• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina poikkeuksellisesti noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Pitääpä itsekin alkaa raportoimaan kaikki.

Jukalle tiedoksi (jos siis tosissasi olit), että kyse on vain death camista. Tuollainen tutka ei näy niille tappajillesi pelin aikana.
 
Okei! :-D Mistä tuon ois voinu tietää.. Kiva kuulla ettei peli ole nuin piloilla :- )
 
Vieläkös tässä näkee jostain nettisivulta jatai jollain kikkailulla missä muut menee?
 
Aikoinaan kaduin tämän pelin ostoa tahmeiden kontrollien ja takkuavan frameraten takia. Nyt peli on sulava ja uusi viidakko mappi on sopivan nopeatempoinen omaan makuun.
 
Parin illan Sanhok kokeilun jälkeen lukittu taas isot mapit ja Miramarihan näistä on parempi.

Edelleen odotellaan sitä no health kits eventtiä...
 
Parin illan Sanhok kokeilun jälkeen lukittu taas isot mapit ja Miramarihan näistä on parempi.

Edelleen odotellaan sitä no health kits eventtiä...
Mua taas ärsyttää kun joutuu melkein koko ajan Miramaria mättämään. Eikä tuo Sanhok myöskään oikein maistu, vähän turhan pieni kenttä. Mielipideasioitahan nämä ovat.
 
Otettiin Kajautuksen kans eilen vähä duoo ja pääs tuo bluezonen damage vähä yllättään... kauanko se on tehny noi vituksee lämää?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jos kiinnostaa meijä toilailuja kattella nii pistä seurantaan...
 
Mua taas ärsyttää kun joutuu melkein koko ajan Miramaria mättämään. Eikä tuo Sanhok myöskään oikein maistu, vähän turhan pieni kenttä. Mielipideasioitahan nämä ovat.

Joutuu? Onko kartan valinta poissa käytöstä vai häh?
 
Otettiin Kajautuksen kans eilen vähä duoo ja pääs tuo bluezonen damage vähä yllättään... kauanko se on tehny noi vituksee lämää?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jos kiinnostaa meijä toilailuja kattella nii pistä seurantaan...


Juu, pelihän on tuossa jo aika lopussa? En muista monesko bluezone, mutta muutaman jälkeen ne alkaa tekeen ihan tajuttomasta damagee. Tuo on ollut jo pitkään (ainakin tämän vuoden) voimassa
 
Mielestäni pelin pahin ongelma on selkeesti tämä desync. Saman paskan takia tulee itsekin kuoltua turhan usein. Todella raivostuttava ominaisuus. Heittämällä jopa 500ms lagia tuntuu olevan turhankin usein.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Vai että ihan refactor, kuulostaa hyvältä.

PUBG Dev Is Refactoring The Game's Code, Removing Band-aid Fixes Properly So Issues Are Expected

Kiinnostaisi myös tietää meinaako ne ottaa uutta UE engine versioita mukaan, vai onko omat viritelmät sen verran pitkällä ettei ole ihan niin helppoa?

Uutinen siis tähän videoon perustuva.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Aika vaikea kuvitella että miljoonat pelaajat innostusivat yhtäkkiä pubgista uudelleen, vaikka koodin perustavanlaatuiset ongelmat saataisiinkin joskus korjattua. Kilpailu on kovaa ja yleensä on vain yksi mahdollisuus menestyä. Kyllä pelin perustan (nettikoodi) on oltava kunnossa alusta asti. Uskon että tulevan vuoden aikana on jo joku kilpaileva, hiotumpi battle royal peli tullut ulos pelaajia kalastelemaan :think:
 
Se voi ihan hyvin olla, mutta näin peliä yhtä innolla kuin alussa pelaavana tuollainen uutinen oli kiva tieto. :)
Olettaen että siellä oikeasti refaktoroidaan kunnolla niitä luultavasti melko hätäisesti tehtyä purkkaa, joka paransi jotain mutta herkästi hajotti jotain muuta.

Onhan meitä edelleen aktiivisia kuitenkin melko muhkea määrä. Rahaa varmasti tulee edelleen oheistuotteista nykyisellä pelaajaknalla, joten siinä mielessä nykyisen pelaajakannan kokemuksen parantaminen luulisi olevan kannattavaa. Eli jos pelaajamäärän laskua saa loivennettua.

Plus jos mietitään että neljännen kartan kohdalla tulee lopettaneita takaisin ainakin kokeilemaan, niin mikäs sen parempaa kuin se että siinä kohtaa on itse moottoria/netcodea saatu viilattua kunnolla paremmaksi.

Odotan toki itsekin mielenkiinnolla jotain oikeasti varteenotettavaa kilpailijaa. Fortnite ei tätä ainakaan mulle ole, ihan vaan siksi kun se on niin erilainen peli. Eli preferoin tätä edes jollain tasolla realistisempaa FPS kokemusta, plus se rakenteluaspekti ei oikein nappaa.
 
Aika vaikea kuvitella että miljoonat pelaajat innostusivat yhtäkkiä pubgista uudelleen, vaikka koodin perustavanlaatuiset ongelmat saataisiinkin joskus korjattua. Kilpailu on kovaa ja yleensä on vain yksi mahdollisuus menestyä. Kyllä pelin perustan (nettikoodi) on oltava kunnossa alusta asti. Uskon että tulevan vuoden aikana on jo joku kilpaileva, hiotumpi battle royal peli tullut ulos pelaajia kalastelemaan :think:

No niin no. Kannattaa myös ymmärtää ettei "realistinen battle royale" genressä teknisesti ongelmatonta peliä ole vielä tehty. Yrittäjiä kuitenkin on ollut alkuperäisistä Arma modeista, DayZ:n, Battlefieldien kautta näihin lukemattomiin PUBG kopioihin. Syykin on mielestäni aika ymmärrettävä. On teknisesti haastavaa tehdä hyvin pyörivä peli, joka on graafisesti samaan aikaan nätti ja realistinen, sisältää realismiin pyrkivän aseiden ja vahingonmallinnuksen ja toisaalta jonka pelaajamäärä per peli on suuri. Esimerkiksi Fortnite kiertää ongelmia karsimalla graafisen ulkonäön, kaiken realistisuuden ase/vahingon mallinnuksessa ja rajoittamalla kenttien määrän ja koon. Siinä mielessä mielestäni PUBG:n vertailu Fortniteen ja sen kehitykseen on yleisesti ottaen vähän absurdia (ei sillä että sinä olisit niin tehnyt mutta aika yleinen vertailukohta).
 
Viimeksi muokattu:
Season resetoituu juuri.

Uusi alkanee viimeistään huomenna.
Onkos se nyt niin että on aina se noin vuorokausi välissä Tuli patchia tai ei? Maintenance toki tehdään.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Season resetoituu juuri.

Uusi alkanee viimeistään huomenna.
Onkos se nyt niin että on aina se noin vuorokausi välissä Tuli patchia tai ei? Maintenance toki tehdään.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kyllä sieltä päivityskin tulee.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: PC 1.0 Update #17

PC 1.0 Update #17
4 July - Hawkinz
343e29678004da1bd948f21006ace3e2b07191b1.jpg


Hey everyone,

Update #17, featuring some terrain collision fixes, visual improvements to Sanhok, and special PGI themed visuals, has just hit the Test Server! The update’s patch notes can be viewed below. Once we’ve deemed this update stable, we will move it over to the live environment.

PGI Theme
069ad5ccf437a28452936aceb3607a8a4fa25ed5.jpg

  • To celebrate the upcoming PGI tournament, we’ve updated the game with a new lobby, BGM, and loading screen.
UI/UX
  • When matchmaking, the game will now display an estimated wait time for finding a match.
World
  • Visual improvements have been made to Sanhok.
    • Ruins
      5304ad798e0c0a2a386345bf168b46151f9244f5.jpg
      • Added cracked bells, mossy rubble piles, and a new cap on the central palace.

    • Cliffs / Rocks
      705a7cdfa160f30ed528d5db535a63d7123ec29d.jpg
      • Enhanced the look of cliffs and rocks mapwide.
Bug Fixes
  • Fixed an issue where the crossbow's reticles were misaligned.
  • Fixed an issue where some terrain in Sanhok could be passed through.
  • Fixed a few objects in Sanhok and Miramar that obstructed character movement.
 
Yeah, ei ollut vielä kuudelta moisesta tietoa. :)

Päivitys aika mitätön. Toki pienetkin fiksit aina tervetulleita. En tosin ole kokenut tavaroita mitkä estää liikkumisen Sanhok/Miramar, tai törmännyt paikkaan missä Sanhokissa pääsisi maaston läpi. Kai sitä on jengi exploitannut sitten.

Eli oletettavasti huomenna aamusta liveen ja maintenance loputtua uusi season.
 
Sanhokissa löysin yhden kivimuodostelman minkä sisään pääsi möyrimään. Sisältä näki kiven läpi, mutta ulos ei voinnut ampua, lopulta sieltä ei päässyt enää ulos ja jäin sinne jumiin.
 
Sanhokissa löysin yhden kivimuodostelman minkä sisään pääsi möyrimään. Sisältä näki kiven läpi, mutta ulos ei voinnut ampua, lopulta sieltä ei päässyt enää ulos ja jäin sinne jumiin.

Siellä on parit sellaiset kivet joista näkee läpi ja ainakin yhdestä pystyy myös ampumaan läpi. Niitä on varmaan fiksattu nyt tuossa päivityksessä joka tuli testiservereille.
 
Yhden 1v1(olimme vikat elossa) tilanteen hävisin sen takia että jäin kallioon jumiin ja siten myös pelialueen ulkopuolelle.

Itsemurha kranaatilla tottakai :cigar2:
 
Kyllä taas sai eilen hakea syitä, että minkä helvetin takia tätäkin pelaa? Serverien lagi on jotain niin järjetöntä, että tekee mieli oikeasti hakata päätä seinään. Hyppiminen on jotain aivan mahdotonta versus aikaan kun ei ollut vaulttia... hohhoijaa.
 
Uusi War Mode huomenna kello 05:00 alkaen.

TDM 10x5-man, spawnatessa haulikko/pisla ja dropeista DMR/SR.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kannattaa tsekata kun menee ekan kerran pelaa aamulla tulleen pätsin jälkeen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Nyt selvisi, että pubg:n bannit ei välttämättä olekaan ikuisia. Parin kuukauden jälkeen bannit poistettiin yhtäkkiä. Eli ainakin jos on kohtuu selvää, että tili oli haxoroitu niin bannit voidaan kyllä poistaa.
 
Kannattaa tsekata kun menee ekan kerran pelaa aamulla tulleen pätsin jälkeen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ihmettelinki ku pelkkiä kiinalaisia koko ajan mun puolella
 
Nyt selvisi, että pubg:n bannit ei välttämättä olekaan ikuisia. Parin kuukauden jälkeen bannit poistettiin yhtäkkiä. Eli ainakin jos on kohtuu selvää, että tili oli haxoroitu niin bannit voidaan kyllä poistaa.
Eihän se sattumalta ollut joku niitä kun bannattiin vahingossa? Eli siis että olisit sen myötä vaan sanonut f*ck it ja ollut palaamatta pelin pariin?
Jokusen kertaa noita on meinaan ollut.

Toki toi että jos sun tili haksattiin, ja sillä olisi oikeasti huijattu, niin menee eri kategoriaan.
Tuli vaan mieleen tuokin juttu.
 
Eihän se sattumalta ollut joku niitä kun bannattiin vahingossa? Eli siis että olisit sen myötä vaan sanonut f*ck it ja ollut palaamatta pelin pariin?
Jokusen kertaa noita on meinaan ollut.

Toki toi että jos sun tili haksattiin, ja sillä olisi oikeasti huijattu, niin menee eri kategoriaan.
Tuli vaan mieleen tuokin juttu.

Tää oli siis joku 2kk vanha keissi jossa venäläiset oli jollain konstilla saanut Steam-tilin haltuun ja käyneet vähän pubgia pelaamassa ei niin puhtain menetelmin josta sitten oli bannit tullut, eli ei liittynyt noihin massabannauksiin. Bannit siis poistettiin ihan joku 1-2 päivää sitten. Tässä tapauksessa pubgin supportille oli varmaan ihan triviaalia nähdä, että joku muu oli käyttänyt tunnuksia, vähän turhan pitkään vaan meni tässä prosessissa.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Vahingossa jäi squadissa vaihtamatta region ja kävi pelattua NA:n puolella. Tokasta matsista FPP-voitto.... noh, käyhän se näinkin. Mahdettiinkohan paljon rubberbandata vihollisilla. :btooth:
 
Vahingossa jäi squadissa vaihtamatta region ja kävi pelattua NA:n puolella. Tokasta matsista FPP-voitto.... noh, käyhän se näinkin. Mahdettiinkohan paljon rubberbandata vihollisilla. :btooth:

Omat huomioni NA-puolelta on, että servut ovat paremmat ja vihut paskemmat.
 
Omat huomioni NA-puolelta on, että servut ovat paremmat ja vihut paskemmat.
Kummatkin asiat voisi periaatteessa selittyä sillä että sulla on sopivan korkea pingi.
Lag compensation tässä pelissä oli ainakin jossain vaiheessa melko suopea.

Ei siinä etteikö servut voisi olla parempia.
 
Hyvä päivitys tuli. Saatiin tuommonen estimated time for game. Sehän näytti että 5 sekuntia menis peliin. Kolme minuuttia jaksoin ootella ja sitte painoin cancel. Eikä se toiminu sekkään. Mutta olipahan tullu hienoja invitational-mainoksia, mahtavaa.
 
Hyvä päivitys tuli. Saatiin tuommonen estimated time for game. Sehän näytti että 5 sekuntia menis peliin. Kolme minuuttia jaksoin ootella ja sitte painoin cancel. Eikä se toiminu sekkään. Mutta olipahan tullu hienoja invitational-mainoksia, mahtavaa.
Cancelin sijaan kannattaa ehdottomasti painaa esc ja valita "restart lobby" ja sitte uus yritys
 
Shroudi hommannut kuukauden bännit kun leikkinyt hakkerin kanssa.

Popular 'PUBG' streamer faces ban for playing with cheater

Jep... eipä tossa paljon ollut vaihtoehtoja vaikka shroud nyt täysin läpällä sen ja parin muun stream sniperin kanssa härväsi.

Tässä siis se mistä se käytännössä tuli:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tähän liittyen perjantaina on Twitch Prime Day PUBG Event eli jonkinlainen streamer+julkkisturnaus ja uutta sälää Twitch Prime tilaajille:
https://blog.twitch.tv/unboxing-pri...me-event-featuring-pubg-deadmau5-5bd6ba9568b4

Shroud on ilmeisesti banneista huolimatta osallistumassa kun noissa käytetään omaa clienttia ja siihen liittyviä käyttäjätilejä.
 
Tällä hetkellä about joka peli crashaa, juhannuksen jälkeen ei ole pahemmin tullut pelattua ja taas tää on rikki. Tuli vielä tilattua äänikortti jos pääsis vähän nauttimaan paremmin.
 
Uusi patchi test servulla, ei mitään mullistavaa kuten voi ehkä päätellä versionumerosta 17.1 kun edellinen oli 17.
Uutisessa oli sen sijaan omaan mieleen hieno juttu, eli MMR on tulossa Sanhokkiin piakkoin. :tup:

Gameplay
  • Improved off-road driving performance of the pickup truck.
  • The iron sight default zeroing for all SMGs is now 100m.
  • The crossbow’s zeroing will always be 25m even with a scope attached.
Bugfixes
  • The 4x scope (ACOG) crosshair no longer looks weird when used on the SLR.
  • Fixed an issue preventing you from being able to aim right away after switching over from the driver’s seat.
"Finally, after receiving a lot of feedback from players who love Sanhok, we’re also going to turn on MMR matchmaking for the map on live servers soon. We agree with the feedback we’ve received from many of you that this will make the map a more meaningful and competitive experience."

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Update #17.1 Notes
 
Jahas, Sanhok MMR tulikin käyttöön jo nyt patchin kanssa. :tup:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jahas, Sanhok MMR tulikin käyttöön jo nyt patchin kanssa. :tup:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


PUBG tarvitsee kyllä täydellisen MMR reworkin. Nykynen systeemi ei kannusta ollenkaan voittamaan ja tästä syystä 50% pelaajista kuoleekin ennen ekaa rinkulaa... Muuten olisi kyllä ollut hyvä uutinen :)
 
Juu, MMR toimivuus vähän eri puheenaihe sitten.

Mielestäni kuitenkin parempi nykyinen kuin ei ollenkaan.
 
Pelissähän on se hienous, että sitä voi pelata monella tapaa. Nautin enemmän hotdroppaamisesta ja kuolemisesta 3min sisässä, kuin 15min loottikierroksesta.
 
Pelissähän on se hienous, että sitä voi pelata monella tapaa. Nautin enemmän hotdroppaamisesta ja kuolemisesta 3min sisässä, kuin 15min loottikierroksesta.
Juuri näin. Minun kaltaiseni ampumataidottomankin on kiva piileskellä ja seikkailla menemään samalla kun kuuntelee jotain podcastia.

Palasin peliin kuukauden tauon jälkeen. Uusi käyttöliittymä on kyllä nätti. Vanhaan karvalakkimalliin on lisätty hienoja fontteja ja animaatioita. Päävalikon musiikki on parempi kuin entinen, tuo etäisesti mieleen Skyfallin tunnarin. Sen sijaan uusista kausipassi-kilkkeistä ja muusta mikromaksutilpehööristä en ole niin innostunut. Tulee mieleen jotkut F2P-rahastukset.

Viidakko on ihan hyvä kartta, mutta Metsä ja Aavikko menevät kyllä edelle kokonsa vuoksi. Pienellä kartalla on vaikeampi saada fiilistä suuresta seikkailusta.
 
Plus jos nyt MMR:sitä puhutaan olen ollut siinä käsityksessä että sijoitusta painotetaan todella paljon?
Toisien sanoen se kannustaa välttämään tappelua?
Periaatteessa voisit olla huono ampumaan ja silti kova MMR kun vaan hiivit loppurinkuloihin.
Ehkä toki sekoitan vaan turnauksien pisteytykseen...

Onko joku jo tehnyt analyysiä miten MMR toimii?
Onko se sittenkin paljonkin pelaajien tappamisesta, eli plussaa jos ne on korkeammalla MMR? Tällöin kannustaisi siihen alkurytinään.

Ei sillä että henk koht koko oma rank kiinnostaa, paitsi toki sen osalta että vastustajat on ehkä about omaa tasoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 359
Viestejä
4 926 621
Jäsenet
79 362
Uusin jäsen
Jyrä4000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom