ilmeisesti näin ei tosin ole....

G-sync päälläkin voi esiintyä tearingia, vaikka ollaan g-sync "alueella".
G-syncin kanssa tulisi käyttää v-syncciä, tosin erotuksella että enabloi sen Nvidian paneelista eikä muualta. Lisää aiheesta: How to Use G-Sync Properly! : nvidia
G-syncin hoitamana v-syncin ei pitäisi ilmeisesti lisätä input lagia, koska asetat vielä lisäksi FPS limitin 2-3 fps alle näytön virkistystaajuuden. Eli v-synciä ei varsinaisesti ikinä oteta käyttöön.
Ilmeisesti se v-sync aktivoi jotain siinä g-sync moduulissa, joten siten se päällä vaikka FPS limit takaa ettei mennä v-syncin alueelle.

Ainakin näin netti kertoo.

"Using vsync off with g-sync disables a quite important frame time variance compensation feature in the g-sync module, which is why it's not recommended to do it unless you really want an uncapped frame rate. Note that enabling vsync does NOT incur any input lag penalty with g-sync if your max refresh isn't reached. It just ensures frame time variance compensation is active so that you don't get tearing at the top of bottom of the screen when FPS is fluctuating too much. Without vsync enabled, g-sync doesn't try to hide the tear line."​

https://forums.geforce.com/default/topic/1002056/understanding-how-g-sync-and-v-sync-work-together/

Lisätietoa: Blur Busters Forums
 
Kyl mulla toimii ainaki paremmi nyt vikendi patchin jälkeen. Ei ainakaan niin isoja fps droppeja ole tullut
 
Piirtoetäisyyksiä on kaiketi lyhennetty? Itsellä ultralla selkeästi myöhemmin piirtyy rakennukset hypätessä. Ei siis muuttunut tällä päivityksellä mutta ei siitä kauan ole.
 
Nyt taisi tulla yksi cheatergay taas vastaan. Mua ei näy ruudulla, niin kaveri vaihtaa jo aseen valmiiksi ja sitten on muka vilkuilevinaan ympärilleen. Sitten raudoilla ensin päähän ja toinen heinikon läpi vielä perään.

Statsit myös suht kova ja solossa esim. headshot-% yli 60. Harkittuja laukauksia. :lol:



Tämäkin päättyi onnellisesti.

upload_2019-2-1_4-59-20.png
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin tänään savussa seistessäni ja siellä ampuessani, että näytön keskelle tulee VSync-tyylistä ruudun jakavaa viivaa, vaikka VSync ei pitäisi olla käytössä ja GSync on käytössä. Onko tämä ihan normaalia vai onko mulla asetukset jotenkin päin persausta?

V-sync pitää olla g-syncin kanssa myös käytössä ajureista.
 
Ostin tähän Steam koodin kokeilumielessä, vaikka vähän oli epäily että toimiikohan omalla vanhalla koneella ollenkaan. Yllätys oli suuri kun peli oli kuin olikin "pelattava" 1080p resolla kaikki grafiikka-asetukset "low" asennossa. FPS jotain 25-40 välillä.

Kokoonpano on Q6600 @ 3.0 Ghz, 8 Gb DDR2-667, GTX 750 Ti, SSD ja Windows 10 Home.

Jos vaihtaisi prossun, emon ja muistit noin alkuun esim. Ryzen5 1500X, joku B350 emo ja DDR4-2400 muistit? Rajoittaako GTX 750 Ti pahasti noilla osilla vai meneekö näyttis vaihtoon myös?
 
Ostin tähän Steam koodin kokeilumielessä, vaikka vähän oli epäily että toimiikohan omalla vanhalla koneella ollenkaan. Yllätys oli suuri kun peli oli kuin olikin "pelattava" 1080p resolla kaikki grafiikka-asetukset "low" asennossa. FPS jotain 25-40 välillä.

Kokoonpano on Q6600 @ 3.0 Ghz, 8 Gb DDR2-667, GTX 750 Ti, SSD ja Windows 10 Home.

Jos vaihtaisi prossun, emon ja muistit noin alkuun esim. Ryzen5 1500X, joku B350 emo ja DDR4-2400 muistit? Rajoittaako GTX 750 Ti pahasti noilla osilla vai meneekö näyttis vaihtoon myös?
Näyttäisi rajoittaa pahasti. En ostaisi tolla näyttiksellä yllämainitsemaasi settiä.
 
Ostin tähän Steam koodin kokeilumielessä, vaikka vähän oli epäily että toimiikohan omalla vanhalla koneella ollenkaan. Yllätys oli suuri kun peli oli kuin olikin "pelattava" 1080p resolla kaikki grafiikka-asetukset "low" asennossa. FPS jotain 25-40 välillä.

Kokoonpano on Q6600 @ 3.0 Ghz, 8 Gb DDR2-667, GTX 750 Ti, SSD ja Windows 10 Home.

Jos vaihtaisi prossun, emon ja muistit noin alkuun esim. Ryzen5 1500X, joku B350 emo ja DDR4-2400 muistit? Rajoittaako GTX 750 Ti pahasti noilla osilla vai meneekö näyttis vaihtoon myös?
Kokeile ostaa ensin parempi näyttis. Mieti sitten vasta Ryzen settiä. GTX 750TI on melkoinen pullonkaula.
 
Juu, käytetty gtx 1060(6gb) voisi olla aika kova, sillä pyörittää 1440p very low:lla jotain 80-100fps. Toki tuo sitten vaatii jotain prossultakin. Jos näyttö on 1080p 60Hz niin selviää tietysti hitaammallakin kortilla.
 
Voi voi.. Eipä toi päivitys taaskaan peliä parempaan suuntaan vienyt. Päinvastoin jäätävää tahmaa ja nykimistä.. Oli sit vikendi tai erangel..

Jännä sinänsä et solo paljon parempi ku duo.
 
En tiedä johtuuko viimeisimmästä pätsistä vai mistä, mutta pitkän kaatuilemattoman ajanjakson jälkeen nyt on alkanut kaatumaan vähintään kerran per muutaman tunnin pelisessio, etenkin alt-tabatessa. Kuva jää ruutuun, äänet kuuluu, alt-tabia hinkkaamalla näkee avoimet ikkunat ja ctrl-alt-delillä ilmestyy valikko, mutta mihinkään muuhun ei reagoi. Pakko kirjautua väkisin ulos Windowsista ja käynnistää Steam ja PUBG uudestaan.
 
En tiedä johtuuko viimeisimmästä pätsistä vai mistä, mutta pitkän kaatuilemattoman ajanjakson jälkeen nyt on alkanut kaatumaan vähintään kerran per muutaman tunnin pelisessio, etenkin alt-tabatessa. Kuva jää ruutuun, äänet kuuluu, alt-tabia hinkkaamalla näkee avoimet ikkunat ja ctrl-alt-delillä ilmestyy valikko, mutta mihinkään muuhun ei reagoi. Pakko kirjautua väkisin ulos Windowsista ja käynnistää Steam ja PUBG uudestaan.

Todennäköisesti johtuu uusimmasta pätsistä. Ainakin täällä alko tekemään tuota samaa tuon uusimman pätsin jälkeen. Ei tee usein mutta sillon tällöin on tehnyt.
 
Vituttaa ku joka päivityksessä peli menee huonompaan suuntaan vaikka pitäis olla päivitys sulavempaan jne.. :beye:

On kyllä siltikin oikeastaan ainut peli mitä tulee pelattua.
 
Mulle ei oo tullu yhtään kertaa sitä yö vikendiä liven puolella. Ja varmaan noin 20 peliä vikendiä takana niin ei ole tullut. Muilla sama?
 
Mulle ei oo tullu yhtään kertaa sitä yö vikendiä liven puolella. Ja varmaan noin 20 peliä vikendiä takana niin ei ole tullut. Muilla sama?

Eilen 11 peliä quick joinia (FPP squads).

5 Vikendi (1 yö)
5 Miramar (tyyliin 3-4 auringonlasku)
1 Sanhok
0 Erangel
 
Itsekkin aina pelaan quick joinin kautta yleensä. Mutta ei tullut quick joinin kautta eikä vaikka haki pelkkää vikendiä. Pelkkää normi versiota tuli vaan siitä vikendistä.
 
Juuh, ehkä joka viides Vikendi oli yö eli kerran pääsi näkemään.
 
Tämän päivityksen ikävin uusi bugi on se kun loppumatsista kaikkien fps laskee kymppiin ja peli tulee viiveellä kymmenen sekuntia. Ekan kerran tuli Sanhokin loppuympyröissä ja kaveri kuoli sen takia, toisen kerran Vikendissä ja sen takia kuoli 2 kaveria.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom