Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Sanhok -mappi tulee 22.6.

SUhl5Qj.png
 
Ei itselläni, mutta pelikavereilla ollut nyt kaatuilua. Network lagia ei ole ollut, mutta vähän jotain ylimääräistä lagia tuntunut.

No nyt kaatuu kokoajan, 6 kertaa 1 matsin aikana

E: ennen vakaat muistit antaa virhettä heti ramtestillä :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tulee tuo jalanjälkisysteemi ja siten että jos kävelet takaperin niin jäljet on myös takaperin. :D
 
Oli tuossa Sanhokissa näistä kolmesta kyllä ehdottomasti parhaiten tehty maasto. Voi jopa oikeasti hyödyntää peliliikkeissä eikä vain toivoa, että jospa se vihulainen nyt ei kurkkaisi sieltä oman puunsa takaa kun juoksen seuraavalle puulle. Tai ainakin omaan pelityyliin istui huomattavasti paremmin. Puolen kymmentä kanaa tuli tuossa viime viikon testin ja parinkymmenen pelitunnin aikana napattua, varmaan samoissa lukemissa liikutaan livessä, siellä tunteja tosin n. 150.

Miramarissa ja Erangelissa pelkkää plattaa ja mäkeä, koko ajan ollaan avoimella. Tuntuu ne mikromuodot unohtuneen valtaosasta mappia, tai sitten ei ole ollut mitään hajua, miten, missä ja miksi niitä pitäisi käyttää. Taitaa jäädä hyllylle taas hetkeksi tämä peli, kunnes saavat Sanhokin liveen.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Kivahan se on, että tulee lumikenttä, mutta kyllähän tämä peli kehittyy käsittämättömän hitaasti. Yli vuoden ollut ulkona ja sitä Sanhokia eli 3. kenttää hierottu ikuisuus. Lumikenttää lupailevat loppuvuodesta.
 
Mikäköhän siinä sanhokissa kestää? En tiennyt, että pelikenttäsuunnittelu on noin vaativaa.
 
Eilen meni pelit kyllä päin persettä, mutta tämä bugikuolema kruunasi kyllä kaiken.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mikäköhän siinä sanhokissa kestää? En tiennyt, että pelikenttäsuunnittelu on noin vaativaa.
Kestikö loppujen lopuksi kovin kauan?
Ensimmäinen closed beta taisi olla reilu 2kk sitten.
Toki ennen sitä on tuota varmasti duunattu hyvän aikaa.

Mitä tulee muuten kestoon, jotenkin kuvittelisi että 100 pelaajan BR pelissä mapin tekeminen on melkosen tarkkaa hommaa. Onhan etenkin ne 8x8km mapit melko hävyttömän kokoisia vs. räiskintäpelit yleensä. 4x4km kartassakin kivasti tekemistä, kun olettavasti jokainen kolkka on tehty jokin pelimekaaninen idea mielessä edes jollain tasolla. Ihan jo siksi kun on random ympyrä, ja joka paikan pitää "toimia" jotenkin balansoidusti.
Sitten eri testikierroksissa menee aika kauan, kun joka kerta kerätään data mitä kamaa nostetaan ja mistä. Missä jengi liikkuu, jääkö ne johonkin jumiin tms. Sitten pitää sulkea testi ja käydä data läpi sekä tehdä tarvittavat muutokset.
Sitten tietenkin tässä pelissä toistaiseksi tuntuu sitä että jokaiseen karttaan tehdään paljon uusia resursseja, eli siis maastoa, rakennuksia, ja myös ajoneuvoja.
Kyllähän tuossa nyt menee.

Lumikarttaa odotan kyllä kovasti. Tuntuuhan se toki hervottoman pitkältä ajalta että vasta loppuvuodesta ekat testit pelaajien kanssa.
Toisaalta aina voisi toivoa että kestää siksi, että keskitytään varsinaisen pelikokemuksen parantamiseen? ;)
 
Kiva pelata kavereiden kanssa kun kesken pelin crashaa työpöydälle ja päivittää jonku 7mb päivityksen, tehnyt nyt joku pari kertaa tässä muutaman viikon sisällä :) Haluun nähdä e-sportseissa kun kesken hektisen taistelun käy näin.
Samaa tehny mulla. Tosin päivitys on luokkaa 25mb
 
Mitä tulee muuten kestoon, jotenkin kuvittelisi että 100 pelaajan BR pelissä mapin tekeminen on melkosen tarkkaa hommaa. Onhan etenkin ne 8x8km mapit melko hävyttömän kokoisia vs. räiskintäpelit yleensä. 4x4km kartassakin kivasti tekemistä, kun olettavasti jokainen kolkka on tehty jokin pelimekaaninen idea mielessä edes jollain tasolla. Ihan jo siksi kun on random ympyrä, ja joka paikan pitää "toimia" jotenkin balansoidusti.

Eihän tälläisen BR pelin kartan nimenomaan tarvitse olla balansoitu, vaan pelaajan kontolla on ottaa haltuun se omasta mielestään paras paikka, tilanteesen nähden. Esim. CS kartan balansoinnin täytyy taas olla aivan eri tasolla pelin täysin erilaisesta luonteesta johtuen.
 
Onkohan kellään muulla ollut vaikeuksia päästä lobbyyn tuon uusimman pätchin jälkeen? Itselle tulee nyt vain connection failed, eli en pääse siihen ollenkaan. Palomuuriin en ole tehnyt mitään muutoksia, siellä on erikseen sallittu tslgame.exe ja tslgame_be.exe outbound, mutta tarvitseeko tuo nykyään enemmän tiedostoja? Toisella koneella missä ei ole yhtä tiukat säädöt palomuurissa pubg toimii ongelmitta. Googlekaan ei antanut kuin nuo kaksi tiedostoa mitä pitäisi sallia niin en oikein tiedä mitä siihen pitäisi lisätä, jos tää nyt edes on siitä kiinni.

Vähän kaikenlaista on nyt kokeiltu mutta mikään ei auta, viralliset foorumitkin tuntuu aika turhilta eikä sieltä ole mitään vastausta saanut.
Syystä X pubg toimi sunnuntaina vaikkei ollut toiminut noin viikkoon, sitten taas eilen ei toiminut vaikka mitään ei ole muutettu, jotain hyvin hämärää tuossa on kyllä. Palomuurilla ei taida olla mitään osuutta tähän, vaan jotenkin liittyy steamiin/pubgiin suoraan.
 
Melko äkäiseen tuli eilen lähtö. Tässä saattoi käydä niin, että kaksi vihua osui mua yhtä aikaa (SKS:llä?). Pahoittelut heikosta laadusta. En jaksanut parempaa väkertää.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Eilen kävi mielenkiintoinen, minä vastaan 2 loppuympyrässä. Pari hajaantui eri puolilleni kun hoksasivat missä olen. Pääsin silti yllättämään toisen ja ammuin sarjaa umpilla suoraan kaveria päin. Tyyppi ampuu takaisin ja mä kuolin. Sormi suussa death camia katsomaan ja siinä kaverin paistinpannu kilisi kolme-neljä kertaa vaikka oltiin samassa rintamasuunnassa. Wtf :tdown:
 
Pyörii jotenkin todella tahmeasti tämä peli. FPS huitelee alimmillaan 50 tienoilla 7600K:lla ja 1080Ti:llä, kun resoluutio on 2560x1440 ja grafiikka-asetukset ultra/high. Onko tämä peli edelleen niin pirun raskas, ettei ole toivoa hyvistä ruudunpäivitysnopeuksista hyvillä grafiikoilla? :D
 
Pyörii jotenkin todella tahmeasti tämä peli. FPS huitelee alimmillaan 50 tienoilla 7600K:lla ja 1080Ti:llä, kun resoluutio on 2560x1440 ja grafiikka-asetukset ultra/high. Onko tämä peli edelleen niin pirun raskas, ettei ole toivoa hyvistä ruudunpäivitysnopeuksista hyvillä grafiikoilla? :D

Kyllä.
 
Eilen kävi mielenkiintoinen, minä vastaan 2 loppuympyrässä. Pari hajaantui eri puolilleni kun hoksasivat missä olen. Pääsin silti yllättämään toisen ja ammuin sarjaa umpilla suoraan kaveria päin. Tyyppi ampuu takaisin ja mä kuolin. Sormi suussa death camia katsomaan ja siinä kaverin paistinpannu kilisi kolme-neljä kertaa vaikka oltiin samassa rintamasuunnassa. Wtf :tdown:
Minulle käy silloin tällöin niin että kudit napsuvat selässä olevaan pannuun vaikka vastustaja ampuu suoraan edestä. Olen 100% varma että tässä pelissä on jokin bugi että luodit vain viuhuvat läpi pelaajista, tuossa tilanteessa sen vain huomaa itse kun vihun luodit napsuvat selässä olevaan pannuun. Pitää ottaa videolle replayn kanssa kun sattuu seuraavan kerran.
 
Ei tee mieli enää ikinä hypätä muiden viereen. Jos joku tippuu samaan rakennukseen, häviän 99% varmuudella.

Vaikka saisin reilun varaslähdön ensimmäisenä maihin, en saa nostettua asetta maasta tai ladattua sitä, kun toisella on jo kamat niskassa. Hienointa on tilanteet, jossa olen naputtanut F:ää tai klikannut asetta jo useamman kerran, ja sitten sen silti jalkojeni juuresta sen poimii vastustaja.

Tai sitten saan kerrankin sen aseen maasta, mutta vastus vetäsee minut parilla nyrkillä kanveesiin. Itsehän häviän nyrkkitappelut aina, ja deathcamissa teen maksimissaan sentin verran damagea vastukseen. En oikeasti ymmärrä miten lähitaistelussa pitäisi tähdätä tai lyödä.

Aivan täyttä ripulia nuo alkutilanteet. Ottaisin mieluusti ainakin kokeiluasteelle maassa makaavat aseet valmiiksi ladattuina tai jokaisella heikoin pistooli ja yksi lipas panoksia heti alussa mukana.
 
Aviator-lootien tavarat voi muuten laittaa myyntiin ensi yönä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeaikoina jonkun kerran tullut vastaan, että ase ja kudit näkyy maassa mutta tabissa näkyy vain kudit ja kun ottaa ensimmäisen kutilaatikon, vasta sitten tulee se ase näkyviin tabin kauttakin. Tätä ei vielä ainakaan talvella tehnyt koskaan itsellä.

Kiireessä F:n hakkaamisen hyödyttömyys nyt on jo niin arkea ettei jaksa edes vituttaa enää.
 
Joo se F:llä poimiminen lagaa itselläkin aina,mutta ei sitä tulekkaan käytettyä.Invetory auki ja vedän hiirellä tavarat nopeesti itselle. Se ei ainakaan lagita vaan toimii hyvin. Sampsan sanoin nopea Shroud lootti :D
 
Joo kyllä se paremmin invi auki toimii. Joskus siliti ei meinaa asetta saada kyytiin kun nopeasti huitoo menemään F naputtamalla ei tuu kyll hommista mitään alku mähinöissä..
 
Mutta on se nautinto jossain alkumähinähallissa invin kautta raahata ase ja kudit itselle kun vihu hakkaa F:ää(nyrkeillä mua) vieressä. :happy:
 
Ilmeisesti pitäisi siis nimenomaan opetella raahaamaan se ase käteen asti - käytän 99% ajasta tabia tavaroiden poimimiseen, mutta raahaamisen sijaan ne kliksuttelen itselleni. Tämä kliksuttelu sitten vissiin toimii ihan yhtä surkeasti kuin F:n painaminen.
 
Ilmeisesti pitäisi siis nimenomaan opetella raahaamaan se ase käteen asti - käytän 99% ajasta tabia tavaroiden poimimiseen, mutta raahaamisen sijaan ne kliksuttelen itselleni. Tämä kliksuttelu sitten vissiin toimii ihan yhtä surkeasti kuin F:n painaminen.

Joo se kliksuttelu on kanssa hidasta. Raahaminen on nopein vaihtoehto kun maasta otat tavarata.
 
Joo kliksuttelu on kans aika persiistä. Jotain panoksia kait sillä voi ottaa ym. Itse raahaan kaiken, mutta joo aseet kannattaa raahata huomattavasti nopeampaa on se.
 
Se on vaan hankala raahata asetta kun inventoryn mukaan maassa on vain kolme panosrasiaa. ...kunnes otat yhden rasioista. Siinä kohtaa ei ole enää mitään väliä raahaako vai klikkaako oikeella. :beye:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tästä nyt eka kokoelma. Käytinkö nyt 1h leikellessä ja laittaessa yhteen + musiikin etsintä ja kaikki. Saa antaa palautetta :) Aikalailla eka video mitä tullu kasailtua 8-D

€: Fiksattu uus video missä enemmän volaa ja parempi quality.
€€: Laatu on vieläkin hieman mielestäni 'issue'. Noh katsotaan jos jossain välissä :D nyt ei enää ehi.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa, miksi Nvidia Shadowplay-videoissa ei ole ääniraitaa Premierissä? Olisin itsekin leffaa tehnyt, mutta ohjelma ei tunnista ääniraitaa niihin ollenkaan. Käytössä on Voicemeeter Banana tasaamassa äänipiikkejä. Voiko tuo vaikuttaa?

Äänet kuuluvat kyllä normaalisti videota katsellessa jollain mediasoittimella.
 
Vähän kaikenlaista on nyt kokeiltu mutta mikään ei auta, viralliset foorumitkin tuntuu aika turhilta eikä sieltä ole mitään vastausta saanut.
Syystä X pubg toimi sunnuntaina vaikkei ollut toiminut noin viikkoon, sitten taas eilen ei toiminut vaikka mitään ei ole muutettu, jotain hyvin hämärää tuossa on kyllä. Palomuurilla ei taida olla mitään osuutta tähän, vaan jotenkin liittyy steamiin/pubgiin suoraan.

Päivitetään nyt tätä vielä jos siitä nyt joskus olisi jollekin apua. Eli kaikkien routereiden ja internetjakokoneiden boottaus auttoi ongelmaan ja pubg lähti taas pelittämään. Erikoista oli, että netti toimi muuten normaalisti, mutta jotain siellä oli kuitenkin mennyt solmuun.
 
Joo se F:llä poimiminen lagaa itselläkin aina,mutta ei sitä tulekkaan käytettyä.Invetory auki ja vedän hiirellä tavarat nopeesti itselle. Se ei ainakaan lagita vaan toimii hyvin. Sampsan sanoin nopea Shroud lootti :D
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen "bugi" pelissä (eli alusta saakka). Käytännössä pelin rikkova juttu mikä pitäs korjata välittömästi ennen kaikkia muita uudistuksia eli serverit kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä juttu, että tätä ei ole vieläkään korjattu? Kohtuu kauan ollut käsittääkseni kyseinen bugi pelissä.

Jaa a. Mutta tuo vika on vaan pelin ihan alussa kun porukkaa on paljon hengissä vielä. Eise käsittääkseni sitten enää lagaile kun peli on edennyt. Muutenkin peli alkaa toimimaan vasta paremmin kun suurin osa pelaajista on kuollut. Varmaan liittyy pelin servereihin.
 
Tänään taas kuolin kun ukko jäin jumiin jonkun laatikon ja muurin väliin. Hirveän hyvä peli tämä olis, mutta vähän nuo bugit syö motivaatiota. Mikähän muuten mahtaisi olla kun nykyään peli aina kaatuu jos satun painamaan windows-näppäintä. Alkoi ehkä kuukausi tai pari sitten. Liekkö joku ajuripäivitys tehnyt tuon?
 
Nyt tuli sata varma häksöri vastaan. Niputti koko meidän tiimin headshoteilla, eikä kellään ollu tietoa mistä se ampuu. Osasi vielä odottaa tarkkaan meidän tuloa.
Ukon statsejaki ku kattoo ni näyttää aika epäilyttävältä
Xenkorzz - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

Recent 20 Game Stats
K/D
13.20
Damage
1,555
Survived time
23:12
 
Nyt tuli sata varma häksöri vastaan. Niputti koko meidän tiimin headshoteilla, eikä kellään ollu tietoa mistä se ampuu. Osasi vielä odottaa tarkkaan meidän tuloa.
Ukon statsejaki ku kattoo ni näyttää aika epäilyttävältä
Xenkorzz - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

Recent 20 Game Stats
K/D
13.20
Damage
1,555
Survived time
23:12
Olihan se viime seasonilla vetäny jopa 2.98 kd ratella duo! Ihan legit.
 
Paha noista on varmaa sanoa. Yksi tuttava vetää kans jotain 2500 daman squadeja ihan kaverikokoonpanolla huvikseen. Pelaa kyllä ihan turnauksissakin.
Jos tulisi vastaan, ajattelisin itsekin koodariksi helposti. Noi vaan on ihan eläimiä lukemaan peliä ja osumaan.
 
Sinne meni teidän map selection... jotenkin hankala uskoa, että ongelmia tulisi jo kolmella mapilla, mutta ehkä se sitten vaan on niin. Henkilökohtaisesti haittaa aika vähän, lähinnä kliksutellut sillon jos tullut paljon yhtä mappia putkeen ja haluaa välillä toista. Toki uuden mapin tullessa haluaa tietysti Sanhokia pelata alkuun aika runsaasti, jotta näkee miten pienemmän kartat rähinät toimivat. Sehän tuossa vielä onnistuu - ainakin toistaiseksi.

map_selection_new.jpg

Lähde: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Letter: A Look Back at Sanhok Testing
 
Sinne meni teidän map selection... jotenkin hankala uskoa, että ongelmia tulisi jo kolmella mapilla, mutta ehkä se sitten vaan on niin. Henkilökohtaisesti haittaa aika vähän, lähinnä kliksutellut sillon jos tullut paljon yhtä mappia putkeen ja haluaa välillä toista. Toki uuden mapin tullessa haluaa tietysti Sanhokia pelata alkuun aika runsaasti, jotta näkee miten pienemmän kartat rähinät toimivat. Sehän tuossa vielä onnistuu - ainakin toistaiseksi.

map_selection_new.jpg

Lähde: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS :: Dev Letter: A Look Back at Sanhok Testing

Onhan noi pelaajamäärätkin vähentynyt aika reippaasti huippuajoista :
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS - Steam Charts
 
Nii ja ei ainakaa ittee haittaa tuo kartta homma juurikaan, kun tykkään pelata kumpaakin nykyään. Ehkä se että ois voinu ite valita välillä jomman kumman jos alkaa toinen kyllästyttää, niin sen puute ehkä vähän harmittaa.
 
Itsellä oli Erangel selkeästi suosikki alkuun, mutta kun Miramariin lisättiin myt vasta romppaa, niin nykyään se maistuu paremmin.

Lähetetty minun SM-G928F laitteesta Tapatalkilla
 
PUBGin ja muiden Battle Royale pelien ongelma on, että vain yksi sadasta (tai yksi tiimi 25:stä) voittaa. Jos olet siis keskinkertainen pelaaja voitat soolossa yhden pelin sadasta. Jos olet todella hyvä, voitat ehkä yhden pelin kymmenestä.

Ne 99 häviäjää eivät jaksa pelata peliä loppupelissä kovin kauaa.
 
Hyvin oon jaksanu n.400h 4 soolokanalla, parilla duokanalla ja n.5 tiimikanalla. Eipä tule edes haettua kanaa enää, pääasia että tulee "tilanteita"
 
Hyvin oon jaksanu n.400h 4 soolokanalla, parilla duokanalla ja n.5 tiimikanalla. Eipä tule edes haettua kanaa enää, pääasia että tulee "tilanteita"

Joo ei itelläkää juuri kummemmat statsit oo ja silti melkein joka ilta pitää mennä kana jahtiin. Oikeastaa ainu peli mitä tällä hetkellä jaksan pelata. Aina välillä yritän pelata jotain muuta, mutta ei kiinnosta.. Pubgi on rikkonu miut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 068
Viestejä
5 061 748
Jäsenet
81 021
Uusin jäsen
rasz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom